ja takaa paistaa aurinko niin, ettei sivupeileistä näe kerrassaan yhtään mitään, niin mikä on oikea toimintatapa?
a: luotetaan että päätietä ajava väistää tai hidastaa, eli riittää että vilkaisee sivuikkunasta ettei rinnalla ole autoa ja vaihtaa kaistaa
b: pysäytetään auto rampin loppuun hätävalot vilkkuen, avataan ovi, katsotaan taakse ja odotetaan milloin ei tule autoja ja liitytään päätielle
Jos liittyy rampilta päätielle
42
77
Vastaukset
- Anonyymi
vastaan c.
- Anonyymi
Minä myös.
- Anonyymi
Kuten yleensä muutenkin, liitytään päätietä ajavan taakse. Päätietä lähestyessä voi jo kauempana valita auton, jonka perään tähtää ja voi jo samalla kauempaa alkaa sovittelemaan nopeutta niin että osuu siihen ihan kontin taakse, josta voi loppuvaiheessa pienellä hidastuksella jättää turvaväliä. Ihan ikkunoista katsomalla näkee onko siinä auton mentävä väli vai vähän ylimääräistäkin.
- Anonyymi
Itse teen aivan samoin. Päätiellä kutenkin kaikkiin väleihin pitää mahtua auto jos sitten joku ei tieten tahtoen tee kiusaa ja siten yritä tappaa kanssakulkijoita mikä vahvasti rangaistava tahallinen teko.
Vielä kun ottaa rampilla sen verran vauhtia että sen kohteeksi otetun auton taakse siirtyminen tapahtuu vauhtia hiljentämällä niin tuo on aikas vaivatonta ja sujuvaa ilman että päätien kulkijoiden rytmiä turhaan haitataan. - Anonyymi
Ei välttämättä ketään tule juuri silloin, joskus tullut yllätyksenä kun takaa sitten tullutkin auto mikä jäänyt katveeseen ettei ole näkynyt peilistä. Usein ihmiset väistää lainvastaisesti toiselle kaistalle tarpeettomastikin ja liittymästä tulevat taas ei yritkään sovittaa nopeuttaa mihinkään vliin vaan liottavat toisten väistävän, rekkakuksit eniten.
Ei ole sattunut koskaan että aurinko olisi heijatanut peiliin, silloin pitäisi vaan kääntää päätä. Liikennevaloihi sen sijaan on heijastanut niin ettei ole nähnyt ollenkaan mikä valo palaa. Yhdessä kaupungissa sattui tiettyyn aikaan vuodesta aina työmatkalla, en ihmettele jos osa onnettomuuksista johtuu tuollaisesta. Nykyään liikennevalot näkyy onneksi selvemmin.
- Anonyymi
Oletko tosissasi?
- Anonyymi
Tämä kommentti oli siis tarkoitettu aloittajalle.
- Anonyymi
Ei ole tosissaan. Ilmiselvä trollaus ja provoilu.
- Anonyymi
Ei kumpikaan. Auto on kiihdytettävä kiihdytyskaistalla liikenteen nopeuteen ja varmistettava, ettei käännä kenenkään eteen. Aurinkolasit ja pöllönvilkuilut.
- Anonyymi
Jos ramppi on lumessa eikä pysty kuin kiihdyttämään 60km/h ja takaa tulee joku 120km/h nopeudella, niin ei siinä pöllönvilkuilut hirveästi auta, koska se auto on sun takapuskurissa ennen kuin ehdit kissaa sanoa ja laki kieltää tarpeettoman kaistanvaihdon, koska päätietä ajavalla ei ole pienintäkään väistämisvelvollisuutta. Kun aurinko paistaa peiliin niin silloin siitä ei näe mitään, oli lasit tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ramppi on lumessa eikä pysty kuin kiihdyttämään 60km/h ja takaa tulee joku 120km/h nopeudella, niin ei siinä pöllönvilkuilut hirveästi auta, koska se auto on sun takapuskurissa ennen kuin ehdit kissaa sanoa ja laki kieltää tarpeettoman kaistanvaihdon, koska päätietä ajavalla ei ole pienintäkään väistämisvelvollisuutta. Kun aurinko paistaa peiliin niin silloin siitä ei näe mitään, oli lasit tai ei.
Kannattaa jäädä kotiin jo noin vaikeaa on ajaminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa jäädä kotiin jo noin vaikeaa on ajaminen
Tämä. Ei talvella motarilla ole 120 rajoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä. Ei talvella motarilla ole 120 rajoitusta.
Liukasta ja lumista voi olla jo ennen talvirajoitusta. Monilla niin tehottomat autot ja lyhyt liittymäkaista ettei edes ehdi kiihdyttämään, yhdessä liittymässä 100km/h merkkiin ehtii joskus täysillä kiihdyttämään kun auto kihtyy 9s 0-100km/h.
Anonyymi kirjoitti:
Liukasta ja lumista voi olla jo ennen talvirajoitusta. Monilla niin tehottomat autot ja lyhyt liittymäkaista ettei edes ehdi kiihdyttämään, yhdessä liittymässä 100km/h merkkiin ehtii joskus täysillä kiihdyttämään kun auto kihtyy 9s 0-100km/h.
Ohhoh, minulla kiihtyy 8,4 sekuntia speksien mukaan 0-100, mutta eipä ihan hirveän usein tule paikkaa vastaan, jossa liittymäkaistan alussa ei olisi vähintään 80 km/h nopeutta ja heti sen perään se tarvittavat 100 . Kesällä toki jo liittymäkaistan alussa on se 120 km/h nopeutta.
Enkä kyllä muista säätä, jossa mistään takapeilistä ei näkyisi mitään. Kyllä siellä aina jotain on... Pimeällä pahempaa, jos vähän sataa ja tulee valoton auto. Sitä ei välttämättä näe peileistä ollenkaan.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ohhoh, minulla kiihtyy 8,4 sekuntia speksien mukaan 0-100, mutta eipä ihan hirveän usein tule paikkaa vastaan, jossa liittymäkaistan alussa ei olisi vähintään 80 km/h nopeutta ja heti sen perään se tarvittavat 100 . Kesällä toki jo liittymäkaistan alussa on se 120 km/h nopeutta.
Enkä kyllä muista säätä, jossa mistään takapeilistä ei näkyisi mitään. Kyllä siellä aina jotain on... Pimeällä pahempaa, jos vähän sataa ja tulee valoton auto. Sitä ei välttämättä näe peileistä ollenkaan.Et ole varmasti joka liittymästä ajanut. En viitsi kertoa mistä liitymästä kyse, yhtä lyhyttä en muista muualla nähneeni, 50 tieltä 100/120 moottoritielle, nopeusrajoitus muuttuu vain vähän ennen kuin yhtyvät, kiihdytyskaista jatkuu sentään vielä jonkin matkaa vieressä. Varmasti useimilla saa kiihdytettyä tarpeeksi kun aloittaa heti, mutta ei jos vasta merkin kohdalla.
Taustapeili harvemmin näyttää viereiselle kaistalle, ulkopeilistä pitäisi pystyä näkemään. Ovatkin usein laajakulmia, mutta aurinko saattaa joskus haitata, en muista kuitenkaan itselle käyneen. Anonyymi kirjoitti:
Et ole varmasti joka liittymästä ajanut. En viitsi kertoa mistä liitymästä kyse, yhtä lyhyttä en muista muualla nähneeni, 50 tieltä 100/120 moottoritielle, nopeusrajoitus muuttuu vain vähän ennen kuin yhtyvät, kiihdytyskaista jatkuu sentään vielä jonkin matkaa vieressä. Varmasti useimilla saa kiihdytettyä tarpeeksi kun aloittaa heti, mutta ei jos vasta merkin kohdalla.
Taustapeili harvemmin näyttää viereiselle kaistalle, ulkopeilistä pitäisi pystyä näkemään. Ovatkin usein laajakulmia, mutta aurinko saattaa joskus haitata, en muista kuitenkaan itselle käyneen.No en ole en. Muutamasta sadasta ehkä, eikä vielä ole tullut vastaan sellaista, jossa normaalilla autolla olisi ongelmia. Ehkä ihan pahimpina pääkallokeleinä voi olla ongelmia saavuttaa se satanen, mutta siinäpä se.
Tässä yksi aika lyhyt mielenkiintoinen, mutta tuossakin ehtii oikein hyvin sataseen. Myös talvella, niitä pahimpia kelejä lukuunottamatta: https://goo.gl/maps/Nvx8zUwSUMrC6fB26
Useimmissa liittymissä sen moottoritien liikenteen voi tarkistaa jo ennen kuin liityntäkaista alkaa. Siinä näkee hyvin, kun etäisyyttä on vielä useampia kymmeniä metrejä. Nopeuden pitää tietysti olla lähellä suurinta sallittua, että tuosta on jotain hyötyä. Ja ihan kaikissa paikoissa ei onnistu, kun on mäkeä tai muuta maastoa/puustoa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
No en ole en. Muutamasta sadasta ehkä, eikä vielä ole tullut vastaan sellaista, jossa normaalilla autolla olisi ongelmia. Ehkä ihan pahimpina pääkallokeleinä voi olla ongelmia saavuttaa se satanen, mutta siinäpä se.
Tässä yksi aika lyhyt mielenkiintoinen, mutta tuossakin ehtii oikein hyvin sataseen. Myös talvella, niitä pahimpia kelejä lukuunottamatta: https://goo.gl/maps/Nvx8zUwSUMrC6fB26
Useimmissa liittymissä sen moottoritien liikenteen voi tarkistaa jo ennen kuin liityntäkaista alkaa. Siinä näkee hyvin, kun etäisyyttä on vielä useampia kymmeniä metrejä. Nopeuden pitää tietysti olla lähellä suurinta sallittua, että tuosta on jotain hyötyä. Ja ihan kaikissa paikoissa ei onnistu, kun on mäkeä tai muuta maastoa/puustoa.Tuossa ei taida olla alhaisempaa rajoitusta ennen 100km/h merkkiä, aika lyhyt matka jos alkaisi kiihdyttää 50 rajoituksesta vasta merkin kohdalla. Ei kylläkään näe miten pitkä kiihdytyskaista on kun hyppää toiseen suuntaan menevälle tielle.
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ei taida olla alhaisempaa rajoitusta ennen 100km/h merkkiä, aika lyhyt matka jos alkaisi kiihdyttää 50 rajoituksesta vasta merkin kohdalla. Ei kylläkään näe miten pitkä kiihdytyskaista on kun hyppää toiseen suuntaan menevälle tielle.
Tuossa on 80 rajoitus, mutta ainakaan minä en tuossa yli kuuttakymppiä viitsi mutkassa ajaa. Ja silti ehtii hyvin.
Liityntäkaista näyttää pitkältä, mutta ei se mitenkään hirvittävän pitkä ole. Tietysti jos se on lyhyt, on sitä tärkeämpää että vauhtia on tarpeeksi jo sen alkaessa.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Tuossa on 80 rajoitus, mutta ainakaan minä en tuossa yli kuuttakymppiä viitsi mutkassa ajaa. Ja silti ehtii hyvin.
Liityntäkaista näyttää pitkältä, mutta ei se mitenkään hirvittävän pitkä ole. Tietysti jos se on lyhyt, on sitä tärkeämpää että vauhtia on tarpeeksi jo sen alkaessa.Rampissa nopeusrajoitus on aina 80 , jos liikennemerkillä ei osoiteta muuta nopeutta .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rampissa nopeusrajoitus on aina 80 , jos liikennemerkillä ei osoiteta muuta nopeutta .
Näköjään, moni ei varmasti tiedä, osa matelee 50km/h 100/120 merkkiin asti. Ei kyllä ole mitään hyötyä olla kiihdyttämättä jo ennen merkkiä jos on suoraa tietä ja varsinkin jos on tehoton auto.
"Nopeusrajoituksesta kertovan liikennemerkin puuttuessa rampilla on voimassa vain yleisrajoitus 80 kilometriä tunnissa.
Kiihdyttäminen on laitonta, ennen kuin vastaan on tullut liikennemerkki, joka määrää nopeusrajoitukseksi 120 kilometriä tunnissa tai talviaikaan satasen.
Moni autoilija on vaarassa menettää ajokorttinsa, jos luulee voivansa aina kiihdyttää moottoritien nopeuteen jo rampilla. Liittymäramppi on erillinen tie ja sille on omat, tiekohtaiset nopeusrajoituksensa."
https://www.ess.fi/paikalliset/381186
- Anonyymi
Audilla ajaessa muut väistävät.
Audi King
-Teiden King- 💪 - Anonyymi
Yksikään näsäviisas vastaaja ei näköjään ymmärtänyt kohtaa, ettei taakse näe laskevan tai nousevan auringon takia, joten yhtäkään oikeaa vastausta ei tässä ketjussa vielä ole.
- Anonyymi
Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Tosin vastaukset ovat kysymyksen tyhmyyden huomioiden jo liiankin laadukkaita.
- Anonyymi
Et ole sitten vaan ymmärtänyt vastauksia.
- Anonyymi
On helppoa nähdä, että ajotaidoton mulkku on keksinyt itselleen hienon tekosyyn, minkä nojalla saa ajaa kuten huvitaa ja muut väistää.
- Anonyymi
Käännät päätä ja katsot taakse.
- Anonyymi
Ai niin kuin pöllö?
- Anonyymi
Ei kumpikaan noista.
Kyllä taustapeilistä ainakin näkee, ei se aurinko niin alhaalta paista ja sitten voi kääntää myös päätään.- Anonyymi
Jos ei ole esteitä edessä niin aurinko paistaa alimmillaan todella alhaalta.
- Anonyymi
Jos ei näe, on silloin pysäytettävä auto turvalliseen paikkaan ja odotettava niin monta tuntia, että aurinko siirtyy sellaiseen kohtaan, jossa se ei häikäise. Tosin moottoritielle pysähtyminen on lainvastaista, joten kyllä sinun on vain haihduttava ilmaan autoinesi.
- Anonyymi
Liittymiskaista ei ole vielä moottoritietä, siihenhän saa ja pitääkin tarvittaessa pysähtyä. Pakkohan se on pysähtyä moottoritiellökin jos vaikka kolari edessä, joskus kai maantierosvotkin pysäyttelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymiskaista ei ole vielä moottoritietä, siihenhän saa ja pitääkin tarvittaessa pysähtyä. Pakkohan se on pysähtyä moottoritiellökin jos vaikka kolari edessä, joskus kai maantierosvotkin pysäyttelee.
Liittymäkaistan alkupäähän kannattaa sitten hidastaa vähän ja katsoa se sopiva rakonen. Sieltä voi sitten laittaa kaasun pohjaan, kiihdyttää ja liittyä. Jos olet jo siellä liittymiskaista loppupäässä, niin sieltä ei enää kiihdytetä moottoritien vauhtiin mitenkään.
Vaaralliseksi menee jos alkaa hidastelemaan tai jopa pysähtymään siellä liittymän lopussa. Siellä sitä on sitten tukkona kaikille muille tulijoille. Jos ei moottoritieajaminen oikein meinaa sujua, niin sitten kannattaa ihan suosiolla valita muita reittejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymiskaista ei ole vielä moottoritietä, siihenhän saa ja pitääkin tarvittaessa pysähtyä. Pakkohan se on pysähtyä moottoritiellökin jos vaikka kolari edessä, joskus kai maantierosvotkin pysäyttelee.
Liittymäkaista on moottoritietä ja kiihdytyskaista loppuu kun liittymäkaista(katkoviiva) alkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymäkaista on moottoritietä ja kiihdytyskaista loppuu kun liittymäkaista(katkoviiva) alkaa.
Ai olet keksinyt ihan omia lakeja, moottoritien suuntainen liittymiskaista samalla nopeudella on eri asia kuin kiihdytyskaista, mutta ei sekään varsinaista moottoritietä ole.
Miksiköhän maantierosvot ei sakota kiihdytysskaistoilla kun esim 50km/h tieltä liittymässä saisi ajaa moottoritienopeutta vasta kun on moottoritie- tai sen nopeusmerkki, kaikki kiihdyttää heti kun siirtyvät liittymään. Tai on niitäkin jotka matelee ja kiihdyttää vasta 100 tai 120m/h merkin kohdalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai olet keksinyt ihan omia lakeja, moottoritien suuntainen liittymiskaista samalla nopeudella on eri asia kuin kiihdytyskaista, mutta ei sekään varsinaista moottoritietä ole.
Miksiköhän maantierosvot ei sakota kiihdytysskaistoilla kun esim 50km/h tieltä liittymässä saisi ajaa moottoritienopeutta vasta kun on moottoritie- tai sen nopeusmerkki, kaikki kiihdyttää heti kun siirtyvät liittymään. Tai on niitäkin jotka matelee ja kiihdyttää vasta 100 tai 120m/h merkin kohdalla.Ajappa liittymästä moottoritielle ja katso missä kohtaa on moottoritien liikennemerkki.
Toisaalla, kun moottoritien sivussa on bussipysäkki, niin sekin on moottoritietä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajappa liittymästä moottoritielle ja katso missä kohtaa on moottoritien liikennemerkki.
Toisaalla, kun moottoritien sivussa on bussipysäkki, niin sekin on moottoritietä.Ei tosiaankaan ole heti kun kääntyy liittymään, lähimmässä liittymässä nopeurajoitusmerkkikin on niin myöhään ja lyhyt liittymä ettei olisi mitään mahdollisuutta useimmilla autoilla kiihdyttää sataseen enää merkin jälkeen. Jos vaikka kerrotaan kolarista rampissa niin ei sen kerrota tapahtuneen moottoritiellä vaan moottoritien rampissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liittymäkaistan alkupäähän kannattaa sitten hidastaa vähän ja katsoa se sopiva rakonen. Sieltä voi sitten laittaa kaasun pohjaan, kiihdyttää ja liittyä. Jos olet jo siellä liittymiskaista loppupäässä, niin sieltä ei enää kiihdytetä moottoritien vauhtiin mitenkään.
Vaaralliseksi menee jos alkaa hidastelemaan tai jopa pysähtymään siellä liittymän lopussa. Siellä sitä on sitten tukkona kaikille muille tulijoille. Jos ei moottoritieajaminen oikein meinaa sujua, niin sitten kannattaa ihan suosiolla valita muita reittejä.Ei sentään kannata kolaria ajaa jos ei ole yhtään väliä mihin turvallisesti voisi ajaa, ihan TV:ssä neuvoeet siloin pysyttämään ja odottamaan sopivaa väliä. Harvemmin siellä yhtenäistä jonoa on kovin kauaa.
- Anonyymi
Jos ei näe, kannattaa käsikopelolla etsiä sakset käsiinsä ja leikata ajokortti kahtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei näe, kannattaa käsikopelolla etsiä sakset käsiinsä ja leikata ajokortti kahtia.
Hiihtäessä häikäisee toisten otsalamput ja kolareitakin tulee helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiihtäessä häikäisee toisten otsalamput ja kolareitakin tulee helposti.
Mitenkä voi lamputkaan häikäistä, jos itse ei edes näe?....🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä voi lamputkaan häikäistä, jos itse ei edes näe?....🤔
En ole hiihtänyt vuosiin, mutta tuskin ne sokeita on mitkä noista otsalampuista valittaa.
- Anonyymi
Mene bussilla .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453006- 502462
- 1072441
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382121- 1001678
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361673Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4341572Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91524Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141512R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201309