Neuvo höpölöpsille!

Anonyymi

Jos aiot tuntea Raamatun, sinun täytyy ottaa aikaa sitä varten ja suunnitella lukemisesi.
Ellet tee näin, et koskaan saa itsellesi kokonaiskuvaa Raamatusta elinaikanasi Mielestäni on mahdotonta saada pelkästään vain Sanan kuuntelemisesta tarpeellista tuntemusta.
Raamattu ilmoittaa, että Jumala tahtoo johtaa ihmisen sanan tuntemiseen. Raamatun jokaisella kirjalla on tietty opetuksensa.!!!!

63

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on erinomaiset tiedot Raamatusta ja sen syntyhistoriasta. Harmi, että sinä saat kuunnella vain hallintoneuvoston sallimia puhujia, joten jäät paljosta tiedosta paitsi. Jopa oma ajattelu on kielletty. Jos esität omia ajatuksiasi, sukulaisesi lakkaavat tervehtimästä sinua.

      On se kummaa, että et löydä Raamatusta homojen tappokäskyä, mutta löydät sukulaisten tervehtimiskiellon, jota siellä ei ole!

      • Anonyymi

        Olet osoittanut täysin selvästi, että puheet on suuret, mutta teot mitään sanomattomat!
        Jos Raamatun tuntemuksesi olisi erinomainen, olisit kyennyt vastaamaan 5 kysymykseen, joita esitin viidessä eri aloituksessa.
        EI YHTÄÄN OIKEAA VASTAUSTA!!

        OLET TÄYSI PELLE, JOKA VAAN TULEE KRISTITTYJÄ ERI PALSTOILLE KIUSAAMAAN!
        Muista, kaikki kiusanteko mitä teet toiselle, etenkin kristityille, joudut elämässäsi kokemaan itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet osoittanut täysin selvästi, että puheet on suuret, mutta teot mitään sanomattomat!
        Jos Raamatun tuntemuksesi olisi erinomainen, olisit kyennyt vastaamaan 5 kysymykseen, joita esitin viidessä eri aloituksessa.
        EI YHTÄÄN OIKEAA VASTAUSTA!!

        OLET TÄYSI PELLE, JOKA VAAN TULEE KRISTITTYJÄ ERI PALSTOILLE KIUSAAMAAN!
        Muista, kaikki kiusanteko mitä teet toiselle, etenkin kristityille, joudut elämässäsi kokemaan itse.

        > Olet osoittanut täysin selvästi, että puheet on suuret, mutta teot mitään sanomattomat!

        Joo, noin sinulla on. Väität että pystyisit yhdellä lauseella kertomaan kunkin kirjoituksen tarkoituksen, mutta et ole niitä hallintoneuvoston vastauksia saanut laitettua, vaan vaadit niitä MINULTA:

        Se on turha vaatimus, koska minä annan oikeat vastaukset enkä Kim Jong-unin vastauksia.

        Sinä olet kuin toisinajattelijoiden kuulustelija Venäjällä tai jossain muussa diktatuurimaassa, joka jankuttaa ja kiduttaa niin kauan, kunnes "syyllinen" antaa "oikeat vastaukset".

        No, sinä et pysty minua kiduttamaan, joten "oikeita vastauksia" e tule minulta saamaan...

        Sinulle on varastikin kiusallista, että minä anna "vääriä vastauksia". Siinä vaiheessa se diktatuuri-kiduttaja jo pahoinpitelisi kuoliaaksi, mutta sinä et voi sitä tehdä, joten turhautumisesi on ymmärrettävää, mutta samalla säälittävää.

        Kiusanteostasi joudut todella itse vastuuseen! Voi olla, että sinua lakataan tervehtimästä omassa lahkossasi, koska et saa minulta "oikeita vastauksia", jolloin sinua itseäsi aletaan syyttää luopioksi.


      • "On se kummaa, että et löydä Raamatusta homojen tappokäskyä, mutta löydät sukulaisten tervehtimiskiellon, jota siellä ei ole!"

        Ei tuo ole kuin Jehovan todistajilla ja he eivät ole Kristittyjä.


      • Anonyymi

        Täytyy vain tuoda se julki mitä ei kaikki tiedä. Tämä höps on äärimmäisen tyhmä. Pahin on, että hän kuvittelee olevansa viisas. Sen mielestä toisten pitäisi todistaa kaikki asiat, mutta itse ei voi omia väittämiään oikeina pitää. Esim. jokainen Raamatun kohta pitäisi todistaa, mutta evoluutio satusetien väitteitä ei tarvitse kuinkaan todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy vain tuoda se julki mitä ei kaikki tiedä. Tämä höps on äärimmäisen tyhmä. Pahin on, että hän kuvittelee olevansa viisas. Sen mielestä toisten pitäisi todistaa kaikki asiat, mutta itse ei voi omia väittämiään oikeina pitää. Esim. jokainen Raamatun kohta pitäisi todistaa, mutta evoluutio satusetien väitteitä ei tarvitse kuinkaan todistaa.

        Ei satukirjojen kohtia tarvitse todistaa. Ja meillä Suomessahan on erinomainen eksegetiikan tutkimus, joten Raamatun kirjoitukset ja niiden alkuperien tietämys on hyvissä käsissä.
        Evoluutiosta voit hölmöillä sille varatulla palstalla, ei mormonipalstalla muuta kuin siltä osin, että mitä mieltä mormonit ovat evoluutiosta.



      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun et kykene vastaamaan aloituksen kysymykseen, vetoat hallintoneuvostoon.
      Se ei ole mikään vastaus aloitukseen, eikä mikään muukaan mitä höpötit!

      Olet osoittanut jo itsellesi, olet onneton selittäjä, joka kopio vastauksia netistä.
      Oma näkemyksesi Raamatusta on mitään sanomaton!

      • Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!

        Mutta kun et saa minua toistamaan oman uskosi mukaisia vastauksia, turhaudut, suutut ja syyllistyt argumentointivirheisiin.

        Usko nyt jo, että en ole tällä palstalla antamassa kysymyksiin mormonien, jehnujen, hellareiden tai muiden hihhuleiden "ainoita oikeita" vastauksia, vaan minä annan ihan oikeita vastauksia, vaikka se sinua kuinka kiukuttaisi!

        Sinä pystyt vain kopioimaan hallintoneuvoston vastauksia, minä kuuntelen teologeja ja olen lukenut varmuudella enemmän uskontoja käsittelevää kirjallisuutta ja uskovaisten itsensä kirjoittamia kirjoja. Ja kyllä, se teikäläisten kirja "Ihmiskunta etsii Jumalaa" on myös lukemieni listalla.

        Minä uskallan tutkia toisin kuin sinä, joka jo myönsit, että et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle vaan vain lahkosi hyväksymien! Sillä tavalla et vapaudu lahkosi pauloista ikinä!


      • Tuo on sinänsä tuttua minulle jo ennestään. Kun keskustelin jehnujen kanssa, he halusivat aina luetuttaa minulla kirjoja. Kun tarjosin vastineeksi omasta kirjahyllystäni uskonnollisia kirjoja heille kotona luettaviksi, he kieltäytyivät ottamasta! Pelkäsivät varmaan tervehdyskieltoa, jos joku muu jehnu näkisi ne heidän hallussaan.

        Uskomatonta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!

        Mutta kun et saa minua toistamaan oman uskosi mukaisia vastauksia, turhaudut, suutut ja syyllistyt argumentointivirheisiin.

        Usko nyt jo, että en ole tällä palstalla antamassa kysymyksiin mormonien, jehnujen, hellareiden tai muiden hihhuleiden "ainoita oikeita" vastauksia, vaan minä annan ihan oikeita vastauksia, vaikka se sinua kuinka kiukuttaisi!

        Sinä pystyt vain kopioimaan hallintoneuvoston vastauksia, minä kuuntelen teologeja ja olen lukenut varmuudella enemmän uskontoja käsittelevää kirjallisuutta ja uskovaisten itsensä kirjoittamia kirjoja. Ja kyllä, se teikäläisten kirja "Ihmiskunta etsii Jumalaa" on myös lukemieni listalla.

        Minä uskallan tutkia toisin kuin sinä, joka jo myönsit, että et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle vaan vain lahkosi hyväksymien! Sillä tavalla et vapaudu lahkosi pauloista ikinä!

        Minä kerään kysymyksiäni v. 1933 Raamatusta!
        Teen sen turhaan sinulle, koska tulee pelkkiä tyhmiä selityksiä, jotka ei liity miteenkää itse aloitukseen!
        Mikä Raamattu on hallintoneuvostolla, kerro, koska olet asiaan syventynyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä kerään kysymyksiäni v. 1933 Raamatusta!
        Teen sen turhaan sinulle, koska tulee pelkkiä tyhmiä selityksiä, jotka ei liity miteenkää itse aloitukseen!
        Mikä Raamattu on hallintoneuvostolla, kerro, koska olet asiaan syventynyt?

        Miksi et vastaa minun kysymyksiini? Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? Mikä sinua pelottaa? Sieltä voisit saada OIKEAT vastaukset esittämiisi kysymyksiisi. Jos eivät ne tulisi suoraan luennon aikana esiin, voisit kysyä niitä luennon jälkeisessä keskustelussa tai vaikka ihan yksityisesti luennoitsijalta kysymällä.

        Hallintoneuvosto käyttää tietenkin englanninkielistä "Uuden maailman käännöstä". Suomalaisista jehnuista en tiedä. Pääosin keskustelin heidän kanssaan jo ennen v. 1992 käännöstä. Mm. sinä todistat nyt, että hyväksytte vain vuoden 1933 käännöksen. Mutta suomalaisella käännöksellä ei pitäisi olla suurta merkitystä, koska hallintoneuvoston selityksethän kumoavat kaikki muut käännökset, paitsi eivät tuota em. heidän omaa käännöstään.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi et vastaa minun kysymyksiini? Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? Mikä sinua pelottaa? Sieltä voisit saada OIKEAT vastaukset esittämiisi kysymyksiisi. Jos eivät ne tulisi suoraan luennon aikana esiin, voisit kysyä niitä luennon jälkeisessä keskustelussa tai vaikka ihan yksityisesti luennoitsijalta kysymällä.

        Hallintoneuvosto käyttää tietenkin englanninkielistä "Uuden maailman käännöstä". Suomalaisista jehnuista en tiedä. Pääosin keskustelin heidän kanssaan jo ennen v. 1992 käännöstä. Mm. sinä todistat nyt, että hyväksytte vain vuoden 1933 käännöksen. Mutta suomalaisella käännöksellä ei pitäisi olla suurta merkitystä, koska hallintoneuvoston selityksethän kumoavat kaikki muut käännökset, paitsi eivät tuota em. heidän omaa käännöstään.

        Lisäyksenä tuohon, että aiemmin valehtelit, että suomalainen v. 1933 käännös on todettu tutkijoiden taholta maailman tarkimmaksi raamatunkäännökseksi.

        VARO SANOJASI!

        Jos hallintoneuvosta tai joku suomalainen lahkosi johtohenkilö saa tietää, että sinun mielestäsi suomalainen käännös hakkaa hallintoneuvoston hyväksymän jehnujen OMAN käännöksen (Uuden maailman käännös), voit joutua tervehtimiskieltoon ja pahimmassa (tai siis parhaassa) tapauksessa sinut erotetaan jehnulahkosta!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi et vastaa minun kysymyksiini? Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? Mikä sinua pelottaa? Sieltä voisit saada OIKEAT vastaukset esittämiisi kysymyksiisi. Jos eivät ne tulisi suoraan luennon aikana esiin, voisit kysyä niitä luennon jälkeisessä keskustelussa tai vaikka ihan yksityisesti luennoitsijalta kysymällä.

        Hallintoneuvosto käyttää tietenkin englanninkielistä "Uuden maailman käännöstä". Suomalaisista jehnuista en tiedä. Pääosin keskustelin heidän kanssaan jo ennen v. 1992 käännöstä. Mm. sinä todistat nyt, että hyväksytte vain vuoden 1933 käännöksen. Mutta suomalaisella käännöksellä ei pitäisi olla suurta merkitystä, koska hallintoneuvoston selityksethän kumoavat kaikki muut käännökset, paitsi eivät tuota em. heidän omaa käännöstään.

        Sinulta "erinomaiselta" Raamatuntuntijalta haluaa kysyä joitakin pikku juttuja Raamatusta, niin mene selittelyksi, ja kaiken lisäksi sellaiseen, mikä ei liity millään tavalla aloitukseen.
        Tajuatko kuinka typerä olet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulta "erinomaiselta" Raamatuntuntijalta haluaa kysyä joitakin pikku juttuja Raamatusta, niin mene selittelyksi, ja kaiken lisäksi sellaiseen, mikä ei liity millään tavalla aloitukseen.
        Tajuatko kuinka typerä olet?

        Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, mutta sinä et pysty vastaamaan yksinkertaisimpiinkaan minun esittämiini kysymyksiin.

        Vastaa nyt edes, että mikä sinua pelottaa kun et voi mennä teologien luennoille?


      • Joo, sitä kutsutaankin nykyisin hallintoelimeksi. Sieltä saat haluamasi vastaukset kun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa.


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Joo, sitä kutsutaankin nykyisin hallintoelimeksi. Sieltä saat haluamasi vastaukset kun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa.

        Eikös se ole Jehovien suurin päättävä elin?


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Tuo on sinänsä tuttua minulle jo ennestään. Kun keskustelin jehnujen kanssa, he halusivat aina luetuttaa minulla kirjoja. Kun tarjosin vastineeksi omasta kirjahyllystäni uskonnollisia kirjoja heille kotona luettaviksi, he kieltäytyivät ottamasta! Pelkäsivät varmaan tervehdyskieltoa, jos joku muu jehnu näkisi ne heidän hallussaan.

        Uskomatonta!

        No jos sulla on paljon kysymyksiä niin joku kirja siihen voi hyvinkin olla selvin vastaus. Jehovan Todistajien kirjat ja muu materiaali on kaikkien luettavissa ilmaiseksi internetin kautta ja jos haluaa painetun version, saat sen heiltä ilmaiseksi.

        https://www.jw.org/fi/kirjasto/kirjat/


      • Anonyymi

        Mielesi on myrkyttänyt paholainen kun pilkkaat muita


      • Anonyymi

        Tuolla käytöksellä joudut kadotukseen


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi et vastaa minun kysymyksiini? Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? Mikä sinua pelottaa? Sieltä voisit saada OIKEAT vastaukset esittämiisi kysymyksiisi. Jos eivät ne tulisi suoraan luennon aikana esiin, voisit kysyä niitä luennon jälkeisessä keskustelussa tai vaikka ihan yksityisesti luennoitsijalta kysymällä.

        Hallintoneuvosto käyttää tietenkin englanninkielistä "Uuden maailman käännöstä". Suomalaisista jehnuista en tiedä. Pääosin keskustelin heidän kanssaan jo ennen v. 1992 käännöstä. Mm. sinä todistat nyt, että hyväksytte vain vuoden 1933 käännöksen. Mutta suomalaisella käännöksellä ei pitäisi olla suurta merkitystä, koska hallintoneuvoston selityksethän kumoavat kaikki muut käännökset, paitsi eivät tuota em. heidän omaa käännöstään.

        Älä kehu että olet erinomainen Raamatun tuntija, koska et kykene vastaan palstalla esitettyihin kysymyksiin!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, mutta sinä et pysty vastaamaan yksinkertaisimpiinkaan minun esittämiini kysymyksiin.

        Vastaa nyt edes, että mikä sinua pelottaa kun et voi mennä teologien luennoille?

        Mikset vastaa palstalla oleviin kysymyksiin, koskien Raamattua?
        Kaikkea muuta kun kyllä selittelet!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Joo, sitä kutsutaankin nykyisin hallintoelimeksi. Sieltä saat haluamasi vastaukset kun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa.

        Minä olen sinulta kysynyt vastauksia palstalla oleviin kysymyksiin, koskien Raamattua.
        Vastaa niihin, koska olet kehunut olevasi erinomainen Raamatuntuntija!
        Niitä on odotettu jo 4 pv ajan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jos sulla on paljon kysymyksiä niin joku kirja siihen voi hyvinkin olla selvin vastaus. Jehovan Todistajien kirjat ja muu materiaali on kaikkien luettavissa ilmaiseksi internetin kautta ja jos haluaa painetun version, saat sen heiltä ilmaiseksi.

        https://www.jw.org/fi/kirjasto/kirjat/

        Joo, olen lukenut jehnujen kirjoja ja keskustellut niistä heidän kanssaan. Valitettavasti he eivät suostuneet lukemaan minun heille luettavaksi tarjoamiani kirjoja, koska ilmeisesti pelkäsivät omaisten ja uskonveljien näkevän ne heidän kotonaan ja lakkaavan tervehtimästä.

        Esim. luin heidän kirjansa "Ihmiskunta etsii Jumalaa". Siinä oli piirroskuva muinaisesta keskiamerikkalaisen uskonnon papista leikkaamassa sydäntä irti elävän ihmisen rinnasta ja alla oli kuvateksti: "Ovatko kaikki uskonnot samanarvoisia?" Vastasin heille, että eivät ole, koska toiset riistävät sydämen mm. tervehtimiskielloillaan. Hyvin olivat kirjaansa kuvan ja tekstin valinneet, koska se kuvasi hyvin onnistuneesti heidän uskoaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kehu että olet erinomainen Raamatun tuntija, koska et kykene vastaan palstalla esitettyihin kysymyksiin!

        Olen vastannut jo ainakin miljoona kertaa, mutta sinulle kelpaavat vain oman lahkosi hyväksymät vastaukset. Minä en niitä vääriä vastauksia tule antamaan!


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Joo, olen lukenut jehnujen kirjoja ja keskustellut niistä heidän kanssaan. Valitettavasti he eivät suostuneet lukemaan minun heille luettavaksi tarjoamiani kirjoja, koska ilmeisesti pelkäsivät omaisten ja uskonveljien näkevän ne heidän kotonaan ja lakkaavan tervehtimästä.

        Esim. luin heidän kirjansa "Ihmiskunta etsii Jumalaa". Siinä oli piirroskuva muinaisesta keskiamerikkalaisen uskonnon papista leikkaamassa sydäntä irti elävän ihmisen rinnasta ja alla oli kuvateksti: "Ovatko kaikki uskonnot samanarvoisia?" Vastasin heille, että eivät ole, koska toiset riistävät sydämen mm. tervehtimiskielloillaan. Hyvin olivat kirjaansa kuvan ja tekstin valinneet, koska se kuvasi hyvin onnistuneesti heidän uskoaan.

        Miten liittyy mormonismiin???


      • Anonyymi
        Höpsislöpsis kirjoitti:

        Olen vastannut jo ainakin miljoona kertaa, mutta sinulle kelpaavat vain oman lahkosi hyväksymät vastaukset. Minä en niitä vääriä vastauksia tule antamaan!

        Olen pyytänyt v. 1933 Raamatun eri osiin oikeita vastauksia, selität ihan muuta.
        Sen ajan minkä käytät tähän aloitukseen, voisit käyttää näihin kysymyksiin.
        Sinä annat koko ajan vääriä vastauksia, jotka ei liity itse kysymyksiin.
        Tässä näet itsekin kuinka surkea on sinun Raamatun tuntemuksesi.
        Siksi ei kannata kehuskella erinomaisella Raamatun tuntemuksella!
        Se koskee jokaista asiaa millä alat kehuskelemaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pyytänyt v. 1933 Raamatun eri osiin oikeita vastauksia, selität ihan muuta.
        Sen ajan minkä käytät tähän aloitukseen, voisit käyttää näihin kysymyksiin.
        Sinä annat koko ajan vääriä vastauksia, jotka ei liity itse kysymyksiin.
        Tässä näet itsekin kuinka surkea on sinun Raamatun tuntemuksesi.
        Siksi ei kannata kehuskella erinomaisella Raamatun tuntemuksella!
        Se koskee jokaista asiaa millä alat kehuskelemaan!

        Ei kai se edusta hyvää Raamatun tuntemusta jos vaatii vastaukset vain Raamatusta. Ei kai paras Kalevalan tuntijakaan ole sellainen, joka hyväksyy vain sellaiset Kalevalaa koskevat vastaukset, jotka löytyvät vain Kalevalasta, vieläpä vain tietystä painoksesta! Kyllä hyvän asiantuntijan pitää pystyä katsomaan asioita ulkopuolelta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se edusta hyvää Raamatun tuntemusta jos vaatii vastaukset vain Raamatusta. Ei kai paras Kalevalan tuntijakaan ole sellainen, joka hyväksyy vain sellaiset Kalevalaa koskevat vastaukset, jotka löytyvät vain Kalevalasta, vieläpä vain tietystä painoksesta! Kyllä hyvän asiantuntijan pitää pystyä katsomaan asioita ulkopuolelta!

        Sitten on turha kysyä mitään kalevalasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten on turha kysyä mitään kalevalasta!

        Miten niin? Monikin suomalainen tutkija varmasti tuntee hyvin Kalevalan, vaikka eivät uskoisikaan Louhen ja muiden tyyppien tekevän taikoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten liittyy mormonismiin???

        Sopii hyvin, koska Mormonit ja Jehovan todistajat ovat huu haa lahkoja.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!

        Mutta kun et saa minua toistamaan oman uskosi mukaisia vastauksia, turhaudut, suutut ja syyllistyt argumentointivirheisiin.

        Usko nyt jo, että en ole tällä palstalla antamassa kysymyksiin mormonien, jehnujen, hellareiden tai muiden hihhuleiden "ainoita oikeita" vastauksia, vaan minä annan ihan oikeita vastauksia, vaikka se sinua kuinka kiukuttaisi!

        Sinä pystyt vain kopioimaan hallintoneuvoston vastauksia, minä kuuntelen teologeja ja olen lukenut varmuudella enemmän uskontoja käsittelevää kirjallisuutta ja uskovaisten itsensä kirjoittamia kirjoja. Ja kyllä, se teikäläisten kirja "Ihmiskunta etsii Jumalaa" on myös lukemieni listalla.

        Minä uskallan tutkia toisin kuin sinä, joka jo myönsit, että et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle vaan vain lahkosi hyväksymien! Sillä tavalla et vapaudu lahkosi pauloista ikinä!

        Et pysty todistamaan yhtään. Vain joku Raija Sollamo ja Teemu Laajasalo opettaa sitä mitä sinä uskot ja väität.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Miksi et vastaa minun kysymyksiini? Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? Mikä sinua pelottaa? Sieltä voisit saada OIKEAT vastaukset esittämiisi kysymyksiisi. Jos eivät ne tulisi suoraan luennon aikana esiin, voisit kysyä niitä luennon jälkeisessä keskustelussa tai vaikka ihan yksityisesti luennoitsijalta kysymällä.

        Hallintoneuvosto käyttää tietenkin englanninkielistä "Uuden maailman käännöstä". Suomalaisista jehnuista en tiedä. Pääosin keskustelin heidän kanssaan jo ennen v. 1992 käännöstä. Mm. sinä todistat nyt, että hyväksytte vain vuoden 1933 käännöksen. Mutta suomalaisella käännöksellä ei pitäisi olla suurta merkitystä, koska hallintoneuvoston selityksethän kumoavat kaikki muut käännökset, paitsi eivät tuota em. heidän omaa käännöstään.

        "Miksi et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle? "


        Minä ainakin käyn vain oman seurakuntani teologeilla ja he tietävät mitä Raamattu 100% sanoo. Nyky liberaali teologit vain mielistelevät eri ryhmiä eivät uskalla sanoa esim. sinulla ei ole taivaaseen asiaa jos olet homo tai kannatat heitä.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!

        Mutta kun et saa minua toistamaan oman uskosi mukaisia vastauksia, turhaudut, suutut ja syyllistyt argumentointivirheisiin.

        Usko nyt jo, että en ole tällä palstalla antamassa kysymyksiin mormonien, jehnujen, hellareiden tai muiden hihhuleiden "ainoita oikeita" vastauksia, vaan minä annan ihan oikeita vastauksia, vaikka se sinua kuinka kiukuttaisi!

        Sinä pystyt vain kopioimaan hallintoneuvoston vastauksia, minä kuuntelen teologeja ja olen lukenut varmuudella enemmän uskontoja käsittelevää kirjallisuutta ja uskovaisten itsensä kirjoittamia kirjoja. Ja kyllä, se teikäläisten kirja "Ihmiskunta etsii Jumalaa" on myös lukemieni listalla.

        Minä uskallan tutkia toisin kuin sinä, joka jo myönsit, että et voi mennä kenen tahansa teologin luennolle vaan vain lahkosi hyväksymien! Sillä tavalla et vapaudu lahkosi pauloista ikinä!

        "Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!"

        Et ainakaan samalla tavalla kuten minä ja moni muu todellinen Raamatun tutkija hyväksyy. Nykyiset liberaali teologit kaivavat Raamatusta kuin rusinat pullasta ja jättävät muut pois. Sanovat ettei Jumala ole noin sanonut. Samoin mitä käärme kysyi Eevalta.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, mutta sinä et pysty vastaamaan yksinkertaisimpiinkaan minun esittämiini kysymyksiin.

        Vastaa nyt edes, että mikä sinua pelottaa kun et voi mennä teologien luennoille?

        "Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, "

        Minä olisin kiitollinen jos saisin edes yhden vastauksen, mutta joudun odottamaan sitä tuomiopäivään asti.


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, mutta sinä et pysty vastaamaan yksinkertaisimpiinkaan minun esittämiini kysymyksiin.

        Vastaa nyt edes, että mikä sinua pelottaa kun et voi mennä teologien luennoille?

        "as jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, "

        Keitä sinä tarkoitat noilla teologeilla? Nykyisiä liberaali teologejako? Jotka kaivat Raamatusta vain mielistelevät kohdat kuin rusinat pullasta. Vai heitä, jotka ottavat Raamatusta myös epämukavat asiat?


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Joo, sitä kutsutaankin nykyisin hallintoelimeksi. Sieltä saat haluamasi vastaukset kun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa.

        "minun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa."


        Vain sinun mielestäsi ne ovat oikeita, mutta todellisuudessa eivät ole oikeita.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Pystyin vastaamaan tavalla, jonka jokainen Raamatuntutkija hyväksyisi!"

        Et ainakaan samalla tavalla kuten minä ja moni muu todellinen Raamatun tutkija hyväksyy. Nykyiset liberaali teologit kaivavat Raamatusta kuin rusinat pullasta ja jättävät muut pois. Sanovat ettei Jumala ole noin sanonut. Samoin mitä käärme kysyi Eevalta.

        Miksi minun pitäisi vastata sinun tai muiden änkyröiden tavalla? Ethän sinä pysty vastaamaan yksinkertaisimpiinkaan kysymyksiin kuten esim. siihen, että miksi homot pitää Raamatun mukaan tappaa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Taas jäit hopealle. Minä olen vastannut sinun kysymyksiisi jo miljoona kertaa, "

        Minä olisin kiitollinen jos saisin edes yhden vastauksen, mutta joudun odottamaan sitä tuomiopäivään asti.

        Mihin sinä odotat vastausta? Minä odotan sinulta vastausta, että miksi homot pitää Raamatun mukaan tappaa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "minun minun OIKEAT vastaukseni eivät kelpaa."


        Vain sinun mielestäsi ne ovat oikeita, mutta todellisuudessa eivät ole oikeita.

        Eli jos joku ei ole samaa mieltä kanssasi, hän on väärässä. Minä lähden aivan toiselta pohjalta eli totuudesta. Raamatuntutkimuksella päästään hyvin selville, että mistä tulevat vedenpaisumustarinat ja miksi niistä on Raamattuun ympätty kaksi keskenään ristiriitaista mm. eläinten lukumäärään, tulvan kestoon ym. yksityiskohtiin liittyen.


    • Anonyymi

      Täällä palstalla ei taida enää olla yhtäkään mormonia puolustamassa uskontoaan. Tosin rakentava keskusteluhan ei olekaan mormonien vahvuuksia.

      • Anonyymi

        Uskontoa puolustetaan Raamatulla, ei millään muulla!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskontoa puolustetaan Raamatulla, ei millään muulla!

        Kristinuskoa puolustetaan Raamatulla.

        Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa. Ettei voisi tulla uutta ilmoitusta on väärä oppi. Jumalahan elää ja toimii.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Kristinuskoa puolustetaan Raamatulla.

        Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa. Ettei voisi tulla uutta ilmoitusta on väärä oppi. Jumalahan elää ja toimii.

        Niin, Smithin oppia perustellaan Smithin saduilla. Mormonin kirjassa on eri evankeliumi kuin Raamatussa. Oikeaan evankeliumiin ei kuulu pktyttöjen moninaintia, rahojen keräämistä köyhien avustamisen sijaan kirkon johtajille ja heidän bisneksiinsä, polyteismi, taika-alusvaatteet ym.

        Onhan se ilman muuta Smithin saama oikea ilmoitus, että nai niin monia kuin sielu sietää sen jälkeen kun Smith oli jäänyt housut kintuissa kiinni kasvattityttärensä naiskentelusta.

        Olihan se ilman muuta oikea Jumalan ilmoitus, että antakaa nyt herranen aika tummaihoisillekin oikeus pappeuteen sen jälkeen, kun rahaa rakastavaa kirkkoa uhkasi verovapauden menetys avoimen rasismin vuoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Smithin oppia perustellaan Smithin saduilla. Mormonin kirjassa on eri evankeliumi kuin Raamatussa. Oikeaan evankeliumiin ei kuulu pktyttöjen moninaintia, rahojen keräämistä köyhien avustamisen sijaan kirkon johtajille ja heidän bisneksiinsä, polyteismi, taika-alusvaatteet ym.

        Onhan se ilman muuta Smithin saama oikea ilmoitus, että nai niin monia kuin sielu sietää sen jälkeen kun Smith oli jäänyt housut kintuissa kiinni kasvattityttärensä naiskentelusta.

        Olihan se ilman muuta oikea Jumalan ilmoitus, että antakaa nyt herranen aika tummaihoisillekin oikeus pappeuteen sen jälkeen, kun rahaa rakastavaa kirkkoa uhkasi verovapauden menetys avoimen rasismin vuoksi.

        Ei Mormonin Kirjassa ole pikkutyttöjen moninaintia ym. eikä kirkon opissa, historiassa eikä käytännössä. Höpölöpsis on vaan erikoistunut mormonien rienaukseen, pyhien asioiden pyhien asioiden lokaan vetämiseen.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Ei Mormonin Kirjassa ole pikkutyttöjen moninaintia ym. eikä kirkon opissa, historiassa eikä käytännössä. Höpölöpsis on vaan erikoistunut mormonien rienaukseen, pyhien asioiden pyhien asioiden lokaan vetämiseen.

        Joo, olet oikeassa. Mormonin kirjassa ei ole pikkutyttöjen moninaintia. Sen opin Smith kehitti ystäviensä kanssa vasta myöhemmin jäätyään housut nilkoissa kiinni perheen kasvattityttären naiskentelusta.
        Minä en vedä pyhiä asioita lokaan. David Koreshin, Jim Jonesin, Joseph Smithin ja monen muun uskontohuijarin touhuissa ei ollut mitään pyhää!


      • santtunen kirjoitti:

        Kristinuskoa puolustetaan Raamatulla.

        Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa. Ettei voisi tulla uutta ilmoitusta on väärä oppi. Jumalahan elää ja toimii.

        "Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa."

        Kaukana Raamatusta. Mormonien kirja on sama mitä on koraani. Taivaasta on mukamas annettu. Raamatussa sanotaan, että vaikka enkeli taivaasta tulisi kertomaan toista Evankeliumia mitä me olemme julistaneet hän on kirottu.


      • santtunen kirjoitti:

        Kristinuskoa puolustetaan Raamatulla.

        Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa. Ettei voisi tulla uutta ilmoitusta on väärä oppi. Jumalahan elää ja toimii.

        Emma Smith sanoi että Josef saneli mormonien kirjaan tekstiä nojaten käsillään pöytään peittäen silmänsä. Ja Emma kirjoitti sen ylös. Mitään kultalevyjä ei ollut.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Mormonin Kirjassa on sama evankeliumi kuin Raamatussa."

        Kaukana Raamatusta. Mormonien kirja on sama mitä on koraani. Taivaasta on mukamas annettu. Raamatussa sanotaan, että vaikka enkeli taivaasta tulisi kertomaan toista Evankeliumia mitä me olemme julistaneet hän on kirottu.

        Nykyiset kirkot eivät tunne evankeliumia. Paavali tunsi. Me tunnemme.


      • Arto777 kirjoitti:

        Emma Smith sanoi että Josef saneli mormonien kirjaan tekstiä nojaten käsillään pöytään peittäen silmänsä. Ja Emma kirjoitti sen ylös. Mitään kultalevyjä ei ollut.

        Kultalevyt oli silti. Todistajat sille on.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Nykyiset kirkot eivät tunne evankeliumia. Paavali tunsi. Me tunnemme.

        No miksi ette noudata evankeliumia ja esim. auta köyhiä vaan noudatatte Smithin oppia mm. keräämällä rahaa köyhiltä rikkaille?


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Kultalevyt oli silti. Todistajat sille on.

        Mitä he voivat todistaa levyistä kun eivät osanneet sen "tekstiä". Eihän Smith itsekään osannut tulkita esim. hieroglyfejä, vaan "käänsi" niitä aivan väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No miksi ette noudata evankeliumia ja esim. auta köyhiä vaan noudatatte Smithin oppia mm. keräämällä rahaa köyhiltä rikkaille?

        Me autamme köyhiä. Tietysti.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Me autamme köyhiä. Tietysti.

        Niin, paastouhrivaroilla, jotka ovat vapaaehtoisa ja jotka kerätään jäseniltä kymmenysten LISÄKSI. Niiden määrä on kuitenkin vain puoli prosenttia kymmenysten määrästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, paastouhrivaroilla, jotka ovat vapaaehtoisa ja jotka kerätään jäseniltä kymmenysten LISÄKSI. Niiden määrä on kuitenkin vain puoli prosenttia kymmenysten määrästä.

        Niinhän sinä väität. Kirkko päättää kymmenysten käytöstä mihin kaikkeen ne menevät, ja se on aivan oikein. Miten muuten se voitaisiin tehdä?


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Niinhän sinä väität. Kirkko päättää kymmenysten käytöstä mihin kaikkeen ne menevät, ja se on aivan oikein. Miten muuten se voitaisiin tehdä?

        Tämmöisen löysin eräästä kirjasta:

        »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’ »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’ »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämmöisen löysin eräästä kirjasta:

        »Kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan kaikkien enkeliensä kanssa, hän istuutuu kirkkautensa valtaistuimelle. Kaikki kansat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Hän asettaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolelleen. Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’ »Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi ja annoimme sinulle ruokaa, tai janoissasi ja annoimme sinulle juotavaa? Milloin me näimme sinut kodittomana ja otimme sinut luoksemme, tai alasti ja vaatetimme sinut? Milloin me näimme sinut sairaana tai vankilassa ja kävimme sinun luonasi?’ Kuningas vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.’ »Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’ »Silloin nämäkin kysyvät: ’Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ Silloin hän vastaa heille: ’Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.’ »Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.»

        Aamen. Noin opetuslasten pitää tehdä, ja niin kirkko opettaa ja tekee. Jos ei tee, ei ole oikea opetuslapsi eikä noudata kirkon opetuksia.


      • Anonyymi
        santtunen kirjoitti:

        Aamen. Noin opetuslasten pitää tehdä, ja niin kirkko opettaa ja tekee. Jos ei tee, ei ole oikea opetuslapsi eikä noudata kirkon opetuksia.

        No eihän kirkko tee noin, koska kymmenyskiä ei saa käyttää hyväntekeväisyyteen vaan mm. kirkon johtajille ja heidän bisneksiinsä.
        Viittaatkin varmaan siihen, että kirkon jäsenten täytyy antaa paastouhrivaroja vielä senkin jälkeen, kun kirkko on ensin kupannut päältä kymmenykset kirkon rikkaille johtajille.


    • Suunnitelma on helppo. Aloita 1MOOS. 1:

      • Anonyymi

        Joo, sehän paljastuu saduksi jo heti kättelyssä. Keskinäisiä ristiriitojakin on mm. luomisjärjestyksen suhteen, koska kyseessä on kooste kahdesta eri sadusta. Eräs tyyppi tuli uskoon elämänkriisinsä myötä ja alkoi pian lukea Raamattua, mutta "valitettavasti" aloitti alusta eli Vanhasta Testamentista. Hän toteisikin sitten pian, että ei saatana mitä p*skaa!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe