Eli tulee paljon ilmaa mahaan muttei meinaa millään tulla ulos ja koko suoli kipuilee, myös palleasta sattuu.Samoin vatsa usein kovalla ja suoli ei tyhjene kokonaan,estää usein lähtemästä mihinkään, koska joutuu usein silti käymään WC ssä päkistämässä pientä "päästöä"!alfrolexia ,vi sipliniä kokeiltu ei apua.Nyt kokeilussa pegorion jauhe,tuntuu että sekin aiheuttaa kipua , kokemuksia kyllä vasta kolmesta pussista.Olisiko kellään kokemusta ja neuvoa tarjota ,minulla siis kaikkien tutkimusten jälkeen tuo diagnoosi IBS.Niin ruokavalio myös remontoitu.
Ilmavaivat ja ärtynyt suoli
6
96
Vastaukset
- Anonyymi
Auttoi kun vähensin päivittäisen kuitumäärän:
kaurapuuri (hiutaleita 1dl) marjoja
leipää 2-3 palaa
päärynä ja sitrushedelmä aamupäivällä
omena iltapäivällä
Ei liikaa kuituja vaan joka päivä kuitenkin.
Vettä 1,5 litraa juodaan pitkin päivää.
Ruokajuomana piimä (ab).
Kahvia enintään 1-2 pientä kuppia päivässä.
Makeat pois! Juusto ja banaanit minimiin.
Ulkoillakin pitää päivittäin.
Kiire on pahaksi herkkävatsaisille.- Anonyymi
Minä ehkä syön sitten liikaa kuituja ,kun lääkäri määräsi! Hedelmät ei oikein sovi kun nekin aiheuttaa vatsakipuja ja närästystä,koska minulla on myös refleksi vaiva. Vettä juon paljon kahvia en olenkaan. Mulla aika kimurantti tää vatsa juttu,ja stressiä paljon joka sekin tietysti vaikuttaa! Kiitos vastauksesta sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ehkä syön sitten liikaa kuituja ,kun lääkäri määräsi! Hedelmät ei oikein sovi kun nekin aiheuttaa vatsakipuja ja närästystä,koska minulla on myös refleksi vaiva. Vettä juon paljon kahvia en olenkaan. Mulla aika kimurantti tää vatsa juttu,ja stressiä paljon joka sekin tietysti vaikuttaa! Kiitos vastauksesta sinulle.
Siis Refluksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kilpirauhanen tutkittu? Entäpä lisäkilpiraauhaset? Niiden toimintaongelmat aiheuttaa ummetusta. Kaikki voi liittyä kaikkeen. Niin ihmeellistä se voi olla. Tuttavani refluksivaiva helpotti kun sai kilpirauhasen vajaatoimitaansa lääkityksen.
- Anonyymi
Probiooteilla on tutkitusi jonkinverran tehoa ilmavaivoihin
- Anonyymi
Minä laitan joka ilta jääkaappiin kippoon 2 rkl leseitä piimään ja liraus kylmäpuristettua öljyä joukkoon. Syön sen aamulla omena- tai luumuhillon kanssa ja juon lasillisen vettä päälle. Koko elämän ollut panttaava suoli, tämä on minua helpottanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2689653IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3076836Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?741705Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61421Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.941297- 1091161
Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut751079Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin41882Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23756MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk313748