Pystyykö uudenaikaiset vetymoottorit voittamaan uudet polttomoottorit?

Anonyymi

Vetymoottoreita kehitetään aktiivisesti. Olisiko tämä Omega 1 lupaava tulevaisuuden vetymoottori? Aika näyttää lunastaako se mainostamansa lupaukset oikeassa elämässä. Vai kaatuuko kehitys kuitenkin johonkin ongelmaan esim. tiettyjen osien kestävyys tai vetypolttoaineen kulutus, jolloin suuret autotehtaat eivät ota sitä käyttöön autoissaan?

"Mäntien sijasta uudessa moottorissa on pari pyörivää vaihdetta, jotka näyttävät paljon lentoturbiineilta. Se muistuttaa myös pyörivää moottoria, mutta paremmalla suunnittelulla, joka eliminoi Wankelin heikkoudet. Yksinkertaistaaksemme voimme sanoa, että Astreon Aerospacen suunnittelema Omega 1 -moottori ottaa polttomoottorin neljä tahtia ja jakaa ne kahteen itsenäiseen kammioon.

Moottorissa on kaksi akselia, jotka pyörivät vastakkaisiin suuntiin synkronointivaihteiden avulla, ja kahdella akselilla pyörii pareittain neljä roottoria. Ensimmäinen pari hoitaa imu- ja puristuksen, kun taas toinen pari poltto- ja poistoiskut. Näitä täydentävät pyörivä levyventtiili ja esikammio, jotka sijaitsevat kahden roottorisarjan välissä. Täällä ruiskutetaan polttoainetta.

Tämän moottorin toimintaperiaatteet ovat hieman vaikeampia ymmärtää sinun ja minun kaltaiselle maallikolle. Onneksi Astreon näytti meille yksityiskohtaisen videon, joka auttoi meitä visualisoimaan koko prosessin. Videolla kerrotaan myös eri moottorin osista ja niiden roolista palamisprosessissa. Tarkkuuskoneistuksen ansiosta tämä moottori ei tarvitse tiivisteitä pitääkseen nesteitä sisällä. Tätä uskomattoman yksinkertaista rakennetta voidaan pitää uhkana sähköajoneuvojen tulevaisuudelle, ja se lupaa pitkän käyttöiän ja erittäin vähän huoltoa.

Kuten yrityksen nimestä voi päätellä, tämän pitäisi olla ihanteellinen lentokonemoottori, joka on kevyt ja tehokas, mutta myös täysin tärinätön. Se voisi kuitenkin myös käyttää monenlaisia ​​ajoneuvoja moottoripyöristä alkaenja aina raskaimpiin konetyyppeihin asti. Astreonin mukaan uusi moottori pystyy tuottamaan 160 hevosvoimaa ja 170 lb-ft (230 Nm) vääntömomenttia painaen vain 35 naulaa. (15,9 kg). Se käy tyhjäkäynnillä 1 000 rpm, mutta voi nousta jopa 25 000 rpm täydellä kuormituksella.

Tietenkin Astreon ehdottaa, että voit ketjuttaa kaksi tai useampia tällaisia ​​moottoreita tehon lisäämiseksi, ja oletamme, että niitä voidaan myös rakentaa suurempia. Tässä moottorikonseptissa ei ole tiivistysongelmia, toisin kuin klassisessa pyörivässä moottorissa . Astreon lupaa myös, että se voi toimia useilla polttoaineilla erittäin alhaisilla päästöillä. Tämä kuulostaa hieman liian hyvältä ollakseen totta, mutta pidämme tätä varmasti silmällä nähdäksemme, miten se kehittyy tulevaisuudessa."

https://www.autoevolution.com/news/omega-1-is-a-game-changing-internal-combustion-engine-too-good-to-be-true-179507.html?fbclid=IwAR0ItzoIr-ANoYuOQxFhbQMHWpiBCTpmMJwNZPJqHOpyGMYMpSOHJvW6DMY

https://www.youtube.com/watch?v=gi7IOXQ7oyo

Mutta sitten myös muitakin polttoaineiden polttomoottoreitakin kehitetään. Ehkä joku näistä 7 eri moottorista lyö läpi? Ei ole siis polttomoottoritkaan täysin kuolleita kehityksen osalta, mutta vaikea uskoa että joku näistä syrjäyttäisi perinteiset polttomoottorit esim. kehitysmaissa missä ei ilmastotavoitteista juuri välitetä kun elämä on muutenkin "selviytymistä" päivästä päivään.

https://www.youtube.com/watch?v=bBrUrgNf5y8

https://www.youtube.com/watch?v=UF5j1DvC954

.... Kuitenkin, polttomoottoreissa (vety, bensa, diesel, kaasu, etanoli) on myös ongelmana huolto-ongelmat useiden liikkuvien osien takia (kuluminen) kun taas sähköautoissa sähkömoottorit ei paljoa huoltoa vaadi. Kun vielä akkutekniikka kehittyy, niin vaikeata uskoa että 2030-luvulla länsimaissa (rikkaissa maissa) (vety)polttomoottorit menestyisivät kiristyvien saastemääräysten takia. Muutenkin kuluttajat äänestävät lompakollaan kun oppivat elämään sähköautojen kanssa hyväksyen niiden omat heikkoudet ja todella vertailevat myös exelissä autoilun kuluja, jolloin halvempi vaihtoehto voittaa suuret massat puolelleen.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/8200

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/3471

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9559

https://www.facebook.com/groups/1595868463917799

7

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan taas utopistinen rykäisy. Kyllä viisaammat asiat hoitaa, ei sinun kannata intoilla kaikesta hihhuleista.

    • Anonyymi

      "Omega 1 Is a Game-Changing Internal Combustion Engine, Too Good To Be True?"

      Kuulostaa todellä yllättävän hyvältä. Mikäli tuo USA-firman moottori osoittautuu todella toimivaksi niin se olisi kyllä _The Game Cganging_ ja toivottavasti myös poliittiset päättäjän varaisivat sille paikan.

      Noin 15 kg paketti ja siinä on 12 et 22 bars ahtopaine, 160 hv ja 80% hyötysuhde (?), melkoinen maccina, monta hyvää asiaan pienessä paketissa. Tuo moottorihanke sai rahoituksen muutamassa päivässä.

      Millähän aikajanalla tuo projekti mahtanee edetä, protyyppihän siitä jo on valmis. Ilmeisesti vaihteistovaihtoehdot tulisivat sen jatkeeksi perineisellä tavalla (?).

      Moottorin valmistuskustannuksista, mahdollisesta tulevasta hintatasosta vs. perinteiset polttarit, ei ollut mainintaa / arviota.

      Autot myös kevenisivät ja ajatelkaapa tuollaista kevyttä konetta myös moottoripyörissä ja skoottereissa.

    • Anonyymi

      Viralliset sivut .... vilkaiskaapa muuten tiimiä, siellä on kovan meriitin miehet hanketta toteuttamassa.

      - https://astronaerospace.com/

      Kiinnostava seurata miten tuo projekti etenee ... eihän tuohon muuta kuin Good luck.

    • Anonyymi

      Videon loppuosalla tuo kone käy pienen hetken melkoisella mekkalalla, kuin jokin maatalouskone, agrekaatti :/

      Videon kommenttiosudessa on melko paljon tiettyihin teknisiin seikkoihin liittyvää skeptisyyttä vaikka useimmat toivottavatkin menestystä hankkeelle, eli saas nähdä, mutta toivotaan parasta.

      - https://www.youtube.com/watch?v=gi7IOXQ7oyo

    • Anonyymi

      Loistava uutinen.

    • Anonyymi

      ja samanlainen toyotan vetypolttomoottori?

    • Anonyymi

      Eiköhän ne siihen jonkun äänenvaimentimen rakenna jolloin melutaso saadaan pidettyä kurissa. Mutta minua kuitenkin arveluttaa liikkuvien osien kestävyys ja vedyn hinta energiana jos jo nyt sähkökriisejä. Vaikeata uskoa että tulee voittamaan sähköautoja (sähkömoottoria) tulevaisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe