Laitatteko pesuainetta jo koneen rumpuun

Anonyymi

pyykkien sekaan vai sinne pesuainelokeroon, kuten oikeasti kuuluu? Laitoin äsken molempiin.

77

2243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asun kerrostalossa.

Laitan aina sopivan lämpöistä vettä rumpuun ja sitten pesuaine neste etikka
      Sitten lisää vettä.

Lopuksi laitan pyykit koneeseen.

• Anonyymi

OK..pitääpä laittaa itsekin tuota etikkaa, jota niin kehutaan.

Asumismuoto nyt ei vaikuttane tähän. ittellä okt.

• Anonyymi

Miksi haluat etikalla pilata pesuaineen pesevän vaikutuksen? Pesuaine on emäksistä ja siksi irrotta lian, huuhteluaine ja etikka taas hapanta, joka neutraloi pesuaineen emäksisyyden.
        Sama kun pesisit jollain fairylla pyykkisi. Huuhteluaine ja etikka on oikeastaan ihan turhaa. Hyvin harvoja vaatteita on sellaisia, jotka sitä tarvitsevat.

• Anonyymi

Siis huudatat pesukonetta kerrostalossa keskellä yötä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi haluat etikalla pilata pesuaineen pesevän vaikutuksen? Pesuaine on emäksistä ja siksi irrotta lian, huuhteluaine ja etikka taas hapanta, joka neutraloi pesuaineen emäksisyyden.
        Sama kun pesisit jollain fairylla pyykkisi. Huuhteluaine ja etikka on oikeastaan ihan turhaa. Hyvin harvoja vaatteita on sellaisia, jotka sitä tarvitsevat.

Sitä etikkaa käytetään pesukoneessa pyykin huuhtelussa ei pesuun. Pyykkikoneissa on lokerot joihin esipesuaine, pesuaine ja huuhteluaine laitetaan.

• Anonyymi

En käytä mitään pesuaineita, ne ovat globalistien ja eliitin suunnittelemia myrkkyjä. Luotan pesukoneen luontaiseen immuniteettiin karkottaa lika.

• Anonyymi

Minä kun pesen pyykit vanhalla pulsaatoripesukoneella.Laitaan koneeseen sopivan lämpöisen veden ja laitan koneen käymään lisään pulverin sitten pyykit.Tosi puhdasta pyykkiä tulee näinkin 20 vuoden kokemuksella.

• Anonyymi

Nestemäiset pesuaineet lokeroon ja pesupulveri pyykin sekaan.

• Anonyymi

Joo huuhteluainetta ei ainakaan kannata pyykin sekaan kaataa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluaineelle on oma lokero josta se otetaan veden sekaan vikassa huuhtelussa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluaineelle on oma lokero josta se otetaan veden sekaan vikassa huuhtelussa

No juuri sitähän tuossa tarkoitettiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juuri sitähän tuossa tarkoitettiin

Niin. Jatkoin siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluainetta ei tule käyttää mikäli vaatteet venyvät, koska huuhteluaine pilaa tämän venymisen.

Huuhteluaine voi laittaa pyyhkeet ja lakanat ja tyynyliinat.

Etikka pesussa tekee lähes aina huuhteluaineesta tarpettoman

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluainetta ei tule käyttää mikäli vaatteet venyvät, koska huuhteluaine pilaa tämän venymisen.

Onko etikka huuhtelusainetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluainetta käyttäessäni olen huomannut pyykin kuivuvan hitaammin.
        Myös tuoksut yleensä liian voimakkaita.
        Ulkoilmassa kuivunut pyykki tuoksuu ihanan raikkaalle.
        Talvellakin nostan telineen ulos jäätymään. Sitten sisälle kuivumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhteluainetta käyttäessäni olen huomannut pyykin kuivuvan hitaammin.
        Myös tuoksut yleensä liian voimakkaita.
        Ulkoilmassa kuivunut pyykki tuoksuu ihanan raikkaalle.
        Talvellakin nostan telineen ulos jäätymään. Sitten sisälle kuivumaan.

Kun kangas jäätyy sen kuidut repeää ja vaatteet ratkee nopeemmin
        Ei pakkaseen missään tapauksessa

Koitalon Martta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etikka on karmeaa myrkkyä ja haisee pahalle. Pelkkä nestemäinen pesuaine mieluummin hajustamaton on parasta pyykille.

Vaikka huuhteluaine ja etikka voi saada esim. pyyhkeet tuntumaan pehmeämmiltä, niistä menee imukyky, eli ei ole sitten niin tehokas ihon kuivauksessa

Huuhteluainetta ei tarvise mihinkään, samoin kuin ihmiset käyttävät hiustenhoitoainetta, vaikka olisi jo valmiiksi liukas ja rasvoittuva hius. Kyllä shampoonvalmistajat kiittävät, kun hiuksia on pakko pestä joka päivä. (toki on todella karkea hiuslaatu, voi olla hyvää se hoitoaine)

Kannattaa kokeilla elää mahdoliisimman vähillä kemikaaleilla, koska suurin osa on mainosten luomaa mukatarvetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko etikka huuhtelusainetta?

Onhan se luomuversio siitä. Eli ei missään tapauksessa pesuaineen kanssa yhtä aikaa pidä laittaa koneeseen.
        Toki nykyiset pyykit puhdistuisivat ihan ilman pesuaineita. Joskus olen unohtanut tiskikoneesta pesuaineen ja vain yhdestä astiasta löytyi vähän likaa, joka ei ollut lähtenyt pelkälleä vedellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etikka on karmeaa myrkkyä ja haisee pahalle. Pelkkä nestemäinen pesuaine mieluummin hajustamaton on parasta pyykille.

Vaikka huuhteluaine ja etikka voi saada esim. pyyhkeet tuntumaan pehmeämmiltä, niistä menee imukyky, eli ei ole sitten niin tehokas ihon kuivauksessa

Huuhteluainetta ei tarvise mihinkään, samoin kuin ihmiset käyttävät hiustenhoitoainetta, vaikka olisi jo valmiiksi liukas ja rasvoittuva hius. Kyllä shampoonvalmistajat kiittävät, kun hiuksia on pakko pestä joka päivä. (toki on todella karkea hiuslaatu, voi olla hyvää se hoitoaine)

Kannattaa kokeilla elää mahdoliisimman vähillä kemikaaleilla, koska suurin osa on mainosten luomaa mukatarvetta.

Itse aloin huuhtelemaan puolipitkät hiukseni viimeiseksi jääkylmällä vedellä. Sen jälkeen en ole hoitoaineita tarvinnut. Selviävät vaivatta. Hiukset ei ole edes kuivat, vaan hyvässä kunnossa. Paremmassa kunnossa kuin olivat koskaan hoitoaineriippuvaisina.

• Anonyymi

"Pyykin sekaan"!!!

• Anonyymi

Siis sekotetaan sinne kaikki

• Anonyymi

Mä vedän kuivat sinne huuhteluainelokeroon.

• Anonyymi

Ai persukoneeseen

• Anonyymi

Mä duunaan spadalla koneeseen savea.

• Anonyymi

Kannattaa laittaa pieni määrä pyykin sekaan. Huom pieni määrä. Joku käyttää pesupalloa, minä en koska se on turhaa. Ruokalusikallinen riittää, ohjeissa käsketään laittaa aivan liikaa.

• Anonyymi

Ihan normaalia etikkaa huuhteluainelokeroon. Etikka haihtuu ja pyykistä tulee pehmeää ja raikkaantuoksuista...

• Anonyymi

Juuri noin, jos haluaa etikkaa käyttää.

• Anonyymi

Pesupalloa olen käyttänyt edelliset 20 vuotta. Sama pesukonekin vielä ollut koko ajan. Ikinä en ole annostellut koneen omiin aukkoihin, jotka ovat olleet ainakin omassa käytössäni turhia.

Silloin tällöin "pesu" sitruunahapolla, niin pysyy kone raikkaana.

• Anonyymi

mä laitan ensin pyykit koneeseen, ja siihen sitten pesuaine pyykkien päälle, jostain syystä en sitä annostekaukaloo ole halunnut käyttää, - hyvin on tominut.

pesukone muuten pitäis silloin tällöin pestä täysin tyhjänä 90 astetta, se säästää konetta huomattavasti , siis kone kestää monia vuosia kauemmin, kun jos sitä ei tee.
        tää tieto kulkee kai enimmäkseen vinkkinä, eihän nyt myyntifirmat sellaista kerro, sehän vain vähentäis niiden koneliikkeiden myyntiä.

• Anonyymi

Meihin sooda unohtui tekee pyykistä kuohkean routiossa ja värit säilyy

• Anonyymi

Äläkä unohda kloriidia puoli mitalista

Desifioinkoronan ja bakteerit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä laitan ensin pyykit koneeseen, ja siihen sitten pesuaine pyykkien päälle, jostain syystä en sitä annostekaukaloo ole halunnut käyttää, - hyvin on tominut.

pesukone muuten pitäis silloin tällöin pestä täysin tyhjänä 90 astetta, se säästää konetta huomattavasti , siis kone kestää monia vuosia kauemmin, kun jos sitä ei tee.
        tää tieto kulkee kai enimmäkseen vinkkinä, eihän nyt myyntifirmat sellaista kerro, sehän vain vähentäis niiden koneliikkeiden myyntiä.

Huoltopesut menee itselläni siten, että ensin tyhjä kone 90 asteessa. Sen jälkeen tyhjä kone sitruunahapolla 90 asteessa. Sitten pikaohjelma tyhjällä koneella pienellä pesuainemäärällä 40 asteessa.

Nukkasihdin putsaan joka pesun jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meihin sooda unohtui tekee pyykistä kuohkean routiossa ja värit säilyy

Käytän vain pesuaineita, jonka annostelen pesupalloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä perusteella kone kestää pitempään, kun sitä rääkkää tyhjänä 90 asteessa? Koneen tiivisteet kannattaa pyyhkiä joka käytön jälkeen ja samalla huuhtaista nukkasuodin. Mitään ihmeellisiä huoltoraikastuspesuja ei tarvita, kun muistaa jättää pyykin jälkeen tuulettumaan luukku auki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä perusteella kone kestää pitempään, kun sitä rääkkää tyhjänä 90 asteessa? Koneen tiivisteet kannattaa pyyhkiä joka käytön jälkeen ja samalla huuhtaista nukkasuodin. Mitään ihmeellisiä huoltoraikastuspesuja ei tarvita, kun muistaa jättää pyykin jälkeen tuulettumaan luukku auki.

Pesukoneeseen kertyy matalissa pesulämpötiloissa monenlaista mönjää, jotka alkavat ajan kanssa haisemaan, jos niitä ei välillä pese kuumalla ohjelmalla ja sitruunahapolla pois. Ei auta koneen kuivattelu, koska jäämät pinttyvät sisuksiin. Myös poistopumppu kestää paremmin, kun se puhdistuu kuumaa ohjelmaa käyttämällä.

Oman pesukoneeni huolto-ohjeissa sanotaan näin:

Pesukoneen puhdistaminen: Mikäli peset usein alhaisessa lämpötilassa ja/tai annostelet vähän pesuainetta, suosittelemme koneen puhdistamista muutaman kerran kuukaudessas. Tällöin varmistut, että koneesi on hygieeninen. Annostele normaali määrä pesuainetta, valitse valkopesuohjelma ja lämpötilaksi 95 astetta ja käynnistä kone ilman pyykkiä.

Kalkkisaostumien poistaminen: Mikäli veden kovuusaste on enemmän kuin 7 dH, on kone puhdistettava vähintään neljä kertaa vuodessa. Kalkkisaostumat saattavat alentaa koneen lämpöelementin elinikää. Annostele koneeseen sitruunahappoa 1–2 rkl, valitse valkopesuohjelma, lämpötilaksi 95 astetta ja käynnistä kone ilman pyykkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kun pesen pyykit vanhalla pulsaatoripesukoneella nykyisinkin mielelläni.Ei tarvitse huolto pesua erikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kun pesen pyykit vanhalla pulsaatoripesukoneella niin E.i tarvitse erillistä puhdistus pesua. Mä täytän pulsaatoripesukoneen vedellä ja laitan koneen käymään lisään pulverin ja sitten pyykit.Näin olen tominnu 20 vuotta ja pyykistä on tullu tosi puhdasta.Jatkan samalla tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pesukoneeseen kertyy matalissa pesulämpötiloissa monenlaista mönjää, jotka alkavat ajan kanssa haisemaan, jos niitä ei välillä pese kuumalla ohjelmalla ja sitruunahapolla pois. Ei auta koneen kuivattelu, koska jäämät pinttyvät sisuksiin. Myös poistopumppu kestää paremmin, kun se puhdistuu kuumaa ohjelmaa käyttämällä.

Oman pesukoneeni huolto-ohjeissa sanotaan näin:

Pesukoneen puhdistaminen: Mikäli peset usein alhaisessa lämpötilassa ja/tai annostelet vähän pesuainetta, suosittelemme koneen puhdistamista muutaman kerran kuukaudessas. Tällöin varmistut, että koneesi on hygieeninen. Annostele normaali määrä pesuainetta, valitse valkopesuohjelma ja lämpötilaksi 95 astetta ja käynnistä kone ilman pyykkiä.

Kalkkisaostumien poistaminen: Mikäli veden kovuusaste on enemmän kuin 7 dH, on kone puhdistettava vähintään neljä kertaa vuodessa. Kalkkisaostumat saattavat alentaa koneen lämpöelementin elinikää. Annostele koneeseen sitruunahappoa 1–2 rkl, valitse valkopesuohjelma, lämpötilaksi 95 astetta ja käynnistä kone ilman pyykkiä.

Johan tuolla menolla kone menee nopeasti uusiksi. Vai oikein muutaman kerran kuukaudessa. Herra varjelkoon, mitä sähkön ja veden tuhlausta ja konekin kyllä kuluu, mitä enemmän sitä käyttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan tuolla menolla kone menee nopeasti uusiksi. Vai oikein muutaman kerran kuukaudessa. Herra varjelkoon, mitä sähkön ja veden tuhlausta ja konekin kyllä kuluu, mitä enemmän sitä käyttää.

Pesukone on 90-luvulta. Aika hitaasti uusiutunut ;-)

• Anonyymi

Minä laitan myös lomaillaan ehdoitta pinttyneetkin tahrat

• Anonyymi

Meillä pestään vaan mäntysoopalla samoin pesen hiuksetkin

• Anonyymi

Kuten oikeasti kuuluu? Oikeasti?

• Anonyymi

Niin tarkoitin vaan, että tuohan on "virallinen menettely" , kun ne lokerot sinne on suunniteltu. Kyllä varmaan heti kantsii laittaa vaikuttamaan.

• Anonyymi

Itse laitan porauksen virtsaa kuten Egyptissä pestiin vaatteet virtsaalmtulee kauniit ja kestävät värit

• Anonyymi

Lokeroon niin jakautuu veden kanssa tasaisemmin. Mutta takavuosien ihmekeksintöä pesupalloa en koskaan ymmärtänyt. Boltsissa oli sormenpään kokoisia reikiä joten se tyhjeni heti ja sitten tyhjä muovipallo kolkotteli rummussa.

• Anonyymi

Ainakin minun pesupalloissa on vain yksi reikä. Muistaakseni ne on tulleet jonkun nestemäisen pesusainepullon mukana, mutta olen käyttänyt niitä jauheen kanssa. Nakkaan pallon jauheineen pyykkien sekaan. Ihan hyvin on toiminut vuosikymmenet se taktiikka.

• Anonyymi

Olet hommannut epähuomiossa koirien aktivointipallon. Sinne laitetaan sisään kuivanappularuokaa tai vastaavaa, josta koira sitten yrittää hysteerisesti saada ne papanat pois syötäviksi.

• Anonyymi

Fairya laitoin pari tippaa

• Anonyymi

Pesuaine kuivan pyykin seassa voi aiheuttaa värien leviämistä. Parempi on laittaa siihen lokeroon, josta kone ottaa sen vasta kun pyykki on kasteltu. Tai sitten onhan kai sellaisia pesupalloja, joista se aine irtoaa vasta vähän myöhemmin, kun pallo pyörii. Mutta miksi tehdä asiaa niin monimutkaiseksi.

• Anonyymi

Kuinka kauan arvelet pesukoneen pitävän pyykkiä kuivana? Ainakin meidän pesukone alkaa ottamaan heti ohjelman alussa vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka kauan arvelet pesukoneen pitävän pyykkiä kuivana? Ainakin meidän pesukone alkaa ottamaan heti ohjelman alussa vettä.

Jos olet lorottanut sinne nestemäistä pesuainetta kuivan pyykin päälle, niin kyllä se ehtii siellä arkoja tekstiilejä turmalla.
        Mutta toki, miten vain hankalammaksi elämänsä saa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olet lorottanut sinne nestemäistä pesuainetta kuivan pyykin päälle, niin kyllä se ehtii siellä arkoja tekstiilejä turmalla.
        Mutta toki, miten vain hankalammaksi elämänsä saa.

Olen 20 vuotta pessyt pyykkiä samalla tavalla. Pesupallon kanssa on ollut helppoa. Siihen vaan pesuaineet ja pyykkien sekaan. Hyvin on värit säilyneet, kun käyttää vaan sopivaa pesuainetta.

Mutta saahan sitä tehdä asiat vaikeaksikin. Se ei ole minulta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen pyykkäri meilläkin ensin pohtii enen kuin ryyppää vedet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen 20 vuotta pessyt pyykkiä samalla tavalla. Pesupallon kanssa on ollut helppoa. Siihen vaan pesuaineet ja pyykkien sekaan. Hyvin on värit säilyneet, kun käyttää vaan sopivaa pesuainetta.

Mutta saahan sitä tehdä asiat vaikeaksikin. Se ei ole minulta pois.

Minä pesen pyykit vanhalla pulsaatoripesukoneella. Laitan pulsaatorikoneeseen veden ja sitten käymään sekä pulveri sitten veteen sekä sitten lisään pyykit.Hyvin on värit säilynyt ja pyykistä tullu tosi puhdasta näinkin nykypäivänänäkin. Näin olen pessy pyykit 20 vuotta ja jatkan edeleenkin pyykinpesua vanhalla pulsaatoripesukoneella.

• Anonyymi

Minulla pyykkikone annostelee itse pesuaineen. Vaivaton systeemi

• Anonyymi

Annostelu vaihtelee jo pesuaineenkin mukaan. Samoin pyykin määrän ja likaisuuden. Aika viksu kone sulla kun osaa homman.

• Anonyymi

Oletko rikas kokoomuslainen tehtaanjohtaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annostelu vaihtelee jo pesuaineenkin mukaan. Samoin pyykin määrän ja likaisuuden. Aika viksu kone sulla kun osaa homman.

Pesuainepaketin kyljesstä katsotaan paljonko täyteen koneelliseen laitetaan ainetta ja kerrotaan se koneelle. Säiliöön menee litra pesuainetta. Kone punnitsee pyykin ja lorattaa aina sopivan määrän pesuainetta pyykkiin. Sama koskisi myös huhteluainetta mutta en käytä huuhteluainetta koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko rikas kokoomuslainen tehtaanjohtaja

En ole mikään ökymiljonääri mutta säästäväinen elämäntapa antaa mahdollisuuden osta haluamansa kun entinen laukeaa lopullisesti.

• Anonyymi

Meillä emäntä annostelee pesuaineet rahat ja viina määrän

• Anonyymi

Pulvereita ei kannata käyttää,sanoi huoltomies,aika uusiakin koneita tukossa.

• Anonyymi

Kyllä se huoltomies mullekin jotain sanoi mutten enää muista mitä 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se huoltomies mullekin jotain sanoi mutten enää muista mitä 😁

Hyvät kyydit antoi. Ja hänellä oli isompi kuin putkimiehellä :-D

• Anonyymi

Liian kylmällä vedellä yritetään pestä.

• Anonyymi

40c on yleisin vaatteille. Ei kestä enempää kutistumatta liikaa. Liinavaatteet ja pyyhkeet 60c.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40c on yleisin vaatteille. Ei kestä enempää kutistumatta liikaa. Liinavaatteet ja pyyhkeet 60c.

Eivät kutistu, käytössä venyvät taas. Villakin kestää kuumaa vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

40 C eli kädenlämpöinen ei puhdista kunnolla ja jää mikrobeja/pöpöjä kuituihin, ei todellakaan näin!

• Anonyymi

Minä kaadoin vielä pesukoneen päällekin varalta.

• Anonyymi

Muija laitto aina liikaa pesuainetta. Vaahto pursusi ulos koneesta ja rikkoi elektroniikat koneesta. Terveisiä vaan huoltomiehille joo.

• Anonyymi

Liian vähän käytetään vettä, ei mitään järkeä. Modernit koneet säädetty ottamaan niukasti vettä eko-ohjelmilla.
      Väärin, Suomessa ei ole vesipulaa.

• Anonyymi

Paketti omoa kerralla koneeseen ja hyvin vaahtoaa...

• Anonyymi

Tee sama astianpesukoneen kanssa. Paketti omoa sinne ja sitten mylly päälle.

• Anonyymi

Kaadatko polttoainetta moottoriin sytytystulppien reijästä, vai laitatkon sen tankkiin, jonne se oikeasti kuuluu laittaa?

• Anonyymi

Eko-ohjelmat on ihan humpuukia,vähän vettä ja jauhetaan iät ja ajat.

• Anonyymi

Säästää vettä liikaa ja sähköä kun pesee kylmällä vedellä. Vastapainoksi jauhaa pyykkiä rummusss enempi. Vaatteet kärsii eikä puhdistu kunnolla.

• Anonyymi

Ainakaan jauhemaiset pesuaineet ei toimi pesukoneen lokerossa, koska sinne jää liisterimäistä jauhetta, joka kivettyy ja tukkii lopulta lokeron kokonaan.

• Anonyymi

Sama huomio

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe