Verta ulosteessa.

meikäläinen

Niin.. huomasin tuossa muutama viikko sitten olessani veskissä istunnolla että kovan "tulpan" jälkeen uloste värjäityi verestä.
Näin on tapahtunut pari kertaa sen jälkeenkin, viimeeksi eilen. Mutta tein havainnon että alussa ei välttämättä tule verta, mutta sitten kun kunnon rytinä alkaa niin taas sitä ilmestyy.
Eli voisiko olla että siellä on vain pinta suoni revennyt ja se aiheuttaa värjäytymisen?
1.5kk aikana tämä on tapahtunut 4 kertaa.
Lääkäriin en varmasti mene ahteriani esittelemään joten ajattelin teidän mielipiteitä kuunnella tässä NIIN mielenkiintoisessa asiassa.
Kiitos.

7

761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikäläinen myös minä

Peräpukamat eli peräsuonikohjut ne siellä paukahtelevat.

• meikäläinen

Mitään vaaraa?
        Ja mistä pirusta ne sinne ovat ilmestyneet? :P

• dreidl
        meikäläinen kirjoitti:

Mitään vaaraa?
        Ja mistä pirusta ne sinne ovat ilmestyneet? :P

Pukamat ovat laskimosuonten pullistumia, joita tulee kaikenikäisille peräsuoleen. Tiedetään myös joskus tulleen huuliin!
        Liikunnan vähäisyys, yksipuolinen tai vatsaa kovettava ravinto ja pitkät lukutuokiot vessassa ovat yleisimmät aiheuttajat. Synnyttävillä naisilla ponnistelujen yhteydessä pullistuvat usein.
        Hoitamattomana kipeytyvät ja voivat aiheuttaa verta jatkuvasti vuotaessaan anemiaa ja yleensäkin huonoa oloa.
        Pukamavoiteet ja -puikot, esim. Scheriproct, tehoavat muutamassa päivässä. Kuitua ravintoon, esim. Vi-siblin -kuituvalmistetta, lisää liikuntaa ja pari kolme lämmintä suihkua sinne päivittäin.
        Kipuun jotain vatsaystävällistä , esim. Panadol poretabletti.

• meikäläinen
        dreidl kirjoitti:

Pukamat ovat laskimosuonten pullistumia, joita tulee kaikenikäisille peräsuoleen. Tiedetään myös joskus tulleen huuliin!
        Liikunnan vähäisyys, yksipuolinen tai vatsaa kovettava ravinto ja pitkät lukutuokiot vessassa ovat yleisimmät aiheuttajat. Synnyttävillä naisilla ponnistelujen yhteydessä pullistuvat usein.
        Hoitamattomana kipeytyvät ja voivat aiheuttaa verta jatkuvasti vuotaessaan anemiaa ja yleensäkin huonoa oloa.
        Pukamavoiteet ja -puikot, esim. Scheriproct, tehoavat muutamassa päivässä. Kuitua ravintoon, esim. Vi-siblin -kuituvalmistetta, lisää liikuntaa ja pari kolme lämmintä suihkua sinne päivittäin.
        Kipuun jotain vatsaystävällistä , esim. Panadol poretabletti.

Mutta kun ei paikat ole edes kipeinä.
        Elikkä ne aku ankat kannattaa sieltä siis raahata pois.
        Tosin kun sanoit ruokavaljosta niin sitä voisi kyllä muuttaa, aamupala tulee syötyä illalla ja ainut mitä menee heräämisestä eteenpäin on kahvi ja tupakka.

• Kokenut
        meikäläinen kirjoitti:

Mutta kun ei paikat ole edes kipeinä.
        Elikkä ne aku ankat kannattaa sieltä siis raahata pois.
        Tosin kun sanoit ruokavaljosta niin sitä voisi kyllä muuttaa, aamupala tulee syötyä illalla ja ainut mitä menee heräämisestä eteenpäin on kahvi ja tupakka.

Nuo sisäiset pukamat ei kyllä vaivanneet ainakaan minua mitenkään. Kirkasta varta saattoi toisinaan tulla reilustikkin (pelästymiseen asti). Kävin tähysyksessä ja pukamathan ne oli. Samalla sovittiin että ne lenkitetään (hirtetään) pois ja homma oli ohi. Enää ei ole verta tullut ja muutenkin olo on ok kun sai tietää etti mistään vakavammasta ole kyse. Sääntönä on se, että jos veri on kirkasta se tulee suolen loppupäästä (yleensä pukama) ja jos veri on mustahkoa ja hyytynyttä, se tulee suolen alkupäästä. Tämän syitä en opiskellut.

• maija meikis
        Kokenut kirjoitti:

Nuo sisäiset pukamat ei kyllä vaivanneet ainakaan minua mitenkään. Kirkasta varta saattoi toisinaan tulla reilustikkin (pelästymiseen asti). Kävin tähysyksessä ja pukamathan ne oli. Samalla sovittiin että ne lenkitetään (hirtetään) pois ja homma oli ohi. Enää ei ole verta tullut ja muutenkin olo on ok kun sai tietää etti mistään vakavammasta ole kyse. Sääntönä on se, että jos veri on kirkasta se tulee suolen loppupäästä (yleensä pukama) ja jos veri on mustahkoa ja hyytynyttä, se tulee suolen alkupäästä. Tämän syitä en opiskellut.

Kirkas veri ulosteen mukana voi johtua muustakin kuin pukamista. Itse menin veren vuodon ja muiden oireiden takia lääkäriin neljä vuotta sitten. Lääkäri koitti nopeasti ja määräsi pukamiin lääkettä. Kuuri loppui, mutta veren tulo ei. Soitin uutta aikaa varatakseni. En tarkkaan muista että mitä se hoitaja sanoi, mutta jotakin tyyliin, ei ne täällä juoksemalla parane. Ei myöskään ollut halukas varaamaan minulle uutta aikaa. Tippa linssissä päätin puhelun ja jätin asian siihen. Veren tulokin loppui jossakin vaiheessa.
        Nyt veren vuot ja muut oireet alkoivat uudelleen, neljän vuoden tauon jälkeen, ja sitä kestikin pari kk ennekuin sain raahattua itseni lääkärille (eri paikaan kuin viimeksi). Nyt olen vihdoin saanut oikean diagnoosin ja lääkkeet ja ohjeet. Jos tämä ensimmäinen lääkäri ja hoitaja olisivat tehneet työnsä kunnolla olisin saanut oikean hoidon jo neljä vuotta sitten ja sairauteni ei ehkä olisi edennyt siihen tilaan missä se nyt on.

• Hmm
        maija meikis kirjoitti:

Kirkas veri ulosteen mukana voi johtua muustakin kuin pukamista. Itse menin veren vuodon ja muiden oireiden takia lääkäriin neljä vuotta sitten. Lääkäri koitti nopeasti ja määräsi pukamiin lääkettä. Kuuri loppui, mutta veren tulo ei. Soitin uutta aikaa varatakseni. En tarkkaan muista että mitä se hoitaja sanoi, mutta jotakin tyyliin, ei ne täällä juoksemalla parane. Ei myöskään ollut halukas varaamaan minulle uutta aikaa. Tippa linssissä päätin puhelun ja jätin asian siihen. Veren tulokin loppui jossakin vaiheessa.
        Nyt veren vuot ja muut oireet alkoivat uudelleen, neljän vuoden tauon jälkeen, ja sitä kestikin pari kk ennekuin sain raahattua itseni lääkärille (eri paikaan kuin viimeksi). Nyt olen vihdoin saanut oikean diagnoosin ja lääkkeet ja ohjeet. Jos tämä ensimmäinen lääkäri ja hoitaja olisivat tehneet työnsä kunnolla olisin saanut oikean hoidon jo neljä vuotta sitten ja sairauteni ei ehkä olisi edennyt siihen tilaan missä se nyt on.

Mikä sairaus mahtaa olla kyseessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2749
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2537
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2258
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1535
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      35
      1528
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1463
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      24
      1148
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      23