Järkiliittojen kestävyys JT uskonnossa

Anonyymi

Kuinkahan moni niistä avioliitoista on vielä voimassa, jotka solmittiin menneinä vuosikymmeninä pelkästään uskonnollisista syistä?

38

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei minulla ainakaan.
      Nykyinen, joka EI ole perustettu uskonnollisista syistä on toiminut jo yli 20v.
      Usko on tullut kuvioihin myöhemmin. (Huom. Ei JT uskonnollisuus )

    • Anonyymi

      Ennen vanhaan maatalousyhteiskunnassa järkiliitot saattoivat olla toimiviakin, kun tarvittiin kumppani tilan pyörittämiseen. Silloinkaan ei kuitenkaan menty naimisiin pelkästään uskonnollisista syistä. Jt-avioliitolla ei ole kovin hyvä ennuste, jos puoliso valitaan pelkästään ns. hengellisin perustein, tai hengellisen statuksen takia, eli halutaan mieheksi AP/vanhin tai vaimoksi tienraivaaja.

    • Anonyymi

      Aloittaja kuvitteen ilmeisesti ihan oikeasti, että kuvamansa kaltaisia pelkkiä "uskontoliittoja" on ja lisäksi vaikka miten paljon.

      Todellisuduessa henkilökemiat _ja_ saman uskomusmaailman jakaminen ovat kuvassa mukana.

      • Anonyymi

        Mutta kumpi on ensisijaista, henkilökemiat vai hengellinen maine/status?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kumpi on ensisijaista, henkilökemiat vai hengellinen maine/status?

        Henkilökemiat tietenkin.
        Miten se on niin vaikea ilmaista tunteita JT:ssa?
        Kun ihastuu johonkin, on se JT:ssa melkein syntiä.
        JT:n ulkopuolella tunteiden viestintä on normaalia. Sellaista "Korkea veisut" meininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökemiat tietenkin.
        Miten se on niin vaikea ilmaista tunteita JT:ssa?
        Kun ihastuu johonkin, on se JT:ssa melkein syntiä.
        JT:n ulkopuolella tunteiden viestintä on normaalia. Sellaista "Korkea veisut" meininkiä.

        Sopivat henkilökemiat tuottanevat onnellisemman liiton.

        Jos todistajalla on valittavana kaksi puolisoehdokasta
        - henkilökemialtaan sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan vähäisempi, jolla ei ole "etuja" seurakunnassa
        - henkilökemialtaan vähemmän sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan korkeampi, eli AP tai vanhin, naisen tapauksessa tienraivaaja

        Tällöin henkilökemioiltaan sopivamman kanssa liitolla lienee paremmat mahdollisuudet onnistua, onhan kyseessä kuitenkin suhde, jossa ihastumisen ja rakastumisen olisi hyvä olla voimakkaasti läsnä. Jotkut voivat kuitenkin päätyä valitsemaan uskonnolliselta statukseltaan korkeamman ehdokkaan, ehkäpä ympäristön paineesta tai halusta nostaa omaa uskonnollista statustaan puolison kautta.


      • Anonyymi

        Minulle ehdotettiin pelkästään hengellisten syiden takia avioliittoa. Henkilökemioita ei ollut yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopivat henkilökemiat tuottanevat onnellisemman liiton.

        Jos todistajalla on valittavana kaksi puolisoehdokasta
        - henkilökemialtaan sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan vähäisempi, jolla ei ole "etuja" seurakunnassa
        - henkilökemialtaan vähemmän sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan korkeampi, eli AP tai vanhin, naisen tapauksessa tienraivaaja

        Tällöin henkilökemioiltaan sopivamman kanssa liitolla lienee paremmat mahdollisuudet onnistua, onhan kyseessä kuitenkin suhde, jossa ihastumisen ja rakastumisen olisi hyvä olla voimakkaasti läsnä. Jotkut voivat kuitenkin päätyä valitsemaan uskonnolliselta statukseltaan korkeamman ehdokkaan, ehkäpä ympäristön paineesta tai halusta nostaa omaa uskonnollista statustaan puolison kautta.

        Minä seurustelen ihmisten kanssa, enkä tittleiden ja aseman kanssa. Eräs ystäväni arvosti paljon korkeata asemaa seurakunnassa, ja etsi avioliittoa sellaisen kanssa. Minä en tuollaisen mukaan kenestäkään ole kiinnostunut, niin yhteydenpito loppui meidän välillämme liialliseen erilaisuuteen. Hän oli hämmästynyt, kun en ollut aseman ja titteleiden perään. En ollut, enkä ole koskaan ollut, enkä tule koskaan olemaan. Arvostan ihmisiä sen mukaan minkälainen ihminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä seurustelen ihmisten kanssa, enkä tittleiden ja aseman kanssa. Eräs ystäväni arvosti paljon korkeata asemaa seurakunnassa, ja etsi avioliittoa sellaisen kanssa. Minä en tuollaisen mukaan kenestäkään ole kiinnostunut, niin yhteydenpito loppui meidän välillämme liialliseen erilaisuuteen. Hän oli hämmästynyt, kun en ollut aseman ja titteleiden perään. En ollut, enkä ole koskaan ollut, enkä tule koskaan olemaan. Arvostan ihmisiä sen mukaan minkälainen ihminen on.

        Kyllä nuorissa todistajissa on niitä, jotka haaveilevat tietyn aseman omaavasta puolisosta. Tytöt voivat haluta naimisiin avustavan palvelijan kanssa (parikymppinen ei vanhin oikein voi ollakaan) ja pojat saattavat haluta tienraivaajan vaimokseen. Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi. Jotkut avioituvat jopa ulkopuolisen kanssa, etenkin tytöt voivat löytää puolison "maailmasta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuorissa todistajissa on niitä, jotka haaveilevat tietyn aseman omaavasta puolisosta. Tytöt voivat haluta naimisiin avustavan palvelijan kanssa (parikymppinen ei vanhin oikein voi ollakaan) ja pojat saattavat haluta tienraivaajan vaimokseen. Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi. Jotkut avioituvat jopa ulkopuolisen kanssa, etenkin tytöt voivat löytää puolison "maailmasta".

        Minulle ei muuta vaihtoehtoa ole kuin henkilökemiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuorissa todistajissa on niitä, jotka haaveilevat tietyn aseman omaavasta puolisosta. Tytöt voivat haluta naimisiin avustavan palvelijan kanssa (parikymppinen ei vanhin oikein voi ollakaan) ja pojat saattavat haluta tienraivaajan vaimokseen. Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi. Jotkut avioituvat jopa ulkopuolisen kanssa, etenkin tytöt voivat löytää puolison "maailmasta".

        Minä en ole koskaan ollut kiinnostunut mistään palvelijoista tai raivaajista. Vain henkilökemiat ovat olleet tärkeitä minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole koskaan ollut kiinnostunut mistään palvelijoista tai raivaajista. Vain henkilökemiat ovat olleet tärkeitä minulle.

        Minulle on tärkein asia henkilökemiat. Jos ei JT joukosta löydy, silloin haen ulkopuolisen. Tykättiin tai ei. Omasta onnellisuudesta on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuorissa todistajissa on niitä, jotka haaveilevat tietyn aseman omaavasta puolisosta. Tytöt voivat haluta naimisiin avustavan palvelijan kanssa (parikymppinen ei vanhin oikein voi ollakaan) ja pojat saattavat haluta tienraivaajan vaimokseen. Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi. Jotkut avioituvat jopa ulkopuolisen kanssa, etenkin tytöt voivat löytää puolison "maailmasta".

        "Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi."

        Todistajissa puolisoehdokkaana suhtaudutaan "ei-suopeasti" ns. huonosti mukana oleviin, mutta muutoin noin yleisesti ottaen hengelliset statukset eivät paina, vaikka sitä hengellismielisyyden merkitystä painotetaankin. Tietty osa voi painottaa asemaa srk:ssa, mutta sitä ei voi yleistää.

        Mutta onhan se hyvin tyypillistä uskontojen ulkopuolella, miten yhteiskunnissa varsinkin naiset ovat melko usein hyvin kiinnostuneita miehen koulutuksesta ja taloudellisesta statuksesta.

        Kuvitellaanpa identtiset kaksoset, joista toisella olisi hyvä koulutus, menestynyt ura ja fyrkkaa ja toinen olisi pelkkä putkimies ... ei tarvitse arvuutella kummalle olisi enempi ehdokkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisaalta monet valitsevat myös henkilökemian mukaan, vaikka ympäristö ei kovin suopeasti suhtautuisi."

        Todistajissa puolisoehdokkaana suhtaudutaan "ei-suopeasti" ns. huonosti mukana oleviin, mutta muutoin noin yleisesti ottaen hengelliset statukset eivät paina, vaikka sitä hengellismielisyyden merkitystä painotetaankin. Tietty osa voi painottaa asemaa srk:ssa, mutta sitä ei voi yleistää.

        Mutta onhan se hyvin tyypillistä uskontojen ulkopuolella, miten yhteiskunnissa varsinkin naiset ovat melko usein hyvin kiinnostuneita miehen koulutuksesta ja taloudellisesta statuksesta.

        Kuvitellaanpa identtiset kaksoset, joista toisella olisi hyvä koulutus, menestynyt ura ja fyrkkaa ja toinen olisi pelkkä putkimies ... ei tarvitse arvuutella kummalle olisi enempi ehdokkaita.

        Tuo on naisten paradoksi. Narsismi ja psykopaattisuus aste tihenee kun "taso" miehissä kasvaa.
        Aivan huipulla puhutaan jo kymmenistä % siis toimitusjohtaja tasolla.

        Wt seura on liikeyritys uskonnon kaavussa. Se on järjestäytynyt hierarkisesti, kuten liikeyritys. Itse tunnen Suomen jt johtoporrasta. Siellä on muutama aivan jäätävä tyyppi. Veikkaisin varsin korkeita pisteitä psykopatiasta. Silti nämä sällit lienee ollut varsin tavoiteltuja aikoinaan sisarten silmissä.

        Siis jos sisar lähtökohtaisesti tavoittelee jt uraohjausta, niin on suuri mahdollisuus siihen, että lyö kätensä siihen itseensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on naisten paradoksi. Narsismi ja psykopaattisuus aste tihenee kun "taso" miehissä kasvaa.
        Aivan huipulla puhutaan jo kymmenistä % siis toimitusjohtaja tasolla.

        Wt seura on liikeyritys uskonnon kaavussa. Se on järjestäytynyt hierarkisesti, kuten liikeyritys. Itse tunnen Suomen jt johtoporrasta. Siellä on muutama aivan jäätävä tyyppi. Veikkaisin varsin korkeita pisteitä psykopatiasta. Silti nämä sällit lienee ollut varsin tavoiteltuja aikoinaan sisarten silmissä.

        Siis jos sisar lähtökohtaisesti tavoittelee jt uraohjausta, niin on suuri mahdollisuus siihen, että lyö kätensä siihen itseensä.

        "Liian" korkea taso voi kostautua niin, ettei mies olekaan henkilökohtaisilta ominaisuuksiltaan sellainen, jonka kanssa olisi mukava olla. Ehkä hyvä seuramies porukassa, mutta parisuhteessa kylmä. Siinä tapauksessa pitää toivoa, että vakka on kantensa valinnut, ja nainenkin on pinnallinen ja kylmä. Sääliksi käy lapsia, jos niitä siunaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on naisten paradoksi. Narsismi ja psykopaattisuus aste tihenee kun "taso" miehissä kasvaa.
        Aivan huipulla puhutaan jo kymmenistä % siis toimitusjohtaja tasolla.

        Wt seura on liikeyritys uskonnon kaavussa. Se on järjestäytynyt hierarkisesti, kuten liikeyritys. Itse tunnen Suomen jt johtoporrasta. Siellä on muutama aivan jäätävä tyyppi. Veikkaisin varsin korkeita pisteitä psykopatiasta. Silti nämä sällit lienee ollut varsin tavoiteltuja aikoinaan sisarten silmissä.

        Siis jos sisar lähtökohtaisesti tavoittelee jt uraohjausta, niin on suuri mahdollisuus siihen, että lyö kätensä siihen itseensä.

        Tuotakaan ei pidä yleistää. Tosun varmaan on harvassa ihmiset, jotka eivät juokse ja kumartele titteleiden ja rahan perässä. Voin sanoa omalta kohdaltani, että kuulun varmaan poikkeuksiin. Olen koko elämäni arvostanut vain aitoutta, eikä tittelit ja asema vedä. Päinvastoin. Kartan liian korkeassa asemassa olevia. Naisissa on kyllä juuri tuollaisia rahan ja aseman perässä juoksijoita, mutta kartan sellaisia. Minä en viihdy heidän seurassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kumpi on ensisijaista, henkilökemiat vai hengellinen maine/status?

        Monet miehilleen alamaisiksi vihityt naiset on tulleet viimein järkiinsä ja antaneet kenkää herroilleen.
        On alkanut uusi elämä ja parisuhdekkin ilman piianvirkaa ja velvoitetta toisen palvelemiseen.
        Hymy ja naurukin on löytynyt sieltä jostakin piilosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sopivat henkilökemiat tuottanevat onnellisemman liiton.

        Jos todistajalla on valittavana kaksi puolisoehdokasta
        - henkilökemialtaan sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan vähäisempi, jolla ei ole "etuja" seurakunnassa
        - henkilökemialtaan vähemmän sopiva, mutta uskonnolliselta statukseltaan korkeampi, eli AP tai vanhin, naisen tapauksessa tienraivaaja

        Tällöin henkilökemioiltaan sopivamman kanssa liitolla lienee paremmat mahdollisuudet onnistua, onhan kyseessä kuitenkin suhde, jossa ihastumisen ja rakastumisen olisi hyvä olla voimakkaasti läsnä. Jotkut voivat kuitenkin päätyä valitsemaan uskonnolliselta statukseltaan korkeamman ehdokkaan, ehkäpä ympäristön paineesta tai halusta nostaa omaa uskonnollista statustaan puolison kautta.

        Minulle ei ole koskaan merkinnyt mitään uskonnolliset statukset. Olen ollut koko elämäni elämäntapaintiaani, vaikka JT uskonnossa on joutunut tiettyjä sääntöjä noudattaakin. Mutta luonteeltani olen boheemi, eikä tuollainen arvomaailma kiinnosta.


    • Anonyymi

      Niin, mistähän kristallipallosta käsin avaaja katselee ja luokittelee toisten avioliitot ei-ihmiskemiallisiksi ja pelkiksi uskontoperusteisiksi tai arvoi niiden %-osuutta todistajien liittojen kokonaisuudesta, noiden yleisluontoisten lausumien siivittämänä.

      Kaikki tuntemani seurustelutapaukset ovat olleet aistittavasti henkilökemiaan perustuvia, jossa mukana on tietystikin ollut sama uskonto / uskomusmaailma paratiisitoivoineen.

      Tietysti osa voi suhtautua parisuhteeseen pragmaattisemmin ns. järkisyisemmin, mutta ei siihen uskontoja tarvita, mutta siltikään ei ole kyse musta-valkoisista määreistä.

      Joissakin kulttuureissa vanhemmat valitsevat puolison jälkikasvulleen, eikä tuleva pari saa edes mahdollisuutta tutustua kunnolla toisiinsa ennen avioliittoa.

      Mutta hieman tilastoja.

      Länsimaissa noin puolet avioliitoista päätyy jossakin vaiheessa eroon.

      Noin puolessa liitoista on pettämistä, seksiä toisaalla ja tuo pettäminen jakautuu melko lailla 50/50 miehet vs. naiset.

      Suhteen luominen ja siihen "kemiahöyryissä" sitoutuminen on helppoa, mutta siihen tyytyväisyys pitkässä juoksussa onkin sitten aivan eri asia.

      * "Rakastuminen on aivoissa kuin hallittu kaaos” – Tämä kaikki kehossasi tapahtuu, kun hormonit tekevät rakkauden töitään

      - https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/04/07/rakastuminen-on-aivoissa-kuin-hallittu-kaaos-tama-kaikki-kehossasi-tapahtuu-kun

      Ihastuksen narkomaniaa: https://mielenihmeet.fi/biologinen-selitys-rakkaudelle/

      Vanha viisaus osaa kertoa, että kannattaa _katsoa_ kehen rakastuu, eli käyttää tietoisesti myös järkeään, aivojaan, analyysiään, sillä ihmiskemioilla voi tehdä joko hyvän tai huonon valinnan.

      • Anonyymi

        Minulle ehdotetussa avioliittotarjoyksessa ei ollut yhtään kemiaa meidän välillämme. Kyseessä oli useamman henkilön ehdotus pelkistä uskonnollisista syistä avioiliittoon. Ei mitään kemiaa eikä samankaltaisuutta. Ainoa yhdistävä asia oli uskonto. Kyllä näitä tällaisia tapauksia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ehdotetussa avioliittotarjoyksessa ei ollut yhtään kemiaa meidän välillämme. Kyseessä oli useamman henkilön ehdotus pelkistä uskonnollisista syistä avioiliittoon. Ei mitään kemiaa eikä samankaltaisuutta. Ainoa yhdistävä asia oli uskonto. Kyllä näitä tällaisia tapauksia on.

        Kun järkisyistä puhutaan, niin aivan ensitöikseen tulisi käyttää omia aivojaan ja selvittää itselleen onko Vartiotorniseuralla ylipäätään se väittämänsä "ainoa oikea totuus" ja kestääkö sen hallintoelimen julkea ja megalomaninen väittämä roolistaan kriittistä punnintaa.

        Vasta tämän duunin jälkeen voi sitten edelleen _järkeään käyttäen_ pohtia onko paikallaan harkita aviolittoa todistajan kanssa ylipäätään.

        On tapauksia jossa todistajanuoret ovat hyvine ihmiskemioineen avioituneet ja sitten jossakin vaiheessa jompi kumpi on tullut siihen tulokseen, ettei se väitetty totuus olekaan totuus. Se on sitten hasteellinen pommi myös parisuhteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun järkisyistä puhutaan, niin aivan ensitöikseen tulisi käyttää omia aivojaan ja selvittää itselleen onko Vartiotorniseuralla ylipäätään se väittämänsä "ainoa oikea totuus" ja kestääkö sen hallintoelimen julkea ja megalomaninen väittämä roolistaan kriittistä punnintaa.

        Vasta tämän duunin jälkeen voi sitten edelleen _järkeään käyttäen_ pohtia onko paikallaan harkita aviolittoa todistajan kanssa ylipäätään.

        On tapauksia jossa todistajanuoret ovat hyvine ihmiskemioineen avioituneet ja sitten jossakin vaiheessa jompi kumpi on tullut siihen tulokseen, ettei se väitetty totuus olekaan totuus. Se on sitten hasteellinen pommi myös parisuhteelle.

        Muusta en nyt osaa sanoa, mutta todistajien uskonnossa malli oikeanlaisesta ihmisestä on hyvin suppea ja ahdas. Siinä on otettu esikuvaksi vain yhdenlaiset ihmiset, joihin kaikkien ihmisten pitäisi sopeutua. Se vaan ei toimi niin, koska ihmiset ovat erilaisia.


      • Anonyymi

        Onhan ihan virallisesti Vartiotornissa ohjeistettu, että avioliitossa ei tarvitse olla henkilökemioita. Pääasia ovat hengelliset syyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan ihan virallisesti Vartiotornissa ohjeistettu, että avioliitossa ei tarvitse olla henkilökemioita. Pääasia ovat hengelliset syyt.

        ihan totta ?

        ja että pyramidin mitat vahvistivat 1914 maailmanlopuksi ?
        ja että nyt lahkojohdon kortistoon taivaaseen kirjautuneet ovat mielenvikaisia ?

        ja hynttyyt lyödään yhteen vaan ...


    • Anonyymi

      Järkiliitto ja uskonnolliset syyt???

    • Anonyymi

      Vartiotorni on joskus kirjoittanut että vartiotorniuskontoisten avioliitot ovat kestävämpiä kuin muissa uskonnoissa.
      Tuon johdosta sitten on USA:ssa tehty tutkimuskin, ja tulos oli päinvastainen, vartiotornilliset liitot hajoavat useammin

      Herra Roti, jonka puoliso kuoli verensiirtokielto on liikenneonnettomuuden jälkeen, sanoi ettei sellaista erehdystä pidä tehdä, että menee lahkolaisen kanssa avioon, kuten hän itse teki. Iltalehdessä oli haastattelu

    • Anonyymi

      Minut jätettiin, kun en ollut "kierrosvalvoja tyyppiä" Lyyli meni naimisiin "kierrosvalvoja tyypin" kanssa. Olivat hetken Belelissä ja shokki oli suuri, kun tuli raskaaksi. Nyt Lyyli elää samanlaista lähiöelämää ukkonsa ja lapsensa kanssa, kuin minä.
      Kait on tyytyväinen vaihtoonsa, vaikkei unelma wt-seura urasta uraohjus ukkelin kanssa toteutunut.

      • Anonyymi

        Olin minäkin aika yllättynyt, kun eräs JT tavoitteli vanhinta aviopuolisoksi. Hän kyseli useita kertoja tarkkaan, haluanko minä mennä myös vanhimman kanssa avioliittoon. Olisi pitänyt sanoa, että ei, en vanhimman, vaan haaratoimistokoordinaattorin kanssa, ja mieluiten vyöhykevalvojan kanssa. Suoraan sanoen ärsytti tuollainen pinnallisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin minäkin aika yllättynyt, kun eräs JT tavoitteli vanhinta aviopuolisoksi. Hän kyseli useita kertoja tarkkaan, haluanko minä mennä myös vanhimman kanssa avioliittoon. Olisi pitänyt sanoa, että ei, en vanhimman, vaan haaratoimistokoordinaattorin kanssa, ja mieluiten vyöhykevalvojan kanssa. Suoraan sanoen ärsytti tuollainen pinnallisuus.

        Vartitornikaupustelijakaksikko kävi ovella.
        Ei siinä lahkosta keskusteluun päästy.
        Lähtiessään toinen vielä sanoi itsetietoisesti olevansa vanhimman tytär. Äänensävyllä että hän olisi sen vuoksi parempi ihminen.
        Jos hänen isänsä on opettanut.
        Lukenut tyttärelle vartiotornista että tämän Isän on jehoova valinnut toimeensa


    • Anonyymi

      Kannattaa ottaa luopio siipaksi ni pääsee henkistymään peräilmalla.

      • Anonyymi

        Minulle onnihannsama, mikä on muuten. Mutta ykkösasia on henkilökemiat. Pelkällä hyvällä hengellisyydellä ilman kemioita voidaan olla vain uskontovereita. Lopetin joitakin vuosia sitten yhteydenpidon erittäin hengellismielisen sisaren kanssa liiallisen erilaisuuden takia. Edes ystävyyteen ei riittänyt kemioiden puute, ja mielenkiinto oli kummallakin aivan erilaisiin asioihin. Kun ei ollut yhdistäviä asioita muuten kuin hengellisesti, ei ollut mitään syytä pitää yhteyttä. Viihdyn paremmin yksinkin kuin liian erilaisessa seurassa. Avioliitossa asia on sama. Kemiat täytyy pelata, ja yhdistäviä asioita täytyy olla. Elämä on muutakin kuin Jeesustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle onnihannsama, mikä on muuten. Mutta ykkösasia on henkilökemiat. Pelkällä hyvällä hengellisyydellä ilman kemioita voidaan olla vain uskontovereita. Lopetin joitakin vuosia sitten yhteydenpidon erittäin hengellismielisen sisaren kanssa liiallisen erilaisuuden takia. Edes ystävyyteen ei riittänyt kemioiden puute, ja mielenkiinto oli kummallakin aivan erilaisiin asioihin. Kun ei ollut yhdistäviä asioita muuten kuin hengellisesti, ei ollut mitään syytä pitää yhteyttä. Viihdyn paremmin yksinkin kuin liian erilaisessa seurassa. Avioliitossa asia on sama. Kemiat täytyy pelata, ja yhdistäviä asioita täytyy olla. Elämä on muutakin kuin Jeesustelua.

        No joo.
        Jos henkilökemiat kohtaa ja mukana on myös Jeesus ( huom. ei järjestö ), niin mikäs sen mukavampaa.
        Itse totesin näin, kun heitin ensin saakutillisen vartiotorni .mmän hittoihin.


      • Anonyymi

        Siinä ei auta, vaikka kuinka antautunut olisi uskonnolle, jos kemioita ei ole, niin avioliitto ei toimi. Joillekin on ihan sama, kuka aviopuoliso on, kunhan vain on samauskoinen, ja suorittaa avioliittoon kuuluvia velvollisuuksia. Se ei kaikille riitä. Siitä on turhaa vääntää vinoilua, koska useimmiten tuollainen suhde ei tule toimimaan.


      • Anonyymi

        Jehovan todistajilla ei ole tunteita. Sen olen nähnyt.


      • Anonyymi

        Tunteelliset ihmiset ovat vaikeuksissa JT- uskonnossa. He eivät sovi JT-uskontoon.


    • Anonyymi

      Kristilliset kansanedustajat ovat kuitenkin säätäneet lain turvallisuutta eroon.
      Oikeudenmukaisuutta ja turvallisuutta lapsille viime kädessä yhteiskunnan toimin

      Lahkojohto on antanut kirjeellään seurakunnille ohjeet pedofiilien suojelulle, lapset, voi heitä, syyllistetään, jäävät ilman apua.

      Contin asiassa seura maksoi miljoonakorvauksen uhrille juuri sanotun kirjeen vuoksi.
      Sen jälkeen on seura tehnyt sopimuksia oikeuden ulkopuolella. Eli maksanut uhrin asianajajan pyytämän korvauksen vaitiolosopimuksen hinnalla.

      Lahkojohto on sitten kerjännyt lahkon lapsilta näiden jäätelörahoja, koska loppu on ihan erityisen pian, ja Jehova tykkää vartiotorniseuralle lahjoitetuista rahoista

    • Anonyymi

      Pierudemoni laittaa luopiot suoltamaan peräilmaa ja vielä ihan ilmaiseksi!

      • Anonyymi

        Puheesi ovat yhden kapea-alaisen ymmärtämättömän ihmisen aivopieruja, joilla ei ole mitään merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe