Seronil lääke

Anonyymi

Hei!
Onko jollain kokemusta seronil masennuslääkkeestä. Miten se on tehonnut ja onko tullut haittavaikutuksia. Onko lääke vaikuttanut esim. Ihoon, aknea?

7

161

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paras lääke on ulkoilu niin että tulee vähän hiki ja vettä elimistöön että huuhtelee.

      • Anonyymi

        Mistä moinen?


    • Anonyymi

      Kannattaa googlettaa ihmisten kokemuksia SSRI lääkkeistä ja yleisemminkin masennuslääkkeistä. Osalle toimii suunnitellusti ja saavat lähinnä hyötyjä, jotkut saa pelkkiä haittoja ja osalle jää pysyviä haittoja jotka eivät parane välttämättä koskaan lääkkeet lopetettuakaan.
      yleistä mm. unen onglemat, seksuaalisen halun, -tuntoaistin tai orgasmin heikkenenminen tai katoaminen. Tunne-elämän ongelmat kuten kyvyttömyys tuntea kaikkia sosiaalisia tunteita tai tunteiden ääripäitä, kuten vaikkapa ihastua. Tätä kautta luovuus tai motivaatio asioihin voivat laskea. Yleisiä myös muistin ongelmat, lihominen, suun kuivuminen ja muut fyysiset vaivat.
      Pahinta on jos osa oireista jää pysyviksi, ei siis kannata ihan herkästi lähteä näitä kokeilemaan. Vieroitus on joillekkin mahdotonta ja joutuvat syömään lääkkeitä loppuelämänsä, kun aivot tottuvat lääkkeeseen tai vaurioituvat siitä.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Minulle on suositeltu tämän lääkkeen aloitus masennuksen hoitoon. Epäröin lääkkeen aloitusta juuri sen haittavaikutusten vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Minulle on suositeltu tämän lääkkeen aloitus masennuksen hoitoon. Epäröin lääkkeen aloitusta juuri sen haittavaikutusten vuoksi.

        "Osalle toimii suunnitellusti ja saavat lähinnä hyötyjä, jotkut saa pelkkiä haittoja ja osalle jää pysyviä haittoja jotka eivät parane välttämättä koskaan lääkkeet lopetettuakaan."

        On myös harmaan eri sävyjä. Voi saada hyödyt, mutta myös eriasteisia haittoja. Voi saada alussa hyötyä, mutta hiljalleen suhteessa enemmän haittaa kun vaikkapa vieroitusoireetkin ynnätään mukaan. Haittavaikutukset voi myös kasvaa mitä pitempään käyttöä ja jos vaikka annosta joudutaan lisäämään tai muuten pitkässä käyttöajassa haittojen osuus kasvaa. Eli alussa ei ole haittoja mutta hiljalleen niitäkin alkaa putkahtelemaan.
        Voi saada hyötyä, mutta myös ikävät vieroitusoireet mitkä syö hyötyä pois. Toki voi olla niitä jotka "voittaa lotossa" ja ei saa ikäviä viekkareita ja saa hyödyt, mutta veikkaan että moni tässäkin ryhmässä kärsii vähimmillään esim orgasmin vaimenemisesta, seksihalujen laimenemisesta ynnä muusta ihanasta SSRIn ominaisuuksista, jota eivät hyötyihin nähden pidä niin merkittävänä. Tosin saattavat olla eri mieltä jos tuo ei palaudukaan käytön loputtua.

        Tärkeää on, että mahdolliset hyödyt ylittää haitat. Itse en SSRI pitkäaikaiskäyttäjänä voi näin sanoa. Lääkityksestä meni teho verrattain nopeaa mikä johti annosnostoon, yksikin päivä jos unohtui annos ottaa meni sähköiskutuntemuksia päässä, vieroitus vaikeaa ja en ollut viekkareista edes informoitu ja sotkin lääkkeiden ongelmia omiin ongelmiin. SSRIt alkoi jossain vaiheessa energian lisäksi lisäämään apatiaa ja välinpitämätöntä oloa sekä tuottamaan isommalla annostuksella painostavaa päiväväsymystä. Mietin että mikä osa tehosta oli vain sitä lääkkeissä että joka päivä pillerin ottamalla olo oli tasainen mitä se ei todellakaan ollut jos lääke unohtui koska lääke oli "kidnapannut" kehon välittäjäaineet toimimaan lääkkeen "ympärillä". Kaikenlaiset purkuyritykset johti heitteleviin tunteisiin, ärtyneisyyteen ja itkuisuuteen jotka oli henkisen tason vieroitusoireita siinä missä mukana oli myös fyysisiä viekkareita.

        Vieroitusoireiden riski kasvaa mitä pitempi käyttöaika ja mitä isommalla annoksella. En ihmettelisi vaikka haittojen kanssa sama homma. Mitä pitempi käyttöaika ja isompi annos, sitä pysyvämmät haitat. Toki olen lukenut näistäkin ketkä on saaneet jo lyhyehköstä käytöstä lopetuksen jälkeen jatkuvia seksuaalipuolen häiriöitä.

        Jos itse saisin elää elämäni uudelleen en lyhytaikaisen tehon vuoksi olisi SSRIhin koskenut. Oli minulla hyviäkin aikoja lääkkeissä jolloin kuvittelin saavani tehoa mutta kun realistisesti mietin hyviä aikoja, niitä oli aika vähän suhteessa haittoihin jotka oli oikeastaan aika pelottavia. Enkä suosittelisi kellekään lähimmäisilleni kyseisiä lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osalle toimii suunnitellusti ja saavat lähinnä hyötyjä, jotkut saa pelkkiä haittoja ja osalle jää pysyviä haittoja jotka eivät parane välttämättä koskaan lääkkeet lopetettuakaan."

        On myös harmaan eri sävyjä. Voi saada hyödyt, mutta myös eriasteisia haittoja. Voi saada alussa hyötyä, mutta hiljalleen suhteessa enemmän haittaa kun vaikkapa vieroitusoireetkin ynnätään mukaan. Haittavaikutukset voi myös kasvaa mitä pitempään käyttöä ja jos vaikka annosta joudutaan lisäämään tai muuten pitkässä käyttöajassa haittojen osuus kasvaa. Eli alussa ei ole haittoja mutta hiljalleen niitäkin alkaa putkahtelemaan.
        Voi saada hyötyä, mutta myös ikävät vieroitusoireet mitkä syö hyötyä pois. Toki voi olla niitä jotka "voittaa lotossa" ja ei saa ikäviä viekkareita ja saa hyödyt, mutta veikkaan että moni tässäkin ryhmässä kärsii vähimmillään esim orgasmin vaimenemisesta, seksihalujen laimenemisesta ynnä muusta ihanasta SSRIn ominaisuuksista, jota eivät hyötyihin nähden pidä niin merkittävänä. Tosin saattavat olla eri mieltä jos tuo ei palaudukaan käytön loputtua.

        Tärkeää on, että mahdolliset hyödyt ylittää haitat. Itse en SSRI pitkäaikaiskäyttäjänä voi näin sanoa. Lääkityksestä meni teho verrattain nopeaa mikä johti annosnostoon, yksikin päivä jos unohtui annos ottaa meni sähköiskutuntemuksia päässä, vieroitus vaikeaa ja en ollut viekkareista edes informoitu ja sotkin lääkkeiden ongelmia omiin ongelmiin. SSRIt alkoi jossain vaiheessa energian lisäksi lisäämään apatiaa ja välinpitämätöntä oloa sekä tuottamaan isommalla annostuksella painostavaa päiväväsymystä. Mietin että mikä osa tehosta oli vain sitä lääkkeissä että joka päivä pillerin ottamalla olo oli tasainen mitä se ei todellakaan ollut jos lääke unohtui koska lääke oli "kidnapannut" kehon välittäjäaineet toimimaan lääkkeen "ympärillä". Kaikenlaiset purkuyritykset johti heitteleviin tunteisiin, ärtyneisyyteen ja itkuisuuteen jotka oli henkisen tason vieroitusoireita siinä missä mukana oli myös fyysisiä viekkareita.

        Vieroitusoireiden riski kasvaa mitä pitempi käyttöaika ja mitä isommalla annoksella. En ihmettelisi vaikka haittojen kanssa sama homma. Mitä pitempi käyttöaika ja isompi annos, sitä pysyvämmät haitat. Toki olen lukenut näistäkin ketkä on saaneet jo lyhyehköstä käytöstä lopetuksen jälkeen jatkuvia seksuaalipuolen häiriöitä.

        Jos itse saisin elää elämäni uudelleen en lyhytaikaisen tehon vuoksi olisi SSRIhin koskenut. Oli minulla hyviäkin aikoja lääkkeissä jolloin kuvittelin saavani tehoa mutta kun realistisesti mietin hyviä aikoja, niitä oli aika vähän suhteessa haittoihin jotka oli oikeastaan aika pelottavia. Enkä suosittelisi kellekään lähimmäisilleni kyseisiä lääkkeitä.

        Luovuttuani SSRI lääkkeistä ja päätettyäni etten enää koske mihinkään masennuslääkkeisiin olen löytänyt lukuisia tapoja pärjätä, mitkä nostavat mielialaa mielestäni hyvin paljon enemmän kuin masennukseen käytettävä lääkitys eivätkä nuo asiat aiheuta haittaa mitä SSRIt aiheuttivat.Minulle koko masennuslääke tuntuu nykyään ihan vieraalta konseptilta että jollain lääkkeellä saa mielialan ylös. Paljon normaalimpi oloa on tuntea tunteita, negatiivisiakin, kuin yrittää buustata jollain lääkkeellä mielialoja.


    • Anonyymi

      No minulle Seronil ei vaikuttanut tuon taivaallista.
      Yleistynyt Ahdistuneisuushäiriö sekä Sosiaalinen Fobia.
      Nyt eri lääke ja ihan hyvältä tuntuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe