Itse ostin hybriidin.
Kaikilla ostanut ladattavan se olis maksanut 2o ooo enemmän.
Sillä rahalla han ostaa bensaa noi 2oo ooo km. Ajoon
Bensan hinta nousee jotta köyhät kun ostaja sähköauton pakkomostaa
48
89
Vastaukset
- Anonyymi
Seuraavaksi voisit mennä äidinkielen tukiopetukseen harjoittelemaan oikeinkirjoitusta.
- Anonyymi
Pilkun vai pulunnusisja heräsi
- Anonyymi
Mikä lause rakenne saksaako
- Anonyymi
Eläke pappa se on kun taas trollaa. Eläke pappa hyökkää sina meidä asia kirjoittajien ja sisällön tuottajien kimppuun koska eläke papasta ei ole asia kirjottajaksi tai sisällön tuottajaksi joten hän estää meidän muiden asia kirjoitukset ja sisällön tuotoksen keinolla millä hyvänsä. Sellainen on eläke pappa palstan ammatti trolli.
- Anonyymi
Tekstiä latoshoidokin haavemaailmasta.
- Anonyymi
Eikö se "tekniikka " hoitanutkaan päästö ongelmaa ihan huomaamatta kuten poliitikkojen suusta kerrottiin , nyt näyttää olevan vain hintapolitiikka painostamassa kansaa kaupoille senlisäksi että kaikki tavara kallistuu meidän ilmastopolitiikan seurauksena , eikö poliitikkojen velvollisuus olekkaan enään hoitaa kansan hyvinvointia kurjistamisen sijaan.
- Anonyymi
Jos ei ole täysin kuolaa suupielestä valuttava idiootti, ymmärtää kyllä sähköautoista tulevan kaikilla mittareilla polttiksia halvempia. Nyt ollaan vielä tämän kehityksen alussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole täysin kuolaa suupielestä valuttava idiootti, ymmärtää kyllä sähköautoista tulevan kaikilla mittareilla polttiksia halvempia. Nyt ollaan vielä tämän kehityksen alussa.
Patteriterojen suupielistä valuva kuola on kyllä pantu merkille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole täysin kuolaa suupielestä valuttava idiootti, ymmärtää kyllä sähköautoista tulevan kaikilla mittareilla polttiksia halvempia. Nyt ollaan vielä tämän kehityksen alussa.
No, sähköauto ostetaan sitten kun se on halvempi kuin polttis. Tällä hetkellä se ei ole sitä, joten sähköautoa ei osteta. Ja sähköautot todennäköisesti tulee pysymään kalliimpina vielä kauan aikaa, luultavasti koko tämän vuosikymmenen (jopa huomioiden polttoaineiden hinnat). Eli voi vielä odottaa vuosia sähköautojen ostoa.
Ja viime aikoina sähköautot ovat tulleet kalliimmiksi, ei halvemmiksi. Kaikki suuret sähköautojen valmistajat ovat nostaneet viime aikoina hintoja. Tilanne on ehkä väliaikainen, mutta väliaikainen tarkoittaa monta vuotta, koska materiaalipula tulee jatkumaan vielä pitkän aikaa. Ja kun materiaalista on pula niin sen hinta nousee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole täysin kuolaa suupielestä valuttava idiootti, ymmärtää kyllä sähköautoista tulevan kaikilla mittareilla polttiksia halvempia. Nyt ollaan vielä tämän kehityksen alussa.
Tähän ikään olen oppinut
Kaikki mitä mainostetaan ja toivotetaan ja luodaan ihmisille turhia tarpeita.
Myyntimies myynin vaan tienaa...
Ostakaa kaikki viimeisillä rahoilane sähköauto koska sähkön hinta ei koskaan nouse yhtä kalliiksi kuin bensa
Minä takaan kokoomus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, sähköauto ostetaan sitten kun se on halvempi kuin polttis. Tällä hetkellä se ei ole sitä, joten sähköautoa ei osteta. Ja sähköautot todennäköisesti tulee pysymään kalliimpina vielä kauan aikaa, luultavasti koko tämän vuosikymmenen (jopa huomioiden polttoaineiden hinnat). Eli voi vielä odottaa vuosia sähköautojen ostoa.
Ja viime aikoina sähköautot ovat tulleet kalliimmiksi, ei halvemmiksi. Kaikki suuret sähköautojen valmistajat ovat nostaneet viime aikoina hintoja. Tilanne on ehkä väliaikainen, mutta väliaikainen tarkoittaa monta vuotta, koska materiaalipula tulee jatkumaan vielä pitkän aikaa. Ja kun materiaalista on pula niin sen hinta nousee.Syytä mainita sekin, että moni valmistaja joutui myymään patteriautoja isolla tappiolla. Saadakseen niitä kaupaksi niin paljon, että vältti isot sakot valmistajakohtaisten CO2 päästörajojen ylityksestä.
Petterien kiima välittömän ja väistämättömän hinnanlaskun suhteen on ollut reilusti ennenaikaista, kun on lähdetty liikkeelle kannattavuusrajan väärältä puolelta. Menee aikansa, että saadaan valmistus käännettyä edes hitusen voitolliseksi (Tesla muutama vuosi siten, VW kait aika äskettäin) eikä senkään jälkeen ole kiirettä alkaa hintaa laskemaan ja omaa katetta pienentämään, jos kilpailijoilla ei ole vielä kykyä hintakilpailuun,
Markkinataloudessa tuotteen hinta on se, mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Joten hinta ei tipu automaattisesti tuotantokustannusten alenemista seuraten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syytä mainita sekin, että moni valmistaja joutui myymään patteriautoja isolla tappiolla. Saadakseen niitä kaupaksi niin paljon, että vältti isot sakot valmistajakohtaisten CO2 päästörajojen ylityksestä.
Petterien kiima välittömän ja väistämättömän hinnanlaskun suhteen on ollut reilusti ennenaikaista, kun on lähdetty liikkeelle kannattavuusrajan väärältä puolelta. Menee aikansa, että saadaan valmistus käännettyä edes hitusen voitolliseksi (Tesla muutama vuosi siten, VW kait aika äskettäin) eikä senkään jälkeen ole kiirettä alkaa hintaa laskemaan ja omaa katetta pienentämään, jos kilpailijoilla ei ole vielä kykyä hintakilpailuun,
Markkinataloudessa tuotteen hinta on se, mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Joten hinta ei tipu automaattisesti tuotantokustannusten alenemista seuraten.Tuo on totta, koska jos kysyntä ylittää tarjonnan niin ei ole mitään järkeä alentaa hintaa, vaikka siihen pystyisikin. Ja tällä hetkellä kysyntä on paljon korkeammalla kuin tarjonta. Toki jos hinnat pysyy korkealla niin tarjonta jossain vaiheessa saavuttaa kysynnän ja sitten hintoja pitää laskea (tappiolla autoja tuskin kuitenkaan enää myydään).
Tosin tuotantokustannuksetkaan eivät ole laskussa, koska akkumateriaalien hinnat ovat nyt nousseet todella paljon. Etenkin litiumin hinta on moninkertaistunut. Litiumia kun ei vain kaiveta riittävästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ole täysin kuolaa suupielestä valuttava idiootti, ymmärtää kyllä sähköautoista tulevan kaikilla mittareilla polttiksia halvempia. Nyt ollaan vielä tämän kehityksen alussa.
Myyntimiesten kuola ei koskaan lopu kun keksitään jotain isoista myytävää
Nyt on muodissa viherpesu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syytä mainita sekin, että moni valmistaja joutui myymään patteriautoja isolla tappiolla. Saadakseen niitä kaupaksi niin paljon, että vältti isot sakot valmistajakohtaisten CO2 päästörajojen ylityksestä.
Petterien kiima välittömän ja väistämättömän hinnanlaskun suhteen on ollut reilusti ennenaikaista, kun on lähdetty liikkeelle kannattavuusrajan väärältä puolelta. Menee aikansa, että saadaan valmistus käännettyä edes hitusen voitolliseksi (Tesla muutama vuosi siten, VW kait aika äskettäin) eikä senkään jälkeen ole kiirettä alkaa hintaa laskemaan ja omaa katetta pienentämään, jos kilpailijoilla ei ole vielä kykyä hintakilpailuun,
Markkinataloudessa tuotteen hinta on se, mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Joten hinta ei tipu automaattisesti tuotantokustannusten alenemista seuraten.Miten niinkuin oma verkosto liittyy alioitukseeni
- Anonyymi
Toyota Corolla hybridin yhdistetty kulutus 3.3L/100km. Puolet vähemmän kuin vanhassa perusautossa. Bensan hinnalla on varaa tuplaantua.
- Anonyymi
Niin, yhdistetty kulutus. Todellisuus sitten jotain vitosen pintaan, jos elämän tarkoitus ei ole kihnuttaa tientukkona rekkojen ja bussienkin edessä.
Kaasuautolla tankkauksista laskettu kulutus 1,8 l/100 km. Ei paljoa bensan hinnankorotukset hetkauta. Patteriautoissa vielä kymppitonni liikaa hintaa eikä lataupaikkaa kotipihalle eikä sen puoleen valtaväylien ulkopuolella, joten eivät missään määrin realistinen vaihtoehto vielä moneen vuoteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, yhdistetty kulutus. Todellisuus sitten jotain vitosen pintaan, jos elämän tarkoitus ei ole kihnuttaa tientukkona rekkojen ja bussienkin edessä.
Kaasuautolla tankkauksista laskettu kulutus 1,8 l/100 km. Ei paljoa bensan hinnankorotukset hetkauta. Patteriautoissa vielä kymppitonni liikaa hintaa eikä lataupaikkaa kotipihalle eikä sen puoleen valtaväylien ulkopuolella, joten eivät missään määrin realistinen vaihtoehto vielä moneen vuoteen.Tosin kaasuautoilu loppuu luultavasti tulevaisuudessa, koska uusien kaasuautojen valmistus on loppumassa. VW on ollut viimeisiä kaasuautojen valmistajia ja sekin on ilmoittanut ajavansa alas kaasuautojen valmistuksen. Sen jälkeen ei ole yhtäkään suurta valmistajaa, joka tekee kaasuautoja. Siksihän viime vuonna rekisteröitiin pelkkiä täyssähköautoja 10 kertaa enemmän kuin kaasuautoja.
Toki jonkin verran autoja muunnetaan kaasuautoiksi, mutta sekin on minimaalista. Viime vuonnakaan kaasuautojen määrä liikenteessä ei merkittävästi kasvanut ja sähköautot menivät heittämällä ohi kaasuautoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin kaasuautoilu loppuu luultavasti tulevaisuudessa, koska uusien kaasuautojen valmistus on loppumassa. VW on ollut viimeisiä kaasuautojen valmistajia ja sekin on ilmoittanut ajavansa alas kaasuautojen valmistuksen. Sen jälkeen ei ole yhtäkään suurta valmistajaa, joka tekee kaasuautoja. Siksihän viime vuonna rekisteröitiin pelkkiä täyssähköautoja 10 kertaa enemmän kuin kaasuautoja.
Toki jonkin verran autoja muunnetaan kaasuautoiksi, mutta sekin on minimaalista. Viime vuonnakaan kaasuautojen määrä liikenteessä ei merkittävästi kasvanut ja sähköautot menivät heittämällä ohi kaasuautoista.Kaasuautojen kehityksen loppumisesta kovasti lyötiin rumpua, mutta sehän on väistämätön seuraus polttomoottorien kehityksen loppumisesta autovalmistajien pistettyä kaikki paukut sähköautoihin. Mutta nykyisiä malleja myydään vielä vuosia ja voi olla, että polttomoottorienkin kanssa joudutaan vielä vetämään pieru takaisin. Jos ei vaan akut joka hommaan passaa ja CO2 päätöt kuitataan siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin. Myös olemassaolevia autoja voi ja niitä muutetaan kaaskäyttöisiksi.
Vasta viime vuonna täyssähköautojen määrä ylitti kaasuautojen määrän. Henkilöautoista puhuttaessa. Pakettiautoissa kaasu on vielä niukasti edellä ja kuorma-autoissa murskaavasti edellä. Patterikäyttöisiä kuorma-autoja rekisteröitiin viime vuonna 2.
Raskaassa kalustossa kaasu on vasta tulossa. Siis kuoma-autoihin. Busseissa ollut arkiäivää ja 20 vuotta Suomessa ja 30 vuotta muualla maailmassa.. Ainakin 4 valmistajaa Euroopassa tekee kaasukäyttöisiä kuorma-autoja ja tähän myös Suomessa panostetaan. Viime vuoden alussa myönnettiin tukea uusien tankkausasemien rakentamiseen ja vuodessa on putkahtanut lisää kymmenkunta paineistetun ja 6 nesteytetyn metaanin tankkausasemaa. Lukemat nyt 69 10. Suomessa maksetaan myös hankintatukea kaasukäyttöisille kuorma-autoille, enintään 5000 €/auto. Sähkö on raskaassa kalustossa ihan lapsen kengissään, patterikuorma-autoja on vasta 9. Ei siis tule kaasun tankkaus-asemat katoamaan, vaan lisääntymään.
Biokaasua tuotetaan tällä hetkellä niin Suomessa kuin Saksassa paljon enemmän kuin autoissa käytetään. Loput poltetaan voimaloissa maakaasua korvaavana polttoaineena. Yksi näitä kikkoja, millä sähköntuotannon päästöja on painettu alas.
Jätteistä tehtävällä kaasulla voisi saada katettua max 10 % liikenteen energiantarpeesta, niin että touhussa on taloudellisesti mieltä. Suurempi osuus vaatii ns. synteettisen kaasun tuotantoa. Tätä prosessia on jo kehitetty vuosia ja nyt on peräti kolmen teollisuusmittakaavan tuotantolaitoksen rakentaminen harkinnassa. Sijainnit Lahti, Kerava ja Vantaa.
https://yle.fi/uutiset/3-12265099 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen kehityksen loppumisesta kovasti lyötiin rumpua, mutta sehän on väistämätön seuraus polttomoottorien kehityksen loppumisesta autovalmistajien pistettyä kaikki paukut sähköautoihin. Mutta nykyisiä malleja myydään vielä vuosia ja voi olla, että polttomoottorienkin kanssa joudutaan vielä vetämään pieru takaisin. Jos ei vaan akut joka hommaan passaa ja CO2 päätöt kuitataan siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin. Myös olemassaolevia autoja voi ja niitä muutetaan kaaskäyttöisiksi.
Vasta viime vuonna täyssähköautojen määrä ylitti kaasuautojen määrän. Henkilöautoista puhuttaessa. Pakettiautoissa kaasu on vielä niukasti edellä ja kuorma-autoissa murskaavasti edellä. Patterikäyttöisiä kuorma-autoja rekisteröitiin viime vuonna 2.
Raskaassa kalustossa kaasu on vasta tulossa. Siis kuoma-autoihin. Busseissa ollut arkiäivää ja 20 vuotta Suomessa ja 30 vuotta muualla maailmassa.. Ainakin 4 valmistajaa Euroopassa tekee kaasukäyttöisiä kuorma-autoja ja tähän myös Suomessa panostetaan. Viime vuoden alussa myönnettiin tukea uusien tankkausasemien rakentamiseen ja vuodessa on putkahtanut lisää kymmenkunta paineistetun ja 6 nesteytetyn metaanin tankkausasemaa. Lukemat nyt 69 10. Suomessa maksetaan myös hankintatukea kaasukäyttöisille kuorma-autoille, enintään 5000 €/auto. Sähkö on raskaassa kalustossa ihan lapsen kengissään, patterikuorma-autoja on vasta 9. Ei siis tule kaasun tankkaus-asemat katoamaan, vaan lisääntymään.
Biokaasua tuotetaan tällä hetkellä niin Suomessa kuin Saksassa paljon enemmän kuin autoissa käytetään. Loput poltetaan voimaloissa maakaasua korvaavana polttoaineena. Yksi näitä kikkoja, millä sähköntuotannon päästöja on painettu alas.
Jätteistä tehtävällä kaasulla voisi saada katettua max 10 % liikenteen energiantarpeesta, niin että touhussa on taloudellisesti mieltä. Suurempi osuus vaatii ns. synteettisen kaasun tuotantoa. Tätä prosessia on jo kehitetty vuosia ja nyt on peräti kolmen teollisuusmittakaavan tuotantolaitoksen rakentaminen harkinnassa. Sijainnit Lahti, Kerava ja Vantaa.
https://yle.fi/uutiset/3-12265099Jokainen voi myös päissään miettiä patterikäyttöisyyden sopivuutta vaikka matkailuautoon.
Matkailuauto on painava ja sillä on hirmuinen otsapinta-ala ja ilmanvastus. Matkailuautolla ajetaan harvoin, mutta pitkiä matkoja kerrallaan. Kaikinpuolin suunnilleen huonoin mahdollinen käyttökohde akuille. 100 kWh akustollakaan ei kesäkelissä pitkälle pötkittäisi.
No, uskiksen mielestä homma hoituu laittamalla 200 kWh akusto. Liian halpojahan autot ovatkin tähän asti olleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen kehityksen loppumisesta kovasti lyötiin rumpua, mutta sehän on väistämätön seuraus polttomoottorien kehityksen loppumisesta autovalmistajien pistettyä kaikki paukut sähköautoihin. Mutta nykyisiä malleja myydään vielä vuosia ja voi olla, että polttomoottorienkin kanssa joudutaan vielä vetämään pieru takaisin. Jos ei vaan akut joka hommaan passaa ja CO2 päätöt kuitataan siirtymällä synteettisiin polttoaineisiin. Myös olemassaolevia autoja voi ja niitä muutetaan kaaskäyttöisiksi.
Vasta viime vuonna täyssähköautojen määrä ylitti kaasuautojen määrän. Henkilöautoista puhuttaessa. Pakettiautoissa kaasu on vielä niukasti edellä ja kuorma-autoissa murskaavasti edellä. Patterikäyttöisiä kuorma-autoja rekisteröitiin viime vuonna 2.
Raskaassa kalustossa kaasu on vasta tulossa. Siis kuoma-autoihin. Busseissa ollut arkiäivää ja 20 vuotta Suomessa ja 30 vuotta muualla maailmassa.. Ainakin 4 valmistajaa Euroopassa tekee kaasukäyttöisiä kuorma-autoja ja tähän myös Suomessa panostetaan. Viime vuoden alussa myönnettiin tukea uusien tankkausasemien rakentamiseen ja vuodessa on putkahtanut lisää kymmenkunta paineistetun ja 6 nesteytetyn metaanin tankkausasemaa. Lukemat nyt 69 10. Suomessa maksetaan myös hankintatukea kaasukäyttöisille kuorma-autoille, enintään 5000 €/auto. Sähkö on raskaassa kalustossa ihan lapsen kengissään, patterikuorma-autoja on vasta 9. Ei siis tule kaasun tankkaus-asemat katoamaan, vaan lisääntymään.
Biokaasua tuotetaan tällä hetkellä niin Suomessa kuin Saksassa paljon enemmän kuin autoissa käytetään. Loput poltetaan voimaloissa maakaasua korvaavana polttoaineena. Yksi näitä kikkoja, millä sähköntuotannon päästöja on painettu alas.
Jätteistä tehtävällä kaasulla voisi saada katettua max 10 % liikenteen energiantarpeesta, niin että touhussa on taloudellisesti mieltä. Suurempi osuus vaatii ns. synteettisen kaasun tuotantoa. Tätä prosessia on jo kehitetty vuosia ja nyt on peräti kolmen teollisuusmittakaavan tuotantolaitoksen rakentaminen harkinnassa. Sijainnit Lahti, Kerava ja Vantaa.
https://yle.fi/uutiset/3-12265099Ja nyt henkilöautoissa on jo 50% enemmän täyssähköautoja kuin kaasuautoja ja ero vain kasvaa nopeasti. Tänä vuonna täyssähköautoja myydään enemmän kuin kaasuautoja on liikenteessä. Ja kuten sanoin Suomessa ensirekisteröitiin henkilöautoissa vaivaiset 909 kaasuautoa ja 10152 täyssähköautoa. Ja jos trendi pitää paikkaansa niin kaasuautojen myynti lähenee nollaa tänä vuonna.
Raskas liikenne puolestaan ei merkitse normaalille autoilijalle yhtään mitään, koska normaali autoilija ei kulje rekalla. Ja rekkateollisuus on erillinen asia muutenkin, eihän rekkoja ja henkilöautoja valmisteta edes samoilla tehtailla.
Ja viime vuonna uusia kaasubusseja rekisteröitiin vain 5 kpl ja sähköbusseja 191 kpl. Joten busseissa sähköbussit on jo päihittänyt kaasubussit. Kaupunkibusseissa kaasu on hylätty lähes kokonaan ja niitä ei enää tilata.
Ja miksi kaasuautojen valmistuksen lopettaminen peruutettaisiin? Niiden valmistus on minimaalisen pientä harrastustoimintaa henkilöautojen puolella. Rekoissa voidaan kaasua käyttää, mutta henkilöautojen puolella kaasun käyttö lopetetaan. Ei rekat pelasta henkilöautotuotantoa, ne käsitellään yrityksissä eri asiana. Varsinkin kun rekat ovat yleensä erillään henkilöautotuotannosta ja päätökset tehdään erikseen. Esimerkiksi Volvo-rekoilla ja Volvo-henkilöautoilla on jopa eri omistaja, vaikka nimi on sama.
Kaasu on henkilöautojen puolella täysin katoamassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt henkilöautoissa on jo 50% enemmän täyssähköautoja kuin kaasuautoja ja ero vain kasvaa nopeasti. Tänä vuonna täyssähköautoja myydään enemmän kuin kaasuautoja on liikenteessä. Ja kuten sanoin Suomessa ensirekisteröitiin henkilöautoissa vaivaiset 909 kaasuautoa ja 10152 täyssähköautoa. Ja jos trendi pitää paikkaansa niin kaasuautojen myynti lähenee nollaa tänä vuonna.
Raskas liikenne puolestaan ei merkitse normaalille autoilijalle yhtään mitään, koska normaali autoilija ei kulje rekalla. Ja rekkateollisuus on erillinen asia muutenkin, eihän rekkoja ja henkilöautoja valmisteta edes samoilla tehtailla.
Ja viime vuonna uusia kaasubusseja rekisteröitiin vain 5 kpl ja sähköbusseja 191 kpl. Joten busseissa sähköbussit on jo päihittänyt kaasubussit. Kaupunkibusseissa kaasu on hylätty lähes kokonaan ja niitä ei enää tilata.
Ja miksi kaasuautojen valmistuksen lopettaminen peruutettaisiin? Niiden valmistus on minimaalisen pientä harrastustoimintaa henkilöautojen puolella. Rekoissa voidaan kaasua käyttää, mutta henkilöautojen puolella kaasun käyttö lopetetaan. Ei rekat pelasta henkilöautotuotantoa, ne käsitellään yrityksissä eri asiana. Varsinkin kun rekat ovat yleensä erillään henkilöautotuotannosta ja päätökset tehdään erikseen. Esimerkiksi Volvo-rekoilla ja Volvo-henkilöautoilla on jopa eri omistaja, vaikka nimi on sama.
Kaasu on henkilöautojen puolella täysin katoamassa.Lisään... Siis edelleenkin raskasta liikennettä ei voi verrata henkilöautoihin. Raskas liikenne voi käyttää aivan eri polttoaineita eikä se vaikuta henkilöautoihin. Vaikka autovalmistaja tekisi kaasurekkoja niin se ei tarkoita, että kaasu-henkilöautoja kannattaisi valmistaa.
Aivan kuten rekat ovat lähes järjestään kulkenut dieselillä, mutta valtaosa henkilöautoista bensalla. USA:ssa dieseliä henkilöautoissa ei pahemmin edes näe, mutta rekat kulkee silti dieselillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, yhdistetty kulutus. Todellisuus sitten jotain vitosen pintaan, jos elämän tarkoitus ei ole kihnuttaa tientukkona rekkojen ja bussienkin edessä.
Kaasuautolla tankkauksista laskettu kulutus 1,8 l/100 km. Ei paljoa bensan hinnankorotukset hetkauta. Patteriautoissa vielä kymppitonni liikaa hintaa eikä lataupaikkaa kotipihalle eikä sen puoleen valtaväylien ulkopuolella, joten eivät missään määrin realistinen vaihtoehto vielä moneen vuoteen.Rav r hybriid alle viiden kaupunki ajossa
222 hv. 8 sek - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi myös päissään miettiä patterikäyttöisyyden sopivuutta vaikka matkailuautoon.
Matkailuauto on painava ja sillä on hirmuinen otsapinta-ala ja ilmanvastus. Matkailuautolla ajetaan harvoin, mutta pitkiä matkoja kerrallaan. Kaikinpuolin suunnilleen huonoin mahdollinen käyttökohde akuille. 100 kWh akustollakaan ei kesäkelissä pitkälle pötkittäisi.
No, uskiksen mielestä homma hoituu laittamalla 200 kWh akusto. Liian halpojahan autot ovatkin tähän asti olleet.Matkailuautoissa usein varusteina agrikaatti jolla saadaan 23o vaihtovirtaa.
Täällähän kätevää ladata akut kun vaikka tauolla lepäilee.
Hankki vaikka löpölläkäyvän mallin.
Ja matka suojan käy kun tekee pakoputkelle reiän tavallaan niin voi ladata näppärästi ajossakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Siis edelleenkin raskasta liikennettä ei voi verrata henkilöautoihin. Raskas liikenne voi käyttää aivan eri polttoaineita eikä se vaikuta henkilöautoihin. Vaikka autovalmistaja tekisi kaasurekkoja niin se ei tarkoita, että kaasu-henkilöautoja kannattaisi valmistaa.
Aivan kuten rekat ovat lähes järjestään kulkenut dieselillä, mutta valtaosa henkilöautoista bensalla. USA:ssa dieseliä henkilöautoissa ei pahemmin edes näe, mutta rekat kulkee silti dieselillä.Värin USAssa rekat benskoneita Kenwood
Ja USAn eniten myyty auto rav 4 Toyota hybriid - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värin USAssa rekat benskoneita Kenwood
Ja USAn eniten myyty auto rav 4 Toyota hybriidJa RAV 4 on edelleen bensa-auto. Hybriditkin ovat bensa-autoja, ei tuo nimike asiaa muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen voi myös päissään miettiä patterikäyttöisyyden sopivuutta vaikka matkailuautoon.
Matkailuauto on painava ja sillä on hirmuinen otsapinta-ala ja ilmanvastus. Matkailuautolla ajetaan harvoin, mutta pitkiä matkoja kerrallaan. Kaikinpuolin suunnilleen huonoin mahdollinen käyttökohde akuille. 100 kWh akustollakaan ei kesäkelissä pitkälle pötkittäisi.
No, uskiksen mielestä homma hoituu laittamalla 200 kWh akusto. Liian halpojahan autot ovatkin tähän asti olleet.Jos ei omista matkailuautoa niin tuolla ei ole merkitystä. Valtaosa suomalaisista ei omista matkailuautoa ja valtaosaa ei matkailuautot kiinnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei omista matkailuautoa niin tuolla ei ole merkitystä. Valtaosa suomalaisista ei omista matkailuautoa ja valtaosaa ei matkailuautot kiinnosta.
Tarkennus, Suomessa on liikennekäytössä yhteensä noin 60 000 matkailuautoa. Kuulostaa yhtäkkiä suurelta, mutta henkilöautoja on 2 750 000 kappaletta. Eli matkailuautoja on vain harvalla suomalaisella. Ja silti tuollakin luvulla Suomessa on suhteellisesti eniten matkailuautoja Euroopassa. Muualla Euroopassa matkailuautoja on vielä paljon vähemmän.
Matkailuautot ovat maailmassa niin pikkuruisessa marginaalissa, että ne eivät vaikuta tilastoihin. Anonyymi kirjoitti:
Värin USAssa rekat benskoneita Kenwood
Ja USAn eniten myyty auto rav 4 Toyota hybriidKenwood taitaa olla yleiskone
https://www.kenwoodworld.com/fi-fi/kaikki-tuotteet/yleiskoneet
Kenworth on sitten asia erikseen. Meidän W900B:ssä on ainakin CAT:n C15 diesel. Tuolla ameriikan maalla kun saa valita mikä moottori ja mitkä aksilat ja minkämoinen makuuohjaamo autoon tulee.
https://www.kenworth.com/- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, yhdistetty kulutus. Todellisuus sitten jotain vitosen pintaan, jos elämän tarkoitus ei ole kihnuttaa tientukkona rekkojen ja bussienkin edessä.
Kaasuautolla tankkauksista laskettu kulutus 1,8 l/100 km. Ei paljoa bensan hinnankorotukset hetkauta. Patteriautoissa vielä kymppitonni liikaa hintaa eikä lataupaikkaa kotipihalle eikä sen puoleen valtaväylien ulkopuolella, joten eivät missään määrin realistinen vaihtoehto vielä moneen vuoteen.Kaupunkikulutus 3.5 ja maantie 3.2. Moottoritietä en tiedä. Mutta näillä lukemilla seuraava autoni on Corolla hybridi ei sähkö eikä muu ladattava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Siis edelleenkin raskasta liikennettä ei voi verrata henkilöautoihin. Raskas liikenne voi käyttää aivan eri polttoaineita eikä se vaikuta henkilöautoihin. Vaikka autovalmistaja tekisi kaasurekkoja niin se ei tarkoita, että kaasu-henkilöautoja kannattaisi valmistaa.
Aivan kuten rekat ovat lähes järjestään kulkenut dieselillä, mutta valtaosa henkilöautoista bensalla. USA:ssa dieseliä henkilöautoissa ei pahemmin edes näe, mutta rekat kulkee silti dieselillä.Nyt alkoi petterin selittelyvaihe. Patterit täysin altavastaajina hyötyajoneuvoissa. Ainoa poikkeus kaupunkibussit.
Pattereita on toistaiseksi nähty vain pakettiautoissa ja jakelukuorma-autoissa. Tukkirekkoihin yms. vastaaviin patterikäyttöisyyttä ei ole vielä soviteltu edes hurjimmissa unelmissa.
Myös noilla kasvuprosenteilla on kiva keulia. Todellisuudessa kaasuautoja (hlöautot) on 0,5% ja patteriautoja 0,7 % autokannasta.
USA:ssa bensaa käytetty myös raskaassa kalustossa. Halpaa kun on. Bensalla siellä avolavatkin (Suomessa kuorma-autoja) pääosin liikkuu. Siellä on muuten kaasuakin käytetty jo pitkään ja bensakoneeseen kaasu sopiikin hyvin. Kaasun käyttö dieselissä on aikamoinen purkkaviritys. Siinä onkin melkoinen haaste, kun ei Euroopassa ole isoja bensakoneita tehty, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkkavirittää dieseleitä. Tarkoittaa mm. tarvetta käyttää koko ajan 10-15 % dieseliä sytykkeenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matkailuautoissa usein varusteina agrikaatti jolla saadaan 23o vaihtovirtaa.
Täällähän kätevää ladata akut kun vaikka tauolla lepäilee.
Hankki vaikka löpölläkäyvän mallin.
Ja matka suojan käy kun tekee pakoputkelle reiän tavallaan niin voi ladata näppärästi ajossakin200 kWh akuston lataus pikku aggregaatilla ottaisi 4½ vuorokautta. Jos bensaa kuluu vaivaiset 0,5 l/h, niin puolentusinaa kanisteria pitää kainalossa olla. Tuskin halpa aggregaattikovin montaa tuhatta käyttötuntia kestää, joten uuden pääsee ostamaan vähintään joka toinen vuosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja RAV 4 on edelleen bensa-auto. Hybriditkin ovat bensa-autoja, ei tuo nimike asiaa muuta.
Hupaisana yksityiskohtana mainittakoon, että tohjo sai jenkeissä sakot ilman saastuttamisesta. Nimenomaan tohjon autojen polttoainetalous on ollut heikko. Niin heikko, että ne ovat kääntäneet koko USA:n autoliikenteen päästöt uudelleen kasvuun.
"According to a recent report from the Environmental Protection Agency, Toyota vehicles delivered some of the worst fuel efficiency in the industry, leading to an overall worsening of mileage and pollution from passenger cars and trucks in the United States for the first time in five years."
https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennus, Suomessa on liikennekäytössä yhteensä noin 60 000 matkailuautoa. Kuulostaa yhtäkkiä suurelta, mutta henkilöautoja on 2 750 000 kappaletta. Eli matkailuautoja on vain harvalla suomalaisella. Ja silti tuollakin luvulla Suomessa on suhteellisesti eniten matkailuautoja Euroopassa. Muualla Euroopassa matkailuautoja on vielä paljon vähemmän.
Matkailuautot ovat maailmassa niin pikkuruisessa marginaalissa, että ne eivät vaikuta tilastoihin.Ookei, patteripetterin logiikalla 18 000 patteriautoa = maailmavalloitus.
60 000 matkailuautoa = hyttysen kusi meressä.
Ei järki uskiksen päätä pakota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkikulutus 3.5 ja maantie 3.2. Moottoritietä en tiedä. Mutta näillä lukemilla seuraava autoni on Corolla hybridi ei sähkö eikä muu ladattava.
Ja taas näitä "katsoin ajotietokoneesta" ja vedelty mökkimatkaa myötätuuleen nätissä kesäkelissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas näitä "katsoin ajotietokoneesta" ja vedelty mökkimatkaa myötätuuleen nätissä kesäkelissä.
En itse omista hybridiä, ihan virallisista normikulutuksista puhuin jotka ovat vakuuttavat viisiovisella Corolla 1.8 hybridillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alkoi petterin selittelyvaihe. Patterit täysin altavastaajina hyötyajoneuvoissa. Ainoa poikkeus kaupunkibussit.
Pattereita on toistaiseksi nähty vain pakettiautoissa ja jakelukuorma-autoissa. Tukkirekkoihin yms. vastaaviin patterikäyttöisyyttä ei ole vielä soviteltu edes hurjimmissa unelmissa.
Myös noilla kasvuprosenteilla on kiva keulia. Todellisuudessa kaasuautoja (hlöautot) on 0,5% ja patteriautoja 0,7 % autokannasta.
USA:ssa bensaa käytetty myös raskaassa kalustossa. Halpaa kun on. Bensalla siellä avolavatkin (Suomessa kuorma-autoja) pääosin liikkuu. Siellä on muuten kaasuakin käytetty jo pitkään ja bensakoneeseen kaasu sopiikin hyvin. Kaasun käyttö dieselissä on aikamoinen purkkaviritys. Siinä onkin melkoinen haaste, kun ei Euroopassa ole isoja bensakoneita tehty, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkkavirittää dieseleitä. Tarkoittaa mm. tarvetta käyttää koko ajan 10-15 % dieseliä sytykkeenä.Eipä tuolla ole väliä, koska kaasuautojen osuus lähenee nollaa, mutta sähköautojen edelleen kasvaa. Kaasuautot ovat jo kuolleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ookei, patteripetterin logiikalla 18 000 patteriautoa = maailmavalloitus.
60 000 matkailuautoa = hyttysen kusi meressä.
Ei järki uskiksen päätä pakota.Tosin sähköautoja on 23 000 kappaletta ja nykytrendin perusteella lentää matkailuautojen ohi jo 2 vuoden päästä. Jo ensi vuoden lopussa täyssähköautoja on enemmän kuin matkailuautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alkoi petterin selittelyvaihe. Patterit täysin altavastaajina hyötyajoneuvoissa. Ainoa poikkeus kaupunkibussit.
Pattereita on toistaiseksi nähty vain pakettiautoissa ja jakelukuorma-autoissa. Tukkirekkoihin yms. vastaaviin patterikäyttöisyyttä ei ole vielä soviteltu edes hurjimmissa unelmissa.
Myös noilla kasvuprosenteilla on kiva keulia. Todellisuudessa kaasuautoja (hlöautot) on 0,5% ja patteriautoja 0,7 % autokannasta.
USA:ssa bensaa käytetty myös raskaassa kalustossa. Halpaa kun on. Bensalla siellä avolavatkin (Suomessa kuorma-autoja) pääosin liikkuu. Siellä on muuten kaasuakin käytetty jo pitkään ja bensakoneeseen kaasu sopiikin hyvin. Kaasun käyttö dieselissä on aikamoinen purkkaviritys. Siinä onkin melkoinen haaste, kun ei Euroopassa ole isoja bensakoneita tehty, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkkavirittää dieseleitä. Tarkoittaa mm. tarvetta käyttää koko ajan 10-15 % dieseliä sytykkeenä."Myös noilla kasvuprosenteilla on kiva keulia. Todellisuudessa kaasuautoja (hlöautot) on 0,5% ja patteriautoja 0,7 % autokannasta."
Ja tämän vuoden lopussa kaasuautoja on edelleen tuo 0,5% ja sähköautoja on 1,5%. Vuoden 2023 lopussa kaasuautoja on sitten 0,4% (koska niitä tuhotaan enemmän kuin rakennetaan) ja sähköautoja 2,5%. Ehkä sähköautoja ei nopeasti ilmesty, mutta kaasuautot katoavat nopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, yhdistetty kulutus. Todellisuus sitten jotain vitosen pintaan, jos elämän tarkoitus ei ole kihnuttaa tientukkona rekkojen ja bussienkin edessä.
Kaasuautolla tankkauksista laskettu kulutus 1,8 l/100 km. Ei paljoa bensan hinnankorotukset hetkauta. Patteriautoissa vielä kymppitonni liikaa hintaa eikä lataupaikkaa kotipihalle eikä sen puoleen valtaväylien ulkopuolella, joten eivät missään määrin realistinen vaihtoehto vielä moneen vuoteen.Toyota hybrid
222 hv 8 sek - Anonyymi
pcmuseo kirjoitti:
Kenwood taitaa olla yleiskone
https://www.kenwoodworld.com/fi-fi/kaikki-tuotteet/yleiskoneet
Kenworth on sitten asia erikseen. Meidän W900B:ssä on ainakin CAT:n C15 diesel. Tuolla ameriikan maalla kun saa valita mikä moottori ja mitkä aksilat ja minkämoinen makuuohjaamo autoon tulee.
https://www.kenworth.com/Kiitos oikein nussinasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
200 kWh akuston lataus pikku aggregaatilla ottaisi 4½ vuorokautta. Jos bensaa kuluu vaivaiset 0,5 l/h, niin puolentusinaa kanisteria pitää kainalossa olla. Tuskin halpa aggregaattikovin montaa tuhatta käyttötuntia kestää, joten uuden pääsee ostamaan vähintään joka toinen vuosi.
Ei sitä akkua täyteen tarvii lataa aina.
Sen verran että pääsee kotiin tai mieleen latamaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En itse omista hybridiä, ihan virallisista normikulutuksista puhuin jotka ovat vakuuttavat viisiovisella Corolla 1.8 hybridillä.
Itellä rav nelonen kultaa alle 5 litraa. Ravinkokiset ilman hybriidi akkuja kuluttaa yleensä 15 l kaupunki
- Anonyymi
Paljon kalliimmaksi tulee ostaa hybridi tai sähköauto ja alkaa upottamaan rahaa itse auton maksuun.
Ostaa vaan edullisen niin on oikeasti ilmaiset ajot ja auton pito.
Ei ole olemassa yhtään sähköautoa tai ladattavaa joka pääsee yhtä edullisuus omistukseen ja käyttöön.
Hankintahinta on se tärkein ja ainoa kulu joka määrittelee käytön edullisuuden ja kuinka paljon polttaa turhaan. - Anonyymi
Veroja 50% pois.
Liian paljon maksaa litra.- Anonyymi
Veroja lisää bensaan sun muihin fossiilisiin.
Nimellisiin (huijaus) CO2 päästölukemiin perustuvat verot ja käyttövoimamaksut pois.
Useimmille lopputulos /-. Vähän ajavat ja taloudellisilla autoila ajavat hyötyisivät.
Tyhmyydestä sakotettaisiin. Tyhmyyttä esim. ajaa painavalla ja janoisalla autolla kaupunkiajoa tai lyhyiden (alle 1 km) matkojen ajo autolla = paljon kylmäkäynnistyksiä.
- Anonyymi
Tasan 1 mt hörhö sähköauto dissauksen takana. Ajokortiton autoton NIUVAN massapostaus trolli. Spammaa n 20 h vrk kaikilla Pee Suolen autopalstoilla kaikkea negatiivistä dissausta ja Toyotan talibaanimaista ylistystä. .Muista että palstat pelkkää Talibaanin viihdettä. .Mt narsisti hörhö jollei ajokorttia ikinä ollut eikä koskaan saa sitä.
- Anonyymi
"Bensan hinta nousee jotta köyhät kun ostaja sähköauton pakkomostaa"
Selkosuomeksi kiitos!- Anonyymi
Jos häneltä löytyy auton lisäksi rikosrekisteri, niin ilmiselvä persujen ääniharava.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702