Onneksi saatiin asunto myytyä ja nyt tuliterä tupa kertunlaaksosta. Kyllä nyt kelpaa asua ei haise paska eikä sottaiset ukot hillu kossupullo kouras
Muutettiin pois junttilasta
31
910
Vastaukset
- Anonyymi
Keski-Nurmon tiellä sikaloita, kanaloita ja navettoja on aika paljon. Ehkä Etelä-Pohjanmaan vahvimpia maatalousalueita. Kertunlaaksosta ei ole sinne kovin pitkä. Seinäjoen keskustassa ja Hyllykalliolla on monenlaista huimejengiä ja kossupullomiehiä joka päivä näkyvissä. Olet tehnyt aivan oikean asuinpaikkavalinnan. Onnittelut siitä. On lapsille kaikenlaista virikettä.
- Anonyymi
Mitä sä nyt sinne tertunlaaksoon sianpaskanhajuun muutit, onhan Seinäjoella nyt paljon parempiakin asuinpaikkoja. Eihän siellä ole edes lähikauppaa, aina autolla lähdet erikseen trismaan. Lenkkipolutkin on aivan muualla, kun asuinalue on tyhmäs paikas valtateiden puristuksessa. Voi voi, tyypillinen lapualainen taas valinnu asuinpaikan sillä periaatteella että simpsiönmasto pitää näkyä.
Itse olisin muuttanut ainakin jonnekin Joupin tienoille, siellä on kerrostaloa, rivaria ja omakotitaloa, missä nyt kukin tykkää asua. Kävelymatkan päässä s-market. Ulkoilumaastot ihan vieressä. Uimahalliin lyhyt matka. Ideaparkkiin lyhyt matka. Keskustaan lyhyt matka vaikka pyöräillä parille kaljalle. Laskettelurinne vieressä lapsia varten. Jne jne...
Olen aina ihmetellyt, minkä takia jotkut tykkää asua jossain laitakaupungilla kaukana kaikesta, ja vielä sianpaskanhajussa, tertunlaaksossa. - Anonyymi
Lapualainen tykkää sianpaskanhajusta, kun on siihen tottunut. Rehentelee muuttaneensa johonkin sivistykseen, kun uskaltanut lähteä 20 km kauemmas synnyinpaikasta.
- Anonyymi
Ai miten niin tottunut, ei tällä kyllä tietääkseni haise kuin keväällä kylvöaikoihin mutta silloin kyllä haisee jokapaikassa muuallakin.
Nyt liioittelet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai miten niin tottunut, ei tällä kyllä tietääkseni haise kuin keväällä kylvöaikoihin mutta silloin kyllä haisee jokapaikassa muuallakin.
Nyt liioittelet.Ihmiset täällä haisee. Mitä olen kuullut että suihkupäivä sunnuntaisin ilman saippuaa
- Anonyymi
Kannattaa muuttaa kauemmaksi sianpaskasta eli pohjoiseen päin.
- Anonyymi
Pohjoisessa haisee ketunpaska ja se vasta paha haju on.
- Anonyymi
Nurmoolaisilla isännillä on aina joku Tamara kolmessa vuorossa kuivaajalla töissä. Marraskuussa on jo meleko pistävä haju Kertunlaaksos asti.
- Anonyymi
Kyllä tuo Jouppi-Kyrkkäri alue on paljon parempi puoli kaupungista. Sinne minä ainakin muuttaisin. Mahtavaa aluetta, kaikki lähellä, niin kaupungin syke kuin ulkoilujututkin.
- Anonyymi
kERTUNLAASOSSA MUUTAMAN VUODEN ASUNEENA TÄÄLÄ TOSIAAN HAISOO SIAN JASKA JA KULUKUVÄYLÄT ON TÄYNNÄ KOIRAN JASKAA JA USTA
- Anonyymi
Ja nuppikin on turvooksis
- Anonyymi
Ja kertunlaaksos asuu liikaa lapualaasia juntteja. Että jos haluaa lapuanjunttilasta pois, nii ei ny ainakaan kertunlaaksoon kannata muuttaa. Sehän on ojasta allikkoon. Pajuluoma, kyrkkäri, jouppi, kaikki nää on jo paljo parempia, eikä oo lapualaasia näis juntteilemas.
- Anonyymi
Tykkään heilutella ikkunalla paljasta. Usein naapuri katsoo kun heilutan moloa. Olen lapualta kotoisin ja tykkään esitellä
- Anonyymi
Kukin muuttaa minne mieli tekee.
On vähä niinku oma asia. - Anonyymi
Muuttaja varmaan tuntee muuttaneensa TAIVAASEEN kun on päässyt oikein Kertunlaaksoon ! :) Mieli vielä voi vielä muuttua ?
- Anonyymi
Minä asuin 3 vuotta Kertunlaaksossa. Muutin pois, ja nyt olen tyytyväinen.
- Anonyymi
Kuullut myös että kertunlaaksos huono naapurustojen välinen ilmapiiri, lapualaisia paljon johtuuko siitä. Lapualaisilla on tunnetusti voimakas reviiritietoisuus, ja naapurit koetaan usein uhkana, siitä jäätävä ilmapiiri.
- Anonyymi
Tervetuloa takaisin. Vajakit saa jäädäkin kertunlaaksoon, stana
- Anonyymi
Tervetuloa narkkareiden ja varkaiden kaupunkiin. Muista lukita autosi ja varastosi hyvin. Polkupyörä lukkoon ja tavarat pois pihasta muuten häviää kaikki. Muuten ok paikka asua mutta minulta on pöllitty tavaraa jos ei heti muista laittaa lukittuun varastoon.
- Anonyymi
Toki Kertunlaaksossa voi olla rauhallisempaa kuin muualla sjoella..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki Kertunlaaksossa voi olla rauhallisempaa kuin muualla sjoella..
Täällä huume kersat rellestää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä huume kersat rellestää
Ovat lapualaisten lapsenlapsia.
Hyllykallio on lapualaisten taivas. - Anonyymi
No ilmankos samanlaista touhua on Lapualla. Kaikki pöllitään tai rikotaan. Jopa puutarhatontut joku kävi rikkomassa sukulaiseni pihalta Lapualla. Ja puskassa olevat jouluvalotkin varastettiin, eikä niiden arvo ollut kuin 9 euroa, että mitä varas edes hyötyi niistä. En ole kuullut mistäön muualta tällaista, muutakuin Lapualla ja kertunlaaksossa. Onko tämä rikkominen ja varastelu jotenkin periytyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ilmankos samanlaista touhua on Lapualla. Kaikki pöllitään tai rikotaan. Jopa puutarhatontut joku kävi rikkomassa sukulaiseni pihalta Lapualla. Ja puskassa olevat jouluvalotkin varastettiin, eikä niiden arvo ollut kuin 9 euroa, että mitä varas edes hyötyi niistä. En ole kuullut mistäön muualta tällaista, muutakuin Lapualla ja kertunlaaksossa. Onko tämä rikkominen ja varastelu jotenkin periytyvää.
Kyllä täällä Joupissa on vielä pahempi tilanne.
- Anonyymi
Kertunlaakso on aivan väärä valinta, jos haluaa karttaa hajuhaittoja. Nurmon Atrialle on matkaa n. 6 km ja sinne on rakenteilla jättimäinen biokaasulaitos, joka märättää teurasjätteet ym. jaskat biokaasuksi.
Lapualla onneksi Kationiin jo luvat saanut biokaasulaitos ei toteutunutkaan, kun kaasun raaka-ainetta jaskaa ei alueelta saatukaan tarpeeksi.
Biokaasulaitoksen lähellä en todellkaan haluaisi asua märänneiden hajuhaittojen vuoksi. Sata varmasti lähellä olevien kiinteistöjen arvo tulee laskemaan hajuhaittojen vuoksi merkittävästi. https://yle.fi/uutiset/3-10559621 - Anonyymi
Viisas ratkaisu. Tekisin samoin jos se olisi mahdollista. Lapua on "ryssän helvetti" suoraan sanottuna".
- Anonyymi
Kyllä Seinäjoki on Lapualaisten taivas.
- Anonyymi
Minulle sanottiin että olen liian tyhmä ja siksi asun tiistenjoella
- Anonyymi
Onneksi vielä tapahtuu hyviä asioita
- Anonyymi
NURMO. Maisema karua. Ihmiset yksinkertaisia. (Pikku Jättiläinen 1932)
- Anonyymi
Sut pitää piiskata ja lesiä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14610927- 2664773
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1784079Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58613766Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i393583Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1863574PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija993436Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,863217Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.691884Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt2061821