Susien suojelijoille tiedoksi:

Anonyymi

Suomesta on Metsäpeura hävitetty jo kertaalleen. Tuommonen 8 suden
lauma tekee sen, että yhtään hirveä tai metsäpeuraa ei taatusti löydy
susialueelta.

Eikö riitä että tuo uljas eläin METSÄPEURA on kertaalleen hävitetty
Suomesta. Onneksi itärajan taka jäi muutama yksilö peuroja, joiden
jälkeläisiä Kainuun peurat ovat.

Ottaisiko nyt viher Pimpulat ja Hompulat järjen käteen ja kannattaisivat
susien vähentämistä kohtuulliselle tasolle.

9

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ne peuroja ala suojelemaan. Sudet ovat vihervasureiden kavereita.

    • Anonyymi

      Älä viitsi. Pelkäät vain mennä metsään koska siellä on susia. Jos sudet tapetaan metsistä niin sitten olet siellä itse ampumassa viimeisetkin peurat ja hirvet.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä valitettavasti totta. Ihminen on pahin vihollinen Peuroille.

        Metsäpeura tulisi ehdottomasti rauhoittaa metsästykseltä. Nuo verenhimoiset henkilöt
        eivät viis veisaa siitä, säilyykö Suomessa Metsäpeura kanta.


    • Anonyymi

      On kyllä surkeaa jos tuo metsiemme uljas Savipää Metsä Peura,
      tapetaan sukupuuttoon susien ja metsästäjien toimesta.

      Kanalintu kanta on toinen, jota uhkaa sukupuutto. Syynä tähän on
      metsästäjien -ja Metsähallituksen ahneus.
      Monet ennen hyviä, kanalintu kannoiltaan runsaita, maastoja ovat nyt
      aivan tyhjiä. Ei jäljen jättäjää. Ja syynä tähän on pelkkä, liika metsästys.

    • Anonyymi

      Ai sukupuuttoon, no ei todella. Tällä hetkellä on ongelmana että peurat ovat leviämässä poronhoitoalueellekin. Aita on suunnitteilla.

      • Anonyymi

        Ja haa.... Löytyihän sieltä yksi peuransyöjä


    • Anonyymi

      Susien suojelijat ovat kertakaikkiaan naurettavia, heidän susipopulaation rajat menee Suomen sisällä. Sudetkin kulkee rajojen yli ja Venäjältä niitä tulee lisää jatkuvasti. Alku jo on valhe väittää susien uhanalaisuudesta. Vihreät perustaa väitteensä valheeseen.
      Metsäpeurojen määrää on laskettu kokonaisuudessaan, myös Venäjän puolella liikkuvat ovat Suomen metsäpeuroja jotka palaa välillä Suomeen. Ne ovat todella uhanalaisia! Lisäksi sudet tappaa niitä jatkuvasti! Tätä yksinkertaiset vihreät ei huomioi tai pakkomielle susien suojelusta on taustalla vinouttamassa ajatusmaailmaa.
      Otetaanpa nyt ne Suomen rajat tähän heidän mallin mukaan myös metsäpeuroille. Suomessa metsäpeurojen määrä on todella pieni ja ne tulee kyllä häviämään Suomen luonnosta pian susihullutuksessa sukupuuttoon! Metsäpeura on paljon uhanalaisempi laji!

      • Anonyymi

        En ole vihreä mutta suden suojeluasiassa he ovat oikeassa (onneksi edes tuossa yhdessä asiassa). Jos olet peuroista yms. huolissasi niin kaiken metsästyksen lopettaminen on oiva keino säilyttää ne luonnonvaraisina. Halu tappaa puolustuskyvyttömiä eläimiä on vain yksi seksuaalisuuden poikkema normaalista (niitä kaikkiahan vihreät taas oikein rakastaa, joten ota niistä sitten selvää). Päättäminen toisen luontokappaleen elämästä on korvike kun ei näin rauhan aikana pääse tappamaan muita ihmisiä tai edes pieksämään omaa vaimoaan. Asehulluus yhdistettynä susipelkoon on sekopäitä tuottava yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Kyllä valitettava totuus on se, että ihminen ja susi ovat pahimmat viholliset
      metsäpeuralle.

      Molemmille on vastalääke olemassa, (peuran metsästyskielto ja susien
      vähentäminen)

      Tämä sen takia, että ei tulisi tapahtumaan peuran sukupuuttoon kuoleminen.

      Ottakaa nyt järki käteen ja pelastakaa Metsä-Peura, sen sukupuutto oli jo
      kerran todella lähellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe