Saa ajaa kyytejä suurella alennuksella ja ainuttakaan kyytiä ei ole maksettu. Omavastuistakin vielä ottaavat provisiot.
Tulevaisuudessa yksi 100% kelan omistama välityskeskus joka jakaa kyydit kaikille ehdot täyttäville autoilijoille.
Loppuu tämä asiakkaiden ja autoilijoiden kiusaaminen.
Lähilogistiikan ja Taksikuution toiminta
38
1256
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mistäs tähän pieraistaan rahat? Ei se keskus toimi pyhällä hengellä.
Kelaa ei ole ajettu edes kuukautta, mitäpä jos tarkistaisit sopimusehdot maksuihin liittyen - Anonyymi
Hyvä idea, kelalle maksetaan provisio jolla keskus pyörii. Yksi keskus on paljon edullisempi ylläpitää kun kymmenet erilliset.
- Anonyymi
Miten hintojen pitäisi tulevaisuudessa määräytyä?
- Anonyymi
3-6% maksuliikenneprovisiota koko Suomen kelakyydeistä. Laskeppa itse, kyllä siinä keskus kummasti pyörisi ja tekisi vielä kovaa tulostakin Kelalle.
Tiedä vaikka osinkojakin maksaisivat niinkuin nämä kaikista kannattavimmat taksikeskuksetkin. Mikäli Oy:n perustaisivat - Anonyymi
Yhteensä Kela korvasi vuonna 2020 noin 2,7 miljoonaa taksimatkaa 367 610 henkilölle. Taksimatkoista maksettiin korvauksia noin 169 miljoonaa euroa.
169 miljoonaa, tuosta varovasti 3,5% provisiota tekee 5 915 000e
Riittääkö tuo vajaa 6 miljoonaa euroa vuodessa keskuksen pyörittämiseen? Vai pitääkö niitä rahoja vielä erikseen pieraista?- Anonyymi
Kyydinvälitystyötä voi tehdä myös etänä ja mikäli kela itse omistaisi välityksen ei edes erillistä raportointia tarvitsisi tehdä. Myös matkojen laskutus olisi suoraan maksajalla.
Periaatteessa anroid/ios sovellus riittää välitykseen.
Aivan kuin nyt on käytössä.
Kaikki ehdot täyttävät autot voi ottaa mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyydinvälitystyötä voi tehdä myös etänä ja mikäli kela itse omistaisi välityksen ei edes erillistä raportointia tarvitsisi tehdä. Myös matkojen laskutus olisi suoraan maksajalla.
Periaatteessa anroid/ios sovellus riittää välitykseen.
Aivan kuin nyt on käytössä.
Kaikki ehdot täyttävät autot voi ottaa mukaan.Ihanan naiivi ajattelutapa... Olisikin asiat noin helppoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanan naiivi ajattelutapa... Olisikin asiat noin helppoja
Esimerkiksi Google olisi Kelalle hyvä yhteistyö kumppani karttaohjelmineen. Heillä on suuri palvelinkeskus Suomessa ilmeisesti.
Tulevaisuudessa myös itseajavia sähkötaksiautoja liikenteeseen.
- Anonyymi
Provisiot vähennetään tilityksistä. Niin pitkään kun et oo saanut rahoja Kelasta, ei provisioitakaan oo mennyt.
Uusi kela keskus on FCG.
Se on kulisseissa sovittu. - Anonyymi
Olen ajatellut tarjota takseille sellaisia kyytejä että ajavat luokseni -5€ "taksalla", eli maksavat siitä 5€ . Olisi vaan niin hauskaa katsoa kun näitä tolloja alkaisi tulla kilpailemaan keskenään ja vollottamaan mollikuorossa, että voivoi miten on vaikeeta ja tappiollista yrittämistä näilläkin taksoilla, mutta pakko on yrittää ja vaikka pankkilainalla toistamaan tätä puupäisyyttä😂😂😂
- Anonyymi
Kilpailutus tuntuu olevan todella hankala termi ymmärtää perinteisillr takseille. Miten tämän Kelan välityksrn teidän mielestä pitäisi hinnoitella kyydit jos kilpailutusta ri järjestetä? Antakaa kun arvaan.. Hintojen pitäisi olla sama mikä se oli ennen vapautusta? 😂
- Anonyymi
Käänteinen kilpailutus. (ranskalainen kilpailutus) On tuttu myös sote-ajoista. Maksaja määrittää hinnan joka sisältää kohtuullisen katteen.
Ajoja voi suorittaa ehdot täyttävä autoilija.
Kannattaa tutustua ni ei tule sitten yllätyksenä.- Anonyymi
Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.
Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.
Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla.Kyytihuutokauppa.com siellä ne kelakyydit tulevaisuudessa on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.
Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla.Dynaamista hinnoittelua käyttää Uber ja Yango kanssa ja se on monella toimialalla todettu parhaaksi käytännöksi.
- Anonyymi
Kelan pitäs olla työnantaja joka ajaa heidän kyytejä esim niin että kuski saa jokaiselle työ tunnille 14e ja jos autoilija ajaa niin 40e tunti.ja kyytejä pitää olla kaikille 8 tunnille päivässä. ainakin korvaus pitäs maksaa 8 tunnilta. jos kela käyttää takseja.tätä alaa ei voi verrata mihinkään muuhun alaan kun autoilijoita on 3000kpl noin pääkaupunkissa. miksi linjaautoja tuetaan. mutta takseja ei.hsl tekee valtavia tappioita. mutta kuskit saa 8 tunnilta palkan varmaan 14e tunti.
- Anonyymi
Kyllä Kela kilpailuttaa muitakin toimintoja, eikä silti ole voittavan tarjouksen työnantaja.
Joku järki näihin hommiin on saatava. Nyt on päälliköitä, johtajia, keskuksia ku sieniä sateessa. Liikaa välistä vetoa.
Tämä voisi olla Kelalle tuottava hanke. Perustaa erillinen kelakyydinvälitys Oy ja konsulttiyhtiö kilpailuttaa siihen valmiin kyydinvälitysjärjestelmän.
- Anonyymi
Lähteehän bussit järjestyksessä tulojärjestyksessä.niin pitää olla myös taksipuolella. jos olet tullut ressan alakertaan pussiterminaaliin. niin kyllä sieltä lähtee ensiksi tullut.
- Anonyymi
????????, Taidat olla bussialan "asiantuntija.
Bussit lähtee aikataulujen mukaan.
- Anonyymi
kyllä on niin että asikaiden on odotettava kyytiä.eikä taksin asikaita.nyt on tilanne että keikat ei tuu että saisi palkkaa. kun seuravan kyydin odotus noin 30minuttia keskiodotus.ja jos olet kyydistä saannu 8e ja seuravan kyydin 30minutin kuluttua esim 14e niin 2 kyytiä 1 tunnissa niin yrittäjän kassaan tulee keskimäärin 22e tunti.mikä yritys tulee toimeen nykysellä systemillä.minimi velotus täytys olla 20e oli kyyti sitten 5 minuttia tai 15 min ja sitten uusi alkava taas 15minuttia.sen jälkeen alkaa km taksa.esim 1,80e km.
- Anonyymi
Kyllä mun taksiyritys tulee toimeen 22 eur/tunti. Break even taitaa mennä tossa 14 euron kohdalla.
- Anonyymi
Perimmäinen ongelma on se että autoja on ihan liikaa kysyntään nähden. Normaalisti muilla aloilla kannattamaton liiketoiminta lopetetaan eikä työvoimaa hommata jos ei ole varaa maksaa. En tiedä miksi taksi on jotenkin erilainen ala. Tuskin tuolla on järkevää huvikseen istua ja odotella jos joku tulisi kyytiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perimmäinen ongelma on se että autoja on ihan liikaa kysyntään nähden. Normaalisti muilla aloilla kannattamaton liiketoiminta lopetetaan eikä työvoimaa hommata jos ei ole varaa maksaa. En tiedä miksi taksi on jotenkin erilainen ala. Tuskin tuolla on järkevää huvikseen istua ja odotella jos joku tulisi kyytiin.
Siksi että autoja voidaan ajattaa helposti koska kuskille maksetaan provisiopalkkaa.
- Anonyymi
Tämä on ajattelumalli kun on toiminut aikaisemmin sääntelyn suojissa. Uudet yrittäjät eivät tällaisia vaatimuksi esittele.
- Anonyymi
Suomen kielen kurssia sulle suosittelen
- Anonyymi
Taksi-alan oikea muoto on, että jos ajat, niin hankit auton ja ryhdyt autoilijaksi yksin, tai kaverin kanssa. Tuntipalkkaus ei tule ikinä toimimaan taksissa, eikä provisiopalkkaus toimi, kun ajoa ei ole riittävästi.
- Anonyymi
22€/h naurettava tuntituotto.Joo toimeen voi tulla mutta onko mitään järkeä.Kyllä siitä ei voi juurikaan paljon jäädä viivan alle.Juu määkin tuu sil toimeen mutta on muitakin tuloja.40/€ tuntituotto on kyllä mielestäni minimi että hommassa jotain järkeä.Pajonko sulle jää tuloja.Kai maksat asialisen yellin.
- Anonyymi
Nyt on taksiuudistuksen jälkeen ajettu jonkin aikaa, olisi näillä uusilla yrittäjillä ollut aikaa hankkia edes y-tunnus, mutta ei.
Nyt olisi suoritettava taksitentti, mutta ei.
4000 on vaarassa menettää lupansa, mutta ei.
Sitten kun luvat lähtee, jatketaan ilman lupia, koska valvontaa EI ole.- Anonyymi
Ei nuo halpissovellukset kysy kun kerran niitä lupia. Sitten voi ajella ilman mitään lupia ja kaverikin voi ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuo halpissovellukset kysy kun kerran niitä lupia. Sitten voi ajella ilman mitään lupia ja kaverikin voi ajaa.
Tästä linkistä mikä täällä on ollut näkee kyllä että kyydinvälitys on suljettu koska auto ei ole enää luvanvaraisessa liikenteessä. Jos ne kysyis sen vaan kerran niin miksi välitys olisi suljettuna?
https://imgur.com/a/mk9Lfyh
Uber ja Yango käyttää Traficomin APIa valvonnassa hyväkseen. Sen avulla voidaan tarkastaa vaikka viikottain automaattisesti onko auto luvanvaraisessa liikenteessä vai ei. Se on niitä digitalisaation mukanaan tuomia mahdollisuuksia mitä perinteiset taksit eivät ymmärrä käyttää hyväkseen. Mielummin ylläpidetään suojatyöpaikkoja.
- Anonyymi
Moniautoyrittäjien kuljettajien työajoista tulee toivottavasti seuraava tarkastuksen kohde.
Sama kuljettaja ajaa usein pelkällä provisiolla seitsemän päivää viikossa.
Välitysyhtiön johdossa tämä hyväksytään, koska autot ovat juuri heidän omia.
Kukaan ei valvo palkattujen kuljettajien työaikoja, eikä lakisääteisen palkan maksua.- Anonyymi
Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.
Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.
Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia.Totta on tuokin kyllä. Asiat tärkeysjärjestykseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.
Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia.No toki voihan sitä työaikalain valvontaa siirtää kun ei sitä ole valvottu vuosikymmeniin taksialalla. Ja vastuuhan työajan valvonnasta ei ole viranomaisilla vaan yrittäjällä itsellään. Mutta ahnetta taksaria kiinostaa enemmän rengin ajama kassa kuin lait. Jännä että työntekijän työajan säätelyä koskevat lait ei teitä kiinnosta, mutta silti haikailette kilpailua rajoittavan säätelyn perään…
Ymmärrän että yrittäjäkurssin läpäisseet ei sitä tiedä, koska sitä ei varmaan opeteta sillä yrittäjäkurssilla mistä taksarit on niin ylpeitä. Mitä siellä muuten opetetaan jos yrittämistä koskevat lakipykälät jätetään huomioimatta?
- Anonyymi
Nyt ei saa hätääntyä, hyvät taksimiehet. Olen kuullut Kelan sisäpiiristä, että he perustavat oman välituskeskuksen Kuopioon. Miksi Kuopioon? Kun siellä osasivat tahkota rahaa. Ja Kelan ämmät alkavat taksiautoilijoiksi, jotka vihellellen ja naamat hymyssä kuljettavat Kela-turisteja ja kuselle haisevia mummoja sekä pappoja ympäri Suomenniemen, pl. Ahvenanmaa. Kaikilla ämmillä on 4-veto euro 8 diesel pirssit. Ja kuulemma asiakkaille on vichy-pullot ja päivän lehdet, myös 7-Päivää lehti. Pidemmillä, yli 15 km, matkoilla Kela tarjoaa pullakahvit ja tarvittaessa lounasbuffetin. Mikä voisi mennä pieleen?
- Anonyymi
Kuukauden paras veto!!
- Anonyymi
Omastuu pitää laittaa laskulle aina.
- Anonyymi
Käytettyjä autoja rengeille ja työaikalaki paukkuu. Siinä on bisnes. Palkkausmuoto on laiton provisio. Maksetaan alle taatun tuntipalkan.
Eräs autoilija juuri sanoi että rengit istuu hänen autoissaan ja kyttää provisiolla puoli ilmaiseksi. Että mitä sitten näin on aina ollut taksissa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484