Lähilogistiikan ja Taksikuution toiminta

Anonyymi

Saa ajaa kyytejä suurella alennuksella ja ainuttakaan kyytiä ei ole maksettu. Omavastuistakin vielä ottaavat provisiot.

Tulevaisuudessa yksi 100% kelan omistama välityskeskus joka jakaa kyydit kaikille ehdot täyttäville autoilijoille.
Loppuu tämä asiakkaiden ja autoilijoiden kiusaaminen.

38

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja mistäs tähän pieraistaan rahat? Ei se keskus toimi pyhällä hengellä.


      Kelaa ei ole ajettu edes kuukautta, mitäpä jos tarkistaisit sopimusehdot maksuihin liittyen

    • Anonyymi

      Hyvä idea, kelalle maksetaan provisio jolla keskus pyörii. Yksi keskus on paljon edullisempi ylläpitää kun kymmenet erilliset.

      • Anonyymi

        Miten hintojen pitäisi tulevaisuudessa määräytyä?


    • Anonyymi

      3-6% maksuliikenneprovisiota koko Suomen kelakyydeistä. Laskeppa itse, kyllä siinä keskus kummasti pyörisi ja tekisi vielä kovaa tulostakin Kelalle.
      Tiedä vaikka osinkojakin maksaisivat niinkuin nämä kaikista kannattavimmat taksikeskuksetkin. Mikäli Oy:n perustaisivat

    • Anonyymi

      Yhteensä Kela korvasi vuonna 2020 noin 2,7 miljoonaa taksimatkaa 367 610 henkilölle. Taksimatkoista maksettiin korvauksia noin 169 miljoonaa euroa.

      169 miljoonaa, tuosta varovasti 3,5% provisiota tekee 5 915 000e

      Riittääkö tuo vajaa 6 miljoonaa euroa vuodessa keskuksen pyörittämiseen? Vai pitääkö niitä rahoja vielä erikseen pieraista?

      • Anonyymi

        Kyydinvälitystyötä voi tehdä myös etänä ja mikäli kela itse omistaisi välityksen ei edes erillistä raportointia tarvitsisi tehdä. Myös matkojen laskutus olisi suoraan maksajalla.
        Periaatteessa anroid/ios sovellus riittää välitykseen.
        Aivan kuin nyt on käytössä.
        Kaikki ehdot täyttävät autot voi ottaa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyydinvälitystyötä voi tehdä myös etänä ja mikäli kela itse omistaisi välityksen ei edes erillistä raportointia tarvitsisi tehdä. Myös matkojen laskutus olisi suoraan maksajalla.
        Periaatteessa anroid/ios sovellus riittää välitykseen.
        Aivan kuin nyt on käytössä.
        Kaikki ehdot täyttävät autot voi ottaa mukaan.

        Ihanan naiivi ajattelutapa... Olisikin asiat noin helppoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanan naiivi ajattelutapa... Olisikin asiat noin helppoja

        Esimerkiksi Google olisi Kelalle hyvä yhteistyö kumppani karttaohjelmineen. Heillä on suuri palvelinkeskus Suomessa ilmeisesti.
        Tulevaisuudessa myös itseajavia sähkötaksiautoja liikenteeseen.


    • Anonyymi

      Provisiot vähennetään tilityksistä. Niin pitkään kun et oo saanut rahoja Kelasta, ei provisioitakaan oo mennyt.
      Uusi kela keskus on FCG.
      Se on kulisseissa sovittu.

    • Anonyymi

      Olen ajatellut tarjota takseille sellaisia kyytejä että ajavat luokseni -5€ "taksalla", eli maksavat siitä 5€ . Olisi vaan niin hauskaa katsoa kun näitä tolloja alkaisi tulla kilpailemaan keskenään ja vollottamaan mollikuorossa, että voivoi miten on vaikeeta ja tappiollista yrittämistä näilläkin taksoilla, mutta pakko on yrittää ja vaikka pankkilainalla toistamaan tätä puupäisyyttä😂😂😂

    • Anonyymi

      Kilpailutus tuntuu olevan todella hankala termi ymmärtää perinteisillr takseille. Miten tämän Kelan välityksrn teidän mielestä pitäisi hinnoitella kyydit jos kilpailutusta ri järjestetä? Antakaa kun arvaan.. Hintojen pitäisi olla sama mikä se oli ennen vapautusta? 😂

    • Anonyymi

      Käänteinen kilpailutus. (ranskalainen kilpailutus) On tuttu myös sote-ajoista. Maksaja määrittää hinnan joka sisältää kohtuullisen katteen.
      Ajoja voi suorittaa ehdot täyttävä autoilija.

      Kannattaa tutustua ni ei tule sitten yllätyksenä.

      • Anonyymi

        Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.

        Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.

        Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla.

        Kyytihuutokauppa.com siellä ne kelakyydit tulevaisuudessa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuullinen kate on subjektiivinen käsite. Kilpailutuksen kautta hinnat saadaan markkinaehtoisiksi. Yksi vaihtoehto olisi kulpailuttaa jokainen kyyti reaaliaikaisena.

        Kela voisi avata kilpailutukseen vaikka Meilahti-Oulu kyydin ja hinta alkaa vaikka 1€/km. Hinta nousee kunnes joku hyväksyy kyydin. Järjestelmän rakentaminen ei olisi edes haastavaa. Kela voisi kilpailuttaa näin vaikka kaikki yli 30km kyydit. Lyhyemmät voitaisiin ajaa ennalta määrätyllä taksalla.

        Dynaamista hinnoittelua käyttää Uber ja Yango kanssa ja se on monella toimialalla todettu parhaaksi käytännöksi.


    • Anonyymi

      Kelan pitäs olla työnantaja joka ajaa heidän kyytejä esim niin että kuski saa jokaiselle työ tunnille 14e ja jos autoilija ajaa niin 40e tunti.ja kyytejä pitää olla kaikille 8 tunnille päivässä. ainakin korvaus pitäs maksaa 8 tunnilta. jos kela käyttää takseja.tätä alaa ei voi verrata mihinkään muuhun alaan kun autoilijoita on 3000kpl noin pääkaupunkissa. miksi linjaautoja tuetaan. mutta takseja ei.hsl tekee valtavia tappioita. mutta kuskit saa 8 tunnilta palkan varmaan 14e tunti.

      • Anonyymi

        Kyllä Kela kilpailuttaa muitakin toimintoja, eikä silti ole voittavan tarjouksen työnantaja.
        Joku järki näihin hommiin on saatava. Nyt on päälliköitä, johtajia, keskuksia ku sieniä sateessa. Liikaa välistä vetoa.
        Tämä voisi olla Kelalle tuottava hanke. Perustaa erillinen kelakyydinvälitys Oy ja konsulttiyhtiö kilpailuttaa siihen valmiin kyydinvälitysjärjestelmän.


    • Anonyymi

      Lähteehän bussit järjestyksessä tulojärjestyksessä.niin pitää olla myös taksipuolella. jos olet tullut ressan alakertaan pussiterminaaliin. niin kyllä sieltä lähtee ensiksi tullut.

      • Anonyymi

        ????????, Taidat olla bussialan "asiantuntija.


        Bussit lähtee aikataulujen mukaan.


    • Anonyymi

      kyllä on niin että asikaiden on odotettava kyytiä.eikä taksin asikaita.nyt on tilanne että keikat ei tuu että saisi palkkaa. kun seuravan kyydin odotus noin 30minuttia keskiodotus.ja jos olet kyydistä saannu 8e ja seuravan kyydin 30minutin kuluttua esim 14e niin 2 kyytiä 1 tunnissa niin yrittäjän kassaan tulee keskimäärin 22e tunti.mikä yritys tulee toimeen nykysellä systemillä.minimi velotus täytys olla 20e oli kyyti sitten 5 minuttia tai 15 min ja sitten uusi alkava taas 15minuttia.sen jälkeen alkaa km taksa.esim 1,80e km.

      • Anonyymi

        Kyllä mun taksiyritys tulee toimeen 22 eur/tunti. Break even taitaa mennä tossa 14 euron kohdalla.


      • Anonyymi

        Perimmäinen ongelma on se että autoja on ihan liikaa kysyntään nähden. Normaalisti muilla aloilla kannattamaton liiketoiminta lopetetaan eikä työvoimaa hommata jos ei ole varaa maksaa. En tiedä miksi taksi on jotenkin erilainen ala. Tuskin tuolla on järkevää huvikseen istua ja odotella jos joku tulisi kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perimmäinen ongelma on se että autoja on ihan liikaa kysyntään nähden. Normaalisti muilla aloilla kannattamaton liiketoiminta lopetetaan eikä työvoimaa hommata jos ei ole varaa maksaa. En tiedä miksi taksi on jotenkin erilainen ala. Tuskin tuolla on järkevää huvikseen istua ja odotella jos joku tulisi kyytiin.

        Siksi että autoja voidaan ajattaa helposti koska kuskille maksetaan provisiopalkkaa.


      • Anonyymi

        Tämä on ajattelumalli kun on toiminut aikaisemmin sääntelyn suojissa. Uudet yrittäjät eivät tällaisia vaatimuksi esittele.


      • Anonyymi

        Suomen kielen kurssia sulle suosittelen


    • Anonyymi

      Taksi-alan oikea muoto on, että jos ajat, niin hankit auton ja ryhdyt autoilijaksi yksin, tai kaverin kanssa. Tuntipalkkaus ei tule ikinä toimimaan taksissa, eikä provisiopalkkaus toimi, kun ajoa ei ole riittävästi.

    • Anonyymi

      22€/h naurettava tuntituotto.Joo toimeen voi tulla mutta onko mitään järkeä.Kyllä siitä ei voi juurikaan paljon jäädä viivan alle.Juu määkin tuu sil toimeen mutta on muitakin tuloja.40/€ tuntituotto on kyllä mielestäni minimi että hommassa jotain järkeä.Pajonko sulle jää tuloja.Kai maksat asialisen yellin.

    • Anonyymi

      Nyt on taksiuudistuksen jälkeen ajettu jonkin aikaa, olisi näillä uusilla yrittäjillä ollut aikaa hankkia edes y-tunnus, mutta ei.

      Nyt olisi suoritettava taksitentti, mutta ei.

      4000 on vaarassa menettää lupansa, mutta ei.

      Sitten kun luvat lähtee, jatketaan ilman lupia, koska valvontaa EI ole.

      • Anonyymi

        Ei nuo halpissovellukset kysy kun kerran niitä lupia. Sitten voi ajella ilman mitään lupia ja kaverikin voi ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo halpissovellukset kysy kun kerran niitä lupia. Sitten voi ajella ilman mitään lupia ja kaverikin voi ajaa.

        Tästä linkistä mikä täällä on ollut näkee kyllä että kyydinvälitys on suljettu koska auto ei ole enää luvanvaraisessa liikenteessä. Jos ne kysyis sen vaan kerran niin miksi välitys olisi suljettuna?

        https://imgur.com/a/mk9Lfyh

        Uber ja Yango käyttää Traficomin APIa valvonnassa hyväkseen. Sen avulla voidaan tarkastaa vaikka viikottain automaattisesti onko auto luvanvaraisessa liikenteessä vai ei. Se on niitä digitalisaation mukanaan tuomia mahdollisuuksia mitä perinteiset taksit eivät ymmärrä käyttää hyväkseen. Mielummin ylläpidetään suojatyöpaikkoja.


    • Anonyymi

      Moniautoyrittäjien kuljettajien työajoista tulee toivottavasti seuraava tarkastuksen kohde.
      Sama kuljettaja ajaa usein pelkällä provisiolla seitsemän päivää viikossa.
      Välitysyhtiön johdossa tämä hyväksytään, koska autot ovat juuri heidän omia.
      Kukaan ei valvo palkattujen kuljettajien työaikoja, eikä lakisääteisen palkan maksua.

      • Anonyymi

        Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.

        Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.

        Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia.

        Totta on tuokin kyllä. Asiat tärkeysjärjestykseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuhan nyt saatas nää luvattomat järjestyksen.

        Sitten voitais lähteä valvomaan työaikalakia.

        No toki voihan sitä työaikalain valvontaa siirtää kun ei sitä ole valvottu vuosikymmeniin taksialalla. Ja vastuuhan työajan valvonnasta ei ole viranomaisilla vaan yrittäjällä itsellään. Mutta ahnetta taksaria kiinostaa enemmän rengin ajama kassa kuin lait. Jännä että työntekijän työajan säätelyä koskevat lait ei teitä kiinnosta, mutta silti haikailette kilpailua rajoittavan säätelyn perään…

        Ymmärrän että yrittäjäkurssin läpäisseet ei sitä tiedä, koska sitä ei varmaan opeteta sillä yrittäjäkurssilla mistä taksarit on niin ylpeitä. Mitä siellä muuten opetetaan jos yrittämistä koskevat lakipykälät jätetään huomioimatta?


    • Anonyymi

      Nyt ei saa hätääntyä, hyvät taksimiehet. Olen kuullut Kelan sisäpiiristä, että he perustavat oman välituskeskuksen Kuopioon. Miksi Kuopioon? Kun siellä osasivat tahkota rahaa. Ja Kelan ämmät alkavat taksiautoilijoiksi, jotka vihellellen ja naamat hymyssä kuljettavat Kela-turisteja ja kuselle haisevia mummoja sekä pappoja ympäri Suomenniemen, pl. Ahvenanmaa. Kaikilla ämmillä on 4-veto euro 8 diesel pirssit. Ja kuulemma asiakkaille on vichy-pullot ja päivän lehdet, myös 7-Päivää lehti. Pidemmillä, yli 15 km, matkoilla Kela tarjoaa pullakahvit ja tarvittaessa lounasbuffetin. Mikä voisi mennä pieleen?

      • Anonyymi

        Kuukauden paras veto!!


      • Anonyymi

        Omastuu pitää laittaa laskulle aina.


    • Anonyymi

      Käytettyjä autoja rengeille ja työaikalaki paukkuu. Siinä on bisnes. Palkkausmuoto on laiton provisio. Maksetaan alle taatun tuntipalkan.

      Eräs autoilija juuri sanoi että rengit istuu hänen autoissaan ja kyttää provisiolla puoli ilmaiseksi. Että mitä sitten näin on aina ollut taksissa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7800
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4360
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3902
    5. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3300
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3208
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2923
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe