Ateistinen suhtautuminen

Anonyymi

Menevätkö ateistit moskeijan eteen, vastustavat sharia-lakia ja naisten hunnuttamista? Miten ateistit suhtautuvat erilaisten uskonnollisten järjestöjen ja toimijoiden tapoihin? Noudatetaanko niitä, vai ollaanko epäkohteliaita?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateismi on laajimmassa merkityksessä jumaluskon olemattomutta, joten en pysty vastaamaan kuin omasta puolestani mutta varmaan moni muukin ateisti on samoilla linjoilla.

      "Menevätkö ateistit moskeijan eteen, vastustavat sharia-lakia ja naisten hunnuttamista?"

      Tuskin, Suomessa on aika vähän moskeijoita, ei sharia-lakia eikä naisten pakkohunnuttamista.

      "Miten ateistit suhtautuvat erilaisten uskonnollisten järjestöjen ja toimijoiden tapoihin?"

      Suomen lakeja ja hyviä tapoja noudattaen.

      "Noudatetaanko niitä, vai ollaanko epäkohteliaita?2

      Kts. edellinen. Tuskin ateistit ottavat osaa hihhuleiden rituaaleihin olipa sitten kyse kristitystä tai muslimihihhulista.

      • Anonyymi

        "Ateismi on laajimmassa merkityksessä jumaluskon olemattomutta, joten en pysty vastaamaan kuin omasta puolestani mutta varmaan moni muukin ateisti on samoilla linjoilla."

        Määritelmän mukaan ateismi on jumaluskomattomuutta ja teismien kritiikkiä.

        "Tuskin, Suomessa on aika vähän moskeijoita, ei sharia-lakia eikä naisten pakkohunnuttamista."

        Voitko perustella?

        "Suomen lakeja ja hyviä tapoja noudattaen."

        Tarkenne, kysymys oli laajemmassa kontekstissa. Myös lomamatkan tai työmatkan tilanteessa jne. Mutta olihan se hyvä tietää, miten Suomessakin menetellään.

        "Kts. edellinen. Tuskin ateistit ottavat osaa hihhuleiden rituaaleihin olipa sitten kyse kristitystä tai muslimihihhulista."

        Kts. edellinen vastaus. Kysymys koski tarkoitukseltaan myös erilaisia tilanteita, joita tulee matkaillessa ja muissa maissa. Joissa uskonnolliset asiat saattavat vaikuttaa koko yhteiskunnan toimintaan. Ja silloin kyseessä ovat tietyllä tavalla, joko laajemmat tai paikallisemmat käytännöt, joita noudatetaan kohteessa, jossa on. En tosin osannut ajatella, että konsepti, johon vastattaisiin koskisi vain pelkästään Suomea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ateismi on laajimmassa merkityksessä jumaluskon olemattomutta, joten en pysty vastaamaan kuin omasta puolestani mutta varmaan moni muukin ateisti on samoilla linjoilla."

        Määritelmän mukaan ateismi on jumaluskomattomuutta ja teismien kritiikkiä.

        "Tuskin, Suomessa on aika vähän moskeijoita, ei sharia-lakia eikä naisten pakkohunnuttamista."

        Voitko perustella?

        "Suomen lakeja ja hyviä tapoja noudattaen."

        Tarkenne, kysymys oli laajemmassa kontekstissa. Myös lomamatkan tai työmatkan tilanteessa jne. Mutta olihan se hyvä tietää, miten Suomessakin menetellään.

        "Kts. edellinen. Tuskin ateistit ottavat osaa hihhuleiden rituaaleihin olipa sitten kyse kristitystä tai muslimihihhulista."

        Kts. edellinen vastaus. Kysymys koski tarkoitukseltaan myös erilaisia tilanteita, joita tulee matkaillessa ja muissa maissa. Joissa uskonnolliset asiat saattavat vaikuttaa koko yhteiskunnan toimintaan. Ja silloin kyseessä ovat tietyllä tavalla, joko laajemmat tai paikallisemmat käytännöt, joita noudatetaan kohteessa, jossa on. En tosin osannut ajatella, että konsepti, johon vastattaisiin koskisi vain pelkästään Suomea.

        "Määritelmän mukaan ateismi on jumaluskomattomuutta ja teismien kritiikkiä."

        Älä nyt jauha paskaa selvästä asiasta.

        Atheism, in the broadest sense, is an absence of belief in the existence of deities.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Atheism

        "Voitko perustella?"

        Miksi? Suomen sharialaki, huntupakko ja lukuisat moskeijat ovat korkeintaan kristityn hihhulin deluusiota. Realiteeteissa eläville ihmisille on selvää, ettei Suomi ole islamilainen maa.

        "Tarkenne, kysymys oli laajemmassa kontekstissa. Myös lomamatkan tai työmatkan tilanteessa jne. Mutta olihan se hyvä tietää, miten Suomessakin menetellään."

        No eiköhän järkevä ihminen noudata aina kohdemaan lakeja ja jos maa on sellainen paskastan, että sen lait ovat vastenmielisiä niin sitten sinne ei matkusteta.

        "Kysymys koski tarkoitukseltaan myös erilaisia tilanteita, joita tulee matkaillessa ja muissa maissa."

        Kts. edellinen. Jos maa on sellainen paskastan, että matkustaessa joutuu osallistumaan johonkin vastenmielisiin hihhulirituaaleihin niin sitten sinne ei ole syytä matkustaa.


    • Anonyymi

      Teismi tarkoittaa jumaluskoa, ateismi on sen vastakohta. Ei muuta.
      Uskonto voi olla teistinen tai ateistinen.
      Kuinkakohan monta kertaa tämäkin täytyy sinulle vitun idiootille selittää?

      • Anonyymi

        En ole
        - Luterilainen palstajuoppo
        - Gr4G (kuka lie)
        - Hikeään nuuskiva Luterilaani

        kysyin vaan kysymyksen ja Teistitkin voivat vastata jos kykenevät ajattelemaan

        "ellei korviin koske kun ajattelen" - kuten eräs teisti palstalla sanoi

        VASTATKAA NYT KAIKKI AVAKSEENI
        PLIIS
        OLEN ALASTI JA YKSIN


      • Anonyymi

        Seli seli seli. Meni luu kurkkuun ja pupu pöksyyn kun puhe kääntyy islamiin. Pääsee vain hento vinkaisu että joo kaikkia uskontoja vastaan ollaan. Pato ryöpsähtää vasta kun saa laukoa mitä tahansa paskasepityksiä kristinuskosta tai muista vaarattomista uskomuksista ja missä tahansa yhteydessä ja kenestä tahansa uskovaksi tiedetystä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tuota, minä ole mennyt kirkon eteen rettelöimään, enkä mene moskeijan eteen rettelöimään. Kirkon vallasta on ollut vuosien varrella kansalaisille aika paljon haittaa. Koska en ole muslimi, niin islamilla ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta minun henkilökohtaiseen elämääni.

      Minulla on ikää 65 vuotta olen joutunut sietämään lapsena paljon kristillistä pakkosyöttöä, ja siihen oli pakko tottua. Lapsena ja nuorena, kun muodostin omaa maailmankuvaa, se oikeasti otti päähän, onhan minulla oma järki ja oma tahto. P. Räsänen edustaa sitä lapsuuden oman ajattelun kieltämistä. Ottaa aina päähän, kun TV:ssä hänen kasvonsa näen. Muutoin en lapsuuden ikävään asennemaailmaan enää törmää. Siksi P. Räsänen on lähinnä kirosana.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole rettelöimisestä. Vaan mielipiteen ilmaisusta ihmisten pukeutumisen puolesta.
        Jos menet islamilaiseen maahan, noudatko maan islamilaista tapakulttuuria?

        Itselläni ei ole minkäänlaista kosketuspintaa uskontoihin lapsuudesta. Toki muodostin niistä omaa kantaani, lähinnä tutkien asioita. Myöhemmin olen ollut ymmärtävänäni tai kokevanani niin, että on erilaisia uskonnollisia tapoja esim. kristinuskon sisällä, jotka ilmenevät ns. ladattujen sanojen kautta, joissa tietyille asioille on annettu erikoismerkityksiä, joita hokemalla tai kokemalla, voi olla jonkin yhteisön jäsen. En toki koe tilannetta ihan niin mustavalkoiseksi. Ja, ehkä on olemassa niistä sanoista ja tavoista vapaatakin tapaa toimia. Toisessa ääripäässä, ehkä täysi vapaus ja jopa vastuusta vapauden ajatus. Mutta en tunne oikein hyvin esim. kristinuskon kenttää johtuen mm. em. asioista.

        Tutustuessani ateismiin olen kuitenkin löytänyt sieltä mm. sitä, että yksittäisen ihmisen mielipiteitä, mielipiteen alaisesta asiasta pidetään totuutena, kun se kerrotaan "ateismista käsin". Ja myös ateismin ymmärrys on hyvin pintapuolista (enkä ala kommentoimaan, mikä olisi ateismin syvä ymmärrys. Mutta joka tahtoo voi lukea vaikkapa Encyclopedia Britannican tai englantilaisen wikipedian aiheesta.). Saatetaan kuvitella kaikenlaista.

        Ja kysymyksenä onkin ollut lähinnä se, onko ateismi myös tietyllä tavalla hyvin ahdas ja suvaitsematon tapa käsitellä asiaa? Siltä se ainakin vaikuttaa.

        Tietenkin on ehkä selvää, että sekulaarit ateistit, kuin sekulaarit teistitkin nappaavat elämäänsä lisukkeita erilaisista asioita. Joista osa voi olla esim. joidenkin uskontojen metodeja tai ritualismia, jotka on tavallaan häivytetty jonkin toisen brändin alle tai toiminnoiksi (rentouksiksi, keskittymiksi harjoitteiksi tai vaikka miksi muuksi tahansa).

        Kun käsittelemme ateismin määritelmää, on siinä toisena osana teismien kritiikki. Ja varmaan onkin niin, että Suomessa se kohdistuu joko omaan kokemukseen tai mielikuvaan teistisistä toiminnoista. Mutta samalla ei ole kuitenkaan olemassa mitään ateismista johtuvaa filtteriä, jolla kyettäisiin erottamaan teismiperäiset asiat ja ritualismi. Eli ateismi ei ole kokonaisvaltaista. Vaan keskittyy tunteeseen ja tietoon, mutta ei niiden kriittiseen käyttöön.

        Lisäksi on ns. palsta-ateismi. Jossa keskustellaan ihmisen eritteistä jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole rettelöimisestä. Vaan mielipiteen ilmaisusta ihmisten pukeutumisen puolesta.
        Jos menet islamilaiseen maahan, noudatko maan islamilaista tapakulttuuria?

        Itselläni ei ole minkäänlaista kosketuspintaa uskontoihin lapsuudesta. Toki muodostin niistä omaa kantaani, lähinnä tutkien asioita. Myöhemmin olen ollut ymmärtävänäni tai kokevanani niin, että on erilaisia uskonnollisia tapoja esim. kristinuskon sisällä, jotka ilmenevät ns. ladattujen sanojen kautta, joissa tietyille asioille on annettu erikoismerkityksiä, joita hokemalla tai kokemalla, voi olla jonkin yhteisön jäsen. En toki koe tilannetta ihan niin mustavalkoiseksi. Ja, ehkä on olemassa niistä sanoista ja tavoista vapaatakin tapaa toimia. Toisessa ääripäässä, ehkä täysi vapaus ja jopa vastuusta vapauden ajatus. Mutta en tunne oikein hyvin esim. kristinuskon kenttää johtuen mm. em. asioista.

        Tutustuessani ateismiin olen kuitenkin löytänyt sieltä mm. sitä, että yksittäisen ihmisen mielipiteitä, mielipiteen alaisesta asiasta pidetään totuutena, kun se kerrotaan "ateismista käsin". Ja myös ateismin ymmärrys on hyvin pintapuolista (enkä ala kommentoimaan, mikä olisi ateismin syvä ymmärrys. Mutta joka tahtoo voi lukea vaikkapa Encyclopedia Britannican tai englantilaisen wikipedian aiheesta.). Saatetaan kuvitella kaikenlaista.

        Ja kysymyksenä onkin ollut lähinnä se, onko ateismi myös tietyllä tavalla hyvin ahdas ja suvaitsematon tapa käsitellä asiaa? Siltä se ainakin vaikuttaa.

        Tietenkin on ehkä selvää, että sekulaarit ateistit, kuin sekulaarit teistitkin nappaavat elämäänsä lisukkeita erilaisista asioita. Joista osa voi olla esim. joidenkin uskontojen metodeja tai ritualismia, jotka on tavallaan häivytetty jonkin toisen brändin alle tai toiminnoiksi (rentouksiksi, keskittymiksi harjoitteiksi tai vaikka miksi muuksi tahansa).

        Kun käsittelemme ateismin määritelmää, on siinä toisena osana teismien kritiikki. Ja varmaan onkin niin, että Suomessa se kohdistuu joko omaan kokemukseen tai mielikuvaan teistisistä toiminnoista. Mutta samalla ei ole kuitenkaan olemassa mitään ateismista johtuvaa filtteriä, jolla kyettäisiin erottamaan teismiperäiset asiat ja ritualismi. Eli ateismi ei ole kokonaisvaltaista. Vaan keskittyy tunteeseen ja tietoon, mutta ei niiden kriittiseen käyttöön.

        Lisäksi on ns. palsta-ateismi. Jossa keskustellaan ihmisen eritteistä jne.

        "Kun käsittelemme ateismin määritelmää, on siinä toisena osana teismien kritiikki."

        Älä jauha paskaa. Ateismi on laajimmassa merkityksessään jumaluskon olemattomuutta. Missä sinun kritiikkisi Mulukua kohtaan on? Niinpä, tuskin olet edes kuullut Mulukusta. Näiden kristittyjen hihhuleiden deluusiot ovat kyllä omahyväisyyden huippu, kun kuvittelevat omasta rajoittuneesta maailmankuvasta käsin, että ateismi olisi kritiikkiä juuri heidän deluusioitaan kohtaan.

        "Mutta samalla ei ole kuitenkaan olemassa mitään ateismista johtuvaa filtteriä, jolla kyettäisiin erottamaan teismiperäiset asiat ja ritualismi."

        Niin, eihän ateismi ole muuta kuin jumaluskon olemattomutta. Ei se ole ideologia, maailmankuva, paradigma, metodi tai filtteri. Mutta rationaalisesti on aivan helppoa erottaa teistiset rituaalit ja ei-teistiset rituaalit. Analysoidaan vaan liittyykö rituaaliin jumalia vai ei.

        "Rituaali tarkoittaa uskonnollisen toimituksen tai muun juhlamenon vakiintunutta suoritustapaa tai tällaista toimitusta, varsinkin palvontamenoja."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rituaali

        "Eli ateismi ei ole kokonaisvaltaista."

        Miten jumaluskon olemattomuus voisi olla kokonaisvaltainen tai ei-kokonaisvaltaista? Ateismiin ei edes sovi tällainen määre.

        "Vaan keskittyy tunteeseen ja tietoon, mutta ei niiden kriittiseen käyttöön."

        Ateismi ei keskity mihinkään. Se on vain jumaluskon olemattomuutta. Se ei ole edes tietoa. Esimerkiksi sinulla ei ole edes tietoa siitä, että on olemassa sellainen jumala kuin Muluku.


      • Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

        "Kun käsittelemme ateismin määritelmää, on siinä toisena osana teismien kritiikki."

        Älä jauha paskaa. Ateismi on laajimmassa merkityksessään jumaluskon olemattomuutta. Missä sinun kritiikkisi Mulukua kohtaan on? Niinpä, tuskin olet edes kuullut Mulukusta. Näiden kristittyjen hihhuleiden deluusiot ovat kyllä omahyväisyyden huippu, kun kuvittelevat omasta rajoittuneesta maailmankuvasta käsin, että ateismi olisi kritiikkiä juuri heidän deluusioitaan kohtaan.

        "Mutta samalla ei ole kuitenkaan olemassa mitään ateismista johtuvaa filtteriä, jolla kyettäisiin erottamaan teismiperäiset asiat ja ritualismi."

        Niin, eihän ateismi ole muuta kuin jumaluskon olemattomutta. Ei se ole ideologia, maailmankuva, paradigma, metodi tai filtteri. Mutta rationaalisesti on aivan helppoa erottaa teistiset rituaalit ja ei-teistiset rituaalit. Analysoidaan vaan liittyykö rituaaliin jumalia vai ei.

        "Rituaali tarkoittaa uskonnollisen toimituksen tai muun juhlamenon vakiintunutta suoritustapaa tai tällaista toimitusta, varsinkin palvontamenoja."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Rituaali

        "Eli ateismi ei ole kokonaisvaltaista."

        Miten jumaluskon olemattomuus voisi olla kokonaisvaltainen tai ei-kokonaisvaltaista? Ateismiin ei edes sovi tällainen määre.

        "Vaan keskittyy tunteeseen ja tietoon, mutta ei niiden kriittiseen käyttöön."

        Ateismi ei keskity mihinkään. Se on vain jumaluskon olemattomuutta. Se ei ole edes tietoa. Esimerkiksi sinulla ei ole edes tietoa siitä, että on olemassa sellainen jumala kuin Muluku.

        Jos keskustellaan ateismista, se on silloin ateismia, vaikka kyse olisi lapsenpäästöstä.

        Kehottaisin perehtymään materiaaliin. Ja selvittämään mitä ateismista on saatu selville ns. tietokirjallisuuden ja tieteellisten julkaisujen osalta. Ja palaamaan sitten asiaan.
        Tautologia ei vaikuta asian totuusarvoon, eikä ateismilla ole mitään ylivertaisuusasemaa (palsta-ateismissa, edes sen omalla kentällään) mihinkään muuhun asiaan nähden.

        Jos haluaa, voi keskittyä Mulukuun. Teismi ja ateismi on kuitenkin ovat vaikutusaloiltaan laajempia, kuin näkökanta yksittäiseen jumaluuteen. Tosin voidaan esittää Muluku kritiikki ja se kuinka sen ajatellaan vaikuttavan johonkin asiaan. Se on sitä ateismin toista käyttöä, joka määrittää ateismin sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole rettelöimisestä. Vaan mielipiteen ilmaisusta ihmisten pukeutumisen puolesta.
        Jos menet islamilaiseen maahan, noudatko maan islamilaista tapakulttuuria?

        Itselläni ei ole minkäänlaista kosketuspintaa uskontoihin lapsuudesta. Toki muodostin niistä omaa kantaani, lähinnä tutkien asioita. Myöhemmin olen ollut ymmärtävänäni tai kokevanani niin, että on erilaisia uskonnollisia tapoja esim. kristinuskon sisällä, jotka ilmenevät ns. ladattujen sanojen kautta, joissa tietyille asioille on annettu erikoismerkityksiä, joita hokemalla tai kokemalla, voi olla jonkin yhteisön jäsen. En toki koe tilannetta ihan niin mustavalkoiseksi. Ja, ehkä on olemassa niistä sanoista ja tavoista vapaatakin tapaa toimia. Toisessa ääripäässä, ehkä täysi vapaus ja jopa vastuusta vapauden ajatus. Mutta en tunne oikein hyvin esim. kristinuskon kenttää johtuen mm. em. asioista.

        Tutustuessani ateismiin olen kuitenkin löytänyt sieltä mm. sitä, että yksittäisen ihmisen mielipiteitä, mielipiteen alaisesta asiasta pidetään totuutena, kun se kerrotaan "ateismista käsin". Ja myös ateismin ymmärrys on hyvin pintapuolista (enkä ala kommentoimaan, mikä olisi ateismin syvä ymmärrys. Mutta joka tahtoo voi lukea vaikkapa Encyclopedia Britannican tai englantilaisen wikipedian aiheesta.). Saatetaan kuvitella kaikenlaista.

        Ja kysymyksenä onkin ollut lähinnä se, onko ateismi myös tietyllä tavalla hyvin ahdas ja suvaitsematon tapa käsitellä asiaa? Siltä se ainakin vaikuttaa.

        Tietenkin on ehkä selvää, että sekulaarit ateistit, kuin sekulaarit teistitkin nappaavat elämäänsä lisukkeita erilaisista asioita. Joista osa voi olla esim. joidenkin uskontojen metodeja tai ritualismia, jotka on tavallaan häivytetty jonkin toisen brändin alle tai toiminnoiksi (rentouksiksi, keskittymiksi harjoitteiksi tai vaikka miksi muuksi tahansa).

        Kun käsittelemme ateismin määritelmää, on siinä toisena osana teismien kritiikki. Ja varmaan onkin niin, että Suomessa se kohdistuu joko omaan kokemukseen tai mielikuvaan teistisistä toiminnoista. Mutta samalla ei ole kuitenkaan olemassa mitään ateismista johtuvaa filtteriä, jolla kyettäisiin erottamaan teismiperäiset asiat ja ritualismi. Eli ateismi ei ole kokonaisvaltaista. Vaan keskittyy tunteeseen ja tietoon, mutta ei niiden kriittiseen käyttöön.

        Lisäksi on ns. palsta-ateismi. Jossa keskustellaan ihmisen eritteistä jne.

        No minä en ole edelleenkään ole elänyt muslimien ehdoilla, mutta kristittyjen ehdoilla kylläkin. En innolla matkaile muslimimaissa, mitä nyt Istanbulissa ja Egyptissä on tullut käytyä. Islamilla ei ole ollut mitään vaikutusta minun elämässäni. En häiriköi kristittyjä, enkä häiriköi muslimeja. Molemmat saavat minun puolestani uskoa miten haluavat. Minä vaan en usko kummankaan mukaisesti, enkä halua kummankaan vaikuttavan minun elämääni. Pitäisi olla aika yksinkertaista, muttei aina niin ole


    • Anonyymi

      Maassa maan tavalla. Jos maallista lakia rikotaan, niin tietenkin sellainen on poliisiasia. En kannata rähinöiviä mielenosoituksia keneltäkään, ne ovat vastenmielisiä, mutta laki on laki.

    • Ateismi on jumalhahmojen olemassa oloon uskomisen puuttumista.

      Ei muuta.

      • Anonyymi

        Jeesus muutti minua
        Masennuin ja aloin taas juomaan, kiitän
        Täällä taas, kuten myös synkkä ja uusi marraskuu.

        t. Avaaja


    • Anonyymi

      Jos muslimit ryhtyvät lentelemään lentokoneilla päin seinää, soitan poliisit, vaikka allahit polttaisivat Suomen lipun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      5928
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2807
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2287
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2029
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      1991
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1375
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      76
      1342
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1267
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      4
      1207
    10. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

      Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      283
      1193
    Aihe