Kiminkinen puhuu tanakasti asiaa kansanterveydestä. Mitä pidät maalaislääkärin tyylistä, pitäisikö jokaisella suomalaisella olla oma "kiminkinen"? https://www.suomi24.fi/viihde/maalaislaakari-kiminkinen-laukoo-suorat-sanat-alkoholin-kaytto-lihavuuden-terveysvaikutukset?s24
Maalaislääkäri Kiminkinen laukoo suorat sanat - Alkoholin käyttö, lihavuuden terveysvaikutukset...
130
11539
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdottomasti pitäisi olla omalääkäri jokaisella. Nurmijärvellä oli omalääkärisysteemi joka toimi hyvin mutta hieno ja sikakallis Keusote hakkiutui siitä eroon ensi töikseen.
Kirotut kynänpyörittäjät.- Anonyymi
Tässä Kiminkinen puhuu asiasta: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000007757323.html
"– Nykyaikana lääkärit erikoistuvat paljon. Tarvittaisiin kuitenkin yhä sitä omaa yleislääkäriä. Se ei mene niin, että mennään erikoislääkärille ja tehdään tiettyjä tutkimuksia, vaan oikeasti pitää panna persettä penkkiin ja jutella ihmisen kanssa. Vain potilas itse tietää, miltä hänestä tuntuu. Ei riitä, että otetaan kokeita, vaan pitää kohdata potilas ja tilanteen mukaan kuunnella esimerkiksi sydäntä tai katsoa eturauhasta. Tarvitsemme oikeita aistinvaraisia tutkimuksia, selvityksiä ja yleislääkärin, joka tuntee erilaiset sairaudet."
En tiedä, itsellä pääosin ihan hyvät kokemukset randomeista yleislääkäreistä joiden luokse olen sattunut. Ihan samalla tavalla heidän kanssaan on juteltu oireet ja taustat läpi. - Anonyymi
Hyvä että joku puhuu suorat sävelet olen ihan samaa mieltä !!!! Muta sanansa voi valita ja olla diplomaattinen ja asiallinen käytös
- Anonyymi
Kimikkinen tai mikä lie.turhaakin turhempi ukko.mielistelee mummoja ja pappoja asioilla jotka jokainen tietää.mikä lihottaa yms.kauhee ukko.kuuluu samaan kuin huutokauppapossu keikari ja janne lihapulla kataja.
- Anonyymi
"Omalääkäri" kuulostaa hyvältä, kunhan sen voi vaihtaa toiseen jos ensmäinen ei hoida. Vielä kun pääsis ite omalääkärinsä valkkaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä Kiminkinen puhuu asiasta: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000007757323.html
"– Nykyaikana lääkärit erikoistuvat paljon. Tarvittaisiin kuitenkin yhä sitä omaa yleislääkäriä. Se ei mene niin, että mennään erikoislääkärille ja tehdään tiettyjä tutkimuksia, vaan oikeasti pitää panna persettä penkkiin ja jutella ihmisen kanssa. Vain potilas itse tietää, miltä hänestä tuntuu. Ei riitä, että otetaan kokeita, vaan pitää kohdata potilas ja tilanteen mukaan kuunnella esimerkiksi sydäntä tai katsoa eturauhasta. Tarvitsemme oikeita aistinvaraisia tutkimuksia, selvityksiä ja yleislääkärin, joka tuntee erilaiset sairaudet."
En tiedä, itsellä pääosin ihan hyvät kokemukset randomeista yleislääkäreistä joiden luokse olen sattunut. Ihan samalla tavalla heidän kanssaan on juteltu oireet ja taustat läpi.randomeista....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Omalääkäri" kuulostaa hyvältä, kunhan sen voi vaihtaa toiseen jos ensmäinen ei hoida. Vielä kun pääsis ite omalääkärinsä valkkaamaan.
No niinhän oli vuosia sitten. Sai vaihtaa omalääkärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttaisin saarijärvelle mutta kun kiminkinen jää eläkkeelle niin enpä taida. Osaa muuten kauniisti vaimoaan kohdella ottakaa miehet oppia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, itsellä pääosin ihan hyvät kokemukset randomeista yleislääkäreistä joiden luokse olen sattunut. Ihan samalla tavalla heidän kanssaan on juteltu oireet ja taustat läpi.Kiiminkinen on aivan oikeassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kimikkinen tai mikä lie.turhaakin turhempi ukko.mielistelee mummoja ja pappoja asioilla jotka jokainen tietää.mikä lihottaa yms.kauhee ukko.kuuluu samaan kuin huutokauppapossu keikari ja janne lihapulla kataja.
Samaa mieltä. Ammattikuntansa häpeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Olin aikanaan Kiminkisen potilaana ja voin sanoa, ettei muuten ole mikään turha äijä.
Kävin erilaisten vaivojen vuoksi hänen vastaanotollaan lukuisia kertoja.
Yhtään kertaa ei diagnoosi ollut mikään arvaus, vaan tietoa oli.
Olen monesta asiasta hänelle vieläkin kiitollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalääkäri on vanha juttu, oli käytössä aikaa sitten,oli hyvä ja toimiva käytäntö. Miksihän lopetettiin,raha kenties?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Ammattikuntansa häpeä.
Lienet kateellinen virkaveli. Hän taas on paree kuin sata tk-lääkäriä yhteensä. - Nm. Tai enemmänkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttaisin saarijärvelle mutta kun kiminkinen jää eläkkeelle niin enpä taida. Osaa muuten kauniisti vaimoaan kohdella ottakaa miehet oppia
Median edessä jokainen osaa pokkuroida, mut auta armias, jos ei mee niinkuin "herra" haluaa, siitä saa sylkykupin maineen, mut kiminkinläinen sen kun porskuttaa, onhan se lääkäri, aatelkaas . . . . ylintä aatelia joka tuomitsee elämäntapoja ja kuolemaan johtavia tapoja, puoskareita riittää ja niitäkin ylistetään, niin miksi ei kiminkiläistäkin, onneksi ei ole autuus ikuiseen elämään, no saattaa kohta profeetaksi julistautua ;)).
Kuuluisin Saarijärveläinen on vieläkin Paavo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Olin aikanaan Kiminkisen potilaana ja voin sanoa, ettei muuten ole mikään turha äijä.
Kävin erilaisten vaivojen vuoksi hänen vastaanotollaan lukuisia kertoja.
Yhtään kertaa ei diagnoosi ollut mikään arvaus, vaan tietoa oli.
Olen monesta asiasta hänelle vieläkin kiitollinen.Parannuitko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se joka toista haukkuu on itse sitä....🤔🙄🙄🙄
Anonyymi kirjoitti:
Kiminkiset pelotellee ja syylistää immeisii ,julistaavat omaa mikä on tiestysti se ainut oikea tapa elää ja kuolla.
- Anonyymi
eko5 kirjoitti:
Kiminkiset pelotellee ja syylistää immeisii ,julistaavat omaa mikä on tiestysti se ainut oikea tapa elää ja kuolla.
Olen potenut hengitysvaikeuksia huonon sisäilman vuoksi. Kansanparantaja suositteli muuttamaan rakennukseen jossa on massiiviset hirsi tai kiviseinät, jotka pitävät ilman kosteuden tasaisena eikä limakalvot kuivu niin herkästi. Vuokrasin asunnon tällaisesta massiivipuisesta talosta, mutta oireet vain pahenivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, itsellä pääosin ihan hyvät kokemukset randomeista yleislääkäreistä joiden luokse olen sattunut. Ihan samalla tavalla heidän kanssaan on juteltu oireet ja taustat läpi.Kyllä on tyhmepiäkin lääkäreitä nähty
- Anonyymi
Ehdottomasti pitäisi olla oma viinalääkäri jokaisella.
Kuka tätä kommunismi/sosialismin roskaa kestää..niin,tehtiin neuvostoliittossa..viina oli halpaa ja kansa ei noussu kurjuudesta..
Minä haluan halpaa viinaa,juon loppu elämän,ettei tarvitse hallistus roskaa katsoa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että joku puhuu suorat sävelet olen ihan samaa mieltä !!!! Muta sanansa voi valita ja olla diplomaattinen ja asiallinen käytös
Sinä sen sanoit.tapsalla on paha tapa laukoa asioita epä asiallisesti.mun korvaan ne ei käy.menin viimeiseltä lapseltani jälki tarkastukseen.siinä pöydällä ketareet levällään hän sanoi.täällähän on koko kone pelti auki.kun vatsani älä osa on leikattu.kohdun ulkopuolinen raskaus oli.astma oli pahana.en saanut puhuttua.hän hius mua sisään.tuumas oletpa pahan näköinen.taukotuvassa oli käsitellyt minun avioeroani tehnyt minusta syntipukin.en koskaan mene hänen vastaan ololleen.eik
- Anonyymi
Kuuntelisin jotain landepaukkua? Kertoo esimerkiksi maidon 'vahvistavan luustoa'.
- Anonyymi
Hmm...ja juusto vielä moninkertaisemmin...
- Anonyymi
Se tekee sitä! Luulojasiko täällä yrität levittää?
- Anonyymi
Kalsium vahvistaa luustoa. Ilman maitoa oltais riisitautisia oltu pitkään. Kun ei ollut pillereitä saatavissa joka kylällä eikä kauraa pantu maidoksi kun kerran oikeaakin oli, viljaa tarvittiin muuhunkin. Aina ei ole ollut yltäkyllin valita eineensä.
- Anonyymi
Joo kyllä vahvistaa, koska siinä on kalsiumia, puupää..!
- Anonyymi
Eipä taida poika tietää mikä luuta vahvistaa;) kyllä maalla on mukavaa
- Anonyymi
Kommenttisi on eeerittäin hyvä esimerkki siitä, miksi hänen laisiaa, asiat suoraan puhuvia ja esittäviä pitäisi olla moninkertaisesti enemmän. - Nm. Mitä muuta jäänyt väliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm...ja juusto vielä moninkertaisemmin...
Tarkkana kuin porkkana, meille kakarana toitotettiin porkkanan näköön vaikuttamista, no sit oli pakko käydä porkkanavarkaissa siirtolapuutarha-alueella, samalla omenat/raparperit/nauriit, mansikat/luumut löysivät pussukat meidän käsiimme.
Ihania luonnon antimia, aikaa siitäkin on "ilman kiiminkiläistä" n. 50 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä taida poika tietää mikä luuta vahvistaa;) kyllä maalla on mukavaa
"syö juustoa, se vahvistaa luustoa" näin 60-luvulla mainostettiin televisiossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkkana kuin porkkana, meille kakarana toitotettiin porkkanan näköön vaikuttamista, no sit oli pakko käydä porkkanavarkaissa siirtolapuutarha-alueella, samalla omenat/raparperit/nauriit, mansikat/luumut löysivät pussukat meidän käsiimme.
Ihania luonnon antimia, aikaa siitäkin on "ilman kiiminkiläistä" n. 50 vuotta.Ja joo, kaverille annettiin "reseptiksi" kilo voita per viikko, kun ei ollut oikein näköä pimeällä. Ei tosin nähnyt päivälläkään, kun oli taittovirhe :)
- Anonyymi
Sä saisit omalekuriksi stadilaisen lekurin, joka kehottais sua vähentään röökin dogaamistta ja skragan safkaamista.
Tai sitten se ei osaisi suomea kunnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalsium vahvistaa luustoa. Ilman maitoa oltais riisitautisia oltu pitkään. Kun ei ollut pillereitä saatavissa joka kylällä eikä kauraa pantu maidoksi kun kerran oikeaakin oli, viljaa tarvittiin muuhunkin. Aina ei ole ollut yltäkyllin valita eineensä.
Sairastin alle kouluikäisenä riisitautia, joka oli sodan jälkeisen huonon elintarviketilanteen seurausta. Sitä en tiedä kuka sen huomasi mutta muistan kun olin isän kanssa lääkärissä, joka tutki minut ja antoi sitten ohjeita. Lihaa käski syödä ja D-vitamiinia pitää ottaa. Vieläkin muistan kalanmaksaöljyn maun mutta niin vaan tauti kukistui eikä pysyviä vaurioita jäänyt eli pääsin vähällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kyllä vahvistaa, koska siinä on kalsiumia, puupää..!
Kalsiumia saa muistakin tuotteista, ei tarvii vasikkojen juomaa juoda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairastin alle kouluikäisenä riisitautia, joka oli sodan jälkeisen huonon elintarviketilanteen seurausta. Sitä en tiedä kuka sen huomasi mutta muistan kun olin isän kanssa lääkärissä, joka tutki minut ja antoi sitten ohjeita. Lihaa käski syödä ja D-vitamiinia pitää ottaa. Vieläkin muistan kalanmaksaöljyn maun mutta niin vaan tauti kukistui eikä pysyviä vaurioita jäänyt eli pääsin vähällä.
Täälläkin yksi riisitaudin sairastanut. Deetä otettiin ja kalanmaksaöljyyn rakastuin. Luut olivat jo menneet pilalle ja käyristyneet monesta paikasta. Koko elämäni olen ollut vähän luuheikko. Nyt vanhana napsuu luut poikki jo muutenkin ja itsekseen. Mm. kylkiluut.
- Anonyymi
Oma lääkäri olisi ihan paras. Voisi käydä aina samalla lääkärillä ja lääkäri tietäisi, mikä tällä ihmisellä on. Ei tarvitsisi aina kertoa kaikkea alusta. Siinä jo fokus harhautuu ja jää kauheasti potilaan vastuulle, että lääkäri ymmärtäisi, mihin tarvitsee apua. Maalaislääkäri kaikille!
- Anonyymi
Ehdottomasti ja kotimainen pitää vielä oleman...Sillä eihän ulkolaiset kengätkään sovi suomalaisiin jalkoihin lestitti taikka kostutti kuinka niitä...
- Anonyymi
Suomessa oli omalääkärisysteemi joskus 1990 luvulla.
Onneksi lopetettiin toimimattomana, oli pirullista kun yritti varata aikaa ja se omalääkäri oli itse sairaana, koulutuksessa, tai muuten estynyt, niin et saanut aikaa millään, vaikka muilla lääkäreillä olisi ollut vapaita aikoja. Muistan, että välillä vitutti raskaasti tuo systeemi.
Joku ammattisairastelija kuvittelee, että omalääkäri olisi hyvä ajatus, mutta ainakaan muille siitä on vain haittaa. Ei lääkäri mitenkään opi muistamaan harvempaan käyviä asiakkaita ja heidän vaivansa ovat nekin yleensä aina uudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi lopetettiin toimimattomana, oli pirullista kun yritti varata aikaa ja se omalääkäri oli itse sairaana, koulutuksessa, tai muuten estynyt, niin et saanut aikaa millään, vaikka muilla lääkäreillä olisi ollut vapaita aikoja. Muistan, että välillä vitutti raskaasti tuo systeemi.
Joku ammattisairastelija kuvittelee, että omalääkäri olisi hyvä ajatus, mutta ainakaan muille siitä on vain haittaa. Ei lääkäri mitenkään opi muistamaan harvempaan käyviä asiakkaita ja heidän vaivansa ovat nekin yleensä aina uudet.Tämä maalaislääkäri on ollut oma lääkärini. Toivoton tapaus. Väheksyy potilasta, kirjoittaa ala-arvoisia lausuntoja, pilkkaa oireista ja vähättelee sairauksia. En tiennyt tavoistaan ja siksi otin "mitä sai". Aika pian vaihdoin toiseen, hyvään ja neutraaliin lääkäriin, joka otti vaivat tosissaan ja lähetti jatkotutkimuksiin ilman naamanvääntöä.
Omalääkärin persoonan pitää natsata potilaan omaan, muuten ei synny hyvää hoitosuhdetta. Vanha kansa ja iäkkäät potilaat tyytyvät yleensä siihen mitä on ja pitävät itsensä hiljaa vaikka monien olen kuullut haluavan antaa kritiikkiä. Meillä on täällä sääntö-Suomessa sellainen herranpelko (lääkärin), ettei osata muuta kuin kumarrella kiitollisena hatusta p**kaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ammattisairastelija kuvittelee, että omalääkäri olisi hyvä ajatus, mutta ainakaan muille siitä on vain haittaa. Ei lääkäri mitenkään opi muistamaan harvempaan käyviä asiakkaita ja heidän vaivansa ovat nekin yleensä aina uudet.Minulle kaikki heti -tyyppikö oli siellä ITSE kirjoittelee. Kyllä omalääkäri muistaa tai ainakin voi muistaa kerran vuodessakin käyvät potilaat.
- Anonyymi
Parasta tietysti olisi jokavuotiset terveystarkastukset alkaen lab.kokeilla ja hoitajakeskustelulla, edeten lääkärin puheille, jos aihetta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä maalaislääkäri on ollut oma lääkärini. Toivoton tapaus. Väheksyy potilasta, kirjoittaa ala-arvoisia lausuntoja, pilkkaa oireista ja vähättelee sairauksia. En tiennyt tavoistaan ja siksi otin "mitä sai". Aika pian vaihdoin toiseen, hyvään ja neutraaliin lääkäriin, joka otti vaivat tosissaan ja lähetti jatkotutkimuksiin ilman naamanvääntöä.
Omalääkärin persoonan pitää natsata potilaan omaan, muuten ei synny hyvää hoitosuhdetta. Vanha kansa ja iäkkäät potilaat tyytyvät yleensä siihen mitä on ja pitävät itsensä hiljaa vaikka monien olen kuullut haluavan antaa kritiikkiä. Meillä on täällä sääntö-Suomessa sellainen herranpelko (lääkärin), ettei osata muuta kuin kumarrella kiitollisena hatusta p**kaa.Voisiko lääkäriltäkin suvaita jotain persoonaa. Mahdoton kouluttaa kymmenkertaisesti yli tarpeen jotta joku saisi oikeanlaisen nassun itseään hoitamaan. Voi lääkärillekin sanoa jos ei ymmärrä jotain puhetta tai toimintaa. Aivan asiattomista voi tehdä valituksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle kaikki heti -tyyppikö oli siellä ITSE kirjoittelee. Kyllä omalääkäri muistaa tai ainakin voi muistaa kerran vuodessakin käyvät potilaat.
Taidat olla joku seniili vanhus, suhteellisuudentaju on sen verran pahasti hukassa. Kaikki eivät ole kuin sinä, että ravaa läärillä jatkuvasti. eikä sekään hyödytä, jos naaman muistaa.
Useimmat ihmiset eivät käy läärillä edes vuosittain, itse en edes kerran 10 vuodessa. Normaaleille ihmisille omalääkäristä on vain haittaa, sekin vielä, jos sattuu joku vastemielisempi tapaus, niitäkin on, ettei halua enää tavata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parasta tietysti olisi jokavuotiset terveystarkastukset alkaen lab.kokeilla ja hoitajakeskustelulla, edeten lääkärin puheille, jos aihetta on.
Mene yksityiselle, älä aina vasemmistolaisten tyyliin havittele muiden maksavan kaikki sinun kulusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ammattisairastelija kuvittelee, että omalääkäri olisi hyvä ajatus, mutta ainakaan muille siitä on vain haittaa. Ei lääkäri mitenkään opi muistamaan harvempaan käyviä asiakkaita ja heidän vaivansa ovat nekin yleensä aina uudet.> Onneksi lopetettiin toimimattomana, oli pirullista kun yritti varata aikaa ja se omalääkäri oli itse sairaana, koulutuksessa, tai muuten estynyt, niin et saanut aikaa millään, vaikka muilla lääkäreillä olisi ollut vapaita aikoja.
Jospa se sattui olemaan sellainen lääkäri jota potilaat ei kiinnostanut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko lääkäriltäkin suvaita jotain persoonaa. Mahdoton kouluttaa kymmenkertaisesti yli tarpeen jotta joku saisi oikeanlaisen nassun itseään hoitamaan. Voi lääkärillekin sanoa jos ei ymmärrä jotain puhetta tai toimintaa. Aivan asiattomista voi tehdä valituksen.
Paikkakunnalla hyssytellään, ettei markkinapellen maine kärsi. Terkkarissakin ollaan sitä mieltä, että "tohtori" (minkä erityisalan, ei minkään)) tietää parhaiten ja jos tulee moitteen sanaa, potilas on aina väärässä. Tältä mieheltä tulee kuulemma sietää erikoista käytöstä, koska se on paikkakunnan kannalta tärkeää. Huoh.
Lääppimisessä menee aina kuitenkin aina mun RAJA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä maalaislääkäri on ollut oma lääkärini. Toivoton tapaus. Väheksyy potilasta, kirjoittaa ala-arvoisia lausuntoja, pilkkaa oireista ja vähättelee sairauksia. En tiennyt tavoistaan ja siksi otin "mitä sai". Aika pian vaihdoin toiseen, hyvään ja neutraaliin lääkäriin, joka otti vaivat tosissaan ja lähetti jatkotutkimuksiin ilman naamanvääntöä.
Omalääkärin persoonan pitää natsata potilaan omaan, muuten ei synny hyvää hoitosuhdetta. Vanha kansa ja iäkkäät potilaat tyytyvät yleensä siihen mitä on ja pitävät itsensä hiljaa vaikka monien olen kuullut haluavan antaa kritiikkiä. Meillä on täällä sääntö-Suomessa sellainen herranpelko (lääkärin), ettei osata muuta kuin kumarrella kiitollisena hatusta p**kaa.tää kiminkinen on paikallinen kylä hullu on kokemuksia tästä koni tohtorista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ammattisairastelija kuvittelee, että omalääkäri olisi hyvä ajatus, mutta ainakaan muille siitä on vain haittaa. Ei lääkäri mitenkään opi muistamaan harvempaan käyviä asiakkaita ja heidän vaivansa ovat nekin yleensä aina uudet.Ai , mulla oli varalla aina toinen jos päälääkäri sattui sairastumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tää kiminkinen on paikallinen kylä hullu on kokemuksia tästä koni tohtorista
Tuleeko lääkäristä "konitohtori", jos hän sanoo suoraan niiin kuin asia ja aihe on eikä vain kirjoita pillerireseptiä, jolla saa potilaan nopeasti ulos vastaanotolta? - Nm. Totuus sattuu ja kirvelee
- Anonyymi
Tuohan on asiaa.
- Anonyymi
Kyllä pitäisi, kun hoitosuhde olisi pitkä olisi lääkärin helppo analysoida potilaassa
tapahtuneet muutokset ja jatkohoitoon pääsyyn olisi todennetut faktat.
Nyt kun aina eri lääkäri on vastaanotolla, suurin aika kuluu potilaskertomuksen tutustumiseen ja pieni aika vaivan analysointiin.
Jos on läski ja ei pysty laihduttamaan, voisi "Kiminkinen" sanoa että turhaan haet
apua hengenahdistukseen, virtsankarkailuun, verenpaineeseen tai muihin jos
et ole itse valmis sen eteen mitään tekemään. Moni uskoisi eikä syyttelisi vain
muita.- Anonyymi
Nuo on vaivoja joita ei mikään leikkaus, kuvantaminen eikä lääke paranna. Vain elintaparemontti. Vois potkaista vastaanotolta saman tien ulos.
- Anonyymi
Niin ja Kiminkinen ei ymmärrä rokotteista kieltäytyvien järjen juoksua elikkä kannattaisi persujen kuunnella Kiminkistä.
- Anonyymi
Ehkä he eivät kieltäydy rokotteista vaan kiminkisistä ja Pekka housuissa paskoista jotka kriminalisoivat terveyttä oman sairauden nimissä. Menee luottamus osaajiin näiden tunarien takia joiden kohtalo on antaa pahuudelle kasvot. Paitsi jos tunarointi on niin täydellistä että siitä syntyy uusia tieteellinen totuus. Eli harhaoppinen suunta jonka tiede todistaa oikeaksi. Minä en osaa japania ja se ei tarkoita että siinä kielessä on kotain vikaa. Eikä japsien tarvi muuttua finskeiksi sen takia.
- Anonyymi
Ukko on ihan hullu. Niin itteään täynnä ettei ole enää tässä maailmassa. Leikkii paikkakunnalla "taiteilijaa" mopsivaimonsa kanssa. Anna mun röhönauraa.
- Anonyymi
👍👍👍
- Anonyymi
Olet tyypillinen röhönauraja, joka ei paljon muuta ehkä osaa. Naura rauhassa.
Suurta myötähäpeää tunnen sinua kohtaan tuon kirjoituksesi johdosta. Mieti.
- Anonyymi
Eipä Tartte on liian Vilkas Suomalaiseen kulttuuriin,Puhuu aivan liikaa elehtien,ja parantaa puhumalla.
- Anonyymi
Omalääkäri hyvä systeemi. Se mitä televisiossa näytetään ei ole aina totta.
- Anonyymi
Kiiminki on todella täynnä itseään.
- Anonyymi
Entä sinä? Ja on teillä erilaiset perusteet sitä varten, eikö niin?
- Anonyymi
Niin on. Ja että on alkanut korpee sen ainainen seksipuhe. Sanoi ryhmälle 90 vee sotaveteraaneja, että vaivat ne johtuu vain seksin puutteesta. Suurin osa miehistä oli onneksi jo kuuroja ja sokeita. Tutulta kuulin tämän, hänellä syöpä vei hengen ja oli jo silloin luennolla kovissa kivuissa. Ei asiallista puhetta lääkäriltä.
- Anonyymi
Kuivakkaan neutraalin lääkärin lyhyet maininnat ylipainosta menee kuin vesi hanhen selästä.
Tehdään nyt potilaan mieliksi sitä ja tuota ja näin kitkutellaan eteenpäin.
- Anonyymi
Kiminkinen on paras lääkäri minkä vastaaotolla olen käynyt. Ymmärtää..kuuntelee..tietää. Asiat on sujunut niinkuin pitää. Nyt täällä pääkaupunki seudulla ei ole Kiminkisiä..mutta löytyy niitäkin jotka ymmärtää..ja homma etenee. Omalääkäri jokaiselle.
- Anonyymi
Tälläistä Kiminkistä tarvittaisi Helsingin Kontulassakin. Tänäpäivänä täällä saada enää mihinkään apua!
Äkäiset hoitajat tyrmää puhelimessa jo mahdollisuudet saada edes akuuttia aikaa. Koronaa nyt vedotaa, mutta sama ollut aina. Jos satut pääsemään lääkärille, sanotaan, muista yksi asia vain. Ja taas jonotat toisesta vaivasta viikkoja!
Kiminkistä kaivattaisi! - Anonyymi
Onneksi matuille Terveys ja Hyvinvointi palvelut toimivat erittäin hyvin mutta ei kantiksille.
- Anonyymi
Dr. Kiminkisen mainitsema alkoholi jakaa aina maailman tappiin mielipiteitä. Olen ottanut sitä viimeiset 30 vuotta lähes joka päivä.
Eipä tuo ole tavaksi vielä tullut. Joitakin harmillisia ylilyöntejäkin on toki matkassa ollut.- Anonyymi
Viina on maailman vaarallisin myrkky eikä sitä kukaan tarvitse, mutta juopoilla on aina puolustelunsa.
Katsoin joitain sitten maksakirroosiin menehtyneen läheiseni viimeisiä vaiheita. Ei mikään alkoholisti elämänsä aikana mutta eläkepäivien koittaessa alkoi ryystää enemmän.
Kauhea kohtalo ihmiselle vaikkei onneksi tuskallinen sairaus sinänsä.
Alkoholi aiheuttaa valtavat vahingot yhteiskunnassa ja pilaa jopa monen muunkin ihmisen elämän ohessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viina on maailman vaarallisin myrkky eikä sitä kukaan tarvitse, mutta juopoilla on aina puolustelunsa.
Katsoin joitain sitten maksakirroosiin menehtyneen läheiseni viimeisiä vaiheita. Ei mikään alkoholisti elämänsä aikana mutta eläkepäivien koittaessa alkoi ryystää enemmän.
Alkoholi aiheuttaa valtavat vahingot yhteiskunnassa ja pilaa jopa monen muunkin ihmisen elämän ohessa.Etelä- Eurooppalaiset ovat sitten kaikki jo kuolleet viiniin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa valtavat vahingot yhteiskunnassa ja pilaa jopa monen muunkin ihmisen elämän ohessa.Alkoholi käy lääkkeestä, jos ottaa sitä vain lääkkeen verran; ruokalusikallisen tai lääkemitallisen. - Nm. "Konjakki on niin hyvä lääke, että jos ihmiset tietäisivät sen, joisivat itsensä hengiltä."
- Anonyymi
Niinpä. Kun tätä Tapani kimittäjää joka kaasuttaa kaikkia kuin räikkönen formulaa tajuamatta että tässä tapauksessa yhdistelmä ei ole mitenkään terve ajaen ihmisiä hulluksi ja alkoholismiin ei todellakaan tarkoita että ihmiset ovat oppineet liian hyvälle jos tätä hullua ei enää siedetä. Minä en halua omaa lääkäriä paitsi jos se PN oikeasti asiansa ajava ja sopiva. Kun jos se ei ole se on kuolemaksi.
- Anonyymi
Täällä lapissa on ainakin tulossa hyvä sote, ku lääkäri pääsi läpi. Siinä kuule kaikki jää toiseksi, kun on pistännä kotio miehen, jolle olis pitäny pallolaajennus tehä. Toisen puhe puuroutui ja eikö kotio laitto. Laittopa yhennii kotio, vaikka versuoni oli puhennu jne jne....mutta onhan se kepulainen.
- Anonyymi
Sinäänsä hauskaa, että olen virtsannut Kiminkisen päälle. Tätä en tosin muista. Ikää tapahtumahetkellä noin 2-6 kk.
Ei muuta - jatkakaa. - Anonyymi
Tekeekö Kiminkinen oikeesti kotikäyntejä kuten tuossa sarjassa menee sen lähihoitaja Pasin kanssa taloihin. Kuulin tutulta ettei oikeesti kävisi kotikäynneillä. Miksi pitää feikata?
- Anonyymi
Vain kameran käydessä. Filmaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain kameran käydessä. Filmaa :)
Suuri suosio "oikiana kansan liekärnä" taattu, mitä köyhä ei tekisi elantonsa eteen, vai mitä kiminkiläinen???, menneekö hyvin?
- Anonyymi
Alkoholi on kuule terveystuote minä juon viinaa kerran viikossa pysyäkseni kunnossa!
- Anonyymi
Lääkäreillä on vieläkin ongelmana usein se valtava ammattiylpeys - ei heille saisi sanoa vastaan, ei luonto kestä väärässä olemisen myöntämistä.
Täällä Ilmajoellakin takavuosina eräs ex-savolainen kiirehti minulle heti huomauttamaan ,että "kumpikos meistä nyt on se asiantuntija?". Itsetunto-ongelma?
Asiakas ei saisi tietää mitään paremmin..hmm.- Anonyymi
Varmasti saa tietää paremmin mutta ehto on, että tosiaan tietää paremmin. Mikä ei ole mahdollista, jos ei itse ole lääkäri. Omat oireensa tietysti tietää.
- Anonyymi
Ilmajoki onkin maataloustuilla elävä persereikä. Pelkästä Altian tyrkyttämisestä muille suomalaisille tulisi koko aluetta rangaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti saa tietää paremmin mutta ehto on, että tosiaan tietää paremmin. Mikä ei ole mahdollista, jos ei itse ole lääkäri. Omat oireensa tietysti tietää.
Niiih, ja niitähän yksikään lääkäri ei tiedä paremmin kuin oirehtija. - Nm. Ovat vain tietävinään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmajoki onkin maataloustuilla elävä persereikä. Pelkästä Altian tyrkyttämisestä muille suomalaisille tulisi koko aluetta rangaista.
No koko pohjanmaa on se suomen persreikä, niin on muka "uhoajia", no sotiin eivät menneet kirveelläkään, koska siellä oli tosi paikat, pelkureita perkeleet on.
- Anonyymi
Suomi24_Viihde
31.01.2022 12:16
Itselläni oli aikoinaan Omalääkäri.
Sote Sipilä kuitenkin lopetti tämän suhteen.
Nykyään työterveys huoltomme on siirretty
yksityiselle. Ja vaarallinen paikka missä käytetään alkohoolia on kapakka jossa löytyy korona ja sukupuolitautetja..
Hoos. 4:11
Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen.
Siis !!! Viisas lääkäri !!
Ottakaa vastaan Avun Oikealta Lääkäriltä Jeesuksesta Kristuksesta niin saatte viisauden !!- Anonyymi
Kysy MaRalta mikä on oikein?
- Anonyymi
Savis 05:13. Pitihän se segertvarma olkiukkokin vetää mukaan. Ja vielä lääkäriksi.
Ei mene kovinkaan kauan kun oppikirjat kertovat karun totuuden...
Suggestio on se voima joka ziisuksissa kautta historian on auttanut.
- Anonyymi
konihäntäinen potilaitaan suuhun puhuva lääkäri on vastenmielinen. Omituinen.
- Anonyymi
No voi hitsi. Kaljan kittaaminen on pahasta? Tuon sanomisesta saa sitten tuhansia euroja.
- Anonyymi
En pidä! Ylimielinen, puujalkavitsejä vääntävä. Pitää potilaita pilkan kohteena.
- Anonyymi
Kiminkinen on tyypillinen mediapelle. Jos tarvitsen lääkäriä, menen ihan oikealle lääkärille.
Tietenkin ihmiset voisivat pitää enemmän itse huolta terveydestään ja myös antaa toisten tehdä niin, vaikka varmasti se kiusaaminen onkin ainoa harrastus, mitä osaa.- Anonyymi
Niin, mikähän tarve lääkärillä on mennä tv-ohjelmiin, julkisuus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on mennyt telkkuun jakamaan kansanterveystietoa varmaankin ihan siitä syystä, että hän on työssään nähnyt, ettei tämä ns. sivistynyt kansa tiedä aiheesta yhtikäs mitään. Se vain ryyppää, syö roskamättöä ja lihoo, ei liiku eikä nuku riittävästi ja elää muutenkin niiin kuin pellossa. - Nm. Hän on juuri siellä, missä pitääkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen Puskan ikätovereita ja muista hyvin sen Pohjois-Karjalaprojektin, jossa tyhmää kansaa valistettiin ruuan vaaroista. Rantakala kieltoon ja sitä rataa. Ei ihminen tartte kiloa voita per nassu kalakeitossakaan :)
Noh, Pekka sai aikaan paljon hyvää. Silloin oltiin oikeasti tietämättömiä.
Nykyisin mediapersoonia, jotka myyvät itseään.
- Anonyymi
Kiminkinen puhuu asiaa. Toki hän saa myös vihamiehiä kun on suorapuheinen.
- Anonyymi
Kyllä! ja jokainen miettimään omia elintapojaan.
- Anonyymi
No nyt äänestitte kokoomuksen päättämään miten meitä jatkossa hoidetaan. Saatte omalääkärin arvalla. Toivottavasti sijaintinsa on samalla puolella maapalloa. Tavan kansa joutuu tyytymään ja rikas parempi ainesosa ostaa edelleen hoidot yksityiseltä.
- Anonyymi
Tykkää omasta äänestään yli kaiken, toi jätkä on nero.
- Anonyymi
Kiminkinen on ainakin siitä hyvä, että hän ei väitä ettei piilevää kilpirauhasen vajaatoimintaa olisi olemassakaan. On siihen asiaan paremmin perehtynyt kuin useimmat lääkärit.
- Anonyymi
Mitään omalääkäriä tässä tarvita..kunhan pääsisi edes jollekkin lääkärille! Kokoomus tietysti tykkäis että me "äveriäät" isot ikäluokat vietäis yksityisille rahamme ennen kun kaikki kupsahdetaan! Kyllähän hoitajillakin on sikamaisen surkeat palkat..ei ihme että motivaatio vähenee!
- Anonyymi
KAI SIINA SITTEN PAA JOSKUS SELVIAA MUTTA HYVAA SE KYLLÄ TEJEE
- Anonyymi
kiminkinen on vähän kuin reinikainen tai karpo tyyppiä..
- Anonyymi
Lihavat alkoholin suurkuluttajat on ällöttäviä haisuleita.
- Anonyymi
Parasta Kim-jol-Inkisessä on se, ettei enää tituleerata tohtoriksi, ei edes erikoistunut lääkäri. Jokaisella erikoislääkärillä siis sama peruskoulutus lääkärinä kuin tällä heinäkengällä. Kun muut perehtyvät lisää lääketieteeseen, Kim Kong ”väittelee” sen verran varmaan filmitähtimuijansa kanssa, että on omasta mielestään tohtori. Tai siis oli.
- Anonyymi
Dr. Tapani Kiminkinen on suorittanut lääkärin opinnot kuten muutkin lääkärit.
Kiminkisellä on "asiakkaan ottamistaito".
Sellaista supliikkia, joka Kiminkisellä on ei koulussa opita. Kyllä hän on luonnonlahjakkuus alallaan.
- Anonyymi
Takatukka melkein 7-kymppisellä äijällä xxxxhoukuttimen kera herättää luottamusta…
- Anonyymi
Minun pojillani oli tuolainen häntä tukassa 5-6 vuotiaina -80 luvulla .
- Anonyymi
Kiminkinen on pelkkä suunsoittaja,onneksi pääsevät, Suarijärvellä eroon taakasta.
- Anonyymi
Kiminkinen tekee businessta, en usko enkä luota, rahastaa tyhmällä kansalla, muka jalkautumalla kansan ääreen, hmm... antaako ilmaisia neuvoja/ohjeita?, no niin ja se siitä, taas kansaa kusetetaan.
- Anonyymi
heleppohan se on puhua, kun sillä tienaa ja maalaisiin en luota, etes liekäreihin.
- Anonyymi
Tääl on vieläkin näitä Venäjän huoria ... siis maikkarin poliisit narkkareineen.
Edelleen vaan huumaavat porukkaa lsd/ekstaasilla. Viimeeksi viikko sitten tuli tapaus vastaan kun oli tuttu ajanut autolla ojaan ... vähän aikaa kun juttelin niin heti huomasi, että huumattuhan se oli. Ja taatusti ei itse ole käyttäjä. - Anonyymi
Lääketeollisuuden palkkaama paskanpuhuja, joka ei ymmärrä ravitsemuksesta mitään. Vielä ilkesi sen sanoa ettei tarvitse D-vit. lisääkään Suomessa.
Eihän sitä tarvitse eikä muutakaan, että saadaan sairastamista ylläpidettyä ja pelkästään oireita hoidetaan. Laki on vielä näiden puolella voi hyvä tavaton. Onneksi monet on jo valveutuneita.- Anonyymi
Nyt puhut asiaa.
- Anonyymi
"Mielenterveysongelmaiset" ... kyllä, se on SUOMEN POLIISI, joka teidät huumaa .. ihan lapset ja kaikki. Valtion tapa VARASTAA.
- Anonyymi
Kossupäissään saattaa laukoa mitä tahansa, talouspaperilla voi kuivatella.
- Anonyymi
Luulin fiksuksi, mutta alkoi tuputtamaan kokeellista rokotetta kaikille ilman mitään kritiikkiä. Aika paha, jos D-vitamiininkin on sanonut turhaksi. Joitakin vuosikymmeniä sitten tuhansien järvien maassa oli ahkeria kalastajia ympäri vuoden. Varsinkin kuha, siika, silakka ja ankerias sisältävät luonnostaan runsaasti D-vitamiinia. Jos ei nappaa niin purkista saa helposti. Ihonvärikin alkoi muuttumaan vuosisatojen ja tuhansien saatossa vähäisemmän UV-säteilyn alueilla. Tummaihoinen tarvitsee suuremman altistuksen, jotta D-vitamiinia syntyisi.
- Anonyymi
90% ei tarvitse lääkäriä vuosittain, mutta 10% vaatii kaikilta rahaa lääkäripalveluihin.
- Anonyymi
Kivasti pullottaa kiminkisen haarainväli
- Anonyymi
Minun ja vaimoni "omalääkäri" on läheisen klinikan yleislääkäri jolla ei ole koskaan kiire ja siinä sivussa omaa hyvän käsityksen urheilutyyppisistä vammoista ja lieveoireista joiden suhteen tavislääkärit ovat täysin pihalla.
Ko. omalekuri tunnisti peräsuolen syöpäni vaikka olin 2kk aikaisemmin käynyt pyllistelemässä terveyskeskuksessa.
Hän sai myös vauhtia julkisen puolen tähystykseen ja leikkaukseen.
Hän ohjasi myös minut olkapään leikkaukseen tk-lekurin ehdottaman kortisonipiikin asemesta.
Kyseisellä "omalla" on koneellaan koko historia mukana myös laboratoriokokeiden tulokset. - Anonyymi
Tämä "Saarijärven Kirmot"-kesätapahtuman toiminnanjohtaja eli Kiminkinen ei vastannut puhelimeen vaan rahoitti tilaisuuden järjestyksestä vastanneen seurueen juopottelut!
Paraskin raittiuden edistäjä! - Anonyymi
Tämä Kiiminkinen on täysin kärryiltä pudonnut ravintokysymyksissä. Varmaan lyönyt päänsä pudotessaan.
- Anonyymi
Muutaman kommentin luin ja ikäväkseni voin vaan todeta suomalaisen älykkyyden kadonneen vuosikymmenten kuluessa! Olen n.40 vuotta tehnyt leffoista dokumentteihin ja kerron nyt suuren salaisuuden: Ns, "dokumentit" etc on oikeasti KÄSIKIRJOITETTUJA ja niillä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa! Esim. huutokauppakeisarit, satuhäät,selviytyjät etc. on todellakin täyttä paskaa ja tuotannon määrittelemää "todellisuutta" ! Tuotanto elää leveästi teidän katsojatyperysten hölmöyden avulla YT. "BB TERO"
- Anonyymi
Julkkis lekuri...p nuolihaukka..
Piikittää mielellään kortisonia kaikille vastaantuleville..koska se helpottaaa
Kertomatta sen mahdollisesta
Haittavaikutuksesta
..
Onneksi ei apottia tarvita,.
Eikä poppamiestä- Anonyymi
Antibiootin ja kortisonin ainoa ongelma on se et ensin se voi auttaa liiankin tehokkaasti..
Lopulta ei auta enää..kukaan ku muuttuu
Ennevanhaa kun olin pieni V-pen megaa kaikkeen jopa siihen mihin ei se auta.
- Anonyymi
Viina tappaa, suola tappaa, makkara tappaa ja kaikki tämä tulee tapahtumaan hitaasti tai hyvällä onnella nopeasti. Ei siihen mitään Kiminkisiä tai muitakaan terveystohtoreita tarvita kertomaan päivänselviä asioita. Kait sitä saa ihminen nauttia hyvästä ruoasta ja viskipaukusta. Niin ja ajoittaisesta sikarista kunhan ymmärtää kuolevansa nautinnonhaluunsa.
Arvo Ylppö muuten totesi että kaikesta saa nauttia kunhan muistaa kohtuuden.- Anonyymi
Tuollaiset julkkulääkärit on ihan per..tä niillä on vaan kauhia tarve huorata julkisuudessa.
- Anonyymi
Kyllä se on ihanaa kun vuosikymmenien parisuhde, itsellä oli ystävä joka jo edesmenny, suri edesmennyttä vaimoaan ja ei tässä elämässä mikään ole pysyvää.
- Anonyymi
Kiminkinen ei ole pettäjä, kunnioittaa omaa vaimoa, nostan hattua!
- Anonyymi
Ookkona ihan varma. Juoruja liikkuu.
- Anonyymi
Kiminkinen on järkyttävä. Kyllä ihmisellä pitää olla pahasti henkisiä ongelmia että menee sen mainostv-ohjelmaan alfateeveelle potilasmannekiiniksi.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2813357BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62375Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2522155- 682039
- 711704
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421332MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/241108- 651059
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166983