Helvetti on täysin oikeudenmukainen.

Anonyymi

Kuten he katsovat ristillä kärsivään Jumalaan, niin hän katsoo lopulta heihin. Jumala ei olisi oikeudenmukainen jos helvettiä ei olisi. Hän tekisi vääryyttä Jeesukselle. Jeesus kärsii myös vihollistensa edestä. Mutta koska he eivät häntä rakasta, eivät häntä kunnioita, eivätkä häntä usko, heidät on pakko tuomita iankaikkisuudeksi helvettiin. Helvetti on se rangaistus mikä vastaa Jeesuksen ristin kärsimystä. Kuten ihminen katsoo tuohon iankaikkisesti ristiinnaulittuun Kristukseen, niin myös Kristus katsoo häneen. Jos katseesi on piittamaton, pilkkaava tai vihamielinen niin sen sinä saat takaisin. Jumala antaa sinut piinattavaksi ja katsoo kuinka sinua piinataan. Kivi jonka rakentajat hylkäsivät on tullut kulmakiveksi. Ainoastaan Jeesuksen katoamattomalla verellä, ihmisen synnit voidaan iankaikkisuudeksi sovittaa. Samoin tuon veren vuodatus, eli synnin tekeminen, on kuolemaksi.

Jeesus sanoi matkalla ristille:

Luukkaan evankeliumi 23:31
"Sillä jos tämä tehdään tuoreelle puulle, mitä sitten kuivalle tapahtuu?"

Hesekiel 17:24
"Ja kaikki metsän puut tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka teen korkean puun matalaksi ja matalan puun korkeaksi, tuoreen puun kuivaksi ja kuivan puun kukoistavaksi."

Herra teki itsensä synniksi. Hän tuli kuivaksi että ne kukoistaisivat jotka häneen uskovat.

Jumala on muuttumaton ja iankaikkinen. Kaikki mitä Jeesus on, sitä myös Jumala on iankaikkisesti:

2 Korinttolaiskirje 5:19
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa ekä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

Kaikki synti tehdään Jeesukselle, kuka on uhri maailman synneistä:

Matteus 25:40 ja 45
"... kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

"... kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

Jeesus on sovitusuhri koko maaillman synneistä:

1 Johanneksen kirje 1:2
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, van myös koko maailman syntien."

Mutta vain häneen uskovat pelastuvat:

Johanneksen evankelimi 8:24
"Sentähden minä sanon teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette uskoa minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

Jumalan/Jeesuksen edessä niitä vaivataan jotka tulijärveen joutuvat:

Ilmestyskirja 14:10
"... häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."

Karitsa ja Jumala ovat yhtä:

Ilmestyskirja 21:23
"Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa."


Tuli sydämelleni kirjoittaa tämä kun tuolla puitiin helvetin oikeudenmukaisuutta. Mikään ei ole niin oikeudenmukaista kuin helvetti. Eikä mikään muu oppi sytytä kiivautta toisten pelastumiselle, kuten tämä. Ne meidän läheisemme jotka eivät usko, ovat matkalla tuohon piinaan ja he ansaitsevat sen, kuten mekin, jotka nyt uskomme, ansaitsimme. Uskokaa Jeesukseen ja kääntykää pois pahasta, niin te pelastutte ja saatte armon ja rakkauden, jolle ei ole loppua.

107

1399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lyhyesti: Jokainen joka katsoo ristillä iankaikkisesti kärsivään Jumalaan kuin hän ei olisi mitään, kokee Jumalalta annettuna saman kohtalon itse. Hänen piinaansa pitää iankaikkisesti katsottaman. Kristittyinä, jos me jatkamme synnin tekemistä, me jatkamme väkivallan tekoa Jeesukselle, eikä Jumalan rakkaus ole meissä. Siksi meidän kaikkien on Hengellä kuoletettava lihan teot, että pelastuisimme. Me emme voi sanoa rakastavamme Jeesusta jos jatkamme laittomuudessa elämistä. Siunausta.

    • Anonyymi

      Mutta Jumala teki Jeesuksen kautta pelastumisen helpoksi On vain tunnustettava Jeesus Herrakseen ja otettava Hänen sovitustyönsä vastaan ja pysyttävä siinä. Tietenkin me kaikki lankeamme välillä, mutta nyt voimme viedä syntimme katuen ja parannusta tehden rehellisesti Hänen eteensä ja lupauksensa mukaan, Hän antaa anteeksi, eikä enää muistele menneitä. Näin helppo pelastus on kaikille mahdollinen. Lisäksi saamme heti Jeesuksen siunauksen elämäämme ja saamme Häneen persoonallisen suhteen. Voimme elää elämäämme iloisesti ja rauhallisesti, kunnes Hän kutsuu meidät kotiinsa.

      • Anonyymi

        Pelastuminen ei ole helppoa. Se on mahdotonta ihmiselle. Tie on kapea ja harvat pelastuvat.

        2 Pietari 3:11-12
        "Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat."

        Raamatussa on paljon näitä vakavia kohtia, eikä niitä sovi unohtaa. Jokainen pelastuu vaivoin. Koska meissä edelleen vaikuttaa se paha syntiin taipuvainen luonne.

        Matteuksen evankeliumi 7:22
        "Moni sanoo minulle sinä päivänä:'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki:'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

        Nämä meidän tulee pitää mielessä vaikka kuinka iloisia olisimme. Jeesuksen pelastava työ jatkuu niin kauan kuin ihminen täällä on. Herran sanat ovat vakavasti otettavia. Meidän kevytmielisyys saattaa maksaa jonkun toisen pelastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastuminen ei ole helppoa. Se on mahdotonta ihmiselle. Tie on kapea ja harvat pelastuvat.

        2 Pietari 3:11-12
        "Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat."

        Raamatussa on paljon näitä vakavia kohtia, eikä niitä sovi unohtaa. Jokainen pelastuu vaivoin. Koska meissä edelleen vaikuttaa se paha syntiin taipuvainen luonne.

        Matteuksen evankeliumi 7:22
        "Moni sanoo minulle sinä päivänä:'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki:'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."

        Nämä meidän tulee pitää mielessä vaikka kuinka iloisia olisimme. Jeesuksen pelastava työ jatkuu niin kauan kuin ihminen täällä on. Herran sanat ovat vakavasti otettavia. Meidän kevytmielisyys saattaa maksaa jonkun toisen pelastuksen.

        ....
        Uskovan elämän ei kuulu olla vain iloa ja siunausta. Fariseukset uskoivat että kaikki köyhät, sairaat ja kurjat olivat heitä syntisempiä. Heillä ei ollut fariseusten mukaan Jumalan antamia siunauksia. Jeesus on kaikkia suurempi, mikä oli hänen kohtalonsa? Pitäisikö lihallinen ihminen Jumalan siunauksena sitä mitä Jeesukselle tapahtui? Ei tietenkään.

        Jumala on rakkaus mutta Jumala on myös totuus, vanhurskaus, oikeus, laupeus, pyhyys ja viisaus. Hänessä on iloa ja murhetta. Nämä hänen piirteensä kuuluvat hänen lapsilleen.

        Sakarja 12:10
        "Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."

        Jumalan lapset valittavat Herraansa kenet he ovat synneillään lävistäneet.


    • Anonyymi

      Tuomarien kirja 16:30
      "Ja Simson sanoi:'Menköön oma henkeni yhdessä filistealaisten kanssa!"

      Valitusvirret 1:22
      "Tulkoon kaikki heidän pahuutensa sinun kasvojesi eteen, ja pane heille kannettavaksi se, minkä olet minulle pannut kaikkien minun rikoksieni tähden. Sillä monet ovat minun huokaukseni, ja minun sydämeni on sairas."

      Jeesuksen Henki näissä puhuu. Se miksi Pyhä Henki puhuu "minun rikoksistani" johtuu siitä, että Jeesus ihan todella on ottanut vastuun omiensa rikkomuksista ja niiden vaatiman rangaistuksen ylleen, on kuin hän olisi meidän syntimme tehnyt, mutta:

      Luukkaan evankeliumi 19:27
      "Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni."

      Jeesuksen kärsimys ja kuolema ulottuvat taivaaseen ja taivasten taivaisiin asti, ne ovat laadultaan yhtä iankaikkisia kuin hänkin on:

      1 Kuningasten kirja 8:27
      "Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut?"

      Eikö ihminen voi kärsiä enemmän kuin eläimet ja eläimet enemmän kuin kasvit? Mutta ihminen on Jumalan kuvaksi luotu, ei Jumalaksi. Jeesuksen haavat ovat yhtä paljon suurempia, kuin meidän haavat, kuin Jumala on meitä suurempi.

      Jeesus on rakastanut meitä iankaikkiselle rakkaudella ensin, siis myös maailmaa eli jumalattomia. Uhrattu Jeesus on tarjolla sovinnoksi kaikkien synneistä. Mutta joka jatkaa valheen ja pahuuden tiellä, ei ota vastaan rakkautta totuuteen pelastuakseen.

      • Anonyymi

        Kopernikaaninen vallankumous uskonnollisissa näkemyksissä

        Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
        ... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta. Srila Sridhar Maharaj sanoi: "Ihminen liittyy tiettyyn uskontoon sisäisen pyrkimyksensä ja totuuden janonsa mukaan.

        Jumalalla on lukemattomia avatareita, jotka laskeutuvat tähän maailmaan paikan, ajan ja olosuhteiden sekä ihmisen henkisen tarpeen ja kyvyn havaita Totuus mukaan. ... Tämä on uskonnollisten perinteiden alkuperä.

        Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …
        ...


        Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.

        Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopernikaaninen vallankumous uskonnollisissa näkemyksissä

        Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
        ... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta. Srila Sridhar Maharaj sanoi: "Ihminen liittyy tiettyyn uskontoon sisäisen pyrkimyksensä ja totuuden janonsa mukaan.

        Jumalalla on lukemattomia avatareita, jotka laskeutuvat tähän maailmaan paikan, ajan ja olosuhteiden sekä ihmisen henkisen tarpeen ja kyvyn havaita Totuus mukaan. ... Tämä on uskonnollisten perinteiden alkuperä.

        Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …
        ...


        Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.

        Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?

        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        Hart on teologi ja filosofi, jonka edelliset kirjat Atheist Delusions: The Christian Revolution and Its Fashionable Enemies (2009, suomennos Ateismin harhat ilmestyi 2010) ja The Experience of God: Being, Consciousness, Bliss (2013) ovat pienimuotoisia moderneja klassikoita. Hänen uusin teoksensa That All Shall Be Saved: Heaven, Hell, and Universal Salvation käsittelee taivasta ja helvettiä.

        Kärkevässä teoksessa on pamfletin makua, mutta Hartin äly ja kynä ovat huipputerässä.
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        Hart on teologi ja filosofi, jonka edelliset kirjat Atheist Delusions: The Christian Revolution and Its Fashionable Enemies (2009, suomennos Ateismin harhat ilmestyi 2010) ja The Experience of God: Being, Consciousness, Bliss (2013) ovat pienimuotoisia moderneja klassikoita. Hänen uusin teoksensa That All Shall Be Saved: Heaven, Hell, and Universal Salvation käsittelee taivasta ja helvettiä.

        Kärkevässä teoksessa on pamfletin makua, mutta Hartin äly ja kynä ovat huipputerässä.
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Lopulta David Bentley Hartin mukaan jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua.

        Miten niin?

        Siten niin, että ihminen on olento, joka syntyy, kasvaa ja on olemassa nimenomaan suhteessa toisiin ihmisiin. Eristetty ihminen ei ole ihminen lainkaan. Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Me voimme mennä taivaaseen ilman läheisiämme yhtä hyvin kuin Tallinnaan ilman keuhkoja ja sydäntä. Jos taivaaseen menee isä mutta ei tytärtä, taivaaseen ei oikeasti mene myöskään isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopulta David Bentley Hartin mukaan jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua.

        Miten niin?

        Siten niin, että ihminen on olento, joka syntyy, kasvaa ja on olemassa nimenomaan suhteessa toisiin ihmisiin. Eristetty ihminen ei ole ihminen lainkaan. Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Me voimme mennä taivaaseen ilman läheisiämme yhtä hyvin kuin Tallinnaan ilman keuhkoja ja sydäntä. Jos taivaaseen menee isä mutta ei tytärtä, taivaaseen ei oikeasti mene myöskään isä.

        Jos ihmiset ajattelevat Jumalasta niin, että hän lähettää IKUISEEN KÄRSIMYKSEEN, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai SAATANAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmiset ajattelevat Jumalasta niin, että hän lähettää IKUISEEN KÄRSIMYKSEEN, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai SAATANAA.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmiset ajattelevat Jumalasta niin, että hän lähettää IKUISEEN KÄRSIMYKSEEN, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai SAATANAA.

        Ah ja voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kopernikaaninen vallankumous uskonnollisissa näkemyksissä

        Maailmassa on monia uskonnollisia käsitteitä. Ne kiertävät kiertoradallaan keskeisen Totuuden ympärillä ja kilpailevat toistensa kanssa ylivallasta. Kristityt uskovat, että pelastus tulee vain Jeesuksen Kristuksen kautta, muslimit Muhammedin kautta…
        ... Kukin uskonto tarjoaa pyhiin kirjoituksiinsa ja pyhimysten ilmestyksiin perustuen oman käsityksensä Jumalasta ja jumalallisesta maailmasta. Srila Sridhar Maharaj sanoi: "Ihminen liittyy tiettyyn uskontoon sisäisen pyrkimyksensä ja totuuden janonsa mukaan.

        Jumalalla on lukemattomia avatareita, jotka laskeutuvat tähän maailmaan paikan, ajan ja olosuhteiden sekä ihmisen henkisen tarpeen ja kyvyn havaita Totuus mukaan. ... Tämä on uskonnollisten perinteiden alkuperä.

        Jumala esitetään yleensä universaalisen äärettömän suuruuden ruumiillistumana. Syvempi tarkastelu paljastaa jumalallisen läsnäolon kaiken läpäisevän. Nämä ovat Absoluutin ilmenemisen äärimmäisiä puolia. …
        ...


        Jos hyväksymme ajatuksen uskonnollisesta moniarvoisuudesta, siitä seuraa loogisesti kysymys - kuinka lähellä tämä tai tuo käsite on totuutta? Toisinajattelija teologi John Hick kirjoittaa Vatikaanille lähettämässään kirjeessä seuraavaa: "Teosentrismi, joka sallii uskonnollisten näkemysten moninaisuuden, avaa tien Kristuksen maailmaa korkeampiin maailmoihin. Näin päädymme uuteen paradigmaan, joka kieltää Kristuksen uskonnollisen maailmankaikkeuden keskipisteenä ja vahvistaa sen sijaan Jumalan. Tämä ajattelujärjestelmä on yhtä mullistava kuin kopernikaaninen näkemys, jonka mukaan maailmankaikkeuden keskus ei ole maapallo vaan aurinko. Kaikkien uskontojen, myös kristinuskon, kiertoratojen keskipisteenä on Absoluuttinen Totuus, Jumala, perimmäinen transsendentti todellisuus.

        Kaikki planeetat kiertävät Aurinkoa eri etäisyyksillä, ja ne planeetat, jotka ovat lähempänä valopilveä, muistuttavat sitä rakenteeltaan ja ilmakehän koostumukseltaan. Kaikki uskonnot pyörivät absoluuttisen totuuden ympärillä, mutta miten voimme määrittää niiden käsitteiden syvyyden?

        Aivan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein.

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Vuoden 1992 käännös on sensuroinut tämänkin: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Tämä ei vastaa alkutekstiä eikä muunkielisiä käännöksiä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.

        On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.

        Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.

        1. Mooseksen kirja (Genesis):
        1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.

        2. Mooseksen kirja (Exodus):
        21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        4. Mooseksen kirja (Numeri)
        11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
        15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
        31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
        23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        1. Samuelin kirja
        1. Sam. 15:3 ”Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Saarnaaja
        3:19, 9:5, 9:10 Kuolema on lopullinen. Ei ole kuolemanjälkeistä elämää.

        Johanneksen evankeliumi
        3:18 Niitä, jotka eivät usko Jeesukseen (mistä hyvänsä syystä), kidutetaan helvetissä ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Kirje efesolaisille
        1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        2. Kirje tessalonikalaisille

        2:9 Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2:11-12 Jumala laittaa meidät uskomaan valheisiin voidakseen tuomita sielumme helvettiin.

        2. Kirje Timoteukselle

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” (1933/38-käännös) Tämä on tarkka käännös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Moos. 21:15, 21:20-21 Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus (vaikka orja kuolisi lyönnistä, kunhan ensin kituu yli 2 päivää).

        Tämän tekstin mukaan elä miten haluat, emme voi vaikuttaa mihinkään.

        2. Kirje Timoteukselle

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.

        Myös tämän tekstin mukaan:

        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän tekstin mukaan elä miten haluat, emme voi vaikuttaa mihinkään.

        2. Kirje Timoteukselle

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.

        Myös tämän tekstin mukaan:

        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Ei siis kannata miellyttää ja kerätä "taivaspisteitä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden 1992 käännös on sensuroinut tämänkin: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Tämä ei vastaa alkutekstiä eikä muunkielisiä käännöksiä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Lueskelin jossain vaiheessa miksi "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta minä vihasin". Tuolloin ei kuulemma ollut tapaa sanoa "Jaakob oli rakkaampi" tms, miksi se on kirjoitettu niin kärjistävältä kuulostavaan muotoon.
        Luulenpa, että jos se on totta, niin Jeesus puhuu "vihaamisesta" juuri samasta syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        Hart on teologi ja filosofi, jonka edelliset kirjat Atheist Delusions: The Christian Revolution and Its Fashionable Enemies (2009, suomennos Ateismin harhat ilmestyi 2010) ja The Experience of God: Being, Consciousness, Bliss (2013) ovat pienimuotoisia moderneja klassikoita. Hänen uusin teoksensa That All Shall Be Saved: Heaven, Hell, and Universal Salvation käsittelee taivasta ja helvettiä.

        Kärkevässä teoksessa on pamfletin makua, mutta Hartin äly ja kynä ovat huipputerässä.
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        "muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen"

        Tuo ylläoleva lause jo itsessään tuo esiin, että kyseessä on kadotus eli häviäminen olemattomiin.

        Näin ollen ikuista kitumista helvetissä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääräuskoiset pitää tappaa
        Koraanin pahimmat kohdat ovat usein Raamatusta.
        5. Moos. 13:13-16 ”Jos saatte tietää, että jossakin niistä kaupungeista, jotka Herra, teidän Jumalanne, antaa teidän asuttaviksenne, on kelvottomia miehiä, jotka ovat viekoitelleet kaupunkinsa asukkaat palvelemaan muita, teille vieraita jumalia … teidän on miekalla surmattava sen kaupungin asukkaat. Julistakaa kaupunki Herralle kuuluvaksi uhriksi, hävittäkää se ja surmatkaa sekä asukkaat että heidän karjansa.”

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). Jeesus syntyi kuningas Herodeksen aikana (viimeistään 4 eKr.) ja maaherra Quiriniuksen (Kyrenius) aikana (aikaisintaan 7 jKr.). Opetuslasten nimistäkin on kolme erilaista luetteloa.

        "Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25). "

        Eihän ole.
        Ne tuovat luomisen eri puolia esiin - eri tavalla kerrottuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Mooseksen kirja (Numeri)
        11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
        15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
        31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).

        "14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista."

        Eihän siinä niin sanota, että Jlan rankaisee lapsia esivanhempiensa pahoista teoista.

        Valitettavasti lapset saavat kantaa isiensä pahojen tekojen seurauksia omassakin elämässään.
        Tämä koskee sekä henkistä että fyysistä perintöä.

        Herra on pitkämielinen, ja hänen armonsa on suuri. Hän antaa anteeksi pahat teot ja rikkomukset, mutta ei suinkaan jätä rankaisematta.

        Daavidkin teki kuninkaana ollessaan vakavia rikoksia.
        Mutta Jla antoi hänelle kuitenkin anteeksi.
        Mutta niistä hän sai rangaistukset.
        Perheessä tuli vakava perhekriisi.
        Daavid joutui menettämään useita lapsiaan syntiensä takia.


    • Anonyymi

      Kaikki Jumalan osoittama viha Vanhassa testamentissä kuvastaa sitä ettei yksikään ihminen ansaitse pelastamista, vaan Jeesus ainoastaan armeliaisuuttaan pelastaa ihmisiä. Ette te vastaanväittäjät halua tehdä hyvää. Ette te halua kääntyä pois uskomasta valheita ja elämästänne epäjumalille tai itsellenne. Pidätte Jumalan armoa ja rakkautta halpana sen lisäksi että olette jo valmiiksi täysin kelvottomia hänelle kaikkine tekoinenne ja ajatuksinenne, kuten jokainen ihminen on.
      Jumala on ilmoittanut teille iankaikkisen rakkautensa, jos se ei kelpaa niin ei kenelläkään ole teille mitään enempää antaa. Ei kukaan voi antaa enemmän hyvää kuin kaiken Luoja. Hänen armostaan te ylipäätään olette olemassa ja elätte.


      Matteus 3:11-12
      "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatantereensa ja kokoaa nisunsa aittaan, muta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."

      Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Nisut ovat tässä vertauksessa Jumalan omia, ja heille Jumala on antanut Henkensä. Ruumenet ovat taas jumalattomia jotka pysyvät jumalattomuudessaan ja valheissa, heidät hän kastaa sammumattomassa tulessa.

      Roomalaiskirje 8:34
      "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin ..."

      Tämän mukaan oikeus ja valta tuomita helvettiin on sillä joka on kuollut. Jeesus siis jollain tapaa sinetöi kadotustuomion kaikille jumalattomille ristin kuolemallaan. Uskon että Jeesus asetti kadotustuomion ristillä, ja Jeesus sanoi:

      Johannes 12:31
      "Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos."

      Ja tämä:

      Hesekiel 15:6
      “Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Niinkuin metsän puitten seassa käy viinipuulle, jonka minä olen antanut tulen kulutettavaksi, niin minä annan käydä myös Jerusalemin asukkaille.”

      Jeesus on viinipuu:

      Johannes 15:5
      “Minä olen viinipuu ...”.

      Jumala antoi itsensä "tulen kulutettavaksi" uhrautuessaan ihmiskunnan synneistä Jeesuksessa.

      Tuomio ilmoitettiin Jeesuksessa. Se oli myös lain viimeinen täyttymys, että iankaikkinen rangaistus kohtaa kaikkia niitä jotka tekevät syntiä, eivätkä käänny. Pyytäkää siis Jeesukselta anteeksi syntejänne ja kääntykää pois niistä. Hänellä on valta antaa anteeksi ja tuomita, kenelläkään muulle ei. Ja sen hän on luvannut, että jokainen, joka häntä avuksi huutaa pelastuu.

      • Anonyymi

        Julmuus on julmuus, vaikka kuinka kauniisti sen yrittäisi sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julmuus on julmuus, vaikka kuinka kauniisti sen yrittäisi sanoa.

        Oikeudenmukaisuus ei ole julmaa. Jokainen maksaa siitä minkä on tehnyt Jeesukselle kenessä on mittaamaton määrä kuolemaa ja kärsimystä. Jumalan hyvyys on sinulle ongelma. Hän on liian hyvä, eli rankaisee ja vihaa pahaa liikaa sinusta. Minusta ei. Minusta hän saa luvan heittää minutkin helvettiin, jos niin oikeaksi katsoo. Vaikka ei hänen tarvitse keneltäkään lupia kysyä. Hän tekee jokaiselle meistä lopulta sen mikä on oikein.
        Voitko kuvitella miten hyvin asiat olisivat maailmassa, jos valtaosa ihmisistä ihan oikeasti uskoisivat Jumalan olevan näin ankara? Kuka uskaltaisi murhata? Kuka varastaa? Kuka valehdella? Ei Raamattu turhaan sano, että aito Jumalan pelko on viisauden alku. Ja jos kaikki rakastaisivat Jeesusta, niin kuka haluaisi tehdä syntiä, kun tietää tekevänsä sen rakkaalle? Me ihmiset olemme julmia. Meidän takia Jumala on ruoskittu, pahoinpidelty ja tapettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeudenmukaisuus ei ole julmaa. Jokainen maksaa siitä minkä on tehnyt Jeesukselle kenessä on mittaamaton määrä kuolemaa ja kärsimystä. Jumalan hyvyys on sinulle ongelma. Hän on liian hyvä, eli rankaisee ja vihaa pahaa liikaa sinusta. Minusta ei. Minusta hän saa luvan heittää minutkin helvettiin, jos niin oikeaksi katsoo. Vaikka ei hänen tarvitse keneltäkään lupia kysyä. Hän tekee jokaiselle meistä lopulta sen mikä on oikein.
        Voitko kuvitella miten hyvin asiat olisivat maailmassa, jos valtaosa ihmisistä ihan oikeasti uskoisivat Jumalan olevan näin ankara? Kuka uskaltaisi murhata? Kuka varastaa? Kuka valehdella? Ei Raamattu turhaan sano, että aito Jumalan pelko on viisauden alku. Ja jos kaikki rakastaisivat Jeesusta, niin kuka haluaisi tehdä syntiä, kun tietää tekevänsä sen rakkaalle? Me ihmiset olemme julmia. Meidän takia Jumala on ruoskittu, pahoinpidelty ja tapettu.

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/toimittajalta-kristinusko-on-joko-jumalallinen-rakkaustarina-tai-kosminen-painajainen
        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        ...
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua

        Lopulta David Bentley Hartin mukaan jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua.

        Miten niin?

        Siten niin, että ihminen on olento, joka syntyy, kasvaa ja on olemassa nimenomaan suhteessa toisiin ihmisiin. Eristetty ihminen ei ole ihminen lainkaan. Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Me voimme mennä taivaaseen ilman läheisiämme yhtä hyvin kuin Tallinnaan ilman keuhkoja ja sydäntä. Jos taivaaseen menee isä mutta ei tytärtä, taivaaseen ei oikeasti mene myöskään isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/toimittajalta-kristinusko-on-joko-jumalallinen-rakkaustarina-tai-kosminen-painajainen
        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        ...
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua

        Lopulta David Bentley Hartin mukaan jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua.

        Miten niin?

        Siten niin, että ihminen on olento, joka syntyy, kasvaa ja on olemassa nimenomaan suhteessa toisiin ihmisiin. Eristetty ihminen ei ole ihminen lainkaan. Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Me voimme mennä taivaaseen ilman läheisiämme yhtä hyvin kuin Tallinnaan ilman keuhkoja ja sydäntä. Jos taivaaseen menee isä mutta ei tytärtä, taivaaseen ei oikeasti mene myöskään isä.

        Jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai saatanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai saatanaa.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/toimittajalta-kristinusko-on-joko-jumalallinen-rakkaustarina-tai-kosminen-painajainen
        1500-luvulla elänyt sveitsiläinen reformaattori Jean Calvin totesi, että helvetti on täynnä alle kyynärän pituisia pikkulapsia. Calvinin mukaan kyseiset lapset, samoin kuin muut helvettiin joutuvat, päätyvät ikuiseen kadotukseen siksi, että Jumala on niin etukäteen päättänyt. Miksi? Koska Jumala voi. Piste.

        2000-luvulla elävä yhdysvaltalainen David Bentley Hart toteaa, että jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        ...
        Epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset Jumalalta

        David Bentley Hartin mukaan kristillisen kertomuksen ytimessä on jotain mätää, eikä ongelma koske vain kalvinisteja pimeine ennaltamääräämisoppeineen. Valtaosa koskaan eläneistä kristityistä on uskonut vakaasti, että Jumala tuomitsee huomattavan osan luomistaan ihmisistä ikuiseen kärsimykseen.

        Hart käyttää ajatussuuntauksesta termiä ”infernalist orthodoxy”, leppeästi suomentaen ”helvetillinen oikeaoppisuus”.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita.

        Monet kristityt uskovat, että vain henkilökohtainen usko Jeesukseen voi pelastaa ihmisen Jumalan vihalta ja ikuiselta tuomiolta. Hartin mukaan uskomus on johtanut tilanteeseen, jossa ”monien kristittyjen syy evankelioimiselle on kautta vuosien ollut epätoivoinen kilpajuoksu pelastaa mahdollisimman monta sielua Jumalalta – –”.

        Mistä sellainen epätoivo kumpuaa?

        Jeesus puhui Jumalasta taivaallisena isänä. Minkälainen isä antaisi uppiniskaisten lastensa astua helvettiin – saati loisi heidät tietoisena, että aikoo itse syöstä heidät ikuiseen tuskaan?

        Ei ainakaan sellainen, joka on itse Hyvyys ja Rakkaus. Ja sitähän Jumala on, jos kristilliseen kertomukseen on uskominen.
        Jumalan ikioma Auschwitz

        On teoriassa mahdollista, että maailman tyhjästä luonut Jumala on luodessaan päättänyt, että osa luoduista joutuu lopulta ikuiseen kidutukseen. David Bentley Hartin mukaan sen sijaan ei ole edes teoriassa mahdollista, että sellainen Jumala olisi hyvä.

        Jos yksikin luotu joutuisi lopulta ikuiseen tuskaan, maailma olisi kosminen painajainen ja sen luoja kosminen Hitler.

        Hitleriä ja Jumalaa erottaisi lähinnä se, että Hitlerin masinoima holokausti kesti muutaman vuoden, mutta Jumalan ikioma Auschwitz olisi ikuinen.

        Jumalan hyvyyden ja ikuisen helvetin välillä on ammottava ristiriita, jonka ratkaisemiseksi teologit ovat esittäneet monenlaisia selityksiä. Sanotaan, että ikuinen helvetti on välttämätön osa Jumalan hyvää kokonaissuunnitelmaa (vaikka ihminen ei sitä voi ymmärtää), että Jumalalla on oikeus luoda mitä haluaa, että Jumalan rakkaus ja hyvyys eivät ole samanlaisia kuin ihmisten ymmärtämä rakkaus ja hyvyys, että ihminen valitsee itse helvetin, että helvetti on syntiinlankeemuksen seurausta ja niin päin pois.

        Kaikki argumentit ovat yksinkertaisesti huonoja, ja Hart purkaa ne yksi kerrallaan.

        Kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua

        Lopulta David Bentley Hartin mukaan jäljelle jää vain kaksi vaihtoehtoa. Joko kaikkien on pelastuttava tai kukaan ei voi pelastua.

        Miten niin?

        Siten niin, että ihminen on olento, joka syntyy, kasvaa ja on olemassa nimenomaan suhteessa toisiin ihmisiin. Eristetty ihminen ei ole ihminen lainkaan. Jos isä menettää tyttärensä, hän menettää samalla korvaamattoman osan itsestään.

        Me voimme mennä taivaaseen ilman läheisiämme yhtä hyvin kuin Tallinnaan ilman keuhkoja ja sydäntä. Jos taivaaseen menee isä mutta ei tytärtä, taivaaseen ei oikeasti mene myöskään isä.

        Sinäjokin olet teoillasi ristiinnaulinnut Jumalan Jeesuksessa. Ilman sinun syntejäsi hänen ei olisi tarvinnut tulla ristiinnaulituksi. Vain Hitleriin verrattava ihminen ei kadu sitä mitä on tehnyt Jeesukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäjokin olet teoillasi ristiinnaulinnut Jumalan Jeesuksessa. Ilman sinun syntejäsi hänen ei olisi tarvinnut tulla ristiinnaulituksi. Vain Hitleriin verrattava ihminen ei kadu sitä mitä on tehnyt Jeesukselle.

        ....
        Heprealaiskirje 6:4-6
        "Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Uskosta luopuvat jälleen ristiinnaulitsevat Jeesuksen. Tämä sanoo että jokainen ihminen uskoi tai ei, on jo kertaalleen syyllinen Kristuksen eli Jumalan murhaan. Tämä on suurempi rikkomus kuin kaikki rikkomukset mitä maailmassa on koskaan tehty. Holokaustin kärsimyksille tuli loppunsa. Kaikelle inhimilliselle kärsimykselle maan päällä on loppunsa. Mutta Jeesuksen risti on iankaikkinen kuten Jumala on iankaikkinen. Ja meidän ihmisten tulisi itkeä syntejämme, jotka teemme Jeesukselle. Mutta sen sijaan me nautimme niistä. Ihmiset sotivat, riitelevät, vihaavat, varastavat, himoisevat, ahnehtivat, eivät välitä tehdä hyvää. Kun kuulevat sanoman Jumalasta kuka heidät tahtoisi vapahtaa synneistä, he kääntävät selkänsä ja käyvät jatkamaan syntejään. Kääntykää ihmiset pois pahasta.

        Luukas 23:34
        "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäjokin olet teoillasi ristiinnaulinnut Jumalan Jeesuksessa. Ilman sinun syntejäsi hänen ei olisi tarvinnut tulla ristiinnaulituksi. Vain Hitleriin verrattava ihminen ei kadu sitä mitä on tehnyt Jeesukselle.

        Ja kristityille on luvattu, että he saavat nauttia taivaasta ikuisesti. Mutta voitteko luottaa sellaisen henkilön lupaukseen, joka lähettää ikuiseen kidutukseen? Ehkä hän haluaa jonain päivänä lähettää myös teidät, "pelastetut" kaikki ikuiseen kadotukseen? Voitteko luottaa tällaisen henkilön sanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Heprealaiskirje 6:4-6
        "Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät."

        Uskosta luopuvat jälleen ristiinnaulitsevat Jeesuksen. Tämä sanoo että jokainen ihminen uskoi tai ei, on jo kertaalleen syyllinen Kristuksen eli Jumalan murhaan. Tämä on suurempi rikkomus kuin kaikki rikkomukset mitä maailmassa on koskaan tehty. Holokaustin kärsimyksille tuli loppunsa. Kaikelle inhimilliselle kärsimykselle maan päällä on loppunsa. Mutta Jeesuksen risti on iankaikkinen kuten Jumala on iankaikkinen. Ja meidän ihmisten tulisi itkeä syntejämme, jotka teemme Jeesukselle. Mutta sen sijaan me nautimme niistä. Ihmiset sotivat, riitelevät, vihaavat, varastavat, himoisevat, ahnehtivat, eivät välitä tehdä hyvää. Kun kuulevat sanoman Jumalasta kuka heidät tahtoisi vapahtaa synneistä, he kääntävät selkänsä ja käyvät jatkamaan syntejään. Kääntykää ihmiset pois pahasta.

        Luukas 23:34
        "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."

        Ihmiset, jotka uskovat, että Jumala on niin julma, että hän heittää ihmiset ikuiseen helvettiin, ovat myös julmia ja täysin harhaanjohdettuja. Yrität vain MIELLYTTÄÄ julmuutta, koska olet julmuuden armoilla. Kristinusko ei eroa julmuuden osalta millään tavalla veliuskonnosta, islamin uskonnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, jotka uskovat, että Jumala on niin julma, että hän heittää ihmiset ikuiseen helvettiin, ovat myös julmia ja täysin harhaanjohdettuja. Yrität vain MIELLYTTÄÄ julmuutta, koska olet julmuuden armoilla. Kristinusko ei eroa julmuuden osalta millään tavalla veliuskonnosta, islamin uskonnosta.

        Tarkastellaan asiaa kristillisestä näkökulmasta. Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä olen pelastunut ja nautin ikuisuudesta taivaassa, kun taas kaikki ne, jotka olivat minun läheisiä ja jotka eivät ole pelastuneet, kärsivät helvetissä? On parempi olla helvetissä heidän kanssaan ja kärsiä yhdessä kuin "nauttia" taivaasta, kun rakkaani kärsivät samaan aikaan. Jos joku rakastamasi ihminen kärsii kauheasti, voitko silti nauttia elämästäsi täysillä, vaikka oletkin tässä maailmassa. Silloin kysymys myötätunnosta ei nouse esiin. En voi rakastaa jotakuta, jota pelkään, enkä voi pelätä jotakuta, jota rakastan. Tässä mielessä lasten hankkiminen on myös hirvittävää itsekkyyttä, egoismia, koska aina on olemassa mahdollisuus, että lapset eivät pelastu. Miksi siis hankkia lapsia, jos on mahdollista, että yksikin heistä joutuu helvettiin? Täällä on niin paljon vastoinkäymisiä. Pelkästään se, että et rakasta Jumalaa, on riittävä syy joutua ikuisesti helvettiin. Voitko rakastaa jotakuta, kun tiedät, että hän lähettää ikuiseen kidutukseen kärsimään? Kärsimyksen täytyy tietysti olla kuin rangaistus, mutta sitten saa taas uuden mahdollisuuden. Rangaistuksen kautta oppii jotain. Jopa julmat vanhemmat antavat lapselleen toisen mahdollisuuden, mutta eivät tässä tapauksessa, vaikka me kaikki olemme Hänen lapsiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastellaan asiaa kristillisestä näkökulmasta. Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä olen pelastunut ja nautin ikuisuudesta taivaassa, kun taas kaikki ne, jotka olivat minun läheisiä ja jotka eivät ole pelastuneet, kärsivät helvetissä? On parempi olla helvetissä heidän kanssaan ja kärsiä yhdessä kuin "nauttia" taivaasta, kun rakkaani kärsivät samaan aikaan. Jos joku rakastamasi ihminen kärsii kauheasti, voitko silti nauttia elämästäsi täysillä, vaikka oletkin tässä maailmassa. Silloin kysymys myötätunnosta ei nouse esiin. En voi rakastaa jotakuta, jota pelkään, enkä voi pelätä jotakuta, jota rakastan. Tässä mielessä lasten hankkiminen on myös hirvittävää itsekkyyttä, egoismia, koska aina on olemassa mahdollisuus, että lapset eivät pelastu. Miksi siis hankkia lapsia, jos on mahdollista, että yksikin heistä joutuu helvettiin? Täällä on niin paljon vastoinkäymisiä. Pelkästään se, että et rakasta Jumalaa, on riittävä syy joutua ikuisesti helvettiin. Voitko rakastaa jotakuta, kun tiedät, että hän lähettää ikuiseen kidutukseen kärsimään? Kärsimyksen täytyy tietysti olla kuin rangaistus, mutta sitten saa taas uuden mahdollisuuden. Rangaistuksen kautta oppii jotain. Jopa julmat vanhemmat antavat lapselleen toisen mahdollisuuden, mutta eivät tässä tapauksessa, vaikka me kaikki olemme Hänen lapsiaan.

        Jos tämä kristinuskon helvettiopin opetus olisi totta, ihmisellä ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin valittaa tätä kauheaa kohtaloa, että hän ylipäätään syntyy. Sillä jos ihminen ei olisi syntynyt lainkaan, hän ei kärsisi ikuisesti helvetissä. Mutta koska vanhemmilla oli joka tapauksessa lapsia, heitä odottaa helvetin kärsimys. Tämä ajatus on kaikkea hyvää vastaan. Sinun on rakastettava, vaikka tietäisit, että rakastamasi on julma. Jos et rakasta, joudut helvettiin. Pakottamista. Muuten kärsit ikuisesti. Eli vapaa tahtoa ei ole lainkaan. Jos et rakasta julmuutta, kärsit ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastellaan asiaa kristillisestä näkökulmasta. Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä olen pelastunut ja nautin ikuisuudesta taivaassa, kun taas kaikki ne, jotka olivat minun läheisiä ja jotka eivät ole pelastuneet, kärsivät helvetissä? On parempi olla helvetissä heidän kanssaan ja kärsiä yhdessä kuin "nauttia" taivaasta, kun rakkaani kärsivät samaan aikaan. Jos joku rakastamasi ihminen kärsii kauheasti, voitko silti nauttia elämästäsi täysillä, vaikka oletkin tässä maailmassa. Silloin kysymys myötätunnosta ei nouse esiin. En voi rakastaa jotakuta, jota pelkään, enkä voi pelätä jotakuta, jota rakastan. Tässä mielessä lasten hankkiminen on myös hirvittävää itsekkyyttä, egoismia, koska aina on olemassa mahdollisuus, että lapset eivät pelastu. Miksi siis hankkia lapsia, jos on mahdollista, että yksikin heistä joutuu helvettiin? Täällä on niin paljon vastoinkäymisiä. Pelkästään se, että et rakasta Jumalaa, on riittävä syy joutua ikuisesti helvettiin. Voitko rakastaa jotakuta, kun tiedät, että hän lähettää ikuiseen kidutukseen kärsimään? Kärsimyksen täytyy tietysti olla kuin rangaistus, mutta sitten saa taas uuden mahdollisuuden. Rangaistuksen kautta oppii jotain. Jopa julmat vanhemmat antavat lapselleen toisen mahdollisuuden, mutta eivät tässä tapauksessa, vaikka me kaikki olemme Hänen lapsiaan.

        Oppi helvetistä paikkana, jossa (suurin) osa ihmiskunnasta joutuu aikanaan kärsimään iankaikkista kidutusrangaistusta syntiensä vuoksi, on moraalisesti, älyllisesti JA hengellisesti niin täydellisen irvokas, alhainen ja mätä, että se ansaitsee osakseen jyrkimmän ja ankarimman mahdollisen kritiikin. Se on äärettömän paljon alhaisempi kuin oli Natsi-Saksan rotuoppi, Etelä-Afrikassa harjoitettu apartheid ja Pohjois-Amerikassa Ku Klux Klanin toimintaa siivittänyt ihmiskäsitys.
        Se tekee kannattajistaan SAMANLAISIA kuin yllä mainitut opit tekivät kannattajistaan.
        KUKAAN ei ole syntyessään natsi eikä rasisti. Sellaiseksi KASVETAAN ympäristön vaikutuksesta. Ja kun tuo vaikutus on riittävän pitkäkestoista ja intensiivistä, natsi tai rasisti kokee natsisminsa ja rasisminsa OIKEUTETUKSI ja MORAALISEKSI näkökannaksi.
        Teidän helvettiuskovaisten helvettiusko on siitä kummallista, että te puolustatte viimeisen saakka jumalaanne, joka on helvetin luonut, koska helvetin luonut jumala on teidän mielestänne OIKEUDENMUKAINEN ja MORAALINEN. Ja kuitenkaan te ette osaa ILOITA tuon oikeudenmukaisen ja moraalisen jumalan oikeudenmukaisesta ja moraalisesta luomuksesta. Tuo helvetin luonut jumala ei jostain syystä sitten kuitenkaan toivo kenenkään joutuvan tuohon itse luomaansa oikeudenmukaiseen ja moraaliseen rangaistuksen paikkaan. Ja TÄHÄN (jumalan ilmeiseen päättämättömyyteen helvetin soveliaisuudesta) perustuu tuo teidän halunne "evankelioida" ihmisiä.
        No kuinka aitoa teidän HALUNNE evankelioida sitten on? Suurin piirtein yhtä aitoa kuin on länsimaiden huoli Kiinassa kidutettavista ja keskitysleireihin paiskatuista uiguureista: länsimaat lähettävät ilman omantunnon tuskia urheilijansa Kiinassa järjestettäviin olympialaisiin. Teidän evankelioimisintonne ja "huoli kadotukseen joutuvista sieluista" on suurin piirtein samaa tasoa kuin Euroopan maiden huoli Natsi-Saksan noususta ja juutalaisvainoista 1930-luvun puolivälissä; te ette tosiasiassa piittaa IANKAIKISEEN KADOTUKSEEN matkalla olevista ihmissieluista hevonpaskan vertaa.
        Tämäkin on osoitus teidän moraalisesta penseydestänne ja laiskuudestanne. Te väitätte uskovanne iankaikkisen helvetin olemassaoloon mutta ette kuitenkaan uhraa JOKAISTA valvaillaolonne sekuntia VAROITTAEN IHMISIÄ - NAAPUREITANNE JA TYÖTOVREITANNE, SUKULAISIANNE, TUTTUJANNE JA YSTÄVIÄNNE, KAIKKIA - tuosta kauheasta kohtalosta, joka heitä vaanii, jolleivät "tee parannusta". Ja nuo ihmiset eivät suinkaan ole teistä etäällä niin kuin Kiinan uiguurit ja Etelä-Afrikan värilliset vaan tavoitettavissa teidän arjessanne.
        Mitä tämä kertoo helvettiopista ja sen kannattajista - sen, että ikinä ei ole maan päälllä tallustellut niin velttoa ja penseätä "asiaansa uskovaa" ihmisryhmää. Ikinä ei ole maan päällä jokin totuus synnyttänyt niin latteaa, mitätöntä ja olematonta toimintaa. Ikinä ei ole maan päällä jäänyt jokin oppi niin teorian tasolle ja niin pelkäksi huulten löpinäksi kuin oppi helvetistä.
        Te väitätte uskovanne helvetin olemassaoloon. Osoittakaa tuo uskonne elämässänne ja elämällänne, te ihmisten kohtalosta piittaamattomat, sydäntänne OMALLA pelastusvarmuudellanne syötelleet porsaat.

        Tämä on teksti toiselta palstalta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17296535/helvettiin-uskoville


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset, jotka uskovat, että Jumala on niin julma, että hän heittää ihmiset ikuiseen helvettiin, ovat myös julmia ja täysin harhaanjohdettuja. Yrität vain MIELLYTTÄÄ julmuutta, koska olet julmuuden armoilla. Kristinusko ei eroa julmuuden osalta millään tavalla veliuskonnosta, islamin uskonnosta.

        Emme me kutsu ihmisiä jotka uskovat kuolemaan julmiksi, kuitenkin se tapahtuu. Sinä elät mieluummin synnissä ja Jeesuksesta välittämättä. Ihan omaa syytäsi se helvettiin joutuminen on, jos sinne joudut ja sen myös ansaitset. Et sinä ole tehnyt mitään niin hyvää että Jumalan pyhyys ei vaatisi sinullekin Jeesuksen veren kostoa.

        Me kristityt emme tee väkivaltaa kenellekään koska kaikki väkivalta tehdään todellisuudessa Jeesukselle. Tässä on meidän ja eri uskontojen erotus (e
        ateismit, islamit, hindut). Toki kristityiksi itseään kutsuvia on, jotka tekevät väkivaltaa, sekin on heidän ongelmansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme me kutsu ihmisiä jotka uskovat kuolemaan julmiksi, kuitenkin se tapahtuu. Sinä elät mieluummin synnissä ja Jeesuksesta välittämättä. Ihan omaa syytäsi se helvettiin joutuminen on, jos sinne joudut ja sen myös ansaitset. Et sinä ole tehnyt mitään niin hyvää että Jumalan pyhyys ei vaatisi sinullekin Jeesuksen veren kostoa.

        Me kristityt emme tee väkivaltaa kenellekään koska kaikki väkivalta tehdään todellisuudessa Jeesukselle. Tässä on meidän ja eri uskontojen erotus (e
        ateismit, islamit, hindut). Toki kristityiksi itseään kutsuvia on, jotka tekevät väkivaltaa, sekin on heidän ongelmansa.

        Ihminen, joka puolustaa julmuutta, on itse myös julma. Yrität vain MIELLYTTÄÄ julmuutta, koska olet julmuuden armoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen, joka puolustaa julmuutta, on itse myös julma. Yrität vain MIELLYTTÄÄ julmuutta, koska olet julmuuden armoilla.

        ...jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...jos ihmiset ajattelevat Jumalasta kuten Calvin, on lähinnä makuasia, palvooko ihminen Jumalaa vai paholaista.

        Lähtemättä väittelemään onko Calvin oikeassa, niin sinustako on yhtä hyvä siis palvoa sitä jota palvomalla joutuu helvettiin kuin sitä jota palvomalla pelastuu siitä? Outo johtopäätös. Tuomio helvettiin on juuri saatanalle valmistettu ja niille jotka häntä seuraavat ja jotka levittävät hänen valheitaan. Mikä tarkoittaa kaikkia jotka eivät usko Jeesukseen ja häntä rakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtemättä väittelemään onko Calvin oikeassa, niin sinustako on yhtä hyvä siis palvoa sitä jota palvomalla joutuu helvettiin kuin sitä jota palvomalla pelastuu siitä? Outo johtopäätös. Tuomio helvettiin on juuri saatanalle valmistettu ja niille jotka häntä seuraavat ja jotka levittävät hänen valheitaan. Mikä tarkoittaa kaikkia jotka eivät usko Jeesukseen ja häntä rakasta.

        ...
        Ja mihin perustat uskosi siihen että et ansaitse kadotustuomiota? Mitä hyvää olet tehnyt tai mitä pahaa olet jättänyt tekemättä? Vai onko sinun luonteesi niin erinomainen että se ansaitsee parempaa? Miten tämä erinomaisuus saa sinut erottumaan meistä ketkä tunnustamme ansainneemme kadotustuomion, mutta uskomme Jeesuksen kautta saavamme anteeksi ja pelastuvamme?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ellei Jeesus ole yhä kärsimässä helvetissä, Hän ei ssis ole kantanut ikuisen piinan rangaistusta uskovien puolesta, onhan Jumala oikeamielinen, sama rangaistus kaikille.

      Vai olisikohan sittenkin niin, että synnin rangaistus onkin se tuska, jota Jeesus tunsi ristillä, kokiessaan itsensä Jumalan hylkäämäksi. Jumalattomat tulevat kerran kokemaan samaa kauhua, ja huutavat kalloioille. "Peittäkää meidät Jumalan vihalta", vähän ennenkuin tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät kaikki.
      Tässä käytetään kreikan sanaa KATEFAGEN, joka merkitsee kirjaimellisesti;. nielaista, syödä suihinsa kokonaan, hotkaista vatsaansa. Tuli nielaisee jumalattomat.

      Samaa sanoo Malakia 4:

      On tuleva päivä, joka palaa kuin pätsi.... ja kaikki julkeat...jotka tekevät sitä,mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia, ja HEIDÄT POLTTAA SE PÄIVÄ....niin ei jätä heistä juurta eikä oksaa.
      Muuta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen.... ja tallaatte jumalattomatsillä he tulevat tomuksi teidän jalkainne alle, sinä päivänä...

      Voisiko tuon asian selvemmin sanoa?

      • Anonyymi

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        15 Hän sanoo Moosekselle: ´Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.´ 16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.

        2. Kirje Timoteukselle

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.

        Kumpi on julmempi: Raamattu tai Koraani?
        Tulisiko uskovaisen pitää huolta perheestään?
        1. Tim. 5:8 ”Mutta jos joku ei pidä huolta omaisistaan ja varsinkaan ei perhekuntalaisistaan, niin hän on kieltänyt uskon ja on uskotonta pahempi.”
        Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” (1933/38-käännös) Tämä on tarkka käännös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.

        Jumalia on monta
        Raamatun vanhimpien kirjojen kirjoitusaikaan juutalaiset uskoivat moneen jumalaan, ja jumalasta käytetään monikkomuotoa ”Elohim”, sekä Jumala puhuu usein monikossa (”menkäämme”). Lisäksi
        myös Saatana on ”tämän maailman jumala” (2. Kor. 4:4).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        2. Kirje tessalonikalaisille
        2:2 “Kristuksen päivä on käsillä”. Paavali uskoi näkevänsä Jeesuksen paluun.
        2:9 Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.

        2:11-12 Jumala laittaa meidät uskomaan valheisiin voidakseen tuomita sielumme helvettiin.

        5. Mooseksen kirja (Deuteronomium)
        22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
        22:23-24 Esiaviollisesta seksistä molemmat pitää kivittää kuoliaiksi. Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
        (Peloissaan oleva uhri ei välttämättä saa huudettua tai uskalla.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Luukkaan (23:43) mukaan Jeesus väitti kuolinpäivänään olevansa paratiisissa vielä samana iltana. Kolme päivää myöhemmin hän sanoo, ettei ole vielä siellä ollut (Joh. 20:17). Ap. 1:3-12 mukaan hän nousi taivaaseen vasta 40 päivän kuluttua kuolleista heräämisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Jumala ei ole kaikkitietävä eikä kaikkivaltias mutta Saatana on
        Vanhan testamentin monessa kohdassa kerrotaan, miten Jumala on kaikkivoipa ja kaikkinäkevä muttei pysty useisiin asioihin eikä näe useita asioita. Uudesta Testamentista asialle löytyy selitys?
        2. Tess. 2:9 (Paavali) Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2. Tim. 2:26 (Paavali) Paholainen voi vallata meidät milloin tahansa.

        Jopa Raamatun tärkeimmistä tapahtumista kuvaukset ovat ristiriitaisia
        Luomiskertomuksia on kaksi aivan ristiriitaista (1. Moos. 1:1-2:3, 2:4-25).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Kohtelias ja vihollisiaan rakastava Jeesus
        Matt. 23:33 ”Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?”
        Matt. 23:17 ”Te tyhmät ja sokeat!”
        Matt. 12:34 ”Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja?”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        3. KR 1933/-38
        Ps. 82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;

        Monta jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi olla ihmettelemättä, miksi kristityt ottavat vain yhden raamatunkohdan ja jättävät täysin huomiotta toisen, joka puhuu edellistä vastaan.
        Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Kun fanaattisuus astuu kuvaan, ollaan jo vaarallisilla poluilla. Kiihkeydessäsi et eroa yhtään veliuskonnon, islamin, edustajista.


      • Anonyymi

        Jeesus ei ole kärsimässä helvetissä, mutta Jeesuksen haavat ja kuolema ovat iankaikkisia koska Jumalan haavat ja kuolema ovat iankaikkisia ja koska Jeesus on Jumalan Poika eli Jumala. Yksinkertainen ja lapsenkin pääteltävissä oleva tosiasia.


    • Anonyymi

      Helvetti on samalla tavoin kuin Vladimir Putin on oikeudenmukainen.
      Samalla tavoin kuin Putin pommittaa Ukrainaa siitä syystä, että Ukraina ei suostu moisen sosiopaatin käskytettäväksi, samalla tavoin te mielipuolet helvetinpalvojat kuvittelette olevan oikeudenmukaista, kun teidän mielikuvitusjumalanne tuomitsee ihmisiä iankaikkiseen kidutukseen. Häpeä, senkin sika!

      • Anonyymi

        Häpekää, helvettiuskovaiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpekää, helvettiuskovaiset!

        2. Kirje Timoteukselle

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häpekää, helvettiuskovaiset!

        Mehän juuri häpeämmekin syntejämme. Te jotka ette usko helvettiin, ette myöskään syntejänne todella häpeä ja pidä pahana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehän juuri häpeämmekin syntejämme. Te jotka ette usko helvettiin, ette myöskään syntejänne todella häpeä ja pidä pahana.

        Lue tämä, koska tämä on Raamatussa. Joten turha yrittää mitään:
        Raamatussa lukee: Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tämä, koska tämä on Raamatussa. Joten turha yrittää mitään:
        Raamatussa lukee: Efes. (Paavali) 1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.

        Raamatussa Jumala käskee ihmisiä kääntymään synneistään pois. Kuvittelet että Jumalan Kaikkivaltius on yksinkertaisempaa kuin ihmisten valinnanvapaus. Näin ei ole. Jumala määrää kaiken ennalta mutta jokainen ihminen tekee ratkaisunsa omasta halustaan. Taivaassa ei ole ketään sellaista joka ei sinne halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa Jumala käskee ihmisiä kääntymään synneistään pois. Kuvittelet että Jumalan Kaikkivaltius on yksinkertaisempaa kuin ihmisten valinnanvapaus. Näin ei ole. Jumala määrää kaiken ennalta mutta jokainen ihminen tekee ratkaisunsa omasta halustaan. Taivaassa ei ole ketään sellaista joka ei sinne halua.

        kaikki on jo päätetty
        Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        Ah ja voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki on jo päätetty
        Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        Ah ja voi.

        Kyllä, Jumala valitsee omansa. Mutta ihminen ei voi valita itseään ja todeta, että "nyt minä olen pelastunut". Valinta on Jumalan. Ja Jumalan lupaus on että kaikki jotka uskovat Jeesukseen pelastuvat. Kukaan ei ansaitse pelastusta, vaan Jumala on armollinen ja pelastaa. Raamattu ei opeta, että ihmiset voisivat 100% varmuudella tietää olevansa pelastettuja, vaan. "Jos te Hengellä kuoletatte lihan teot, niin te pelastutte." Jumalan omat ovatkin siksi omaltatunnoltaan arkoja. Eivät sellaisia jotka ovat tietävinään mikä on oikein. Fariseukset pitivät itseään Jumalan valitsemina, koska olivathan he valittua kansaa ja tunsivat kirjoitukset omallalaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jumala valitsee omansa. Mutta ihminen ei voi valita itseään ja todeta, että "nyt minä olen pelastunut". Valinta on Jumalan. Ja Jumalan lupaus on että kaikki jotka uskovat Jeesukseen pelastuvat. Kukaan ei ansaitse pelastusta, vaan Jumala on armollinen ja pelastaa. Raamattu ei opeta, että ihmiset voisivat 100% varmuudella tietää olevansa pelastettuja, vaan. "Jos te Hengellä kuoletatte lihan teot, niin te pelastutte." Jumalan omat ovatkin siksi omaltatunnoltaan arkoja. Eivät sellaisia jotka ovat tietävinään mikä on oikein. Fariseukset pitivät itseään Jumalan valitsemina, koska olivathan he valittua kansaa ja tunsivat kirjoitukset omallalaillaan.

        Sitten tietenkin myös tämä: kristityille on luvattu, että he saavat nauttia taivaasta ikuisesti. Mutta voitteko luottaa sellaisen henkilön lupaukseen, joka lähettää ikuiseen kidutukseen? Ehkä hän haluaa jonain päivänä lähettää myös teidät, "pelastetut" kaikki ikuiseen kadotukseen? Voitteko luottaa tällaisen henkilön sanaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten tietenkin myös tämä: kristityille on luvattu, että he saavat nauttia taivaasta ikuisesti. Mutta voitteko luottaa sellaisen henkilön lupaukseen, joka lähettää ikuiseen kidutukseen? Ehkä hän haluaa jonain päivänä lähettää myös teidät, "pelastetut" kaikki ikuiseen kadotukseen? Voitteko luottaa tällaisen henkilön sanaan?

        Tottakai voimme. Kun hän pitää meille muutkin lupauksensa. Olen mm. saanut mitä olen rukouksillani pyytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mehän juuri häpeämmekin syntejämme. Te jotka ette usko helvettiin, ette myöskään syntejänne todella häpeä ja pidä pahana.

        Te ette tosiasiassa häpeä syntejänne vaan olette vain häpeävinänne niitä samalla tavoin kuin Putinin hännystelijät hännystelevät presidenttiään pitääkseen valtiaansa tyytyväisenä.
        Teidän usko(nto)nne on silkkaa pelkuruutta.
        Pelkuruus ei koskaan synnytä totuutta vaan ainoastaan valhetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te ette tosiasiassa häpeä syntejänne vaan olette vain häpeävinänne niitä samalla tavoin kuin Putinin hännystelijät hännystelevät presidenttiään pitääkseen valtiaansa tyytyväisenä.
        Teidän usko(nto)nne on silkkaa pelkuruutta.
        Pelkuruus ei koskaan synnytä totuutta vaan ainoastaan valhetta.

        Niin. Kerätään vaan "taivaspisteitä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te ette tosiasiassa häpeä syntejänne vaan olette vain häpeävinänne niitä samalla tavoin kuin Putinin hännystelijät hännystelevät presidenttiään pitääkseen valtiaansa tyytyväisenä.
        Teidän usko(nto)nne on silkkaa pelkuruutta.
        Pelkuruus ei koskaan synnytä totuutta vaan ainoastaan valhetta.

        Pelkuri on ihminen kenellä ei ole uskoa. Kun ei ole uskoa, ihminen ei uskalla lopulta mitään. Se kenellä on usko Jeesukseen maailmankaikkeuden Luojana ja ylläpitäjänä, ei siis ole pelkuri. Enkä nyt puhu pinnallisesta uskosta vaan todellisesta uskosta siihen että kaikki on Jeesuksen vallassa. Pelkuriksi haukkuminen on tämän vuoksi hölmöä, kun jos joku uskovainen on pelkuri, hän ei ole sitä siksi että uskoo ja luottaa Jeesukseen, vaan koska epäröi ja hänen uskonsa on epävarmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkuri on ihminen kenellä ei ole uskoa. Kun ei ole uskoa, ihminen ei uskalla lopulta mitään. Se kenellä on usko Jeesukseen maailmankaikkeuden Luojana ja ylläpitäjänä, ei siis ole pelkuri. Enkä nyt puhu pinnallisesta uskosta vaan todellisesta uskosta siihen että kaikki on Jeesuksen vallassa. Pelkuriksi haukkuminen on tämän vuoksi hölmöä, kun jos joku uskovainen on pelkuri, hän ei ole sitä siksi että uskoo ja luottaa Jeesukseen, vaan koska epäröi ja hänen uskonsa on epävarmaa.

        Olipahan harvinaislaatuisen egoistinen ja ääliömäinen länkytys, jossa ihminen arvioi omaa itseään eli toimii juuri niin typerästi kuin Paavali sanoi juutalaisten toimivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipahan harvinaislaatuisen egoistinen ja ääliömäinen länkytys, jossa ihminen arvioi omaa itseään eli toimii juuri niin typerästi kuin Paavali sanoi juutalaisten toimivan.

        Vai on oikein ääliö ja egoisti kun uskoo että pelkuruus syntyy juurikin epäuskosta. Mitä pelättävää on henkilöllä kuka uskoo Jeesuksen olevan maailmankaikkeuden Luoja ja suvereeni hallitsija? Tarkoittaa siis että hänen vallassaan on kaikki mitä ihmiset tekevät ja mitä maailmassa meidän ympärillämme tapahtuu.

        Sananlaskut 16:4
        "Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle."

        Jeesus on valmistanut jumalattomatkin onnettomuuden päivän varalle.


        Saarnaaja 11:5
        "Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."

        Jesaja 45:5-7
        "Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne, jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä ole Herra, eikä toista ole, minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä Herra, teen kaiken tämän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai on oikein ääliö ja egoisti kun uskoo että pelkuruus syntyy juurikin epäuskosta. Mitä pelättävää on henkilöllä kuka uskoo Jeesuksen olevan maailmankaikkeuden Luoja ja suvereeni hallitsija? Tarkoittaa siis että hänen vallassaan on kaikki mitä ihmiset tekevät ja mitä maailmassa meidän ympärillämme tapahtuu.

        Sananlaskut 16:4
        "Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen, niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle."

        Jeesus on valmistanut jumalattomatkin onnettomuuden päivän varalle.


        Saarnaaja 11:5
        "Niinkuin et tiedä tuulen teitä etkä luitten rakentumista raskaana olevan kohdussa, niin et myöskään tiedä Jumalan tekoja, hänen, joka kaikki tekee."

        Jesaja 45:5-7
        "Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne, jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä ole Herra, eikä toista ole, minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä Herra, teen kaiken tämän."

        Olen samaa mieltä kanssasi, mikäli uskot, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa ja että kerran on jokainen tämän koko maailman sovituksen seurauksena riemumielin tunnustava Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksen herrauden. Sovitetussa maailmassa ei tosiaankaan ole mitään pelättävää, ei itsensä eikä toisten vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, mikäli uskot, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa ja että kerran on jokainen tämän koko maailman sovituksen seurauksena riemumielin tunnustava Isän Jumalan kunniaksi Jeesuksen herrauden. Sovitetussa maailmassa ei tosiaankaan ole mitään pelättävää, ei itsensä eikä toisten vuoksi.

        Eivät toiset tee sitä riemumielin. Heidät pakotetaan siihen ja sen jälkeen heidät tuomitaan. Maailman synnit on sovitettu mutta maailma ei ota vastaan sovitusta pelastuakseen. Siitä syystä tämä maailma on tulelle talletettu. Se ei ota vastaan Jumalan kädenojennusta.


    • Oiketen mukaisuus ei ole hevetissä, siellä on kai jota ovat hyljäneet heille tarjotun pelastuksen, menevä omasta tahdostaan pimeydeen vaikka on tarjolla valkeus.

      • Anonyymi

        Ei Jumala rankaise ketään ellei se ole oikeudenmukaista. Helvetti on Jumalan oikeudenmukainen rangaistus pahoille. Kaikille meille jotka sen ansaitsemme. Armo ei ole armoa jos se ansaitaan. Ei yksikään ihminen ansaitse pelastusta, ei edes sillä että uskoo Jeesukseen, vaan Jumala on armollinen ja antaa anteeksi ihmisen kaikki synnit ja pelastaa hänet ilmoittamalla itsensä ja armonsa Jeesuksessa ihmiselle. Me emme ole minkään arvoisia, vaan Jumala rakastaa ja on kaikkikaikessa. Me emme ole rakastettavia, vaan Jumala rakastaa. Hän säälii ja armahtaa ja tekee kelvottomista kelvollisia omalla verellään.

        Jumala ei ole passiivinen tuomiossa, vaan sen langettaja. Valta tuomita kadotukseen on vain hänellä, jos hän ei tuomitsisi kadotukseen, niin ei kukaan:

        Matteus 10:28
        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

        Tuomiovalta ei ole ihmisillä, ei ihmisellä itsellään eikä toisilla, vaan Jumala meidän kohtalomme päättää.

        Roomalaiskirje 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin ..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala rankaise ketään ellei se ole oikeudenmukaista. Helvetti on Jumalan oikeudenmukainen rangaistus pahoille. Kaikille meille jotka sen ansaitsemme. Armo ei ole armoa jos se ansaitaan. Ei yksikään ihminen ansaitse pelastusta, ei edes sillä että uskoo Jeesukseen, vaan Jumala on armollinen ja antaa anteeksi ihmisen kaikki synnit ja pelastaa hänet ilmoittamalla itsensä ja armonsa Jeesuksessa ihmiselle. Me emme ole minkään arvoisia, vaan Jumala rakastaa ja on kaikkikaikessa. Me emme ole rakastettavia, vaan Jumala rakastaa. Hän säälii ja armahtaa ja tekee kelvottomista kelvollisia omalla verellään.

        Jumala ei ole passiivinen tuomiossa, vaan sen langettaja. Valta tuomita kadotukseen on vain hänellä, jos hän ei tuomitsisi kadotukseen, niin ei kukaan:

        Matteus 10:28
        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

        Tuomiovalta ei ole ihmisillä, ei ihmisellä itsellään eikä toisilla, vaan Jumala meidän kohtalomme päättää.

        Roomalaiskirje 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin ..."

        Armo ei ansaitse kukkaan omilla ansioilla tiedoksi vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala rankaise ketään ellei se ole oikeudenmukaista. Helvetti on Jumalan oikeudenmukainen rangaistus pahoille. Kaikille meille jotka sen ansaitsemme. Armo ei ole armoa jos se ansaitaan. Ei yksikään ihminen ansaitse pelastusta, ei edes sillä että uskoo Jeesukseen, vaan Jumala on armollinen ja antaa anteeksi ihmisen kaikki synnit ja pelastaa hänet ilmoittamalla itsensä ja armonsa Jeesuksessa ihmiselle. Me emme ole minkään arvoisia, vaan Jumala rakastaa ja on kaikkikaikessa. Me emme ole rakastettavia, vaan Jumala rakastaa. Hän säälii ja armahtaa ja tekee kelvottomista kelvollisia omalla verellään.

        Jumala ei ole passiivinen tuomiossa, vaan sen langettaja. Valta tuomita kadotukseen on vain hänellä, jos hän ei tuomitsisi kadotukseen, niin ei kukaan:

        Matteus 10:28
        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

        Tuomiovalta ei ole ihmisillä, ei ihmisellä itsellään eikä toisilla, vaan Jumala meidän kohtalomme päättää.

        Roomalaiskirje 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin ..."

        Raamatun alkukielessä ei ole helvettiä laisinkaan, vaan se on Rooman kirkon ja ensimmäisen Raamatun latinannoksen peruja kansan kurissa pitämiseksi kauhun avulla. Tuohon aikaan Rooman paavi ja keisari olivat samanlaisessa suhteessa keskenään kuin Putin ja Venäjän ortodoksikirkon päämies Kirill ovat tänä päivänä. Kun pohditte, mitä hyvää ja totuudellista Putinin ja Kirillin suhteesta on Venäjälle ja maailmalle koitunut, niin saatte pienen maistiaisen siitä, kuinka kieroutuneessa ja painostavassa ilmapiirissä Hieronymos Raamatun latinaksi käänsi. Hän käänsi mm. Jerusalemin kupeessa sijainneen, kaatopaikkana käytetyn Ge-Hinnomin laakson täysin perusteettomasti latinan sanalla "infernos", joka jäljennettiin sitten myöhempiin Raamatun käännöksiin (hell, helvete, helvetti).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun alkukielessä ei ole helvettiä laisinkaan, vaan se on Rooman kirkon ja ensimmäisen Raamatun latinannoksen peruja kansan kurissa pitämiseksi kauhun avulla. Tuohon aikaan Rooman paavi ja keisari olivat samanlaisessa suhteessa keskenään kuin Putin ja Venäjän ortodoksikirkon päämies Kirill ovat tänä päivänä. Kun pohditte, mitä hyvää ja totuudellista Putinin ja Kirillin suhteesta on Venäjälle ja maailmalle koitunut, niin saatte pienen maistiaisen siitä, kuinka kieroutuneessa ja painostavassa ilmapiirissä Hieronymos Raamatun latinaksi käänsi. Hän käänsi mm. Jerusalemin kupeessa sijainneen, kaatopaikkana käytetyn Ge-Hinnomin laakson täysin perusteettomasti latinan sanalla "infernos", joka jäljennettiin sitten myöhempiin Raamatun käännöksiin (hell, helvete, helvetti).

        Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'" 1.Moos 3:3 ensimänen kerta kuolemasta jo eeden paratiisissa, varoistus mitä tapahtuu kun ottaa ja syö.
        Syy ja seuraus uskoi petokseen, valheeseen ihmien joka tuli tietämään myös pahan, sen seurausta kantaa koko ihmiskunta niin kauan kun tämä maailma on pystyssä.


    • Anonyymi

      Jokaiselle kuka on katsonut elokuvia tai lukenut kirjallisuutta, pitäisi olla tämän johdosta selvää ettei mitään vastaavaa ja yhtä suurta sankaritarinaa ole koskaan kerrottu eikä kerrota. Kaikki sankarit tulevat mitättömiksi Jeesuksen Kristuksen rinnalla, niin tosielämässä kuin fiktiossa. Näin sen kuuluukin olla. Kukaan sankari ei voi uhrata enempää kuin Jumala. Jeesus uhrasi itsensä "Iankaikkisen Hengen kautta Jumalalle". Jumalan Henki on suurempaa kuin kaikki mitä on koska Henki on Jumala, ja Jeesus on Jumala.

      Heprealaiskirje 9:13-14
      "Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen, kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

      Meidät jotka Jeesukseen uskomme, on hänessä olevalla uhrilla tehty iankaikkisesti täydellisen puhtaiksi, koska hänen yllään oli se iankaikkinen rangaistus joka meille kuului. Mitä me muuta voimme kuin häntä iankaikkisesti rakastaa, siitä miten hän on ensin meitä iankaikkisella rakkaudella rakastanut?

      Kaikki synti mikä maailmassa on tehty, tehdään parhaillaan ja tullaan tekemään, on Herran yllä ja meidän pelastuksemme on, että hän antaa anteeksi meidän osuutemme siitä, ja tulee ja puhdistaa meidät tekemästä väkivaltaa hänelle. Ja kuinka me voisimme olla haluamatte muidenkin pelastumista kun olemme itsekin niin täydellisesti saaneet anteeksi? Ja emmekö me olisi omassatunnossamme arkoja kun ymmärrämme että se on Herra Jeesus Kristus kuka meidät on täydellisesti ja ainiaaksi pelastanut, emmekä me itse, omilla teoillamme?

      Heprealaiskirje 10:14
      "Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

      Se että me muutumme, sydämeltämme ja siten myös teoiltamme (pyhittyminen), ei ole sitä että me teoillamme pelastamme itsemme, vaan merkki siitä, että Jeesus meitä pyhittää. Hän on meissä ja me olemme hänessä. Ja jokainen ihminen on vailla pelastajaa, Kristusta. Sillä jokainen ihminen tekee kaiken pahan jonka voi oman luonteen ja olosuhteiden valossa tehdä, niin me kristitytkin teemme. Meissä tosin Kristus saa aikaan parannuksen tekoa niistä synneistä jotka meissä vielä vaikuttavat, viemällä meitä kohti hänen kaltaisuuttaan.

      Meillä ei ole muuta kerskattavaa kuin Jeesuksen ristin tuottama iankaikkinen rauha ja anteeksianto. Kiitos ja kunnia Jumalalle.

    • Anonyymi

      Sana KADOTUS on käännetty kreikan kielen sanasta APOLEIA, mikä tarkoittaa TUHOA, HÄVITYSTÄ, HÄVIÄMISTÄ, HUKKAAN JOUTUMISTA, TUHLAUSTA. Vastaava teonsana APOLLUMI tarkoittaa: TUHOTA, HÄVITTÄÄ, KADOTA, KADOTTAA, TUHLATA, JOUTUA TUHON OMAKSI, TULLA MENETETYKSI. Eri taivutusmuodoista riippuen voi sama sana ilmaista joko tekemistä, tai tekemisen kohteeksi joutumista. Siksi APOLEIA tarkoittaa sekä HÄVIÄMISTÄ, että HÄVITYKSEN KOHTEEKSI JOUTUMISTA. Jos tutkimme ne raamatunpaikat, joissa ilmenee tämän sanan merkitys asiayhteydestä, niin näemme, ettei se sana yhdessäkään kohdassa tarkoita vaivanpaikkaa sellaisena kuin sitä yleensä opetetaan, vaan TAPAHTUMAA. Raha katoaa, lammas katoaa erämaahan, tuhlaajapoika katoaa isänsä kodista, voide tulee Juudaksen mielestä tuhlatuksi, kaupungit ja murhamiehet hävitetään, maailma tuhoutui vedenpaisumuksessa jne.


      Meistä ei kukaan ole vielä nähnyt millaista on kuoleman toisella puolella. Siksi olisi luonnollista antaa sanojen säilyttää niiden merkitys silloinkin, kun puhumme tulevista tapahtumista. Jos Raamattu sanoo, että jumalattomat joutuvat tuhoon, miksi muuttaisimme sen merkityksen? Jos samaa sanaa käytetään Mark.14:4 "millaista voiteen HAASKAUSTA", ja myös Fil.3:19 "heidän loppunsa on KADOTUS", niin silloinhan ilmaisuilla täytyy olla sama merkitys. Kummassakin käytetään sanaa APOLEIA. Vastaavaa teonsanaa käytetään viinileileistä, jotka menevät piloille (Luuk.5:37).

      Kun nyt tarkastelemme niitä kohtia, joissa sana "APOLEIA" mainitaan, niin näemme, että kääntäjä poikkeaa alkuperäisestä merkityksestä käyttäessään sanaa KADOTUS, aivan kuin se olisi paikannimi. Kadotus tarkoittaa tuhoa ja katoamista. Eivät viinileilitkään joudu kadotukseen, vaan tuhoon!
      Matt.7:13 monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie KADOTUKSEEN (tuhoon, katoamiseen)
      Matt.26:8 he sanoivat paheksuen: "Millaista HAASKAUSTA!"
      Mark.14:4 millaista voiteen HAASKAUSTA
      Joh.17:12 jonka täytyi joutua KADOTUKSEEN (oikeastaan: TUHON POIKA)
      Apt.8:20 KADOTUKSEEN joudut rahoinesi (tuhoon)
      Room.9:22 vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI
      Fil.1:28 heitä odottaa KADOTUS (tuho) mutta teitä pelastus
      Fil.3:19 heidän loppunsa on KADOTUS (tuho)

      Kadotus on siis sama kuin katoaminen, eikä suinkaan mikään paikka maan alla, missä ihmisiä kiusataan
      Näissä kolmessa jakeessa käytetään kaikissa sanaa APOLETAI , joten ne tulisi kääntää samoin:
      Luuk.21:18 edes hiuskarva päästänne ei MENE HUKKAAN
      Joh.3:16 jottei yksikään, joka häneen uskoo, JOUTUISI KADOTUKSEEN
      Joh.6:12 Kerätkää tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään MENISI HUKKAAN

      Mistäköhän johtuu, että sama sana jota käytetään irronneista hiuksista ja ruoan tähteistä, yllättäen onkin käännetty tarkoittamaan ikuista piinanpaikkaa!

      Eikö silloin pitäisi kääntää Joh. 3:16 : ...ettei yksikään joutuisi hukkaan........


      Jos haluat tarkastaa toisia Raamatunpaikkoja alkutekstistä, mene sivulle https://siintoensio.wixsite.com/minsida-2 Tarkempaa tutkimusta asiasta ei ole!

      • Anonyymi

        Voisinhan toki väitellä kanssasi sanojen merkityksestä. Mutta taidanpa odotella rauhassa Jeesuksen ilmestymistä, hän kertoo ihan omin sanoin totuuden kaikille jahka herättää ihmiset kuolleista, toiset iankaikkiseen häpeään ja toiset autuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisinhan toki väitellä kanssasi sanojen merkityksestä. Mutta taidanpa odotella rauhassa Jeesuksen ilmestymistä, hän kertoo ihan omin sanoin totuuden kaikille jahka herättää ihmiset kuolleista, toiset iankaikkiseen häpeään ja toiset autuuteen.

        Sanojen merkitys lakkaa kummasti kiinnostamasta, kun ihminen on niin koukussa omaan oppiinsa, ettei uskalla ajatella olevansa missään kohtaa väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanojen merkitys lakkaa kummasti kiinnostamasta, kun ihminen on niin koukussa omaan oppiinsa, ettei uskalla ajatella olevansa missään kohtaa väärässä.

        Sanojen merkitys ei kiinnosta koska kuka tahansa joka osaa lukea näkee että Jeesus tarkoittaa iankaikkisella rangaistuksella iankaikkista rangaistusta. Ja tätä rangaistusta tukee myös se että Jeesus on iankaikkinen Jumala kenen yllä on iankaikkinen rangaistus ristin kautta. Ei Jumala nipistä ihmistä kuka on hänet synneillään tappanut vaan maksaa takaisin samalla mitalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanojen merkitys ei kiinnosta koska kuka tahansa joka osaa lukea näkee että Jeesus tarkoittaa iankaikkisella rangaistuksella iankaikkista rangaistusta. Ja tätä rangaistusta tukee myös se että Jeesus on iankaikkinen Jumala kenen yllä on iankaikkinen rangaistus ristin kautta. Ei Jumala nipistä ihmistä kuka on hänet synneillään tappanut vaan maksaa takaisin samalla mitalla.

        ....
        Matteus 25:40 ja 45
        "... kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

        "... kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        Se mikä tehdään Jeesukselle ei tule koskaan täysin maksetuksi. Rangaistusta kärsitään ikuisesti ja omista synneistään ihminen maksaa ikuisesti, mutta maksu ei koskaan saavuta äärettömyyttä, mikä on vaatimus takaisinmaksusta koska synnit tehdään Jumalalle Jeesuksessa, kuka on ääretön.

        Raamatussa on monia kohtia joiden merkitystä ei voida selittää ilman että rangaistus on iankaikkinen. Esimerkiksi:

        Daniel 12:2
        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

        Iankaikkinen häpeä ja kauhistus ei ole siinä että ihminen tulee tuhotuksi. Ainoastaan siinä että häneltä iankaikkisesti vaaditaan maksua siitä mitä hän on tehnyt Jeesukselle synneillään.

        Jeesuksen varoitukset siitä että parempi on menettää jäseniä kuin joutua helvettiin olisivat myös järjettömiä jos rangaistus ei olisi iankaikkinen piina. Tämän takia en lähde väittelemään sanojen merkityksistä. Koska tarina itsessään paljastaa sinut valehtelijaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Matteus 25:40 ja 45
        "... kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

        "... kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle."

        Se mikä tehdään Jeesukselle ei tule koskaan täysin maksetuksi. Rangaistusta kärsitään ikuisesti ja omista synneistään ihminen maksaa ikuisesti, mutta maksu ei koskaan saavuta äärettömyyttä, mikä on vaatimus takaisinmaksusta koska synnit tehdään Jumalalle Jeesuksessa, kuka on ääretön.

        Raamatussa on monia kohtia joiden merkitystä ei voida selittää ilman että rangaistus on iankaikkinen. Esimerkiksi:

        Daniel 12:2
        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

        Iankaikkinen häpeä ja kauhistus ei ole siinä että ihminen tulee tuhotuksi. Ainoastaan siinä että häneltä iankaikkisesti vaaditaan maksua siitä mitä hän on tehnyt Jeesukselle synneillään.

        Jeesuksen varoitukset siitä että parempi on menettää jäseniä kuin joutua helvettiin olisivat myös järjettömiä jos rangaistus ei olisi iankaikkinen piina. Tämän takia en lähde väittelemään sanojen merkityksistä. Koska tarina itsessään paljastaa sinut valehtelijaksi.

        ....
        Toisen kuoleman käsitekin olisi täysin naurettava jos jumalattomat vain tuhottaisiin olemattomiin. Silloin meistä jokainen saisi sovituksen synneilleen tekemällä itsemurhan ja iankaikkisen levon kun ei tarvitse enää olla olemassa. Kadotustuomiosta/toisesta kuolemasta/helvetistä ei ole mitään muuta pelastusta kuin Jeesus. Tästä todistaa myös se että ihmiset eivät halua siihen uskoa. Ihmiset ovat kapinallisia eivätkä hyväksy Jumalan täydellisen vanhurskasta tuomiota, jonka me ansaitsemme, vaan mieluummin leikkivät että pääsevät kuin koira veräjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....
        Toisen kuoleman käsitekin olisi täysin naurettava jos jumalattomat vain tuhottaisiin olemattomiin. Silloin meistä jokainen saisi sovituksen synneilleen tekemällä itsemurhan ja iankaikkisen levon kun ei tarvitse enää olla olemassa. Kadotustuomiosta/toisesta kuolemasta/helvetistä ei ole mitään muuta pelastusta kuin Jeesus. Tästä todistaa myös se että ihmiset eivät halua siihen uskoa. Ihmiset ovat kapinallisia eivätkä hyväksy Jumalan täydellisen vanhurskasta tuomiota, jonka me ansaitsemme, vaan mieluummin leikkivät että pääsevät kuin koira veräjästä.

        Sinun perustelusi helvetille ovat yhtä moraalisia ja syvällisiä kuin ISIS-soturin perustelut Allahin luomalle helvetille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun perustelusi helvetille ovat yhtä moraalisia ja syvällisiä kuin ISIS-soturin perustelut Allahin luomalle helvetille.

        Eivät ole. Sinun maailmankuvasi vaan on valheellinen. Kuvittelet iankaikkisen rangaistuksen liian suureksi synneistä, vain koska sinut on opetettu katsomaan maailmaa ja asioita tietyllä tavalla. Maailmankuvasi on syntynyt mediasta, koulusta, vanhempiesi kautta ja luultavasti viihteestä tai muusta kirjallisuudesta.
        Allah ei ole uhrautunut ihmisten syntien puolesta ja luvannut antaa anteeksi sille, joka häneen uskoo. Allah ei ole luvannut kostaa jumalattomille vaan hän yllyttää jumalattomuuteen eli väkivaltaan, jota seuraa Jumalan vanhurskas rangaistus. Isiksen väkivalta on tehty Jeesukselle ja iankaikkinen rangaistus, joka on Jeesuksessa asetettu, on varattu heillekin.

        Samoin se on varattu kaikille ihmisille, jotka ovat vailla Jumalan armoa, sillä jokainen ihminen tekee kaiken pahan mihin on kykeneväinen. Niin sinä, minä kuin kaikki muutkin olemme omien tekojemme takia tuomittuja. Vain Jeesukseen uskova ja hänen puoleensa kääntyvä saa armon. Se että Jumala rankaisee ankarasti jumalattomuutta ei tee hänestä pahaa vaan täydellisen hyvän. Mitä ankarammin hän rankaisee Isis-taistelijoita, sitä vanhurskaampi hän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole. Sinun maailmankuvasi vaan on valheellinen. Kuvittelet iankaikkisen rangaistuksen liian suureksi synneistä, vain koska sinut on opetettu katsomaan maailmaa ja asioita tietyllä tavalla. Maailmankuvasi on syntynyt mediasta, koulusta, vanhempiesi kautta ja luultavasti viihteestä tai muusta kirjallisuudesta.
        Allah ei ole uhrautunut ihmisten syntien puolesta ja luvannut antaa anteeksi sille, joka häneen uskoo. Allah ei ole luvannut kostaa jumalattomille vaan hän yllyttää jumalattomuuteen eli väkivaltaan, jota seuraa Jumalan vanhurskas rangaistus. Isiksen väkivalta on tehty Jeesukselle ja iankaikkinen rangaistus, joka on Jeesuksessa asetettu, on varattu heillekin.

        Samoin se on varattu kaikille ihmisille, jotka ovat vailla Jumalan armoa, sillä jokainen ihminen tekee kaiken pahan mihin on kykeneväinen. Niin sinä, minä kuin kaikki muutkin olemme omien tekojemme takia tuomittuja. Vain Jeesukseen uskova ja hänen puoleensa kääntyvä saa armon. Se että Jumala rankaisee ankarasti jumalattomuutta ei tee hänestä pahaa vaan täydellisen hyvän. Mitä ankarammin hän rankaisee Isis-taistelijoita, sitä vanhurskaampi hän on.

        Sinut on aivopesty tismalleen samalla tavoin kuin ISIS-soturit.
        Sinun Jumalasi on Allahin kaksoisveli.

        Helvettiuskovaiset lukevat Joh. 3:16:n seuraavasti: "Sillä niin on Jumala maailmaa vihannut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään, joka häneen ei usko, pelastuisi vaan joutuisi iankaikkiseen helvettiin rangaistavaksi."
        Helvettiuskovaisille Jeesuksen maailmaantulo on ENNEN KAIKKEA se peruste, jonka nojalla Jumala voi tuomita ihmisiä helvettiin, josta ei mainita sanallakaan Vanhassa testamentissa.

        Sinun Jumalasi ei osoita Hengen hedelmää, jonka mukaan rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa.

        Osaatkos muuten iloita ja riemuita ajatuksesta, jonka mukaan "väärät" joutuvat helvettiin?
        Jollet osaa, sinussa ei ole Hengen hedelmää. Jos nimittäin helvetin oikeudenmukaisuus perustuu TOTUUDELLE, silloin sinun tulee iloita yhdessä totuuden kanssa eli ILOITA AJATUKSESTA IHMISTEN HELVETTIIN JOUTUMISESTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut on aivopesty tismalleen samalla tavoin kuin ISIS-soturit.
        Sinun Jumalasi on Allahin kaksoisveli.

        Helvettiuskovaiset lukevat Joh. 3:16:n seuraavasti: "Sillä niin on Jumala maailmaa vihannut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, jottei yksikään, joka häneen ei usko, pelastuisi vaan joutuisi iankaikkiseen helvettiin rangaistavaksi."
        Helvettiuskovaisille Jeesuksen maailmaantulo on ENNEN KAIKKEA se peruste, jonka nojalla Jumala voi tuomita ihmisiä helvettiin, josta ei mainita sanallakaan Vanhassa testamentissa.

        Sinun Jumalasi ei osoita Hengen hedelmää, jonka mukaan rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa.

        Osaatkos muuten iloita ja riemuita ajatuksesta, jonka mukaan "väärät" joutuvat helvettiin?
        Jollet osaa, sinussa ei ole Hengen hedelmää. Jos nimittäin helvetin oikeudenmukaisuus perustuu TOTUUDELLE, silloin sinun tulee iloita yhdessä totuuden kanssa eli ILOITA AJATUKSESTA IHMISTEN HELVETTIIN JOUTUMISESTA.

        Ei minua ole aivopesty väkivaltaan.

        Enkä minä iloitse kenenkään helvettiin joutumisesta, vielä. Toki taivaassa on riemu kun Jumala kostaa väärille. Minusta se on hienoa että Jumala kostaa vääryydet todella ankarasti, ja olen vain kiitollinen että saan turvata Jeesukseen. Kyllä minua inhottaa kaikki vääryys maailmassa. Valehtelu, tappaminen, petollisuus, ahneus, haureus jne. ja todellakin tahdon että Jumala kostaa tuon kaiken lopulta (ei ole minun tehtäväni). Ja kyllä siellä taivaassa pidetään juhlaa ja iloa samalla kun toiset joutuvat kadotukseen. Sinäkin voit pelastua jos tahdot, mutta jos et tahdo, niin turhaa valitat.

        Raamattu sanoo myös että kosto ja tuomio ovat Jumalan. Jeesus ei muistele sitä pahaa jonka hän on minun synneistäni kärsinyt. Sitä se tarkoittaa kun hän antaa ihmiselle anteeksi tämän synnit. Ja kun minä rakastan vihollisiani Jeesuksen opetuksen mukaan, se ei tarkoita, että minä käyn murhaajia ja raiskaajia ja valehtelijoita halailemassa, vaan että minä tahdon myös niiden pelastumista jotka ovat Jumalan vihollisia kuten itsekin olen ollut. Nämä opetukset on tarkoitettu ihmisille. Jumala on jo täydellinen ja se joka hänestä vikaa etsii on typerys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua ole aivopesty väkivaltaan.

        Enkä minä iloitse kenenkään helvettiin joutumisesta, vielä. Toki taivaassa on riemu kun Jumala kostaa väärille. Minusta se on hienoa että Jumala kostaa vääryydet todella ankarasti, ja olen vain kiitollinen että saan turvata Jeesukseen. Kyllä minua inhottaa kaikki vääryys maailmassa. Valehtelu, tappaminen, petollisuus, ahneus, haureus jne. ja todellakin tahdon että Jumala kostaa tuon kaiken lopulta (ei ole minun tehtäväni). Ja kyllä siellä taivaassa pidetään juhlaa ja iloa samalla kun toiset joutuvat kadotukseen. Sinäkin voit pelastua jos tahdot, mutta jos et tahdo, niin turhaa valitat.

        Raamattu sanoo myös että kosto ja tuomio ovat Jumalan. Jeesus ei muistele sitä pahaa jonka hän on minun synneistäni kärsinyt. Sitä se tarkoittaa kun hän antaa ihmiselle anteeksi tämän synnit. Ja kun minä rakastan vihollisiani Jeesuksen opetuksen mukaan, se ei tarkoita, että minä käyn murhaajia ja raiskaajia ja valehtelijoita halailemassa, vaan että minä tahdon myös niiden pelastumista jotka ovat Jumalan vihollisia kuten itsekin olen ollut. Nämä opetukset on tarkoitettu ihmisille. Jumala on jo täydellinen ja se joka hänestä vikaa etsii on typerys.

        Jumala totisesti MUISTAA kärsimänsä pahan, jos Hän tuomitsee ihmisiä helvettiin.

        Ja sinussa EI esiinny Hengen hedelmää, jollet riemuitse ihmisten helvettiin joutumisesta, jos kerran sellainen tuomio on TOTUUDELLINEN. Sinunhan tulisi riemuita YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA.

        Eli kummassakaan teissä ei ilmene Hengen hedelmää.

        Sinut on vain aivopesty hännystelemään tuota taivaallista sekopää-Putinia, jota sinä Jumalaksesi kutsut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala totisesti MUISTAA kärsimänsä pahan, jos Hän tuomitsee ihmisiä helvettiin.

        Ja sinussa EI esiinny Hengen hedelmää, jollet riemuitse ihmisten helvettiin joutumisesta, jos kerran sellainen tuomio on TOTUUDELLINEN. Sinunhan tulisi riemuita YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA.

        Eli kummassakaan teissä ei ilmene Hengen hedelmää.

        Sinut on vain aivopesty hännystelemään tuota taivaallista sekopää-Putinia, jota sinä Jumalaksesi kutsut.

        Jumala kostaa kärsimänsä pahan. Ei Jumala rakasta kaikkia ihmisiä siten kuin niitä jotka häneen turvaavat. Jumalan rakkaus Jeesuksessa on tarkoitettu niille jotka uskovat ja tulevat uskomaan.
        Jeesus ei ole mikään kommunisti. Ei hän ja-a rakkautta tasa-arvoisesti jumalattomille ja niille jotka ovat hänen omiaan. Ei hän pelasta kadotuksesta niitä jotka sinne joutuvat.

        Jumala ei ole niin yksinkertainen että vain rakastaa tai vain vihaa. Tuo on ihan omaa juttuasi kun yrität järjellä ymmärtää järjen Luojaa joka on kaiken järjen ja ihmismielen yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kostaa kärsimänsä pahan. Ei Jumala rakasta kaikkia ihmisiä siten kuin niitä jotka häneen turvaavat. Jumalan rakkaus Jeesuksessa on tarkoitettu niille jotka uskovat ja tulevat uskomaan.
        Jeesus ei ole mikään kommunisti. Ei hän ja-a rakkautta tasa-arvoisesti jumalattomille ja niille jotka ovat hänen omiaan. Ei hän pelasta kadotuksesta niitä jotka sinne joutuvat.

        Jumala ei ole niin yksinkertainen että vain rakastaa tai vain vihaa. Tuo on ihan omaa juttuasi kun yrität järjellä ymmärtää järjen Luojaa joka on kaiken järjen ja ihmismielen yläpuolella.

        Eli tunnustat SUORAAN, että Jumalassa itsessäään ei ilmene Hengen hedelmää? :D :D :D

        "Niin on Jumala MAAILMAA rakastanut" tulisi siis mielestäsi kuulua: "Niin on Jumala maailmaa VIHANNUT"?

        Ja Paavali puhui siis paskaa kirjoittaessaan: "Sillä jos me SILLOIN, KUN VIELÄ OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta - -"

        Oletko kenties muslimi, joka haluaa saastuttaa Paavalin Kristukselta saaman evankeliumin, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

        Paavali ilmeisesti sitten kirjoitti mielestäsi: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti AINOASTAAN USKOVAT itsensä kanssa eikä lukenut heille, jotka USKOVAT, heidän rikkomuksiaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala kostaa kärsimänsä pahan. Ei Jumala rakasta kaikkia ihmisiä siten kuin niitä jotka häneen turvaavat. Jumalan rakkaus Jeesuksessa on tarkoitettu niille jotka uskovat ja tulevat uskomaan.
        Jeesus ei ole mikään kommunisti. Ei hän ja-a rakkautta tasa-arvoisesti jumalattomille ja niille jotka ovat hänen omiaan. Ei hän pelasta kadotuksesta niitä jotka sinne joutuvat.

        Jumala ei ole niin yksinkertainen että vain rakastaa tai vain vihaa. Tuo on ihan omaa juttuasi kun yrität järjellä ymmärtää järjen Luojaa joka on kaiken järjen ja ihmismielen yläpuolella.

        Yhden asian sinä tuossa idioottimaisessa ja patologisen ristiriitaisessa kirjoituksessasi esität taktisesti oikein: järjetöntä ja mieletöntä Putin-jumalaa tuleekin puolustaa sillä, että tuo mielikuvitusluomus on kmuka aiken järjen ja ihmismielen "yläpuolella" (vaikka tuo mielikuvituksesi luoma kusipäähirviö on siis kaiken järjen ja ihmismielen ALAPUOLELLA). Sinun jumalaperustelusi ovat yhtä raikkaita ja tervehenkisiä kuin venäläisten perustelut Ukrainaan hyökkäämiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tunnustat SUORAAN, että Jumalassa itsessäään ei ilmene Hengen hedelmää? :D :D :D

        "Niin on Jumala MAAILMAA rakastanut" tulisi siis mielestäsi kuulua: "Niin on Jumala maailmaa VIHANNUT"?

        Ja Paavali puhui siis paskaa kirjoittaessaan: "Sillä jos me SILLOIN, KUN VIELÄ OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta - -"

        Oletko kenties muslimi, joka haluaa saastuttaa Paavalin Kristukselta saaman evankeliumin, joka kuuluu:

        "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

        Paavali ilmeisesti sitten kirjoitti mielestäsi: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti AINOASTAAN USKOVAT itsensä kanssa eikä lukenut heille, jotka USKOVAT, heidän rikkomuksiaan."

        Rikkomuksia jos luettaisiin Jumala olisi surmannut meidät kaikki jo. Ne luetaan vasta sitten kun Jumala on kaikki ne pelastanut jotka tahtoo pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden asian sinä tuossa idioottimaisessa ja patologisen ristiriitaisessa kirjoituksessasi esität taktisesti oikein: järjetöntä ja mieletöntä Putin-jumalaa tuleekin puolustaa sillä, että tuo mielikuvitusluomus on kmuka aiken järjen ja ihmismielen "yläpuolella" (vaikka tuo mielikuvituksesi luoma kusipäähirviö on siis kaiken järjen ja ihmismielen ALAPUOLELLA). Sinun jumalaperustelusi ovat yhtä raikkaita ja tervehenkisiä kuin venäläisten perustelut Ukrainaan hyökkäämiselle.

        Sinä kuvittelet olevasi parempi kuin Putin. Mutta jos sinä olisit syntynyt hänen asemassaan ja elämäsi olisi vienyt samaan suuntaan, niin olisit täysin samanlainen. Kun ei tunne Jumalaa niin noin se elämä menee. Olet joka tapauksessa tehnyt kaiken pahan mihin olet kykeneväinen. Joten niistä kääntymisessä on ihan tarpeeksi sinulle tekemistä. Ei tarvitse patsastella Putinin pahuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kuvittelet olevasi parempi kuin Putin. Mutta jos sinä olisit syntynyt hänen asemassaan ja elämäsi olisi vienyt samaan suuntaan, niin olisit täysin samanlainen. Kun ei tunne Jumalaa niin noin se elämä menee. Olet joka tapauksessa tehnyt kaiken pahan mihin olet kykeneväinen. Joten niistä kääntymisessä on ihan tarpeeksi sinulle tekemistä. Ei tarvitse patsastella Putinin pahuutta.

        ...
        Luukkaan evankeliumi 13:1-3
        "Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:'Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

        Ikäänkuin sinussa jotain hyvää ja täydellistä olisi. Et sinä ole sen kummallisempi kuin nuo galilealaiset jotka Jumala antoi roomalaisten käsiin. Samoin sinäkin hukut jos et tee parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Luukkaan evankeliumi 13:1-3
        "Samaan aikaan oli saapuvilla muutamia, jotka kertoivat hänelle niistä galilealaisista, joiden veren Pilatus oli sekoittanut heidän uhriensa vereen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille:'Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

        Ikäänkuin sinussa jotain hyvää ja täydellistä olisi. Et sinä ole sen kummallisempi kuin nuo galilealaiset jotka Jumala antoi roomalaisten käsiin. Samoin sinäkin hukut jos et tee parannusta.

        ...
        Jos Putin lähettää sotajoukkonsa tänne ja ne tappavat sinut niin kenelle valitat asiasta? Jumalalle? Miksi hän sinua kuulisi kun sinä olet omassa elämässäsi ristiinnaulinnut Jeesuksen etkä ole sitä katunut etkä säälinyt häntä? Saat mitä ansaitset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Jos Putin lähettää sotajoukkonsa tänne ja ne tappavat sinut niin kenelle valitat asiasta? Jumalalle? Miksi hän sinua kuulisi kun sinä olet omassa elämässäsi ristiinnaulinnut Jeesuksen etkä ole sitä katunut etkä säälinyt häntä? Saat mitä ansaitset.

        Ah ja voi.


    • Anonyymi

      Aika rankkaa. Häpeä on ikuista, ja ei sitä ihminen kestä.

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu 1933/-38, Jes. 26:10-24
        Jos jumalaton saa armon,
        ei hän opi vanhurskautta;
        oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.
        Herra,
        sinun kätesi on kohotettu,
        mutta he eivät sitä näe.
        He saakoot häpeäksensä nähdä sinun kiivautesi kansan puolesta;
        kuluttakoon heidät tuli,
        joka sinun vihollisesi kuluttaa.
        Herra,
        sinä saatat meille rauhan,
        sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt.
        Herra,
        meidän Jumalamme,
        meitä ovat vallinneet muut herrat,
        et sinä;
        sinua yksin me ylistämme,
        sinun nimeäsi.
        Kuolleet eivät virkoa eloon,
        vainajat eivät nouse:
        niin sinä olet heille kostanut,
        tuhonnut heidät
        ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa.

        Biblia (1776)
        Jes. 26:10 Mutta ehkä jumalattomille armoja tarittaisiin, niin ei he opi kuitenkaan vanhurskautta, vaan tekevät ainoastaan pahaa oikeuden maalla; sillä ei he näe Herran kunniaa.


    • Anonyymi

      Kunpa Jeesus pelastaisi minutkin olen toivoton tapaus:(

      • Anonyymi

        Usko niin pelastut. Me olemme kaikki toivottomia tapauksia. Sinun syntisi eivät ole mitään siihen verrattuna miten paljon synnin edestä Jeesus on kärsinyt ja kuollut. Jumala/Jeesus on suurempaa ja ihmeellisempää kuin kaikki mitä voidaan nähdä, kokea ja käsittää. Jeesus antaa anteeksi jokaiselle joka tunnustaa hänelle syntinsä ja pyytää niitä anteeksi. Hän pelastaa ja parantaa jokaisen joka häneen turvaa ja hänet haluaa tulla tuntemaan.

        Johanneksen evankeliumi 6:37
        "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä. joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos."

        Ilmestyskirja 3:20
        "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."

        Jeesus ei ole sinusta kaukana. Pyydä hänet elämääsi ja jatka hänen etsimistään kunnes olet taivaassa meidän kanssamme. Emme me ole sinua kummoisempia. Syntisiä kaikki muutkin olemme. Jeesuksen kuolemassa on täydellinen armahdus sinullekin jos tahdot sen uskoa ja ottaa vastaan ja tulet tuntemaan, että hän on noussut kuolleista ja elää meissä. jotka uskomme.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      8004
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4666
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3371
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2196
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1697
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1606
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1533
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1128
    Aihe