Volkswagen lopettaa kaasuautojen valmistamisen tänä vuonna. Se on viimeinen joka vielä valmistaa kaasuautoja.
Kaasuautoilla ei ole mitään tulevaisuutta. Viimeinen valmistaja Vw lopettaa valmistamisen
64
2904
Vastaukset
- Anonyymi
Näin siinä käy. Loppu mikä lopu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaasuauton-kuolonkorina-volkswagen-konserni-hylkaamassa-teknologian-johon-meidankin-hallituksemme-luotti/7752186- Anonyymi
Uusia Kaasumalleja tulee tänäkin vuonna jopa Audilta ei lopu vielä Kaasuautot.. Suomessa on vaan surkea saatavuus kaasulle, muuten oisivat vähäpäästöisiä autoja mutta kun kaasua ei saa kun muutamasta paikasta eihän ne silloin voi yleistyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusia Kaasumalleja tulee tänäkin vuonna jopa Audilta ei lopu vielä Kaasuautot.. Suomessa on vaan surkea saatavuus kaasulle, muuten oisivat vähäpäästöisiä autoja mutta kun kaasua ei saa kun muutamasta paikasta eihän ne silloin voi yleistyä.
Audilta ei ole tulossa uutta kaasuautoa.
- Anonyymi
Onko luetun ymmärtäminen sinulle aina vaikeaa ? Ymmärrätkö mitä eroa on . Lopettaa valmistuksen . Lopettaa kehittämisen . Mieti ihan rauhassa vastaustasi .
- Anonyymi
Mitä historia tiedon valossa aina on tarkoittanut kun autonvalmistaja on ilmoittanut lopettavansa kehitysken? Vaalmistus on loppunu aina. Aina.
- Anonyymi
Jos kehitys lopetetaan niin se tarkoittaa, että myös valmistus lopetetaan seuraavien vuosien aikana. Valmistusta voidaan vielä pari vuotta jatkaa, mutta ei kovin kauaa. Ne jotka ovat ostamassa uutta autoa eivät halua vanhentunutta mallia, joten kysyntä laskee sen jälkeen kun kehitys on päättynyt.
Lisäksi uusien kaasuautojen myynti on surkeaa, joten tuskin VW:kään enää haluaa niitä tehdä. Näillä myyntimäärillä kaasuautojen myynti on tappiollista, ellei sitten hintaa nosteta paljon. Mikä ei onnistu ilman että myynti romahtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kehitys lopetetaan niin se tarkoittaa, että myös valmistus lopetetaan seuraavien vuosien aikana. Valmistusta voidaan vielä pari vuotta jatkaa, mutta ei kovin kauaa. Ne jotka ovat ostamassa uutta autoa eivät halua vanhentunutta mallia, joten kysyntä laskee sen jälkeen kun kehitys on päättynyt.
Lisäksi uusien kaasuautojen myynti on surkeaa, joten tuskin VW:kään enää haluaa niitä tehdä. Näillä myyntimäärillä kaasuautojen myynti on tappiollista, ellei sitten hintaa nosteta paljon. Mikä ei onnistu ilman että myynti romahtaa.Jos uusia kaasuautoja rekisteröidään alle tuhat vuodessa, niin jokaisen täytyisi tajuta, että se oli siinä.
Jos joku hurja uskaltaa vielä tänä vuonna uuden kaasuhenkilöauton ostaa, niin täytyy sanoa, että se henkilö ei kannattavuuslukuja laskeskele.
Voipi olla, että jälleenmyyntiarvo syö kaiken säästetyn ja vähän vielä päälle, kun kolmen-neljän vuoden päästä vaihtoon kaasuhenkilöautoa tarjoilee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos uusia kaasuautoja rekisteröidään alle tuhat vuodessa, niin jokaisen täytyisi tajuta, että se oli siinä.
Jos joku hurja uskaltaa vielä tänä vuonna uuden kaasuhenkilöauton ostaa, niin täytyy sanoa, että se henkilö ei kannattavuuslukuja laskeskele.
Voipi olla, että jälleenmyyntiarvo syö kaiken säästetyn ja vähän vielä päälle, kun kolmen-neljän vuoden päästä vaihtoon kaasuhenkilöautoa tarjoilee.Kysyntä on niin pientä, että valmistus käy pian kannattamattomaksi. Loppu tuli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyntä on niin pientä, että valmistus käy pian kannattamattomaksi. Loppu tuli.
Numeroita:
Vuonna 2021 Ruotsissa rekisteröitiin 1548 kaasukäyttöistä henkilöautoa (0,5 % kaikista), laskua edelliseen vuoteen 56 %.
2020 Ruotsissa rekisteröitiin 3493 uutta kaasukäyttöistä henkilöautoa.
2019 Ruotsissa rekisteröitiin 5315 uutta kaasukäyttöistä henkilöautoa.
Saksassa rekisteröitiin vuonna 2021 enää 3916 maa-/biokaasukäyttöistä henkilöautoa, missä on vähennystä edelliseen vuoteen 45,3 %. Näiden osuus kaikista uusista henkilöautoista oli 0,1 %.
Saksassa vuonna 2020 rekisteröitiin 9581 maa-/biokaasukäyttöistä ajoneuvoa
– 7164 henkilöautoa
– 816 alle 12 tonnin kuorma-autoa
– 156 yli 12 tonnin kuorma-autoa
– 77 linja-autoa
– 53 muuta ajoneuvoa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä historia tiedon valossa aina on tarkoittanut kun autonvalmistaja on ilmoittanut lopettavansa kehitysken? Vaalmistus on loppunu aina. Aina.
Sinä kirjoitit " lopettaa tänä vuonna " . Kun olet väärässä , niin ei sinua "historian valokaan " tässä asiassa auta .
- Anonyymi
JULKAISTU 06.03.2020 10:44
Volkswagen-konserni lopettaa kaasuautojen kehittämisen pistääkseen paukkunsa sähköön.- Anonyymi
Uusimpaa Skodaa 2022 mallia saa edelleen kaasu versioina. Ei vielä silloin lopu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimpaa Skodaa 2022 mallia saa edelleen kaasu versioina. Ei vielä silloin lopu.
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a4/a4-avant-g-tron.html.
Siinä Audin 2022 kaasuauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a4/a4-avant-g-tron.html.
Siinä Audin 2022 kaasuauto.....mutta ei uusi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusimpaa Skodaa 2022 mallia saa edelleen kaasu versioina. Ei vielä silloin lopu.
Ei se mikään uusi malli ole.
- Anonyymi
Ei käy kuinkaan, jos VW lopettaa jotain, säästyvät ihmiset monelta harmilta.
- Anonyymi
Ja taas sitä yritetään valheella onneen, Toyotan omapojan säälittävää toimintaa.
VW ei kehitä uutta kaasutekniikkaa ja valmistaa edelleen kaasuautoja, ties kuinka kauan.- Anonyymi
Pitää muistaa aina ,että täällä puhutaan henkilöautoista,mutta raskasliikenne ei pysty siirtymään sähköautoihin edes lähitulevaisuudessa. Maakaasu kuorma-autot valtaavat alaa perinteisiltä Diesel ajoneuvoilta. Lähes kaikki kuorma-auton valmistajat tarjoavat vaihtoehtona maakaasu autoja jakeluajoon tai Raskaaseen pitkänmatkan liikenteeseen paineistettua maakaasua.Lisäksi pitää muistaa ,että julkinen liikenne käyttää busseissa myös maakaasua. Eli ei maakaasu ja meillä Suomessa biokaasu jossa jätteistä tehdään polttoainetta ole mitenkään kuihtuva polttoaine vaihtoehto. Meidän kaikkien on hyvä hyväksyä se tosiasia
että tulevaisuudessa ajoneuvoissa on hyvin erilaisia polttoaineita. On sähköä, biodiesel, sähköbensa,maakaasu jne.... jotkut vannovat,että vety on se tulevaisuuden polttoaine.
Tässä vaiheessa on turha luoda äärimielipiteitä suuntaan tai toiseen.
Koska raskaskalusto tarvitsee lisää kaasuasemia niin Gasum myös rakentaa niitä nimenomaan raskaankaluston tarpeita ajatellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää muistaa aina ,että täällä puhutaan henkilöautoista,mutta raskasliikenne ei pysty siirtymään sähköautoihin edes lähitulevaisuudessa. Maakaasu kuorma-autot valtaavat alaa perinteisiltä Diesel ajoneuvoilta. Lähes kaikki kuorma-auton valmistajat tarjoavat vaihtoehtona maakaasu autoja jakeluajoon tai Raskaaseen pitkänmatkan liikenteeseen paineistettua maakaasua.Lisäksi pitää muistaa ,että julkinen liikenne käyttää busseissa myös maakaasua. Eli ei maakaasu ja meillä Suomessa biokaasu jossa jätteistä tehdään polttoainetta ole mitenkään kuihtuva polttoaine vaihtoehto. Meidän kaikkien on hyvä hyväksyä se tosiasia
että tulevaisuudessa ajoneuvoissa on hyvin erilaisia polttoaineita. On sähköä, biodiesel, sähköbensa,maakaasu jne.... jotkut vannovat,että vety on se tulevaisuuden polttoaine.
Tässä vaiheessa on turha luoda äärimielipiteitä suuntaan tai toiseen.
Koska raskaskalusto tarvitsee lisää kaasuasemia niin Gasum myös rakentaa niitä nimenomaan raskaankaluston tarpeita ajatellen.Tuon jokainen tietää, mutta onneksi henkilöautot katoavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää muistaa aina ,että täällä puhutaan henkilöautoista,mutta raskasliikenne ei pysty siirtymään sähköautoihin edes lähitulevaisuudessa. Maakaasu kuorma-autot valtaavat alaa perinteisiltä Diesel ajoneuvoilta. Lähes kaikki kuorma-auton valmistajat tarjoavat vaihtoehtona maakaasu autoja jakeluajoon tai Raskaaseen pitkänmatkan liikenteeseen paineistettua maakaasua.Lisäksi pitää muistaa ,että julkinen liikenne käyttää busseissa myös maakaasua. Eli ei maakaasu ja meillä Suomessa biokaasu jossa jätteistä tehdään polttoainetta ole mitenkään kuihtuva polttoaine vaihtoehto. Meidän kaikkien on hyvä hyväksyä se tosiasia
että tulevaisuudessa ajoneuvoissa on hyvin erilaisia polttoaineita. On sähköä, biodiesel, sähköbensa,maakaasu jne.... jotkut vannovat,että vety on se tulevaisuuden polttoaine.
Tässä vaiheessa on turha luoda äärimielipiteitä suuntaan tai toiseen.
Koska raskaskalusto tarvitsee lisää kaasuasemia niin Gasum myös rakentaa niitä nimenomaan raskaankaluston tarpeita ajatellen.Rekat ovat kuitenkin eri asia kuin henkilöautot ja niitä tehdään eri tahtaissa. Joten vaikka tuo on totta niin se ei henkilöautoihin vaikuta.
Lisäksi kaupunkibussit on siirtymässä pitkälti sähköön. Lähes kaikki uudet kaupunkibussit ovat nykyään sähköbusseja. Itse asiassa, viime vuonna ensirekisteröitiin enemmän sähköbusseja kuin dieselbusseja ja kaasubusseja rekisteröitiin vain 5 kappaletta. Kaasua ei pahemmin enää kaupunkibusseissa näy. Pitkän matkan busseissa sitä voitaisiin toki käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon jokainen tietää, mutta onneksi henkilöautot katoavat.
En tiedä onko tuo onni, mutta ne katoavat silti. Siis ainakin uusissa autoissa.
- Anonyymi
Oleellisinta asiassa on polittiset ja yrityksien linjaukset, eli onko kaasua saatavilla yksityisautoihin jatkossakin tai kehitetäänkö kaasuverkkoa .... sillä myös muutossarjoillahan asia hoituu.
"Miksi valita kaasuauto?"
- https://kaasuautoilijat.fi/2019/07/23/miksi-valita-kaasuauto-2/
"Kysymyksiä kaasuautosta, tankkaamisesta yms."
- https://kaasuautoilijat.fi/2019/07/01/kysymyksia-ja-vastauksia-kaasuautosta/- Anonyymi
Tosin autokanta uusiutuu lähinnä uusien autojen kautta ja muuntaminen on vain väliaikainen ratkaisu.
Aika harva muutenkaan muuntaa autoaan kaasulle, ei edes tuen avulla (mikä ei kata läheskään koko kustannusta). Tämän näkee myös autokannan muutoksesta, viime vuonna kaasuautojen määrä autokannassa lisääntyi vain noin 2000:lla, joten kovin paljon muutoksia ei ole voinut olla.
Minulla ei sinänsä ole mitään kaasuautoilua vastaan, mutta turha puhua siitä valtavirran autoiluna. Tosin minusta on usein hyvä olla poikkeava, varsinkin jos sillä säästää rahaa... Jos siis on vanhahko auto (tosin alle 2 tonnin autoa tuskin kannattaa muuttaa) niin kaasuun muuttaminen on ok.
Joka tapauksessa kyse on luultavasti vain välikauden ratkaisusta, mutta ei sekään ole ongelma. Pohjimmiltaan kaikki autot (ja kaikki tekniikka muutenkin) ovat välikauden malleja, koska aina tulee uutta.
Ja biokaasu ei välttämättä riitä, jos suurin osa autoilijoista siirtyisi kaasuautoiluun. Nyt sitä riittää hyvin, mutta se johtuu vain vähäisestä kulutuksesta. Ihmiset eivät tuota esimerkiksi jätettä niin paljon, että siitä tuotettavaa biokaasua riittäisi kaikille suomalaisille. Muutama kymmenen tuhatta autoa ei toki ole ongelma. Ongelma tulee vasta sitten, kun kaasuautoja olisi satoja tuhansia. Ja Suomessahan on yli 3 miljoonaa ajoneuvoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin autokanta uusiutuu lähinnä uusien autojen kautta ja muuntaminen on vain väliaikainen ratkaisu.
Aika harva muutenkaan muuntaa autoaan kaasulle, ei edes tuen avulla (mikä ei kata läheskään koko kustannusta). Tämän näkee myös autokannan muutoksesta, viime vuonna kaasuautojen määrä autokannassa lisääntyi vain noin 2000:lla, joten kovin paljon muutoksia ei ole voinut olla.
Minulla ei sinänsä ole mitään kaasuautoilua vastaan, mutta turha puhua siitä valtavirran autoiluna. Tosin minusta on usein hyvä olla poikkeava, varsinkin jos sillä säästää rahaa... Jos siis on vanhahko auto (tosin alle 2 tonnin autoa tuskin kannattaa muuttaa) niin kaasuun muuttaminen on ok.
Joka tapauksessa kyse on luultavasti vain välikauden ratkaisusta, mutta ei sekään ole ongelma. Pohjimmiltaan kaikki autot (ja kaikki tekniikka muutenkin) ovat välikauden malleja, koska aina tulee uutta.
Ja biokaasu ei välttämättä riitä, jos suurin osa autoilijoista siirtyisi kaasuautoiluun. Nyt sitä riittää hyvin, mutta se johtuu vain vähäisestä kulutuksesta. Ihmiset eivät tuota esimerkiksi jätettä niin paljon, että siitä tuotettavaa biokaasua riittäisi kaikille suomalaisille. Muutama kymmenen tuhatta autoa ei toki ole ongelma. Ongelma tulee vasta sitten, kun kaasuautoja olisi satoja tuhansia. Ja Suomessahan on yli 3 miljoonaa ajoneuvoa.Lisään... Siis kaasuautojen määrä lisääntyi henkilöautoissa 2000:lla. Ja kun noin 1000 oli uusia rekisteröintejä ja noin 1000 käytettynä maahantuotuja niin muutoksia on pitänyt olla todella vähän. Ellei sitten muutoksia ole jätetty merkitsemättä autokantaan mikä olisi minusta hölmöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin autokanta uusiutuu lähinnä uusien autojen kautta ja muuntaminen on vain väliaikainen ratkaisu.
Aika harva muutenkaan muuntaa autoaan kaasulle, ei edes tuen avulla (mikä ei kata läheskään koko kustannusta). Tämän näkee myös autokannan muutoksesta, viime vuonna kaasuautojen määrä autokannassa lisääntyi vain noin 2000:lla, joten kovin paljon muutoksia ei ole voinut olla.
Minulla ei sinänsä ole mitään kaasuautoilua vastaan, mutta turha puhua siitä valtavirran autoiluna. Tosin minusta on usein hyvä olla poikkeava, varsinkin jos sillä säästää rahaa... Jos siis on vanhahko auto (tosin alle 2 tonnin autoa tuskin kannattaa muuttaa) niin kaasuun muuttaminen on ok.
Joka tapauksessa kyse on luultavasti vain välikauden ratkaisusta, mutta ei sekään ole ongelma. Pohjimmiltaan kaikki autot (ja kaikki tekniikka muutenkin) ovat välikauden malleja, koska aina tulee uutta.
Ja biokaasu ei välttämättä riitä, jos suurin osa autoilijoista siirtyisi kaasuautoiluun. Nyt sitä riittää hyvin, mutta se johtuu vain vähäisestä kulutuksesta. Ihmiset eivät tuota esimerkiksi jätettä niin paljon, että siitä tuotettavaa biokaasua riittäisi kaikille suomalaisille. Muutama kymmenen tuhatta autoa ei toki ole ongelma. Ongelma tulee vasta sitten, kun kaasuautoja olisi satoja tuhansia. Ja Suomessahan on yli 3 miljoonaa ajoneuvoa.Kaasuautojen rekisteröinti on laskenut huomattavasti viime vuonna ja viimeisinä kuukausina niitä on rekisteröity vain muutama kymmen. Katso täältä.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Toivottavasti ne katoavat tilastoista nopeasti ja viimeistä bakteeria myöten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen rekisteröinti on laskenut huomattavasti viime vuonna ja viimeisinä kuukausina niitä on rekisteröity vain muutama kymmen. Katso täältä.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Toivottavasti ne katoavat tilastoista nopeasti ja viimeistä bakteeria myöten.Nuo ovat ensirekisteröityjä autoja, eivät muutoksia. Muutoksethan eivät ole ensirekisteröityjä. Tai näin itse käsitän asian, koska muutokset tehdään vanhoihin autoihin ja ne on jo rekisteröityjä. Aivan kuten Suomeen maahantuotuja autoja ei ole tuossa tilastossa.
Käytännössä ensirekisteröity auto tarkoittaa uutena ostettua autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat ensirekisteröityjä autoja, eivät muutoksia. Muutoksethan eivät ole ensirekisteröityjä. Tai näin itse käsitän asian, koska muutokset tehdään vanhoihin autoihin ja ne on jo rekisteröityjä. Aivan kuten Suomeen maahantuotuja autoja ei ole tuossa tilastossa.
Käytännössä ensirekisteröity auto tarkoittaa uutena ostettua autoa.Korjaan... Siis Suomeen maahantuotuja KÄYTETTYJÄ autoja ei ole tilastossa. Ne kun eivät ole ensirekisteröityjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautojen rekisteröinti on laskenut huomattavasti viime vuonna ja viimeisinä kuukausina niitä on rekisteröity vain muutama kymmen. Katso täältä.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Toivottavasti ne katoavat tilastoista nopeasti ja viimeistä bakteeria myöten.Kaasuautot ovat puhtaampia kuin bensa- ja diesel-rojut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuautot ovat puhtaampia kuin bensa- ja diesel-rojut.
Ehkä on, mutta ei niitä silti myydä ja autoja muutetaan kaasulle erittäin vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä on, mutta ei niitä silti myydä ja autoja muutetaan kaasulle erittäin vähän.
Bensa on ilmeisesti vielä liian halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin autokanta uusiutuu lähinnä uusien autojen kautta ja muuntaminen on vain väliaikainen ratkaisu.
Aika harva muutenkaan muuntaa autoaan kaasulle, ei edes tuen avulla (mikä ei kata läheskään koko kustannusta). Tämän näkee myös autokannan muutoksesta, viime vuonna kaasuautojen määrä autokannassa lisääntyi vain noin 2000:lla, joten kovin paljon muutoksia ei ole voinut olla.
Minulla ei sinänsä ole mitään kaasuautoilua vastaan, mutta turha puhua siitä valtavirran autoiluna. Tosin minusta on usein hyvä olla poikkeava, varsinkin jos sillä säästää rahaa... Jos siis on vanhahko auto (tosin alle 2 tonnin autoa tuskin kannattaa muuttaa) niin kaasuun muuttaminen on ok.
Joka tapauksessa kyse on luultavasti vain välikauden ratkaisusta, mutta ei sekään ole ongelma. Pohjimmiltaan kaikki autot (ja kaikki tekniikka muutenkin) ovat välikauden malleja, koska aina tulee uutta.
Ja biokaasu ei välttämättä riitä, jos suurin osa autoilijoista siirtyisi kaasuautoiluun. Nyt sitä riittää hyvin, mutta se johtuu vain vähäisestä kulutuksesta. Ihmiset eivät tuota esimerkiksi jätettä niin paljon, että siitä tuotettavaa biokaasua riittäisi kaikille suomalaisille. Muutama kymmenen tuhatta autoa ei toki ole ongelma. Ongelma tulee vasta sitten, kun kaasuautoja olisi satoja tuhansia. Ja Suomessahan on yli 3 miljoonaa ajoneuvoa.Saatavuuden suhteen on ilmeisesti melkoisoakin maakohtaisia eroja.
Pressiä luettu, eli Ranskassa ko. polttoaine on melko suosittu ja nyt polttoainehintojen noustua asennussarjoja asennetaan varsin paljon. Tietty ihan pieneen ajoon se ei ehkä rahallisesti kannata, koska asennuksen kuolettamiseen tulee ajaa muistaakseni noin 10 tkm vai oliko enempikin.
Tankkauskartta: http://superethanol-eco.com/carte-des-stations-superethanol.php
Etanoliteollisuus ff: https://www.alcool-bioethanol.net/chiffres-cles/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatavuuden suhteen on ilmeisesti melkoisoakin maakohtaisia eroja.
Pressiä luettu, eli Ranskassa ko. polttoaine on melko suosittu ja nyt polttoainehintojen noustua asennussarjoja asennetaan varsin paljon. Tietty ihan pieneen ajoon se ei ehkä rahallisesti kannata, koska asennuksen kuolettamiseen tulee ajaa muistaakseni noin 10 tkm vai oliko enempikin.
Tankkauskartta: http://superethanol-eco.com/carte-des-stations-superethanol.php
Etanoliteollisuus ff: https://www.alcool-bioethanol.net/chiffres-cles/Tuo ensimmäinen linkki on etanolin jakeluasemiin ja toinen etanoliteollisuuteen. Etanoli taas ei liity mitenkään kaasuautoihin. Etanolilla kulkevia autoja toki on (Suomessa etanolia käyttäviä autoja on hieman yli 4000 autoa), mutta se ei liity mitenkään kaasuun. Kaasuautot eivät kulje etanolilla. Suomessa kaasuautot kulkevat yleensä metaanilla.
Ei kannata sotkea etanolilla kulkevia autoja kaasuautoihin, koska ne ovat eri asioita. Molempia toki tuetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ensimmäinen linkki on etanolin jakeluasemiin ja toinen etanoliteollisuuteen. Etanoli taas ei liity mitenkään kaasuautoihin. Etanolilla kulkevia autoja toki on (Suomessa etanolia käyttäviä autoja on hieman yli 4000 autoa), mutta se ei liity mitenkään kaasuun. Kaasuautot eivät kulje etanolilla. Suomessa kaasuautot kulkevat yleensä metaanilla.
Ei kannata sotkea etanolilla kulkevia autoja kaasuautoihin, koska ne ovat eri asioita. Molempia toki tuetaan.Lisään... Joskus aikaa sitten yritettiin Suomessa markkinoida etanoliautoja, mutta se ei oikein lyönyt läpi, vaikka sekin vaatii vain muutoksen bensa-autoon. Ruotsissa etanoliautoja on sen sijaan enemmän. Mutta etanoliauto ei siis ole kaasuauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ensimmäinen linkki on etanolin jakeluasemiin ja toinen etanoliteollisuuteen. Etanoli taas ei liity mitenkään kaasuautoihin. Etanolilla kulkevia autoja toki on (Suomessa etanolia käyttäviä autoja on hieman yli 4000 autoa), mutta se ei liity mitenkään kaasuun. Kaasuautot eivät kulje etanolilla. Suomessa kaasuautot kulkevat yleensä metaanilla.
Ei kannata sotkea etanolilla kulkevia autoja kaasuautoihin, koska ne ovat eri asioita. Molempia toki tuetaan.Yes, otetaanpa komento takaisin, kirjoittelin kiireessä "vasurilla" kun tuo etanoli pyöri kovasti mielessä kun ulkolaisilla fr-kanavilla siitä on ollut viimeaikoina melko moneen otteeseen juttua juurikin siksi miten monet ovat alkaneet asennuttaa etanoli-asennussarjoja bensan hintojen kovasti kiivettyä. Korrosoiva tuote, eli pelkkä boxi ei oikein ole riittävä.
Mutta kaasuasemista Ranskassa jatkona edelliseen:
- https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv-france/
Sitten on vielä nesteytetty kaasu ja "kaasu kaasuna" mutta vähissä ovat automallit:
"Top 7 des véhicules à gaz : GPL et GNC"
- https://club.auto-doc.fr/magazin/top-7-des-vehicules-a-gaz-gpl-et-gnc
Itärajan taka löytyy mm. Volga ;-)
- https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GAZ_vehicles#Passenger_cars - Anonyymi
Kävin kaasuautoilijoiden sivuilla.
Sieltä löytyi:
"Lähiaikoina avattavat asemat:
– Nokian Koukkujärvelle pitäisi avautua uusi BIG-asema vielä vuoden 2021 aikana
– Porissa pitäisi avautua Envorin asema vuoden 2021 aikana"
Kalenterin mukaan nyt on Helmikuu 2022
- Anonyymi
15 vuotias henkilöauto, johon on tehty viisi vuotta sitten DIY-kaasumuunnos voi olla haluttua kamaa vaihtoautomarkkinoilla...
- Anonyymi
kyllähän 10 vuotta vanha citymaasturi kaasulla on ihan hyvä näin murrosasaikana..
jos vaikka asx,n muuttaa kaasulle..ei hullumpi vaihtoehto....halpaa ajoa..
- Anonyymi
Kaasulla ei ole liikenne ja työkoneissa kuin pieni määrä. Olematon määrä ja asemat maksaa todella paljon tehdä, maavuokrineen tai ostoineen. Ja asemia pitäisi olla kaikissa taajamissa kuten nytkin on bensaa ja dieseliä. Bensalla pyörii moottorisahoista ja mopoista lähtien
Eli bensa ja diesel on ykkönen.
Akkuauto voi ladata kotona halvalla eli sekin menee kaasun ohi ja hiljainen. - Anonyymi
Kaasuautoilla ei ole vaihtoarvoa.
- Anonyymi
Paljonko sulle tarjottiin vaihdossa?
- Anonyymi
En ole asiaan tutustunut, eli millainen on kaasuauton tehokkuus vs. vastaava bensa-diesel ja millainen kulutus vs. sama kone vaikkapa bensalla, lieneekö sen suurempia eroja?
- Anonyymi
Esim: VW. 1.5 tsi bensa 150 hv ja kaasu 130 hv tuonverran kaasu tehottomampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim: VW. 1.5 tsi bensa 150 hv ja kaasu 130 hv tuonverran kaasu tehottomampaa.
Melko suuri tehoero, mutta millä kaasusuhteella. Onko tuosta jossakin tutkittuja testituloksia?
Entä kulutus, sillä muistikuvanani on, että kaasuauto kuluttaisi jonkin verran enempi, eli hieman vähempi rangea.
"F1-sarjassa siirrytään tänä vuonna E10-polttoaineeseen. E10:ssä on tavanomaisen polttoaineen seassa kymmenen prosenttia etanolia. Polttoainemuutoksen on yleisesti uskottu johtavan voiman heikkenemiseen moottoreissa."
- https://www.is.fi/formula1/art-2000008581292.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko suuri tehoero, mutta millä kaasusuhteella. Onko tuosta jossakin tutkittuja testituloksia?
Entä kulutus, sillä muistikuvanani on, että kaasuauto kuluttaisi jonkin verran enempi, eli hieman vähempi rangea.
"F1-sarjassa siirrytään tänä vuonna E10-polttoaineeseen. E10:ssä on tavanomaisen polttoaineen seassa kymmenen prosenttia etanolia. Polttoainemuutoksen on yleisesti uskottu johtavan voiman heikkenemiseen moottoreissa."
- https://www.is.fi/formula1/art-2000008581292.htmlEtanolilla ei ole mitään tekemistä kaasun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melko suuri tehoero, mutta millä kaasusuhteella. Onko tuosta jossakin tutkittuja testituloksia?
Entä kulutus, sillä muistikuvanani on, että kaasuauto kuluttaisi jonkin verran enempi, eli hieman vähempi rangea.
"F1-sarjassa siirrytään tänä vuonna E10-polttoaineeseen. E10:ssä on tavanomaisen polttoaineen seassa kymmenen prosenttia etanolia. Polttoainemuutoksen on yleisesti uskottu johtavan voiman heikkenemiseen moottoreissa."
- https://www.is.fi/formula1/art-2000008581292.htmlKaasuauton pointtihan on sen lähes nollapäästöt (biokaasulla) ja ajon halpuus.
Biokaasu maksaa meillä päin 1,40 €/kg, Itä-Suomessa tietyillä asemilla 1,20 €/kg.
Kun auto kuluttaa maantieajossa 2,7 - 3,2 kg/ 100km , laske siitä ero omaan bensa-autoosi.
Kaasuverkko leviää rekkaliikenteen LNG-asemilla ja näiltä asemilta saadaan helposti myös CNG: tä henkilöautoihin.
Auto ei ole minulle statussymboli vaan käyttöesine jota ei vaihdeta uuteen 3 vuoden välein, olen aina ennenkin ajanut autot ns. loppuarvoonsa.
Tämä kun joskus lakkaa toimimasta niin sitten katsellaan mitä on tarjolla.
- Anonyymi
Entä miten asunnussarjojen sopivuus, eli sopiiko bensaan kuin bensaan vai tuleeko vastaan vaikkap apolttoainelinjojen ja stefojen kestävyysongelmia jos auto ei ole jo tehtaalta ulostullessaan valmistettu yhteensopivaksi kaasulle?
- Anonyymi
Älä sekoile . Missä kohtaa polttoainelinjoja on stefoja ? Bensa ja kaasu ei tietenkään kulje samassa putkessa .
- Anonyymi
EU lisäsi kaasun päästöiltään hyväksyttäväksi eli ok.
- Anonyymi
No, jos ei kaasu-Volgaa halua ostaa, niin Dacialla on eko-budjetti-lajissaan kelpo Sanderon pohjalla oleva kaasuauto: Dacia Jogger GPL Confort.
Ranskassa on käytössä saasteluokkatarra (kuten niin monessa muussakin maassa omansa), joka on pakollinen myös autoturisteille, jossa tuo kulkine saa parhaan paikallisen luokituksen "Crit’Air 1" ja sen mukana tulevat edut, eli ajokieltoalueet eivät sitä koske.
- https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-dacia-jogger-gpl-confort-la-meilleure-version-10839392.html
"In 2016, France set up restricted traffic zones (ZCR) that are passable only with an appropriate anti-pollution sticker displayed, known as Crit’Air. Vehicles registered outside France must also display it."
- https://www.france.fr/en/holiday-prep/crit-air-anti-pollution-vehicle-sticker
Eli jos kesän Euroopan kiertue suuntaa myös Ranskaan, niin tuo stickeri tulee hommata ja monissa muissa maissa aivan sama homma, kuten Belgiassa ja Saksassa, eli duunia riittää nykyisin automatkailun valmistelussa.
Boonuksena se miten säännöt vaihtelevat paljon eri maissa jo sisäisestikin, eli se missä ja milloin saa ajaa vaikkapa Euro-luokan 4 kulkineella, niin toisella alueella se voikin olla kielletty tai osin rajoitettua.
Mutta kun EU:ssa niin kovasti "directoidaan" niin miksi ne eivät ole luoneet yhtä ainoaa "saastetarraa" kattamaan koko EU:n, vaikka sitten paikallisesti poliitokot rakentelevatkin erilaisia ehtoja, rajoituksia ja kieltoja eri saasteluokille, mutta olisi edes yksi ainoa tarra, ettei automatkailjan tavitse peittää tuulilasiaan ties kuinka suurella määrällä tarroja. - Anonyymi
Eivätkö ihmiset tiedä, että kaasuautot menevät arvottomiksi, kun ne ostavat niitä.
- Anonyymi
Harakka senkun vaan puhuu kaasuautoista, vaikka niiden valmistus loppuu pian.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harakka senkun vaan puhuu kaasuautoista, vaikka niiden valmistus loppuu pian.
Eikö se todellakaan tiedä, että viimeinen uusi kaasuauto valmistetaan tänä vuonna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se todellakaan tiedä, että viimeinen uusi kaasuauto valmistetaan tänä vuonna.
Mutta muutossarjojen myynti ei pääty.
- Anonyymi
Ajellaan Suomessa vaan polttomoottori autolla. Sen verran Suomessa ajellaan niin pitääkin saastuttaa. Jos vertaamme Kiinan, Amerikan Venäjän ja Aasian teollisuuden päästöjä meidän autot on kuin itikan pissi valtameressä. Mistä helvetistä näitä tyhmiä politiikkoja sikiää.
- Anonyymi
Eiköhän päästöjä pitäisi verrata yhden henkilön aiheuttamia päästöjä keskenään, ei valtioiden.
Loppujen lopuksi valtiot ovat vain viivoja kartalla.
Jos haluat Kiinan tai Intian vertailukohteeksi, varaudu pudottamaan elintasoasi KUNNOLLA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän päästöjä pitäisi verrata yhden henkilön aiheuttamia päästöjä keskenään, ei valtioiden.
Loppujen lopuksi valtiot ovat vain viivoja kartalla.
Jos haluat Kiinan tai Intian vertailukohteeksi, varaudu pudottamaan elintasoasi KUNNOLLA.Miksi pitäisi muka verrata henkilöiden aiheuttamia päästöjä? Ei minua kiinnosta toisten päästöt eikä minun päästöni kuulu muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi muka verrata henkilöiden aiheuttamia päästöjä? Ei minua kiinnosta toisten päästöt eikä minun päästöni kuulu muille.
Mitä järkeä on mitata valtioiden päästöjä keskenään? Korkeintaan samalla korkeusasteella per-capita. Äly hoi älä jätä.
Tämän pitäisi olla selvää, olet kummalla puolella tahansa argumenttia ilmaston suhteen.
- Anonyymi
Muutamia uusia enää rekisteröidään kun myyjär puhuvat ostajan ympäri. Arvottomia ovat.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä ihmiset ostavat kovalla rahalla arvottomia autoja.
- Anonyymi
Olen todellaa yllättynyt jos kaasu autoja on rekisteröity entinen pieni määrä helmikuussa. Kuka ihme ostaa.
- Anonyymi
Minä en halua nähdä täällä enää minkäänlaista viipaletta kaasuautoilla.
https://www.liikennefakta.fi/fi/ymparisto/henkiloautot/ensirekisteroidyt-henkiloautot-kayttovoimittain - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en halua nähdä täällä enää minkäänlaista viipaletta kaasuautoilla.
https://www.liikennefakta.fi/fi/ymparisto/henkiloautot/ensirekisteroidyt-henkiloautot-kayttovoimittainHelmikuun rekisteröintien peruasteella viipaleen piirtäminen tulee olemaan vaikeaa.
- Anonyymi
Lehtiin on ilmestynyt kaasuautoja puoltavia kirjoituksia. Niin sitä ihmisiä huijataan.
- Anonyymi
Millä tavalla huijataan, voitko hieman tarkentaa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262073
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181065
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut111925Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873