Suuri flooradebatti, ranskalaisin viivoin!

- Amerikassa ei tunneta mustaherukkaa
---Amerikan mäntyihin iskee herukan härmä
---mustaherukka on ollut kielletty siellä koko 1900- luvun
---nyt jotkin osavaltiot ovat höllentyneet
---viljelty karpalo korvaa herukan elintarviketeollisuudessa

-Peruna loppuu Suomesta kolmessa kuukaudessa
---toukokuussa ei ole enää kotimaista ruokaperunaa jäljellä

-Vihreä väri luonnossa on merkki myrkyllisyydestä
---jätä kaikki vihreät kasvikunnan tuotteet syömättä, myös vihreä liha on vaarallista
---esim. vihreät perunat ja mantelit ovat myrkyllisiä

-Suomesta saattaa tulla lähitulevaisuudessa suurin kahvintuottajamaa, ennen Brasiliaa ja Costa Ricaa ja Kulta Katriinaa
---Espoossa tuotetaan jo kahvia laboritoriossa ja neljän vuoden päästä sitä saa kaupoista
---maajussit alkavat viljellä kahvia pian piharakennuksissaan
---https://www.hs.fi/tiede/art-2000008527283.html

-ihmisen ei pian tarvi syödä mitään, vaan hän voi imeä tarvitsemansa ravinnon suoraan maaperästä ja näin kasvit ja eläimet käyvät tarpeettomiksi välikäsiksi
---kasvit eivät liiku ja ovat silti hoikkia - tämä on myös ihmiskunnan tulevaisuus

-Jaques Brel ei ollut ranskalainen, vaan belgi, vaikka ranskalaisin viivoin lauloikin ja kävi kuolemassa Pariisissa
--Ne me quitte pas: https://www.youtube.com/watch?v=Vz6r0TP4FBI

10

463

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nähin sun linkistään tuon ranskaa laulavan mösjöön. Ei tommottinen tyyppi huvikseen toiselle ihmiselle ehkä kipuu tuota.
      Tuota; niist mustaherukoist. Parhaillaan pensaasta poimittuina, vaikka niistä saa ilmansaasteit, pölyä tai marjaluteen eritettä.

      Ja että ton heelmän täysmehusta saa talviaikana maksaa enämpi kun halvimmasta algerialaisesta viinistä.
      Viimeiseksi märisen tän talven lumimäärästä. Sitä tuloo liikaa kerrallas. Eikä se mitää pakkashötöö ol. Nälkääni minä koistisen lumitöitä joudun tekeen.

      • Suhteethan ne ranskiksilla kipua tuottaa - tyttöystävä jätti ja vaimokin taitaa pettää!

        Mustaherukoita saa S- marketin pakastealtaasta hintaan 1,29/500 g. Ostan usein talvisin, mutta jos ehtii sulaa, niin pussi vuotaa ja väriainetta on kaikkialla. Luomut on vähän kalliimpia, mutta niissä ei ole tosiaan niitä marjaluteita, eikä Tsernobylin jäämiä. Muistaakseni Egri Bikaver maksaa Alkossa kolme markkaa.

        Vielä kaipaan sisäpiirin kommenttiasi olympialaisista - tunnetko ketään niskasta?

        Haluan vielä muistuttaa, että Heikki Ritavuoren murhasta tulee 14.2 kuluneeksi 100 vuotta.


    • Anonyymi

      Lällätän näille Pekingin talviolympialaisille. Kai kiinalaiset pystyivät lyömään taaloja niin paljon tasolle, että kisajärjestelyt myönnettiin.
      Kysyit Petran kaupungin sijaintia. Afganistania veikkaisin...tai siellä päin jossain.

    • Anonyymi

      kasveilla on kyky itse luoda oma tarvitsemansa ravinto. Kasvit ovat omavaraisia. Autotrofia. Fotosynteesi ja kemosynteesi. Ihmisellä tuollaista hienoa lahjakkuutta ei ole. ihminen joutuu siksi käyttämään ravinnoksensa toisia elollisia olentoja, pysyäksensä hengissä ja kasvaaksensa. Olkoon hän sitten vegaanisti tai lihansyöjä. Näin ollen ja niin muodoin filosofisesti ajatellen kasvit edustavat korkeampaa elämänmuotoa kuin ihminen, Kasvi on vapaa mutta ihminen ei.

    • Ei tunneta musta herukkaa??? Tunnetaanko nastaa muumiota..tuota bengalin afrikkkalaisen merenrantavaltion ikuisesti elävää "muumiota" mustaa naamiota? vai onko sekin afrikan tähden tapaan kun mainitaan sanat musta niin werrbotena auchh? ja valkoihoinen kingi arfikassa?

      • Laitoin vastauksen valasdebattiin, muuta sitä ei julkaistu. Tiivistän sen tähän: Trumpilaiset uskovat amerikassa, että valailla oli ennen jalat ja ne elivät maalla. Pesukarhu on matkalla Suomeen - ensimmäiset rakuunat on havaittu jo Liettuassa ja Suomeen ne saapuvat ensi vuosikymmenellä. Lukituista roskakatoksista on luovuttava ja amerikkalaistyyliset metalliset saavit, irtokansilla tilalle, jotta vieraat tunsisivat olonsa kotoisaksi.

        Tässä minuutin amerikankielinen todiste mustaherukan tuhoisuudesta ympäristölle:
        https://www.youtube.com/watch?v=rEabdfDchTE

        Niin ja sitä vielä, että ostitko sinä huutokaupasta sen Herttoniemeläisen rintamamiestalon. Huutajia oli vain yksi ja hän korotti omaa tarjoustaan lopuksi 35 k:lla, 145k:on. Taloa ei saa purkaa, siinä ei saa asua, eikä sitä ole lupa remontoida.


      • roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Laitoin vastauksen valasdebattiin, muuta sitä ei julkaistu. Tiivistän sen tähän: Trumpilaiset uskovat amerikassa, että valailla oli ennen jalat ja ne elivät maalla. Pesukarhu on matkalla Suomeen - ensimmäiset rakuunat on havaittu jo Liettuassa ja Suomeen ne saapuvat ensi vuosikymmenellä. Lukituista roskakatoksista on luovuttava ja amerikkalaistyyliset metalliset saavit, irtokansilla tilalle, jotta vieraat tunsisivat olonsa kotoisaksi.

        Tässä minuutin amerikankielinen todiste mustaherukan tuhoisuudesta ympäristölle:
        https://www.youtube.com/watch?v=rEabdfDchTE

        Niin ja sitä vielä, että ostitko sinä huutokaupasta sen Herttoniemeläisen rintamamiestalon. Huutajia oli vain yksi ja hän korotti omaa tarjoustaan lopuksi 35 k:lla, 145k:on. Taloa ei saa purkaa, siinä ei saa asua, eikä sitä ole lupa remontoida.

        Suomi on ddr banaanivaltio ainoa maa jossa rikollisilla hotelliolot ja pienet tuomiot ja korruptiokin on kirjattu nimellä HYVÄÄVELIJÄRJESTELMÄ. Entisinä isäntinä viikingit, ruotsalaiset ja venäläiset? eikö tämä pistä JO vähän miettimään MINKÄLAISESSA MAASSA ELETÄÄN? Nih.

        Suomessa ei ole valaitakaan kuten taas sensurointi siis kävi. Eikä talvivaaran kaivosonnettomuutta. Eikä väyrysen jalasmökkiä.

        En ostanut hertsikan taloo mutta olen seurannut mielenkiinnolla kauppaa. Tosimies tai NAINEN olisi tehnyt Raunit. Ostanut mokoman hometalon ja remontoinut sen täysin uudeksi. Jos rauni (rip) olisi ollut sitä tekemässä purutalo olisi muuttunut kiveksi käsivoimin.

        linkki... https://www.etlehti.fi/artikkeli/raha/88-vuotias-rauni-uotila-rakensi-kivitalon-perikunta-saa-myyda-sen-putinille

        nyt juon neljättä päivää mutta vain iltaisin ja tällä kertaa 8 olutta. ei tätä edes känniksi voi kutsua. pöhnäksi vaan..pöhnäksi vaan.


      • Anonyymi
        roskapostirobotti1 kirjoitti:

        Laitoin vastauksen valasdebattiin, muuta sitä ei julkaistu. Tiivistän sen tähän: Trumpilaiset uskovat amerikassa, että valailla oli ennen jalat ja ne elivät maalla. Pesukarhu on matkalla Suomeen - ensimmäiset rakuunat on havaittu jo Liettuassa ja Suomeen ne saapuvat ensi vuosikymmenellä. Lukituista roskakatoksista on luovuttava ja amerikkalaistyyliset metalliset saavit, irtokansilla tilalle, jotta vieraat tunsisivat olonsa kotoisaksi.

        Tässä minuutin amerikankielinen todiste mustaherukan tuhoisuudesta ympäristölle:
        https://www.youtube.com/watch?v=rEabdfDchTE

        Niin ja sitä vielä, että ostitko sinä huutokaupasta sen Herttoniemeläisen rintamamiestalon. Huutajia oli vain yksi ja hän korotti omaa tarjoustaan lopuksi 35 k:lla, 145k:on. Taloa ei saa purkaa, siinä ei saa asua, eikä sitä ole lupa remontoida.

        Meitin talossa taas oli asukkaat kun tulimme näille kulmille. Entinen merimies, lähes kaiken nähnyt veijari vedätti minuu tullen mennen.
        Hyvähän siinä oli myöhäsyksyyn asua. Se marraskuu alkoi pakkasilla. Talo oli kylmä talvella. Ne sahanpurut seinissä olivat sadassa vuodessa vajenneet ikkunatasoill.

        Ja uudella omistajalla vähän samaa vikaa, vikaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meitin talossa taas oli asukkaat kun tulimme näille kulmille. Entinen merimies, lähes kaiken nähnyt veijari vedätti minuu tullen mennen.
        Hyvähän siinä oli myöhäsyksyyn asua. Se marraskuu alkoi pakkasilla. Talo oli kylmä talvella. Ne sahanpurut seinissä olivat sadassa vuodessa vajenneet ikkunatasoill.

        Ja uudella omistajalla vähän samaa vikaa, vikaa...

        Rintamamiestaloista kiinnostuneena oon lukenut että joissain tapauksissa oli oikeastaan vain "ilmaeristys" ilma ei päässy liikkuu niissä taskuissa niin se piti jonkin verran lämpöä? Muistanko väärin vai tajusinko väärin? mutta jotain tuollaista oon jostain lukenut...


    • Kiitokset kaikille debattiin osannistuneille! Päämäärämme on saavutettu eli Niikko jätti tänään ulkoasianvaliokunnan puheenjohtajan tehtävät! Juuri Salonius- Palsternakka A- studiossa sitä selitti.

      Tunnetteko ketään palsternakan viljelijää? Eikö? Niinkö? Siksi koska sellaisia ei ole! Palsternakka vaatii kasvaakseen routaa, eikä se menesty lämpimissä maissa. Se kasvaa maassamme hyvin yleisesti teiden varsilla ja sieltä sitä korjataan. Olette varmaan nähneet ne niitokoneet, jotka korjaavat satoa teiden varsilta kesällä ja loppukesällä ja alkusyksyllä. Se antaa satonsa ensimmäisenä kasvuvuotenaan ja toisena se lepää ja sitten se kuihtuu pois.

      USA:ssa siihen suhtaudutaan vihamielisesti ja se on siellä kielletty kasvi. Amerikkalaiset eivät tunne palsternakkaa ja sen korvaaja siellä on viljelty karpalo. https://fi.wikipedia.org/wiki/Palsternakka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe