Hakemus oljylämmitysmuodon vaihtamisen avustuksesta on vetämässä,mutta en ole vieläkään oikein varma kannattaako se vai ei. Kustannuksia jää itselle maksettavaksi avustuksen jälkeenkin noin 8000 euroa ja juuri eläkkeelle jääneenä arveluttaa kun sen verran pitäisi saada lainaa vielä pankista.
Öljy yhtiöt kehittävät ja ovat jo kehittäneetkin uusiutuvista luonnonvaroista polttoöljyä, mutta en löytänyt tietoa sen saatavuudesta ja hinnoista Seinäjoella. Eli öljy lämmitysmuotona tuskin kokonaan tulee loppumaan.
Mutta miten mahtaa vaikuttaa talon myyntimahdollisuuksiin ja hintaan jos siirrymme muutaman vuoden kuluttua pienempään asuntoon ja yritämme myydä öljylämmitteistä taloa. Sijainti Hyllykalliolla on kyllä hyvä ja tontti mukavalla paikalla.
Olisi mukava vaihtaa ajatuksia muiden öljylämittäjien kanssa!
Kannattaako luopua öljylämmityksestä?
6
470
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmalämpöpumppu lisäksi joka olisi lämmityksen perusta. Lämminvesivaraajana voisi ehkä saada sähkövastuksen. Näin teillä olisi öljylämmitysvaraus, mutta sähköinen lämminvesivaraaja ja ilmalämpöpumppu. Se on hybridi. Saako siihen avustuksia, että muuttaa ILP (ilmalämpöpumpulle) systemin?
- Anonyymi
Ely avustus ehdoissa:
Avustusta ei voida myöntää fossiilisia polttoaineita käyttäviin rakennuskohtaisiin lämmitysjärjestelmiin, eikä siksi myöskään hybridijärjestelmään, jossa öljylämmitys toimii osana muuta lämmitysjärjestelmää.
- Anonyymi
Kysy gramma hintaa hasiksesta
- Anonyymi
inssi oli testannut omakotitalossa kaikki lämpömuodot ..öljy oli kaikista kallein. lukekaa itse
- Anonyymi
https://yle.fi/uutiset/3-12302144 Tässä vähän osviittaa. Mielestäni ei kannata ajatella teidän tilanteessa jälleenmyynti arvoa. Isoa investointia lämmitykseen ei saa takaisin myydessä. Teillä talon sijainti erinomainen.
- Anonyymi
Ultimarketilta vesi-ilmalämpöpumppu ja niiden paikallinen asentaja tekemään. Samanlaiset järjestelmät mutta halvempaa kuin muilla. Mulla tuttava laittanut 15 vuoden aikana 10 ultimarketin ilmalämpöpumppua itelle ja tuttaville.Ei ole ollut kummempia ongelmia. Aiwa ja GREE ovat laajalti maailmalla käytettyjä järjestelmiä. Ruosissa sukulaisilla samanlainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415