Ongelmia pillereistä

Hommasin Meliane pillerit, tarkoituksena syödä useampi laatta putkeen ja näin välttää kuukautiset. Aloitin 2,5 viikkoa sitten syömisen, ja kuukautiset jatkuu vieläkin. Kyllä on kivaa. Turvottaa, rintoja aristaa, vatsaa koskee...
Soitin lääkäriin, kuulemma ihan normaalia näin aluksi. Saattavat jopa kestää puolitoista kuukautta. Onneksi vuoto ei ole kovin runsasta. Miten minulla ei aikaisemmalla kerralla ollut samaa ongelmaa. Söin näitä samaisia pillereitä noin viisi vuotta sitten parin vuoden ajan.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, kuinka olette toimineet. Minua vähän epäilyttää ne lääkärin puheet...en ole kenelläkään aikaisemmin kuullut samanlaisia ongelmia olevan.
2273
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Moi,

Olen syönyt Melianeja kohta 8 vuotta, ja aluksi minäkin koin sivuvaikutuksia. Oireet olivat suunnilleen samat kuin sinulla, rintoja aristi, vatsa oli turvonnut ja kipeä, mieliala vaihteli rajusti ja itkin vähästä. Ongelmat kuitenkin katosivat ekan 3 kuukauden aikana (en muista tarkkaan kuinka kauan siinä kesti, kuitenkin kolmannen liuskan mennessä oireet olivat ohi) eikä niitä sen jälkeen ole ollut.

En minä mitenkään erityisemmin "toiminut" oireiden aikana, lääkäri ja terveydenhoitaja jonka luona kävin reseptin hommaamassa kertoivat, että alussa saattaa tulla oireita. Minulla oli maksa-arvojen mittaus noin kolmen kuukauden päästä aloittamisesta ja siinä yhteydessä kävin myös lääkärin juttusilla (rutiinitarkastus). Hän kyseli miten on mennyt ja koska oireet olivat menneet ohi homma oli ok. Olen kuullut, että keholla kestää yleensä tuo 3kk tottua hormooneihin, joillakin tottuminen tapahtuu nopeammin, joillakin hitaammin.

Usean liuskan syönti putkeen onnistuu mainiosti Melianeilla, olen viimeisten parin vuoden aikana lähes vakiona syönyt kaksi liuskaa putkeen, nyt olen kokeillut kolmeakin liuskaa, ja hyvin sujuu.

Mikäli et ole kuullut tällaisista ongelmista ja sivuvaikutuksista pillereiden aloittamisen yhteydessä et kyllä ole lukenut tätä palstaa :) Eli ei hätä, kyseessä on ihan normaali ilmiö (ja miksi lääkärisi muuten valehtelisi sinulle, häntä koskee Hippokraattinen vala, jonka mukaan hän ei saa satuttaa).

t: Miina

Äänestä

Ihan normaalia on, että aluksi on kuvailemisiasi sivuoireita. Kannattaa aluksi (muutaman kuukauden ajan) pitää taukoviikko normaalisti ja vasta sitten siirtyä syömään 2 tai 3 kolme laattaa putkeen. Näin kehosi tottuu hormoneihin.

Jos sivuoireet eivät mene ohi 3 kuukauden aikana, niin sitten kannattaa vaihtaa pillerimerkkiä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


jrghnoeqih kirjoitti:

Hommasin Meliane pillerit, tarkoituksena syödä useampi laatta putkeen ja näin välttää kuukautiset. Aloitin 2,5 viikkoa sitten syömisen, ja kuukautiset jatkuu vieläkin. Kyllä on kivaa. Turvottaa, rintoja aristaa, vatsaa koskee...
Soitin lääkäriin, kuulemma ihan normaalia näin aluksi. Saattavat jopa kestää puolitoista kuukautta. Onneksi vuoto ei ole kovin runsasta. Miten minulla ei aikaisemmalla kerralla ollut samaa ongelmaa. Söin näitä samaisia pillereitä noin viisi vuotta sitten parin vuoden ajan.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, kuinka olette toimineet. Minua vähän epäilyttää ne lääkärin puheet...en ole kenelläkään aikaisemmin kuullut samanlaisia ongelmia olevan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu