Kristityt eivät tiedä palvovansa aurinkoa

Anonyymi

Monesti sitä voidaankin syytellä toisia taivaankappaleiden palvonnasta tms vaikka itse kumarretaan aurinkoa.
Sain tuossa valmiiksi kalenterin, jossa eläinradan merkit osuvat suunnilleen niihin kohtiin kuin Egyptissä kun tarina kerrottiin.

- Jeesuksella on kaksitoista opetuslasta ja jossain vaiheessa 70 lisää. Taivaalla on 82 tähdistöä, sattumaako?

- 30 hopearahaa on 30 hopeista kuuta. Kelttiläisten kalenterista piti tietyin väliajoin ottaa pois kuukausi, jotta se pysyisi ajantasalla.

- Maailman valkeus syntyy pimeässä luolassa, koska tuolloin aurinko syntyy uudelleen pimeimpään vuodenaikaan.

- Aurinko syntyy neitsyestä tietysti silloin kun se kohtaa neitsyen tähtikuvion, joka oli tuolloin 25.07

- Jeesus on ristillä kuusi tuntia. Jos nämä venyttää kuukausiksi, niin aurinko on ristillä syyspäiväntasauksesta kevätpäiväntasaukseen.

40

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpas täällä hiljaista 🤔

    • Anonyymi

      > Kristityt eivät tiedä palvovansa aurinkoa

      itse en ainakaan palvo.

      • Se joka palvoo Jeesusta palvoo auringon ruumiillistumaa.
        Aurinkoa palvottiin monissa eri eläimen muodoissa ja myös ihmisen.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Se joka palvoo Jeesusta palvoo auringon ruumiillistumaa.
        Aurinkoa palvottiin monissa eri eläimen muodoissa ja myös ihmisen.

        > Se joka palvoo Jeesusta palvoo auringon ruumiillistumaa.

        Ei Jeesus ole auringon ruumiillistuma. Ja toisaalta, mitä tarkottaa Jeesuksen palvominen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Se joka palvoo Jeesusta palvoo auringon ruumiillistumaa.

        Ei Jeesus ole auringon ruumiillistuma. Ja toisaalta, mitä tarkottaa Jeesuksen palvominen?

        Palvominen on kunnioitusta tai ihailua.
        Jeesus on aurinko ihmismuodossa.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Palvominen on kunnioitusta tai ihailua.
        Jeesus on aurinko ihmismuodossa.

        > Palvominen on kunnioitusta tai ihailua.

        Erikoinen määritelmä. Eli, kun lapsi kunnioittaa vanhempia, hän palvoo heitä? Olen erimieltä.

        > Jeesus on aurinko ihmismuodossa.

        Ei ole Raamatun mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Palvominen on kunnioitusta tai ihailua.

        Erikoinen määritelmä. Eli, kun lapsi kunnioittaa vanhempia, hän palvoo heitä? Olen erimieltä.

        > Jeesus on aurinko ihmismuodossa.

        Ei ole Raamatun mukaan.

        Kyllä esoteerisen tulkinnan mukaan on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Palvominen on kunnioitusta tai ihailua.

        Erikoinen määritelmä. Eli, kun lapsi kunnioittaa vanhempia, hän palvoo heitä? Olen erimieltä.

        > Jeesus on aurinko ihmismuodossa.

        Ei ole Raamatun mukaan.

        Ovatko luettelemani asiat sitten ihan silkkaa sattumaa?

        - Ilmestyskirjassa mainitaan neljä olentoa, jotka seisovat valtaistuimen ympärillä, jolla on "joku joka loistaa kuin jaspis ja karneoli".

        - "Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot ja neljäs näytti lentävältä kotkalta".

        - Nuo ovat tietysti härän tähtimerkki, joka on vastapäätä skorpionin tähtimerkkiä, joka aiemmin tunnettiin kotkan merkkinä ja näiden kahden vastakkaisen merkin kanssa 90 asteen kulmassa on leijonan ja vesimiehen (alkuperäisesti vesinaisen) merkit.
        Nämä muodostavat ristin ympyrän sisään, missä aurinko on.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ovatko luettelemani asiat sitten ihan silkkaa sattumaa?

        - Ilmestyskirjassa mainitaan neljä olentoa, jotka seisovat valtaistuimen ympärillä, jolla on "joku joka loistaa kuin jaspis ja karneoli".

        - "Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot ja neljäs näytti lentävältä kotkalta".

        - Nuo ovat tietysti härän tähtimerkki, joka on vastapäätä skorpionin tähtimerkkiä, joka aiemmin tunnettiin kotkan merkkinä ja näiden kahden vastakkaisen merkin kanssa 90 asteen kulmassa on leijonan ja vesimiehen (alkuperäisesti vesinaisen) merkit.
        Nämä muodostavat ristin ympyrän sisään, missä aurinko on.

        Tuo on sinun villi tulkinta. Raamattu ei sano, että Jeesus olisi aurinko tai sen ruumiillistuma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on sinun villi tulkinta. Raamattu ei sano, että Jeesus olisi aurinko tai sen ruumiillistuma.

        Ei sanokaan, koska se oli selvää tuon ajan ihmisille.
        He kyllä tunsivat Feenikslinnut, palmunoksat, oliivinoksat, leijonat, ristit, luvun 12, luvun 82, kolmen päivän kuoleman, ylösnousemuksen, neitsyestä syntymisen ym.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kyllä esoteerisen tulkinnan mukaan on.

        Tulkinnoilla ei ole mitään totuusarvoa.
        Jumalan sanat ei ole ihmistulkintojen kanssa ssynonyymit.
        Jumala takaa vain omat sanansa vaan ei tulkintoja.
        "Ketä tottelemaan te antaudutte sen palvojia te olette....."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulkinnoilla ei ole mitään totuusarvoa.
        Jumalan sanat ei ole ihmistulkintojen kanssa ssynonyymit.
        Jumala takaa vain omat sanansa vaan ei tulkintoja.
        "Ketä tottelemaan te antaudutte sen palvojia te olette....."

        Manalassa käyneitä Aurinkokuninkaita tunnettiin paljon. Varmasti oli helppo nähdä tästäkin tarinasta, mistä oli kyse. Sitä ei kirjoitettu Impivaaralaisille 2000 jälkeen tapahtuman.


    • Anonyymi

      Jes.47:13 Biblia (1776) Sinä olet väsyksissä monen koettelemuksen tähden. Tulkaa nyt edes ja autakoon sinua ne taivaan juoksun tietäjät ja tähtien kurkistelijat, jotka kuukausien jälkeen lukevat, mitä sinulle pitää tapahtuman.

    • Anonyymi

      Ps.139:7-8 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä? Aam.9:2-3 Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas. Vaikka he Karmelin laelle kätkeytyisivät, sieltäkin minä etsin ja tempaan heidät. Ja vaikka he meren pohjaan lymyäisivät minun silmieni edestä, sieltäkin minä käsken käärmeen heitä pistämän. Ob.1:4 Vaikka tekisit pesäsi korkealle niinkuin kotka ja vaikka sen sija olisi tähtien välissä, minä syöksen sinut sieltä alas, sanoo Herra.

    • Täyttä valetta tämä aloitus..sontaa.

      • - Jeesus on maailman valo
        - Hän syntyi neitsyestä
        - Hänellä oli 12 opetuslasta
        - Jeesus kavallettiin 30:stä hopearahasta
        - Tikarimies antoi hänelle kuoleman suudelman

        Kaikki on sontaa?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        - Jeesus on maailman valo
        - Hän syntyi neitsyestä
        - Hänellä oli 12 opetuslasta
        - Jeesus kavallettiin 30:stä hopearahasta
        - Tikarimies antoi hänelle kuoleman suudelman

        Kaikki on sontaa?

        Astrologinen kirja..... huh huh...


    • Ihmettelen miksi on kiellettävä näin itsestäänselvä asia.

      - Palmunoksa viittaa Feenikslintuun, joka on auringon symboli.
      Palmusunnuntai/Aurinkosunnuntai

      - Oliivinoksa on auringon symboli.
      -92 käännöksessä Paavali puhuu oliivipuusta, josta Israel on oksastettu pois ja muita kansoja on oksastettu heidän tilalleen.
      Öljymäki on oikeasti oliivimäki (Aurinkomäki?)

    • Eivät he tiedä myöskään palvelemansa Saatanaa ja Antikristusta. Koska:

      "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.
      Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun."

      KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

      Tätä ei laatinut Jeesus Kristus, vaan Saatanalle heitetty Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari:

      "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

      Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

      "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
      Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

      Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

      Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
      Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
      Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
      Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
      Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.

      • "Paavali väärensi Jeesuksen opin",
        onkin hyvin yleinen väite heidän keskuudessaan, jotka tahtovat irrottaa Jeesuksen tuon ajan juutalaisuudesta.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        "Paavali väärensi Jeesuksen opin",
        onkin hyvin yleinen väite heidän keskuudessaan, jotka tahtovat irrottaa Jeesuksen tuon ajan juutalaisuudesta.

        Esivalta pappeineen teki alkutyön, tappamalla Jumalan Pojan, joka nimitteli Jumalan valittua kansaa Saatanan halujen tyydyttäjiksi.

        "Pilatus yritti nyt saada Jeesuksen vapautetuksi. Mutta juutalaiset huusivat: "Jos päästät hänet vapaaksi, et ole keisarin ystävä! Joka korottaa itsensä kuninkaaksi, nousee keisaria vastaan."

        Nämä sanat kuultuaan Pilatus toi Jeesuksen ulos ja asettui tuomarinistuimelleen niin sanotulle Kivipihalle, jonka hepreankielinen nimi on Gabbata.

        Tämä tapahtui pääsiäisen valmistuspäivänä puolenpäivän aikaan. Pilatus sanoi juutalaisille: "Tässä on teidän kuninkaanne."

        Juutalaiset huusivat: "Pois! Pois! Ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Pitääkö minun ristiinnaulita teidän kuninkaanne?" Mutta ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole muuta kuningasta kuin keisari."

        Silloin Pilatus heidän vaatimuksestaan luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi.

        Tästä oli Saatanan helppo saada Paavali ja Pietari tahtonsa tyydyttäjiksi.

        KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

        Tätä ei laatinut Jeesus Kristus, vaan hänen tappamisen jälkeen Saatanalle heitetty Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
        Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Tällä herjataan edelleen Jeesuksen tarjoamaa pelastusta:

         "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. 

        Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' 

         Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Saatana sulki taivasten valtakunnan oven ihmisiltä Jeesuksesta vuodattamalla verellä.

        Josta se sai erinomaisen laumasuojan Kristuksen totuutta vastaan.
         
        Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Esivalta pappeineen teki alkutyön, tappamalla Jumalan Pojan, joka nimitteli Jumalan valittua kansaa Saatanan halujen tyydyttäjiksi.

        "Pilatus yritti nyt saada Jeesuksen vapautetuksi. Mutta juutalaiset huusivat: "Jos päästät hänet vapaaksi, et ole keisarin ystävä! Joka korottaa itsensä kuninkaaksi, nousee keisaria vastaan."

        Nämä sanat kuultuaan Pilatus toi Jeesuksen ulos ja asettui tuomarinistuimelleen niin sanotulle Kivipihalle, jonka hepreankielinen nimi on Gabbata.

        Tämä tapahtui pääsiäisen valmistuspäivänä puolenpäivän aikaan. Pilatus sanoi juutalaisille: "Tässä on teidän kuninkaanne."

        Juutalaiset huusivat: "Pois! Pois! Ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Pitääkö minun ristiinnaulita teidän kuninkaanne?" Mutta ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole muuta kuningasta kuin keisari."

        Silloin Pilatus heidän vaatimuksestaan luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi.

        Tästä oli Saatanan helppo saada Paavali ja Pietari tahtonsa tyydyttäjiksi.

        KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

        Tätä ei laatinut Jeesus Kristus, vaan hänen tappamisen jälkeen Saatanalle heitetty Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.

        "Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.

        Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

        Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
        Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
        Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
        Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
        Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
        Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Tällä herjataan edelleen Jeesuksen tarjoamaa pelastusta:

         "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. 

        Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' 

         Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.' Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'

        Saatana sulki taivasten valtakunnan oven ihmisiltä Jeesuksesta vuodattamalla verellä.

        Josta se sai erinomaisen laumasuojan Kristuksen totuutta vastaan.
         
        Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.

        Jeesus oli profeetta ja moitti valtaapitäviä fariseuksia.
        Hän oli kuin Israelin omatunto, jota ego/kansa ei kestänyt kuunnella ja kärsi marttyyrikuoleman, kuten monet muutkin profeetat.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus oli profeetta ja moitti valtaapitäviä fariseuksia.
        Hän oli kuin Israelin omatunto, jota ego/kansa ei kestänyt kuunnella ja kärsi marttyyrikuoleman, kuten monet muutkin profeetat.

        Suurin osa siitä mitä Raamatussa väitetään hänen sanonen, on vain hänen suuhunsa jälkeenpäin tungettua. Tuota nuo keskivertouskikset eivät vaan tajua.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Jeesus oli profeetta ja moitti valtaapitäviä fariseuksia.
        Hän oli kuin Israelin omatunto, jota ego/kansa ei kestänyt kuunnella ja kärsi marttyyrikuoleman, kuten monet muutkin profeetat.

        Tämän takia kaikki maailman kristityt rakastavat Israelia:

        Kun ylipapit ja heidän miehensä näkivät Jeesuksen, he rupesivat huutamaan: "Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa. Minä en ole havainnut hänen syyllistyneen mihinkään."

        Juutalaiset vastasivat: "Meillä on lakimme, ja lain mukaan hän on ansainnut kuoleman, koska hän väittää olevansa Jumalan Poika."

        Tämän kuullessaan Pilatus kävi yhä levottomammaksi.
        Hän meni takaisin palatsiin ja kysyi Jeesukselta: "Mistä sinä olet lähtöisin?" Mutta Jeesus ei vastannut hänelle.

        "Etkö puhu, vaikka minä kysyn?" Pilatus sanoi. "Etkö tiedä, että minulla on valta päästää sinut vapaaksi ja valta ristiinnaulita sinut?"

        Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi minuun mitään valtaa, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Siksi on suurempi syyllinen se ihminen, joka on minut sinulle luovuttanut."

        Pilatus yritti nyt saada Jeesuksen vapautetuksi. Mutta juutalaiset huusivat: "Jos päästät hänet vapaaksi, et ole keisarin ystävä! Joka korottaa itsensä kuninkaaksi, nousee keisaria vastaan."

        Nämä sanat kuultuaan Pilatus toi Jeesuksen ulos ja asettui tuomarinistuimelleen niin sanotulle Kivipihalle, jonka hepreankielinen nimi on Gabbata.

        Tämä tapahtui pääsiäisen valmistuspäivänä puolenpäivän aikaan. Pilatus sanoi juutalaisille: "Tässä on teidän kuninkaanne."

        Juutalaiset huusivat: "Pois! Pois! Ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Pitääkö minun ristiinnaulita teidän kuninkaanne?" Mutta ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole muuta kuningasta kuin keisari."

        Silloin Pilatus heidän vaatimuksestaan luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Tämän takia kaikki maailman kristityt rakastavat Israelia:

        Kun ylipapit ja heidän miehensä näkivät Jeesuksen, he rupesivat huutamaan: "Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa. Minä en ole havainnut hänen syyllistyneen mihinkään."

        Juutalaiset vastasivat: "Meillä on lakimme, ja lain mukaan hän on ansainnut kuoleman, koska hän väittää olevansa Jumalan Poika."

        Tämän kuullessaan Pilatus kävi yhä levottomammaksi.
        Hän meni takaisin palatsiin ja kysyi Jeesukselta: "Mistä sinä olet lähtöisin?" Mutta Jeesus ei vastannut hänelle.

        "Etkö puhu, vaikka minä kysyn?" Pilatus sanoi. "Etkö tiedä, että minulla on valta päästää sinut vapaaksi ja valta ristiinnaulita sinut?"

        Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi minuun mitään valtaa, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Siksi on suurempi syyllinen se ihminen, joka on minut sinulle luovuttanut."

        Pilatus yritti nyt saada Jeesuksen vapautetuksi. Mutta juutalaiset huusivat: "Jos päästät hänet vapaaksi, et ole keisarin ystävä! Joka korottaa itsensä kuninkaaksi, nousee keisaria vastaan."

        Nämä sanat kuultuaan Pilatus toi Jeesuksen ulos ja asettui tuomarinistuimelleen niin sanotulle Kivipihalle, jonka hepreankielinen nimi on Gabbata.

        Tämä tapahtui pääsiäisen valmistuspäivänä puolenpäivän aikaan. Pilatus sanoi juutalaisille: "Tässä on teidän kuninkaanne."

        Juutalaiset huusivat: "Pois! Pois! Ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Pitääkö minun ristiinnaulita teidän kuninkaanne?" Mutta ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole muuta kuningasta kuin keisari."

        Silloin Pilatus heidän vaatimuksestaan luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi."

        Koska Jeesus kuului Israeliin, niin siksi kai useampi kristitty diggaa Israelia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa siitä mitä Raamatussa väitetään hänen sanonen, on vain hänen suuhunsa jälkeenpäin tungettua. Tuota nuo keskivertouskikset eivät vaan tajua.

        Evankeliumi kertoo tietysti enemmän seurakunnasta kuin historiasta ja sitä pohtiikin monesti, mitä Jeesus puhui.
        Odottiko hänkin vain historiallista käännettä ja konkreettista muutosta maan päälle, missä muut kansat palvelisivat Israelia?


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Evankeliumi kertoo tietysti enemmän seurakunnasta kuin historiasta ja sitä pohtiikin monesti, mitä Jeesus puhui.
        Odottiko hänkin vain historiallista käännettä ja konkreettista muutosta maan päälle, missä muut kansat palvelisivat Israelia?

        Kristus ei perustanut edes yhtä ainoaa seurakuntaa, vaan lähetti ainoastaan todistajia.
        kokemaan sen saman, minkä hänkin koki, ja jota minä saan tämän kansan keskellä kokea:


        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

        Devoit7.2.2007 21:30
        Niin kauan jatkan, kun tämä tapahtuu:
        Hirvittävä on tämänkin ihmisen päivä:
        Noutaja se tulee Teuvollekin.
        Porstuassasi kohta kolisee lähdön äänet.
        On aika tehdä valmisteluja.
        Katkera huutosi ei hyvää lupaa sinulle, vanhus.
        Siskonpoika tulee.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Koska Jeesus kuului Israeliin, niin siksi kai useampi kristitty diggaa Israelia.

        Rakastavat Israelia, koska tappoivat Jumalan Pojan, joka tuli nimittelemään Jumalan luomia ihmisiä Saatanan halujen tyydyttäjiksi, ja heidän perillisiä kyykäärmeen sikiöiksi.

        Miksi tämä ei mene sinullekaan jakeluun, kuten sanotaan?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Rakastavat Israelia, koska tappoivat Jumalan Pojan, joka tuli nimittelemään Jumalan luomia ihmisiä Saatanan halujen tyydyttäjiksi, ja heidän perillisiä kyykäärmeen sikiöiksi.

        Miksi tämä ei mene sinullekaan jakeluun, kuten sanotaan?

        Tyhmä Antti
        Tyhjänpantti,
        Kulki kerran metsän halki.
        Löysi sieltä kolme sikaa.
        Yhden möi,
        Yhden söi.
        Yksi hyppäs puuhun,
        Kakkas Antin suuhun.
        Antti luuli rusinaks,
        Puri pieneks tusinaks
        Ja sitten sylki pois.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Tyhmä Antti
        Tyhjänpantti,
        Kulki kerran metsän halki.
        Löysi sieltä kolme sikaa.
        Yhden möi,
        Yhden söi.
        Yksi hyppäs puuhun,
        Kakkas Antin suuhun.
        Antti luuli rusinaks,
        Puri pieneks tusinaks
        Ja sitten sylki pois.

        Syljestä siksi Verum_an_falsum


    • Anonyymi

      5Moos.4:19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoja, anna vietellä itsesi kumartamaa ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla. 5Moos.17:1-3 Älä uhraa Herralle, sinun Jumalallesi, raavasta tai lammasta, jossa on joku vamma, mikä paha vika tahansa, sillä se on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi. Jos sinun keskuudessasi, niitä kaupunkiesi porttien sisäpuolella, jotka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa, on mies tai nainen, joka tekee sitä, mikä on pahaa Herran, sinun Jumalasi, silmissä, rikkoo hänen liittonsa, ja menee ja palvelee muita jumalia ja kumartaa niitä: aurinkoa, kuuta tai kaikkea taivaan joukkoa, mitä minä olen kieltänyt. Jer.8:1-2 Siihen aikaan, sanoo haerra, otetaan Juudan kuningasten ja sen ruhtinasten luut, pappien ja profeettain luut sekä Jerusalemin asukasten luut pois heidän haudoistansa ja hajoitetaan auringon, kuun ja kaiken taivaan joukon eteen, joita he rakastivat ja palvelivat, joita he seurasivat, etsivät ja kumartaen rukoilivat; niitä ei koota eikä haudata, vaan ne tulevat maan lannaksi. 5Moos.4:19. 17:3. 2Kun.21:3-6

      • Nämä saarnat on jo mainittu.


    • Anonyymi

      2Kun.23:4-5 Sitten kuningas käski ylimmäistä pappia Hilkiaa ja häntä lähimpiä pappeja sekä ovenvartoita viemää Herran temppelistä pois ksikki kalut, mitä oli tehty Baalille, Aseralle ja kaikelle taivaan joukoille. Ja hän poltatti ne Jerusalemin ulkopuolella Kidronin kedolla, mutta vei niiden tuhan Beeteliin. Hän pani myös viralta epäjumalain papit, jotka Juudan kuninkaat olivat asettaneet poltamaan uhreja uhrikukkuloilla Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin ympäristössä ja jotka polttivat uhreja Baalille, auringolle, kuulle, eläinradan tähdille ja kaikille taivaan joukolle. 2Kun.21:3-6

    • Anonyymi

      Tuom.2:11-14 Niin Israelilaiset tekivät sitä, mikä on oli pahaa Herran silmissä, ja palvelivat baaleja ja hylkäsivät Herran, isiensä Jumalan, joka oli vienyt heidät pois Egyptin maasta, ja lähtivät kulkemaan muiden jumalien jäljessä, niiden kansojen jumalien, jotka asuivat heidän ympärillänsä, kumarsivat niitä ja vihoittivat Herran. Mutta kun he hylkäsivät Herran ja palvelivat Baalia ja astarteja, niin Herran viha syttyi Israelia kohtaan, ja hän antoi heidät ryöstäjien käsiin, jotka ryöstivät heitä, ja myi heidät heidän ympärillään asuvien vihollisten käsiin, niin etteivät he enää voineet kestää vihollistensa edessä. Tuom.3:5-8

    • Anonyymi

      Jer.7:16-26 Mutta sinä älä rukoile tämän kansan puolesta, älä kohota heidän puolestaan huutoa ja rukousta äläkä niillä minua ahdista; sillä en minä sinua kuule. Etkö näe, mitä he tekevät Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla? Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi...... Jer.44:15-23

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe