Neste on maailman johtava uusiutuvan dieselin ja uusiutuvan lentopolttoaineen tuottaja ja saattaa nyt olla myös ensimmäinen, joka on kehittänyt kaupallisen käyttöön tarkoitetun uusiutuvan bensiinin.
Suomalaisyhtiö on onnistunut kehittämään menoveden, joka on valmistettu 75-prosenttisesti uusiutuvista raaka-aineista.
Tuotteen testauksen viimeinen vaihe on nyt alkamassa; tavoitteena on polttoaineen kaupallistaminen ja siten bensiini- ja hybridiautojen aiheuttamien kasvihuonekaasupäästöjen merkittävä vähentäminen.
Nesteellä mietitään nyt tosissaan uusiutuvan bensiinin massatuotantoa. Päätöksen vaikuttaa muun muassa raaka-aineiden saanti sekä niiden haalimisesta koituva lisätyö.
Nesteen innovaatio on sikälikin merkittävä, että markkinoilla ei ole tähän mennessä ollut bensiiniautoihin sellaisenaan soveltuvaa ratkaisua, jolla fossiilisen bensiinin voisi korvata tavallisissa bensiiniautoissa niin, että samalla päästöjä voitaisiin merkittävästi vähentää investoimatta uusiin ajoneuvoihin tai muokkaamatta nykyisiä.
Uutta bensaa 75 % uusituvaa, jo kehitetty
3
120
Vastaukset 3
Nesteen tuotekehitys tällä saralla on jo pitkällä. Aikaisempien biopolttoaineiden ympäristövaikutukset olivat suuret, joskin laskusuunnassa, mutta Nesteen innovaatioiden kaupallistaminen tuottaa aimo askelen kohti vähäpäästöisyyttä. Hyvä neste !
- Anonyymi
Uudet biodiesel- ja biobensat ovat Nesteen tulevaisuutta.
Näin säästetään eniten valtion avustusrahoja ja luontoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudet biodiesel- ja biobensat ovat Nesteen tulevaisuutta.
Näin säästetään eniten valtion avustusrahoja ja luontoa.Miten siinä luonto säästyy kun valmis öljy maasta pumpataan.
Turhia hokemia nuot luonnon säästämiset, Putin vie ne säästöt sotaretkillään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761520
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.88718Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48536
- 126536
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518- 37516
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483