Kristillisyys nyky-yhteiskunnassa

Kun kohtaan kristityn jonka olemuksesta kumpuavat raamatun ilmaisemat hengen lahjat, täyttää minut lämpö ja autuuden tunne. Kun kohtaan kristityn, joka katsoo etuoikeudekseen tuomita muita, en tunne samoin. Kristinusko on rakkaudellinen uskonto, kunhan sen oikein oivaltaa,

Kristityn ei myöskään pidä tuomita muiden uskontojen piirissä olevia, eikä uskonnottomia. Meidän ei tässäkään asiassa pidä ottaa tuomarin epäpyhää viittaa harteillemme.

17

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanomani piti hengen hedelmät :-)

    • Anonyymi

      Vähänkään fiksumpi ei osaa arvostaa itselleen valehtelemisen tuomaa hyvän olon tunnetta. Mieluummin kestää todellisuuden.

      • Anonyymi

        Niin. Aika paljon rationaalisuutta joutuu blokkaamaan, mutta koska se mahdollistaa niitä sisäisiä lämmön tunteita, niin antaa mennä vaan.


      • Anonyymi

        Aamen. "Sananlaskut 27:6 "Ystävän lyönnitkin ilmaisevat uskollisuutta, mutta vihamiehen suudelmat ovat petollisia. "

        Terv.serious


    • Anonyymi

      kristinusko on harha aistimus.

    • "Kristityn ei myöskään pidä tuomita muiden uskontojen piirissä olevia, eikä uskonnottomia. Meidän ei tässäkään asiassa pidä ottaa tuomarin epäpyhää viittaa harteillemme."

      Näin juuri!

      • Anonyymi

        ArtoTTT

        Mutta uskovaisia saa ja pitää tuomita.....


      • Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mutta uskovaisia saa ja pitää tuomita.....

        Ei todellakaan saa! Vai oletko ottanut tuollaisen oikeuden?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        Mutta uskovaisia saa ja pitää tuomita.....

        Ei teitä kukaan tuomitse, itse te aitousokvat niitä taivaspaikkoja (täälläkin) jaatte. Tekojanne ja arvomaailmaanne voidaan kuitenkin kritisoida siinä missä muidenkin.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei todellakaan saa! Vai oletko ottanut tuollaisen oikeuden?

        Arto viittaa paavalin tekstiin

        1. Korinttolaiskirje 5:12-13

        Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        Tuomio-sanalla on monella liian paha kaiku, että se olisi vain kadotustuomiota. Noissa jakeissa puhutaan normaalista seurakuntakurin ylläpitämisestä.

        Terv.serious


      • Näin on.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Näin on.

        Kuule! Se ei ole mitään kristillisyyttä että hyväksytään kaikki ja ajatellaan "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan".

        Se on ITSEPETOKSESSA elämistä!


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Ei todellakaan saa! Vai oletko ottanut tuollaisen oikeuden?

        pidä sinä mummomuori se turpasi kiinni asioista kun et kerta ymmärrä mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei teitä kukaan tuomitse, itse te aitousokvat niitä taivaspaikkoja (täälläkin) jaatte. Tekojanne ja arvomaailmaanne voidaan kuitenkin kritisoida siinä missä muidenkin.

        "Ei teitä kukaan tuomitse, itse te aitousokvat niitä taivaspaikkoja (täälläkin) jaatte. "

        No ainakin kristinuskon mukaan se on Jeesus Kristus joka sitten jakelee taivaspaikat ja maksaa palkan, mutta ihmisen ensin tulee tulla uskoon Jeesukseen että pääsee edes tarjokkaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule! Se ei ole mitään kristillisyyttä että hyväksytään kaikki ja ajatellaan "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan".

        Se on ITSEPETOKSESSA elämistä!

        Uskonnot on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pidä sinä mummomuori se turpasi kiinni asioista kun et kerta ymmärrä mitään!

        Jopas nyt sanallinen hengellisyys kukkii taas yltäkylläisenä.


    • Anonyymi

      No kirkollisuus aina mukautuu tähän maailmaan, mutta kristillisyys on aina samanlaista eli uskoa Jeesukseen ja Hänen kykyisyyteensä ohjata ihmisen elämää maksimaalisesti rakkauden kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe