Lapissakin sähköautoja meneisi kaupaksi paljon enemmän kuin sirupulasta kärsivät tehtaat pystyvät täll heytkellä tekemään.
”Olen huomannut, että toimintamatka lyhenee selvästi, kun taitan matkaa töihin yli 20 asteen pakkasella. Siitä huolimatta akun varaustila riittää edestakaiseen matkaan. Akkua voi tarvittaessa ladata myös kaivoksen pysäköintialueen sähköpistokkeesta”, Yliniemi kertoo.
”Tämä on paras talviauto mikä minulla on koskaan ollut. Auto on hiljainen, sisälle kuuluu vain renkaiden äänet”, hän kehuu
Ainoa myyntiä hidastava seikka on Ylitalon mukaan uuden auton pitkä, vähintään puolen vuoden pituinen odotusaika, joka koskee oikeastaan kaikkia täyssähköautomalleja."
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/998cb890-a870-4830-96c1-8f01ddbc30b0?ref=ampparit:5f28
Kokemuksia Lapista - Oikeastaan missään ei jää enää sähköautolla pulaan
41
80
Vastaukset
- Anonyymi
Lappi on siis lottovoittajien keskittymä, kun siellä olisi jokaisella varaa ostaa uusi sähköauto, jos niitä vain saisi. Oli uskottava juttu....
- Anonyymi
Niillä välimatkoilla auton hinta ei enää olekaan niin suuri osuus kokonaiskuluista. Vaan polttoaineen. Joten uskottavuus säilyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä välimatkoilla auton hinta ei enää olekaan niin suuri osuus kokonaiskuluista. Vaan polttoaineen. Joten uskottavuus säilyy.
No kai lottovoittajilla on varaa ostaa myös polttoainetta autoihinsa. Joten uskottavuus ei säily.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kai lottovoittajilla on varaa ostaa myös polttoainetta autoihinsa. Joten uskottavuus ei säily.
Unohdat siis näppärästi, että kokonaiskulut ovat helposti tuollaisilla ajomäärillä täyssähköautoilla PIENEMMÄT kuin vaikkapa dieselillä.
- Anonyymi
"Lappi on siis lottovoittajien keskittymä, kun siellä olisi jokaisella varaa ostaa uusi sähköauto, jos niitä vain saisi. Oli uskottava juttu...."
Aika seko-kommentti. Miksi jokaiselle pitäisi Lapissa saada sähköauto? Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että ne joilla on sähköauto niin he ovat äärimmäisen tyytyväisiä niihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Lappi on siis lottovoittajien keskittymä, kun siellä olisi jokaisella varaa ostaa uusi sähköauto, jos niitä vain saisi. Oli uskottava juttu...."
Aika seko-kommentti. Miksi jokaiselle pitäisi Lapissa saada sähköauto? Eihän sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että ne joilla on sähköauto niin he ovat äärimmäisen tyytyväisiä niihin.Aivan sama kun sanoisi että omakotitalossa asuvan kommentit siitä miten tyytyväinen hän eivät ole uskottavia kun kaikilla ei ole varaa omakotitaloon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama kun sanoisi että omakotitalossa asuvan kommentit siitä miten tyytyväinen hän eivät ole uskottavia kun kaikilla ei ole varaa omakotitaloon.
Omakotitalossa hirveät kulut, vesi-ja sähkö. Talo itsessään ei maksanut kuin miljoonan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdat siis näppärästi, että kokonaiskulut ovat helposti tuollaisilla ajomäärillä täyssähköautoilla PIENEMMÄT kuin vaikkapa dieselillä.
Sinäkin unohdat näppärästi sen, että vakuutusmaksut hipovat pilviä täys-sähkärillä, ja renkaita menee kuin olutta terassilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin unohdat näppärästi sen, että vakuutusmaksut hipovat pilviä täys-sähkärillä, ja renkaita menee kuin olutta terassilla.
Molemmat väitteet ovat pelkkää satua. Eikö tojohönöllä kestä taaskaan kasetti totuutta? Pakko valehdella.
- Anonyymi
vakuutukset tuhansia e
rengaskulut tuhansia e
huoltokulut tuhansia e
onko?- Anonyymi
Vakuutukset hieman kalliimpia, mennään sellaisella 900€/vuosi.
Rengaskulut aika samoissa, ellei ole raskas kaasujalka. Sähkärit ovat hieman painavampia, mutta toisaalta niissä on parempi luistonesto, joka säästää renkaita.
Huoltokulut vähäisempiä, mutta tässä on eniten riippuvuutta (vuosi)mallista.
Pitää muistaa, että erittäin paljon ajettaessa sähkärillä käyttövoimakulut ovat vain murto-osan dieselistä. - Anonyymi
Eikö koulussa ole opetettu isojen alkukirjaimien ja välimerkkien käyttöä vielä? Vai ookko "elämämkoulusta"?
- Anonyymi
Vakuutukset on samanhintaiset kuin polttiksella, samoin rengaskulut.
Huolloissa sähköauto on selkeästi edullisempi. Esim Corollan 60.000km huoltokulut ovat 1.300 euroa kun Tesloissa tai Volsuissa ei ole pakollisia huoltoja lainkaan. Esim Volsuissa on vain 130 euron tarkastus joka toinen vuosi, Ja vaikkei sitä käyttäisikään tarkastuksessa niin takuut säilyvät voimassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakuutukset on samanhintaiset kuin polttiksella, samoin rengaskulut.
Huolloissa sähköauto on selkeästi edullisempi. Esim Corollan 60.000km huoltokulut ovat 1.300 euroa kun Tesloissa tai Volsuissa ei ole pakollisia huoltoja lainkaan. Esim Volsuissa on vain 130 euron tarkastus joka toinen vuosi, Ja vaikkei sitä käyttäisikään tarkastuksessa niin takuut säilyvät voimassa.Ei volkkarin huollot kalliita olekaan.ps mutta ne huoltojen välissä tehtävät korjaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei volkkarin huollot kalliita olekaan.ps mutta ne huoltojen välissä tehtävät korjaukset.
Aika metsään mennyt trollaus. Kun on ajanut 25 vuotta volsulla enimmillään 40.000km ja korjauskulut koko tuolta ajalta on 230 euroa niin tuollainen vain Naurattaa. Aika vähissä on tojotrollin eväät.
- Anonyymi
Kaikki ei ole töissä kaivosalueella ja ne jotka on niin asuvat jossain kaukana eivätkä kulje päivittäin työmatkoja.
- Anonyymi
Mitäs tekemistä tällä jutulla on sähköautojen kanssa?
- Anonyymi
" Oikeastaan missään ei jää enää sähköautolla pulaan"
Paitsi silloin, kun jää!- Anonyymi
Sähköä saa joka torpasta. Bensaa ja dieseliä ei.
- Anonyymi
Vain idiootti antaa bensan tai sähkön loppua autostaan. Järkevä ei joudu pulaan kummallakaan.
Kyse on aivoista, ei auton käyttövoimasta. - Anonyymi
"Paitsi silloin, kun jää!"
Täysin aivoton heitto taas. Ei minkäänlaisia perusteluja. - Anonyymi
Aivan. Itselläni ei ole mikään hirvittävän pitkä työmatka, mutta silti jäisin sähköautolla pulaan jos ostaisin sen ainoan sähköauton mihin minulla on varaa, eli Nettiauton halvimman Leafin. Sillä kun ei enää pääse kuin 70km latauksella. Vaikka kilsoja mittarissa on vain 155tkm. Eikä minulla totta puhuen ole oikein varaa siihenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain idiootti antaa bensan tai sähkön loppua autostaan. Järkevä ei joudu pulaan kummallakaan.
Kyse on aivoista, ei auton käyttövoimasta.Bensa-auton kulutus on lähes vakio vaikka pitää lämmityksenkin päällä. Eikä tarvitse arvailla kilometrimääriä pakkasen mukaan. Itse pääsen dieselilläni aina yli 1000 km. Helppoa kun ei tarvitse joka päivä kytätä Lidlissä ilmaista sähköä. Ovetkin aukeavat joka päivä eikä maalit rapise pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä saa joka torpasta. Bensaa ja dieseliä ei.
Tarkoitatko että jos Lapin korvessa sähkö loppuu autosta niin kävellään 10 kilometriä lähimpään taloon ja kanisterilla viedään sähköä autoon? Herää jo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että jos Lapin korvessa sähkö loppuu autosta niin kävellään 10 kilometriä lähimpään taloon ja kanisterilla viedään sähköä autoon? Herää jo!
Ei sähkö eikä Bensa autosta koskaan itsestään lopu. Se vaatii kuskin typeryyttä.
Vain tyhmä päästää bensan tai sähkön loppumaan autosta jossa on mittari joka kertoo kuinka pitkälle tankilla tai akulla pääsee.
Se ei ole koskaan auton vika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähkö eikä Bensa autosta koskaan itsestään lopu. Se vaatii kuskin typeryyttä.
Vain tyhmä päästää bensan tai sähkön loppumaan autosta jossa on mittari joka kertoo kuinka pitkälle tankilla tai akulla pääsee.
Se ei ole koskaan auton vika.Bensa ja dieselautolla tietää aika tarkkaan kilometrimäärän tankillisella. Sähköautolla täysin arpapeliä lämpötilasta, keliolosuhteista ja tuulen suunnasta riippuen. Esim 200 km:n heitto on jo aika paljon. Se on aina auton vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa ja dieselautolla tietää aika tarkkaan kilometrimäärän tankillisella. Sähköautolla täysin arpapeliä lämpötilasta, keliolosuhteista ja tuulen suunnasta riippuen. Esim 200 km:n heitto on jo aika paljon. Se on aina auton vika.
Sähköauto laskee koko ajan jäljellä olevaa ajomatkaa aivan samalla tavalla kuin polttiskin.
Se on juurikin on sitä tyhmyyttä jos härkäpäisesti jättää auton kertoman jäljellä olevan ajomatkan huomiotta. Tai ei osaa ottaa huomioon raskaampia olosuhteita.
Se ei ole mitään muuta kuin kuskin typeryyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto laskee koko ajan jäljellä olevaa ajomatkaa aivan samalla tavalla kuin polttiskin.
Se on juurikin on sitä tyhmyyttä jos härkäpäisesti jättää auton kertoman jäljellä olevan ajomatkan huomiotta. Tai ei osaa ottaa huomioon raskaampia olosuhteita.
Se ei ole mitään muuta kuin kuskin typeryyttä.Eikö mene ymmärrykseen? Polttomoottoriauton km-määrä on aika vakio. Sähköautolla vaihtelee todella paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö mene ymmärrykseen? Polttomoottoriauton km-määrä on aika vakio. Sähköautolla vaihtelee todella paljon.
"Polttomoottoriauton km-määrä on aika vakio."
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Bensatankillisella voi päästä vain 300 km pätkäajossa talvella tai jopa 800 km ajamalla 80 km/h putkeen 10 tuntia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Polttomoottoriauton km-määrä on aika vakio."
Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Bensatankillisella voi päästä vain 300 km pätkäajossa talvella tai jopa 800 km ajamalla 80 km/h putkeen 10 tuntia.Ajan dieselilläni aina yli 1000 km. Paljon pätkäajoa eikä pakkanen juurikaan vaikuta.
- Anonyymi
Suomessa alkaa olla aika hyvä latausverkosto.
- Anonyymi
Sähköautolla ajava ei tarvitse juuri mitään muuta latauspaikkaa kun sen kotipihassa olevan.
Yleisiä latauspisteitä tarvitsee hyvin harvoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautolla ajava ei tarvitse juuri mitään muuta latauspaikkaa kun sen kotipihassa olevan.
Yleisiä latauspisteitä tarvitsee hyvin harvoin.Aivan totta, koska muunlaisissa olosuhteissa se sähköautolla ajava ajaisikin jollain muulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta, koska muunlaisissa olosuhteissa se sähköautolla ajava ajaisikin jollain muulla.
Näin on. Suurin osa meistä asuu kotonaan.
- Anonyymi
ai
miksi uutisia että ihmiset siirtyy takaisin polttiksiin? - Anonyymi
autolehtien testit kertoo että talvella turhake koko E
- Anonyymi
Sähköauto on mukavin talvella ja kesällä. Talvella se lämmittää itsensä ja sulattaa lasit valmiiksi ja kesällä se viilentää itsensä. Se on aina mukavan lämpöinen kun oven aukaisee.
Tähän ei polttis pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on mukavin talvella ja kesällä. Talvella se lämmittää itsensä ja sulattaa lasit valmiiksi ja kesällä se viilentää itsensä. Se on aina mukavan lämpöinen kun oven aukaisee.
Tähän ei polttis pysty.Aukeaako Teslan ovi?
- Anonyymi
Lienee vitsi tuo hiljaisuus. Ainakin Tesla 3:n rengas meteli on järkyttävä yli 80: vauhdissa.
Kun nyt saataisiin keksityllä ilmastonmuutoksella rahastus ensin loppumaan ja mm. sähköautojen pakkomyynti joka on nyt tehty jotta pieni rikkaiden ryhmä saa rahastettua kaiken mitä voi, kenen tileille sähköautojen myynnistä tulleet eurot ovat päätyneet olisi syytä avata ja julkistaa välittömästi ja alkaa periä pois näitä euroja ko. tileiltä pakkolailla - kuten tehtiin koronan pakkorokotuksetkin - nythän voidaan tehdä hetkessä poikkeuslaki rahojen perimiseksi takaisin veronmaksajille...
4.11.2021
https://yle.fi/uutiset/3-12169810
Kiinassa rakennetaan parhaillaan 186 uutta kivihiilivoimalaa ja useita kymmeniä voimaloita odottaa viranomaisten hyväksyntää. Uusia hiilivoimaloita pystytetään enemmän kuin vanhoja suljetaan.
Tiedot selviävät Global Energy Monitor -verkkosivustolta(siirryt toiseen palveluun), joka kerää tietoa hiilivoimaloiden tilanteesta ympäri maailman.
Kylmä hyytävä talvi jatkuu Suomessa, ja yöpakkaset alkoivat jo elokuussa... sama on muualla maailmassa, mukaan lukien Kanada jota aina vertaillaan, hiljattain mm . -56 astetta Kanadassa (miinus, ei plus)... ei sis ole tilapäinen sääilmiö...
Ei jää mitään enää lapsille ja tuleville lapsille jos rahastus jatkuu... vain köyhtyminen ja rappeutuminen... tämä maa ei ole onnellisin vaan onnettomin maa- Anonyymi
autolehtien testit kertoo vallan muuta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442