Onko Jeesus lunastanut kaikki?

Anonyymi

Se selviää kun mietimme, kenen synnit luolaan kahlittu Efraim kantoi. Hän kärsi Israelin kansan puolesta, myös niitten jotka hänet kielsivät.
Jos Jeesus on koko maailman vapahtaja, niin hän on kantanut kaikkien synnit. Niittenkin, jotka eivät häneen usko.
Helvetillä pelottelu on siis ihan turhaa!

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > ...on kantanut kaikkien synnit. Niittenkin, jotka eivät häneen usko.
      Helvetillä pelottelu on siis ihan turhaa!

      Kuinka yksinkertaista, ottaa yksi kohta ja vääntää se omaksi opiksi.

      Kannattaisi lukea koko kirja ja ymmärtää myös tämä:

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      • Jos ruoka- tai eläinuhreja ei voinut kumota epäuskolla, niin kuinka voisi sitten messiaan?


    • Anonyymi

      Päätellen siitä, että olen helvetissä ja menossa Helvettiin, en näe olevani pelastettu enkä lunastettu. Jossain mielessä myös mm. Buddha (ja mun äiti) yritti pelastaa mut, mutta mä en oikein ymmärtänyt. Hyväksyn kuitenkin elämän realiteetit, ja hyvänä puolena tässä on täydellinen rentous, kun asiat eivät voi mennä enää huonommin.

    • Anonyymi

      1Tim.2:5-7 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

      • Anonyymi

        Vanhasta Testamentista voimme lukea kaiken mitä Messias tarkoittaa.
        Kun ymmärrämme Messiaan Jeesukseksi, kaikki mitä meille uskonnosta opetetaan menee uusiksi.


    • kotileppä

      Jotka hylkäävät Jeesuksen sovitus työn, katsovat ylen heidä yllään on edeen jumalan tuomio, joutuvat kadotukseen.

    • Anonyymi

      Jeesus on uhri kaikesta jumalattomuudesta maailmassa. Mutta niille jotka eivät tähän usko ja käänny pois synnistä, tuo uhri vain tekee tuomion suuremmaksi.

      Jeesus on Jumala. Hän on kaikkea mitä Jumalan sanotaan olevan Raamatussa. Hän on muuttumaton, iankaikkinen, ei mahdu taivaisiin eikä taivasten taivaisiin, hänen tekonsa pysyvät iankaikkisesti. Jeesuksen kärsimys on myös hänen suuruutensa mukaista. Siksi tuo yksi uhri on kaiken synnin sovittava. Kun ihminen ei tule sillä uhrilla sovitetuksi, hän hylkää täydellisen pelastuksen. Hänelle jää käteen ainoastaan se veri, jonka hän on Jeesuksesta synneillään vuodattanut.

      Daniel 9:24
      "Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan."

      Pahat teot sovitettiin Jeesuksessa ja samalla siinä tuotiin iankaikkinen vanhurskaus niille jotka Jeesukseen uskovat ja kääntyvät tekemästä syntiä, joka on väkivaltaa Jeesukselle, kuka on uhrina kaikista synneistä. Ainoa vanhurskas tehtiin pelastavaksi uhriksi. Tämä sama teko sinetöi kaikkien jumalattomien kohtalon ja heidän tuomionsa.

      Jumala ei voi osoittaa enempää rakkautta ja armoa. Hän on antanut kaiken mitä kukaan voi ikinä antaa. Vuodattanut oman katoamattoman verensä ihmiskunnan edestä. On jopa mahdollista, että tässä on koko maailman olemassaolon syy. Että Jumala saisi omaksi kunniakseen ja rakkauttaan ilmaistakseen uhrata itsensä syntisen ihmiskunnan puolesta. Pääosa on Jumalan ja Jeesuksen, ei ihmisten.

    • Kaikien puolesta on kärsinyt jotka evät edes usko, he polkevat jalkoihinsa sovitus työn siki heille on tulossa kadotus ero ijankaikkiseta kirjkaudesta jumalan yhteydestä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2189
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1802
    3. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1173
    4. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1172
    5. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      359
      1166
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      57
      912
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      859
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      817
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      239
      755
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      369
      747
    Aihe