Mitä mieltä feministipalstan jutteliat on .
Minusta tarja on ollut huonoin , esim. suhteiden lopettaminen usa.n kanssa ja lähes isänmaanpetokseen verrattava suomen pakottaminen ottavan sopimukseen .
Onko Tarja Halonen suomen huonoin presidentti tähän mennessä
38
1902
Vastaukset
- Anonyymi
Pressoista kun puhutaan, niin politiikkapalstalle kuuluisi, mutta muuten olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
- Anonyymi
Uuno Turhapurokin oli parempi pressa siinä spedeleffassa kuin Tarsa.
- Anonyymi
Tuo Ottavan sopimus on vain pintanaarmu. Järisyttävämpää oli koko Eurooppalaisen puolustusyhteistyön torpedointi , ihan vaan koska Putin on niin lutunen.
- Anonyymi
Sekö sai senkin aikaan .
- Anonyymi
Tarjan tasapuolinen arviointi on mahdotonta koska hän on naisoletettu ja siksi tietenkin hyvä .
- Anonyymi
Kysytään Penalta.
- Anonyymi
Koska aloittaja koki tämän aiheen sopivaksi feminismi- palstalle hän kritisoi halosta siis siksi koska tämä oli naispresidentti ja feministi, eikä Halosen todellisten edesottamusten perusteella presidenttinä.
Feminismi vastustaa nimenomaan sitä, että ihmisiä kritisoidaan sukupuolen perusteella eikä heidän edesottamustensa perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska aloittaja koki tämän aiheen sopivaksi feminismi- palstalle hän kritisoi halosta siis siksi koska tämä oli naispresidentti ja feministi, eikä Halosen todellisten edesottamusten perusteella presidenttinä.
Feminismi vastustaa nimenomaan sitä, että ihmisiä kritisoidaan sukupuolen perusteella eikä heidän edesottamustensa perusteella.Totta. Esimerkiksi yksikään feministi ei ole koskaan syyllistänyt miehiä jonkun yksittäisen miehen tekojen perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Esimerkiksi yksikään feministi ei ole koskaan syyllistänyt miehiä jonkun yksittäisen miehen tekojen perusteella.
Konteksti tässä on poliittinen toiminta ja presidenttiys ja Halosen onnistuminen tehtävässä. Siinä sukupuolella ei pitäisi olla väliä.
Eri asia ovat ne tilanteet joissa sukupuolella on väliä. Sille miksi sukupuolella on väliä pitää olla tietenkin perusteet. Jos puhutaan vaikkapa tilastollisista faktoista liittyen parisuhdeväkivaltaan, sukupuolella on väliä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konteksti tässä on poliittinen toiminta ja presidenttiys ja Halosen onnistuminen tehtävässä. Siinä sukupuolella ei pitäisi olla väliä.
Eri asia ovat ne tilanteet joissa sukupuolella on väliä. Sille miksi sukupuolella on väliä pitää olla tietenkin perusteet. Jos puhutaan vaikkapa tilastollisista faktoista liittyen parisuhdeväkivaltaan, sukupuolella on väliä.Edellisessä hallituksessa oli naisia hyvin keskeisillä ministeripositioilla, ja sitä pidettiin hienona juttuna. Iso osa Halosen suosiosta perustui siihen, että hän oli ensimmäinen nainen presidenttinä. Ainakaan minä en tiedä, miksi sukupuolella oli noissa yhteyksissä väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisessä hallituksessa oli naisia hyvin keskeisillä ministeripositioilla, ja sitä pidettiin hienona juttuna. Iso osa Halosen suosiosta perustui siihen, että hän oli ensimmäinen nainen presidenttinä. Ainakaan minä en tiedä, miksi sukupuolella oli noissa yhteyksissä väliä.
"Iso osa Halosen suosiosta perustui siihen, että hän oli ensimmäinen nainen presidentti"
Mistä tiedät?
Yhtä hyvin voisit olettaa että iso osa hänen suosiotaan perustui hänen kommunismia ihaileviin ajatuksiinsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Iso osa Halosen suosiosta perustui siihen, että hän oli ensimmäinen nainen presidentti"
Mistä tiedät?
Yhtä hyvin voisit olettaa että iso osa hänen suosiotaan perustui hänen kommunismia ihaileviin ajatuksiinsa.Siitä, että naiset yli puoluerajojen antoivat hänelle tukensa ja toivat itse esiin sen, että tuki annetaan, koska ehdokas on nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä, että naiset yli puoluerajojen antoivat hänelle tukensa ja toivat itse esiin sen, että tuki annetaan, koska ehdokas on nainen.
Onko tästä jotain dataa olemassa vai oma otaksuntasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tästä jotain dataa olemassa vai oma otaksuntasi?
Sen aikainen julkinen keskustelu. Ja googlella löytyy materiaalia noin kymmenessä sekunnissa.
- Anonyymi
En tiedä onko Halonen Suomen huonoin, mutta ainakin pohjoismaiden huonoin.
- Anonyymi
Taitaapa olla tähänastisista huonoin .
- Anonyymi
Tarja Halonen taitaa voittaa vielä Mauno Koiviston surkeudessaan Presidenttinä.
- Anonyymi
Tarja saa ottaa Erkin mukaan YYA vanhainkotiin ja kyllä sinne tulee muitakin , sinne lentää helikopterilla se nukkumatti ja he kaikki vaipuvat onneliseen uneen .
- Anonyymi
Nukkumatti heittää sitä unihiekkaa ja sitten taas nukuttaa rauhallisesti .
- Anonyymi
Voisi olla opettavaista tutkia näiden venäläismielisten politikoiden tekemisiä .
- Anonyymi
Ajatella että demarit vaihtoivat suomen parhaimman presidentin tuohon naiseen .
- Anonyymi
Halonen on Suomen huonoin pressa ja Koivisto toiseksi huonoin.!
- Anonyymi
Suomen kyllä joo, mutta oli se hyvin pidetty ja suosittu mm. Neuvostoliitossa ja DDR:ssä.
- Anonyymi
Heittämällä suomen huonoin.
- Anonyymi
Minä äänestin. Sopi hyvin koulutetun naisen mahdollisuuksiin Suomen ihanassa tasavallassa!
Tarja Halosen tie maailman aniharvojen naispresidenttien joukkoon vuonna 2000 ei ollut helppo. Kirkkoon kuulumaton kansalaisjärjestöaktiivi ja avoliitossa elävä vasemmistodemari oli monelle liikaa. Enemmistö halusi kuitenkin naisen.
Halonen rikkoi rajoja jo ennen presidentin virkaa. Hän eteni politiikassa ensimmäisenä naisena oikeusministeriksi ja ulkoministeriksi.
Presidenttinä Tarja Halosesta tuli poikkeuksellisen suosittu, mutta hänen arvonsa – huoli syrjäytyneistä, globalisaation nurjista puolista ja epätasa-arvosta - ärsyttivät monia. Mutkattomuus oli kansan mieleen, mutta julkisuus odotti tasavallan presidentiltä lähes kuninkaallista esiintymistä ja rennot poikkeamat noteerattiin myös ulkomailla. - Anonyymi
Vaikea sanoa, kun osa on ollut pressana jo vuosikymmeniä sitten. Mutta lähellä on.
- Anonyymi
Halonen oli oikea höppänä.
Hän aikoinaan puhui Suomen tarvitsevan vallankumouksen. Oikeesti.
Lisäksi oli niinkin hullun järjestön kuin Setan puheenjohtajana aikoinaan.
Halonen pääsi pressaksi yksinomaan naisten äänillä. Naiset äänestivät Halosta naiseuden, vapauden, tasa-arvon, suvaitsevaisuuden... valhekuvien takia.
Halonen turmeli itsenäisyyspäivän juhlat kutsulmalla homo- ja lesbopareja paikalle ensimmäisenä Sumen pressana.
Halonen jopa liittyi kirkkoon ja meni naimisiinkin presidentin viran saamiseksi.
Ehdottomasti Suomen huonoin, typerin ja idioottimaisin pressa kautta aikain.- Anonyymi
Halonen on siinä oikeassa että häneen kohdistuva voimakas kritiikki on historiatonta. Paljonko älliä tarvitaan sen tajuamiseen ettei menneisyyden päättäjien edesottamuksia voi tuomita tämän päivän realiteettien perusteella?
Halonen oli tyypillinen vasuri pressa joka halusi laskeutua tavan tallaajien tasolle. Samalla meni vähän överiksi. Yhdysvaltain presidentin krakan korjaus- ja roskisdyykkaustempaukset olisi voinut jäädä tekemättä koska presidentti ei edusta vain itseään vaan instituutioita. Tietynlainen arvovalta pitäisi osata säilyttää jos haluaa säilyttää instituution uskottavuuden.
Sen sijaan tämä vuoden 1975 vappupuhe vieläkin shokeeraa. Halonen julisti Hakaniemen torilla että:
"Suomelle olisi siunauksellista liittyä Neuvostoliittoon rauhanomaisin keinoin. Samalla pääsisimme irti kapitalismin ikeestä, koska kapitalismi kuitenkin 20 vuoden aikana kuolee. Suomi voisi olla yhdessä Neuvostoliiton kanssa tiennäyttäjä kohti kommunistista yhteiskuntaa."
Onkohan edelleen salaa samaa mieltä?
Vaan tämäkään ei yhdisty feminismiin taas mitenkään. Olisikin kiva tietää mikä sai aloittajan tekemään keskustelun aloituksen feminismi- foorumille. Eikö reppana vain osannut navigoida politiikkaa käsitteleville foorumeille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halonen on siinä oikeassa että häneen kohdistuva voimakas kritiikki on historiatonta. Paljonko älliä tarvitaan sen tajuamiseen ettei menneisyyden päättäjien edesottamuksia voi tuomita tämän päivän realiteettien perusteella?
Halonen oli tyypillinen vasuri pressa joka halusi laskeutua tavan tallaajien tasolle. Samalla meni vähän överiksi. Yhdysvaltain presidentin krakan korjaus- ja roskisdyykkaustempaukset olisi voinut jäädä tekemättä koska presidentti ei edusta vain itseään vaan instituutioita. Tietynlainen arvovalta pitäisi osata säilyttää jos haluaa säilyttää instituution uskottavuuden.
Sen sijaan tämä vuoden 1975 vappupuhe vieläkin shokeeraa. Halonen julisti Hakaniemen torilla että:
"Suomelle olisi siunauksellista liittyä Neuvostoliittoon rauhanomaisin keinoin. Samalla pääsisimme irti kapitalismin ikeestä, koska kapitalismi kuitenkin 20 vuoden aikana kuolee. Suomi voisi olla yhdessä Neuvostoliiton kanssa tiennäyttäjä kohti kommunistista yhteiskuntaa."
Onkohan edelleen salaa samaa mieltä?
Vaan tämäkään ei yhdisty feminismiin taas mitenkään. Olisikin kiva tietää mikä sai aloittajan tekemään keskustelun aloituksen feminismi- foorumille. Eikö reppana vain osannut navigoida politiikkaa käsitteleville foorumeille?Nimenomaan se että kyseessä oli NAISpresidentti paino sanalla nais.
Epäonnistuminen tehtävässä ei ole niin oleellista kunhan nyt oli naispresidentti, näin feministipalstalla .
Että mitä mieltä näin naisasiapalstalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan se että kyseessä oli NAISpresidentti paino sanalla nais.
Epäonnistuminen tehtävässä ei ole niin oleellista kunhan nyt oli naispresidentti, näin feministipalstalla .
Että mitä mieltä näin naisasiapalstalla.Naiseus ei nähdäkseni ole millään tavoin oleellista kun arvioidaan presidentin suoriutumista tehtävästään.
How ever Halosen kritiikin kohdalla tulee välillä mieleen kohdistuuko kritiikki enemmän hänen sukupuoleensa kuin poliittisiin edesottamuksiinsa. Onko joku toinen pressa joutunut näin voimakkaan jälkipyykin kohteeksi koskaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiseus ei nähdäkseni ole millään tavoin oleellista kun arvioidaan presidentin suoriutumista tehtävästään.
How ever Halosen kritiikin kohdalla tulee välillä mieleen kohdistuuko kritiikki enemmän hänen sukupuoleensa kuin poliittisiin edesottamuksiinsa. Onko joku toinen pressa joutunut näin voimakkaan jälkipyykin kohteeksi koskaan?Ykkönen sarjassaan , on siinä arvioimistakin .
- Anonyymi
Oliko se niin että hän liittyi kirkkoon ja meni naimisiin presidentin viran saamiseksi. Minä en muista lukeneeni uutista että hän olisi liittynyt kirkkoon. En tiedä siitä, ihmiset vaihtavat puolta silloin tällöin. Minä olen harkinnut uudelleen kirkkoon liittymistä, koska kirkko on mielestäni muuttunut paljon, mutta en ole kuitenkaan ainakaan toistaiseksi löytänyt varsinaista syytä uudelleenliittymiseen. Ehkä hän on, ehkä ei.
Minulla on muistikuva että Halonen avioitui vasta viran saatuaan. Jos näin on, niin ainakaan tämä väitteesi ei pidä paikkaansa. Muiden merkitystä tässä asiassa en oikein ymmärrä. Minusta hän oli hyvä pressa, ainakin paljon parempi kuin Niinistö ja Stubbi yhteensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko se niin että hän liittyi kirkkoon ja meni naimisiin presidentin viran saamiseksi. Minä en muista lukeneeni uutista että hän olisi liittynyt kirkkoon. En tiedä siitä, ihmiset vaihtavat puolta silloin tällöin. Minä olen harkinnut uudelleen kirkkoon liittymistä, koska kirkko on mielestäni muuttunut paljon, mutta en ole kuitenkaan ainakaan toistaiseksi löytänyt varsinaista syytä uudelleenliittymiseen. Ehkä hän on, ehkä ei.
Minulla on muistikuva että Halonen avioitui vasta viran saatuaan. Jos näin on, niin ainakaan tämä väitteesi ei pidä paikkaansa. Muiden merkitystä tässä asiassa en oikein ymmärrä. Minusta hän oli hyvä pressa, ainakin paljon parempi kuin Niinistö ja Stubbi yhteensä.Halonen ja Arajärvi menivät naimisiin joitain kuukausia sen jälkeen, kun Halonen oli aloittanut presidentin tehtävän hoitamisen. Kyseessä oli siviilivihkiminen.
Minusta hän oli todella heikko presidentti, ja ero etenkin Stubbiin on aivan valtava.
- Anonyymi
Hyvä presidentti aikoinaan. Kansainvälisesti arvostettukin.
Itse pidän Suomen ensimmäistä pressaa K. J. Ståhlbergia suuressa arvossa. Ja Suomen tasavallan perustuslakia. - Anonyymi
Meillä on aina ollut onni valita kansan tahdon mukaiset presidentit. Kaikki hyviä omaan aikaansa.
Risto Ryti uhrautui Suomen itsenäisenä säilymisen puolesta ja teki valtiorikoksen, josta tuomittiin . Mutta Suomi säilyi. Isänmaallinen teko!- Anonyymi
Ok, Kekkosen aikaan ei tainnut olla mahkuja niin paljon kuin nyt?
- Anonyymi
Tarja huonoudessaan ykkönen , mutta kylläpä putosi arvostus Ahtisaarestakin kun kuuntelin Alpo Rusin uusimman kirjan.
- Anonyymi
Halonen ehdottomasti huonoin ja epäisänmaallisin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman521897- 391529
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761395Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊911223Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1641139Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee2201100- 891046
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?73996Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s21976- 82891