Ketkä Ristinnaulitsi Jeesus ?

Joh. 19

12 Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".

Mutta me annetaan heille anteeksi koska he ovat Jumalan Rakkaat !!

124

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Ketkä Ristinnaulitsi Jeesus ?

      Roomalaiset ja syy oli tietenkin se, ettei keisari voi sallia kuningasta Israelille. Mutta, toki jotkut Juutalaiset halusivat myös niin tapahtuvan. Todennäköisesti ei kuitenkaan ne, jotka halusivat tehä Jeesuksesta kuninkaan.

      • No mutta Rakas ?

        Ei kait Roomalaiset edes tienneet että oli olemassa sellainen Kuningas ehdoilla kuin Jeesus jos ei Rabbit sitä olis mennyt kertomaan heille ja vaatineet Hänen murhaamista.

        Eikö Rabbit saaneet aikaiseksi sen ja laittaneet alun koko tapahtumakettjun kun ne suunnitteli sen ja maksoi Juudakselle rahan että hän kavaltaa Jeesuksen..

        Ei Roomalaiset olisivat tienneet mitään. Ei niillä ollut Naton tasoinen tiedusteluvälineet siihen aikaan..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        No mutta Rakas ?

        Ei kait Roomalaiset edes tienneet että oli olemassa sellainen Kuningas ehdoilla kuin Jeesus jos ei Rabbit sitä olis mennyt kertomaan heille ja vaatineet Hänen murhaamista.

        Eikö Rabbit saaneet aikaiseksi sen ja laittaneet alun koko tapahtumakettjun kun ne suunnitteli sen ja maksoi Juudakselle rahan että hän kavaltaa Jeesuksen..

        Ei Roomalaiset olisivat tienneet mitään. Ei niillä ollut Naton tasoinen tiedusteluvälineet siihen aikaan..

        > Ei kait Roomalaiset edes tienneet että oli olemassa sellainen Kuningas ehdoilla kuin Jeesus jos ei Rabbit sitä olis mennyt kertomaan heille ja vaatineet Hänen murhaamista.

        Ehkä, mutta roomalaiset toteuttivat asian roomalaisista syistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ei kait Roomalaiset edes tienneet että oli olemassa sellainen Kuningas ehdoilla kuin Jeesus jos ei Rabbit sitä olis mennyt kertomaan heille ja vaatineet Hänen murhaamista.

        Ehkä, mutta roomalaiset toteuttivat asian roomalaisista syistä.

        Sitä emme voi tietää Rakas !

        Vain sen mitä Pyhä Raamattu kertoo että Juutalaiset alkoivat kiihtyä niin paljon että Roomalaiset pelkäsivät vallankumousta ja ongelmia ja mestattivat Jeesuksen Juutalaisten takia jotka vaativat sen.


      • Anonyymi

        Juutalaiset koko alue oli Rooman vallan alainen ja myös juutalaiset oli roomalaisia siihen aikaan. Ristiin naulitseminen oli heidän tapansa rangaista ryöväreitä murhaajia.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        No mutta Rakas ?

        Ei kait Roomalaiset edes tienneet että oli olemassa sellainen Kuningas ehdoilla kuin Jeesus jos ei Rabbit sitä olis mennyt kertomaan heille ja vaatineet Hänen murhaamista.

        Eikö Rabbit saaneet aikaiseksi sen ja laittaneet alun koko tapahtumakettjun kun ne suunnitteli sen ja maksoi Juudakselle rahan että hän kavaltaa Jeesuksen..

        Ei Roomalaiset olisivat tienneet mitään. Ei niillä ollut Naton tasoinen tiedusteluvälineet siihen aikaan..

        Iltaa muutama lammas oinaus helpottaa oloasi kovasti palvel Ruslan


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Sitä emme voi tietää Rakas !

        Vain sen mitä Pyhä Raamattu kertoo että Juutalaiset alkoivat kiihtyä niin paljon että Roomalaiset pelkäsivät vallankumousta ja ongelmia ja mestattivat Jeesuksen Juutalaisten takia jotka vaativat sen.

        Juutalaiset itse ristiin naulitsi . ✡️🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡


    • Anonyymi

      Mitä väliä, ketä kiinnostaa, aikaa on kulunut tuhansia vuosia ja yhdet ovat taantunut jankuttamaan samaa skeidaa, vaikka se on kostettu miljoonia kertoja tappamalla juutalaisia. Eikö teille mikään riitä ?

      Vaihtakaa välillä kirjaa, voi löytyä uusia lauseita, joilla voi osallistua nettiyhteisöihin, tähän aikaan sopivimmilla jakeilla. Aikamuodotkin on hyvä ottaa huomioon, kun täällä ei ole Jeesuksen aikaista väkeä.

      • Anonyymi

        niin,
        tänä päivänä juutalaiset tappaa arabeja...


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin,
        tänä päivänä juutalaiset tappaa arabeja...

        Pikemmin niin Rakas että kaikki jotka Uudenmaan läänin kokoinen Israel hyökkää heidän kimppuun tapetaan. Israel ei ole aloittanut yhtään hyökkäys ilman ettei heitä ole hyökätty.

        Kyllä väsyvät kun päivittäin sotaiset arabit ampuu ohjuksia ja tappaa heitä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Pikemmin niin Rakas että kaikki jotka Uudenmaan läänin kokoinen Israel hyökkää heidän kimppuun tapetaan. Israel ei ole aloittanut yhtään hyökkäys ilman ettei heitä ole hyökätty.

        Kyllä väsyvät kun päivittäin sotaiset arabit ampuu ohjuksia ja tappaa heitä.

        Amnesty syyttää Israelia apartheidista – "Palestiinalaisilta riistetään järjestelmällisesti ihmisoikeudet"

        – Palestiinalaiset on alistettu oikeusjärjestelmälle, jossa heidän maitaan takavarikoidaan, rakennuslupia ja oleskelulupia evätään, liikkumista rajoitetaan monin tavoin ja perheiden yhdistämistä vaikeutetaan syrjivällä lainsäädännöllä, Sacco listaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amnesty syyttää Israelia apartheidista – "Palestiinalaisilta riistetään järjestelmällisesti ihmisoikeudet"

        – Palestiinalaiset on alistettu oikeusjärjestelmälle, jossa heidän maitaan takavarikoidaan, rakennuslupia ja oleskelulupia evätään, liikkumista rajoitetaan monin tavoin ja perheiden yhdistämistä vaikeutetaan syrjivällä lainsäädännöllä, Sacco listaa.

        Kokeilisivat kerran nuo Palestinalaiset antamaan Juutalaiset Rauha eikä pommittaisi kokoajan ilmasta ja kuolubussit heidän lapsia niin eikö alkaisi neovottelut mennä paremmin.

        Mutta Ruotsissakin ne ovat alkaneet pommittamaan viattomia sivilejä Kranattejien kanssa ja vain lisä tulee kunnes Ruotsi luovuttaa maa heille ja amnesty sanoo oikein koska olivat alistettuja Ruotsiss. Suomessa on samoja merkkiä ilmassa. Mutta minä kylä voi muutta Unkariaan Tai Belgien jossa eivät ovat niin sinisilmäisi vai pikemmin tummasilmäisiä..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Pikemmin niin Rakas että kaikki jotka Uudenmaan läänin kokoinen Israel hyökkää heidän kimppuun tapetaan. Israel ei ole aloittanut yhtään hyökkäys ilman ettei heitä ole hyökätty.

        Kyllä väsyvät kun päivittäin sotaiset arabit ampuu ohjuksia ja tappaa heitä.

        mutta rakas,
        ei arabeilla ole ohjuksia,
        zionisteilla on,
        ohjuksia voidaan nimensä mukaan ohjata,
        niillä zionisti listi tuhat naista ja lasta gettoonsa...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kokeilisivat kerran nuo Palestinalaiset antamaan Juutalaiset Rauha eikä pommittaisi kokoajan ilmasta ja kuolubussit heidän lapsia niin eikö alkaisi neovottelut mennä paremmin.

        Mutta Ruotsissakin ne ovat alkaneet pommittamaan viattomia sivilejä Kranattejien kanssa ja vain lisä tulee kunnes Ruotsi luovuttaa maa heille ja amnesty sanoo oikein koska olivat alistettuja Ruotsiss. Suomessa on samoja merkkiä ilmassa. Mutta minä kylä voi muutta Unkariaan Tai Belgien jossa eivät ovat niin sinisilmäisi vai pikemmin tummasilmäisiä..

        mutta rakas,
        ei zionisti halua neuvotella,
        se haluaa murhata,
        omaa pääministeriäkin piti ampua selkään,
        kun neuvottelut alkoi sujua...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Amnesty syyttää Israelia apartheidista – "Palestiinalaisilta riistetään järjestelmällisesti ihmisoikeudet"

        – Palestiinalaiset on alistettu oikeusjärjestelmälle, jossa heidän maitaan takavarikoidaan, rakennuslupia ja oleskelulupia evätään, liikkumista rajoitetaan monin tavoin ja perheiden yhdistämistä vaikeutetaan syrjivällä lainsäädännöllä, Sacco listaa.

        Amnesty on pahasti mennyt harhaan, mielistelevät palestiinalaisia. Ovat uskoneet palestiinalaisten valheen. Palestiinalaiset Abbasin kannattajat eivät osaa muuta kuin valehdella.

        Eu on antanut vuosien aikana palestiinalaisille rahaa esim. koulutusta varten. Missä ne rahat ovat ? Abbasin taskussa. Abbas ei aja palestiinalaisten asioita vaan ottaa itselleen niin paljon rahaa, kuin vain voi ottaa. Suomi Eu:n mukana on ollut viemässä rahoja palestiinalaisille.

        Jos olette lukeneet koraania, siellä juutalaiset ja kristityt ovat muslimien vihollisia, jotka pitää tappaa, jos he eivät käänny muslimiksi. Muslimeilla on halu tuhota juutalaiset ja kristityt, koska heidän mukaansa ainoa oikea uskonto on islam.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin,
        tänä päivänä juutalaiset tappaa arabeja...

        Kristittyjä ne tappoi jo ennen kuin mitään mohamettia oli olemassakaan.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Pikemmin niin Rakas että kaikki jotka Uudenmaan läänin kokoinen Israel hyökkää heidän kimppuun tapetaan. Israel ei ole aloittanut yhtään hyökkäys ilman ettei heitä ole hyökätty.

        Kyllä väsyvät kun päivittäin sotaiset arabit ampuu ohjuksia ja tappaa heitä.

        Koko alue on yhtä Egyptiä synnin orjia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta rakas,
        ei arabeilla ole ohjuksia,
        zionisteilla on,
        ohjuksia voidaan nimensä mukaan ohjata,
        niillä zionisti listi tuhat naista ja lasta gettoonsa...

        Venäläiset juutalaiset ......


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Amnesty on pahasti mennyt harhaan, mielistelevät palestiinalaisia. Ovat uskoneet palestiinalaisten valheen. Palestiinalaiset Abbasin kannattajat eivät osaa muuta kuin valehdella.

        Eu on antanut vuosien aikana palestiinalaisille rahaa esim. koulutusta varten. Missä ne rahat ovat ? Abbasin taskussa. Abbas ei aja palestiinalaisten asioita vaan ottaa itselleen niin paljon rahaa, kuin vain voi ottaa. Suomi Eu:n mukana on ollut viemässä rahoja palestiinalaisille.

        Jos olette lukeneet koraania, siellä juutalaiset ja kristityt ovat muslimien vihollisia, jotka pitää tappaa, jos he eivät käänny muslimiksi. Muslimeilla on halu tuhota juutalaiset ja kristityt, koska heidän mukaansa ainoa oikea uskonto on islam.

        Joo kuka kirjoitti Koraanin vai juutalainen . Muslimia ei ollut edes olemassa Jeesuksen aikana.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Amnesty on pahasti mennyt harhaan, mielistelevät palestiinalaisia. Ovat uskoneet palestiinalaisten valheen. Palestiinalaiset Abbasin kannattajat eivät osaa muuta kuin valehdella.

        Eu on antanut vuosien aikana palestiinalaisille rahaa esim. koulutusta varten. Missä ne rahat ovat ? Abbasin taskussa. Abbas ei aja palestiinalaisten asioita vaan ottaa itselleen niin paljon rahaa, kuin vain voi ottaa. Suomi Eu:n mukana on ollut viemässä rahoja palestiinalaisille.

        Jos olette lukeneet koraania, siellä juutalaiset ja kristityt ovat muslimien vihollisia, jotka pitää tappaa, jos he eivät käänny muslimiksi. Muslimeilla on halu tuhota juutalaiset ja kristityt, koska heidän mukaansa ainoa oikea uskonto on islam.

        Silmät tuli vasta paljon muiden jälkeen kyllä Mooses oli jo ennen ja Jeesus.


    • Anonyymi

      Jeesus ei ristiinnaulinnut ketään.

      • Jeesu Ristinnaulitsi itseään.

        Joh . 10
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Jeesu Ristinnaulitsi itseään.

        Joh . 10
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
        17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
        18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

        Johannes on väärennös ja liian myähäinen teos vakavasti otettavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johannes on väärennös ja liian myähäinen teos vakavasti otettavaksi.

        Niin rakas haluaa aina , saatana laittaa epäilys , että jotain on väärin Pyhässä Raamatussa..


    • Anonyymi

      Joh 4:5 pala lintuja pallata kukkia ja aamulla nänniesi pihat puhuvat kieliä jolle puheet eivät riitä ja eeva tuli ja aatamillakin tuli raato.

      • Taisit saada kehitelty Rakas oma Raamattu. Ei sentään saatanan musta raamattu .


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Taisit saada kehitelty Rakas oma Raamattu. Ei sentään saatanan musta raamattu .

        Katossa reikä! Eikä?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Taisit saada kehitelty Rakas oma Raamattu. Ei sentään saatanan musta raamattu .

        Äläkä kiroile täällä! Jonkunlaiset käytöstavat pitäs olla!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläkä kiroile täällä! Jonkunlaiset käytöstavat pitäs olla!!

        Etkö Rakas tiedä että saatanalla on oma raamattu ??? En ole kiroillut omasta mielestä ?


    • Lopetetaan nyt jeesusvalhe alkuunsa. Juutalaiset eivät ole syypäitä fiktiivisten hahmojen kuolemiin.

      • Ja niin sano Rakas ateisti ??? Laitoin sinua varten aloite ateistipalstalle juuri !!!


      • Savis kirjoitti:

        Ja niin sano Rakas ateisti ??? Laitoin sinua varten aloite ateistipalstalle juuri !!!

        Nämä rakkaudentunnustuksesi toki ovat ansaittuja, mutta tuntuvat perversseiltä liian usein toistettuna.


      • he-ma kirjoitti:

        Nämä rakkaudentunnustuksesi toki ovat ansaittuja, mutta tuntuvat perversseiltä liian usein toistettuna.

        Ymmärrän kun et Usko Rakas he.ma että mun sydämeen on vuodatettu Rakkauutta.

        5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.


    • Anonyymi

      Maailman isoin ja ainoa oikea uskonto tietää, että Jeesusta ei ristiinnaulittu.

      • Ja Rakas . Mikäköhän sellainen uskonto on ??


    • Anonyymi

      Raamattu viittaa vahvasti syyllisiksi Jeesuksen kuolemaan juutalaiset papit ja heidän yllytyksestään myös muut juutalaiset. Mutta juutalaisten puolustajat pistävät tänä päivänä väkisin syyllisiksi kaikki muut. Roomalaiset sotilaat (ja Pilatus) tekivät, mitä juutalaiset halusivat. Pilatus olisi halunnut päästää Jeesuksen vapaaksi. Miksi siis juutalaisten ja Israelin fanit pistävät muut syyllisiksi, kuin juutalaiset papit tai juutalaisten kansan?

      • Aivan näin Rakas Kirjoittaja !!

        Totuus on aina totuus ...


    • Anonyymi

      Jos yksi Katolistalla oleva Grysostomos oli aikoinaan sitä mieltä, että juutalaiset ovat syyllisiä Kristuksen murhaan aina ja kaikkialla, ja kaikkina aikoina, niin älkää sitten kertoko, että Jeesus Kristus elää ja istuu isän oikealla puolella taivaallisessa valtakunnassa. Ja tulee sieltä tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Ei voi olla elävä ja kuollut saman aikaisesti.

    • Anonyymi

      Kannattaa myös tutustua siihenkin, mitä Jeesus itse sanoi esim. Pilatukselle. " Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei minun isäni olisi antanut sitä sinulle."
      Mistä me löydämme Isän ?

      • Rakas ! Löydäämme Jeesuksessa Isän !!!


    • Anonyymi

      Jos Jumala siunaa uskottomat ja petolliset juutalaiset syntyperänsä perusteella, Jumala menettäisi Pyhyytensä. Ei olisi oikeudenmukainen, vanhurskas.
      Kaikkivaltias olisi despootti, ei armon antava Rakkaus.
      Juutalaiset elää ansioissa ja suorittamisessa ei armossa. Sitten he vielä kiroaa Jeesuksen.
      "Tämä on minun Rakas Poikani". "Häntä kuulkaa": Mitä sanoi Mooses Hänestä?
      Joka ei kuule, poistetaan Jeesus kansasta.

      • Älä rakas puhu vastoin Pyhä Raamattu !! Tottakai Jumala siunaa Juutalaiset oppimaan tuntemaan Jeesusta heidän Messias ja peite otetaan pois eräänä päivänä tämän siunauksen seurauksena !!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä rakas puhu vastoin Pyhä Raamattu !! Tottakai Jumala siunaa Juutalaiset oppimaan tuntemaan Jeesusta heidän Messias ja peite otetaan pois eräänä päivänä tämän siunauksen seurauksena !!

        Ei juutalaiset eivät ole valinneet Jeesusta, he saa nöyrtyä ottamaan Jeesuksen vastaan kuin muutkin. Kaikki on kutsuttu Jeesuksen alusta saakka, ihan Abrahamista alkaen kaikilla on Jeesukseen uskovilla sama henki.


    • Anonyymi

      Juutalaiset ovat uskollisuuden todellinen ilmentymä, he eivät ole kääntyneet muihin uskontoihin tai muihin jumaliin. Se on Mooseksessa kielletty,

      • Aivan näin Rakas !!


    • Anonyymi

      Juutalaiset palvelle Jumalaa ansion toivoissa ja suorituksissa, eikä armosta kuten Jeesus opettaa. SE ei puhdista sydäntä.
      Luuk: 11:40 Te mielettömät, eikö se, joka on tehnyt ulkopuolen, ole tehnyt sisäpuoltakin?
      11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.

    • Anonyymi

      Juutalaisuuteen ei kuulu ansiontoivo, kuten taivaaseen pääsy armosta, tai ansioista, ei kuulu myöskään rangaistuksen pelko, kuten helvetti, tai joku katoaminen olemattomiin. He eivä ole uskovaisia vaan uskollisia.

      • Anonyymi

        >> vaan uskollisia.<< sitähän ei eivät ole ainakaan Jumalalle, mutta ovat kai sitten uskollisia isälleen saatanalle, kuten Jeesus asian ilmoittaa.

        Johanneksen evankeliumi: 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Totuus tietää kuolemaa valheelle, jos rakastaa valhetta pitää siitä viimeiseen asti kiinni.


    • Anonyymi

      Johannes on nyt ryhtynyt rasistiksi, vai Jeesusko siinä puhuu. Kansan vihollisia näyttävät kuitenkin olevan.

      Hepreassa ei muuten ole kirosanoja, joten tuo perkele on varmaan Perkunosin, eli slaavien taivaan jumala sanan suomennos.

      • Anonyymi

        Pakanat paljoo ihmistä ja ihmisten tekoja , mutta oikeat uskovat uskoo Jeesusta ja uskoo Jeesuksen ristintyöhön. Se muuttaa ihmisen sisältä päin. Siinä ei ole ihmisten kesken mitään erotusta.
        Saatana heittää vain kapuloita rattaisiin, vääristelee uskon Kristukseen, koittaa katkaista yhteyden.


    • Anonyymi

      Johannes on nyt ryhtynyt rasistiksi, vai Jeesusko siinä puhuu. Kansan vihollisia näyttävät kuitenkin olevan.
      Temppelipalvelus oli rovojen luola, Kuningas tuli omalle temppelilleen, eikä he tunteneet kuningastaan. Eikä tunne kirjoituksia.

    • Anonyymi

      Etkö voi seurata Kristusta niin, että ei tulisi halua solvata muita? Miksi teistä tulee niin agressiivisia ja vihamielisiä rasisteja, ja varsinaisia sihiseviä kyykäärmeen sikijöitä, se ei kerro ainakaan siitä, että teitä ohjaisi mikään hyvä voima.

      • Anonyymi

        On vain vain siteerattu Jeesuksen omia sanoja, jotka kertoo totuuden.
        Juutalaiset eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan, heillä on lupa ottaa.
        Jeesuksella on kaikki valta maailmankaikkeudessa.


    • Rakkaat !!
      Jopa Pietari kerto tämän saman Totuuden kuka tappoi Jeesus >>>
      Ap.t. 2
      36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
      JA JUMALA TODISTAA TÄMÄN TODEKSI..
      37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
      EI TÄ MUUTA SEN ETTÄ JUUTALAISET OLI JA ON JUMALAN OMAISUUSKANSA JOKA HÄN RAKASTAA..

      • Anonyymi

        joo,
        herrarotua,
        ja muut rodut maanparannusainetta...


    • Riiteletkö rakas Pietari vastaan ??

    • Anonyymi

      " On vain siteerattu Jeesuksen sanoja "

      Näin se Jeesus kantaa sinun syntiä.

      En minä ole sanonut, Jeesus sanoi.

      Muista kuitenkin , että sinä valitset, on siellä kauniitakin ajatuksia, kuten rakastaa lähimmäistä ja jopa vihollista. Ne taitaa kuitenkin olla ihan lällärikamaa.

      • Siis valehteliko Pietari ??

        Voiko saada synnintuntoa valheesta ?

        Heh oletpas omituinen opettaja...


    • Anonyymi

      Savikselle sanoisin, että tuo on valhetta, en kuitenkaan kerro mistä syytä, sinun pitää löytää se tieto ihan itse, koska paraskaan perustelu, ei korvaa henkilökohtaista tajuamista.

      • Olen löytänyt rakas Pyhässä Raamatussa niinkuin olen kirjoittanut ja todistanut !!


    • Anonyymi

      "Siis valehteliko Pietari ?? "

      Joo valehteli, tai se, joka kirjoitti Pietarille nuo sanat, koska Mooseksen laissa ei ole sellaista rangaistusta kuin ristiinnaulitseminen ja tässä Roomanvallan alaisuudessa ei muutenkaan heillä ollut valtaa antaa julkisia kuolemantuomioita.

      • Anonyymi

        Juutalaisten teloitustapa oli hieman sivistyneempi: kivittäminen kuoliaaksi. Mitäs he ristiinnaulitsemisesta?


      • Varo kun sanot Pyhä Henki valehtelijaksi ja pilkkaat Pyhä Sana joka Hän on kirjoittanut .

        Et ottanut huomio että kierot rabbit kyllä tiesi himossa mikä kuolema he saavat aikaanJeesukselle kun he vaativat että Roomalaiset Ristinnaulitsevat Jeesuksen.

        Eikä sillä viisin myöskään saisi Jeesus martyyri aseman jos he kivittäisi hänet, Nyt he saivat hänet ryövärin joukkoon paha linnun maineen hänelle Juutalaisten sekaan niin että sokeus ja peite silmien eteen vois jatkua..

        Varo nyt edes vähän mihin sinä ja kenen kanssa okkulttisessa maailmassa litelet sun ajatuksien kanssa..


    • Anonyymi

      Lisäys

      Minä en ole vaatinut sinulle synnintuntoa, sitä tekevät jotkut muut.
      Minun mielestä sinä itse tiedät omat tekemisesi ja koet myös niiden seuraukset.
      Jos niistä tulee synnintuntoa, niin korjaa tapasi, äläkä enää lankea.

    • Anonyymi

      Enkä minä ole sinun opettajasi, tämä on vain keskustelua.

    • Anonyymi

      "Juutalaisten teloitustapa oli hieman sivistyneempi: kivittäminen kuoliaaksi. Mitäs he ristiinnaulitsemisesta? "

      Montako kivitystuomion täytäntöön panoa löydät VT:n puolelta?

    • Anonyymi

      Jeesuksen ristiin naulitseminehan oli oikeutettu, väärä opettaja, sanoi juutalaisille:"Luulettoko, ettei Junala voi näistä kivistä herättää Aabrahamille jälkeläisiä?"
      Jumalakin voi valehdella.

      • Niinkö Rakas sä himoissa unelmoit ???


    • Anonyymi

      Ihan sama nyt.
      Lopputulos ratkaisee. Huijari sai kohtalonsa.

    • Anonyymi

      Tässäkin se sanotaan ketä Ristinnaulitsi Jeesus .

      Ap.t.5
      27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
      28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".
      29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
      30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
      31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

    • Anonyymi

      Rooman sotilaat Juutalaisten vaatimuksesta

    • Risti oli tietysti ja käyttöväline Roomalaisten mikä Juutalaiset käytti !!

      Tässäkin se sanotaan kuka Ristinnaulitsi Jeesus >>

      Ap.t. 4

      5 Seuraavana päivänä heidän hallitusmiehensä ja vanhimpansa ja kirjanoppineensa kokoontuivat Jerusalemissa,
      6 niin myös ylimmäinen pappi Hannas ja Kaifas ja Johannes ja Aleksander sekä kaikki, jotka olivat ylimmäispapillista sukua.
      7 Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen nimeen te tämän teitte?"
      8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
      9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
      10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
      11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'.
      12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

    • Anonyymi

      Jeesus on armahtava juutalaisten Messias. Hän voitti kuoleman sovittaen ensin syntimme sijaisuhrillaan ristillä.
      Jeesus ristiinnaulittiin koko ihmiskunnan syntien tähden. Juutalaisten kuten pakanoidenkin synnit saivat rangaistuksen Hänessä. Juutalaiset eivät siis surmanneet Jeesusta, vaan meidän syntimme.

    • Anonyymi

      Ne, jotka tekee Jumalan tahdon ovat Jeesuksen veljiä, sisaria ja äitejä.
      Mutta joka tekee keisarin tahdon jumalakseen eikä tottele Jumalaa se saa aikaan ristiinnaulituksi tulemisen.
      Sanoohan lakikin: Joka ei sitä profeettaa tottele karsittakoon pois kansastaan. Ei kai Jumala anna tuomiota kuin vain siksi että se joka ei tottele aiheuttaa muiden kuoleman ristiin.

      Joka ei minun kanssani kokoa se hajottaa.

    • Rakkaat kuunelkaa mitä Stefanus sano ennenkuin Juutalaiset tappaa hänet kun ne
      eivät kestää kuulla että ne ovat tappaneet oma voideltunsa >>

      Ap, t, 7
      52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
      53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
      54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
      55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
      56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
      57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
      58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
      59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
      60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.

      MEINATTEKO NYT TAPPA MINUTKIN KUN PUHUN TOTUUS TEILLE TAPPAMISESTA ??

      • Anonyymi

        haluatko tappaa vääräuskoiset,
        jotka ei pidä "totuuttasi" missään arvossa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        haluatko tappaa vääräuskoiset,
        jotka ei pidä "totuuttasi" missään arvossa...

        MEINATTEKO NYT TAPPA MINUTKIN KUN PUHUN TOTUUS TEILLE Juutalaisten TAPPAMISESTA ??


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        MEINATTEKO NYT TAPPA MINUTKIN KUN PUHUN TOTUUS TEILLE Juutalaisten TAPPAMISESTA ??

        siis,
        haluatko tappaa vääräuskoiset,
        jotka ei pidä "totuuttasi" missään arvossa...


      • Anonyymi

        Laita osoite näkyviin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laita osoite näkyviin.

        Ota vuoronumero !! Olet kaukana jonossa : )


    • Anonyymi

      Jos kuka osaa lukea, ja ymmärtää lukemaansa niin näkee, että roomalaiset tappoivat.
      Juutalaiset yllyttivät, mutta roomalaiset tappoivat.
      Obadja.

      • Anonyymi

        Olet Oppe oikeassa, roomalaiset tappoivat.


      • Ei olis koskettu Jeesusta jos ei Juutalaiset Rabbit olisivat tappaa hänet niinkuin kirjoituksissa tulee ilmi Rakkaat..
        Mutta he sanoivat että he olisivat tappaneet hänet jos laki olis sallinut sen. Mutta älä tapa käsky oli heitä vastassa ja sulki heiän kädet.

        Näin he näin kieroisesti käärmeen sikiöt juonitteli,, ettei he tarvinneet liata kädet ja ajattelivat että he pysyvät puhtaita Jumalan edessä ,, koska Laki oli heidän jumala , mitä he palvoivat ja seurasi niinkuin monet judaistit tänä päivänä jotka sanovat olevan uskovia..


      • Savis kirjoitti:

        Ei olis koskettu Jeesusta jos ei Juutalaiset Rabbit olisivat tappaa hänet niinkuin kirjoituksissa tulee ilmi Rakkaat..
        Mutta he sanoivat että he olisivat tappaneet hänet jos laki olis sallinut sen. Mutta älä tapa käsky oli heitä vastassa ja sulki heiän kädet.

        Näin he näin kieroisesti käärmeen sikiöt juonitteli,, ettei he tarvinneet liata kädet ja ajattelivat että he pysyvät puhtaita Jumalan edessä ,, koska Laki oli heidän jumala , mitä he palvoivat ja seurasi niinkuin monet judaistit tänä päivänä jotka sanovat olevan uskovia..

        Ei olis Roomalaisetolisivat koskeneet Jeesusta jos ei Juutalaiset Rabbit olisivat päättäneet tappaa hänet piti olla..


    • Anonyymi

      Eikö kristinuskon idea ole tavallaan se, että Jeesus murhattiin. Syntien tähden jne ja sitten hän nousi kuolleista. Useimmat vaan tykkää muistella tuota ylösnousun kohtaa ja ylistää sitä... mut kukin tavallaan.

      Eikö tuo viha syö ihmistä hengiltä?

      • Kyllä tuo viha syö ihmistä hengiltä.

        Kyllä se niin on jos on niin alkuvaiheessa uskon tiellä ettei tiedä että Jeesus sanoi ett anna anteeksi heille koska he eivät tiedä mitä tekevät.

        Myös Jeesus sanoi että ei kukaan riistä minulta hengen. Vaan minä annan mun henkeni ja pelastan kaikki jotka tulee minun . Ja kaiki on sovitettu .


    • Anonyymi

      Kumpi Suomen oikeudessa tuomitaan murhasta, murhan tehnyt vai murhaamista pyytänyt?

      • Hyvä kysymys Rakas !

        Mitä tuomio saa sellainen joka ostaa tapon palkkamurhajalta !!


    • Mutta tässä Rakkaat sanotaan selvästi kuka Ja ketkä tappoivat Jeesusta >>

      Ap. t.
      38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
      39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.

      • Anonyymi

        Tässä kyse on niin sanotusta henkisestä syyllisyydestä.
        Itse murhan tekivät roomalaiset, jos tätä ei ymmärrä, niin mitä sitten.
        Obadja.


      • Anonyymi

        Luuletko sinä Savis, että roomalaiset sotilaat seisoivat sivustassa ja katsoivat kun juutalaiset ristiin naulitsivat Jeesukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä Savis, että roomalaiset sotilaat seisoivat sivustassa ja katsoivat kun juutalaiset ristiin naulitsivat Jeesukseen.

        Ei vaan Juutalaiset seisoivat vieressä ja hurrasivat kun Roomalaiset löivät naulat läpiluita ja huusivat. Voikun me olisimme halunnut tuon tehdä mutta meidän Laki kieltää meitä tekemään sen..


      • Savis kirjoitti:

        Ei vaan Juutalaiset seisoivat vieressä ja hurrasivat kun Roomalaiset löivät naulat läpiluita ja huusivat. Voikun me olisimme halunnut tuon tehdä mutta meidän Laki kieltää meitä tekemään sen..

        Turha sinun on rakas kieltää totuuden. Katsos ei Juutalaiset mitään enkeleitä ovat vaikka he ovat Jumalan Rakkaat. Sitä ei kukaan voi kiistä..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei vaan Juutalaiset seisoivat vieressä ja hurrasivat kun Roomalaiset löivät naulat läpiluita ja huusivat. Voikun me olisimme halunnut tuon tehdä mutta meidän Laki kieltää meitä tekemään sen..

        Kaikki maailman juutalaiset? Vai pieni osa Jerusalemin juutalaisista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maailman juutalaiset? Vai pieni osa Jerusalemin juutalaisista?

        Rakkaat !!!
        Minun käsitys Juutalaisista on että oli vain pieni piiskuinen lauma joka seurasi siihen aikana Israelissa Jeesusta ja oli hänen puolella. Loput oli Rabbeihin talutusnuorassa. Muualla maailmassa ei mun tietäkseen ollut Juutalaisia siihen aikaan kuin Israelissa. Mualla löytyi vain pakanoita. Olenko oikeassa ?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Rakkaat !!!
        Minun käsitys Juutalaisista on että oli vain pieni piiskuinen lauma joka seurasi siihen aikana Israelissa Jeesusta ja oli hänen puolella. Loput oli Rabbeihin talutusnuorassa. Muualla maailmassa ei mun tietäkseen ollut Juutalaisia siihen aikaan kuin Israelissa. Mualla löytyi vain pakanoita. Olenko oikeassa ?

        Silloin asui Israelin ulkopuolella juutalaisia enemmän kuin Israelissa.
        Heillä oli suuret siirtokunnat monissa maissa mm. Roomassa, Pohjois- Afrikassa ja Aasiassa.
        Obadja.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Turha sinun on rakas kieltää totuuden. Katsos ei Juutalaiset mitään enkeleitä ovat vaikka he ovat Jumalan Rakkaat. Sitä ei kukaan voi kiistä..

        Oletko sinä mustasukkainen?


    • Anonyymi

      Hyväksikäyttäjä sai ansaitsemansa lopun!
      Oikeus tapahtui.

    • Anonyymi

      Kirkko ja kaupunki teki tästä mielenkiintoisen artikkelin
      ”Uusi testamentti puhuu fariseuksista usein pahaa. Todellisuudessa he olivat Jeesukselle uskollisia. Heidän laissaan halakhassa juutalaisen luovuttaminen vihollisvallan käsiin oli anteeksiantamaton synti.”

      https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/epareilu-oikeudenkayn-1

      • Misi ette lue Pyhä Raamattu mistä Totuus löytyy . Ei Juutalaiset ottaneet Jeesusta vastaan vaan meinasi kivittää Hänet . Eikä varsinkaan Rabbit ja fariseukset !!!!

        Joh. 10:32

        Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        Joh. 11:8

        Opetuslapset sanoivat hänelle: "Rabbi, äsken juutalaiset yrittivät kivittää sinut, ja taas sinä menet sinne!"

        Hänet oli lähetetty omien luo mutta he hylkäsivät Hänet ja sentakia Hän kääntyi sitten lopulta pakanoitten puolena onneksi. Muuten sinulla eikä minulla olis mahdollisuus päästä Taivaaseen..

        JA SE ON SITTEN SANOTTU IHAN SELVÄSTI TUOSSA >>
        Ap.t. 13
        44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
        45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
        46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
        47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
        49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
        50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
        51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
        52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Misi ette lue Pyhä Raamattu mistä Totuus löytyy . Ei Juutalaiset ottaneet Jeesusta vastaan vaan meinasi kivittää Hänet . Eikä varsinkaan Rabbit ja fariseukset !!!!

        Joh. 10:32

        Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"

        Joh. 11:8

        Opetuslapset sanoivat hänelle: "Rabbi, äsken juutalaiset yrittivät kivittää sinut, ja taas sinä menet sinne!"

        Hänet oli lähetetty omien luo mutta he hylkäsivät Hänet ja sentakia Hän kääntyi sitten lopulta pakanoitten puolena onneksi. Muuten sinulla eikä minulla olis mahdollisuus päästä Taivaaseen..

        JA SE ON SITTEN SANOTTU IHAN SELVÄSTI TUOSSA >>
        Ap.t. 13
        44 Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
        45 Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
        46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
        47 Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
        48 Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat säädetyt iankaikkiseen elämään.
        49 Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
        50 Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
        51 Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
        52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.

        Teksti kiihottaa selvästi viharikoksiin sekä juutalaisia että pakanoita kohtaa. Sensuuria peliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teksti kiihottaa selvästi viharikoksiin sekä juutalaisia että pakanoita kohtaa. Sensuuria peliin.

        No kumma Rakas että voit noin sen tulkita. Onko sulla kauan ollut ongelma viharikouksien kanssa ja yrittänyt vetää kaikki siihen? .


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        No kumma Rakas että voit noin sen tulkita. Onko sulla kauan ollut ongelma viharikouksien kanssa ja yrittänyt vetää kaikki siihen? .

        Et siis koskaan ole kuullut nykypäivän juutalaisia kansana syytetyn kollektiivisesta vastuusta Jeesuksen kuolemaan suhteellisen pienen jerusalemilaisporukan möykkäämisen takia pari tuhatta vuotta sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et siis koskaan ole kuullut nykypäivän juutalaisia kansana syytetyn kollektiivisesta vastuusta Jeesuksen kuolemaan suhteellisen pienen jerusalemilaisporukan möykkäämisen takia pari tuhatta vuotta sitten?

        Kirjoitettu ON eikä se muuttuu rakas vaikka möykkäät vastaan. Juutalaoset eivät ottaneet vastaan Jeesusta - Vain pienen osan Jumalan Voimasta ja ne joutuivat Juutalaisten vainoon..

        Ottaako ne tänään vastaan Hänet vai ovatko ne yhä pimennossa ??

        Et sinä väärin tarvitse niitä puolustaa. Kyllä ne aimanaan kontaen tulevat sitten Jeesuksen luo kuin Jumala sen sallii ja silloin he häpeävät..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kirjoitettu ON eikä se muuttuu rakas vaikka möykkäät vastaan. Juutalaoset eivät ottaneet vastaan Jeesusta - Vain pienen osan Jumalan Voimasta ja ne joutuivat Juutalaisten vainoon..

        Ottaako ne tänään vastaan Hänet vai ovatko ne yhä pimennossa ??

        Et sinä väärin tarvitse niitä puolustaa. Kyllä ne aimanaan kontaen tulevat sitten Jeesuksen luo kuin Jumala sen sallii ja silloin he häpeävät..

        Kai tajuat, että myös Jeesus ja apostolit olivat juutalaisia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai tajuat, että myös Jeesus ja apostolit olivat juutalaisia?

        Kait tajuat rakas että Jeesus vaikutti ihmeteoilla niin että apostolit ottivat Hänet vastaan. ??

        Ennen sitä ei kukaan Juutalainen ottanut Hänet vastaan . Senjälkeen alkoi Jumalan Voimasta heJulistaa Evankelium Jeesusta jolloin Voima Jumalasta sai ihmisiä Ottamaan Jeesusta vastaan että alkoivat uskoa. Ja monesti se tapahtui ihmetekojen kautta jossa Jumala vaikutti. Ei Kukaan tulee Jumalan luokse omiin voimiin vaan aina Jumala vetää ihminen Jeesuksen luo tai Jumalaan.

        On kirjoitettu että Hän tuli omien luokse , eikä kukaan ottanut Hänet vastaan..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kait tajuat rakas että Jeesus vaikutti ihmeteoilla niin että apostolit ottivat Hänet vastaan. ??

        Ennen sitä ei kukaan Juutalainen ottanut Hänet vastaan . Senjälkeen alkoi Jumalan Voimasta heJulistaa Evankelium Jeesusta jolloin Voima Jumalasta sai ihmisiä Ottamaan Jeesusta vastaan että alkoivat uskoa. Ja monesti se tapahtui ihmetekojen kautta jossa Jumala vaikutti. Ei Kukaan tulee Jumalan luokse omiin voimiin vaan aina Jumala vetää ihminen Jeesuksen luo tai Jumalaan.

        On kirjoitettu että Hän tuli omien luokse , eikä kukaan ottanut Hänet vastaan..

        Eivätkö edes hänen perheensä? Tai Johannes Kastaja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö edes hänen perheensä? Tai Johannes Kastaja?

        Ei ! Edes oma perhe jossa Jaakob mietti että pitäisikö hylkää Maria ja Jeesus . Maria pistettiin väkisin ottamaan vastaan Jeesusta ja myöhemmin kyllä tulee esiin että Maria palvonta on syvältä kun Jeesus kertoi että ei Maria ole Hänen äitinsä vaan ne jotka tekee Jumalan Tahdon on Hänen äitinsä ja perheensä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei ! Edes oma perhe jossa Jaakob mietti että pitäisikö hylkää Maria ja Jeesus . Maria pistettiin väkisin ottamaan vastaan Jeesusta ja myöhemmin kyllä tulee esiin että Maria palvonta on syvältä kun Jeesus kertoi että ei Maria ole Hänen äitinsä vaan ne jotka tekee Jumalan Tahdon on Hänen äitinsä ja perheensä.

        Jätit Johannes Kastajan vaille huomiota, koska et halua tunnustaa erehtyneesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jätit Johannes Kastajan vaille huomiota, koska et halua tunnustaa erehtyneesi.

        En ole erehtynyt vaan sinä Rakas !

        Kannattaa alkaa puoluettomasti alkaa lukea Pyhä Raamattu niin köydät Totuus.

        Joh . 1
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa EIVÄT ottaneet häntä vastaan.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        En ole erehtynyt vaan sinä Rakas !

        Kannattaa alkaa puoluettomasti alkaa lukea Pyhä Raamattu niin köydät Totuus.

        Joh . 1
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa EIVÄT ottaneet häntä vastaan.

        Puolueetonta tietoa Raamatusta:

        Matt. 3:13-17
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

        ja Matt. 4:18-20
        18 Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki kaksi veljestä, Simonin, jota kutsutaan Pietariksi, ja Andreaan, hänen veljensä, heittämässä verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
        19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".

        Jeesus tapasi siis Johannes Kastajan ennen kuin tapasi ensimmäiset opetuslapsensa ja Johannes otti hänet vastaan ilman epäilyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolueetonta tietoa Raamatusta:

        Matt. 3:13-17
        13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
        14 Johannes esteli ja sanoi: "Sinäkö tulet minun luokseni? Minunhan pitäisi saada sinulta kaste!"
        15 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
        16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
        17 Ja taivaista kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt."

        ja Matt. 4:18-20
        18 Ja kulkiessaan Galilean järven rantaa hän näki kaksi veljestä, Simonin, jota kutsutaan Pietariksi, ja Andreaan, hänen veljensä, heittämässä verkkoa järveen; sillä he olivat kalastajia.
        19 Ja hän sanoi heille: "Seuratkaa minua, niin minä teen teistä ihmisten kalastajia".

        Jeesus tapasi siis Johannes Kastajan ennen kuin tapasi ensimmäiset opetuslapsensa ja Johannes otti hänet vastaan ilman epäilyksiä.

        Puolueetotonta tietoa Rakas Pyhästä Raamatusta >>

        Joh . 1
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa EIVÄT ottaneet häntä vastaan.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Puolueetotonta tietoa Rakas Pyhästä Raamatusta >>

        Joh . 1
        9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa EIVÄT ottaneet häntä vastaan.

        Eli mielestäsi Matteuksen evankeliumi on valetta?


    • Anonyymi

      Ei kai Jeesus ketään ristiinnaulinnut.

      • Yritätkö olla huvittava? Rakas ? Surkuhupaisa???

        Oikestaan Hän ristiinnaulitsi itsensä. Koska ei kukaan olispystynyt Hänet Ristinnaulitsemaan jos Hän olisi alkanut toimimaan kuin Jumala ja pannut vastaan .
        Mutta nyt Hän uhrasi itsensä sinun takia ja kaikkien takia että me pelastuisimme jos tahdomme. . Ja sanoi ei kukaan vie Minun Elämä , vaan Minä annan Minun Elämä.


    • Anonyymi

      Juutalaisten kuuluu muuttaa Israeliin . ✡️🌈 Juutalaiset ristiin naulitsi kuninkaansa.

      • KYLLÄ SE VAAN niin mene että Kuningas muuttaa Kansansa lopulta , kun he näkevät kuka he ristinnaulitsi. Silmät vielä avautuu heille.. Halleluuja !!!
        Ja he ottaavat vastaan oman Messiansa !!!


    • Anonyymi

      Syntiset.

    • Anonyymi

      Evankeliumi väittääJeesuksen puheiksi Isä meidän rukouksen ja Vuorisaarnan, ne ovat kuitenkin koosteita VT:n kirjoituksista. Tämän jälkeen Jeesus väittää olevansa oikea tie kaikille, jotka uskovat hänen sanaansa, jotka hän on plagioinut muiden puheista ja ominut itselleen. Ei edes kaksoiskäsky ole jeesuksen keksimä, se löytyy Mooseksesta.

      Johannes väittää Jesajan tarkoittaneen Jeesusta puheissaan, koska Jesaja näki Jeesuksen kirkkauden. Vai näki ?........... Jesaja oli kuollut jo 700-vuotta aikaisemmin, ei hän nähnyt enää mitään. Tällaista puppua puiselta ristilta.

      • Anonyymi

        Keksit melkoisia väitteitä.


    • Anonyymi

      >> Ketkä Ristinnaulitsi Jeesus ? <<

      Uudessa Testamentissahan se selvästi sanotaan, ketkä:

      "tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä HERODES että PONTIUS PILATUS PAKANAIN ja ISRAELIN SUKUKUNTAIN KANSSA, tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi."

      Raamatun mukaan Jeesuksen kuolemaan siis olivat syyllisiä niin pakanat kuin juutalaisetkin. Tällä tavoin Jumala on järjestänyt, että kaikki ihmiset ovat yhtä syyllisiä ja syntisiä, Jumalan kirkkautta vailla. "...että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä".

      Jakeesta ilmenee myös se, että teloitus kuitenkin kuului Jumalan omaan suunnitelmaan. Oli siis tarkoituskin, että niin kävisi.

      • Anonyymi

        Pilatuskin luuli, että tästä selvittäisiin pelkällä käsienpesulla.

        Apt. 17:30 noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. 31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." 32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pilatuskin luuli, että tästä selvittäisiin pelkällä käsienpesulla.

        Apt. 17:30 noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. 31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." 32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".

        Niin luulii Rakas ja koko Jerusalem . Mutta kun tuli tuomio siitä , niin koko Jerusalem oli perintätietojenmukaan niin täynnä verta että nilkoihin asti nousi veri joka virtasi pitkin kaduilla.
        Itkekää itseänne ja lapsianne vastasi Jeesus heille kun he itki Hänet.


    • Anonyymi

      Jeesus on kuin Legotalo, rakennettu jo olemassa olevista kirjoituksista, muille ihmisille jo aikaisemmin tapahtuneista asioista ja ennen lausutuista viisauksista.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe