Kokenut automyyjä, kysy minulta mitä vain? Paljastan kaiken alasta

Anonyymi

Monet tuttavat kyselevät minulta aina vinkkejä auton ostamisesta ja huomasin kuinka tietämättömiä ihmiset on auton ostamisesta. Ajattelin että jos on kysyttävää, niin kysykää. Paljastan alasta mitä vain.

33

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      AutoMyyjä koraania pahempi

    • Anonyymi

      Lisään tähän, että olen entinen automyyjä :D

    • Anonyymi

      Kysymys:
      Mistä automyyjä katsoo vaihtoon tarjottavan auton hyvityshinnan? Grey hen? Joku muu autoalan hintarekisteri? Uuden vastaavan hinnan tsekkaus googlettaen? Mikä selittää eri liikkeiden hyvityshintaerot, eroa jopa 10.000 eur.

      • Anonyymi

        Autoilla on taulukkohinnat.


      • Anonyymi

        Autoliikkeissä on tietyt järjestelmät mitkä hinnoittelee autoja. Mutta pääsääntöisesti varmistus tehdään nettiautosta, ja katsotaan nykyisiä markkinahintoja.

        Itse hyvitys sisältää asiakkaan vaihtoauton nettohinnan ja ostettavan kohteen alennus:

        esim. Pekan VW Golf nettohinta (varastohinta) on 8000€. Eli hinta jolla autoliike haluaa sen varastoon ja uskoo saavansa voittoa.
        Autoliikkeen kohde, Ford Focus on 12900€
        Ford Focus nettohinta/varastohinta on ollut 10000€
        Ford Focus voi antaa alennusta 900€.
        Näytetään Pekalle että annetaan sinun VW Golfista 8900€ hyvistystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilla on taulukkohinnat.

        Ei ole, oli ehkä joskus 90 luvulla :D


      • Anonyymi

        Noin suuria eroja en ole nähnyt ennen, mutta voi johtua kohteesta. Esim jos joku auto on ollut hyvin pitkään varastossa, on aivan ylihintaa ja halutaan vain tavalla tai toisella eroon.

        Toinen on että vaihtoauto on vain hinnoiteltu päin seinää ja tehty aivan älyttömän virheen, katsottu vm täysin väärin ja annettu nopean hinta arvion, tai kilsat katsottu päin seinää. Who knows, mutta noin suurta eroa en ole ennen nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilla on taulukkohinnat.

        Et siis pystynyt vastaamaan kysymykseen, feikkimyyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilla on taulukkohinnat.

        Ei ole mitään taulukkohintoja. Ei pidä paikkaansa.

        Vastaavien hinnat katsotaan esim. nettiautosta ja vähennetään siitä liikkeen katetavoite.
        Tästä suunnilleen muodostuu hyvityshinta asiakkaalle.

        Tärkeimmät hintaan vaikuttavat: kilometrit, vuosimalli, huollot, renkaiden kunto ja katsastustilanne.
        Oletusarvona, että suto on ajomäärä nähden normikuntoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoliikkeissä on tietyt järjestelmät mitkä hinnoittelee autoja. Mutta pääsääntöisesti varmistus tehdään nettiautosta, ja katsotaan nykyisiä markkinahintoja.

        Itse hyvitys sisältää asiakkaan vaihtoauton nettohinnan ja ostettavan kohteen alennus:

        esim. Pekan VW Golf nettohinta (varastohinta) on 8000€. Eli hinta jolla autoliike haluaa sen varastoon ja uskoo saavansa voittoa.
        Autoliikkeen kohde, Ford Focus on 12900€
        Ford Focus nettohinta/varastohinta on ollut 10000€
        Ford Focus voi antaa alennusta 900€.
        Näytetään Pekalle että annetaan sinun VW Golfista 8900€ hyvistystä.

        Jokseenkin tällä tavalla menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään taulukkohintoja. Ei pidä paikkaansa.

        Vastaavien hinnat katsotaan esim. nettiautosta ja vähennetään siitä liikkeen katetavoite.
        Tästä suunnilleen muodostuu hyvityshinta asiakkaalle.

        Tärkeimmät hintaan vaikuttavat: kilometrit, vuosimalli, huollot, renkaiden kunto ja katsastustilanne.
        Oletusarvona, että suto on ajomäärä nähden normikuntoinen.

        Premiummerkeissä varusteet vaikuttavat hintaan. Asiakkaat ovat yleensä hyvin valveutuneita.

        Tavallisissa autoissa varusteiden merkitys hintaan on melko vähäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis pystynyt vastaamaan kysymykseen, feikkimyyjä.

        Tässä oli mun vastaus pölö "Autoliikkeissä on tietyt järjestelmät mitkä hinnoittelee autoja. Mutta pääsääntöisesti varmistus tehdään nettiautosta, ja katsotaan nykyisiä markkinahintoja.

        Itse hyvitys sisältää asiakkaan vaihtoauton nettohinnan ja ostettavan kohteen alennus:

        esim. Pekan VW Golf nettohinta (varastohinta) on 8000€. Eli hinta jolla autoliike haluaa sen varastoon ja uskoo saavansa voittoa.
        Autoliikkeen kohde, Ford Focus on 12900€
        Ford Focus nettohinta/varastohinta on ollut 10000€
        Ford Focus voi antaa alennusta 900€.
        Näytetään Pekalle että annetaan sinun VW Golfista 8900€ hyvistystä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis pystynyt vastaamaan kysymykseen, feikkimyyjä.

        Taidat itse olla automyyjä jos et halua tämmöistä keskustelua aikaiseksi.

        Paljastan tänne sitten omaehtoisesti:

        Rahoituskorko on tingittävissä. Autoliikkeillä saattaaa olla jopa lähes 1-2% netto per sopimus. Eli jos automyyjä myy 6.9% korolla auton, 1-2% menee rahoitusyhtiölle ja loput autoliikkeelle.

        Tässä on vielä kulut, ja 12€ käsittelymaksu osuudesta menee myös joku osuus autoliikkeelle kuin myös avausmaksusta.

        Monien autoliikkeiden suurimpia voittoja tulevat siis rahoituksesta. Muistakaa tinkiä näissä!!! Älkää missään nimessä suostuko 6.9% korkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla automyyjä jos et halua tämmöistä keskustelua aikaiseksi.

        Paljastan tänne sitten omaehtoisesti:

        Rahoituskorko on tingittävissä. Autoliikkeillä saattaaa olla jopa lähes 1-2% netto per sopimus. Eli jos automyyjä myy 6.9% korolla auton, 1-2% menee rahoitusyhtiölle ja loput autoliikkeelle.

        Tässä on vielä kulut, ja 12€ käsittelymaksu osuudesta menee myös joku osuus autoliikkeelle kuin myös avausmaksusta.

        Monien autoliikkeiden suurimpia voittoja tulevat siis rahoituksesta. Muistakaa tinkiä näissä!!! Älkää missään nimessä suostuko 6.9% korkoon!

        Olen myös kuullut että auton saattaisi jopa saada halvemmalla mikäli sen ottaa rahoituksella, juuri tuosta johtuen.

        Jos tuo pitää paikkaansa niin vähän ihmetyttää että ainakaan mulle ei rahoitusta ole koskaan erityisesti yritetty myydä, lähinnä kysytty miten haluan välirahan hoitaa. Jos se rahoituksen myynti on liikkeelle niin tuottoisaa niin luulisi että sitä myös yritettäisiin myydä vähän aktiivisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös kuullut että auton saattaisi jopa saada halvemmalla mikäli sen ottaa rahoituksella, juuri tuosta johtuen.

        Jos tuo pitää paikkaansa niin vähän ihmetyttää että ainakaan mulle ei rahoitusta ole koskaan erityisesti yritetty myydä, lähinnä kysytty miten haluan välirahan hoitaa. Jos se rahoituksen myynti on liikkeelle niin tuottoisaa niin luulisi että sitä myös yritettäisiin myydä vähän aktiivisemmin.

        Rahoituskuluista ja korosta useasti suurempi kate kuin itse autosta. Näin se vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös kuullut että auton saattaisi jopa saada halvemmalla mikäli sen ottaa rahoituksella, juuri tuosta johtuen.

        Jos tuo pitää paikkaansa niin vähän ihmetyttää että ainakaan mulle ei rahoitusta ole koskaan erityisesti yritetty myydä, lähinnä kysytty miten haluan välirahan hoitaa. Jos se rahoituksen myynti on liikkeelle niin tuottoisaa niin luulisi että sitä myös yritettäisiin myydä vähän aktiivisemmin.

        Joo, asiakkailleni oli jossain liikkeessä juuri näin sanottu suoraan, johtuu siitä että myös myyjä saa provisio palkkaa rahoituksen myynnistä. Ja tottakai, liike suostuu "myymään halvemmalla" kun saa mahdollisesti siitä enemmän rahaa. Toki heidän palkkio rahoituksesta päättyy kun asiakas myy auton eteenpäin, tai maksaa rahoituksen pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, asiakkailleni oli jossain liikkeessä juuri näin sanottu suoraan, johtuu siitä että myös myyjä saa provisio palkkaa rahoituksen myynnistä. Ja tottakai, liike suostuu "myymään halvemmalla" kun saa mahdollisesti siitä enemmän rahaa. Toki heidän palkkio rahoituksesta päättyy kun asiakas myy auton eteenpäin, tai maksaa rahoituksen pois.

        On joskus käynyt mielessä että olisiko tuossa mahdollisuus kikkailla, eli jos auton saisi rahoituksen kanssa halvemmalla niin ottaisi rahoituksen ja maksaisi sen sitten heti pois. Toki rahoitussopparissa saattaa olla ylimääräisiä maksuja luoton poismaksusta mitkä pitäisi huomioida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On joskus käynyt mielessä että olisiko tuossa mahdollisuus kikkailla, eli jos auton saisi rahoituksen kanssa halvemmalla niin ottaisi rahoituksen ja maksaisi sen sitten heti pois. Toki rahoitussopparissa saattaa olla ylimääräisiä maksuja luoton poismaksusta mitkä pitäisi huomioida.

        Mahdollistahan tämä on, kyllä. Maksettavaksi jää avausmaksu/perustamismaksu/luoton perustamismaksu (rakkailla keksityillä rahastamiskeinoilla on montaa termiä).

        Kerron uuteen kommenttiin tähän hyvän konstin tinkimisen suhteen!


    • Anonyymi

      Kyllä ostajasta heti tietää tarviiko rahoitusta.
      Minulle ei ole myöskään koskaan tarjottu.
      Eli jos kuukausi maksusta ei puhuta mitään niin silloin väliraha tulee kerralla.

      • Anonyymi

        Ja mitähän se heti näkee, että tarvitaanko rahoitusta?
        Toiset ottaa rahoituksella, vaikka varsinaista tarvetta olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän se heti näkee, että tarvitaanko rahoitusta?
        Toiset ottaa rahoituksella, vaikka varsinaista tarvetta olisi.

        Mikäli autonostajan ikä on jo siinä neljänkympin molemmin puolin, siitä on kaikessa kanssakäymisessä apua. Siinä iässä sitä yleensä on jo salokikelpoinen.
        Autoja saa koeajettavakseen, joskus - siis vain joskus jopa viikonlopun ylitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän se heti näkee, että tarvitaanko rahoitusta?
        Toiset ottaa rahoituksella, vaikka varsinaista tarvetta olisi.

        Kyllä ostajasta tietää ei näkee = kun kuuntelee ostajaa niinkuin hyvä myyjä tekee,
        saa selville tarviiko rahoitusta.
        Eli jos siitä ei puhuta niin tuskin tarvitsee.


    • Anonyymi

      Totuuden paljastus:

      Mikä on maailman kallein harrastus?

      - KÖYHYYDEN PEITTELY .

    • Anonyymi

      Oletko käynyt kouluja?

      Osaatko kirjoittaa?

      Oletko työtön, kun sinulla on tuohon aikaa?

    • Anonyymi

      Kuinka kauan olette tehneet autokauppaa yrittäjänä?
      Sitten vasta voi tietää mistään mitään,
      KAIKKI MUU TIETO ON LUULOA.
      Mitä näille kuvittelijoille mitään selittää ja neuvoo, jos joskus yhdessä autossa voittaa, kuvittelee että on isokin tekijä, voi voi.......

    • Anonyymi

      Vapaaehtoinen kommentti, eli tinkimis strategia jos rahoitusta ei tarvitse (alkuperäinen kirjoittaja tässä taas)

      Aloittakaa neuvottelut kertomalla että tarvitsette rahoituksen, vaikka ette välttämättä sitä tarvitse. Keskustelkaa ainoastaan tässä ajassa välirahasta.

      *Väliraha on siis lopullinen summa mikä jää maksettavaksi*

      Kun välirahan olette saaneet teidän haluamalle tasolle, pyytäkää paperisen tarjouksen, ilmoittakaa myyjälle kohteliaasti että, en enää tarvitse rahoitusta, toi korko on liikaa. Voin maksaa suorana.

      Tällä tavalla saatte myyjän uskomaan koko ajan, että olette suostumassa hänen tarjoamaan luultavasti 6.9% korkoon. Myyjä tulee jatkuvasti kysymään teiltä rahoituksesta, kuukaiserästä jne, mutta siirtäkää keskustelua ystävällisesti välirahaan, eli jos on itsellä vaihtoauto niin keskittykää sen hyvitykseen ja tarjouksen välirahaan.

      Onnea kauppoihin.

    • Anonyymi

      Edelleen, jos tiedät ja taidat, ala tekeen, ja kun olet tehnyt pari tilinpäätöstä, tule sitten neuvomaan yliviisaana ja rikkaana, siinä se muuten pidä turpas kiinni.

    • Anonyymi

      Kun olet nähnyt sisäpiiri touhua, kuinka ihmisiä kusetetaan, myydään rikkinäisiä autoja ja nauretaan jälkeenpäin asiakkaan kustannuksella, ei enää kiinnosta. Ei kaikki liikkeet, mutta monet.

      On myös asiakkaan tiedettävä mihinkä ryhtyy ja miten asiat hoituu.

      Seuraavat vinkit, viekää vaihtoauton aina tarkistettavaksi ennen kauppoja, sillä se on paljon helpompaa neuvotella korjauksesta ennen kauppoja kun kaupan jälkeen. Aivan sama onko juuri kuntotarkastettu liikkeen toimesta tai katsastettu.

      Tämä pätee etäkauppoihin eri tavalla. Jos teette etäkaupan, siten että auto kuljetetaan kotiovelle. Viekää auton heti tarkistettavaksi, mikäli löytyy vikaa, olkaa sähköisesti yhteydessä liikkeeseen. Jos ei suostu korjaamaan:

      Etäkauppaehtojen mukaisesti asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa 14 vuorokauden kuluessa ostetun ajoneuvon tai tuotteen vastaanottamisesta.

      Onnea kauppoihin.

    • Anonyymi

      Tämänkin viestiketjun perusteella voi huomata kuinka tietämättömiä ihmiset tosiaan on auton ostamisesta.

    • Anonyymi

      Mitenkä kun minulle kävi tämmönen juttu. Ostin auton, kun mainostivat, että ilmanen kotiinkuljetus ja että tää sähköauto maksaa itse itsensä alta aikayksikön.

      Nyt kuitenkin parin vuoden päästä karhuavat kauppahintaa käräjien kautta. Aluksi soittelivat, mutta myyjä meni hiljaiseksi, kun sanoin minun ostaneen häneltä auton, joka hänen mukaan maksaa itse itsensä ja oli vielä ilmanen kotiinkuljetus.

      Onko minua nyt kusetettu, kun minun pitäisikin itse maksaa se auto?

      • Anonyymi

        Joo toi onkin paha pulma. Ei näytä aloittajakaan osaavan vastata.

        Kyllä minusta asiassa on kusetuksen makua.


    • Anonyymi

      Täyttä kusetusta.

      Yhdelle blondille kävi samoin ilmalämpöpumpun kanssa.
      Myyjä kertoi pumpun maksava itsensä parissa vuodessa. Kaupat tehtiin ja pumppu asennettiin. Sitten alkoi myyntimies soitella, että pumppu pitäis maksaa.
      Blondi oli ollu ihmeissään, että miten nii pitäis maksaa, itsehän sanoit, että se maksaa itse itsensä parissa vuodessa ja nyt on pari vuotta kulunut.

      Oli myyntimies menny ihan hiljaiseksi.

    • Anonyymi

      "Kun olet nähnyt sisäpiiri touhua, kuinka ihmisiä kusetetaan, myydään rikkinäisiä autoja ja nauretaan jälkeenpäin asiakkaan kustannuksella, ei enää kiinnosta. Ei kaikki liikkeet, mutta monet."

      Sodassa tehdään pahuuksia puolin ja toisin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe