Ehkäisykapseli

Kapseli

paljonko maksaa??miten laitetaan?ja millanen teho??kokemuksia???

7

2357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli

Maksoi kuusi vuotta sitten reilut 400 mk, veikkaan että nyt maksaa ehkä 600 mk. Edullinen, koska ehkäisee viisi vuotta. Lisäksi kuukautiset joko niukkenevat tai jäävät pois eli siteisiin ei enää mene samalla tavalla rahaa.

Asennetaan vasempaan käsivarteen ylös sisäpuolelle. Ei näkynyt ulospäin ainakaan tällaisella normaalipainosiella, laihat ovat varmaan asia erikseen.

Lääkäri asensi, paikallispuudutus eli kivuton toimenpide. Jälkeenpäin jomotti pari päivää mutta ei niin paljoa että olisi pitänyt ottaa särkylääkkeitä. Sama juttu kun poistettiin. Arvet n. sentin pituisia, asetusarpi ei enää edes erotu.

Teho vastaa kai ehkäisypilleriä, paitsi että unohtamisen vaaraa ei enää ole. Muita kokemuksia? Lihoin ehkä pari kiloa, ja kuukautiset loppuivat reilun kahden vuoden kuluttua. Sitä ennen säännöllisen epäsäännöllistä parin tipan tiputtelua, joka ei itseäni hirveästi haitannut.

• Ehkä-ehkä

KOrjaisin että sen teho on enemmän kuin pillereiden, eli absoluuttiset 100%. Itse vaihdoin pillereistä kapseliin koska en jaksanut enää pillereiden sivuvaikutusten kanssa (masennusta tiettyyn kohtaan kiertoa). Psyykkisiä sivuvaikutuksia ei mitään, ja mensut jäivät minulla heti vuodeksi pois, nyt on silloin tällöin menkkojentyyppistä vuotoa mutta hirmu niukkaa.
        Voin vain suositella. Kapseli ei tunnu, ellei sitä sormella paina, siihen ei koske, eikä sitä edes muista.

Asun ulkomailla ja täällä ei ole kapselit vielä vissiin niin käytössä kuin suomessa, hintaerokin lievähkö: n. 1800,-FIM ja kesto vain 3 vuotta.

• kapseli
        Ehkä-ehkä kirjoitti:

KOrjaisin että sen teho on enemmän kuin pillereiden, eli absoluuttiset 100%. Itse vaihdoin pillereistä kapseliin koska en jaksanut enää pillereiden sivuvaikutusten kanssa (masennusta tiettyyn kohtaan kiertoa). Psyykkisiä sivuvaikutuksia ei mitään, ja mensut jäivät minulla heti vuodeksi pois, nyt on silloin tällöin menkkojentyyppistä vuotoa mutta hirmu niukkaa.
        Voin vain suositella. Kapseli ei tunnu, ellei sitä sormella paina, siihen ei koske, eikä sitä edes muista.

Asun ulkomailla ja täällä ei ole kapselit vielä vissiin niin käytössä kuin suomessa, hintaerokin lievähkö: n. 1800,-FIM ja kesto vain 3 vuotta.

kiitos hirveesti avusta...!!!!!!mä laitan ehkäisykapselin koska pillereiden kans muistaminen ois mitä ois.mutta vielä;onko kapselin asentamises ikärajaa tai jotain ehtoja?mä oon 17 ja harrastanu seksiä noin 1,5 vuotta säännöllisesti jätkäni kans....

• Minä
        kapseli kirjoitti:

kiitos hirveesti avusta...!!!!!!mä laitan ehkäisykapselin koska pillereiden kans muistaminen ois mitä ois.mutta vielä;onko kapselin asentamises ikärajaa tai jotain ehtoja?mä oon 17 ja harrastanu seksiä noin 1,5 vuotta säännöllisesti jätkäni kans....

Moi! Mulle ei sovi pillerit enkä kyllä ikinä laittais mitään kapselii käteeni. Ootko tienny et se kapseli voi liikkuu sun kädessäs ihan minne vaan ja saat ettii sitä lääkärin kans yhessä. Tosin vasta sitte viiden vuoden päästä ku se poistetaan... =)

• Anneli
        Minä kirjoitti:

Moi! Mulle ei sovi pillerit enkä kyllä ikinä laittais mitään kapselii käteeni. Ootko tienny et se kapseli voi liikkuu sun kädessäs ihan minne vaan ja saat ettii sitä lääkärin kans yhessä. Tosin vasta sitte viiden vuoden päästä ku se poistetaan... =)

Moi taas,
        ikärajoista en tiedä, mutta saahan pillereitäkin vaikka 12-vuotiaat. Kyseessä on vain erilainen tapa annostella samaa hormonia kuin pillereissäkin.

Mitä kapselin liikkumiseen tulee, mihin se sieltä nahan alta lähtisi? Ei ne mitään ammuksia ole vaan istuu just tasan siinä mihin ne laitetiinkin. Tilannetta on lisäksi helppo itse tarkkailla, sen kun vaan koittaa kädellä.

• Mää
        Anneli kirjoitti:

Moi taas,
        ikärajoista en tiedä, mutta saahan pillereitäkin vaikka 12-vuotiaat. Kyseessä on vain erilainen tapa annostella samaa hormonia kuin pillereissäkin.

Mitä kapselin liikkumiseen tulee, mihin se sieltä nahan alta lähtisi? Ei ne mitään ammuksia ole vaan istuu just tasan siinä mihin ne laitetiinkin. Tilannetta on lisäksi helppo itse tarkkailla, sen kun vaan koittaa kädellä.

Joo, empä nyt muista, sanoitko mitä pillereitä syöt, eli jos syöt tava yhdistelmä pillereitä niin kapselissa on eri hormonia, ja vaikutukset saattaa olla erilaiset. Sen sijaan, että vuoto katoaa, voi tulla myös jatkuvaa vuotoa! Kannattaa siis syödä ensin minipillereitä, niin saa varmemmin selvän millaiset vaikutukset kapselilla tulee olemaan.

Hinta 3vuoden kapselille oli 117€ terv.keskus maksu 11€, eli noin 760vanhaa markkaa. Eikä se kapseli mihkään vaella, mikäs hitto sitä liikuttelisi?

• muksis

Moikka vaan!
      Mulla on ollu kapseli nyt vähän yli 1½ vuotta ja olen periaatteessa siihen ihan tyytyväinen, mutta...
      Kaksi kertaa mulla on epäilty kohdun ulkopuolista raskautta, viimeeks viikonloppuna, mutta sitä ne eivät onneksi ole olleet. Kuukautisia minulla ei normaalisti ole ja näinä kahtena kertana olen valunut verta ja kivut olvat olleet järkyttävät. Toinen negatiivinen juttu on se, että halut on menny sen siliän tien ellei jotain poikkeus tilanteita lasketa eli onhan siinäkin omat huonot puolensa..
      Kuitenkin, kapselin puolesta puhujana, voin sanoa olevani tyytyväinen tähän. Ei tosiaan voi unohtaa "ottaa kapselia" eli ei ole kovinkaan todennäköistä tulla raskaaksi. Vuoto on loppunut mikä toisaalta on hyvä asia, mutta monesti tulee mieleen että eipä se kovinkaan luonnollista ole..
      Sen vaan sanon, että kokeile tosiaan niillä minipillereillä ensin koska niissä on samaa hormonia kuin kapselissa eli näet miten se vaikuttaa sinuun. Kapseli laitetaan ei-hallitsevan käden alasyrjään, joka täälläkin oli jo mainittu ja toimenpiteenä kivuton. Minulle kapselin laitto kapseleineen maksoi n 2000mk koska laitatin sen privatissa ja siinä meni niitä maksuja vähän joka lähtöön. En tiedä miten hanakasti ne on kunnallisella puolella niitä laittamaan, mutta privatissa tehdään mitä käsketään ja maksetaan!
      Mieti nyt kuitenkin vielä... Ai niin, siitä vierasesineen liikkumisesta kehossa. Kyllä on mahdollista, että kapseli liikkuu, mutta ei se metri tolkulla lenkkeile eli kyllä se kehosta löytyy =)
      Toivottavasti tästä oli jotain apua sun päätöksenteossa, mutta älä ota kapselia liian hepposin perustein. Olet luultavasti (en muista oliko jutuissa ikääsi) kuitenkin sen ikäinen, että ei ole kiva jos tulee ongelmia ja joutuu ravaamaan lääkärillä esim. kovien kipujen vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2901
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      51
      2514
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1572
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26