Paavali puhuu mitä milloinkin parhaaksi katsoo

Anonyymi

Paavalin puheiden varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. Paavali puhuu mitä milloinkin tilanteen mukaan.

Room. 2:13 "sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Room. 3:28 "Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

Paavalin tekemä päätös!!!!

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Paavali oli kuin tuuliviiri. Hän puhui sitä mitä kulloinkin se kuulijajoukko kulloinkin halusikin kuulla. Tarvittsessa Paavali turvautui valheeseen, eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä. Paavali halusi miellyttää kaikkia keskenään opeista kiisteleviä ryhmittymiä alkuseurakunnassa. Koko alkuseurakunta hajosi jo. v. 70 jKr.
Sen ainoa oikean uskon säilyttänyt Johannes karkotettiin sieltä pois Patmos nimiselle saarelle. Siitä eteenpäin Jumalan asian sai hoitaakseen Katolinen eli yleinen Kristuksen Kirkko.

96

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi

Ihmisellä ei ole Jeesuksen uskoa eli sydämen tason usko ennen kuin hän on Kristittyjen kasteessa saanut sitä Jeesuksen uskon Henkeä sisälleen lahjaksi.
        Kuulemisesta tuleva päänusko ei riitä pelastukseen asti, se on sitä hyödytöntä uskoa eli kuollutta uskoa.

2. Kor. 4:13

"Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme."

Ilm. 14:12

"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon."

• Teuvo, toi on niin kuultu 🥱

• Anonyymi

Paavali sanoo niinkin että nainen pelastuu "lapsensa synnyttämisen kautta" jos jaksaa olla vahva uskossaan loppuun asti.

Sitten Paavali lupaa, että pelkkä huutaminen pelastaa ihmisen.

Paavali hyväksyy Mormonien nappaaman jakeen, että kuolleen puolesta tehtävä sijaiskaste on perusteltu käytäntö.

Paavalin puheiden mukaan mikä milloinkin pelastaa ihmisen.

Korintossa Paavali alkoi sekoilemaan ja puhumaan sekavilla hurmoskielillä.

Samoihin aikoihin Jumala lähetti Paavaliin paholaisen demonihengen eli Saatanan enkelin.

James King -käännös sanoo, että kyseessä oli Saatanan viestintuoja enkeli. "The Messenger of Sathan", jonka Paavali sai sydämeensä, kun Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista.

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. Eihän Pyhä Henki muuten mikään Pyhä olisikaan, jos koskisi saastaisuuteen.

Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.

1. Sam. 16:14

"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."

"Kaikella on aikansa auringon alla."

• Verum_an_falsum
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali sanoo niinkin että nainen pelastuu "lapsensa synnyttämisen kautta" jos jaksaa olla vahva uskossaan loppuun asti.

Paavali hyväksyy Mormonien nappaaman jakeen, että kuolleen puolesta tehtävä sijaiskaste on perusteltu käytäntö.

Samoihin aikoihin Jumala lähetti Paavaliin paholaisen demonihengen eli Saatanan enkelin.

James King -käännös sanoo, että kyseessä oli Saatanan viestintuoja enkeli. "The Messenger of Sathan", jonka Paavali sai sydämeensä, kun Jumala veti oman Henkensä pois Paavalista.

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa. Eihän Pyhä Henki muuten mikään Pyhä olisikaan, jos koskisi saastaisuuteen.

"Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."

Teuvo, olet horissut tuota samaa ihan tarpeeksi kauan. Pointtisi on varmasti tullut selväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä syö sipulia!
        Näin opettaa Raamattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä syö sipulia!
        Näin opettaa Raamattu.

Job 2:9

Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Kaikki Raamatun kirjoitukset, myös Paavalin puheet pitää verrata muuhun Raamtun kokonaisilmoitukseen, pitääkö ne yhtä esim. Jeesuksen puheiden kanssa.

Jos ristiriitaisuuksia ilmee, niin sellaiset puheet pitää jättää omaan arvoonsa.

Raamatussa kun annetaan puheennvuoro tasapuuolisesti kaikille mahdollisille asianosaisille ja osapuolille..

Isälle, Pojalle, Pyhälle Hengelle, Paratiisin käärmeelle, Paholaiselle , Paavalille, Jobin väärämielisille ystäville jne.

• Anonyymi

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ON ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Eihän se eksytys muuten mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi sitä Raamattuun kirjoittanut.

" Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt MONTA ANTIKRISTUSTA ON ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

Eihän se eksytys muuten mikään väkevä olisi, jos joku ei olisi sitä Raamattuun kirjoittanut.

" Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen."

Ananias ja Safiira murhattiin alkuseurakunnassa rahan takia.

Murhia ei annettu viranomaisten tietoon ollenkaan.

Syy pistettiin Rakkauden Hengen tiliin.

Pietari kirjoittaa asiasta, mutta

Kuka on pääepäilty?

• Anonyymi kirjoitti:

Ananias ja Safiira murhattiin alkuseurakunnassa rahan takia.

Murhia ei annettu viranomaisten tietoon ollenkaan.

Syy pistettiin Rakkauden Hengen tiliin.

Pietari kirjoittaa asiasta, mutta

Kuka on pääepäilty?

Jafar?

• Anonyymi kirjoitti:

Väkevä eksytys ja Jeesus, joka tulee omissa nimissään ja otetaan vastaan on minusta kolminaisuus.

• Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

Väkevä eksytys ja Jeesus, joka tulee omissa nimissään ja otetaan vastaan on minusta kolminaisuus.

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalan on Kolmiyhteinen Jumala.

Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Kannattaa varoa lahkoissa esiintyviä "irtohenkiä" ja "irtojeesuksia" siellä Saalemihuoneiden penkkien päässä loistavissa asuissa.

• Anonyymi

Mitäpä puheli käärme veikeä?
        Jumala otti käärmeeltä puhevallan pois. Ei tiennyt, että luikero ryhtyy hedelmäkauppiaaksi. Kärmeksen puheista tuli helvetillinen ongelma.
        Miksi yleensä puhelahjat antoikaan?
        Raamattu jättää kertomatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalan on Kolmiyhteinen Jumala.

Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

Kannattaa varoa lahkoissa esiintyviä "irtohenkiä" ja "irtojeesuksia" siellä Saalemihuoneiden penkkien päässä loistavissa asuissa.

Värssy 7 puuttuu alkuperäisistä teksteistä ja se on siksi jätetty pois nykyisistä Raamatuista.
        Kukaan ei kasta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaste suoritetaan aina Jeesuksen nimeen. Epäilenkin kyseessä olevan trinitaarien töherrys. Samanlainen kuin jae 7.

• Anonyymi

Värssy 7 puuttuu alkuperäisistä teksteistä ja se on siksi jätetty pois nykyisistä Raamatuista.
        Kukaan ei kasta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Kaste suoritetaan aina Jeesuksen nimeen. Epäilenkin kyseessä olevan trinitaarien töherrys. Samanlainen kuin jae 7.

Olet mennyt harhaan.

Jeesus ei edes käytä taivaassa Jeesus enää nimeä, koska Paholainen otti sen nimen käyttöönsä kun alkoi esiintymään Jeesuksena. Paholainen teki idenntiteettivarkauden ja esiintyy "Jeesuksena" maan päällä koska Jeesus nousi taivaaseen.
        Jenkkilahkoissa palvotaan ja seurataan tuota valejeesusta.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana TEKEYTYY valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Helluntailaisilta tänä Jeesuksen-nimen hokijat vaikuttaa.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Taivaan Isää eikä itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä puheli käärme veikeä?
        Jumala otti käärmeeltä puhevallan pois. Ei tiennyt, että luikero ryhtyy hedelmäkauppiaaksi. Kärmeksen puheista tuli helvetillinen ongelma.
        Miksi yleensä puhelahjat antoikaan?
        Raamattu jättää kertomatta.

Pahoainen saa puhua Raamatussa ihan vapaasti. Oli kielitaitoinen matkaopas kun kuljetti Jeesustakin pitkin maailmaa ja näytti kaikki suurkaupungit ja lupasi ne Jeesukselle, jos tämä lankeasi hänen eteensä. Jeesus ei niin tehnyt.

Mutta lahkoissa mennään heti lattialle selälleen ja rähmällään kun se vihtahousu niitä ylistyslaulujaan alkaa siellä viritellä ja esiintyy sielä Jeesuksena.

Taivaan entinen ex-ylienkeli kun oli taivaan ylistyskuoron johtaja ja korkein luotu olento.
        Osaa ne hommat kyllä.

• Anonyymi

Värssyt on virsikirjassa.

Jeesuksen alkuperäinen kastekäsky on Kirkkoraamatussa.
        Matt.28:18-20

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat..

Parhamin kirjoittamassa Raamattu kansalle teoksesta ne puuttuu kokonaan.

Parhamit lukee vain Markuksen lopun tuntemattoman kulkumiehen lisäyksiä sinne loppuun satojen vuosien perästäpäin.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

Mark.16:9 "Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä"

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Älä anna enää kaataa itseäsi lahkojuudasten jalkojen juureen.

Helluntailaiset, Jehovantodistajat ja Mormonit alkavat ensin kikkailemaan Jumalan ja Jeesuksen nimellä.

Raamatun mukaan Jumala on kolmiyhteinen: Isä Poika ja Pyhä Henki.

Raamatun mukaan Pyhä Henki lähtee Isästä ja/tai Pojasta.

Ei mistään helluntailaisten lahkopukarien käsistä, kuten he uskottelevat ihmisille ja ovat hajottamalla Jumalan kolmiyhteisyyden ja ottavat itselleen vallan jakaa sitä henkeä kenelle tahtovat.

Helluntailainen noita sitä valtaa pyysi, että hän voisi siirtää ja jakaa Pyhää Henkeä omista käsistään eteenpäin, mutta hänenne alettiin puhua helvetin tulesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä anna enää kaataa itseäsi lahkojuudasten jalkojen juureen.

Helluntailaiset, Jehovantodistajat ja Mormonit alkavat ensin kikkailemaan Jumalan ja Jeesuksen nimellä.

Raamatun mukaan Jumala on kolmiyhteinen: Isä Poika ja Pyhä Henki.

Raamatun mukaan Pyhä Henki lähtee Isästä ja/tai Pojasta.

Ei mistään helluntailaisten lahkopukarien käsistä, kuten he uskottelevat ihmisille ja ovat hajottamalla Jumalan kolmiyhteisyyden ja ottavat itselleen vallan jakaa sitä henkeä kenelle tahtovat.

Helluntailainen noita sitä valtaa pyysi, että hän voisi siirtää ja jakaa Pyhää Henkeä omista käsistään eteenpäin, mutta hänenne alettiin puhua helvetin tulesta.

Raamatussa jumala on jumala, Jeesus on profeetta ja pyhä henki on jumalan henki.
        En ole koskaan uskonut kolminaisuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Värssyt on virsikirjassa.

Jeesuksen alkuperäinen kastekäsky on Kirkkoraamatussa.
        Matt.28:18-20

"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat..

Parhamin kirjoittamassa Raamattu kansalle teoksesta ne puuttuu kokonaan.

Parhamit lukee vain Markuksen lopun tuntemattoman kulkumiehen lisäyksiä sinne loppuun satojen vuosien perästäpäin.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

Mark.16:9 "Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä"

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Kyllä opetuslapset tiesivät kenen nimiin piti kastaa, enkä todellakaan ajattele kuten trinitaarit.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet mennyt harhaan.

Jeesus ei edes käytä taivaassa Jeesus enää nimeä, koska Paholainen otti sen nimen käyttöönsä kun alkoi esiintymään Jeesuksena. Paholainen teki idenntiteettivarkauden ja esiintyy "Jeesuksena" maan päällä koska Jeesus nousi taivaaseen.
        Jenkkilahkoissa palvotaan ja seurataan tuota valejeesusta.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        Eikä ihme; sillä itse Saatana TEKEYTYY valkeuden enkeliksi.
        Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Helluntailaisilta tänä Jeesuksen-nimen hokijat vaikuttaa.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Taivaan Isää eikä itseään.

En huomaa menneeni harhaan.
        Jeesus todellakin kehotti rukoilemaan jumalaa eikä profeettaa, joka hän itse oli.

• Anonyymi

Kyllä opetuslapset tiesivät kenen nimiin piti kastaa, enkä todellakaan ajattele kuten trinitaarit.

Mistä sinäkään tiedät mitä nämä "opetuslapset" ajattelivat tai tekivät, joten aivan ovat omia uskomuksiasi.
        Niin sanotut "pyhät kirjat" ovat poliittisen konsensuksen tulos ja valtaan päästäkseen valehdellaan aina jossain määrin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä sinäkään tiedät mitä nämä "opetuslapset" ajattelivat tai tekivät, joten aivan ovat omia uskomuksiasi.
        Niin sanotut "pyhät kirjat" ovat poliittisen konsensuksen tulos ja valtaan päästäkseen valehdellaan aina jossain määrin.

Siellähän kastetaan neljästi Jeesuksen nimeen.
        Olivatpas ymmärtämättömiä tai tottelemattomia nuo apostolit! Olisi pitänyt kysyä neuvoa trinitaareilta 2000 vuotta jälkeenpäin. Kyllä täällä netissä varmasti tiedetään paremmin kuin aikalaiset Israelissa.

• Anonyymi

Jafar?

Paavalille ne tappohommat oli tuttuja entisen ammatin vuoksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavalille ne tappohommat oli tuttuja entisen ammatin vuoksi.

Niin oli varmaan ryövärillekin, joka sai anteeksi.

• Anonyymi

Raamatussa jumala on jumala, Jeesus on profeetta ja pyhä henki on jumalan henki.
        En ole koskaan uskonut kolminaisuuteen.

Eihän ne Jenkkilahkot olekaan mitään Kristinuskon kärkijoukkoja.

Ellen G. White Adventismi
        Charles Russell Jehovantodistaminen
        Charles Fox Parham Helluntailaisuus
        Joseph Smith Mormonismi

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän ne Jenkkilahkot olekaan mitään Kristinuskon kärkijoukkoja.

Ellen G. White Adventismi
        Charles Russell Jehovantodistaminen
        Charles Fox Parham Helluntailaisuus
        Joseph Smith Mormonismi

Minä en ole koskaan kuulunut yhteenkään kirkkoon tai lahkoon.

• Anonyymi

Niin oli varmaan ryövärillekin, joka sai anteeksi.

Jeesuksella oli valta eläissään maan päällä antaa syntejä anteeksi ja parantaa ihmisiä keitä hän tapasikin. Pelastaa ja parantaa on sama sana. Ilman mitään kastetta.
        -syntinen nainen, sokea mies, lapset ristinryöväri

Nyt Jeesus on taivaassa.
        Kristillisen kasteen aika syntien anteeksiantamiseksi alkoi vasta helluntaina, kun Jeesus lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman uskon Henkensä osallisuuden ja veren puhdistavan merkityksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksella oli valta eläissään maan päällä antaa syntejä anteeksi ja parantaa ihmisiä keitä hän tapasikin. Pelastaa ja parantaa on sama sana. Ilman mitään kastetta.
        -syntinen nainen, sokea mies, lapset ristinryöväri

Nyt Jeesus on taivaassa.
        Kristillisen kasteen aika syntien anteeksiantamiseksi alkoi vasta helluntaina, kun Jeesus lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman uskon Henkensä osallisuuden ja veren puhdistavan merkityksen.

Jeesuksen ei sanota lähettäneen veteen mitään.
        Nyt kun Jeesuksella on kaikki valta hän on siis menettänyt kykynsä antaa anteeksi ilman kastetta? Kuulostaa nurinkuriselta.

• Anonyymi

Armolahjaoppi on Paavalin keksintöä.

Paavali käytti hyväkseen ihmisten johtamiseen ja alistamiseen keksimiään ihmisiä eriarvoistavia armolahjaoppejaan , joista Jeesus itse ei puhu yhtään mitään.

Kristittyjen Kasteessa luvatun Jeesuksen Totuuden Hengen saaneet kaikki saa samat ominaisuudet ja taivaan lahjat: uskon, toivon, rakkauden. rauhan, ilon, terveen harkintakyvyn eli terveen järjen lahjat.

Jumala ei katso henkilöön.

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme.

Joh. 3:34

Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

• Anonyymi

Koko alkuseurakunta hajosi v.70jKr. omaan mahdottomuuteensa.

Ainoa, joka siellä säilyttti oikean uskon oli Johannes, jonka harhaan mennyt muu alkuseurakunta karkotti sieltä pois Patmos nimiselle saarelle, jonne Jumala uskoi Johannekselle Ilmestyskirjan näyt.

• Tämä ei sitten ole totta:

[Ap. 2:16-17]
        Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
        -Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.

Näitä Paavali kutsui armolahjoiksi. Olisihan niille tietysti voinut antaa nimen "eripuralahjat", mutta tuskin se olisi asiaa muuttanut.

• Anonyymi

Tämä ei sitten ole totta:

[Ap. 2:16-17]
        Tämä on sitä, mikä profeetta Joelin suulla on ilmoitettu:
        -Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni kaikkiin ihmisiin. Teidän poikanne ja tyttärenne profetoivat, nuorukaiset näkevät näkyjä ja vanhukset ennusunia.

Näitä Paavali kutsui armolahjoiksi. Olisihan niille tietysti voinut antaa nimen "eripuralahjat", mutta tuskin se olisi asiaa muuttanut.

Mietihän uudestaan.

Vain 3000 ihmistä sai helluntaina kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan.
        Ei kaikki maailman ihmiset.

Kyllä siinä Joelin profetiassa puhutaan kaukaisista asioista, mahdollisesti tuhatvuotisen valtakunnan alussa elävistä ihmisistä.

-Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni KAIKKIIN IHMISIIN.

• Anonyymi kirjoitti:

Mietihän uudestaan.

Vain 3000 ihmistä sai helluntaina kasteessa Pyhän uskon Hengen lahjan.
        Ei kaikki maailman ihmiset.

Kyllä siinä Joelin profetiassa puhutaan kaukaisista asioista, mahdollisesti tuhatvuotisen valtakunnan alussa elävistä ihmisistä.

-Viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, minä vuodatan Henkeni KAIKKIIN IHMISIIN.

"Kaikki maa oli verolle pantava".
        Kävikö Skandinaviassakin näin?

• Anonyymi

"Kaikki maa oli verolle pantava".
        Kävikö Skandinaviassakin näin?

Jokainen käsitti että siinä puhutaan Juutalaisista ihmistä.

Ei kaikista maailman ihmisistä.

Niin Maria ja Jofefkin sen käsitti ja lähtivät merkittäväksi henkikirjoihin.

Ei "maata" pantu verolle.

---
        Olet unohtanut, että alkuseurakunnan aikaan he odottovat Jeesuksen paluuta heidä elinaikanaan, kuten Jeesu oli sanonut.

Siksi he ymmärsivät, että kaikki vanhat profetiat koskee nyt heitä, koska heidän aikanaan tulee se maailmanloppu.
        MIehet ja miesten lapset "tästä sukupolvesta" piti heti pelastaa kastamalla heidät Krituksen ruumiin jäseniksi.

Kasteella oli kovava kiire ja hätätilanne, koska kyse oli syntien pesusta eli pelastuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

---
        Olet unohtanut, että alkuseurakunnan aikaan he odottovat Jeesuksen paluuta heidä elinaikanaan, kuten Jeesu oli sanonut.

Siksi he ymmärsivät, että kaikki vanhat profetiat koskee nyt heitä, koska heidän aikanaan tulee se maailmanloppu.
        MIehet ja miesten lapset "tästä sukupolvesta" piti heti pelastaa kastamalla heidät Krituksen ruumiin jäseniksi.

Kasteella oli kovava kiire ja hätätilanne, koska kyse oli syntien pesusta eli pelastuksesta.

Ei niitä ihmisiä lähetetty mihinkään lahkolaisten "kastekouluihin", vaan ihmiset kastettiin heti vaikka keskellä yötä sillä vedellä mitä sattui asunnosta löytymään.

" Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."
        -----
        "Siellä oli Ananias, hurskas LAKIA noudattava mies, jota kaikki kaupungin juutalaiset pitivät arvossa.

Murhamiestä kehotettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.
        Edes Ananiaalla ei ollut lupa ihmisen syntejä kuitata selvitetyksi.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi kirjoitti:

---

Jumalan valtakunta eikä messiaskaan tule näkyvällä tavalla.
        Tuo, että kasteella olisi ollut kiire on omaa keksintöäsi.

• Anonyymi

"Jumalan valtakunta eikä messiaskaan tule näkyvällä tavalla."

Oiskos sulla esittää joitain todisteita noiden huhupuheittesi vakuudeksi.
        Raamattua ei sitten kantsi käyttää, ettei mene kehäpäätelmäksi.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus nousi taivaaseen näkyvällä tavalla saatuaan sen ylösnousemusruumiin kun Jumala sen hänelle kasteessa valmisti. Tulee samalla tavallaa takaisin samaan paikkaan.

Jeesuksen kasteessa Jordanilla kaikki Kolmiyhteisen Jumalan Persoonat olivat paikalla yhtä aikaa.
        Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle KASTEESSA näkyvässä hahmossa Kyyhkysen muodossa.
        Isä Jumala oli paikalla Jeesuksen kasteessa. Taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Helluntain ainutkertaisen kieli-ihmeen tekijä Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla puhujien päälle Tulisten kielien muoossa.

Kannattaa varoa hurmoslahkoissa hiippailevia "irtohenkiä", jotka siellä pistä ihmisen äänielimet liikkeelle ja vaikka kaataa ihmisen selälleen lattialle ja ottaa sen vähäisenkin järjen ihmiseltä pois.
        Mikä hyvä tilaisuus sen valkean saatanan painaa se pedon merkki ja luku 666 ihmisen otsaan ja käsivarteen kun ihminen makaa tajuttomana selällään jossain lahkokellarin lattialla.

• Anonyymi kirjoitti:

"Jumalan valtakunta eikä messiaskaan tule näkyvällä tavalla."

Oiskos sulla esittää joitain todisteita noiden huhupuheittesi vakuudeksi.
        Raamattua ei sitten kantsi käyttää, ettei mene kehäpäätelmäksi.

[Luuk 17:20]
        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi : "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

[Matt 24:26]
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän (kristus) on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jeesus nousi taivaaseen näkyvällä tavalla saatuaan sen ylösnousemusruumiin kun Jumala sen hänelle kasteessa valmisti. Tulee samalla tavallaa takaisin samaan paikkaan.

Jeesuksen kasteessa Jordanilla kaikki Kolmiyhteisen Jumalan Persoonat olivat paikalla yhtä aikaa.
        Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle KASTEESSA näkyvässä hahmossa Kyyhkysen muodossa.
        Isä Jumala oli paikalla Jeesuksen kasteessa. Taivaasta kuului ääni tämä on minun rakas poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Helluntain ainutkertaisen kieli-ihmeen tekijä Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla puhujien päälle Tulisten kielien muoossa.

Kannattaa varoa hurmoslahkoissa hiippailevia "irtohenkiä", jotka siellä pistä ihmisen äänielimet liikkeelle ja vaikka kaataa ihmisen selälleen lattialle ja ottaa sen vähäisenkin järjen ihmiseltä pois.
        Mikä hyvä tilaisuus sen valkean saatanan painaa se pedon merkki ja luku 666 ihmisen otsaan ja käsivarteen kun ihminen makaa tajuttomana selällään jossain lahkokellarin lattialla.

[Ap.t 13:34]
        Ja että hän (Jumala) herätti hänet (Jeesuksen) kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen

Jeesus ei palaa enää

• Anonyymi

Ja että hän (Jumala) herätti hänet (Jeesuksen) kuolleista, niin ettei hän enää palaja katoavaisuuteen

Jeesus ei palaa enää

Paavali hoiti Jumalan lähettämää väkevää eksytystä.

Unohda Paavalin levittämät väkevän eksytyksen ajatukset, jotka hän sijoitti sopivasti totuuden väliin.

Johannes oli ainoa, joka piti alkuperäisen uskon ja siksi hänet muu alkuseurakuta karkotti Paavali mukaan lukien karkotti sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.

Jeesus puhuu opetuslapsille, mitä Kristittyjen kasteessa heille tapahtuu helluntaina, jota ennen heidän ei pitänyt poistua Jerusalemista.

7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
        11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä ihmisiä lähetetty mihinkään lahkolaisten "kastekouluihin", vaan ihmiset kastettiin heti vaikka keskellä yötä sillä vedellä mitä sattui asunnosta löytymään.

" Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."
        -----
        "Siellä oli Ananias, hurskas LAKIA noudattava mies, jota kaikki kaupungin juutalaiset pitivät arvossa.

Murhamiestä kehotettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.
        Edes Ananiaalla ei ollut lupa ihmisen syntejä kuitata selvitetyksi.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Tuolloin piti tavallisesti mennä luontoon jos upotuksen (baptizoo) halusi.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali hoiti Jumalan lähettämää väkevää eksytystä.

Unohda Paavalin levittämät väkevän eksytyksen ajatukset, jotka hän sijoitti sopivasti totuuden väliin.

Johannes oli ainoa, joka piti alkuperäisen uskon ja siksi hänet muu alkuseurakuta karkotti Paavali mukaan lukien karkotti sieltä pois Patmos nimiselle saarelle.

Jeesus puhuu opetuslapsille, mitä Kristittyjen kasteessa heille tapahtuu helluntaina, jota ennen heidän ei pitänyt poistua Jerusalemista.

7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
        8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
        9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
        11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
        12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.

Missään ei sanota, että Johannes olisi ajettu saarelle omien kavereittensa toimesta oikean uskonsa takia.
        Jeesus itse sanoo, ettei jumalan valtakuntaa voi nähdä.
        Eihän Jeesustakaan pitäisi tuntea lihan vaan hengen mukaan.

• Anonyymi

Kastaa ja upottaa on Raamatussa ihan eri sanat.

Raamatussa ei ketään upoteta kokonaan veden alle kastettaessa.

Kokonaan veden alle upottamisen kasteen malli on kopioitu Hinduilta ja Gagnes -virran kasteista.

Kristittyjä ei upotettu yhtään mihinkään. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan eikä veteen, vaan nostettiin käsivarsilla ylöspäin kallion hakatun suuren hautahuoneen tasanteelle. Hautaan mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä. Enemmän se muistutti kastamista huoneessa sisällä.

Suurin osa kasteista oli perhekasteita ihmisten kotona. Kaste tehtiin sillä vedellä mitä kulloinkin sattui olemaan paikalla.

Vanhimmat argeologiet piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla kun hän on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa vettä käsistään Jeesuksen pään päälle.
        Pyhä Henki tuli kasteessa näkyvällä tavalla Jeesuksen pään päälle.

Jordanilla kasteita tehtiin joen ylityspaikassa, jossa ihmiset kävelivät joen yli molemmin puolin tuli ihmisiä katsomaan Johanneksen kastetoimintaa. Joen ylityspaikat eli ns. kahluupaikat olivat lähes kuivia kesäisin helteiden aikaan.

Toki Jordan on suuri joki ja siinä virtaa vuosittain paljon vettä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kastaa ja upottaa on Raamatussa ihan eri sanat.

Raamatussa ei ketään upoteta kokonaan veden alle kastettaessa.

Kokonaan veden alle upottamisen kasteen malli on kopioitu Hinduilta ja Gagnes -virran kasteista.

Kristittyjä ei upotettu yhtään mihinkään. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan eikä veteen, vaan nostettiin käsivarsilla ylöspäin kallion hakatun suuren hautahuoneen tasanteelle. Hautaan mahtui muitakin ihmisiä ja enkeleitä. Enemmän se muistutti kastamista huoneessa sisällä.

Suurin osa kasteista oli perhekasteita ihmisten kotona. Kaste tehtiin sillä vedellä mitä kulloinkin sattui olemaan paikalla.

Vanhimmat argeologiet piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla kun hän on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa vettä käsistään Jeesuksen pään päälle.
        Pyhä Henki tuli kasteessa näkyvällä tavalla Jeesuksen pään päälle.

Jordanilla kasteita tehtiin joen ylityspaikassa, jossa ihmiset kävelivät joen yli molemmin puolin tuli ihmisiä katsomaan Johanneksen kastetoimintaa. Joen ylityspaikat eli ns. kahluupaikat olivat lähes kuivia kesäisin helteiden aikaan.

Toki Jordan on suuri joki ja siinä virtaa vuosittain paljon vettä.

Tuota en kyllä hevillä usko. Raamatussa apostolitkin käyttävät aina sanaa upottaa alkuperäisissä teksteissä kun on kyse kastamisesta.

• Anonyymi

[Luuk 17:20]
        Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi : "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,

[Matt 24:26]
        Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän (kristus) on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Tuo tarkoittaa sitä kun ihminen saa kasteessa synneistä puhdistettuun ja tyhjään sieluun Jeesuksen lähettämän oman uskon Henkensä uuden liiton jäsenyyden sinetiksi ja vakuudeksi.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Pyhä Henki ei tule synnin sekaan mistään lahkojen kaatojonoissa eikä molotuskursseilla.

• Anonyymi

Missään ei sanota, että Johannes olisi ajettu saarelle omien kavereittensa toimesta oikean uskonsa takia.

Luetan oikeata Raamattua eikä sitä Parhamin novumia.

• Anonyymi

Tuota en kyllä hevillä usko. Raamatussa apostolitkin käyttävät aina sanaa upottaa alkuperäisissä teksteissä kun on kyse kastamisesta.

Kastaa on Jumalan teko, jossa synnit pestään pois Kristuksen sovintveren tähden.

Kasteen esikuvat otettiin silloin Kirjoituksista, jolla tarkoitetaan Tooraa.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

• Anonyymi

Jeesus ei palaa enää

Tietenkin palaa Galilean vuorelle, josta fyysisessä kasteessa Jumalan luomassa ylösnousemusruumiissaan taivaaseen nousi.

• Anonyymi

Ei vanginvartijan perhe perhekunta keskellä yötä pimeässä mennyt mihinkään luontoon kastetta varten.

Kyllä kaste tehtiin samalla vedellä asunnossa, jolla verille hakattujen miesten haavat oli puhdistettu.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vanginvartijan perhe perhekunta keskellä yötä pimeässä mennyt mihinkään luontoon kastetta varten.

Kyllä kaste tehtiin samalla vedellä asunnossa, jolla verille hakattujen miesten haavat oli puhdistettu.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

Juutalaiset, kuten Jeesus ja opetuslapset kastoivat upottamalla, eivätkä sivelleet vettä toisen otsalle loitsuja lukien.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin palaa Galilean vuorelle, josta fyysisessä kasteessa Jumalan luomassa ylösnousemusruumiissaan taivaaseen nousi.

Opetuslapset kysyvät Jeesukselta hänen läsnäolonsa merkkiä. Jeesus olisi voinut vastata, että "Minä seison tuolla kukkulalla", mutta sen sijaan hän selitti, että jos joku kertoo nähneensä messiaan vaikkapa erämaassa tai kammiossa, niin sitä ei pidä uskoa.
        Jeesus palaa ja on varmaankin jo palannut joihinkin hengessä, mutta ruumiillisesti sitä ei tapahdu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kastaa on Jumalan teko, jossa synnit pestään pois Kristuksen sovintveren tähden.

Kasteen esikuvat otettiin silloin Kirjoituksista, jolla tarkoitetaan Tooraa.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä"

Ja kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omatunnon pyytämistä Jumalalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo tarkoittaa sitä kun ihminen saa kasteessa synneistä puhdistettuun ja tyhjään sieluun Jeesuksen lähettämän oman uskon Henkensä uuden liiton jäsenyyden sinetiksi ja vakuudeksi.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Pyhä Henki ei tule synnin sekaan mistään lahkojen kaatojonoissa eikä molotuskursseilla.

Tuo on kyllä aika kaukaa haettua.

• Anonyymi

Ja kaste ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omatunnon pyytämistä Jumalalta.

Johanneksen kasteen ja Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama.
        Syntien anteeksisaaminen, kun ensin tunnustaa olevansa syntinen ja avun tarpeessa.

Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia, He luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa eivätkä tunnustaneet syntisyyttään. Johannes lähetti heidät synneissään koteihinsa ja lahkokellareihinsa.

Paavali joutui selvittämään Kristillisen kasteen eroja Juutalaisten erilaisiin puhdistautumisrituaaleihin, joissa sitä ukoista lihan saastaa pestiin ja puhdistettiin.
        Juutalaisilla oli monenlasia pesuja ja puhdistautumis sääntöjä, esim. kuukautistilan peseminen.

Paavalin piti selvittää, että Kristillisessä kasteessa pestään syntejä pois, eikä muuta saaastaisuutta. Kristillinen kaste vastasi Johanneksen kastetta merkitykseltään.

Ensin syntien tunnustaminen (kääntymys/parannus) tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen edellä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois Kristuksen sovinteveren tähden. Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Kasteella oli aina kova kiire, koska kyse on syntien anteeksisaamisesta eli pelastuksesta.

Murhamiestä oikein kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois. Ei niitä Ananias eikä kukaan ihminen voi kuitata selvitetyiksi.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi

Juutalaiset, kuten Jeesus ja opetuslapset kastoivat upottamalla, eivätkä sivelleet vettä toisen otsalle loitsuja lukien.

Olet väärässä. Ketään ei upotettu kokonaan veden alle.

Kasteen esikuvat otettiin Kirjoituksista eli Toorasta.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi

Raamatussa vihollinen upotetaan, ei ketään Kristittyjä.

Egyptin sotajoukot upotettiin Punaiseen mereen.

Lapsiin sekaantuvat sodomiitit, ja lapsilta kasteen estävät, myllynkivi kaulaan ja upotetaan meren syvyyteen.

Leegio meni sikoihin ja siat upotettiin järveen.

• Anonyymi

Luehan tarkemmin oikeata Kirkkoraamattua, sen Parhamin teoksen voit unohtaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Luehan tarkemmin oikeata Kirkkoraamattua, sen Parhamin teoksen voit unohtaa.

Johannes on todellakin saarella jos sitä ajat takaa, mutta ei kukaan sano, että Pietari ja kumppanit olisivat hänet sinne karkottaneet.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa vihollinen upotetaan, ei ketään Kristittyjä.

Egyptin sotajoukot upotettiin Punaiseen mereen.

Lapsiin sekaantuvat sodomiitit, ja lapsilta kasteen estävät, myllynkivi kaulaan ja upotetaan meren syvyyteen.

Leegio meni sikoihin ja siat upotettiin järveen.

Upotus, niin että toinen ei huku onkin varmaan vähän eri asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Ketään ei upotettu kokonaan veden alle.

Kasteen esikuvat otettiin Kirjoituksista eli Toorasta.

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

Silloin ei käytettäisi baptizoo sanaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen kasteen ja Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama.
        Syntien anteeksisaaminen, kun ensin tunnustaa olevansa syntinen ja avun tarpeessa.

Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia, He luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa eivätkä tunnustaneet syntisyyttään. Johannes lähetti heidät synneissään koteihinsa ja lahkokellareihinsa.

Paavali joutui selvittämään Kristillisen kasteen eroja Juutalaisten erilaisiin puhdistautumisrituaaleihin, joissa sitä ukoista lihan saastaa pestiin ja puhdistettiin.
        Juutalaisilla oli monenlasia pesuja ja puhdistautumis sääntöjä, esim. kuukautistilan peseminen.

Paavalin piti selvittää, että Kristillisessä kasteessa pestään syntejä pois, eikä muuta saaastaisuutta. Kristillinen kaste vastasi Johanneksen kastetta merkitykseltään.

Ensin syntien tunnustaminen (kääntymys/parannus) tarkoittaa syntisyyden tunnustamista kasteen edellä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois Kristuksen sovinteveren tähden. Kasteessa Jumala sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

Kasteella oli aina kova kiire, koska kyse on syntien anteeksisaamisesta eli pelastuksesta.

Murhamiestä oikein kehotettiin huutamaan Jumalaa pesemään kasteessa raskaat synnit pois. Ei niitä Ananias eikä kukaan ihminen voi kuitata selvitetyiksi.

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

Tuo "kiire kasteella" ja avun "karjuminen", koska jumala ei muuten kuule on omaa keksintöäsi.
        Naiset puhdistautuvat vieläkin kun heillä on menkat ihan hygienian takia.
        Johanneksen ja Jeesuksen kasteet olivat laadultaan samanlaisia. Tavallista vettä molemmat, mitä ennen tehtiin päätös kääntyä kaidalle polulle.

• Anonyymi

Silloin ei käytettäisi baptizoo sanaa.

Kristittyjen Yksi Kaste Raamatussa tarkoittaa Jumalan tekoa, jossa Jumala pesee kaiken syntisyyden pois ja näin ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä Jumalan tekona.

Jumala otti lapen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkaukseksti.

Jumala ottaa syntinsä tunnustavan ihmisen uuden liiton jäseneksi kasteessa.
        1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Koska Jumala pesee kasteessa ihmisen syntisyyden pois siitä seuraa hyvä omatunto.

Helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen tarjoamien lahkolaisten veteen upotukset on pelkkä ihmisteko ja pelkkiä vesikasteita, joiden tarkoitus on kastella ihminen läpimäräksi.

• Anonyymi

Tuo "kiire kasteella" ja avun "karjuminen", koska jumala ei muuten kuule on omaa keksintöäsi.
        Naiset puhdistautuvat vieläkin kun heillä on menkat ihan hygienian takia.
        Johanneksen ja Jeesuksen kasteet olivat laadultaan samanlaisia. Tavallista vettä molemmat, mitä ennen tehtiin päätös kääntyä kaidalle polulle.

Sinä puhut karjumisesta. Raamattu puhuu huutamisesta/kutsumisesta (calling) Jumalan puoleen, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois.

16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen Yksi Kaste Raamatussa tarkoittaa Jumalan tekoa, jossa Jumala pesee kaiken syntisyyden pois ja näin ihminen uudestisyntyy vedestä ja Hengestä Jumalan tekona.

Jumala otti lapen vanhan liiton jäseneksi ympärileikkaukseksti.

Jumala ottaa syntinsä tunnustavan ihmisen uuden liiton jäseneksi kasteessa.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Koska Jumala pesee kasteessa ihmisen syntisyyden pois siitä seuraa hyvä omatunto.

Helluntailaisten ja muiden Jenkkilahkojen tarjoamien lahkolaisten veteen upotukset on pelkkä ihmisteko ja pelkkiä vesikasteita, joiden tarkoitus on kastella ihminen läpimäräksi.

Vesi on märkää ja tottakai siinä kastuu kun kastetaan, ellei käytössä ole Mithran-kaste.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä puhut karjumisesta. Raamattu puhuu huutamisesta/kutsumisesta (calling) Jumalan puoleen, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois.

16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

Sinä puhut siitä kuinka pitää oikein "huutamalla huutaa". Kuuleeko jumalasi jos huudat megafoniin kirkon katolta?

• Anonyymi

Sinä puhut siitä kuinka pitää oikein "huutamalla huutaa". Kuuleeko jumalasi jos huudat megafoniin kirkon katolta?

Jumala kuulee huudot ja hiljaiset huokaukset ja ihmisen ajatukset.

Sydämen asenne on tärkeä.

Jumalalle kelpaa

va uskontunnustus on syntisyyden tunnustus Jumalan edessä apun tarpeen ilmaisu.

David oli Jumalan mieleinen mies ja hän tunnusti tosiasiat Jumalalle.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

Helluntailaiset ja Fariseukset eivät tuota tunnusta koskaan. Ylpeyden synti on kuoleman synti.

• Anonyymi kirjoitti:

Jumala kuulee huudot ja hiljaiset huokaukset ja ihmisen ajatukset.

Sydämen asenne on tärkeä.

Jumalalle kelpaa

va uskontunnustus on syntisyyden tunnustus Jumalan edessä apun tarpeen ilmaisu.

David oli Jumalan mieleinen mies ja hän tunnusti tosiasiat Jumalalle.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

Helluntailaiset ja Fariseukset eivät tuota tunnusta koskaan. Ylpeyden synti on kuoleman synti.

Etkö sinä huutanut, niin että talo tärisi kun sinut valeltiin?

• Anonyymi

Etkö sinä huutanut, niin että talo tärisi kun sinut valeltiin?

Kristittyjen kasteen herjaaja pilkkaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjen kasteen herjaaja pilkkaa Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

Tuo on oma keksintösi.

• Anonyymi

Paavalin puheet pitää koetella muun Raamatun ilmoituksen valossa ihan samalla tavalla kuin kuin kaikkien muidenkin kirjoittajien opetukset.

Paavalin puheet vaihtelevat ihan sen mukaan kenelle ja missä tilanteessa hän puhuu.

1) Lain noudattajat vanhurskautetaan:

Room. 2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

2)Paavalin päätöksella Jumalan säädökset kumotaan.

Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Paavalin päätöksellä Jumalan säädöksiä siis kumotaan

Hepr. 7:18 Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön.

Jeesus sanoo, että edes Hän ei kumonnut yhtään Jumalan säädöstä. Pieninkään piirto niistä ei kadonnut mihinkään.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Paavalin opetuksia ei pidä nielaista sellaisenaan, vaan tutkia saako ne tukea Jeesuksen omista puheista ja muuta VT:n ilmoituksesta.

Jos eivät täsmää, niin ne pitä hylätä. Totuuden Henki ei valehtele pienissä eikä isoissa asioissa.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi

Samalla tavalla Paavali muutta puheitaan kun lukee esim. sitä Korinttolaiskirjettä eteenpäin eikä vain poimi sieltä omiin uskomuksiin sopivia jakeita.

Ensin Paavali sanoo, että hurmostilassa tapahtuva sekava puhe on salakielistä rukoilua taivaan kanssa.

Vähän ajan päästä myöhemmin Paavali myöntää ja kirjoittaa, että se on täysin merkityksetöntä hurmoskieltä, joka ei tarkoita yhtään mitään. (glossolaliaa)

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

"Kielet EIVÄT siis ole merkiksi uskoville, vaan NIILLE, jotka EIVÄT usko"
        1 Kor: 14: 22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kielet EIVÄT siis ole merkiksi uskoville, vaan NIILLE, jotka EIVÄT usko"
        1 Kor: 14: 22

Aina kun joku nappaa yksittäisen jakeen erilleen koko totuudesta kannattaa olla varovainen. Saatana käytti samaa tekiniikkaa kiusatessaan Jeesusta.

Koita käsittää, että siinäkin Paavali muuttaa selitystään kun luet sitä Korinttolaiskirjettä eteenpäin. Korinttolaiskirjetiä oli alunperin neljä, mutta kaksi niistä on kateissa. Niissä puhutaan samoista asioista periaatteella: väite, vastaväite, kommentti, erilainen väite jne.
        Niitä kirjeitä läheteltiin eri ihmisten kesken toisista toisille, ne kuuluvat kaikki neljä kuuluvat samaan kirjekokoelmaan

Ensin Paavali puhuu että hurmoskielinen puhe on salakieltä Jumalan kanssa.

Sitten hän myöntää, että kyse on ihmisen hurmoskielisestä puheesta, joka ei merkikse yhtään mitään. (Glossolalia-puheesta)

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

Jaak. 3:8 mutta kieltä ei yksikään ihminen pysty kesyttämään. Se on hillitön ja paha, täynnä tappavaa myrkkyä.

Hurmospäissään ei suustaan kannata päästää yhtään sanaa jonka merkitystä ei itse käsitä, koska ihminen joutuu tilille jokaisesta sanasta, mitä suusta lähtee ulos. Se saastuttaa ihmisen, ei se mikä menee suusta sisälle, vaan se mitä tulee suusta ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina kun joku nappaa yksittäisen jakeen erilleen koko totuudesta kannattaa olla varovainen. Saatana käytti samaa tekiniikkaa kiusatessaan Jeesusta.

Koita käsittää, että siinäkin Paavali muuttaa selitystään kun luet sitä Korinttolaiskirjettä eteenpäin. Korinttolaiskirjetiä oli alunperin neljä, mutta kaksi niistä on kateissa. Niissä puhutaan samoista asioista periaatteella: väite, vastaväite, kommentti, erilainen väite jne.
        Niitä kirjeitä läheteltiin eri ihmisten kesken toisista toisille, ne kuuluvat kaikki neljä kuuluvat samaan kirjekokoelmaan

Sitten hän myöntää, että kyse on ihmisen hurmoskielisestä puheesta, joka ei merkikse yhtään mitään. (Glossolalia-puheesta)

Sama koskee teitäkin: ellette puhu selvää kieltä, kuinka teidän puhettanne voidaan ymmärtää? Sananne haihtuvat taivaan tuuliin.

Jaak. 3:8 mutta kieltä ei yksikään ihminen pysty kesyttämään. Se on hillitön ja paha, täynnä tappavaa myrkkyä.

Hurmospäissään ei suustaan kannata päästää yhtään sanaa jonka merkitystä ei itse käsitä, koska ihminen joutuu tilille jokaisesta sanasta, mitä suusta lähtee ulos. Se saastuttaa ihmisen, ei se mikä menee suusta sisälle, vaan se mitä tulee suusta ulos.

Hes. 13:17

"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paha lahkohenki kun pääsee ihmisen sisälle, niin se ottaa ensimmäiseksi haltuun ihmisen äänielimet ja yrittää siten kommunikoida henkimaailman kanssa, josta se irtohenki on sinne lahkoon tullut.

James King -käännös sanoo että Jumala lähetti Korintossa Paavaliin Paholaisen viestimiehen eli "The Messernger of Sathan" nimisen demonihengen.
        "mesettäjän"

Jeesus ei käskenyt ketään rukoilemaan millään salakielillä, vaan ihan selvällä omalla äidinkielellä suoraan Taivaan Isää omassa huoneessa ovi kiinni. Sellaisen rukouksen Jumala kuulee ja vastaa ja maksaa vielä jotain ylimääräistä.

Jeesuksen neuvojen seuraaminen on sitä oikeata uskoa.

• Anonyymi

Job 2:9

Hänen vaimonsa sanoi hänelle: "Vieläkö sinä pidät kiinni hurskaudestasi? Kiroa jo Jumalaa ja kuole pois!"

Raamattu ei todellakaan ole mitään pelkkää "Jumalan sanaa" kuten usein hoetaan.

Kyllä Raamattua luettaessa pitää olla mukana terve järki. Se on paras armolahja ihmiselle.

• Anonyymi

Paholainen on latinaksi Diabolos. tulee verbistä "diaballo" mikä merkitsee "heittää yhteenkuluvat asiat erilleen toisistaan."

Ensimmäiseksi Saatana heitää Jumalan Kolme yhteen kuuluvaa Persoonaa erilleen toisistaan, jotta voi ottaa niiden rooleja itseleen, esiintyen milloin Jumalana, milloin Jeesuksena ja milloin Pyhänä Henkenä.

Samoin kasteen kolme yhteen kuuluvaa asiaa, Hengen, veden ja veren Saatana erottaa toisistaan tekemällä erilaisia kasteita, vaikka uuden liiton kaste on yksi kaste Ef.4:5, jossa muo kaikki on yhdessä ja samassa kasteessa, mikä on Jumalan armoteko syntiselle ihmiselle, ei mikään synnittömän ihmisen kuuliaisuuden teko Jumalalle.

• Anonyymi

po. "heittää YHTEENKUULUVAT asiat erilleen toisistaan"

Uuden liiton kasteen liitto on yksi, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on Henki, vesi ja veri.

Kaste tapahtuu Jeesuksen käskyn mukaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

po. "heittää YHTEENKUULUVAT asiat erilleen toisistaan"

Uuden liiton kasteen liitto on yksi, jossa yhdessä ja samassa kasteessa on Henki, vesi ja veri.

Kaste tapahtuu Jeesuksen käskyn mukaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

Jeesuksen aikaan mitään Uutta Testamenttia ei ollut olemassakaan. Silloin luettiin Tooraa.

Juutalaiset tunsivat kirjoitukset: He ymmärsivät heti mitä Johanneksen kaste
        ja sitä seurannut Uuden liiton kaste tarkoittaisi.

• Anonyymi

Pyhä Henki lähtee vain Jumalasta ja Jeesuksesta, jolle Jumala on delegoinut kaiken vallan sekä taivaassa että maan päällä. (Mt.28:18-20)

Joh. 10:30

"Minä ja Isä olemme yhtä."

Oikea Pyhä Henki ei lähde liikkeelle kenenkään lahkosaarnaajan ja kaatajan käsistä. Lahkolaisten käsien alle ei pitä mennä. Ei aikuisen eikä lapsien.

1. Tim. 5:22

Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta et joutuisi osalliseksi toisten synteihin. Säilytä itsesi puhtaana.

• Anonyymi

Synnit voi siirtyä ihmisestä toiseen pelkästään menemällä syntisen saarnamiehen tai murhamiehen käsien alle. Epäpyhät henget voi siirtyä ihmisestä toiseen.
        Samoin kuin harhaiset näyt ja puheet siirtyvät ja tarttuvat ihmisestä toiseen.
        Seura tekee kaltaisekseen.

1. Tim. 5:22

Harkitse kätten päällepanemista tarkoin, jotta et joutuisi osalliseksi toisten synteihin. Säilytä itsesi puhtaana.

Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä.

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi

Noita halusi että hänelle annetaan valta käsistään jakaa Pyhää Henkeä.

Pyhä Henki on osa Jumalan kolminaisuutta, ei mikään ihmisen käsistä lähtevä voima tai energia.

Sen sijaan ihmisen käsistä lähtee erilaisia voimia ja energioita, joilla ihminen voidaan kaataa selälleen nopealla otsakosketuksella tai pelkällä nopealla käden sipaisulla ihmisen ostaan.
      googlaa: shaktipat

• Anonyymi

Kirlian-kuvaustekniikalla pystytään kuvaamaan ihmisen käsistä lähtevät energiavirrat.

Henkiparantajien käsistä lähtee usean metrin mittaiset energiavirrat, joilla he yrittää poistaa ihmisestä sairauksia ja esim. tupakanhimoa.

Kaatolahkoissa käytetään ihan sama menetelmää. Hoetaan vaan sitä Jeesus-nimeä sekaan.

Hindut tunsi asian jo paljon aikaisemmin tuhansia vuosia sitten.

googlaa: shaktipat

• Anonyymi

Jeesusta meidän on uskominen.

Johannes Kastajan toiminta sai koko Jerusalemin liikkeelle ja muusta siellä ei puhuttukaan kuin kasteasiasta.

Kun Jeesus oli saanut kasteen Johannekselta ja paholaisen kiusauksien jälkeen Nikodemus meni heti yöllä salaa kyselemään kasteen merkitystä Jeesukselta.

Jeesus vastasi näin:

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Jumalalle ainoa kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustaminen Jumalan edessä.

Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa synnit pois Kristuksen kuoleman tähden ja liittää puhdistamansa sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.
        Puhtaaseen ja tyhjään sydämeen Jumala luovuttaa uuden liiton sinetiksi
        omaa uskonHenkeään.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Koska Jumala pesee kasteessa ihmisen syntisyyden pois, siitä seuraa hyvä omatunto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalle ainoa kelpaava uskontunnustus on syntisyyden tunnustaminen Jumalan edessä.

Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa synnit pois Kristuksen kuoleman tähden ja liittää puhdistamansa sielun ikuisesti elävään Kristuksen ylösnousemusruumiiseen.
        Puhtaaseen ja tyhjään sydämeen Jumala luovuttaa uuden liiton sinetiksi
        omaa uskonHenkeään.

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Koska Jumala pesee kasteessa ihmisen syntisyyden pois, siitä seuraa hyvä omatunto.

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Sydämen usko tarkoittaa Hengen tason uskoa ja Hengen yhteyttä Kristuksen kanssa.

Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä.
        Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä."

Vieras uskonto, vieras ääni, vieras henki, toinen kaste, toinen henki.

• Anonyymi

> Paavali oli kuin tuuliviiri. Hän puhui sitä mitä kulloinkin se kuulijajoukko kulloinkin halusikin kuulla. Tarvittsessa Paavali turvautui valheeseen, eikä pitänyt sitä edes kovin pahana syntinä.

Olen erimieltä.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe