Herkän ja kuivan ihon liika hoitaminen ?

Anonyymi

Onko kellään kokemusta kuivan ja herkän kasvojen ihon liiallisesta hoitamisesta ?
Eli onko parempi mitä vähemmän tuotteita käyttää ?
Olen kuullut, että liika putsaaminen ( vaikka tuotteet olisivatkin hyviä) olisi pahaksi, eli ijolle riittää esim. kerran päivässä peseminen ?
Ja kaikenlaiset seerumit yms voivat itseasiassa ärsyttää ihoa ?
Kokemuksia?

11

233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa sanoi kosmetologi minulle!!
      Ihoni voi ja näyttää paljon paremmalta vähemmällä hoidolla, en käytä seerumia ollenkaan!

• Anonyymi

Itse pesen kasvojen ihon perusvoiteella varsinkin näin talvella, usein laitan samaa voidetta sitten päälle vielä!
      Kesällä on helpompaa kun ei pakkanen kuivata ijoa, ja kyllä sen huomaakin ihosta että on paljon paremman näköinen!

• Anonyymi

Harmittavaa kun Nivea creme on niin voimakkaasti hajustettu, se olisi muuten niin hyvä voide!
      Olisikohan Tummeli yhtä hyvää, siinä ei ainakaan ole hajusteita?!

• Anonyymi

Itse kysyin berneriltä tuosta tummelin käytöstä kasvoilla, sanoivat että sopii kyllä kasvoillekkin - varsinkin jos on kovin kuiva iho !
      Aion kyllä kokeilla!

• Anonyymi

Tuossa tummelissa on peg100-stearate aineosaa, voi aiheuttaa syöpääkin!
        Taidanpa miettiä kaksi kertaa vielä sen käyttöä kasvoilla!

• Anonyymi

Minulla toimii suht hyvin apteekin humektan sekä puhdistukseen että kosteutukseen. Ei täydellisesti, mutta aiheuttaa vähiten reaktioita.

Luulen että ihoni pilasi stressi, luonnonkosmetiikan moninaisten tuoksujen ja uutteiden aiheuttaman rasituksen ja henkisen stressin yhdistelmä. Ehkä pitkäaikainen kasvissyöntikin sitä kautta, että myös vatsa meni pilalle.

• Herkälle/herkistyneelle iholle on tosi tärkeää, että ei käytä eri sarjojen tuotteita sekaisin. Nimittäin monen eri sarjan erilaiset tehoaineet voivat yhteisvaikutuksessa saada ihon reagoimaan ei toivotusti. Ja on hyvä valita hajusteettomat herkän ihon tuotteet.

• Anonyymi

Humektan on tosi lirua, ei riittäis mun kuivalle iholle mutta itte oon käyttänyt Ceralania, Aqualania jne … samalla periaatteella eli pesu ja samaa rasvaa päälle!
      Luontaistuotteita haluaisin käyttää mutta kaikki eteeriset öljyt jne ei sovi mun iholle!

• Anonyymi

Kokeilen nyt kosteusvoiteen jättämistä pois, josko sopisi minulle. Ihmettelin pitkään kun muualla iho ihan hyvä ja kasvoilla kauhea ongelma, ja olen kokeillut kaikkea. Luin sitten, että voide saattaa laiskistaa ihoa ja häiritä sen toimintaa.

Kuudes päivä ja vaikuttaa yllättävän hyvältä, punoittavat ja ärtyneet kohdat on lientyneet eikä pahentuneet niin kuin pelkäsin. En uskalla juhlia vielä kuitenkaan :)

• Anonyymi

Itse olen kesällä aina ilman voiteita, ihoni voi silloin paljon paremmin. Mutta aina syksyllä ilmojen kylmetessä iho vaan alkaa kuivaa ja pakko vetää rasvaa!
        Tosiasiahan on että iho tottuu rasvoihin ja alkaa vaatia lisää koko ajan! Pitäis vaan pystyä pysymään kovana ja odottaa että iho itse hoitaa paremmin kosteutuksen. Pitäisköhän yrittää?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen kesällä aina ilman voiteita, ihoni voi silloin paljon paremmin. Mutta aina syksyllä ilmojen kylmetessä iho vaan alkaa kuivaa ja pakko vetää rasvaa!
        Tosiasiahan on että iho tottuu rasvoihin ja alkaa vaatia lisää koko ajan! Pitäis vaan pystyä pysymään kovana ja odottaa että iho itse hoitaa paremmin kosteutuksen. Pitäisköhän yrittää?!

Toimi suhteellisen hyvin viikon, sitten meni huonompaan suuntaan. Ehkä tosiaan kesällä uudestaan :)

Muutaman päivän meni parempaan suuntaan, joten ehkä pidän ilmakylvyn silloin tällöin.

Aurinkovoide on kysymysmerkki, sen käyttö ei meinaa onnistua kasvoilla, ärsyyntyy vaikka hajusteeton jne. Kuitenkaan en haluaisi palaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Seksuuaalivinksataneiden toimintaa rahoitetaan valtion varoilla.

Setan toimintaa rahoitetaan valtionavustuksilla, joilla mm kierretään kouluissa haalimassa alaikäisiä mukaan perverssii
      Maailman menoa
      24
      4589
    2. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      127
      3964
    3. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      32
      3698
    4. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      146
      2689
    5. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      86
      2563
    6. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      12
      2446
    7. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      27
      2425
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      65
      2297
    9. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      53
      1957
    10. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      142
      1757
    Aihe