Herkän ja kuivan ihon liika hoitaminen ?

Anonyymi

Onko kellään kokemusta kuivan ja herkän kasvojen ihon liiallisesta hoitamisesta ?
Eli onko parempi mitä vähemmän tuotteita käyttää ?
Olen kuullut, että liika putsaaminen ( vaikka tuotteet olisivatkin hyviä) olisi pahaksi, eli ijolle riittää esim. kerran päivässä peseminen ?
Ja kaikenlaiset seerumit yms voivat itseasiassa ärsyttää ihoa ?
Kokemuksia?

11

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa sanoi kosmetologi minulle!!
      Ihoni voi ja näyttää paljon paremmalta vähemmällä hoidolla, en käytä seerumia ollenkaan!

    • Anonyymi

      Itse pesen kasvojen ihon perusvoiteella varsinkin näin talvella, usein laitan samaa voidetta sitten päälle vielä!
      Kesällä on helpompaa kun ei pakkanen kuivata ijoa, ja kyllä sen huomaakin ihosta että on paljon paremman näköinen!

    • Anonyymi

      Harmittavaa kun Nivea creme on niin voimakkaasti hajustettu, se olisi muuten niin hyvä voide!
      Olisikohan Tummeli yhtä hyvää, siinä ei ainakaan ole hajusteita?!

    • Anonyymi

      Itse kysyin berneriltä tuosta tummelin käytöstä kasvoilla, sanoivat että sopii kyllä kasvoillekkin - varsinkin jos on kovin kuiva iho !
      Aion kyllä kokeilla!

      • Anonyymi

        Tuossa tummelissa on peg100-stearate aineosaa, voi aiheuttaa syöpääkin!
        Taidanpa miettiä kaksi kertaa vielä sen käyttöä kasvoilla!


    • Anonyymi

      Minulla toimii suht hyvin apteekin humektan sekä puhdistukseen että kosteutukseen. Ei täydellisesti, mutta aiheuttaa vähiten reaktioita.

      Luulen että ihoni pilasi stressi, luonnonkosmetiikan moninaisten tuoksujen ja uutteiden aiheuttaman rasituksen ja henkisen stressin yhdistelmä. Ehkä pitkäaikainen kasvissyöntikin sitä kautta, että myös vatsa meni pilalle.

    • Herkälle/herkistyneelle iholle on tosi tärkeää, että ei käytä eri sarjojen tuotteita sekaisin. Nimittäin monen eri sarjan erilaiset tehoaineet voivat yhteisvaikutuksessa saada ihon reagoimaan ei toivotusti. Ja on hyvä valita hajusteettomat herkän ihon tuotteet.

    • Anonyymi

      Humektan on tosi lirua, ei riittäis mun kuivalle iholle mutta itte oon käyttänyt Ceralania, Aqualania jne … samalla periaatteella eli pesu ja samaa rasvaa päälle!
      Luontaistuotteita haluaisin käyttää mutta kaikki eteeriset öljyt jne ei sovi mun iholle!

    • Anonyymi

      Kokeilen nyt kosteusvoiteen jättämistä pois, josko sopisi minulle. Ihmettelin pitkään kun muualla iho ihan hyvä ja kasvoilla kauhea ongelma, ja olen kokeillut kaikkea. Luin sitten, että voide saattaa laiskistaa ihoa ja häiritä sen toimintaa.

      Kuudes päivä ja vaikuttaa yllättävän hyvältä, punoittavat ja ärtyneet kohdat on lientyneet eikä pahentuneet niin kuin pelkäsin. En uskalla juhlia vielä kuitenkaan :)

      • Anonyymi

        Itse olen kesällä aina ilman voiteita, ihoni voi silloin paljon paremmin. Mutta aina syksyllä ilmojen kylmetessä iho vaan alkaa kuivaa ja pakko vetää rasvaa!
        Tosiasiahan on että iho tottuu rasvoihin ja alkaa vaatia lisää koko ajan! Pitäis vaan pystyä pysymään kovana ja odottaa että iho itse hoitaa paremmin kosteutuksen. Pitäisköhän yrittää?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kesällä aina ilman voiteita, ihoni voi silloin paljon paremmin. Mutta aina syksyllä ilmojen kylmetessä iho vaan alkaa kuivaa ja pakko vetää rasvaa!
        Tosiasiahan on että iho tottuu rasvoihin ja alkaa vaatia lisää koko ajan! Pitäis vaan pystyä pysymään kovana ja odottaa että iho itse hoitaa paremmin kosteutuksen. Pitäisköhän yrittää?!

        Toimi suhteellisen hyvin viikon, sitten meni huonompaan suuntaan. Ehkä tosiaan kesällä uudestaan :)

        Muutaman päivän meni parempaan suuntaan, joten ehkä pidän ilmakylvyn silloin tällöin.

        Aurinkovoide on kysymysmerkki, sen käyttö ei meinaa onnistua kasvoilla, ärsyyntyy vaikka hajusteeton jne. Kuitenkaan en haluaisi palaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe