Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan." ( 2 Kor. 12:9)
Paavali oli oppinut kipeiden kokemusten jälkeen hyvin tärkeän hengellisen periaatteen: voima kulkee aina yhdessä ristin kanssa. Hän oppi, ettei Jumala tee ihmisestä voimakasta, vaan heikon. Apostolina hän ei päässyt kohottautumaan toisten yläpuolelle, vaan heikkona hän sai yhä uudestaan lysähtää Ristin varaan.
Meillä on jatkuva vaara hamuta voimaa ilman ristiä. Voima edustaa kaikkea helppoa, jaloa, korkeaa ja ihailtavaa. Risti puolestaan puhuu jostain alentavasta, raskaasta, pimeästä ja meitä nöyryyttävästä asiasta. Haluaisimme sellaisen Jeesuksen, joka tarjoaisi meille voimaa ilman ristiä.
Emme saisi koskaan erehtyä katsomaan esillä olevia, lahjakkaita kristittyjä sillä kuvitelmalla, että he ovat toisia parempia tai pääsevät elämässä helpommalla. Ei, voima tulee aina ristin kanssa. Mitä suurempi kutsumus, sitä painavampi risti.
Risti pitää meidät toistemme tasalla ja tekee meistä nöyriä ja tarvitsevia. Huudamme kuin Paavali lisää voimaa ja anomme itkien vapautumista risteistämme. Mutta Jumala antaa meille Vapahtajan, jonka seurassa me saamme olla heikkoja ja puutteellisia.
Todellinen hengellinen voima on seurausta yhteydestä Herraan Jeesukseen Kristukseen. Me lujitumme Häneen monen elämän myrskyn seurauksena. Monien itkujen jälkeen mekin hyväksymme ristimme ja jopa voimme joskus Paavalin tavoin iloita niistä.
Älä siis enää ihmettele, että pyytämäsi voiman sijaan oletkin saanut ristin. Juuri ristissä on Jumalan voima. Mitä pienemmäksi kasvat, sitä suurempi Kristus mahtuu elämääsi.
( Lähde: Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta - sivusto)
EI VOIMAA ILMAN RISTIÄ
21
159
Vastaukset
"Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä"
1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.
4 Tämän minä sanon, ettei kukaan teitä pettäisi suostuttelevilla puheilla.
5 Sillä jos ruumiillisesti olenkin poissa, olen kuitenkin teidän kanssanne hengessä ja iloitsen nähdessäni järjestyksen, joka teidän keskuudessanne vallitsee, ja teidän lujan uskonne Kristukseen.
6 Niinkuin te siis olette omaksenne ottaneet Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä,
7 juurtuneina häneen ja hänessä rakentuen ja uskossa vahvistuen, niinkuin teille on opetettu; ja olkoon teidän kiitoksenne ylitsevuotavainen.
8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
( Kol. 2)- Anonyymi
Miksi ihmeessä nostetaan murhaväline esille niinkuin se pelastaisi? Vain Jeesuksen kuolema avaa tien pelastukseen, ei puinen murhaväline.
Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
( Gal. 6:14)
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
- Anonyymi
Evankeliumi on S-Seutulaiselle kompastuskivi, ei vapauttava sanoma.
- Anonyymi
S-Seutulaisen on luovuttava vanhurskauttamisopista ja yksilökeskeisestä teologiasta. Evankeliumi ja pelastus koskettavat koko luomakuntaa. Kristinuskossa ei ole kyse individualistisesta, omaan napaan tuijottavasta omahurskaudesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-Seutulaisen on luovuttava vanhurskauttamisopista ja yksilökeskeisestä teologiasta. Evankeliumi ja pelastus koskettavat koko luomakuntaa. Kristinuskossa ei ole kyse individualistisesta, omaan napaan tuijottavasta omahurskaudesta
S-Seutulainen on kehittänyt oppinsa Paavalin teksteistä, sillä ei ollut mitään tekemistä Paavalin ajatusten, saati Jeesuksen julistuksen kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
( Ap.t. 16:30-31)
-
"Uuden testamentin mukaan ihminen pelastuu nimenomaan uskomalla Jeesukseen. Tämän uskon synnyttää Jumalan kirjoitettu ja puhuttu sana. Ei ole mitään muuta tapaa pelastua kuin uskomalla Kristukseen. Hän on kaikki muut tiet poissulkeva, ainoa tie Jumalan yhteyteen. Hänen nimensä on ainoa taivaan alla annettu nimi, jonka kautta ihminen voi pelastua. (Ap. t. 4:12) Ilman uskoa Kristukseen ihminen joutuu iankaikkiseen kadotukseen. Lähetystyö on siis iankaikkisen elämän ja iankaikkisen kuoleman vakava kysymys."
( Otelainaus: Leif Nummela/Yksi ja ainoa, muut poissulkeva, tie/Uusi Tie - verkkolehti)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)
Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
( Ap.t. 16:30-31)
-
"Uuden testamentin mukaan ihminen pelastuu nimenomaan uskomalla Jeesukseen. Tämän uskon synnyttää Jumalan kirjoitettu ja puhuttu sana. Ei ole mitään muuta tapaa pelastua kuin uskomalla Kristukseen. Hän on kaikki muut tiet poissulkeva, ainoa tie Jumalan yhteyteen. Hänen nimensä on ainoa taivaan alla annettu nimi, jonka kautta ihminen voi pelastua. (Ap. t. 4:12) Ilman uskoa Kristukseen ihminen joutuu iankaikkiseen kadotukseen. Lähetystyö on siis iankaikkisen elämän ja iankaikkisen kuoleman vakava kysymys."
( Otelainaus: Leif Nummela/Yksi ja ainoa, muut poissulkeva, tie/Uusi Tie - verkkolehti)tuossa on tullut julki saatanan evankeliumia valhetta ja eksytystä eli syntiä >>10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, ... Jumala on todistanut Pojastansa. ... Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. ( 1 Joh. 5)>>
Herra Jumala ei ole tuollaista todistanut missään ja eikä koskaan Jumalan Pojasta.
Herra Jumala tallaa jalkoihinsa tuon Sana/Pojan ja Pyhän Hengen. Hän vihaa tuota epäjumalaa ja vihaa sitä joka pitää tuota jumalana. Synnin palkka on kuolema,
S-Seutulaiselle ja Leif Nummelalle on tulossa tuo palkka Room. 1: 18-32. Anonyymi kirjoitti:
tuossa on tullut julki saatanan evankeliumia valhetta ja eksytystä eli syntiä >>10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, ... Jumala on todistanut Pojastansa. ... Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. ( 1 Joh. 5)>>
Herra Jumala ei ole tuollaista todistanut missään ja eikä koskaan Jumalan Pojasta.
Herra Jumala tallaa jalkoihinsa tuon Sana/Pojan ja Pyhän Hengen. Hän vihaa tuota epäjumalaa ja vihaa sitä joka pitää tuota jumalana. Synnin palkka on kuolema,
S-Seutulaiselle ja Leif Nummelalle on tulossa tuo palkka Room. 1: 18-32.9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)
P. S. >>Herra Jumala tallaa jalkoihinsa tuon Sana/Pojan ja Pyhän Hengen.>>
Ymmärrätkö ollenkaan mitä tulit kirjoittaneeksi!?- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)
Ymmärrätkö ollenkaan mitä tulit kirjoittaneeksi!?HEI MULKERO,,YMMÄRRÄTKÖ MITÄ JÄTIT POIS >>Ymmärrätkö ollenkaan mitä tulit kirjoittaneeksi!?>>
Tahallasi jätit toisen virkkeen pois!
Hän vihaa tuota epäjumalaa ja vihaa sitä joka pitää tuota jumalana. Synnin palkka on kuolema,
Sinua Herra Jumala vihaa!! - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
( Ap.t. 26)
Ymmärrätkö ollenkaan mitä tulit kirjoittaneeksi!?sinä et käsitä mitä täällä kirjoittelet.
Tässä on Herra Jumalan käsky sinulle, koskien epäjumalaa Isä, Sana/Poika ja Pyhää henkeä
ja sinua kelvoton S-Saviseutulainen.
2 Moos. 20
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
Herra Jumala tallaa jalkoihinsa sinun jumalasi nimeltään Isä, Poika ja Pyhä Henki ja sinut. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( Ap.t. 26)
Ymmärrätkö ollenkaan mitä tulit kirjoittaneeksi!?S-Seutulaisen / saviseutulaiselta tuossa on jälleen ulostullut [sontaa] saatanan evankeliumia eli Uskonsaarna >>saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)>>>
Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan ja GFn palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia.
Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin. Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1. [Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]
[ Itsepetos [ itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Poika / Sana unelmaansa.]
Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon.
Luterilainen Kirkkoraamatun olen hengen johdolla monessa kohdin todistanut manipulaatioksi.
Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
ja pelastuskäsitykseenne.
Tuo USKON-/ ARMONSAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
USKONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
Uskonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin perustuva, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi. TUO ON VALHE JA LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1. Anonyymi kirjoitti:
S-Seutulaisen / saviseutulaiselta tuossa on jälleen ulostullut [sontaa] saatanan evankeliumia eli Uskonsaarna >>saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)>>>
Totean, että S-Seutulaisen / saviseutulaisen, Usko Toivosen, ”syntiseutulaisen”, Olavi Peltolan, Jaakko Pirttiahon, Leif Nummelan ja GFn palstatoiminnan ydintä on tehdä jatkuvaa Teidän palstalaisten psykologista manipulointia.
Johtava teema tuolla sakilla on julkituoda luterilaista Itsepetokseen perustuvaa Lutherin evankeliumia eli Vanhurskauttamisopin mukaista oppia luterilaisesta Kirkkoraamatusta, ETSIEN JAKEITA tuosta Kirkkoraamatusta, JOTKA SOPIVAT tuohon oppiin ja POISJÄTTÄEN JAKEET JOTKA EIVÄT SOVI tuohon oppiin. Tuo on luterilaisen Kirkkoraamatun itsepetos nro 1. [Tuossa itsepetoksessa Herra Jumalan evankeliumista ei kerrota mitään, vaan pimitetään tämä evankeliumi kokonaan]
[ Itsepetos [ itsekusetus] on tilanne, jossa ihminen tietoisesti tulkitsee todellisuutta omien halujensa ja omien toiveidensa mukaisesti vääristellen totuutta ja lopulta uskoen omaan itseluomaansa Lutherin evankeliumiin / Vanhurskauttamisoppi-unelmaansa ja Poika / Sana unelmaansa.]
Tuon edm. olen Teille palstalaiset tuonut esille hengen johdolla ja edelleen selkeästi todistellen polkenut heidän julistamansa luterilaisen Itsepetoksen perustuvan Lutherin evankeliumin eli Vanhurskauttamisopin maanrakoon.
Luterilainen Kirkkoraamatun olen hengen johdolla monessa kohdin todistanut manipulaatioksi.
Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
ja pelastuskäsitykseenne.
Tuo USKON-/ ARMONSAARNA Ei pidä paikkaansa, vaan Uskon-/Armonsaarna on vastoin Herra Jumalan oppia, jota oppia on Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit.
USKONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan.
Uskonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin perustuva, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi. TUO ON VALHE JA LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh. 5:39-40)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh. 5:39-40)Herra Jumala tallaa tuon Pojan ja S-Seutulaisen jalkohinsa.
- Anonyymi
Sun saarnat eivät paljoa auta ihmisiä Ukrainassa, jotka jäivät sodan jalkoihin. Myöskään sinun jumalasi ei heitä pysty auttamaan
Ei ilman Ristinkuolema !!! Rakas S-S !
Koska Paavali sanoi että kuolema on minulle Voitto elämään >> Kristukseen !!!!- Anonyymi
Herra Jumala on kaikkivoiva..,
5 Moos. 28
1 "Jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja pidät tarkoin kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin Herra, sinun Jumalasi, asettaa sinut korkeammaksi kaikkia kansoja maan päällä.
2 Ja kaikki nämä siunaukset tulevat sinun osaksesi ja saavuttavat sinut, jos kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä. - Anonyymi
Ei s-seutulaisella ole omia perusteluja, kunhan lainaa Raamattua ja nekin lainaukset ovat asian vierestä.
- Anonyymi
Ei voimaa ilman helluntailaisten tähtisaarnaajaa Patrick Tiaista! Ilman Taivaassa monta kertaa käynyttä Patrick Tiaista et pääse Taivaaseen! Hallelujaa!
- Anonyymi
Pauli Koskinen julistaa tervettä evankeliumia.
https://youtu.be/uEC6mRGZTTw
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412441Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891974Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381654Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1141469Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141371Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01062Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211003- 65878
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63865Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau11847