Dieselautoja rekisteröitiin helmikuussa kaikkien aikojen pienin määrä

Anonyymi

60

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alkaa peräkylien jäkälän kerääjillekin tieto mennä perille.

      • Anonyymi

        Ottaako koville korvienvälissä ?


    • Anonyymi

      diiselhybridit

    • Anonyymi

      saksa tuo uusia tdi autoja markkinoille kertoo uutiset

      eli polttoaineita kehitetään ja ovat vihreämpiä kuin E autot

      mm bmw ja audiVW

      • Anonyymi

        Täysin turhaa, jos toisivat. Miksi tehdä autoja joita kukaan ei osta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin turhaa, jos toisivat. Miksi tehdä autoja joita kukaan ei osta?

        Kyllä laatu myy aina .


      • Anonyymi

        Myynti tosin koko ajan laskee myös muualla Euroopassa. Mutta ostajia on sen verran vielä, että uusia malleja tulee vielä vähän aikaa.


    • Anonyymi

      Kaikkien muiden käyttövoimien, paitsi dieselhybridien, uusmyynti laski. Ai niin, etanolit myös kasvoivat nollasta kahteen.

      Yhtään savuavaa ja jyrisevää dieselryskyä ei ollut myytävänä, joten….
      Vain niitä dieseleitä, jotka ovat polttomoottoreista kaikkein vähäpäästöisimpiä.

      • Anonyymi

        Dieselit ovat ensi vuoden alussa pelkkää historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit ovat ensi vuoden alussa pelkkää historiaa.

        Olisikohan jo vihdoin....
        Tuotahan olet ennustellut kiihkeästi täällä jo kymmenkunta vuotta vähintään.... vai tarvitaanko kuitenkin vielä seuraavatkin kymmenen vuotta tai enemmänkin?
        🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan jo vihdoin....
        Tuotahan olet ennustellut kiihkeästi täällä jo kymmenkunta vuotta vähintään.... vai tarvitaanko kuitenkin vielä seuraavatkin kymmenen vuotta tai enemmänkin?
        🤣

        Se on juuri noin. Kukaan ei enää ensi vuoden alussa ole niin tietämätön ja ymmärtämätön että ostaa dieselauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri noin. Kukaan ei enää ensi vuoden alussa ole niin tietämätön ja ymmärtämätön että ostaa dieselauton.

        Eikös noin pitänyt olla jo viime vuonna, ja edellisvuonna, ja sitä edeltävänä vuonna jne aina jonnekin kymmenen vuotta taaksepäin sinun ennusteesi mukaan?
        No kun seuraavat pari kolmekymmentä vuotta ennustat tuota samaa, niin saattaahan se toteutuakin jossain vaiheessa....
        🤣


    • Anonyymi

      Tuosta määrästä pois taksit maasturit ja isot tila bussit. Ei jää montaa normaali henkilöautoa. En kyllä itsekkään ostaisi dieseliä.

      • Anonyymi

        Ei jää. Joku pappa on muutaman ostanut ymmärtämättömyyttään.


      • Anonyymi

        No juuri ammattiliikenne ja ne kenellä on tarve liikkua paljon autolla hankkivat dieselautoja. Eihän mitää järkeä olisikaan hankkia isokokoista ja liikkumista varten tehtyä laadukasta autoa parin kilometrin kauppareissuihin tai johonkin satunaiseen sukulaisvierailuun vähän kauempana. Siihen riittää kyllä joku halpa pikkubensaprutkukin, jos varaa ei ole hankkia hybridiä tai sähköautoa. Eihän näihin tarpeisiin enää edes valmisteta dieselautoja niiden kalliimman ja tietysti laadukkaamman tekniikan vuoksi. Päästöilläkään yksittäistapauksissa ei ole merkitystä, mutta tietysti kokonaisuudessa on. Dieseleiden vähenemisen vuoksi kasvihuonepäästöt nousivat alkuksi jopa reippaasti, kun ihmiset siirtyivät bensa-autoihin, mutta bensa-autojenkin korvautuminen sähköllä on helpottanut päästöongelmaa. Ja onneksi nämä suuripäästöiset bensa-autot alkavat jo olla historiaa.

        Jos ajoprofiilisi on satunnaisiin matkoihin ja pääosin lyhyitä kaupunkimatkoja, niin ei tietenkään dieselauto ole sopiva. Ja jos rahasi ei riitä hyvään sähköautoon tai ei ole kotilatausmahdollisuutta, niin on fiksuinta tyytyä pieneen ja edulliseen bensa-autoon.


      • Anonyymi

        Pystytkö ostamaan mitään uutta autoa ?


    • Anonyymi

      Näin on. Kun oikein miettii, niin en keksi enään yhtään varteenotettavaa UUTTA diesel autoa.
      Ehkä joku mersu e malli diesel voi kelvata jollekkin tosi paljon ajavalle.
      Mutta bmw mallit jo yleensä uutena myy vain hybridi mallia, joku 520dx voi taksiin mennä maaseudulle.

      • Anonyymi

        Kysyntä alkaa Euroopassa olla niin pientä ettei dieseleitä kannata enää valmistaa.


    • Anonyymi

      Nettiautossa myynnissä c mersua vm 2022 dieselinä VAIN 2 kappaletta.
      Kyllä menee vähiin. Kohta loppuu.

      • Anonyymi

        Esittelyautoja lienevät nuo 2 . Vuosimallin 22 autot pitää tilata , ei niitä uusia diiseleitäkään tilaamatta saa .


      • Anonyymi

        Muut on jo myyty


    • Anonyymi

      Myös bmw 300 sarja kaikki mallit vm 2022 myynnissä vain 2 kpl dieseliä.
      Niitä ei osta kukaan kun 300 sarjassa nykyään järkevästi hinnoiteltu 320e hybridi.

      • Anonyymi

        Miten niin ei osta? Jos liikkeissä ei niitä ole myytävänä, niin nehän on ostettu sieltä pois. Pitää kiirehtiä, jos aikoo saada uudehkon ja vähän ajetun laatudieselin. Näinhän on ollut jo vuosikausia.


    • Anonyymi

      Kuka ihan oikeasti voi olla vielä kiinnostunut uudesta diesel autosta.
      Volvo xc90 mallia uutena myynnissä diesel moottorilla nettiautossa 0 kpl.
      Siinäkin niin hyvä hybridi.

      • Anonyymi

        Toivottavasti kukaan ei ole niin tyhmä että ostaisi kevythybridin tai dieselin.


      • Anonyymi

        Et tiedä uusien autojen myynnistä mitään . Ei niitä nettiautossa tietenkään ole .


    • Anonyymi

      Näin on. Onneksi verotus ohjaa oikeaan valintaan. Ja tietysti polttoaineen hinta. Miksi ostaa kevythybridi missä päästöt 110-130 co. Kun ladattavassa hybridissä esim. Co 30. Pitää olla vain lohkolämmitin tolppa missä saa ladattua. Omakotitalo tietysti paras.

    • Tuoreessa Taloustaito-lehdessä, 3/22 s. 92 kaksi asiantuntijaa sanoo, että diesel on voimissaan vielä pitkään.
      Auton tulee olla vähintään Euro-6 ja tankkiin tulee uusiutuvaa polttoainetta.
      Jossain vaiheessa ei muuta enää saa.

      • Anonyymi

        Luin tuon itsekin. Ei diesel katoamassa ole, ei alkuunkaan, niin kauan kuin polttomoottoriautoja yleensäkään on olemassa. Nyt vain tuuli puhaltaa kaikkialla sähköön ja verotuksellisesti sitä tuetaan voimakkaasti. Kuten artikkelissakin todettiin päästöissäkin huomioidaan vain ajonaikaiset päästöt, jolloin tietysti polttomoottorit on päästöjen kannalta heikoilla. Sehän ei ole läheskään koko totuus, ei läheskään.
        Tuossa artikkelissahan aiton elinkaaripäästöistä todettiin euro6-diesel, joka käyttää biodieseliä, on puhtaampi ensimmäiset noin 200.000 ajokilometriä kuin vastaava sähköauto ja sitten sähköauto on vähäpäästöisempi . Tähän voi hieman vaikuttaa miten sähköä tuotetaan, tuossa lähtökohta oli nykyinen tuotantotapa. Aiemmin muistaakseni jossain TM:n artikkelissa vastaavasti todettiin tavallisella dieselillä tuo raja on n 120.000 km ja bensalla n 60.000 km, jonka jälkeen elinkaaripäästöissä sähköauto on vähäpäästöisempi.

        Kyse noissa päästöasioissa onkin puhtaasti poliittista päätöksentekoa eli miten niitä halutaan mitata. Kokonaispäästöjen, jotka tietysti on maapallon kannalta olennaisia, arviointi ei ole laisinkaan keskeistä, kun veroilla suositaan jotain tekniikkaa.


      • Anonyymi

        Uusiutuvaa dieseliä ei riitä edes välttämättömiin kuljetuksiin eli raskaalle liikenteelle. Sen takia dieselin käyttö henkilöautoissa tullaan tekemään pikkuhiljaa mahdottomaksi (=kalliiksi ja hankalaksi). Kyllä tämä nykytilanne nyt pahasti näyttää viimeiseltä naulalta diesel-henkilöautojen arkkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusiutuvaa dieseliä ei riitä edes välttämättömiin kuljetuksiin eli raskaalle liikenteelle. Sen takia dieselin käyttö henkilöautoissa tullaan tekemään pikkuhiljaa mahdottomaksi (=kalliiksi ja hankalaksi). Kyllä tämä nykytilanne nyt pahasti näyttää viimeiseltä naulalta diesel-henkilöautojen arkkuun.

        Nykytilannehan on erityisen paha kaikille polttomoottoriautoille, jotka käyttävät maaöljypohjaisia polttoaineita. Se, jatkuuko tämä Venäjän hyökkäyksestä johtuva tilanne näin pahana, on toinen juttu.
        Se on totta, ettei nykyisellään tuoteta riittävästi uusiutuvaa dieseliä ja yksi syy on tietysti kysynnän vähyys johtuen mm hinnasta. Ja hinta taasen määräytyy pääosin verokohtelusta ja se taas on ennenkaikkea poliittinen päätös.

        Dieselmoottori on polttomoottoreista ’joustavin’ mitä tulee käytettävään polttoaineeseen ja nykytekniikoilla sen päästöjen saaminen alhaiselle tasolle on teknisesti helpompaa kuin bensamoottorin. Näin ollen on jokseenkin varmaa, ettei polttomoottoreista diesel ole se, joka ensimmäisenä poistuu käytöstä. Näin, ellei poliittisin keinoin sitä tehdä jostain syystä.

        Se on selvää, ettei polttomoottoreita saa päästöttömiksi täysin. Oikeastaan näinhän on tilanne minkä tahansa voimanlähteen kanssa, jos päästöjä mitataan muualtakin kuin pakoputken päästä.

        Minusta taasen näyttää siltä, että diesel säilyy ammattiliikenteessä sekä henkilöauto-, pakettiauto- että raskaassa liikenteessä. Lisäksi diesel jatkaa vielä pitkään isommissa ja kalliimmissa henkilöautoissa ja esim citymaastureissa ja tietysti oikeissakin maastureissa. Ja niille, joille auto on oikeasti välttämätön ja kilometrejä kertyy matka-ajossa runsaasti.

        Pienissä ja edullisissa kansanautoissa vielä toistaiseksi löytyy pelkkiä bensa-autojakin, mutta siirtyminen niissäkin sähköön on kovassa vauhdissa sitä mukaa, kun niiden hinta laskee.
        Näinhän tilanne jo nykyisinkin on käytännössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykytilannehan on erityisen paha kaikille polttomoottoriautoille, jotka käyttävät maaöljypohjaisia polttoaineita. Se, jatkuuko tämä Venäjän hyökkäyksestä johtuva tilanne näin pahana, on toinen juttu.
        Se on totta, ettei nykyisellään tuoteta riittävästi uusiutuvaa dieseliä ja yksi syy on tietysti kysynnän vähyys johtuen mm hinnasta. Ja hinta taasen määräytyy pääosin verokohtelusta ja se taas on ennenkaikkea poliittinen päätös.

        Dieselmoottori on polttomoottoreista ’joustavin’ mitä tulee käytettävään polttoaineeseen ja nykytekniikoilla sen päästöjen saaminen alhaiselle tasolle on teknisesti helpompaa kuin bensamoottorin. Näin ollen on jokseenkin varmaa, ettei polttomoottoreista diesel ole se, joka ensimmäisenä poistuu käytöstä. Näin, ellei poliittisin keinoin sitä tehdä jostain syystä.

        Se on selvää, ettei polttomoottoreita saa päästöttömiksi täysin. Oikeastaan näinhän on tilanne minkä tahansa voimanlähteen kanssa, jos päästöjä mitataan muualtakin kuin pakoputken päästä.

        Minusta taasen näyttää siltä, että diesel säilyy ammattiliikenteessä sekä henkilöauto-, pakettiauto- että raskaassa liikenteessä. Lisäksi diesel jatkaa vielä pitkään isommissa ja kalliimmissa henkilöautoissa ja esim citymaastureissa ja tietysti oikeissakin maastureissa. Ja niille, joille auto on oikeasti välttämätön ja kilometrejä kertyy matka-ajossa runsaasti.

        Pienissä ja edullisissa kansanautoissa vielä toistaiseksi löytyy pelkkiä bensa-autojakin, mutta siirtyminen niissäkin sähköön on kovassa vauhdissa sitä mukaa, kun niiden hinta laskee.
        Näinhän tilanne jo nykyisinkin on käytännössä.

        Oletkohan ihan tosissaan. Kun nimenomaan dieselin päästöhallinta vaikeaa ja kallista toteuttaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan ihan tosissaan. Kun nimenomaan dieselin päästöhallinta vaikeaa ja kallista toteuttaa.

        Kyllä kallistahan se on ja hyvää tekniikkaa tarvitaan. Se on olemassa, mutta valitettavasti liian kallista halpoihin ja pieniin kansanautoihin. Siksi dieselmoottoria ei enää näihin ole saatavillakaan.
        Päästöt on saatukin dieseleissä hallintaan paremmin kuin bensa-autojen osalta.


    • Anonyymi

      Olen tässä katsellut uutta autoa.
      Nettiautossa myynnissä vm. 2022 diesel mallia seuraavasti.
      MB c malli 2 kpl
      BMW 300 sarja 2 kpl
      Volvo xc 90 malli 0 kpl
      Eli uutta ei ainaskaan enään saa dieselinä.
      Taidan katsella hybridiä tai bensaa, niitä saa vielä uutena.

      • Anonyymi

        Kannattaa seurata tiiviisti markkinoita ja toimia nopeasti. Nuo autot eivät jää liikkeisiin seisomaan, vaan menevät hetikohta myyntiin tullessa. Ei tilanne noiden kohdalla ole juurikaan muuttunut vuosien aikana. Uudehko ja vähän ajettu laatudiesel on vaikeasti löydettävä ja kaupat syytä tehdä heti, jos mieleinen löytyy. Hitaat jäävät ilman tai sitten joutuvat tyytymään bensaan, joita kyllä löytyy liikkeistä helposti...


      • Anonyymi

        Jatka vaan katselulinjalla . Uusien autojen kaupasta sinulla ei ole kokemusta . Ei edes tietoa .


    • Anonyymi

      Kysyppä oikeasti myyjältä vaikka käyttöautosta.
      Dieseliä ei enään uutena tilata.
      Volvolla myydyin artikkeli hybridi.
      Vehon myyjä sano että c mallia ei oikeastaan mene enään uutena dieselinä.

      • Anonyymi

        Sama juttu koskee bensa-autojakin. Ei enää tilata uutta bensa-autoakaan. Poislukien tietysti kaikkein halvimmat pikkuautot, mutta sellaisia ei Volvolla olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu koskee bensa-autojakin. Ei enää tilata uutta bensa-autoakaan. Poislukien tietysti kaikkein halvimmat pikkuautot, mutta sellaisia ei Volvolla olekaan.

        Kuka tollo ostaa sähköauton ja kuvittelee et ilmasto pelastuu?
        https://www.youtube.com/watch?v=7_9aVzf5fC4


    • Anonyymi

      Myyjä vehossa kyllä sano että c mersu bensa olisko ollut 1.5 litran moottorilla menee ihan hyvin. Siitä tein hiukan kauppaa. Olisko se joku muka kevyt hybridi mutta ihan lähes normaali bensa.

      • Anonyymi

        C mallin diesel tulee halvemmaksi jo 11000km jälkeen näillä polttoaineen hinnoilla kun myös käyttövoimavero lasketaan mukaan.

        On täysin myytti, että uusi C bensana olisi muka selvästi dieseliä edullisempi ajossa, poislukien tietenkin bensaplugarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C mallin diesel tulee halvemmaksi jo 11000km jälkeen näillä polttoaineen hinnoilla kun myös käyttövoimavero lasketaan mukaan.

        On täysin myytti, että uusi C bensana olisi muka selvästi dieseliä edullisempi ajossa, poislukien tietenkin bensaplugarit.

        Ja kuka hommaa uuden C mallin ajaakseen noin vähän. Silloin on ihan se ja sama mikä käyttövoima on, ylivoimaisesti suurin kuluerä on arvonalennus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuka hommaa uuden C mallin ajaakseen noin vähän. Silloin on ihan se ja sama mikä käyttövoima on, ylivoimaisesti suurin kuluerä on arvonalennus.

        Esimerkiksi 15tkm/v ajoilla uuden C malli dieselin kannattavuus on parempi verrattuna samaan perusbensamalliin nyt näillä polttoaineen hinnoilla jos/kun molemmat polttoaineet maksavat 2,2e/litra.

        Kun esim. bensa maksoi 1,5e/litra ja diesel 1,35e/litra
        Diesel C mallin kannattavuus oli silloin huonompi verrattuna bensamalliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi 15tkm/v ajoilla uuden C malli dieselin kannattavuus on parempi verrattuna samaan perusbensamalliin nyt näillä polttoaineen hinnoilla jos/kun molemmat polttoaineet maksavat 2,2e/litra.

        Kun esim. bensa maksoi 1,5e/litra ja diesel 1,35e/litra
        Diesel C mallin kannattavuus oli silloin huonompi verrattuna bensamalliin.

        Ei ihmiset osaa laskea, katsotaan vaan pumppuhintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihmiset osaa laskea, katsotaan vaan pumppuhintaa.

        Tai sitten vaan syystä tai toisesta valtaosa ei enää halua dieseliä vaikka se ehkä tulisi halvemmaksikin. Tämän vuoden C-sarjan rekisteröintimäärät ovat:
        - bensiini 92 kpl
        - diesel 18 kpl
        - bensahybridi 18 kpl

        Vielä muutama vuosi sitten dieselin osuus rekisteröinneistä oli yli 30%, nyt 10-15% välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten vaan syystä tai toisesta valtaosa ei enää halua dieseliä vaikka se ehkä tulisi halvemmaksikin. Tämän vuoden C-sarjan rekisteröintimäärät ovat:
        - bensiini 92 kpl
        - diesel 18 kpl
        - bensahybridi 18 kpl

        Vielä muutama vuosi sitten dieselin osuus rekisteröinneistä oli yli 30%, nyt 10-15% välissä.

        Mersusta kyselen ollessa ylivoimaisesti suurin osa vuotuisista rekisteröinnistä on ulkomailta käytettynä tuotuja. Uusien Mersujen myynti on aika pientä Suomessa.
        Näissä tuontimersuissa dieseleitä on vielä aika reipas määrä, mutta vaihtoehtoisten käyttövoimien osuus on kasvamaan päin.


    • Anonyymi

      Monessa isossa autoliikkeessä on täyskielto dieseli autojen ottamisesta vaihdossa.
      Eivätkä osta dieseleitä enää, nollatoleranssi molempiin.

      Arvottomia.

      • Anonyymi

        Mainitse yksikin iso autoliike joka ei ota esim. uusinta E tai C mallin Mersu dieseliä vaihdossa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Taas tänään nousi dieselin hinta pumpulla nyt ollaan taas yli 98e hinnan.

      Katsoin Nettiautosta 2018 dieseliä ja uudempaa.
      Hinnaksi laitoin max. 10 tonnia
      kuka nyt enempää dieselistä maksaisi.

      Ei montaa autoa ollut mutta muutaman vuoden päässä 2020 ja uudemmat haulla on tuossa kympin hintaluokassa kaikki myytävät dieselit.

      • Anonyymi

        Onneksi sähkön hinta se "alenee" viimeisin tarjous 5 sentistä 13 senttiin, halpaa ajella sähköromulla. Ja mitä luulet kun tulee kilometrivero?


    • Anonyymi

      Miksikähän vain dieselautoilijatvalittavat polttoaineenhinnoista?
      Bensakuskit eivät tuommoisista kitise vaikka kalliimpaakin ja verot päälle

      • Anonyymi

        Aika luonnollista. Dieseleillä ajavat lähinnä ne, joilla on oikeasti välttämätöntä liikkua autolla eikä näin ollen ole mahdollisuutta juurikaan vähentää liikkumista eikä valita vaihtoehtoisia liikkumistapoja.
        Valtaosa bensa-autoilusta on vapaa-ajan liikkumista ja muuta ’mukavuusautoilua’, jolle löytyy helposti vaihtoehtoja ja autoilun vähentäminen on melkoisen ongelmatonta.

        Juuri tällä hetkellä muuten dieselin pumppuhinta on korkeampi kuin bensan ja siihen vielä käyttövoimavero päälle, niin edes dieselien usein selvästi pienempi kulutuskaan ei tasoita tilannetta. Eli bensa-autoilu ei juuri nyt ole kalliimpaa...


      • Anonyymi

        Sen takia, koska bensa-autoilijat osaavat yleensä valita uudeksi autokseen vähemmän kuluttavan auton. Diesel-miehet sen sijaan ostavat aina uudeksi autokseen enemmän kuluttavan (uudet dieselit kuluttavat enemmän koska ihmisten keuhkojen ja terveyden säästämiseksi niissä on pakolliset EGR, DPF, SCR, jne.).


    • Anonyymi

      Diesel autoilijat ovat valittaneet aina.
      Sekä yrittäneet kiertää veroja kaikenmaailman kevyt kuorma-autolla ym muilla virityksillä. Lisäksi haluavat aina poistaa kaikki pakokaasu puhdistus laitteet. Ihme väkeä.

      • Anonyymi

        Kovasti on marginaalisia nuo laittomuuksien tekijät. Ei se mikään iso juttu ole päästöjen tai moraalin kannalta. Tietysti heidätkin on saatava kitkettyä pois siinä kuin muutkin laittomuuksia tekevät.

        Bensa-autojen kasvihuone päästöjä ei nykyisin käytännössä edes ole mahdollista saada yhtä pieniksi kuin vastaavan dieselauton, joten....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti on marginaalisia nuo laittomuuksien tekijät. Ei se mikään iso juttu ole päästöjen tai moraalin kannalta. Tietysti heidätkin on saatava kitkettyä pois siinä kuin muutkin laittomuuksia tekevät.

        Bensa-autojen kasvihuone päästöjä ei nykyisin käytännössä edes ole mahdollista saada yhtä pieniksi kuin vastaavan dieselauton, joten....

        Tosin mitä väliä millä autolla Suomessa ajellaan koska se vaikuttaa ilmastoon kuin hyttysen paska itämeressä, eli?


    • Anonyymi

      Diesel miehen keksinnöt veron kiertoon.
      Kevyt-kuorma-auto
      Henkilöautosta paku
      Pikkubussista retkeilyauto
      Kaksikäyttö auto
      Pickup jatkoohjaamolla
      Aikanaan lavanpituus kikkailut
      Diesel miehille mikään ei kelpaa
      No nyt pitää valittaa adblue laitteista

    • Anonyymi

      Uusia dieselautoja ei enää liikkistä saa, joten kyllä se on nyt loppu. Mene kysymään jos et usko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe