Joka kymmenes uusi auto vuonna 2021 liikkui sähkövoimalla. Kun huomioi sähköautojen verokohtelun, perin korkeaksi nousseen polttoaineen hinnan ja viime vuosina valtavasti parantuneen latausverkoston, ei se kuulosta edes yllättävältä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/tmn-talvivertailu-osa-2-sahkoautot-ainekset-erinomaisuuteen/
Tesla jäi viimeiseksi TM:n talvisähköauto 2022 vertailussa
22
3120
Vastaukset
- Anonyymi
Oli viimeinen , Viimeinen oli. Oli se. Viimeinen.
- Anonyymi
Kyseinen testi oli epäammattimaisesti tehty eikä ottanut huomioon Teslan erityisluonnetta.
Sähköautot-Nyt! Facebook-ryhmä on ennenkin kyseenalaistanut Tekniikan Maailman ammattitaidon sähköautotesteissä mutta parannusta tähän ei ole tullut useista huomautuksista huolimatta.
Kuitenkin jokainen Teslan omistaja tietää ajavansa parhaalla mahdollisella autolla ja näin on asian laita myös talvikäytössä.- Anonyymi
Teslan erityisluonteita tulikin kymmenittäin testissä esille.
Tässä yksi niistä.
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2022-kuinka-talvinen-maantie-parhaimmillaan-oli-liikaa-tesla-model-ylle-yhden-akun-toimintamat/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan erityisluonteita tulikin kymmenittäin testissä esille.
Tässä yksi niistä.
https://tekniikanmaailma.fi/talviauto-2022-kuinka-talvinen-maantie-parhaimmillaan-oli-liikaa-tesla-model-ylle-yhden-akun-toimintamat/Kyllä Tekniikan maailman testeihin voi luottaa siinä kun ulkomalaistenkin testeihin, eivät nyt sentään ammattitaidottomia voi olla tuota ei nyt usko vanha Erkkikään. Ihan TojoTeromaisia selityksiä alkaa taas tulemaan..
- Anonyymi
On siinä meillä asiantuntija. On todella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä meillä asiantuntija. On todella.
Eiköhän tuo ollut puhdas trolli, eikä mikään todellinen sähköautoilun kannattaja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Tekniikan maailman testeihin voi luottaa siinä kun ulkomalaistenkin testeihin, eivät nyt sentään ammattitaidottomia voi olla tuota ei nyt usko vanha Erkkikään. Ihan TojoTeromaisia selityksiä alkaa taas tulemaan..
Kyllä Tekniikan maailman testeihin voi luottaa. ............ Olen lukenut Tekniikan maailman testejä ja ammattitaidottomuutta löytyy ..... Esim he kerran aikaan kyseenalaistivat Citroen C5.n , kuormankantokyvyn ja syynä oli että kun auto voi muuttaa jousitiksen kovuutta esim. mutkassa vauhdin aikana. ....Silloin ei ole tietopuolisuutta Citroenin jousituksen toiminnasta..... Kerran oli testissä MB, BMW ja Audi V8 dieselit ja Olli Ojanen lohkaisi että nämä V8 moottorit keksi Amerikkalainen ja ovat sen jälkeen " melkein "yksin valmistaneet näitä. Tämän asian oikaisin heille vuonna 2002 kun se asia ei ollut totta........ He löysivät Dacia Logan MCV.n ensitestissä etujousituksesta ihmeellisiä heilahduksia jonkalaista ei tapahdu muissa autoissa. Minä olen ajanut MCV.llä 130000km ja olen ollut auto alalla töissä vuodesta 1975 ja totean sen ammattitaidottomuudeksi !!
- Anonyymi
jos enijakilla ajaa 200tkm niin akku riittää talvella enään 50km ajoon?
näinko ne tehot katoaa? - Anonyymi
Miten noin vaarallista autoa saa myydä?
- Anonyymi
Ehkä siksi, että kaikesta huolimatta Teslan eri mallit ovat kaikkein turvallisimpia autoja? Lähinnä tuo osoitti, että nykyinen softa ei pärjää hyvin lumessa. Mutta sen voi päivittää myöhemmin, kun Tesla (toivottavasti) keskittyy lumeen enemmän tulevaisuudessa.
Lämmitysongelmat ovat käsittääkseni jo ratkaistu (enimmäkseen softalla, mutta myös joitain fyysisiä muutoksia tuli), mutta se ei enää auta tässä TM:n testissä. Ongelma oli myös uudemmissa Model 3:issa. Tosin vasta ensi vuonna nähdään miten muutokset auttoivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi, että kaikesta huolimatta Teslan eri mallit ovat kaikkein turvallisimpia autoja? Lähinnä tuo osoitti, että nykyinen softa ei pärjää hyvin lumessa. Mutta sen voi päivittää myöhemmin, kun Tesla (toivottavasti) keskittyy lumeen enemmän tulevaisuudessa.
Lämmitysongelmat ovat käsittääkseni jo ratkaistu (enimmäkseen softalla, mutta myös joitain fyysisiä muutoksia tuli), mutta se ei enää auta tässä TM:n testissä. Ongelma oli myös uudemmissa Model 3:issa. Tosin vasta ensi vuonna nähdään miten muutokset auttoivat.Olis parempi toimia koska tuota samaa lämpöpakettia käytetään kaikissa teslan uusissa autoissa, myös plaidissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siksi, että kaikesta huolimatta Teslan eri mallit ovat kaikkein turvallisimpia autoja? Lähinnä tuo osoitti, että nykyinen softa ei pärjää hyvin lumessa. Mutta sen voi päivittää myöhemmin, kun Tesla (toivottavasti) keskittyy lumeen enemmän tulevaisuudessa.
Lämmitysongelmat ovat käsittääkseni jo ratkaistu (enimmäkseen softalla, mutta myös joitain fyysisiä muutoksia tuli), mutta se ei enää auta tässä TM:n testissä. Ongelma oli myös uudemmissa Model 3:issa. Tosin vasta ensi vuonna nähdään miten muutokset auttoivat.Minua sitten riepoo tuo "sen voi päivittää myöhemmin" perustelu kaikessa tämän päivän jutussa.
Mitäpä jos sen tuotteen tekisi valmiiksi? En minä halua keskeneräistä taloakaan. Varmaan kiva kun lieden ja toimivat viemärit voi asentaa myöhemminkin mutta kyllä ne pitäisi olla kunnossa ekasta päivästä alkaen.
Onneksi me voimme äänestää jaloilla ja valita valmiin tuotteen.
Hyvää Teslailussa on että firma todellakin päivittää ja parantaa sen mitä softalla voi tehdä.
Toyota on täysin vastakkainen firma. Auto on hyvinkni valmis tullessaan markkinoille mutta jos jokin ei ole tip-top, turha odottaa edes softapäivitystä missä sitä parannettaisiin. Vain ajovakkausjärjestelmänkaltainen asia päivitetään ja silloinkni vaaditaan käyttäjältä allekrijoitus paperiin että hän on tarkoituksellisesti halunnut päivityksen.
En oikein pidä kummankaan leirin tavasta toimia. Auto pitää olla valmis tullessaan markkinoille ja pienet lapsukset pitää korjata softalla hetimiten eikä vasta seuraavaan täyssukupolveen.
No, me jokainen saamme valita itselle parhaiten sopivan periaatteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua sitten riepoo tuo "sen voi päivittää myöhemmin" perustelu kaikessa tämän päivän jutussa.
Mitäpä jos sen tuotteen tekisi valmiiksi? En minä halua keskeneräistä taloakaan. Varmaan kiva kun lieden ja toimivat viemärit voi asentaa myöhemminkin mutta kyllä ne pitäisi olla kunnossa ekasta päivästä alkaen.
Onneksi me voimme äänestää jaloilla ja valita valmiin tuotteen.
Hyvää Teslailussa on että firma todellakin päivittää ja parantaa sen mitä softalla voi tehdä.
Toyota on täysin vastakkainen firma. Auto on hyvinkni valmis tullessaan markkinoille mutta jos jokin ei ole tip-top, turha odottaa edes softapäivitystä missä sitä parannettaisiin. Vain ajovakkausjärjestelmänkaltainen asia päivitetään ja silloinkni vaaditaan käyttäjältä allekrijoitus paperiin että hän on tarkoituksellisesti halunnut päivityksen.
En oikein pidä kummankaan leirin tavasta toimia. Auto pitää olla valmis tullessaan markkinoille ja pienet lapsukset pitää korjata softalla hetimiten eikä vasta seuraavaan täyssukupolveen.
No, me jokainen saamme valita itselle parhaiten sopivan periaatteen."Minua sitten riepoo tuo "sen voi päivittää myöhemmin" perustelu kaikessa tämän päivän jutussa.
Mitäpä jos sen tuotteen tekisi valmiiksi?"
Teslalla ei vielä ole ollut kovin kauan käytännössä "rajaton" tuotekehitysbudjetti, vaan vasta vajaan 2 vuoden ajan. Kun ongelmat lumessa tulevat Teslalla enemmän aiheeksi, siellä varmasti koneäly päivitetään ymmärtämään lumisia maisemia.
Mahdollista se on, koska nykyinenkin softa ymmärtää hiekkatiet ja jopa "tien" rannalla, joka koostuu vain aiempien autojen jäljistä. Ongelma voi olla niinkin yksinkertainen, että treenausdatasta talvimaisemat yksinkertaisesti puuttuvat. Jos dataa ei ole, järjestelmä ei voi asiaa oppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua sitten riepoo tuo "sen voi päivittää myöhemmin" perustelu kaikessa tämän päivän jutussa.
Mitäpä jos sen tuotteen tekisi valmiiksi? En minä halua keskeneräistä taloakaan. Varmaan kiva kun lieden ja toimivat viemärit voi asentaa myöhemminkin mutta kyllä ne pitäisi olla kunnossa ekasta päivästä alkaen.
Onneksi me voimme äänestää jaloilla ja valita valmiin tuotteen.
Hyvää Teslailussa on että firma todellakin päivittää ja parantaa sen mitä softalla voi tehdä.
Toyota on täysin vastakkainen firma. Auto on hyvinkni valmis tullessaan markkinoille mutta jos jokin ei ole tip-top, turha odottaa edes softapäivitystä missä sitä parannettaisiin. Vain ajovakkausjärjestelmänkaltainen asia päivitetään ja silloinkni vaaditaan käyttäjältä allekrijoitus paperiin että hän on tarkoituksellisesti halunnut päivityksen.
En oikein pidä kummankaan leirin tavasta toimia. Auto pitää olla valmis tullessaan markkinoille ja pienet lapsukset pitää korjata softalla hetimiten eikä vasta seuraavaan täyssukupolveen.
No, me jokainen saamme valita itselle parhaiten sopivan periaatteen.Sinullakin on kännykkä tai tietokone jota päivitetään taustalla. Kaikki uudet autot ovat jollain tapaa tietokoneohjattuja halusit, tai et. Ongelma Teslaan verrattuna kaikissa muissa autoissa on se, että niissä on useita tietokoneita joiden täytyy keskustella keskenään, jolloin ohjelmistovika vaatii aina huoltokäynnin. Teslassa on yksi tietokone joka hoitaa kaikki auton toiminnot joka mahdollistaa kaikkien ohjelmistovikojen korjaamisen kotiparkissa. Teslaan tulee ilmaiseksi jopa uusia ominaisuuksia oston jälkeen ilmaiseksi. Mikä muu merkki pystyy tällaiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinullakin on kännykkä tai tietokone jota päivitetään taustalla. Kaikki uudet autot ovat jollain tapaa tietokoneohjattuja halusit, tai et. Ongelma Teslaan verrattuna kaikissa muissa autoissa on se, että niissä on useita tietokoneita joiden täytyy keskustella keskenään, jolloin ohjelmistovika vaatii aina huoltokäynnin. Teslassa on yksi tietokone joka hoitaa kaikki auton toiminnot joka mahdollistaa kaikkien ohjelmistovikojen korjaamisen kotiparkissa. Teslaan tulee ilmaiseksi jopa uusia ominaisuuksia oston jälkeen ilmaiseksi. Mikä muu merkki pystyy tällaiseen?
Jo yli 10 vuotta sitten auton ajotietokoneeseen tuli uusia toiminnallisuuksia softapäivityksen yhteydessä eli ei se nyt aivan uusi asia ole. Toki tuo tehtiin huollossa eikä etänä.
Tuo Teslan tapa toimia on toisaalta selkeä etu, mutta sen kääntöpuoli (koskee niin autoja kuin puhelimiakin) on se että tuotteet entistä herkemmin lanseerataan enemmän tai vähemmän keskeneräisinä kun esimerkiksi niiden softavikojen korjaaminen voidaan hoitaa aiempaa helpommin kuntoon. Itseäni tuo ei isommin häiritse, mutta ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluavat "valmiiin" tuotteen eikä jotain puoliprotoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo yli 10 vuotta sitten auton ajotietokoneeseen tuli uusia toiminnallisuuksia softapäivityksen yhteydessä eli ei se nyt aivan uusi asia ole. Toki tuo tehtiin huollossa eikä etänä.
Tuo Teslan tapa toimia on toisaalta selkeä etu, mutta sen kääntöpuoli (koskee niin autoja kuin puhelimiakin) on se että tuotteet entistä herkemmin lanseerataan enemmän tai vähemmän keskeneräisinä kun esimerkiksi niiden softavikojen korjaaminen voidaan hoitaa aiempaa helpommin kuntoon. Itseäni tuo ei isommin häiritse, mutta ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluavat "valmiiin" tuotteen eikä jotain puoliprotoa."Jo yli 10 vuotta sitten auton ajotietokoneeseen tuli uusia toiminnallisuuksia softapäivityksen yhteydessä eli ei se nyt aivan uusi asia ole."
Tuommoisesta en ole kuullutkaan... Kerrot varmaan mielelläsi esimerkkejä?
- Anonyymi
Noo voittiko vw?
- Anonyymi
ID.4 oli kolmanneksi viimeinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ID.4 oli kolmanneksi viimeinen.
... ja Toyota ei pystynyt antamaan kisaan edes edustusta. Luuseri.
- Anonyymi
Nelivetoisten sähköautojen talvitesti myrkkyä Teslalle – TM: Kaksi erinomaista, pari hyvää ja yksi ongelma.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nelivetoisten-sahkoautojen-talvitesti-myrkkya-teslalle-tm-kaksi-erinomaista-pari-hyvaa-ja-yksi-ongelma/8b648be9-8973-4ae2-a928-7b0aaeffd0e4- Anonyymi
Jos perää olisi pitänyt mikä muu merkki tahansa, ei tuollaista klikkiotsikkoa olisi tehty. Mistä luulet tuon kertovan.
- Anonyymi
Tuo Mersun sittari voisi olla minun seuraava autoni. Nykyinen on Bemari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760