Minulla on n. kk:n ajan ollut inhottava (vihlova, pistävä, välillä ehkä jomottavakin)kipu oikean rinnan alla (enemmän ehkä rintalastan kuin kyljen puolella), joka säteilee selkään lapaluun ja selkärangan väliin, muualla kipu ei tunnu.
Kipu tuntuu pinnallisena paineltaessa kylkiluiden päällä, myös syvään sisään hengittäminen tekee kipeää, samoin kyljen kääntäminen vuoteessa sekä aivastaminen, yskiminen, kovaa nauraminen, ym. äkkiliikkeet (joissa joutuu ponnistamaan)sattuvat.
Kipua edelsi erittäin kova yskä. Kävin lekurilla muutama vko sitten tämän vaivan takia, otettiin tulehduslabrat & keuhko- ja kylkiluu-rtg-kuvat, niistä ei löytynyt mitään. Epäili, että on saattanut lihasvenähdys/-revähdys tulla yskimisestä....
Onko kellään ollut sellaista? Voiko olla mahdollista, että sellaisen parantuminen kestää näin pitkään? Ja näkyykö kylkiluun murtuma välttämättä aina rtg-kuvissa?
Kävin myös hierojalla, sekään ei auttanut, siellä epäiltiin, että jotkut nikamat saattavat ehkä olla jumissa selässä....Voiko sellainen olla mahdollista?
Minua huolestuttaa kovasti tämä kipu, olen jo alkanut miettimään, että voisiko tämä säteillä jostain vatsaontelosta, että jos siellä on jotain... Minulla ei ole ollut mitään muita oireita. Muuten olen terve n. 30v nainen.
Tämä kipu alkaa jo rajoittamaan päivittäistä elämääni, kun sitä varoo koko ajan, tuntuu ettei uskalla edes hengittää kunnolla, kun se sattuu...Kipulääkkeitä en haluaisi mielelläni syödä, mutta pakko niitä on ollut välillä ottaa. Minulla on tarkoitus mennä uudestaan lekurille, jos tämä vaiva ei ala parantua...mutta olisi kiva, jos joku viitsisi kirjoittaa tänne, jos on kokemuksia vastaavasta. Kiitos etukäteen!!
Kipu oikean rinnan alla, joka säteilee selkään
3
14182
Vastaukset
- Senja
Itselläni oli rinnan puolella kova kipu ja luulin jo, että sydämessä tai keuhkossa on vikaa. Menin lopulta lääkärille, joka sattui olemaan myös taitava akupunktiolääkäri.
Vian syy oli selässä, vaikka kipu tuntui rinnassa!
Oli liukkaat kelit ja hän sanoi, että olen todennäköisesti korjannut nopealla liikkeella horjahdusta ja selkänikama on väärässä asennossa. Sellainen kipu voi säteillä rintapuolelle, eikä tuntua lainkaan oikeassa suunnassa.
Hän laittoi minulle akupunktioneuloja ja kirjoitti lisäksi reseptin, koska päätteli nikamavälin selässä olevan tulehtunut. Kipu hellitti jo samana päivänä ja tulehduslääke paransi vaivan lopullisesti puolessa viikossa.
Eli selän vaivavoi tosiaan tuntua rinnan puolella. Minulla ainakaan ei ollut vaarallista, vaikka kipu oli kestänyt kauan (tietysti kesti, koska tulehdus jatkui nikamavälissä...).- ninj
Mulla oireili samalla tavalla murtunut kylkiluu, mitä ei röntgenissä näkynyt. Lääkäri ei edes uskonut etä kylkiluu voisi murtua yskiessä..
Mulla tuli myös pientä hengenahdistusta (syvään hengittäminen tuntui raskaalta) ja nukkuessa sattui. Painellessa kipu tuntui kyljessä selvästi. Vasta toinen lääkäri sanoi että murtuma siellä on. Paraneminen kesti melkein kolme kuukautta sitten. Jos kuitenkin epäilyttää niin kyllähän asia kannattaa tutkia tarkemmin.
- kissu2
mulla on ihan sama juttu ku sulla,kipu rinnan alla,mul oli kuukausi sitte kova yskä,yskin yöt ja päivät,ysä alannu hellittää,ny pari viikko ollu vasen puoli tosi kipeä,rajottaa elämää.pitää mennä ens viikol lääkäriin,en jaksa enää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767