Dieselin päästömanipulointi muutti kurssin-syyttäkää VW konsernia!

Anonyymi

Dieselin päästömanipulointi muutti kurssin: tiukentuvien hiilidioksidipäästörajojen saavuttaminen ja autoalan maineen pelastaminen onnistui helpoiten siirtämällä kehityksen painopiste ennätysnopeasti sähkövoimaan.

ote TM

10

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW konserni sai viherliikkeelle vauhtia

      nyt kärsii koko eurooppa

      • Anonyymi

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmähän sinä olet.

        katoppas mitä Usassa tapahtui kun VW huijasi

        Valtio pakotti vihreään siirtymään VW pellet

        googlaa vaan


    • Anonyymi

      Taitaa olla aika vanhoja juttuja? Ai niin linkkikin puuttuu.

    • Anonyymi

      Koskas se peukalointi olikaan? Taisi olla jo 2015, eli ainakin seitsemän vuotta sitten.

    • Anonyymi

      Koko päästömanipuloinnin alkuperäinen syy oli täysin kohtuuttomat päästövaatimukset.
      Ja nythän tiedetään myös että VW ei ollut ainoa joka päästöissä huijasi, olipahan vain ensimmäinen joka jäi siitä kiinni.

      • Anonyymi

        WV on ainoa joka on jäänyt kiinni huijausohjelmiston asentamisesta autoihinsa . Ainoa . Sinun luulot ei tosiasioita muuksi muuta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WV on ainoa joka on jäänyt kiinni huijausohjelmiston asentamisesta autoihinsa . Ainoa . Sinun luulot ei tosiasioita muuksi muuta .

        Oli tosiaan ainoa kiinnijäänyt, joka tietoisesti oli ohjelmoinutmoottoritoimintaja näyttääkseen testeissä pienempiä päästöjä, jotta saisi USAssa alemman verokohtelun.

        Sen sijaan muunlainen huijaus on hyvinkin yleistä. Melkeinpä merkkikuin merkki ilmoittaa kulutuksen ja sen myötä päästöt alhaisemmaksi kuin todellisuudessa on. Tämä huijaus koskee erityisesti bensa-autoja, koska Euroopassa verokohtelu perustuu kasvihuonepäästöihin, jotka ovat erityisesti bensa-autojen ongelma.

        Dieselien päästöt kasvihuonekaasujen osalta ovat huomattavasti pienemmät, euro-luokituksessa esim häkä eli CO-päästö on bensa-autoille sallittu kaksi kertaa suuremmat kuin dieselille.
        Dieseleille tyypilliset päästöt, nox- ja pienhiukkaset on käytännössä jo saatu vähintään samalle tasolle kuin vastaavissa bensa-autoissa eli hyvin pieniksi. Usein pienemmäksikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tosiaan ainoa kiinnijäänyt, joka tietoisesti oli ohjelmoinutmoottoritoimintaja näyttääkseen testeissä pienempiä päästöjä, jotta saisi USAssa alemman verokohtelun.

        Sen sijaan muunlainen huijaus on hyvinkin yleistä. Melkeinpä merkkikuin merkki ilmoittaa kulutuksen ja sen myötä päästöt alhaisemmaksi kuin todellisuudessa on. Tämä huijaus koskee erityisesti bensa-autoja, koska Euroopassa verokohtelu perustuu kasvihuonepäästöihin, jotka ovat erityisesti bensa-autojen ongelma.

        Dieselien päästöt kasvihuonekaasujen osalta ovat huomattavasti pienemmät, euro-luokituksessa esim häkä eli CO-päästö on bensa-autoille sallittu kaksi kertaa suuremmat kuin dieselille.
        Dieseleille tyypilliset päästöt, nox- ja pienhiukkaset on käytännössä jo saatu vähintään samalle tasolle kuin vastaavissa bensa-autoissa eli hyvin pieniksi. Usein pienemmäksikin.

        Toyota ei huijannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tosiaan ainoa kiinnijäänyt, joka tietoisesti oli ohjelmoinutmoottoritoimintaja näyttääkseen testeissä pienempiä päästöjä, jotta saisi USAssa alemman verokohtelun.

        Sen sijaan muunlainen huijaus on hyvinkin yleistä. Melkeinpä merkkikuin merkki ilmoittaa kulutuksen ja sen myötä päästöt alhaisemmaksi kuin todellisuudessa on. Tämä huijaus koskee erityisesti bensa-autoja, koska Euroopassa verokohtelu perustuu kasvihuonepäästöihin, jotka ovat erityisesti bensa-autojen ongelma.

        Dieselien päästöt kasvihuonekaasujen osalta ovat huomattavasti pienemmät, euro-luokituksessa esim häkä eli CO-päästö on bensa-autoille sallittu kaksi kertaa suuremmat kuin dieselille.
        Dieseleille tyypilliset päästöt, nox- ja pienhiukkaset on käytännössä jo saatu vähintään samalle tasolle kuin vastaavissa bensa-autoissa eli hyvin pieniksi. Usein pienemmäksikin.

        Luulet siis kulutuslukemien olevan ilmoitusasia jonka voi ilmoittaa noin vain mitä huvittaa ? Ne testit suoritetaan laboratoriossa testirullilla . Jokaiselle autolle samalla lailla . Tätä testitulosta voi verrata luotettavasti muihin testattuihin autoihin . Todelliset kulutukset on sitten jotain muuta .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      107
      4768
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      402
      1462
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      189
      1104
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      110
      1088
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1000
    6. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      942
    7. tilitoimistopiirainen huutaa

      mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      11
      938
    8. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      921
    9. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      911
    10. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      876
    Aihe