Itsepäiset ihmiset /omissa oloissa oleskelevat kuuluu vähemmistöön

Anonyymi

Kautta aikain etenkin suomessa on ollut sama trendi ja jatkuu yhä, jossa pyritään muuttamaan itsepäisten ihmisten luonnetta. Tämä on juurtunut ainakin suomessa hyvin syvälle kulttuuriimme. Jopa koirankasvatuksessa pyritään puuttumaan itsepäisen koiran luonteeseen. Onko itsepäinen koira luonnevikainen ja vaarallinen? Ei minun mielestäni sillä olisin enemmän huolissaan jos koira on aggressiivinen ja itsepäinen koira ei ole aggressiivinen vaan se aggressiivisuus johtuu ihan muusta kuin itsepäisyydestä. Eikä itsepäinen ihminen ole vaarallinen, Ei kannata mieltänsä pahoittaa kun nämä tietyt ihmiset käyttäytyy noin huonosti. Tosi huonoa käytöstä yrittää kontrolloida meitä itsepäisiä ihmisiä. Suoraan sanottuna naurettavaa. Kyse on siitä että itsepäisiä omissa oloissa olevia pidetään outoina ja epäkelpoina, koska se on etenkin täällä Suomessa niin syvällä psykologia-kulttuurissa. Me itsepäiset ihmiset voimme vain uskoa itseemme ja pitää leuka pystyssä. Ei meijän kannata korviamme loksauttaa typerysten kommenteille. He purkaa omaa huonoa oloansa.

13

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toisia ajtelematon itsepäinen ihminen ei näe ympäristöään.Häntäkin yritetty kontroloida häiritsevän tupakoinin takai.Hän on niin itsepäinen ettei tajua jos tupakointi kielto on tullut Helsingin kaupungin vuokra talon 00940 Helsinki. se koskee myös häntä.Hän katsoo oikeudeksi poltaa ilta myöhemmin tupakkaa joko suoran parvekella lasitukset kiinni läpivuoden ajan.Tai asuntonsa sisällä tuletus ikunnan verssä aunnossa.Huomioimatta se 1 savukenkin haju tule rakoventileistä sisään.Nitä rakovetileitä on kaikissa huoneistoissa ikunoiden yläpuolella.Saman lailla se tupakka haisee kellon ajoista huolimatta.Kellon ajat ei sitä hajua poista .Todella hyvä kaunis tupakointi paikka on puhassa osoitettu.Pitkä pöyytä ja 2 penkkiä.On kukka istutuksia ympärillä. Mutta kun on itsekäs ,sisän päin käntnyt.pelkääkö tutstuu muihin asukaisin? Jotka TODELLA OVAT HUOMAAVAISIA TUPAKOITISIOTA.TUPAKOIVAT SIELLÄ OSOITETUSSA PAIKASSA.Hyvää päivää kirvesvartta, Kontulasta vuokralla 8.8.22

      • Anonyymi

        No tuo on osoitus huononlaatuisesta itsepäisyydestä, mutta on olemassa myös terveempää itsepäisyyttä. Rajansa kaikella, niin myös itsepäisyydellä. Itse en ole erityisen itsepäinen, mutta löytyy kyllä itsepäisyyttäkin, mutta oon melko joustava ja diplomaattinen luonne. Olen siis sama kuin aloitusjulkaisun tekijä. Hyvää uutta vuotta.


    • Anonyymi

      Kuka itsepäistä omissa oloissaan viihtyvää ihmistä muka haluaa muuttaa?
      Parisuhteessa varmasti pyritään muuttamaan koska itsepäisen ihmisen kanssa on raskasta elää.
      Voihan itsepäinen ihminen olla hankala esimerkiksi taloyhtiössä jos meluaa kämpässään eikä ota muita huomioon.

      • Anonyymi

        Naiset haluaa muuttaa koska haluavat määrätä kaapin paikan, mutta eihän monet naiset ole miehiin koskaan tyytyväisiä. En ainakaan itse suostuisi muuttamaan käytännössä mitään, jos jokin asia toisessa ärsyttää nin sitten ei kannata olla yhdessä.

        Rakkeihin ei kannata ihmistä verrata, niillähän pitää olla aina johtaja laumassa, jos se ei ole ihminen nin sitten rakki ottaa vallan. Onhan monissa perheissä lapsetkin ottaneet vallan kun annetaan kaikessa periksi. Naiset vaan haluaa saada tahtonsa läpi vaikka mies olisi oikeassa.


      • Anonyymi

        Kuules olet väärässä kun otat tikunnokkaan itsepäiset omissa oloissaan olevat ihmiset. Eikös se ole niin että antaa kaikkien kukkien kukkia vai mitä? Olisko niin? Huonosti ei tarvi silti käyttäytyä eli minä en ainakaan melua taloyhtiössä enkä edes asu sellaisessa paikassa ja jos asuisinkin niin osaisin käyttäytyä hyvin, mutta olen kyllä omissa oloissa oleskeleva ihminen, mutta voiko sellaista ihmistä välttämättä heti automaattisesti todeta itsepäiseksi ihmiseksi vai miten sen itsepäisyyden sitten määritellään oikein? itsepäisyyttä kun voi olla monessa eri asiassa. Olen omasta mielestäni hyvinkin joustava ihminen ja diplomaatti.


      • Anonyymi

        Tosin jos mielipiteen kysyy eräältä psykiatrilta ja eräältä psykologilta niin he pitää mua itsepäisenä ja psykologi pitää minua myös älykkäänä.


    • Anonyymi

      Minkälaisissa tilanteissa aloittajaa on yritetty muuttaa?

      • Anonyymi

        Olen siis aloituspostaaja. En ole työelämässä vaan takuueläkeläinen(mulle myönnettiin takuueläke synnynnäisten ja henkisten ongelmien takia)

        Voin kertua esimerkkejä =

        1.Määräilty että pitäs liikkua ihmisten parissa(en pysty koska oon aspergeria poteva ja muutenkin luonteeltani erakko)

        2.Terapiassa pari psykologia yritti melkein väkisin mua ryhmäterapiaan(tulin osittain vastaan mutta en onnistunut ryhmäterapiassa sillä menin entistä pahemmin henkisesti jumiin kun en uskaltanut olla siellä ihmisten kanssa vaan olin ihan mykkä sanaton)

        3.Vaatetus eli jotkut on yrittäneet kontrolloida mun vaatetustani eli en ole aina antanut siinä periksi eli mennyt muiden pillien mukaan, mutta pakko mennä aika usein kun asun isäni kanssa joka on aika konservatiivi jolloin mun on pakko ottaa huomioon isän tunteet koska en halua aiheuttaa isälleni henkistä stressiä sillä hän on niin vanha ihminen

        4.Musamaku eli jotkut sanoo etten saisi kuunnella tiettyjä koska ne aiheuttaa ihmiselle pahoja asioita. Mä en oo kuunnellut siinä pätkän vertaa muiden jaarituksia.

        5.Luonnepuoli( olen kuulemma luonteeltani liian sekava ja tuuliviiri eli liian lintu &kala luonne jonka luonteesta ei ota selvää kukaan niin mun pitäs kuulemma muuttaa luonnettaniu selkeämmäksi mutten ole ketään kuunnellut tässä asiassa)

        6.Työ(kun olin vielä osittain työkykyinen niin eräs psykiatri yritti mua kouluttaa ja mä tiesin kyllä ettei minusta ole siihen mutta melkein yritti pakottaa minua ja sanoin hänelle että voin tehdä osittain työtä vähissä määrin muttei sekään hänelle oikein sopinut eli hän yritti puuttua mun työkuvioihini josta en tykännyt ja olin jyrkästi eri linjoilla hänen kanssaan)

        7.Ruokavalio(on yritetty tyrkyttää monenlaista ruokavalioo mut usein oon menny siinä oman tyylini mukaan eli syön lähinnä kaikkea monipuolisesti enkä ole kuunnnellut kaikkian asiantuntijoiitten neuvoja)

        8.Tyyli(kuulemma mulla ei ole mitään tyyliä ja on sanottu että mulla pitäs olla joku tyyli mutta ei mulla voikaan olla koska olen monipuolinen ja moniulotteinen ihminen/luonne mikä näkyy siten että pukeudun monella eri tavalla tai kuuntelen monenlaista musaa ja oon luonteeltani monikerroksinen)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen siis aloituspostaaja. En ole työelämässä vaan takuueläkeläinen(mulle myönnettiin takuueläke synnynnäisten ja henkisten ongelmien takia)

        Voin kertua esimerkkejä =

        1.Määräilty että pitäs liikkua ihmisten parissa(en pysty koska oon aspergeria poteva ja muutenkin luonteeltani erakko)

        2.Terapiassa pari psykologia yritti melkein väkisin mua ryhmäterapiaan(tulin osittain vastaan mutta en onnistunut ryhmäterapiassa sillä menin entistä pahemmin henkisesti jumiin kun en uskaltanut olla siellä ihmisten kanssa vaan olin ihan mykkä sanaton)

        3.Vaatetus eli jotkut on yrittäneet kontrolloida mun vaatetustani eli en ole aina antanut siinä periksi eli mennyt muiden pillien mukaan, mutta pakko mennä aika usein kun asun isäni kanssa joka on aika konservatiivi jolloin mun on pakko ottaa huomioon isän tunteet koska en halua aiheuttaa isälleni henkistä stressiä sillä hän on niin vanha ihminen

        4.Musamaku eli jotkut sanoo etten saisi kuunnella tiettyjä koska ne aiheuttaa ihmiselle pahoja asioita. Mä en oo kuunnellut siinä pätkän vertaa muiden jaarituksia.

        5.Luonnepuoli( olen kuulemma luonteeltani liian sekava ja tuuliviiri eli liian lintu &kala luonne jonka luonteesta ei ota selvää kukaan niin mun pitäs kuulemma muuttaa luonnettaniu selkeämmäksi mutten ole ketään kuunnellut tässä asiassa)

        6.Työ(kun olin vielä osittain työkykyinen niin eräs psykiatri yritti mua kouluttaa ja mä tiesin kyllä ettei minusta ole siihen mutta melkein yritti pakottaa minua ja sanoin hänelle että voin tehdä osittain työtä vähissä määrin muttei sekään hänelle oikein sopinut eli hän yritti puuttua mun työkuvioihini josta en tykännyt ja olin jyrkästi eri linjoilla hänen kanssaan)

        7.Ruokavalio(on yritetty tyrkyttää monenlaista ruokavalioo mut usein oon menny siinä oman tyylini mukaan eli syön lähinnä kaikkea monipuolisesti enkä ole kuunnnellut kaikkian asiantuntijoiitten neuvoja)

        8.Tyyli(kuulemma mulla ei ole mitään tyyliä ja on sanottu että mulla pitäs olla joku tyyli mutta ei mulla voikaan olla koska olen monipuolinen ja moniulotteinen ihminen/luonne mikä näkyy siten että pukeudun monella eri tavalla tai kuuntelen monenlaista musaa ja oon luonteeltani monikerroksinen)

        Sori kirjoitusvirhe eli siis tarkoituksena ei ollut sanoa että asperger estää mulla ihmisten tapaamisen vaan se liittyy enemmän vain kyvyttömyyteen tapailla ihmisiä eli enemmän henkisen puolen ongelmat mitkä estää ihmisten tapaamiset ja oon myös muutenkin luonteeltani yksinäinen susi/erakko(ihmisille vaaraksi en ole ollut koskaan).


      • Anonyymi

        Ja mitä tulee itsepäisyyteen niin en ole itse välttämättä erityisen itsepäinen vaan hyvinkin joustava ja diplomaattinen mutta löytyy kyllä myös itsepäisyyttäkin. Ei ole itsepäisyys kuitenkaan hallitseva luonteenpiirteeni. Kyllä mua taisi yksi psykiatri ja yksi psykologi sanoa itsepäiseksi ihmiseksi. Sama psykologi kutsui minua myös todella älykkääksi ja elämän viisaaksi ihmiseksi.


    • Anonyymi

      No nuo nyt oli kehotuksia ja kukaan paskat nakkaa vaikket edes yrittäisi. Sitten pitää vaan olla miten hyvältä tuntuu, mutta ei sitten pidä valittaakkaan jos omat ongelmat pahenee.

      • Anonyymi

        Miten pystyn edes yrittämään kun se tuottaa heti niin suuren ongelman, etten pysty edes yrittämään? Oletko vähän hölmö nyt kun et hokaa/tajua tuota mun suurinta ongelmaa? En siis pysty edes yrittämäänkään. Jos et tajua tuota niin silloin joko olet tyhmä tai empatiakyvytön.


      • Anonyymi

        Voisin aloittaa ihan siitä ensimmäisenä että kiusaamisesta aiheutuneet traumat nousee niin vakavalle tasolle etten pysty meneen duuniin tai kouluun. Toinen juttu on se, että pelkään ihmisiä sen verran paljon, etten pysty menemään minnekään baariin viettämään ihmisten kanssa aikaa. Kaupassa pystyn asioimaan kylläkin. Siihen se jääkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe