Missä maatalousvihamieliset aloitukset?

Anonyymi

Joko on alkanut huolettamaan tuleva ruokapula? Polttoaineen hinta on kauhistuttava, idässä hurja ukko riehuu. Hinnat nousee ties mihin. Ulkomainen ruokahuolto tulee vielä estymään. Mitä punainen laittaa suuhun?

87

50

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vieläkö jatkossa iljetään kitistä maataloustuista? Tottakai iljetään.

      • Anonyymi

        Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        >>Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Rauhotus nyt maajussi, kaikki tietää, että ruuanhinta ei yksin ole teidän syytä, vaikka kova hintahan siitä veronmaksaja maksaa, kun ensin teille ne TUET joilla itseasiassa elätte, sitten teidän kova HINTA jolla mersuja ostelette ja kartanoita rakentelette ja ja vielä KESKOn voitot päälle. Kova hintahan siitä tulee mutta pitää muistaa sekin, onko OSTAJALLA enää rahaa !!!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus
        Terv Haans.sea
        PS lopetetaan ensin ruokaHÄVIKKI. Syödään kaikki ja pannaan kädet ristiin, kuten meille vanhemmille 60-luvulla opetettiin.
        Ja vielä jussille: lopettakaa se eläinrääkkäys. Teette sen ahneuksissanne !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Rauhotus nyt maajussi, kaikki tietää, että ruuanhinta ei yksin ole teidän syytä, vaikka kova hintahan siitä veronmaksaja maksaa, kun ensin teille ne TUET joilla itseasiassa elätte, sitten teidän kova HINTA jolla mersuja ostelette ja kartanoita rakentelette ja ja vielä KESKOn voitot päälle. Kova hintahan siitä tulee mutta pitää muistaa sekin, onko OSTAJALLA enää rahaa !!!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus
        Terv Haans.sea
        PS lopetetaan ensin ruokaHÄVIKKI. Syödään kaikki ja pannaan kädet ristiin, kuten meille vanhemmille 60-luvulla opetettiin.
        Ja vielä jussille: lopettakaa se eläinrääkkäys. Teette sen ahneuksissanne !!

        Nyt loukkaat eläimiä kunnolla hoitavia tuolla valtavalla yleistyksellä. Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan? Siellä on jopa kymmenien tuhansien eläinten yksiköitä. Kuinka niissä eläimet saisivat yksilöllistä hoitoa kuten on täällä tehdään?

        Suomessa kasvuhormonin käyttö on aina ollut kielletty. Amerikassa sen käyttö on sääntö. Eteläinen Eurooppa on sitä käyttänyt iät ja ajat. En tiedä ollaanko se kielletty nyt.

        Tautitilanne maassamme on maailman paras. Johtuu maamme syrjäisestä sijainnista. Tänne vitsaukset viimeisenä tulee jos tulee. Siksi myrkkyjä ei käytetä maassamme läheskään niin paljon kuin lämpimissä maissa.

        Kateus huokuu kirjoituksestasi kuitenkin. Turhaan kadehdit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loukkaat eläimiä kunnolla hoitavia tuolla valtavalla yleistyksellä. Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan? Siellä on jopa kymmenien tuhansien eläinten yksiköitä. Kuinka niissä eläimet saisivat yksilöllistä hoitoa kuten on täällä tehdään?

        Suomessa kasvuhormonin käyttö on aina ollut kielletty. Amerikassa sen käyttö on sääntö. Eteläinen Eurooppa on sitä käyttänyt iät ja ajat. En tiedä ollaanko se kielletty nyt.

        Tautitilanne maassamme on maailman paras. Johtuu maamme syrjäisestä sijainnista. Tänne vitsaukset viimeisenä tulee jos tulee. Siksi myrkkyjä ei käytetä maassamme läheskään niin paljon kuin lämpimissä maissa.

        Kateus huokuu kirjoituksestasi kuitenkin. Turhaan kadehdit.

        Suomen tavanomainen tuotanto on yhtä puhdasta kuin on Euroopan joidenkin alueiden luomutuotanto.

        Täällä antibiootteja käytetään kuudeosa eu:n keskiarvosta. Sekin sairauksien hoitoon lääkärin määräyksestä. Muualla voidaan käyttää antibiootteja jopa kasvatukseen, puhumattakaan kasvuhormonin käytöstä. Mieti kuinka ahnetta touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tavanomainen tuotanto on yhtä puhdasta kuin on Euroopan joidenkin alueiden luomutuotanto.

        Täällä antibiootteja käytetään kuudeosa eu:n keskiarvosta. Sekin sairauksien hoitoon lääkärin määräyksestä. Muualla voidaan käyttää antibiootteja jopa kasvatukseen, puhumattakaan kasvuhormonin käytöstä. Mieti kuinka ahnetta touhua.

        Suomen on eläintauteja vain pieni osa mitä ulkomailla on. Kolmekymmentä vuotta sitten suhde oli noin luokkaa kymmenen prosenttia. Nykyistä tilannetta en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Rauhotus nyt maajussi, kaikki tietää, että ruuanhinta ei yksin ole teidän syytä, vaikka kova hintahan siitä veronmaksaja maksaa, kun ensin teille ne TUET joilla itseasiassa elätte, sitten teidän kova HINTA jolla mersuja ostelette ja kartanoita rakentelette ja ja vielä KESKOn voitot päälle. Kova hintahan siitä tulee mutta pitää muistaa sekin, onko OSTAJALLA enää rahaa !!!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus
        Terv Haans.sea
        PS lopetetaan ensin ruokaHÄVIKKI. Syödään kaikki ja pannaan kädet ristiin, kuten meille vanhemmille 60-luvulla opetettiin.
        Ja vielä jussille: lopettakaa se eläinrääkkäys. Teette sen ahneuksissanne !!

        Teillä ei ole pienintäkään syytä syyttää jusseja tilanteesta, siitäkään että kuluttajien kukkarot ovat kovilla. Syyttäkää välikäsiä (suunnattoman ahne kauppa esimerkiksi) ja maailmantalouden hullua menoa mm, öljyn hinnan osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei ole pienintäkään syytä syyttää jusseja tilanteesta, siitäkään että kuluttajien kukkarot ovat kovilla. Syyttäkää välikäsiä (suunnattoman ahne kauppa esimerkiksi) ja maailmantalouden hullua menoa mm, öljyn hinnan osalta.

        Toiseksi ahnein on teollisuus, sitten logistiikka. Eilen katsoin naudan sisäfileen hintaa sittarissa. Ei se ollut kuin vaivaiset 60 euroa. Tuottaja saa kolme euroa parhaasta pihvistä. Joku riistää välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiseksi ahnein on teollisuus, sitten logistiikka. Eilen katsoin naudan sisäfileen hintaa sittarissa. Ei se ollut kuin vaivaiset 60 euroa. Tuottaja saa kolme euroa parhaasta pihvistä. Joku riistää välissä.

        Siellä välissä ne varsinaiset riistäjät on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Joo minäkin muistan ne aloitukset, tukijusseista jotka vaan makasivat pankolla ja vetivät kauheita tukia. Minä olen metallimies ja naapurissa elää ystävällinen ja auttavainen maanviljelijä pariskunta, lypsykarjatila. Kyllä ne töitä tekee, kun menen töihin niin ne ovat jo rupeaman tehneet töitä ja kun tulen illalla niin niillä näyttää jatkuvan.
        Kesäseen aikaan vielä klo 21 näyttä olevan vielä täysi rähinä päällä.
        Olen minäkin niitä auttanut pahimpina sesonkiaikoina viikonloppuisin. uskon että jos oikein nälkä tulee niin sieltä varmasti leipäpalan suuhuni saan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Rauhotus nyt maajussi, kaikki tietää, että ruuanhinta ei yksin ole teidän syytä, vaikka kova hintahan siitä veronmaksaja maksaa, kun ensin teille ne TUET joilla itseasiassa elätte, sitten teidän kova HINTA jolla mersuja ostelette ja kartanoita rakentelette ja ja vielä KESKOn voitot päälle. Kova hintahan siitä tulee mutta pitää muistaa sekin, onko OSTAJALLA enää rahaa !!!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus
        Terv Haans.sea
        PS lopetetaan ensin ruokaHÄVIKKI. Syödään kaikki ja pannaan kädet ristiin, kuten meille vanhemmille 60-luvulla opetettiin.
        Ja vielä jussille: lopettakaa se eläinrääkkäys. Teette sen ahneuksissanne !!

        Asiaa kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loukkaat eläimiä kunnolla hoitavia tuolla valtavalla yleistyksellä. Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan? Siellä on jopa kymmenien tuhansien eläinten yksiköitä. Kuinka niissä eläimet saisivat yksilöllistä hoitoa kuten on täällä tehdään?

        Suomessa kasvuhormonin käyttö on aina ollut kielletty. Amerikassa sen käyttö on sääntö. Eteläinen Eurooppa on sitä käyttänyt iät ja ajat. En tiedä ollaanko se kielletty nyt.

        Tautitilanne maassamme on maailman paras. Johtuu maamme syrjäisestä sijainnista. Tänne vitsaukset viimeisenä tulee jos tulee. Siksi myrkkyjä ei käytetä maassamme läheskään niin paljon kuin lämpimissä maissa.

        Kateus huokuu kirjoituksestasi kuitenkin. Turhaan kadehdit.

        >>Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan?

        Olen erittäin tietoinen siitä. Sillä kaikki se, mitä kapitalistit ahneuksissaan ulkomailla touhuavat, sen te kopioitte tänne suomeen. Ette te siitä mihinkään pääse.

        --Aikanaan, DDT:n toitte ja kylvitte
        --vesakkomyrkkyjä käytätte
        -- kun HullunLehmän-Tauti iski britanniassa, kaksi viikkoa ja lehmät vapisi suomessa
        -- rounduppia maaperään syötätte
        --neonikotiineilla olette luonnon jo tappaneet, vesistöt pilanneet

        Vieläkö jotain lisää,.. ? t. haans.sea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minäkin muistan ne aloitukset, tukijusseista jotka vaan makasivat pankolla ja vetivät kauheita tukia. Minä olen metallimies ja naapurissa elää ystävällinen ja auttavainen maanviljelijä pariskunta, lypsykarjatila. Kyllä ne töitä tekee, kun menen töihin niin ne ovat jo rupeaman tehneet töitä ja kun tulen illalla niin niillä näyttää jatkuvan.
        Kesäseen aikaan vielä klo 21 näyttä olevan vielä täysi rähinä päällä.
        Olen minäkin niitä auttanut pahimpina sesonkiaikoina viikonloppuisin. uskon että jos oikein nälkä tulee niin sieltä varmasti leipäpalan suuhuni saan.

        Minä olen aina sanonut että duunari ja jussi tarvitsee toisiaan. Duunari tekee upeita koneita jusseille ja jussi välillisesti tai suoraan työllistää heitä ostaessaan koneita. Valtra traktoreita on puolet Suomessa ostetuista traktoreista. Mutta aina ei omasta maasta saa tarkoituksenmukaista konetta. Minä ostin aikoinaan Saksassa valmistetun John Deeren, koska Valtrassa ahtaampi hytti siinä sadan hepan hintaluokassa. Olisin kyllä ottanut suomalaisen, mutta tässä tapauksessa se ei käynyt päinsä. Olen kookas ihminen.

        Meidän pitää puhaltaa yhteen hiileen koko kansana. Jokaista tärkeää ammattiryhmää tarvitaan. Kaikkia paperinpyörittelijöitä ei välttämättä tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen aina sanonut että duunari ja jussi tarvitsee toisiaan. Duunari tekee upeita koneita jusseille ja jussi välillisesti tai suoraan työllistää heitä ostaessaan koneita. Valtra traktoreita on puolet Suomessa ostetuista traktoreista. Mutta aina ei omasta maasta saa tarkoituksenmukaista konetta. Minä ostin aikoinaan Saksassa valmistetun John Deeren, koska Valtrassa ahtaampi hytti siinä sadan hepan hintaluokassa. Olisin kyllä ottanut suomalaisen, mutta tässä tapauksessa se ei käynyt päinsä. Olen kookas ihminen.

        Meidän pitää puhaltaa yhteen hiileen koko kansana. Jokaista tärkeää ammattiryhmää tarvitaan. Kaikkia paperinpyörittelijöitä ei välttämättä tarvita.

        Tässä vinkkiä sinne Suolahden tehtaalle. Tehkää tilavampia hyttejä myös pienempiin kokoluokkiin.


      • Anonyymi

        Vieläkö jatkossa iljetään kitistä veroista joilla tukia maksetaan? Tottakai iljetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan?

        Olen erittäin tietoinen siitä. Sillä kaikki se, mitä kapitalistit ahneuksissaan ulkomailla touhuavat, sen te kopioitte tänne suomeen. Ette te siitä mihinkään pääse.

        --Aikanaan, DDT:n toitte ja kylvitte
        --vesakkomyrkkyjä käytätte
        -- kun HullunLehmän-Tauti iski britanniassa, kaksi viikkoa ja lehmät vapisi suomessa
        -- rounduppia maaperään syötätte
        --neonikotiineilla olette luonnon jo tappaneet, vesistöt pilanneet

        Vieläkö jotain lisää,.. ? t. haans.sea

        Kuten sanoin, kateus huokuu kirjoituksestasi. Kuinka sinä toimisit jussina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan?

        Olen erittäin tietoinen siitä. Sillä kaikki se, mitä kapitalistit ahneuksissaan ulkomailla touhuavat, sen te kopioitte tänne suomeen. Ette te siitä mihinkään pääse.

        --Aikanaan, DDT:n toitte ja kylvitte
        --vesakkomyrkkyjä käytätte
        -- kun HullunLehmän-Tauti iski britanniassa, kaksi viikkoa ja lehmät vapisi suomessa
        -- rounduppia maaperään syötätte
        --neonikotiineilla olette luonnon jo tappaneet, vesistöt pilanneet

        Vieläkö jotain lisää,.. ? t. haans.sea

        Tiedätkö mitä. Minä olen aina vastustanut tätä helvetin globalismia joka tuhoaa kaiken. Kannatan lokalisaatiota jossa lähiruoka olisi kunniassa ja valtavirtaa. Kannatan Impivaaraa jonka punikit antoivat ylikansalliselle eurostoliitolle. Siis itsenäistä Suomea kannatan.

        Impivaara (se on vain globalistien pelottelusana) ei tarkoita eristäytymistä vaan että asiat järkeistetään niin että oma kansa saa työtä ja toimeentuloa kun tavarat valmistetaan mahdollisimman lähellä kuluttajaa. Lähiruoka olisi tietysti itsestäänselvyys siinä tilanteessa. Se olisi ilmastoteko kovimmasta päästä. Pienimuotoinen maatalous on kaikille parasta.

        Vedit tuon myrkkyasian taas esille. Suomessa on käytetty myrkkyjä ruuantuotannossa mutta muualla sen käyttö on paljon suurempaa. Suuressa maailmassa kaikki on suurempaa. Syytä heitä ensin, sitten meidän jusseja vasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt loukkaat eläimiä kunnolla hoitavia tuolla valtavalla yleistyksellä. Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan? Siellä on jopa kymmenien tuhansien eläinten yksiköitä. Kuinka niissä eläimet saisivat yksilöllistä hoitoa kuten on täällä tehdään?

        Suomessa kasvuhormonin käyttö on aina ollut kielletty. Amerikassa sen käyttö on sääntö. Eteläinen Eurooppa on sitä käyttänyt iät ja ajat. En tiedä ollaanko se kielletty nyt.

        Tautitilanne maassamme on maailman paras. Johtuu maamme syrjäisestä sijainnista. Tänne vitsaukset viimeisenä tulee jos tulee. Siksi myrkkyjä ei käytetä maassamme läheskään niin paljon kuin lämpimissä maissa.

        Kateus huokuu kirjoituksestasi kuitenkin. Turhaan kadehdit.

        Hyvä kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen tavanomainen tuotanto on yhtä puhdasta kuin on Euroopan joidenkin alueiden luomutuotanto.

        Täällä antibiootteja käytetään kuudeosa eu:n keskiarvosta. Sekin sairauksien hoitoon lääkärin määräyksestä. Muualla voidaan käyttää antibiootteja jopa kasvatukseen, puhumattakaan kasvuhormonin käytöstä. Mieti kuinka ahnetta touhua.

        Täällä myös kohdellaan eläimiä paljon paremmin kuin muualla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä ei ole pienintäkään syytä syyttää jusseja tilanteesta, siitäkään että kuluttajien kukkarot ovat kovilla. Syyttäkää välikäsiä (suunnattoman ahne kauppa esimerkiksi) ja maailmantalouden hullua menoa mm, öljyn hinnan osalta.

        Oikein !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä vinkkiä sinne Suolahden tehtaalle. Tehkää tilavampia hyttejä myös pienempiin kokoluokkiin.

        Kerrotaan. Teen siellä traktoreita. Tilauskirjat täynnä syksyyn asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä. Minä olen aina vastustanut tätä helvetin globalismia joka tuhoaa kaiken. Kannatan lokalisaatiota jossa lähiruoka olisi kunniassa ja valtavirtaa. Kannatan Impivaaraa jonka punikit antoivat ylikansalliselle eurostoliitolle. Siis itsenäistä Suomea kannatan.

        Impivaara (se on vain globalistien pelottelusana) ei tarkoita eristäytymistä vaan että asiat järkeistetään niin että oma kansa saa työtä ja toimeentuloa kun tavarat valmistetaan mahdollisimman lähellä kuluttajaa. Lähiruoka olisi tietysti itsestäänselvyys siinä tilanteessa. Se olisi ilmastoteko kovimmasta päästä. Pienimuotoinen maatalous on kaikille parasta.

        Vedit tuon myrkkyasian taas esille. Suomessa on käytetty myrkkyjä ruuantuotannossa mutta muualla sen käyttö on paljon suurempaa. Suuressa maailmassa kaikki on suurempaa. Syytä heitä ensin, sitten meidän jusseja vasta.

        Venäjän uhka - se pitää ottaa todesta. Tämä eu saattaa hieman vaikuttaa sen että se ei heti hyökkää Suomen päälle. Tai sitten ei. Jos jotain positiivista eurostoliitosta tikulla kaivaa, se voisi olla tuo asia. Tämä oli syy kun sinne aikoinaan mentiin.

        Mutta meidän ei olisi tarvinnut siihen mennä. Silloin ei Venäjä ollut niin brutaali kuin se nyt on. Toisaalta meillä olisi ollut ja on vieläkin valtavasti luonnonvaroja joiden tuotolla oltaisiin voitu/voitaisiin rakentaa kuinka vahva puolustus tahansa. Silloin ei tarvittaisi natoja eikä eu:ta selkänojaksi. Nyt luonnonvarat käytännössä lahjoitetaan pois ulkomaisille riistäjäfirmoille. Kun meillä aina näinä vuosikymmeninä on ollut niin yhteiskuntavastuuttomat herrat, niin tämä on päässyt tapahtumaan. Norja olisi ollut esimerkkinä oikeasta toiminnasta, mutta muutama hopearaha on tärkeämpää kuin maamme hyvinvointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan?

        Olen erittäin tietoinen siitä. Sillä kaikki se, mitä kapitalistit ahneuksissaan ulkomailla touhuavat, sen te kopioitte tänne suomeen. Ette te siitä mihinkään pääse.

        --Aikanaan, DDT:n toitte ja kylvitte
        --vesakkomyrkkyjä käytätte
        -- kun HullunLehmän-Tauti iski britanniassa, kaksi viikkoa ja lehmät vapisi suomessa
        -- rounduppia maaperään syötätte
        --neonikotiineilla olette luonnon jo tappaneet, vesistöt pilanneet

        Vieläkö jotain lisää,.. ? t. haans.sea

        ...mitäpä tuohon voisi kommentoida... jos kerran työväenopistossa on ehdoton totuus julistettu niin minkä sille mahtaa.. uskossa on oltava lujana , huutavat mullahitkin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotaan. Teen siellä traktoreita. Tilauskirjat täynnä syksyyn asti.

        ...onhan ne , tilauskirjat.. ja hyvä niin... mutta kuka omistaa tehtaan... ja kuka , tai mikä olikaan se taho joka aikoinaan möi kannattavan kotimaisen teollisuuden , ei pelkästään traktoritehdasta , ulomaalaisille ? Ja nykytiedon valossa , pilkkahintaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minäkin muistan ne aloitukset, tukijusseista jotka vaan makasivat pankolla ja vetivät kauheita tukia. Minä olen metallimies ja naapurissa elää ystävällinen ja auttavainen maanviljelijä pariskunta, lypsykarjatila. Kyllä ne töitä tekee, kun menen töihin niin ne ovat jo rupeaman tehneet töitä ja kun tulen illalla niin niillä näyttää jatkuvan.
        Kesäseen aikaan vielä klo 21 näyttä olevan vielä täysi rähinä päällä.
        Olen minäkin niitä auttanut pahimpina sesonkiaikoina viikonloppuisin. uskon että jos oikein nälkä tulee niin sieltä varmasti leipäpalan suuhuni saan.

        Karjatilalliset tekevät töitä mutta ei ja juurikasvitilalliset ainakaan talvikautena vaan ovat kakkosasunnoillaa Espanjassa, Portugalissa tai Thaimaassa. Heillä on töitä vain muutama viikko keväisin ja syksyisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä. Minä olen aina vastustanut tätä helvetin globalismia joka tuhoaa kaiken. Kannatan lokalisaatiota jossa lähiruoka olisi kunniassa ja valtavirtaa. Kannatan Impivaaraa jonka punikit antoivat ylikansalliselle eurostoliitolle. Siis itsenäistä Suomea kannatan.

        Impivaara (se on vain globalistien pelottelusana) ei tarkoita eristäytymistä vaan että asiat järkeistetään niin että oma kansa saa työtä ja toimeentuloa kun tavarat valmistetaan mahdollisimman lähellä kuluttajaa. Lähiruoka olisi tietysti itsestäänselvyys siinä tilanteessa. Se olisi ilmastoteko kovimmasta päästä. Pienimuotoinen maatalous on kaikille parasta.

        Vedit tuon myrkkyasian taas esille. Suomessa on käytetty myrkkyjä ruuantuotannossa mutta muualla sen käyttö on paljon suurempaa. Suuressa maailmassa kaikki on suurempaa. Syytä heitä ensin, sitten meidän jusseja vasta.

        Kepuporvarit kannattivat EU:ta kepu Esko Ahon ja MTK:n silloisen johtajan Heikki Haaviston tuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös kohdellaan eläimiä paljon paremmin kuin muualla

        Linkki väitteeseesi, muutoin mutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karjatilalliset tekevät töitä mutta ei ja juurikasvitilalliset ainakaan talvikautena vaan ovat kakkosasunnoillaa Espanjassa, Portugalissa tai Thaimaassa. Heillä on töitä vain muutama viikko keväisin ja syksyisin.

        ei vilja ja juurikasvitilalliset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Vaikka tapahtuisi mitä, maajussi on aina riistäjä - punaisten mielestä.

        Rauhotus nyt maajussi, kaikki tietää, että ruuanhinta ei yksin ole teidän syytä, vaikka kova hintahan siitä veronmaksaja maksaa, kun ensin teille ne TUET joilla itseasiassa elätte, sitten teidän kova HINTA jolla mersuja ostelette ja kartanoita rakentelette ja ja vielä KESKOn voitot päälle. Kova hintahan siitä tulee mutta pitää muistaa sekin, onko OSTAJALLA enää rahaa !!!
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14351841/euro-suomen-taloushistorian-suurin-puhallus
        Terv Haans.sea
        PS lopetetaan ensin ruokaHÄVIKKI. Syödään kaikki ja pannaan kädet ristiin, kuten meille vanhemmille 60-luvulla opetettiin.
        Ja vielä jussille: lopettakaa se eläinrääkkäys. Teette sen ahneuksissanne !!

        Maataloustuilla ei maatalousyrittäjät elä, vaan ne käytetään maatilan hankintoihin ja kuluihin. Maataloustuki ei ole siis palkkaan verrattavaa, ja toisaalta ilman tukia se vaikuttaisi siis kuluttajille ruuan hinnan nousemisena.

        Maatalousyrittäjä taitaa olla myöskin ammatti, jossa mahdollisuus vaikuttaa tuotteittensa hintaan on huonoin kaikista eri aloista. Lisäksi suurimman voiton (ruuan hinnasta) vievät kauppiaat, maatalousyrittäjien (kuten jalostajienkin) osuus jää parin prosentin tasolle. Ruuan hinnasta kannataa siis syyttää etupäässä vähittäiskauppaa.

        Eläinrääkkäys : En tiedä mitä tällä tarkoitatkaan. Mutta tehomaatalous on todellakin kaksipuolinen juttu. Pihattonavettojen avulla markkinoidaan "vapaan lehmän" tuotetta, mutta todellisuudessa mm.naudan elinikä on yhä enenevästi riippuvainen siitä miten paljon maitoa se pystyy tuottamaan. Jos nauta saa jokusen vuoden tuottaa maksimitavalla maitoa vapaasti pihatossa kulkien (mutta monesti koskaan auringonvaloon ja kesälaitumille elää ulos pääsemättä), niin ihan sitä se kyllä on (=rääkkäystä, tuotannon vuoksi) ...


      • Anonyymi

        Hyvät traktorit maanviljelijöillä on, joten rahaa riittää. Turhaan valittavat. On varaa kasvattaa Maatila kokoa muilta ostamalla maita, joten turhaa valitusta. Kuka ostaisi lisää pelto maata, jos maanviljelys ei olisi ihan helkutin kannattavaa bisnestä. Isot sijoittajat ovat myös huomanneet, kuinka järkevää on ostaa maatiloja, joten hyvää bisnestä on, valittajat vaan hiljaiseksi ja kustannus hinnat ylös, niin että tuntuu!!!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17308169/sotilasliitto-kiinan-ja-suomen-valilla-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Oletko tietoinen mitä ulkomailla touhutaan?

        Olen erittäin tietoinen siitä. Sillä kaikki se, mitä kapitalistit ahneuksissaan ulkomailla touhuavat, sen te kopioitte tänne suomeen. Ette te siitä mihinkään pääse.

        --Aikanaan, DDT:n toitte ja kylvitte
        --vesakkomyrkkyjä käytätte
        -- kun HullunLehmän-Tauti iski britanniassa, kaksi viikkoa ja lehmät vapisi suomessa
        -- rounduppia maaperään syötätte
        --neonikotiineilla olette luonnon jo tappaneet, vesistöt pilanneet

        Vieläkö jotain lisää,.. ? t. haans.sea

        Voi jumal....! Kyllä kommunisti on ilmeisesti jotenkin syntymätyhmä(geenit!). Kateellisempaa ja aivopestympää hönöä ei ole. Säälittävää ja ennenkaikkea vastenmielistä.


    • Anonyymi

      Allekirjoita aloite 9991 kansalaisaloite sivustolla:

      Jalkaväkimiinakiellosta irtautuminen ja jalkaväkimiinojen käytön, varastoinnin, tuotannon ja siirron salliminen

    • Anonyymi

      Sanon minä että vaikka ruoka tulee vähenemään maassa, ruuan tarvitsijat lisääntyy. Allegro tuo heitä jatkuvasti lisää. Sitten on tuon erään uskonnon holtiton lisääntyminen. Miksi punikki on hiljaa aiheesta?

      • Anonyymi

        Eikö se ulkomainen ruoka olekaan kirkossa kuulutettu kuten he väittävät?


      • Anonyymi

        Tämä kevät voi toisaalta mennä valtavan lumimäärän ansiosta niin pitkälle että kylvöt myöhästyvät kohtalokkaasti. Jos toukokuussa ei saada kylvöjä tehtyä, se on aamen viljasadolle tänä vuonna. Mistä seuraavan vuoden siemenet? Kertokaas nyt kaikkitietävät punaiset se.


      • Anonyymi

        Nyt tulee Ukrainasta halpaa työvoimaa tiloille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kevät voi toisaalta mennä valtavan lumimäärän ansiosta niin pitkälle että kylvöt myöhästyvät kohtalokkaasti. Jos toukokuussa ei saada kylvöjä tehtyä, se on aamen viljasadolle tänä vuonna. Mistä seuraavan vuoden siemenet? Kertokaas nyt kaikkitietävät punaiset se.

        Me maksamme huoltovarmuudesta koko ajan. Sen pitää myös toimia, siis jussit töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kevät voi toisaalta mennä valtavan lumimäärän ansiosta niin pitkälle että kylvöt myöhästyvät kohtalokkaasti. Jos toukokuussa ei saada kylvöjä tehtyä, se on aamen viljasadolle tänä vuonna. Mistä seuraavan vuoden siemenet? Kertokaas nyt kaikkitietävät punaiset se.

        Mitkä saatavana punaiset. Onko joku vasemmistolainen mielesi pahoittanut. Minä vas en ole ikinä maanviljelijää kadehtinut.


    • Anonyymi

      Eihän tämä ole vielä mitään. Kunhan pula kaikesta pääsee vauhtiin, valittakaa vasta sitten. Ei se ruuantuotannon lisääminenkään tapahdu ihan kädenkäänteessä. Monet vuodet meillä on ajettu alas maatiloja ja ruoskittu niitä kotikutoisella byrokratialla. Ja siksi monet viljelijät ovat saaneet tarpeekseen. Tuskin monikaan haluaa enää koko kansan sylkykupiksi ja aloittaa saman rumban uudelleen. Ja kauppa kuppaa minkä ehtii. Kannattaa huolehtia vain oman perheen ruuantuotannosta, syökööt kaupunkivihreät ulkomaisia avokadoja, niin kauan kuin niitä riittää. Päälle vettä rapakosta.

      • Anonyymi

        Kyllä meitä "sylkykuppeja" siinäkin tilanteessa riittäisi, mutta muutama seikka on oltava kunnossa.

        Jussin on saatava elanto työstään eli tuotteen hinnan on katettava kulut ja elämiseenkin on jäätävä ylimääräistä. Se on yksi seikka. Toinen seikka on se uudelleen aloitus. Tilan aloittaminen vaatii valtavan pääoman eli velan. Jos maatalous on päästetty nurin, uudelleenaloitus vaatii myös ammattitaitoa. Mistä sen ensihätään saa ellei ole samat henkilöt kyseessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meitä "sylkykuppeja" siinäkin tilanteessa riittäisi, mutta muutama seikka on oltava kunnossa.

        Jussin on saatava elanto työstään eli tuotteen hinnan on katettava kulut ja elämiseenkin on jäätävä ylimääräistä. Se on yksi seikka. Toinen seikka on se uudelleen aloitus. Tilan aloittaminen vaatii valtavan pääoman eli velan. Jos maatalous on päästetty nurin, uudelleenaloitus vaatii myös ammattitaitoa. Mistä sen ensihätään saa ellei ole samat henkilöt kyseessä?

        Mistä uusi jussi saa lainoihin takauksen ellei ole valtavasti metsää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä uusi jussi saa lainoihin takauksen ellei ole valtavasti metsää?

        Miljoonan lainaan pitää olla jo satoja hehtaareja metsää takauksena. Sitä ei ole kuin jollakin "nallella" tai herliineillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoonan lainaan pitää olla jo satoja hehtaareja metsää takauksena. Sitä ei ole kuin jollakin "nallella" tai herliineillä.

        Miljoonan euron systeemi ei ole mikään suuri systeemi nykyään enää. Jo koneet maksaa helposti puolet siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meitä "sylkykuppeja" siinäkin tilanteessa riittäisi, mutta muutama seikka on oltava kunnossa.

        Jussin on saatava elanto työstään eli tuotteen hinnan on katettava kulut ja elämiseenkin on jäätävä ylimääräistä. Se on yksi seikka. Toinen seikka on se uudelleen aloitus. Tilan aloittaminen vaatii valtavan pääoman eli velan. Jos maatalous on päästetty nurin, uudelleenaloitus vaatii myös ammattitaitoa. Mistä sen ensihätään saa ellei ole samat henkilöt kyseessä?

        Tukien kokonaan poistaminen ja näin jussille kohtuu korvaus työstä markkinaehtoisesti maksaa suomalaiselle n. 400€/lärvi/v. Tuo säästyy veronmaksajilta tukien lopettamisella tuplasti. Totuus on vaan ettei tuo markkinavetoinen monellekaan jussille kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukien kokonaan poistaminen ja näin jussille kohtuu korvaus työstä markkinaehtoisesti maksaa suomalaiselle n. 400€/lärvi/v. Tuo säästyy veronmaksajilta tukien lopettamisella tuplasti. Totuus on vaan ettei tuo markkinavetoinen monellekaan jussille kelpaa.

        Hyvä kommentti.


    • Anonyymi

      Vihreät eivät piittaa vaikka puolet suomalaisista kuolisi nälkään, kunhan matut saavat kuusi ateriaa päivässä.

      Halal-lihalle jo ollaan etsimässä salakuljetusreittejä Suomeen, jos normaalia lentorahtia ei voikaan päivityäin tuoda.

      Suomalaisilta lihan syönti kielletään.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo putte sen jotenkin järkkää.


      • Anonyymi

        Ei lihansyöntiä ole kielletty.


      • Anonyymi

        Linkit väitteisiisi, muutoin mutua.


    • Anonyymi

      Huoltovarmuus ajetaan alas.
      Käteinen myi jo varmuusviljat.

      EU, globalistit - teki pitkää projektia.

      Kohta loppuu ulina, kun ruoka loppuu.


      KOITTAKAA GLOVALISTIT NYT O S T A A
      RUOKAA ... mistä?

      • Anonyymi

        Ai käteinen möi? Tuota en muista mutta uskon sen.


      • Anonyymi

        Myi ja poltatti loput.

        Katainen ja vapaavuori - 6 pac

        käteinen on berliinin horo,
        käytöksen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai käteinen möi? Tuota en muista mutta uskon sen.

        Kataisen hallituksen aikana Suomen varmuusvarastot, ainakin viljan osalta, ajettiin alas. Sitä vietiin ulkomaille polkuhintaan ja luultavasti loput käytettiin lämpöverkostossa polttoaineena. Toiminnan alasajoon muistelen syyksi kerrotun, ettei nykyaikana ole mitään tarvetta viljan varastointiin. Kannattaa muistaa, että WEF: n sivuilla on kerrottu Jyrki Kataisen olevan ko. järjestön jäsen ja kuvakin sen todistaa. Tämän systeemin päämäärä on ajaa alas kansallisvaltiot, jolloin he voivat ottaa sen kaikki varat käyttöönsä ja valjastaa ihmiset orjikseen. Suomesta on loppu jo kaikki muu, paitsi vesivarat. Ne tulevatkin olemaan kiinnostava kohde kansainvälisesti. Kiinnostavampi kuin öljy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kataisen hallituksen aikana Suomen varmuusvarastot, ainakin viljan osalta, ajettiin alas. Sitä vietiin ulkomaille polkuhintaan ja luultavasti loput käytettiin lämpöverkostossa polttoaineena. Toiminnan alasajoon muistelen syyksi kerrotun, ettei nykyaikana ole mitään tarvetta viljan varastointiin. Kannattaa muistaa, että WEF: n sivuilla on kerrottu Jyrki Kataisen olevan ko. järjestön jäsen ja kuvakin sen todistaa. Tämän systeemin päämäärä on ajaa alas kansallisvaltiot, jolloin he voivat ottaa sen kaikki varat käyttöönsä ja valjastaa ihmiset orjikseen. Suomesta on loppu jo kaikki muu, paitsi vesivarat. Ne tulevatkin olemaan kiinnostava kohde kansainvälisesti. Kiinnostavampi kuin öljy.

        Lahden kaupunki myy pihjavetensä aasiaan.

        Suomen kaikilla päättävillä paikoilla istuu idiootteja.


    • Anonyymi

      Olen laittanut merkille että leipähyllyt näyttää jotenkin tyhjemmiltä jo tässä tilanteessa jossa olemme. Oletteko havainneet samaa?

      • Anonyymi

        Huomasin täysjyväruisleivän maistuvan pullalla. Pussiin oli ilmestynyt pieni merkintä "saattaa sisältää muutakin viljaa". Eli nähtävästi on pitänyt alkaa jatkamaan leipää vehnällä.


      • Anonyymi

        Vesi on lopussa kaupoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vesi on lopussa kaupoista.

        Aina voi lunta sulattaa kun sitä vielä on, lisäksi siinä on hyvä sähkövaraus hyväksi kukkien kasteluun ja hiusten pesuun, parempi kuin vesijohtovesi.


    • Anonyymi

      Hinnat nousee kuluttaja kärsii maanjussi vaan rikastuu veronmaksajien rahoilla.
      Nytkään ei Suomi tuota sitä mitä syö , voikukalla ei ihminen elä.

    • Anonyymi

      Ei tule ruokapulaa, eikä varsinkaan työvoimapulaa. Ukrainasta tulee runsaasti työvoimaa maatalouteen. Saa jokainen viljelijä mansikkansa, siitähän tässä on kyse.

    • Anonyymi

      Great Reset pandemia,sota,nälänhätä,ilmastokriisi,energiakriisi,talouskriisi jne,jne,jne 😂🤣

      • Anonyymi

        Toteuttaako tuo Great Reset kaaosteoriaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toteuttaako tuo Great Reset kaaosteoriaa?

        Sillä kaaoksellahan se ajetaan sisään. Ja alku alkaa olla jo hyvällä mallilla. Puuttuu enää pankkisektorin alasajo.


    • Anonyymi

      tukijussiksi haukkuminen loppuu luulisin noin viikon syömättäolemisen jälkeen, sitten onkin hiljaisempaa jonkin aikaa.

    • Anonyymi

      Minä puolustan maataloutta vaikka ne punainen olen. Minä kun olen kuullut persuilta että kannattavat ulkoa tuotua ruokaa.

    • Anonyymi

      Ruokapula!?!

      Suomi VEI elintarvikkeita Venäjälle, ei TUONUT! :/

    • Anonyymi

      Ruotsissa dieselin hinta jo 2,30€/ltr

      .... nyt äkkiä ottamaan mallia Ruotsista 😄

    • Anonyymi

      Nykyajan lähiruoka tarkoittaa sitä et se on kuskattu toiselta puolelta maapalloa ilmastoa säästäen 😂🤣

      • Anonyymi

        Totta, nykyäänhän sanotaan, että : maailma on pieni ! Silloin se väkisinkin on lähiruokaa. Kysykää vaikka vihreiltä.


    • Anonyymi

      Suomi tuottaa hiukan enemmän ruokaa mitä käytetään. Nyt se on arvossaan.

      • Anonyymi

        Kyllä sitä tuotantoa tuetaankin, ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Tulee viljasta pulaa maanviljelijä kunniassa saako vihervasemmisto leipää

      • Anonyymi

        Persuporvari taas jauhamassa vihervassareita joita näkee kaikkialla.


      • Anonyymi

        Tukevatko vihreät edes maanviljelyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuporvari taas jauhamassa vihervassareita joita näkee kaikkialla.

        Vihervassuja on suunnilleen puolet kansasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihervassuja on suunnilleen puolet kansasta.

        Tai kolmannes. Demareita 18 prosenttia, vihreitä noin 9, vasemmistoliittoa samaa suuruusluokkaa. 35 prosenttia suunnilleen on varsinaisia vihervassuja. Rkp nostaa lukua neljänkymmenen prossan hujakoille. Sitten kun lasketaan uusvasemmistolaiset kokoomus ja kepulit, luku on musertava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kolmannes. Demareita 18 prosenttia, vihreitä noin 9, vasemmistoliittoa samaa suuruusluokkaa. 35 prosenttia suunnilleen on varsinaisia vihervassuja. Rkp nostaa lukua neljänkymmenen prossan hujakoille. Sitten kun lasketaan uusvasemmistolaiset kokoomus ja kepulit, luku on musertava.

        Ei tässä maassa ole kuin 20 prosenttia oikeistolaisia jos tarkemmin asiaa tarkastellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä maassa ole kuin 20 prosenttia oikeistolaisia jos tarkemmin asiaa tarkastellaan.

        Tai ehkä vähän yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai kolmannes. Demareita 18 prosenttia, vihreitä noin 9, vasemmistoliittoa samaa suuruusluokkaa. 35 prosenttia suunnilleen on varsinaisia vihervassuja. Rkp nostaa lukua neljänkymmenen prossan hujakoille. Sitten kun lasketaan uusvasemmistolaiset kokoomus ja kepulit, luku on musertava.

        Kokoomus ja kepu ovat siis muuttuneet vasureiksi. Heidän politiikka on käytännössä samaa kuin varsinaisilla vihervassuilla. Sama ilmastomuutosöyhötys, sama liittovaltiokiima (kommunistinen liittovaltio), sama maahanmuuttopolitiikka. Ei välitetä vakavasta uhasta joka esimerkiksi jengiväkivalta on. Sama erään uskonnon mielistely.


    • Anonyymi

      Vihervassarit on viljelijöitä ne kasvattaa hamppua 😂🤣

    • Anonyymi

      Tämä ketju on esimerkki venäjän ja venäjämielisten informaatiovaikuttamisesta.

      Tarkoitus on rikkoa Suomen yhteiskuntaa sisältä päin. Tämä ei tule onnistumaan, tilalliset muistakaa tämä.

      Suomessa arvostetaan maataloutta kaikin puolin ja tilallisten on se ukottava ja ymmärrettävä. Älkää antako venäjätrollien viedä keskustelua vaan ohjatkaa keskustelu myönteiseen suuntaan.

      Kiitos.

      • Anonyymi

        On se ihme homma, jos paljastaa päättäjien hölmöilyt
        onkin komukan mielestä ”venäjän trolli”.

        Itse teet parhaillaan pahinta myyräntyötä tälle maalle ja kansalle.
        Korruptio syö aina lopulta koko maan,
        se kääntyy itseään vastaan.

        kataisen hallinto todella POLTTI varmuusviljat ja
        aloitti varmuusvarastojen alasajon.

        MIKÄ SIINÄ LIIMALETISSÄ VIEHÄTTÄÄ?
        Pahuus? Itsekkyys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihme homma, jos paljastaa päättäjien hölmöilyt
        onkin komukan mielestä ”venäjän trolli”.

        Itse teet parhaillaan pahinta myyräntyötä tälle maalle ja kansalle.
        Korruptio syö aina lopulta koko maan,
        se kääntyy itseään vastaan.

        kataisen hallinto todella POLTTI varmuusviljat ja
        aloitti varmuusvarastojen alasajon.

        MIKÄ SIINÄ LIIMALETISSÄ VIEHÄTTÄÄ?
        Pahuus? Itsekkyys?

        Hyvä kommentti.


    • Anonyymi

      Mistä punikki saa leipää

    • Anonyymi

      15000 tehokasta maatilaa riittäisi Suomessa

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe