"Surmata" sanan monet tulkinnat!

Anonyymi

Ateistille, jos joku tekee rikoksen häntä vastaan, rangaistus on viedä ihmiseltä ihmisarvo, kaikki tittelinsä ja tehdä rikkoneen jumalalle patsas.
Varkaalle, jos joku tekee rikoksen häntä vastaan, rangaistus on viedä ihmiseltä
rahat, kaikkikin rahansa.
Murhaajalle, jos joku tekee rikoksen häntä vastaan, surmata on rikkoa ihmiseltä
hänenkin ruumiinsa.
Huorintekijälle, jos joku tekee rikoksen häntä vastaan, on sairastuttaa hänet ja raiskata hänenkin omaisensa.
Lepopäivän rikkojalle, jos joku tekee rikoksen häntä vastaan, on pitää hänet pitkäänkin valvomaan.
Sille joka himoitsee jotakin muilta, surmataan, himoitsemalla häneltäkin myös jotakin.
Hän, joka ei rakasta vihollistaan, sen vihollinen rakastaa häntä.
Se joka ei ylpeile voitoistaan, sille tulee kunnia hävitä.
Joka ei tee virheitä, ei opi enää mitään edes hiukkasen uutta
MUTTA: "Joka rakastaa rakkaimpiaan, se pistää vihollisen vihaamaan vihollistaan."
Joka saa erilaisen päätelmän kuin minä, kertokoon, tai unohtakoon koko asian.

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Kaaos" iskee kaikkein vihaisimpana sen kimppuun, silloin tällöin edes, joka luulee, että KAIKEN voi järjestää kauniiksi. "Järjestys" vihastuu silti vain siitä, että todellisuutta väitetään olemattomaksi. Millä nimellä suomalaiset noita Jumalia kutsutavat, ne meillä vasta käsitteitä? Ei tarvitse varsinkaan kaaosjumalalle, osua tarkkaan nimisamaistukseen. Ihminen ilmentää heitä informaatiossaan ja vaistomaisestikin oppimissa taidoissaan... Minun käsittääkseni ei ole pakko edes luulla heitä ihmisiksi, ei edes yhdeksi ihmiseksi.

    • Anonyymi

      Se, joka sanoo EI sodalle, ei riitä, että änkyttää koko ajan vain ei, mutta jos hänen ennustuksensa toteutuu, niin saatetaan jättää henkiin, edes onnistumisensa takia. Mutta joka sanoo KYLLÄ sodalle, ei riitä, että änkyttää koko ajan vain kyllä, mutta jos hänen ennustuksena toteutuu, niin saatetaan jättää henkiin, edes onnistumisensa takia, omalle valtakunnalleen epätoivoa lietsoneena koijarina.
      Mutta joka ei sano kumpaakaan, hän ei joko kuullut/nähnyt/ymmärtänyt edes asiaa, mutta vaarassa menettää silti kokonaan sen kyvyn, millä näitä asioita aistitaan ja pähkäillään. "Jollle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan".
      Se joka antaa päätäntävallan muille, saa edelleenkin olla heidän orjinaan/palvelioinaan/lapsinaan... Ei tavallista kansaa siitä syytetä, että ei tiennyt mitään esim. sodan syistä, mutta jos oppivelvollisuus vaatii tietämään, niin sen jälkeen syytetään.

    • Anonyymi

      AVION RIKKOMINEN on yhtä suuri synti - ainakin Jeesuteliojden(ittekin) mielestä kuin vaikkapa APINAAN tai SAMAAN SUKUPUOLEEN, SEKSUAALISESTI sekaantuminen. Ja siksi Suomen LAKI ei ole kieltänyt kumpaakaan?! Ja siitäkin syystä, että tämä nykyinen sukupolvi(on ollut yli 2000 vuotta) enemmistöltään avionrikkoja sukupolvi - niin Jeesus väitti. Muita syntejä tehneet ovat vikisevä vähemmistö vasta. Jopa Varkailla on Suomessa vaikeaa - voivat käräyttää kenet hyvänsä haluavat, ne kauppiaat, VAIKKA tuo huoruus oli kai vain silti Israelin tuolloinen tilanne, ITSE VEIKKAAN, että Suomessa on enempi on syntisistä rehellisesti hynävarkaita? MIKSI? Ei valtio pysty(koskaan!) jokaiselle heidän omaa työ/eläkepalkkaansa liian tarkasti laskemaan, tavallisilla palkansaajilla on OMA vastuu siitä kuinka montaa köyhää ottavat suojelukseensa, jos on liikaa jopa keskiluokkaisellakin palkkaa, ettei hynäköyhä joudu koulutuksensa vastaiseen yhteiskuntapalvelukseen, vankilaan, tai pankkien vihaamaan veljkajärjestelyyn. Minulla on omakohtaisia kokemuksia noista. Ja tulossa lisää, epäilemättä.
      Jos ottaa kaikki rahat itselleen, mitä työnantaja ja valtio maksaa vaikka ei tarvitse mitään länsimaan tuotettakaan enää heti, kannattaa antaa kaverille tai mamullekin edes se, minkä uskoo voivansa antaa, vaikka joskus oman riskaabelisti oman nälkäkuolemankin uhalla. Se on vain totta, että tavallinen palkollinen on Suomessa joskus erotettu jopa ammattiliitostaan, jos se on antanut omaisuuttaan vähävaraiselle, tuo tuomio teoriassa pitäisi viedä ehkä seuraavaan oikeusasteeseen, jos uskalsi ruveta riitelemään itseään hynärikkaampien kanssa.
      Itse työskentelen mielenterevseläkeläisenä, ja se on tietenkin hullhuhko määritelmä, koska en ole vanhakaan vielä, enkä omaa ammattitaitoani vastaavissa asioisssa edes työkyvytön. Opiskeluni yliopistossa samaankin aikaan(ammatikoulu on myös käytynä) on silti hiukan kesken, tms...Armeijan kertausharjoituksiin joutuminen, olisi ollut minun tapauksessa, liian vaarallista, kaikille ihmisille...
      Nimittäin jos yhden ihmisen tottelemattomuus toi synnin, niin mitä se auttaa Jumalaakaan tuomita sellaista, joka olisi pistetty sellaiseen paikkaan, missä ei edes ollut mahdollista olla ikuisesti "synnitön"...

    • Anonyymi

      Kristityt opettavat tällaista:

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe