"Superauto" vs. 7 henkilön katumaasturi

Anonyymi

23

163

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tuo Model X Plaidkään mikään tavisauto ole. Tällä hetkellä sille ei edes ole Suomi-hintaa Teslan sivuilla, mutta se todennäköisesti maksaa vähintään 130 000 euroa. Kyseessä on Teslan yksi huippumalleista, ei mikään halpisauto.

      On ihan sama mikä noista voittaa kiihdytyksissä, kun kummatkin ovat liian kalliita. Eikä kiihtyvyys ole tavisautoa ostavalle erityisen tärkeä asia muutenkaan...

      • Anonyymi

        Ai hitto! 130000€ saisin 10 autoa joilla ajelisin yhteensä 70v. Jäisi vielä rahaa pieniin korjauksiinkin.


      • Anonyymi

        Niin, autojen kiihtyvyydestä tuli toisarvoinen kriteeri heti kun markkinoille tuli Tesla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, autojen kiihtyvyydestä tuli toisarvoinen kriteeri heti kun markkinoille tuli Tesla...

        Kiihtyvyys on ollut useimmille ihmisille jo ennen Teslaa. Katso vaikka myydyimpien mallien, ei siellä paljon vauhtihirmuja. Yleensä ihmiset ostaa perusauton pienellä moottorilla. Kiihtyvyys ei ole tärkeä asia.

        Aivan sama juttu on jopa Teslankin kohdalla, ylivoimaisesti eniten myydään siinäkin hitainta ja halvinta mallia.


    • Anonyymi

      Pistäpä Dacia Spring Electric varttimailille viivasille minkä tahansa saman kokoluokan uuden polttisauton kanssa, niin nähdään kuinka leluja sähkikset onkaan…!

      • Anonyymi

        Naurettava peli toi Dacia Spring Electric price and specifications - EV Database
        https://ev-database.org › car › Dacia-S...
        Performance ; Acceleration 0 - 100 km/h *, 15.0 sec ; Top Speed, 125 km/h ; Electric Range *, 170 km ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava peli toi Dacia Spring Electric price and specifications - EV Database
        https://ev-database.org › car › Dacia-S...
        Performance ; Acceleration 0 - 100 km/h *, 15.0 sec ; Top Speed, 125 km/h ; Electric Range *, 170 km ...

        Silti tuo kaupungissa (mihin tuo on tehty) jättää tavalliset polttikset valoihin... 0-50 kmh kiihtyvyys on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti tuo kaupungissa (mihin tuo on tehty) jättää tavalliset polttikset valoihin... 0-50 kmh kiihtyvyys on hyvä.

        Olis kiva tietää se varttimaililla ilmoitettava 60ft aika? Jostain syystä en usko et toi 0-50kmh aika on edes kohtuullinen. Polttikset kiihtyy hetposti 0-100 alle5s aikoja. paljos niillä mahtaa olla 0-50 ajat? Ihan noin vertailumielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti tuo kaupungissa (mihin tuo on tehty) jättää tavalliset polttikset valoihin... 0-50 kmh kiihtyvyys on hyvä.

        Vähän kyllä epäilen jättääkö.

        Lähteestä riippuen Springin 0-50 km/h kiihtyvyys on 5,6s - 5,8s. Polttispuolelta esimerkkinä TM:n mittaus uudelle Yaris Crossille vastaavasti on 4,4 s, ja tuo Yaris on kuitenkin sieltä polttisten hitaimmasta päästä (0-100 km/h kuitenkin yli 13s).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kyllä epäilen jättääkö.

        Lähteestä riippuen Springin 0-50 km/h kiihtyvyys on 5,6s - 5,8s. Polttispuolelta esimerkkinä TM:n mittaus uudelle Yaris Crossille vastaavasti on 4,4 s, ja tuo Yaris on kuitenkin sieltä polttisten hitaimmasta päästä (0-100 km/h kuitenkin yli 13s).

        Et ole selvästi sähköautolla koskaan ajanut... Tuo dacia on käytännön liikenteessä kymmenen metriä jo mennyt kun olet saanut polttikseen vasta liikahtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole selvästi sähköautolla koskaan ajanut... Tuo dacia on käytännön liikenteessä kymmenen metriä jo mennyt kun olet saanut polttikseen vasta liikahtamaan.

        Olen ajanut Leafilla ja Mii Electricillä, ja olen itse asiassa samaa mieltä siitä että Spring todennäköisesti heti lähdössä ottaa sen autonmitan etumatkaa, mutta sitten esimerkin Yaris menee ohi että heilahtaa ennen kuin vauhtia on se 50 km/h.

        Mii Electricin vastaava aika (0-50 km/h) näyttäisi olevan vain 3,4s, eli Spring tulee olemaan huomattavasti tehottomampi kuin mikään tällä hetkellä myynnissä olevista sähkiksistä. Käytännössä siinä ajassa missä Mii saavuttaa 50 km/h, on Daciassa vasta 30 km/h. Nopea liikkeellelähtö ei auta jos tehoa vaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti tuo kaupungissa (mihin tuo on tehty) jättää tavalliset polttikset valoihin... 0-50 kmh kiihtyvyys on hyvä.

        Ei se 0-50km/h kiihtyvyyskään tuossa Springissä mikään erinomainen ole, 5,8 sekuntia. Tavallinen dieselGolf kiihtyi Tekniikan Maailman testissä tasan viiteen sekuntiin jo vuonna 1977!

        http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_(17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti tuo kaupungissa (mihin tuo on tehty) jättää tavalliset polttikset valoihin... 0-50 kmh kiihtyvyys on hyvä.

        Kiihtyvyyteen ja suorituskykyyn yleensä vaikuttaa kai eniten tehopainosuhde, ja sehän tuossa Daciassa on surkea, noin 30kg/kW.
        45 heppaa per tonni karkeesti. Kilpailevissa polttiksissa on 70-100 heppaa per tonni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se 0-50km/h kiihtyvyyskään tuossa Springissä mikään erinomainen ole, 5,8 sekuntia. Tavallinen dieselGolf kiihtyi Tekniikan Maailman testissä tasan viiteen sekuntiin jo vuonna 1977!

        http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Golf_(17)

        Kiihtyy joo, mutta saa kuski olla tarkkana normi liikenteessä polttiksella.
        Sähköauton etu on se, että lappu lattiaan ja mennään samalla sekunnin kymmenyksellä, mika polttiksella vaan ei onnistu.
        Nimenomaan käytännön ajo kaupunkiliikenteessä sujuu heikollakin sähköautolla joutuisammin kuin kierroksia vaativa ja oikean vaihteen tarvitseva polttis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut Leafilla ja Mii Electricillä, ja olen itse asiassa samaa mieltä siitä että Spring todennäköisesti heti lähdössä ottaa sen autonmitan etumatkaa, mutta sitten esimerkin Yaris menee ohi että heilahtaa ennen kuin vauhtia on se 50 km/h.

        Mii Electricin vastaava aika (0-50 km/h) näyttäisi olevan vain 3,4s, eli Spring tulee olemaan huomattavasti tehottomampi kuin mikään tällä hetkellä myynnissä olevista sähkiksistä. Käytännössä siinä ajassa missä Mii saavuttaa 50 km/h, on Daciassa vasta 30 km/h. Nopea liikkeellelähtö ei auta jos tehoa vaan ei ole.

        "Olen ajanut Leafilla ja Mii Electricillä, ja olen itse asiassa samaa mieltä siitä että Spring todennäköisesti heti lähdössä ottaa sen autonmitan etumatkaa, mutta sitten esimerkin Yaris menee ohi että heilahtaa ennen kuin vauhtia on se 50 km/h."

        Mutta, kaupunkiliikenteessä seuraavat valot ovat heti edessä, täten esim. kaistan vaihdot liikennevalojen jälkeen ovat helpompia heikollakin sähköautolla, eli kaupunkiajelu on sujuvampaa. Vaihteiden vaihdot ja alaväännön puute saavat polttiksen kaupunkiliikenteessä paljon kankeammaksi kuin mitä on heikkokin sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis kiva tietää se varttimaililla ilmoitettava 60ft aika? Jostain syystä en usko et toi 0-50kmh aika on edes kohtuullinen. Polttikset kiihtyy hetposti 0-100 alle5s aikoja. paljos niillä mahtaa olla 0-50 ajat? Ihan noin vertailumielessä?

        Siis heti vertaat markkinoiden heikointa sähköautoa nopeimpiin peruspolttiksiin... niinpäniin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ajanut Leafilla ja Mii Electricillä, ja olen itse asiassa samaa mieltä siitä että Spring todennäköisesti heti lähdössä ottaa sen autonmitan etumatkaa, mutta sitten esimerkin Yaris menee ohi että heilahtaa ennen kuin vauhtia on se 50 km/h."

        Mutta, kaupunkiliikenteessä seuraavat valot ovat heti edessä, täten esim. kaistan vaihdot liikennevalojen jälkeen ovat helpompia heikollakin sähköautolla, eli kaupunkiajelu on sujuvampaa. Vaihteiden vaihdot ja alaväännön puute saavat polttiksen kaupunkiliikenteessä paljon kankeammaksi kuin mitä on heikkokin sähköauto.

        Iso osa polttiksistakin alkaa kuitenkin olla automaattilaatikolla. Vanhemmissa bensavapareissa alavääntö ei ole kovin kummoinen, mutta uudemmat pienetkin (1,0-1,2l ) turbokoneet antavat jo alle 2000 kierroksella enemmän tehoa ulos kuin mikä on Springin maksimiteho (33 kW).

        No, totuus selviää kun Spring saapuu Suomeen ja koeajoon, mutta en yhtään ihmettelisi jos se tuntuu mopolta jopa kaupunkinopeuksilla.


    • Anonyymi

      Olipa lapsellinen ketju. Vain yksi järkevä kommentti.

      • Anonyymi

        Sellainen ketju, millainen aloitus.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut kortti reilut 30 vuotta, ja kilometrejä tulee noin 15 000 vuoteen.
      Kertaakaan en ole joutunut kilpailemaan valoissa kenenkään kanssa. Varmaan joku on joskus kiihdyttänyt vierellä nopeammin tai hitaammin, mutta se nyt olisi varmaan viimeinen kriteeri auton valintaan, että kumpi siinä lähti liukkaammin.

      • Anonyymi

        Juu, kiihtyvyys menetti heti paikalla merkityksen, kun sähköauto tittelin vei.

        Mutta eipä sitä joudu kiihdyttelemään kovin usein. On siitä silti tiukassa paikassa apua, tosin melko harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kiihtyvyys menetti heti paikalla merkityksen, kun sähköauto tittelin vei.

        Mutta eipä sitä joudu kiihdyttelemään kovin usein. On siitä silti tiukassa paikassa apua, tosin melko harvoin.

        ”Juu, kiihtyvyys menetti heti paikalla merkityksen, kun sähköauto tittelin vei.”
        Päinvastoin, tuon tässäkin ketjussa mainitun Dacia Springin kiihtyvyys on ollut hyvinkin suosittu puheenaihe jo varmaan vuoden, vaikkei ainuttakaan sellaista ole edes Suomessa! Joten kyllä sillä selvästikin merkitystä on😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, kiihtyvyys menetti heti paikalla merkityksen, kun sähköauto tittelin vei.

        Mutta eipä sitä joudu kiihdyttelemään kovin usein. On siitä silti tiukassa paikassa apua, tosin melko harvoin.

        Myyntilistojen perusteella kiihtyvyydellä ei koskaan ole ollut suurtakaan merkitystä. Eniten myydyt autot ovat pelkkiä perusautoja ja niitä myydään eniten pienimmällä moottorilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofian ökyilyt on loppu

      Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      257
      5071
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

      Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      306
      2177
    3. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

      Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      442
      1863
    4. Stefan Thermanin käräjät on 16/6. On jännät ajat miehellä edessään.

      Neljä syytettä on nyt edessä, laittomasta uhkailusta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta törkeästä kotirauhan rikkomisesta ja ampuma-aserikoksesta
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1183
    5. Mitä kummaa tapahtui, että Suomalaiset yhtäkkiä Natoon haluaisivat?

      Ulkomailla ihmetellään, "mikä teihin rauhanomaisiin suomalaisiin oikein meni kun, yht'äkkiä sotahulluiksi muutuitte"? Erittäin hyvä kysymys joka pitäi
      Maailman menoa
      570
      1110
    6. Nytkö se taas alkaa - apinarokko ja rokotuspainostus

      Valmistautukaa concoy väki. Wef ja muut globalistit eivät saaneet koronalla tarpeeksi kiusattua ihmisiä. Nyt pukkaa kuitenkin taas uutta riesaa: htt
      Maailman menoa
      221
      1006
    7. Onko meillä tilanne mies

      Vai kuvittelenko vaan? Onko puoleltasi kaikki täysin ohi?
      Ikävä
      61
      955
    8. No niin.. nyt ihan vakavasti..

      Haluisitko mies nähdä ja jutella ihan oikeasti? Kun mä haluisin.. voisitko antaa jonkun vihjeen. Tiedän että oot täällä, mut en tiedä että miksi sä tä
      Ikävä
      56
      857
    9. Oot sekottanut mut

      Enkä enää tiedä miten päin olla, kiitos tästä ärsyttävän ihana mies 🙃🥰🔥😤🤯😞
      Ikävä
      37
      837
    10. Ajatus on nähdessä

      Jutella ja sopia ajankanssa keskustelu edes kerran, selkiyttäisi asioita. Vain kasvotusten, vain sinulle. Katoamalla päätät toisin, oletko ihan varma
      Tunteet
      51
      741
    Aihe