Kokoomus vaatimalla ja kieroudella pelasi Tampereelle miljardin euron ratikan, joka on osoittautunut ennakkovaroitusten tapaan täydelliseksi katastrofiksi.
Myös Lauri HeIkeä tästä muistutettiin.
Oikeusvaltiossa on tapana maksattaa vahingot niiden aiheuttajalla. Tämä pätee myös ratikkavirheeseen, joka on kokoomuksen hanke.
Maksakoot sitten vaikka puoluetuestaan, mutta jostain on kokoomuslaisten kaivettava kuvettaan. Tarvittaessa on pakkolunastettava kokoomuslaisten firmoja, jotta vahingot saadaan maksettua.
Lisäksi Tampereen kaupungin on tehtävä suunnitelma kuinka raitiotiestä hankkiudutaan eroon. Turku teki tämän jo 50 vuotta sitten. Olivat tässä suhteessa paljon tamperelaisia fiksumpia.
Kokoomus laitettava maksamaan Tampereen ratikkasekoilu
77
682
Vastaukset
- Anonyymi
samaa mieltä myös aikoinaan sanottiin että 4-6 vuoden jälkeen tampere-talo alkaa tuottaan ei varmaan tuota joka vuosi kaupunki maksaa sama ratikka ei ikinä tuota joka vuosi tarvii veronmaksajien rahoja eikös yleensä tuottamaton yritys lopeteta tai mene konkkaan mut ei nämä ja jos politikoiden pitäin korvata mokansa oppisivat puhuun kuten koivisto aikoinaan sanoi telkus että inkeriläiset on oikeasti paluumuuttajia heti tuli noin 14.000 tuhatta yli 65 vuotiasta suomeen tarvivat loppuelämänsä asunnot .eläkkeet .ja sosiaalituet eivät ole maksaneet veroja tänne mut ei koivisto mitää maksanu sitten sipilä lupas asuntonsa pakolaisille heti tuli 15.000 tuhatta asunnontarvitsijaa rajalle tarvivat sosiaalituet ,ilmaisen ruuan ja majoituksen.ja tulkit ja kaikki muut mut sipilä siirtyi taka-alalle eikä maksa mitää aiemmin liikanen järkkäs laman pakeni euu-virkaan tuli takasi kun vanhala oli suomen pankin johtaja meni ok mut liikanen oli puol vuotta johdos kun haastateltiin niin se sano ei mene hyvin pitää säästää miten tollanen voi päästä johtajaksi iiro viinanen teki -90 luvun laman esko ahon kans nyt niiltä kysytään neuvoja ei o totta mut tyhmä kansa äänestää aina valehtelijat jatkoon
- Anonyymi
En ymmärrä kirjoituksestasi läheskään kaikkea, enkä ole siitä huolissani, mutta jos kerran ratikka on yhtä turmiollinen kaupungin taloudelle kuin Tampere-talo, niin se on aivan loistava asia.
Tosin toistaiseksi suurin haitta, jonka ratikka on aiheuttanut, on joidenkin yksilöiden henkisen hyvinvoinnin lopullinen romuttuminen. Sen aiheuttamat lieveilmiöt, kuten sekavat kannanotot, ovat lähinnä pikkujuttu kaikille meille muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä kirjoituksestasi läheskään kaikkea, enkä ole siitä huolissani, mutta jos kerran ratikka on yhtä turmiollinen kaupungin taloudelle kuin Tampere-talo, niin se on aivan loistava asia.
Tosin toistaiseksi suurin haitta, jonka ratikka on aiheuttanut, on joidenkin yksilöiden henkisen hyvinvoinnin lopullinen romuttuminen. Sen aiheuttamat lieveilmiöt, kuten sekavat kannanotot, ovat lähinnä pikkujuttu kaikille meille muille.Onko sinulla minkäänlaista käsitystä, kuinka paljon Tampere-taloa rahoitetaan veronmaksajien rahoilla?
Onko se mielestäsi "loistava asia"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla minkäänlaista käsitystä, kuinka paljon Tampere-taloa rahoitetaan veronmaksajien rahoilla?
Onko se mielestäsi "loistava asia"?Kyllä se vuosittainen 40-50 miljoonan euron positiivinen vaikutus kaupungin talouteen on mielestäni loistava asia. Oletko eri mieltä?
- Anonyymi
Ensinnäkin ratikka ei maksa miljardia eikä se ollut alunperin kokoomuslainen hanke. Kokoomus lupasi tukea ratikkaa, jos se saa tunnelinsa. Kokoomus, vihreät ja 4 demaria äänestivät tunnelin puolesta.
Ennen kuntavaaleja demarit mainostivat vaalimainoksessaan, että "Ei tunnelille, kyllä palveluille". Tunnelia ei olisi rakennettu, jos ei olisi ollut neljää demaria, jotka lipesivät rivistä ja äänestivät Kyllä tunnelille.
Toi on käsittämätöntä, että kaupunkiin rakennetaan kokoomusvetoisia hankkeita toinen toisensa perään, mutta ihmisiä palveleva ratikka on joillekin vihan kohteena. Kaikenmaailman keskusareenoja, maauimaloita ja jalkapallostadioneja kyllä saadaan, mutta ihmisiä palveleva ratikka on joillekin kauhistus.- Anonyymi
Palstan kokoomuslainen vaikuttaa päivä päivältä enemmän venäläiseltä rahoittajaltaan, kun kirjoittelee todellisuuteen verrattuna täysin päinvastaisia kommenttejaan ammattitrollin tavoin.
Sinut on kyllä merkattu, eikä kokoomus venäläisine kumppaneineen pääse luikertelemaan vastuustaan.
Ainahan te väitätte edustavanne jotain muuta, mutta raitiotiehullutus on yhtä läpinäkyvä kokoomuskusetus kuin ukrainalaisten väittäminen natseiksi rahoittajanne taholta.
Kokoomus vie ratikan myötä Tampereen täystuhoon. Sähkölaitos myytäneen jo tänä vuonna. - Anonyymi
Vihreät halusivat ratikan, kokoomus tekosaaren Näsijärveen. Vaihtokauppa. Jotta Kokoomus sai Näsijärveen tekosaaren, Vihreät suostuivat siihen ja saivat ratikkansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan kokoomuslainen vaikuttaa päivä päivältä enemmän venäläiseltä rahoittajaltaan, kun kirjoittelee todellisuuteen verrattuna täysin päinvastaisia kommenttejaan ammattitrollin tavoin.
Sinut on kyllä merkattu, eikä kokoomus venäläisine kumppaneineen pääse luikertelemaan vastuustaan.
Ainahan te väitätte edustavanne jotain muuta, mutta raitiotiehullutus on yhtä läpinäkyvä kokoomuskusetus kuin ukrainalaisten väittäminen natseiksi rahoittajanne taholta.
Kokoomus vie ratikan myötä Tampereen täystuhoon. Sähkölaitos myytäneen jo tänä vuonna.Sähkölaitosta ei kannata kaupungin myydä , mutta uusi jätteenpolttolaitos Tarastejärvelle , jotta ne 50 vuoden ajan haudatut jätteet saadaan hävitettyä turvallisesti. Nykyään on polttolaitoksia jotka muuttavat palavan aineen sähköksi . Tuo haudattu jätevuori Tarastejärvellä. Siinähän ei voi oikeastaan edes puhua hautaamisesta vaan keosta joka on 50 metriä korkea. Silloin kun nykyinen polttolaitos rakennettiin, niin vaihtoehtona oli laitos joka myös lämmön lisäksi tuottaa sähköä, mutta silloin pidettiin jätteiden häiriötöntä palamista tärkeänä, sillä jätteiden hautaamislaki pisti jo päälle ja kielsi maahan hautaamisen ja Tampere myöhässä kuten aina joutui maksamaan miljoonia siitä että jätteitä vietiin jopa Ruotsiin saakka poltettavaksi.
- Anonyymi
No muuta aloittaja vaikka Sallaan asumaan niin ei tarvi ratikoista kärsiä, sen kun vaan potkukelkalla mennä lippaset siellä sitte.
- Anonyymi
Pakkoko Tampereella on asua, muuttakaa ratikafoobikot vaikka Kärsämäelle tai Ilomantsiin niin ei tarvi ratikoita kattella.
- Anonyymi
Muuta itse, ilmapiiri raikastuu täällä
- Anonyymi
Turkulaiset on muuten katunu vuosikymmenet sitä ratikkakiskojen purkamista
Ratikka on super suosittu,,,Oulu on suunnittelemassa ratikkaa myös. - Anonyymi
Aloittaja on vaan kade turkulainen.
Ei Tampereella asu idiootteja.- Anonyymi
Tuskin se turkulainen on, vaikka sillä pahoja henkilökohtaisia ongelmia onkin.
- Anonyymi
Kaarinasta kotoisin
- Anonyymi
Seuraavan kerran kun matkustan ratikalla sujuvasti etuoikeutettujen risteysten läpi, ajattelen sinua alamaisena ja itseäni kuninkaana.
- Anonyymi
Tamperelaisena en ratikalla aja. Enkä tule ajamaan. Fiksut äänestää jaloillaan.
Tampereelee pitäisi saada kansanliike. Ratikkavapaa kaupunki!- Anonyymi
Kyllä fiksut äänestää jaloillaan ja astuu ratikan kyytiin. Niin ajattelee myös suurin osa tamperelaisista. Mää kuljen ratikalla yleensä 2 matkaa viikossa eli yhden meno-paluumatkan. Kertaakaan ratikka ei ole ollut tyhjä tai lähes tyhjä.
- Anonyymi
Onhan Suomessa ratikkavapaita kaupunkeja pilvin pimein. Vain kahdessa kaupungissa on ratikka. Eikä Tampereellakaan ratikka aja joka kolkkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan Suomessa ratikkavapaita kaupunkeja pilvin pimein. Vain kahdessa kaupungissa on ratikka. Eikä Tampereellakaan ratikka aja joka kolkkaan.
Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.
- Anonyymi
Fiksut äänestää jaloillaan, koitahan mennä sitten kävelemään ratikkakiskoja pitkin kun kerran olet niin "fiksu". Katotaan kuinka pitkälle pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.
Se on lisännyt sitä jo viiskytseistemän kertaiseksi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.
Juuri näin tulee käymään Länsi-Tampereella, pari hullua pysäkkiä pitkän matkan takana vielä pääsee bussiin muutamalla sadalla metrillä korkeintaan nyt saa sitten pistää jalkaa toisen eteen joten taitaa pitää paikkansa että kävellen olisit jo perillä.
- Anonyymi
En käsitä miksi kukaan ratikkafobiaa poteva yleensäkkään edes asuu Tampereella tai Hesassa.
Tässä maassa on vaan kaksi kaupunkia joissa on ratikka ja satoja muita joissa sitä ei ole.
Passaa ratikkafoobikkojen muuttaa sitte vaikka Utajärvelle.
Mitäs täällä asuvat ratikkaa pelkäämässä ja valittamassa.- Anonyymi
Aika usein on asuntovelka ja työpaikka hankkittu ennen idioottipäätöksiä (tunneli, ratikka jne), ja asunnosta ei niin vain pääsekään eroon, jos ei saa fiksailtua rahoitusta kuntoon, esim. löytämällä sopiva asunto ja työpaikka toiselta paikkakunnalta.
Nämä ovat keskittämisen ongelmia, joista pääsisi eroon valtion toimesta, kun suosittaisiin enemmän hajasijoittamista. - Anonyymi
Liioittelua, että joku potisi jotakin ratikkafobiaa, vaikka ei pitäisikään ratikasta.
Ajattelen liikenteen toimivuutta, ratikka heikentää liikenteen toimivuutta ja se on paha se. Jos tarvitaan reittimuutoksia, bussireittejä on helppo muuttaa, mutta muutoksia ratikkareitteihin ei ole helppo tehdä saati rakentaa jonnekin uusia raiteita.
- Anonyymi
Jos vastustaa tahi pelkää ratikoita niin ohan se nyt herranjesta täysin typerää asua semmosella paikkakunnalla jossa on ratikka.
Sama ku sanoisi vastustavansa kerrostaloja ja asuisi kuitenkin Hervannassa..
Ei muuta ku muuttoauton nokka vaikka kohti Keuruuta sitte vaan.- Anonyymi
Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.
Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.
Se korruptio muuten todistetaan oikeaksi huomenna.
- Anonyymi
Outoa puhetta. Jotta valitsisi asuinpaikkansa jonkin ratikan olevaisuuden tai olemattomuuden vuoksi. Pinnallista ja naiivia ajattelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.
Typeriä päättäjiä, joita typerät kansalaiset ovat äänestäneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.
Grynderit osti rahalla luopiovaluutettujen äänet. Vastaavanlaista lahjontaa tehtiin myös tunnelipäätöksessä. Eihän Suomessa ja Tampereella esiinnyt korruptiota. Ei tietenkään, koska näin ihmisille uskotellaan. Maailman vähiten korruptoitunut kaupunki Tampere.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Grynderit osti rahalla luopiovaluutettujen äänet. Vastaavanlaista lahjontaa tehtiin myös tunnelipäätöksessä. Eihän Suomessa ja Tampereella esiinnyt korruptiota. Ei tietenkään, koska näin ihmisille uskotellaan. Maailman vähiten korruptoitunut kaupunki Tampere.
Onneksi ratikka on hyvä hanke, mutta tunneli ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ratikka on hyvä hanke, mutta tunneli ei.
Molemmat ovat yhtä arvottomia humpuukihankkeita. Samaa sarjaa Kansiareenan, Tampere talon ja Näsinneulan kanssa. Turhakkeita, joita ei kukaan tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmat ovat yhtä arvottomia humpuukihankkeita. Samaa sarjaa Kansiareenan, Tampere talon ja Näsinneulan kanssa. Turhakkeita, joita ei kukaan tarvitse.
Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.
Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.
Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.
Jos on joku muu vaihtoehto liikkumiseen, niin mieluimmin se kuin ratikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.
Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe.Niin onkin. Rahaa uppoaa ja joukkoliikenne mutkistuu. Tampereella on tilaa ratikan purku puolueelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.
Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe.Niin ja kääntyvät etupyörät, aikamoinen etu muutenkin risaisessa kaupunkikuviossa mutta ratikkaa ei käännellä menee mistä menee eikä poiketa voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typeriä päättäjiä, joita typerät kansalaiset ovat äänestäneet.
Johtuu siitä, ettei Tampereelta löydy yhtään viisasta. Silloin pitää tyytyä tyhmiin päättäjiin, mutta onneksi niiden tyhmyyttä ei tyhmät tamperelaiset huomaa.
- Anonyymi
Millä lailla ratikka on ollut katastrofi? Hyvinhän tuo on näyttänyt pelaavan. Ja mitä Turun ratikkaan tulee, niin kovaa vauhtiahan Turku puuhaa uutta ratikkaa.
- Anonyymi
Kun asun vehmaisiisa niin entinen 18 min kaupunki matka on nyt 36 minuuttia. Joukkoliikenteen syöttöverkko on hidas. Työpäivä venyi puolella tunnilla! Tämä vuodessa yli 400 tuntia lisää köröttelyä nyssesssä ja rassessa!!!!
- Anonyymi
Kaikki suhmurit kiistävät olleensa paikalla!
- Anonyymi
Missä kokoomus siellä tuho. Sehän on nähty Suomenkin taloudessa. Holkeri sai 1980-luvun lopulla Suomen lamaan, ja 2010-luku oltiin kymmenvuotisessa taantumassa, kun pääministerinä häärivät kokoomuskepuloiset.
Puoluehan ajaa siis 0,1 promillen asiaa, ja sen kannattajat ovat Suomen tyhmimpiä äänestäjiä.- Anonyymi
Työtätekeviä on suomessa enemmän kuin koskaan ennen historiassa, Mutta kaikki työttömät eivät pääse töihin, sillä yritykset saavat ottaa sitä osaavaa henkilökuntaa ympäri maailman vaikka Filippiineiltä.
- Anonyymi
Vihreät ne vasta tuhoajia ovat, Kaikki mihin he koskevat tietää huonoa normaalellle suomalaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtätekeviä on suomessa enemmän kuin koskaan ennen historiassa, Mutta kaikki työttömät eivät pääse töihin, sillä yritykset saavat ottaa sitä osaavaa henkilökuntaa ympäri maailman vaikka Filippiineiltä.
Työmoraali on filipiinoilla tosi hyvä.
- Anonyymi
Säälittävää katsottavaa kun tyhjä ratikkaa kolistelee tyhjässä keskustassa. Varsinkaan klo 18 jälkeen Tampereen vilkas cityelämä (heh) loppuu kun pitää ehtiä saunaan.
- Anonyymi
Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.
Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?
- Anonyymi
Ratikka onkin enemmän nähtävyys kuin kulkupeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?
Ja että joku valitisisi asuinpaikkansa sen mukaan, onko siellä ratikka vai ei, ihan muiden syiden vuoksi vaihdetaan asuinpaikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka onkin enemmän nähtävyys kuin kulkupeli.
Kyllä ratikka on nimenomaan kulkupeli. Sillä on tehty reilun puolen vuoden aikana yli miljoona matkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?
Ratikka ei ole epäluotettava. Sen luotettavuus on yli 90% eikä mikään muukaan liikennemuoto ole 100%:n luotettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ratikka on nimenomaan kulkupeli. Sillä on tehty reilun puolen vuoden aikana yli miljoona matkaa.
Siis yli viisi miljoonaa matkaa. Luotettavuusprosentti on noin 99,7%. Ilmankos jääräpäisimmät kaikenvastustajat ovat todella raivoissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.
Hommaa itse sellainen ratikka missä on sauna.
- Anonyymi
Ratikka purkuun!!!
- Anonyymi
Tarkoitit Turkuun?
- Anonyymi
Tampereella ei ole mitään ratikkasekoilua, vaan rakennustyöt ja liikenteen hoitaminen ovat sujuneet todella mallikkaasti.
- Anonyymi
Mihin koko ratikkaa edes tarvitaan ?
Onko Tampereella liikaa rahaa koska sitä riittää moiseen järjettömyyteen .- Anonyymi
Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.
Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua .Ratikka on Tampereen historian idioottimaisin kokoomushanke. Jopa kansiareenasta on enemmän kaupunkilaiselle iloa, koska sen alle voi mennä vaikka suojaan sateelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on Tampereen historian idioottimaisin kokoomushanke. Jopa kansiareenasta on enemmän kaupunkilaiselle iloa, koska sen alle voi mennä vaikka suojaan sateelta.
Ei pidä paikkaansa. Ratikka kuljettaa suunnilleen miljoona matkustajaa kuukaudessa eli puolessa vuodessa sillä on tehty 5 miljoonaa matkaa. Kummolan areenalla ei käy kymmenessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.
https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-on-liikennoinyt-puoli-vuotta-ratikalla-on-tehty-5-miljoonaa-matkaa/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua .Ratikkalippu maksaa saman kuin bussilippu. Tai siis sama lippu käy molempiin. Bussi ei siis ole halvempi. Iso osa Hervantaa on ratikkareitin varrella, ja muualta pääsee syöttöliikenteen busseilla ratikkareitin varrelle. Ratikan kapasiteetti on ylivoimainen bussin kapasiteettiin nähden, eikä enää onneksi Hämeenkatu ole täynnä pysäkeille jonottavia busseja. Ratikan vaikutus kaupungin talouteen on selvästi positiivinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ratikka kuljettaa suunnilleen miljoona matkustajaa kuukaudessa eli puolessa vuodessa sillä on tehty 5 miljoonaa matkaa. Kummolan areenalla ei käy kymmenessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.
https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-on-liikennoinyt-puoli-vuotta-ratikalla-on-tehty-5-miljoonaa-matkaa/Kun kaikki tamperelaiset tekevät yhden edestakaisen matkan päivässä polkupyörällä, niin kuukaudessa polkupyörillä tehdään 15 miljoonaa matkaa.
Polkupyörän saa satasella. Ratikka maksaa miljardin käyttökulut.
Ettei toi kokoomusmatematiikka oikein toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kaikki tamperelaiset tekevät yhden edestakaisen matkan päivässä polkupyörällä, niin kuukaudessa polkupyörillä tehdään 15 miljoonaa matkaa.
Polkupyörän saa satasella. Ratikka maksaa miljardin käyttökulut.
Ettei toi kokoomusmatematiikka oikein toimi.Ensinnäkin, ratikka ei maksa mitään miljardia. Toiseksi, mikä kokoomusmatematiikka? En ole Kokoomuksen äänestäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.
Ja tämä ratikka on yksi niistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä ratikka on yksi niistä.
Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.
Tämä ei ole vitsipalsta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.
Aprillipäivänä noin voi kirjoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aprillipäivänä noin voi kirjoittaa.
No sitten!
- Anonyymi
Ei ei ja ei. Tamperelainen veronmaksaja maksakoon kaiken korkoineen päivineen. Ja heti!
- Anonyymi
Suhmurit laitettava maksamaan seuraavien 30 vuoden verot. Muut saavat veroista vapautuksen siksi aikaa.
- Anonyymi
Joo laita vaan.
- Anonyymi
Kokkare konnien rahat veroparatiiseissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031535
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781174- 881107
- 1391006
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580965Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1927Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8882- 19852
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9674Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8650