Kokoomus laitettava maksamaan Tampereen ratikkasekoilu

Anonyymi

Kokoomus vaatimalla ja kieroudella pelasi Tampereelle miljardin euron ratikan, joka on osoittautunut ennakkovaroitusten tapaan täydelliseksi katastrofiksi.

Myös Lauri HeIkeä tästä muistutettiin.

Oikeusvaltiossa on tapana maksattaa vahingot niiden aiheuttajalla. Tämä pätee myös ratikkavirheeseen, joka on kokoomuksen hanke.

Maksakoot sitten vaikka puoluetuestaan, mutta jostain on kokoomuslaisten kaivettava kuvettaan. Tarvittaessa on pakkolunastettava kokoomuslaisten firmoja, jotta vahingot saadaan maksettua.

Lisäksi Tampereen kaupungin on tehtävä suunnitelma kuinka raitiotiestä hankkiudutaan eroon. Turku teki tämän jo 50 vuotta sitten. Olivat tässä suhteessa paljon tamperelaisia fiksumpia.

77

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      samaa mieltä myös aikoinaan sanottiin että 4-6 vuoden jälkeen tampere-talo alkaa tuottaan ei varmaan tuota joka vuosi kaupunki maksaa sama ratikka ei ikinä tuota joka vuosi tarvii veronmaksajien rahoja eikös yleensä tuottamaton yritys lopeteta tai mene konkkaan mut ei nämä ja jos politikoiden pitäin korvata mokansa oppisivat puhuun kuten koivisto aikoinaan sanoi telkus että inkeriläiset on oikeasti paluumuuttajia heti tuli noin 14.000 tuhatta yli 65 vuotiasta suomeen tarvivat loppuelämänsä asunnot .eläkkeet .ja sosiaalituet eivät ole maksaneet veroja tänne mut ei koivisto mitää maksanu sitten sipilä lupas asuntonsa pakolaisille heti tuli 15.000 tuhatta asunnontarvitsijaa rajalle tarvivat sosiaalituet ,ilmaisen ruuan ja majoituksen.ja tulkit ja kaikki muut mut sipilä siirtyi taka-alalle eikä maksa mitää aiemmin liikanen järkkäs laman pakeni euu-virkaan tuli takasi kun vanhala oli suomen pankin johtaja meni ok mut liikanen oli puol vuotta johdos kun haastateltiin niin se sano ei mene hyvin pitää säästää miten tollanen voi päästä johtajaksi iiro viinanen teki -90 luvun laman esko ahon kans nyt niiltä kysytään neuvoja ei o totta mut tyhmä kansa äänestää aina valehtelijat jatkoon

      • Anonyymi

        En ymmärrä kirjoituksestasi läheskään kaikkea, enkä ole siitä huolissani, mutta jos kerran ratikka on yhtä turmiollinen kaupungin taloudelle kuin Tampere-talo, niin se on aivan loistava asia.

        Tosin toistaiseksi suurin haitta, jonka ratikka on aiheuttanut, on joidenkin yksilöiden henkisen hyvinvoinnin lopullinen romuttuminen. Sen aiheuttamat lieveilmiöt, kuten sekavat kannanotot, ovat lähinnä pikkujuttu kaikille meille muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä kirjoituksestasi läheskään kaikkea, enkä ole siitä huolissani, mutta jos kerran ratikka on yhtä turmiollinen kaupungin taloudelle kuin Tampere-talo, niin se on aivan loistava asia.

        Tosin toistaiseksi suurin haitta, jonka ratikka on aiheuttanut, on joidenkin yksilöiden henkisen hyvinvoinnin lopullinen romuttuminen. Sen aiheuttamat lieveilmiöt, kuten sekavat kannanotot, ovat lähinnä pikkujuttu kaikille meille muille.

        Onko sinulla minkäänlaista käsitystä, kuinka paljon Tampere-taloa rahoitetaan veronmaksajien rahoilla?
        Onko se mielestäsi "loistava asia"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla minkäänlaista käsitystä, kuinka paljon Tampere-taloa rahoitetaan veronmaksajien rahoilla?
        Onko se mielestäsi "loistava asia"?

        Kyllä se vuosittainen 40-50 miljoonan euron positiivinen vaikutus kaupungin talouteen on mielestäni loistava asia. Oletko eri mieltä?


    • Anonyymi

      Ensinnäkin ratikka ei maksa miljardia eikä se ollut alunperin kokoomuslainen hanke. Kokoomus lupasi tukea ratikkaa, jos se saa tunnelinsa. Kokoomus, vihreät ja 4 demaria äänestivät tunnelin puolesta.

      Ennen kuntavaaleja demarit mainostivat vaalimainoksessaan, että "Ei tunnelille, kyllä palveluille". Tunnelia ei olisi rakennettu, jos ei olisi ollut neljää demaria, jotka lipesivät rivistä ja äänestivät Kyllä tunnelille.

      Toi on käsittämätöntä, että kaupunkiin rakennetaan kokoomusvetoisia hankkeita toinen toisensa perään, mutta ihmisiä palveleva ratikka on joillekin vihan kohteena. Kaikenmaailman keskusareenoja, maauimaloita ja jalkapallostadioneja kyllä saadaan, mutta ihmisiä palveleva ratikka on joillekin kauhistus.

      • Anonyymi

        Palstan kokoomuslainen vaikuttaa päivä päivältä enemmän venäläiseltä rahoittajaltaan, kun kirjoittelee todellisuuteen verrattuna täysin päinvastaisia kommenttejaan ammattitrollin tavoin.

        Sinut on kyllä merkattu, eikä kokoomus venäläisine kumppaneineen pääse luikertelemaan vastuustaan.

        Ainahan te väitätte edustavanne jotain muuta, mutta raitiotiehullutus on yhtä läpinäkyvä kokoomuskusetus kuin ukrainalaisten väittäminen natseiksi rahoittajanne taholta.

        Kokoomus vie ratikan myötä Tampereen täystuhoon. Sähkölaitos myytäneen jo tänä vuonna.


      • Anonyymi

        Vihreät halusivat ratikan, kokoomus tekosaaren Näsijärveen. Vaihtokauppa. Jotta Kokoomus sai Näsijärveen tekosaaren, Vihreät suostuivat siihen ja saivat ratikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstan kokoomuslainen vaikuttaa päivä päivältä enemmän venäläiseltä rahoittajaltaan, kun kirjoittelee todellisuuteen verrattuna täysin päinvastaisia kommenttejaan ammattitrollin tavoin.

        Sinut on kyllä merkattu, eikä kokoomus venäläisine kumppaneineen pääse luikertelemaan vastuustaan.

        Ainahan te väitätte edustavanne jotain muuta, mutta raitiotiehullutus on yhtä läpinäkyvä kokoomuskusetus kuin ukrainalaisten väittäminen natseiksi rahoittajanne taholta.

        Kokoomus vie ratikan myötä Tampereen täystuhoon. Sähkölaitos myytäneen jo tänä vuonna.

        Sähkölaitosta ei kannata kaupungin myydä , mutta uusi jätteenpolttolaitos Tarastejärvelle , jotta ne 50 vuoden ajan haudatut jätteet saadaan hävitettyä turvallisesti. Nykyään on polttolaitoksia jotka muuttavat palavan aineen sähköksi . Tuo haudattu jätevuori Tarastejärvellä. Siinähän ei voi oikeastaan edes puhua hautaamisesta vaan keosta joka on 50 metriä korkea. Silloin kun nykyinen polttolaitos rakennettiin, niin vaihtoehtona oli laitos joka myös lämmön lisäksi tuottaa sähköä, mutta silloin pidettiin jätteiden häiriötöntä palamista tärkeänä, sillä jätteiden hautaamislaki pisti jo päälle ja kielsi maahan hautaamisen ja Tampere myöhässä kuten aina joutui maksamaan miljoonia siitä että jätteitä vietiin jopa Ruotsiin saakka poltettavaksi.


    • Anonyymi

      No muuta aloittaja vaikka Sallaan asumaan niin ei tarvi ratikoista kärsiä, sen kun vaan potkukelkalla mennä lippaset siellä sitte.

    • Anonyymi

      Pakkoko Tampereella on asua, muuttakaa ratikafoobikot vaikka Kärsämäelle tai Ilomantsiin niin ei tarvi ratikoita kattella.

      • Anonyymi

        Muuta itse, ilmapiiri raikastuu täällä


    • Anonyymi

      Turkulaiset on muuten katunu vuosikymmenet sitä ratikkakiskojen purkamista
      Ratikka on super suosittu,,,Oulu on suunnittelemassa ratikkaa myös.

    • Anonyymi

      Aloittaja on vaan kade turkulainen.
      Ei Tampereella asu idiootteja.

      • Anonyymi

        Tuskin se turkulainen on, vaikka sillä pahoja henkilökohtaisia ongelmia onkin.


      • Anonyymi

        Kaarinasta kotoisin


    • Anonyymi

      Seuraavan kerran kun matkustan ratikalla sujuvasti etuoikeutettujen risteysten läpi, ajattelen sinua alamaisena ja itseäni kuninkaana.

    • Anonyymi

      Tamperelaisena en ratikalla aja. Enkä tule ajamaan. Fiksut äänestää jaloillaan.
      Tampereelee pitäisi saada kansanliike. Ratikkavapaa kaupunki!

      • Anonyymi

        Kyllä fiksut äänestää jaloillaan ja astuu ratikan kyytiin. Niin ajattelee myös suurin osa tamperelaisista. Mää kuljen ratikalla yleensä 2 matkaa viikossa eli yhden meno-paluumatkan. Kertaakaan ratikka ei ole ollut tyhjä tai lähes tyhjä.


      • Anonyymi

        Onhan Suomessa ratikkavapaita kaupunkeja pilvin pimein. Vain kahdessa kaupungissa on ratikka. Eikä Tampereellakaan ratikka aja joka kolkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Suomessa ratikkavapaita kaupunkeja pilvin pimein. Vain kahdessa kaupungissa on ratikka. Eikä Tampereellakaan ratikka aja joka kolkkaan.

        Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.


      • Anonyymi

        Fiksut äänestää jaloillaan, koitahan mennä sitten kävelemään ratikkakiskoja pitkin kun kerran olet niin "fiksu". Katotaan kuinka pitkälle pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.

        Se on lisännyt sitä jo viiskytseistemän kertaiseksi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni harmittelee, kun ennen ratikkaa bussi tuli lähelle, nyt moni joutuu kävelemään ratikkapysäkille monta kilometriä. Ratikka ajaa joukkoliikenteen käyttäjiä yksityisautoilemaan. Turha kuvitella, että ratikka vähentäisi yksityisautoilua, kyllä se lisää sitä.

        Juuri näin tulee käymään Länsi-Tampereella, pari hullua pysäkkiä pitkän matkan takana vielä pääsee bussiin muutamalla sadalla metrillä korkeintaan nyt saa sitten pistää jalkaa toisen eteen joten taitaa pitää paikkansa että kävellen olisit jo perillä.


    • Anonyymi

      En käsitä miksi kukaan ratikkafobiaa poteva yleensäkkään edes asuu Tampereella tai Hesassa.
      Tässä maassa on vaan kaksi kaupunkia joissa on ratikka ja satoja muita joissa sitä ei ole.
      Passaa ratikkafoobikkojen muuttaa sitte vaikka Utajärvelle.
      Mitäs täällä asuvat ratikkaa pelkäämässä ja valittamassa.

      • Anonyymi

        Aika usein on asuntovelka ja työpaikka hankkittu ennen idioottipäätöksiä (tunneli, ratikka jne), ja asunnosta ei niin vain pääsekään eroon, jos ei saa fiksailtua rahoitusta kuntoon, esim. löytämällä sopiva asunto ja työpaikka toiselta paikkakunnalta.

        Nämä ovat keskittämisen ongelmia, joista pääsisi eroon valtion toimesta, kun suosittaisiin enemmän hajasijoittamista.


      • Anonyymi

        Liioittelua, että joku potisi jotakin ratikkafobiaa, vaikka ei pitäisikään ratikasta.

        Ajattelen liikenteen toimivuutta, ratikka heikentää liikenteen toimivuutta ja se on paha se. Jos tarvitaan reittimuutoksia, bussireittejä on helppo muuttaa, mutta muutoksia ratikkareitteihin ei ole helppo tehdä saati rakentaa jonnekin uusia raiteita.


    • Anonyymi

      Jos vastustaa tahi pelkää ratikoita niin ohan se nyt herranjesta täysin typerää asua semmosella paikkakunnalla jossa on ratikka.
      Sama ku sanoisi vastustavansa kerrostaloja ja asuisi kuitenkin Hervannassa..
      Ei muuta ku muuttoauton nokka vaikka kohti Keuruuta sitte vaan.

      • Anonyymi

        Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.

        Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka tuli vasta sen jälkeen kuin enemmistä tamperelaisista, jotka vastustivat ratikkaa, aivan kuten tunneliakin. Kokoomus vaan jyrää nämä kaikki korruption avulla läpi.

        Se korruptio muuten todistetaan oikeaksi huomenna.


      • Anonyymi

        Outoa puhetta. Jotta valitsisi asuinpaikkansa jonkin ratikan olevaisuuden tai olemattomuuden vuoksi. Pinnallista ja naiivia ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.

        Typeriä päättäjiä, joita typerät kansalaiset ovat äänestäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tamperelaisten enemmistö kuitenkin kannattaa ratikkaa. Valtuustossa se hyväksyttiin äänin 41-25-1. Kokoomus ei ollut alunperin ratikan kannalla, mutta lupasi kannattaa sitä, jos he saavat tunnelinsa. Kokoomus sai siis tunnelinsa ja ihmiset ratikan. Ratikalla on nyt tehty jo yli miljoona matkaa viime toukokuun jälkeen, jolloin koeliikenne aloitettiin. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.

        Grynderit osti rahalla luopiovaluutettujen äänet. Vastaavanlaista lahjontaa tehtiin myös tunnelipäätöksessä. Eihän Suomessa ja Tampereella esiinnyt korruptiota. Ei tietenkään, koska näin ihmisille uskotellaan. Maailman vähiten korruptoitunut kaupunki Tampere.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Grynderit osti rahalla luopiovaluutettujen äänet. Vastaavanlaista lahjontaa tehtiin myös tunnelipäätöksessä. Eihän Suomessa ja Tampereella esiinnyt korruptiota. Ei tietenkään, koska näin ihmisille uskotellaan. Maailman vähiten korruptoitunut kaupunki Tampere.

        Onneksi ratikka on hyvä hanke, mutta tunneli ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ratikka on hyvä hanke, mutta tunneli ei.

        Molemmat ovat yhtä arvottomia humpuukihankkeita. Samaa sarjaa Kansiareenan, Tampere talon ja Näsinneulan kanssa. Turhakkeita, joita ei kukaan tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmat ovat yhtä arvottomia humpuukihankkeita. Samaa sarjaa Kansiareenan, Tampere talon ja Näsinneulan kanssa. Turhakkeita, joita ei kukaan tarvitse.

        Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.

        Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.

        Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että ratikkaa tarvitsee noin miljoona käyttäjää puolen vuoden aikana. Kummolan areenalla ei käy viidessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää. Ratikka on ihan paras hanke, mitä me ollaan saatu yli puoleen vuosisataan.

        Jos on joku muu vaihtoehto liikkumiseen, niin mieluimmin se kuin ratikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.

        Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe.

        Niin onkin. Rahaa uppoaa ja joukkoliikenne mutkistuu. Tampereella on tilaa ratikan purku puolueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ratikkaa tarvitse kukaan. Ilman ratikkaa joukkoliikenne toimi paljon paremmin, matka-ajat olivat lyhyemmät ja pysäkit lähempänä kaupunkilaisia.

        Sadat miljoonat menivät ratikan myötä kankkulan kaivoon. Katastrofaalinen virhe.

        Niin ja kääntyvät etupyörät, aikamoinen etu muutenkin risaisessa kaupunkikuviossa mutta ratikkaa ei käännellä menee mistä menee eikä poiketa voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeriä päättäjiä, joita typerät kansalaiset ovat äänestäneet.

        Johtuu siitä, ettei Tampereelta löydy yhtään viisasta. Silloin pitää tyytyä tyhmiin päättäjiin, mutta onneksi niiden tyhmyyttä ei tyhmät tamperelaiset huomaa.


    • Anonyymi

      Millä lailla ratikka on ollut katastrofi? Hyvinhän tuo on näyttänyt pelaavan. Ja mitä Turun ratikkaan tulee, niin kovaa vauhtiahan Turku puuhaa uutta ratikkaa.

      • Anonyymi

        Kun asun vehmaisiisa niin entinen 18 min kaupunki matka on nyt 36 minuuttia. Joukkoliikenteen syöttöverkko on hidas. Työpäivä venyi puolella tunnilla! Tämä vuodessa yli 400 tuntia lisää köröttelyä nyssesssä ja rassessa!!!!


    • Anonyymi

      Kaikki suhmurit kiistävät olleensa paikalla!

    • Anonyymi

      Missä kokoomus siellä tuho. Sehän on nähty Suomenkin taloudessa. Holkeri sai 1980-luvun lopulla Suomen lamaan, ja 2010-luku oltiin kymmenvuotisessa taantumassa, kun pääministerinä häärivät kokoomuskepuloiset.

      Puoluehan ajaa siis 0,1 promillen asiaa, ja sen kannattajat ovat Suomen tyhmimpiä äänestäjiä.

      • Anonyymi

        Työtätekeviä on suomessa enemmän kuin koskaan ennen historiassa, Mutta kaikki työttömät eivät pääse töihin, sillä yritykset saavat ottaa sitä osaavaa henkilökuntaa ympäri maailman vaikka Filippiineiltä.


      • Anonyymi

        Vihreät ne vasta tuhoajia ovat, Kaikki mihin he koskevat tietää huonoa normaalellle suomalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtätekeviä on suomessa enemmän kuin koskaan ennen historiassa, Mutta kaikki työttömät eivät pääse töihin, sillä yritykset saavat ottaa sitä osaavaa henkilökuntaa ympäri maailman vaikka Filippiineiltä.

        Työmoraali on filipiinoilla tosi hyvä.


    • Anonyymi

      Säälittävää katsottavaa kun tyhjä ratikkaa kolistelee tyhjässä keskustassa. Varsinkaan klo 18 jälkeen Tampereen vilkas cityelämä (heh) loppuu kun pitää ehtiä saunaan.

      • Anonyymi

        Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.

        Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?


      • Anonyymi

        Ratikka onkin enemmän nähtävyys kuin kulkupeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?

        Ja että joku valitisisi asuinpaikkansa sen mukaan, onko siellä ratikka vai ei, ihan muiden syiden vuoksi vaihdetaan asuinpaikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka onkin enemmän nähtävyys kuin kulkupeli.

        Kyllä ratikka on nimenomaan kulkupeli. Sillä on tehty reilun puolen vuoden aikana yli miljoona matkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että ratikan epäluotettavuuden vuoksi pitäisi vaihtaa kotia? Oletko terve?

        Ratikka ei ole epäluotettava. Sen luotettavuus on yli 90% eikä mikään muukaan liikennemuoto ole 100%:n luotettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ratikka on nimenomaan kulkupeli. Sillä on tehty reilun puolen vuoden aikana yli miljoona matkaa.

        Siis yli viisi miljoonaa matkaa. Luotettavuusprosentti on noin 99,7%. Ilmankos jääräpäisimmät kaikenvastustajat ovat todella raivoissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on ratikan syytä, että ihmisten pitää ehtiä saunaan? Hommaa sellainen asunto, jossa on oma sauna, niin voit käydä saunassa silloin, kun huvittaa.

        Hommaa itse sellainen ratikka missä on sauna.


    • Anonyymi

      Ratikka purkuun!!!

      • Anonyymi

        Tarkoitit Turkuun?


    • Anonyymi

      Tampereella ei ole mitään ratikkasekoilua, vaan rakennustyöt ja liikenteen hoitaminen ovat sujuneet todella mallikkaasti.

    • Anonyymi

      Mihin koko ratikkaa edes tarvitaan ?
      Onko Tampereella liikaa rahaa koska sitä riittää moiseen järjettömyyteen .

      • Anonyymi

        Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.

        Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
        Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
        Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
        Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
        Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
        Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
        Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua .

        Ratikka on Tampereen historian idioottimaisin kokoomushanke. Jopa kansiareenasta on enemmän kaupunkilaiselle iloa, koska sen alle voi mennä vaikka suojaan sateelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on Tampereen historian idioottimaisin kokoomushanke. Jopa kansiareenasta on enemmän kaupunkilaiselle iloa, koska sen alle voi mennä vaikka suojaan sateelta.

        Ei pidä paikkaansa. Ratikka kuljettaa suunnilleen miljoona matkustajaa kuukaudessa eli puolessa vuodessa sillä on tehty 5 miljoonaa matkaa. Kummolan areenalla ei käy kymmenessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.

        https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-on-liikennoinyt-puoli-vuotta-ratikalla-on-tehty-5-miljoonaa-matkaa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyödyllistä ratikassa on ?
        Hervantalaiset pääsivät aivan hyvin busseilla keskustaan ennen ratikkaa ja PALJON halvemmalla sekä paljon lyhyemmillä kävelymatkoilla koska bussit kulkivat talojen edestä toisin kuin n yt kun ratikka menee vain Insinöörinkatua .
        Ratikan liikennöin alettua Treen kaupunki tarvitsi heti 15 miljoonaa / vuosi lisää rahaa joukkoliikenteeseen .
        Ei vaikuta kovin järkevältä ja kannattaa miettiä että ko. investointia ei varmasti kukaan yksityinen olisi tehnyt koska se ei tuota mitään , lipputulovirralla ei saada edes liikennöintikuluja katettua .

        Ratikkalippu maksaa saman kuin bussilippu. Tai siis sama lippu käy molempiin. Bussi ei siis ole halvempi. Iso osa Hervantaa on ratikkareitin varrella, ja muualta pääsee syöttöliikenteen busseilla ratikkareitin varrelle. Ratikan kapasiteetti on ylivoimainen bussin kapasiteettiin nähden, eikä enää onneksi Hämeenkatu ole täynnä pysäkeille jonottavia busseja. Ratikan vaikutus kaupungin talouteen on selvästi positiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Ratikka kuljettaa suunnilleen miljoona matkustajaa kuukaudessa eli puolessa vuodessa sillä on tehty 5 miljoonaa matkaa. Kummolan areenalla ei käy kymmenessä vuodessakaan sellaista kävijämäärää.

        https://www.tampereenratikka.fi/tampereen-ratikka-on-liikennoinyt-puoli-vuotta-ratikalla-on-tehty-5-miljoonaa-matkaa/

        Kun kaikki tamperelaiset tekevät yhden edestakaisen matkan päivässä polkupyörällä, niin kuukaudessa polkupyörillä tehdään 15 miljoonaa matkaa.

        Polkupyörän saa satasella. Ratikka maksaa miljardin + käyttökulut.

        Ettei toi kokoomusmatematiikka oikein toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kaikki tamperelaiset tekevät yhden edestakaisen matkan päivässä polkupyörällä, niin kuukaudessa polkupyörillä tehdään 15 miljoonaa matkaa.

        Polkupyörän saa satasella. Ratikka maksaa miljardin + käyttökulut.

        Ettei toi kokoomusmatematiikka oikein toimi.

        Ensinnäkin, ratikka ei maksa mitään miljardia. Toiseksi, mikä kokoomusmatematiikka? En ole Kokoomuksen äänestäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ihmisiä kuljettava joukkoliikenneväline. Tampereella on tehty niin paljon kokoomusvetoisia järjettömyyksiä, että välillä saa tehdä myös hyödyllisiä hankkeita.

        Ja tämä ratikka on yksi niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä ratikka on yksi niistä.

        Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.

        Tämä ei ole vitsipalsta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratikka on ensimmäinen hyödyllinen hanke yli puoleen vuosisataan.

        Aprillipäivänä noin voi kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aprillipäivänä noin voi kirjoittaa.

        No sitten!


    • Anonyymi

      Ei ei ja ei. Tamperelainen veronmaksaja maksakoon kaiken korkoineen päivineen. Ja heti!

    • Anonyymi

      Suhmurit laitettava maksamaan seuraavien 30 vuoden verot. Muut saavat veroista vapautuksen siksi aikaa.

      • Anonyymi

        Joo laita vaan.


    • Anonyymi

      Kokkare konnien rahat veroparatiiseissä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofian ökyilyt on loppu

      Miksiköhän Sofian instassa on ollut viime aikoina niin kovin hiljaista? Liittyykö syy kenties piriparin eroon? Sofia joutui muuttamaan ex-hoitonsa sis
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      2692
    2. Syystäkin ollut kirjoittamatta

      Mutta minun silmissäni olet kulutettu, käytetty, pilattu ja raiskattu jätteeksi. Kyllä moni sinua mielellään hässisi, mutta ei sinusta ihmistä rinnall
      Tunteet
      268
      1528
    3. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

      Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      503
      1455
    4. Meillä on yhteys

      Molemmat halutaan ja rakastetaan Molemmat paetaan ja pelätään ❤️
      Ikävä
      74
      1359
    5. Nato-ovi pysyy kiinni Suomelta.

      Usa ei puutu Suomen ja Turkin väliseen kiistaan, joten menee vuosia Nato-oven repimiseen ja voi olla että sisään ovesta ei koskaan päästäkään. https:/
      Maailman menoa
      420
      1254
    6. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

      Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      94
      1246
    7. Vietä kiva päivä (ilman minua)

      nainen siellä noin 20 km päässä. 😊 ☀️
      Tunteet
      141
      1075
    8. Jesper on herrasmies

      Kantaa lentokentällä rakkaansa Dior laukkua ja kulkevat rakastuneina käsi kädessä. https://www.seiska.fi/Kotimaa/Martina-Aitolehden-Jesper-rakas-palj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1072
    9. Kauhava ansaitsee enemmän ja parempaa

      Tervehdys Kauhavalaiset! Sain viestin, että minun pitäisi kirjoittaa myös täällä, koska foorumi kuulema edustaa Kauhavan älymystön mielipidettä ja sa
      Kauhava
      82
      1046
    10. Ässät taas yhdessä

      Jollakin asialla lokki kiristää heidät pysymään yhdessä vaikka rakkaudesta tai parisuhteesta ei olekaan kyse. Sääliksi käy pulia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      984
    Aihe