Pienet bensaturbot kuluttavat vähemmän eikä ole diesel-veroa.
No kohta dieseleitä saa ilmaiseksi.
Mitä järkeä dieselissä, koska litrahinta kalliimpi kuin 95E??
60
978
Vastaukset
- Anonyymi
30% pienempi kulutus .
- Anonyymi
Erinomainen vääntö myös alakierroksilla. Kestävämpi. Mutta kalliimmaksi tulee silti.
- Anonyymi
Autokauppias yrittäjien painajainen on edessä. Huonosti kauppa käy. Huolto ja korjaamoalalta katoaa lähivuosina ammattitaitoinen osaaja porukka.
Matkailu että kuljetusyrittäjien monen muun alan yrittäjien itkemistä kuullaan medioissa ja huudetaan avunpyyntöjä valtiolta. Ravintola asiakkaiden juomakultuuri vie voiton. Kiitos vihreänsiirtymän ja vihreäfasisti puolue se joka ei koskaan ole vaalivoittaja vaan ikuinen pienpuolue ja määräilee muita puoluejohtajia.- Anonyymi
Mihin asentajat lähtisi, kun nyt ajellaan vanhoilla ja katsellaan mihin maailma menee ja päätetään sitten joskus mihin kannattaa toimivat ja helpot autot vaihtaa.
- Anonyymi
Kaikki ei tarvitse pieniä bensa-autoja.
Jotkut tarvitsee pakettiautoa, avolava-autoa, maastokykyistä autoa.
Niitä on vähemmän tarjolla pienellä bensamoottorilla. - Anonyymi
Mun pikkubensakone turbo säästöt meni kun laitettiin uus motti kun meni sököks.
- Anonyymi
Älä nyt taas jaksa satuilla, hönö.
En ole tosin vielä tavannut sitä pikkubensaturboa, joka oikeasti kuluttaisi vähemmän. Juu, varmaan vähemmän kuin 1,9 tonnia painava vanha mersu, mutta siinäkin mennään jo aika hilkulla. Alle neljän menee kuitenkin satasella tuollainen vanha mese varovaisessa matka-ajossa ja moottoritielläkin alle kuuden...
- Anonyymi
Hienoa kun joku löytää auton joka kulkee nitkuttamalla pienemmällä kulutuksella, ethän ole vain idiootti.
Anonyymi kirjoitti:
Hienoa kun joku löytää auton joka kulkee nitkuttamalla pienemmällä kulutuksella, ethän ole vain idiootti.
Olen paljon muutakin, älä pelkää.
Pikkubensa kuluttaa saman kuin iso diesel. Tai enemmän, jos poljetaan. Aloittajan argumentti oli noilta osin roskaa.
Toki, jos kilometrejä tulee vähän, eikä moottorin luonteella ole niin väliä, bensallakin pärjää.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Olen paljon muutakin, älä pelkää.
Pikkubensa kuluttaa saman kuin iso diesel. Tai enemmän, jos poljetaan. Aloittajan argumentti oli noilta osin roskaa.
Toki, jos kilometrejä tulee vähän, eikä moottorin luonteella ole niin väliä, bensallakin pärjää.Pärjää erinomaisesti jos ei halua kaikkia vanhan nokivasaran huonoja puolia.
Anonyymi kirjoitti:
Pärjää erinomaisesti jos ei halua kaikkia vanhan nokivasaran huonoja puolia.
Hmm... Mitäköhän ne mahtavat olla?
Käyntiääni kylmänä on vähän karu. Auton ulkopuolella siis...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Hmm... Mitäköhän ne mahtavat olla?
Käyntiääni kylmänä on vähän karu. Auton ulkopuolella siis...Miksi kukaan maksaisi dieselveroakaan kun polttoaine yhtä kallista.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kukaan maksaisi dieselveroakaan kun polttoaine yhtä kallista.
Koska kulutus on merkittävästi pienempi. Eli jos kilometrejä kertyy, on diesel edelleen bensaa edullisempi.
Ja ovathan ne ajo-ominaisuudet dieselissä hieman miellyttävämmät. Vertasin juuri omaa 2,1 litraista dieseliä tuttavan v-6 bensaan (lainasin, kun siinä on neliveto). Vaikka siinä on paperilla paljon enemmän tehoa, niin käytännön ajossa diesel oli ripeämpi ja mukavampi edelleen.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Koska kulutus on merkittävästi pienempi. Eli jos kilometrejä kertyy, on diesel edelleen bensaa edullisempi.
Ja ovathan ne ajo-ominaisuudet dieselissä hieman miellyttävämmät. Vertasin juuri omaa 2,1 litraista dieseliä tuttavan v-6 bensaan (lainasin, kun siinä on neliveto). Vaikka siinä on paperilla paljon enemmän tehoa, niin käytännön ajossa diesel oli ripeämpi ja mukavampi edelleen.Ethän sinä ehdi missään välissä ajamaan ja säästöt jäisi minimaalisiksi jos ollenkaan kun polttoainekin jo kalliimpaa. Kokeilin joskus itsekin vanhaa dieselmersua, taisi olla 2.4, enkä kokenut siinä mitään miellyttävää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä ehdi missään välissä ajamaan ja säästöt jäisi minimaalisiksi jos ollenkaan kun polttoainekin jo kalliimpaa. Kokeilin joskus itsekin vanhaa dieselmersua, taisi olla 2.4, enkä kokenut siinä mitään miellyttävää.
EI liity aiheeseen, mutta käy joskus koeajamassa joku 250-350 -heppainen premium-diesel, jossa on pelkkää alavääntöä reilut 600 newtonia. Se ei ole nokivasaraa nähnytkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI liity aiheeseen, mutta käy joskus koeajamassa joku 250-350 -heppainen premium-diesel, jossa on pelkkää alavääntöä reilut 600 newtonia. Se ei ole nokivasaraa nähnytkään.
Ja mustaa savua ja nokea tulee juuri noiden pakoputkesta kunnon pölähdys, kun kuski polkee tai hiukkasloukku poltetaan! Vaikka olisi Euro6 diesel tai uudempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mustaa savua ja nokea tulee juuri noiden pakoputkesta kunnon pölähdys, kun kuski polkee tai hiukkasloukku poltetaan! Vaikka olisi Euro6 diesel tai uudempi.
Kokeilin kymmenen vuotta vanhaa turbo- vai twinturbodieseliä, taisi olla saksalainen 2.5 tai 3.0 ja yli 300 hv, ja koin sen kovin miellyttävänä. Kilometrejä lähes 300 000 mutta en nähnyt savua peräpeilistä.
Suosittelen ajamaan ja jopa ostamaan, jos rahaa on maksaa auto sekä vero isojen kilometrien myötä. Kun käy joskus ajamassa niin ei tarvitse aina arvailla. Anonyymi kirjoitti:
Kokeilin kymmenen vuotta vanhaa turbo- vai twinturbodieseliä, taisi olla saksalainen 2.5 tai 3.0 ja yli 300 hv, ja koin sen kovin miellyttävänä. Kilometrejä lähes 300 000 mutta en nähnyt savua peräpeilistä.
Suosittelen ajamaan ja jopa ostamaan, jos rahaa on maksaa auto sekä vero isojen kilometrien myötä. Kun käy joskus ajamassa niin ei tarvitse aina arvailla.Eikä tuollainen kymmenvuotias sakemanni maksa kuin jotain 20-25 tonnia, joten ei sen siitäkään pitäisi olla kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeilin kymmenen vuotta vanhaa turbo- vai twinturbodieseliä, taisi olla saksalainen 2.5 tai 3.0 ja yli 300 hv, ja koin sen kovin miellyttävänä. Kilometrejä lähes 300 000 mutta en nähnyt savua peräpeilistä.
Suosittelen ajamaan ja jopa ostamaan, jos rahaa on maksaa auto sekä vero isojen kilometrien myötä. Kun käy joskus ajamassa niin ei tarvitse aina arvailla.Hirveitä savuttajia kun polkee vähänkin enemmän, tosi noloa. Bensavehkeessä riittää alle 200 heppaa helposti miellyttävään ajoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirveitä savuttajia kun polkee vähänkin enemmän, tosi noloa. Bensavehkeessä riittää alle 200 heppaa helposti miellyttävään ajoon.
Taidat olla varsinainen jääräpää. Oletko koskaan kuunnellut ketään muuta kuin pienenä poikana isääsi, vai aina vaan oman pään mukaan? Älä ihmeessä opi koskaan mitään uutta tai muuta mielipiteitäsi. Se on heikkouden merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla varsinainen jääräpää. Oletko koskaan kuunnellut ketään muuta kuin pienenä poikana isääsi, vai aina vaan oman pään mukaan? Älä ihmeessä opi koskaan mitään uutta tai muuta mielipiteitäsi. Se on heikkouden merkki.
Anna olla. Jotkut ihmiset vihaavat eri asioita vain periaatteesta.
- Anonyymi
Ennen oli toisin.
Mutta sitten se että tiettyjä ajoneuvoja ei saa kuin dieselillä, etippä pakettoauto bensa koneella. - Anonyymi
Dieselillä on halpa ajaa. Tarvii vain vaihtaa pumppua, turboa ja hiukkassuodatinta. Ja laatikkoa, jos on automaatti.
Kerro toki, missä vaiheessa nuo vaihdot tulevat eteen?
Joo, bimmerin turbo on klassikko. Ajetaan turbo punaisena vesiälätäköstä ja se on entinen. Siis 90-luvun bimmereissä. Mutta jos autoista puhutaan, niin missä vaiheessa nuo tulevat vastaan?- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kerro toki, missä vaiheessa nuo vaihdot tulevat eteen?
Joo, bimmerin turbo on klassikko. Ajetaan turbo punaisena vesiälätäköstä ja se on entinen. Siis 90-luvun bimmereissä. Mutta jos autoista puhutaan, niin missä vaiheessa nuo tulevat vastaan?Viimeistään kolmannessa korinvaihdossa kannattaa vaihtaa mottikin tai ehkä kannattaa vaan paalata koko ruostekasa.
Anonyymi kirjoitti:
Viimeistään kolmannessa korinvaihdossa kannattaa vaihtaa mottikin tai ehkä kannattaa vaan paalata koko ruostekasa.
Itse olen aina vaihtanut korin yhteydessä kaikki osat, rekisterikilvestä lähtien.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Itse olen aina vaihtanut korin yhteydessä kaikki osat, rekisterikilvestä lähtien.
Fiksua, monet vaan hitsailee paikkaa paikan päälle vanhoihin mersun romuihinsa. No, kaikki ei voi ostaa autojaan tukiaisilla.
- Anonyymi
Venäjän dieselin puute markkinoilla nostaa sen hintaa myös Suomessa, mutta bensaa ei Euroopan markkinoilla juuri ole ollutkaan. Liekö syynä huono laatu.
Ja Norja sen kuin rikastuu, kun raakaöljyn hinta huitelee pilvissä.
Kun sota toivottavasti loppuu pikaisesti, myös dieselin hinta laskee jossakin vaiheessa.
Itsenäinen Ukraina ja Belarus, tuo Putinin sylikoira. - Anonyymi
Bensalla pestään pesselit ja etanoolilla sormet!!🚳🚳
- Anonyymi
Mainitse edes yksi auto jossa dieseliä vastaava bensamalli kuluttaa vähemmän.
- Anonyymi
Pikkudieseleitä ei enää ole, koska valmistus on loppu.
Opelit, Toyotat, Fordit, Volkkarit, ranskalaiset..... kaikissa pikkudieseleissä oli todella pieni kulutus, kunnes stoppi iski. Maantiekulutus oli reilu kolme litraa satasella, kun bensakoneella sama oli 4,5 litraa satasella. Syynä oli dieselin päästöt, NOx, dieselgate sekä lisääntyvät hybridit ja sähköautot. Imagokysymys ja kehitys lakkasi kuin seinään. Se oli huono juttu, joka ajoittui kohtaan 2016 - 2018. STOP.
Iso tukki- tai hiekkarekka tai kuorma-auto täydessä lastissa kuluttaa 35 - 50 l/100km dieseliä. Iso rekka vastaa siis 10 - 15 pikkudieseliä. - Anonyymi
Dieseltekniikalla on ollut tärkeä merkitys hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä, sillä se kuluttaa bensiinimoottoria vähemmän energiaa. Lisäksi dieselauton hiilidioksidipäästöt ovat 15–20 prosenttia vastaavankokoista bensiiniautoa alemmat.
Mitä uudempi dieselauto on alla, sitä vähemmän päästöjä. Nykyiset Euro 6 -dieselmoottorit tuottavat hiilidioksidipäästöjä keskimäärin 15 prosenttia vastaavankokoisia bensiiniautoja vähemmän. Myös ongelmalliset hiukkaspäästöt on saatu hyvin kuriin.
LeasePlanin keräämien tietojen mukaan bensiinikäyttöisten autojen keskikulutus vuosina 2006–2007 oli 8,7 litraa sadalla kilometrillä ja vuonna 2020 noin 20 prosenttia alempi eli 6,9 litraa sadalla kilometrillä.
Dieselautoissa muutos on ollut hillitympi: kulutus on laskenut vuoden 2009 6,7 litrasta sadalla kilometrillä 12 prosenttia: vuoden 2020 keskikulutuslukema oli 5,9 litraa sadalla kilometrillä.
Esimerkki
Mercedeksen C-sarjan halvin diesel kuluttaa 4,6 l/100km, tehoa vajaa 200 hv.
Vastaava bensakone kuluttaa 6,4 l/100km, tehoa vajaa 200 hv.
(Hinnat edellisillä lähes samat eli noin uutena noin 45t€.)
Vastaava C-sarjan hybridi kuluttaa alle litran satasella (uskoo joka haluaa), tehoa on yli 300 hv, mutta hintaakin 25% enemmän kuin bensa- tai dieselkoneessa (hinta uutena noin 57t€).
Oma näkemykseni on, että diesel-autojen kehitys lopetettiin aivan turhaan, sillä kaikki viittasi siihen, että kulutus-hankintahinta -suhde olisi ollut dieselille OK.
On järjetöntä, että tehoja, varusteita ja hintaa pyritään koko ajan kasvattamaan, ja kaikilta valmistajilta puuttuu halpa KULKUNEUVO, jossa tehoja on vain sata heppaa ja kulutus (bensa, diesel, hybridi tai sähkö) olisi pieni. Se ei ilmeisesti ole autotehtaille kannattavaa, sillä ostovoimaiset kuluttajat haluavat aina enemmän ja parempaa. Hyvä juttu, mutta samalla typerää.
- Anonyymi
Ei niitäkään ilmaiseksi saa rahaa pitää olla.
- Anonyymi
Juu, nyt kannattaakin vetää lopullisia johtopäätelmiä ja tekoja tässä vaiheessa kun sota sotki markkinat jne....
Melkoinen idiootti olet. - Anonyymi
Oma saksalaispremium kutosdisukalla on woimalaitos; kiihtyy rivakkaan, kulkee 250, voi pitää matkanopeutena 160-180 kaikkialla mahtavan ajettavuuden ja nelivedon ansiosta, ja kulutus silti kovassakin käskytyksessä luokkaa 6-7. Bensavehje veis ajotavallani 10-14.
- Anonyymi
Sulle varmaan kelpais , kateellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulle varmaan kelpais , kateellinen.
Liian noloa ajaa savukoneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian noloa ajaa savukoneella.
Minä ajan nyt sähköautolla, sitä ennen ajoin premium-dieselillä. Millä sinä ajat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ajan nyt sähköautolla, sitä ennen ajoin premium-dieselillä. Millä sinä ajat?
Siitä patteriautostasi tuleekin savut vain yhden kerran, sitten et aja enää millään :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä patteriautostasi tuleekin savut vain yhden kerran, sitten et aja enää millään :)
Aivan, olen ajanut autolla vasta 250 000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, olen ajanut autolla vasta 250 000 km.
Miten ehdit ajamaan kun trollaat täällä 24/7 :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ehdit ajamaan kun trollaat täällä 24/7 :D
Olet vain kateellinen. 90-luvun bensakoneella on hyvä pilata maailma omalta osaltaan.
- Anonyymi
Veikkaan kyllä että sun ajotavalla ei kauan ole kortti taskussa.
- Anonyymi
Höpö höpö .
- Anonyymi
Diesel on kalliimpaa koska armeija on varannut ne kalustoonsa. Tästä ei puhuta mutta se on hiljaista sotaan varautumista. Venäjä hyökkää suomeen kesällä tiedustelu on sanonut että juhannus on kriittinen hetki. Helppo tulla joka suomi poika nakit silmillä ei pysty puolustautumaan.
- Anonyymi
Olipa tuossa lapsellinen kommentti.
- Anonyymi
Aina väitetään, että nykydieselit ei muka enää saastuta. Ei ehkä siinä labrassa tehtävässä lyhyessä WLTP-testissä, johon auto valmistellaan ja optimoidaan etukäteen. Mutta valitettavasti minun nenäni ja keuhkoni ovat ainakin isopakoputkisista Saksalais-dieseleistä ihan eri mieltä. Bensa-autojen pakokaasut eivät lähellekään samalla tavalla kaduilla ja parkkipaikoilla käy nenään, keuhkoihin ja silmiin kuin nuo dieselit. Ja isommista Saksan diesel-moottoreista tulee vieläkin ihan näkyvää nokea, jos kuski polkee kunnolla.
Mutta pääpointti on, että sekä diesel että bensa-moottorit kyllä tappavat nopeasti, jos hengität niiden pakokaasuja esim. suljetussa tallissa! Kaupunkien katukuiluissa tappavat vähän hitaammin.- Anonyymi
Onneksi dieselbussit alkaa olla hävinneet, tosi vaikea hengittää pakkaspäivänä kun monta seisoo peräkkäin käynnissä.
- Anonyymi
Olen sammaa mieltä että bensa auto ei ota nenään mutta jopa uudet dieselit ottaa. Olisko laittomasti hiukkassuodatin poistettu.
- Anonyymi
Dieseliä käytetään isoissa autoissa missä pienellä bensaturbolla ei tee mitään. Eihän diesel ole pikkuautoon koskaan ollut erityisen järkevä valinta, mutta jossain nelivetoisessa isossa maasturissa varmasti päihittaa pienen bensaturbon selkeästi kulutuksessa.
- Anonyymi
Hyvät on kokemukset sekä Toyotan 1.4-litraisesta dieselistä että VW:n 1.2-litraisesta dieselistä. Kulutus oli noin 3 litraa satasella, kulkivat hyvin ja vääntöä ihan mukavasti. Luonteeltaan paljon mukavampi kuin bensa.
Mutta ennen oli ennen, turha haikailla mennyttä aikaa, ellei dieselin kehitys enää ole kannattavaa.
- Anonyymi
Autoani ei saa kuin dieselmoottorilla, aika paha vaihtaa bensaturboon kun kaikki muutkin vastaavat ovat dieselmoottorilla.
- Anonyymi
Mun moottorinvaihto ja tjurbonvaihto maksoi 6275 euroa.
- Anonyymi
Diesel on poikkeuksellisesti kalliimpaa ollut viikon verran ja nyt jo hölmö kyseenalaistaa sen suhteen bensanhintaan.
Voi voi, kohta asia voi olla taas toisin päin.- Anonyymi
Ei voi kun dieselillä ajosta halutaan tehdä koko ajan kalliimpaa.
- Anonyymi
Kuljetusyrittäjillä alkanut kirjaimellisesti siperia opettamaan.
Tällä viikolla jo ajanut kahden yhdistelmän perässä alta kahdeksaakymppiä. Siis eivät menneet rajoitinta vastaan 89km/h vaan kummassakin tapauksessa oma vakionopeudensäädin asetettuna 74-76km/h piti etäisyyden osapuilleen samana.
Voihan siinä yhdistelmässä hiukan säästöä jo syntyä kun alentaa matkanopeutta yli 10 km/h.
Ja muuten en ohittanut. Käytin tilaisuuden mennä peesissä ja säästin!
Mutta kyllä näytti kanssa-autoilijoita ahdistavan... - Anonyymi
ajoin reilun vuoden verran diisselillä, mutta se oli niin raskassoutuinen ja meluisa että palasin bensiinin ylelliseen kyytiin. vaikka säästöä syntyikin, se oli huono korvaus nähdystä vaivasta. ymmärrän hyvin että luksus-autoissa on bensakoneet.
- Anonyymi
Älä viitsi trollailla - tai no, trollaa vaan, ei se ole keneltäkään pois. Jos olisit joskus ajanut yhteispaineruiskudieselillä, tietäisit, että sisälle ei kuulu juuri mitään ääntä. Olet varmasti ajanut 90-luvun lopun turbotonta Volkkaria tai 2000-luvun alun tehotonta Fiatia.
Urheiluautoissa on bensakoneet ja moderneissa autoissa on sähkömoottorit. Varakas ottaa työautokseen melkein aina sähköauton, jos ei löydä mieluistaan dieseliä. Työkseen paljon ajavien ja jotakin taloudesta ymmärtävien valinta on aina diesel. Dieselistä voi luopua vasta sitten, kun sähköautojen akut kestävät lataamatta 500 kilometriä tai enemmän talvikelissä.
Puolustusvoimissa oli venäläisiä yli 10-litraisia kaksitahti-dieseleitä; niissä oli huono korvaus nähdystä vaivasta. Ääni oli meluisa mutta miehekkään kaunis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi trollailla - tai no, trollaa vaan, ei se ole keneltäkään pois. Jos olisit joskus ajanut yhteispaineruiskudieselillä, tietäisit, että sisälle ei kuulu juuri mitään ääntä. Olet varmasti ajanut 90-luvun lopun turbotonta Volkkaria tai 2000-luvun alun tehotonta Fiatia.
Urheiluautoissa on bensakoneet ja moderneissa autoissa on sähkömoottorit. Varakas ottaa työautokseen melkein aina sähköauton, jos ei löydä mieluistaan dieseliä. Työkseen paljon ajavien ja jotakin taloudesta ymmärtävien valinta on aina diesel. Dieselistä voi luopua vasta sitten, kun sähköautojen akut kestävät lataamatta 500 kilometriä tai enemmän talvikelissä.
Puolustusvoimissa oli venäläisiä yli 10-litraisia kaksitahti-dieseleitä; niissä oli huono korvaus nähdystä vaivasta. Ääni oli meluisa mutta miehekkään kaunis.Ei jatkossa kannata vastata dieselin vihaajille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976008Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2971353Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226