Ja arvatkaapa kumpi tulos on mutua ja kumpi perustuu perusteelliseen testiin Suomen Lapissa?
Eipä ole kovin moni polttomoottiriauto päässyt samaan.
Polttomoottoriautoilijat: Sähkö on paska talvella. TM: Sähköautoille viisi tähteä talvitestissä..
28
457
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautohan on mukavuudessaan ylivertainen polttiksiin verrattuna. Niissä on esim. vakiona kännykällä ohjattava esilämmitys.
Lisäksi normipetteri ajaa niillä talvellakin helposti 2-3 päivän ajot yhdellä latauksella ja kilometrikustannus jää yhteen viidesosaan polttikseen verrattuna.
Täydet viisi tähteä on helppo allekirjoittaa.- Anonyymi
Jep. Sähikäisten omistajat kehuvat kilpaa kosliaan kuten putin sankariarmeijaansa... 😅
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suurtesti-selvitti-nain-paljon-sahkoautojen-todelliset-toimintamatkat-heikkenevat-talvella/21a546c6-01b7-4a35-8eff-b31ea536b1ca
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964df - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Sähikäisten omistajat kehuvat kilpaa kosliaan kuten putin sankariarmeijaansa... 😅
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suurtesti-selvitti-nain-paljon-sahkoautojen-todelliset-toimintamatkat-heikkenevat-talvella/21a546c6-01b7-4a35-8eff-b31ea536b1ca
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-kaksi-akkuvalmistuksessa-kriittista-metallia-menivat-jo-katosta-lapi-hinnannousun-odotetaan-heijastuvan-pian-sahkoautoihin-ja-toimintamatkatkin-saattavat-lyhentya/9b52bc7c-e0f0-434d-b8b1-0593639964dfEn pidä kumpaakaan noista jutuista millään tapaa negatiivisena sähköautolla ajamisen suhteen. Jo ostetun sähköauton hintaan ei tulevaisuus vaikuta ja rangen pienentyminen talvella on ollut tiedossa aina. Talvella voi joutua lataamaan yhtenä yönä lisää per viikko, mutta mitään muuta vaikutusta tuolla pudonneella rangella ei normipäivään ole.
Te polttispetterit vouhotatte asiasta joka ei vaikuta sähköauton tavalliseen elämään oikeastaan millään tavalla.
- Anonyymi
eikös tesla ollut vaarallinen?
- Anonyymi
Se että Teslalla on vaikeaa talvessa johtuu siitä että se on Tesla. Ei siitä että se on sähköauto.
Kaikki muut sähköautot oli paljon parempia ja toimivat loistavasti Suomen talvessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että Teslalla on vaikeaa talvessa johtuu siitä että se on Tesla. Ei siitä että se on sähköauto.
Kaikki muut sähköautot oli paljon parempia ja toimivat loistavasti Suomen talvessa.Eikä Teslallakaan ole mitään ongelmia talvella ollut. Autona Model 3 LR.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä Teslallakaan ole mitään ongelmia talvella ollut. Autona Model 3 LR.
TM:n tekstistä ymmärsin että Teslan ajonavustimet eivät "ymmärrä" kovin hyvin talven olosuhteita ja talviajaminen ei ole kovin rentouttava kokemus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:n tekstistä ymmärsin että Teslan ajonavustimet eivät "ymmärrä" kovin hyvin talven olosuhteita ja talviajaminen ei ole kovin rentouttava kokemus.
Sähikäisellä ajaessa tulee aina mieleen ajosäde ahdistus. 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähikäisellä ajaessa tulee aina mieleen ajosäde ahdistus. 😂
Toisaalta huoltoasemien ohi ajaminen ei ahdista, vaikka siellä lukisi 3,50€/l.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta huoltoasemien ohi ajaminen ei ahdista, vaikka siellä lukisi 3,50€/l.
Minua taas ahdistaa sähkön hinnan 10,€ kilowattitunti, ja sähikäiseni osamaksuerät. 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että Teslalla on vaikeaa talvessa johtuu siitä että se on Tesla. Ei siitä että se on sähköauto.
Kaikki muut sähköautot oli paljon parempia ja toimivat loistavasti Suomen talvessa.Leaffikin ? Kaupunkiajoa pitemmissä ajoissa ? " toimii loistavasti " ? No sulla ei rima ole kovin korkealla !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua taas ahdistaa sähkön hinnan 10,€ kilowattitunti, ja sähikäiseni osamaksuerät. 😆
"– Toisaalta, jos mietitään käyttökustannuksia, niin on laskettu, että tällä autolla ne ovat noin kaksi euroa per sata kilometriä. Tähän sisältyy kaikki kulut, myös huollot, joten ei se niin kallista ole, sanoo Lappalainen."
Sähkön hinta on toki vähän noussut artikkelin kirjoituksen jälkeen mutta ei läheskään niin paljon kuin bensan ja dieselin. Nyt taidetaan kolkutella jo 15 euron rajaa per 100km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että Teslalla on vaikeaa talvessa johtuu siitä että se on Tesla. Ei siitä että se on sähköauto.
Kaikki muut sähköautot oli paljon parempia ja toimivat loistavasti Suomen talvessa.Kyllä se , että Teslalla on vaikeaa talvella , johtuu siitä , että se on sähköauto . Se että jotkut sähköautot on parempia talvella , on tietenkin hyvä juttu .
- Anonyymi
Säälittävä yritys taas sähköfanaatikolta. Tuossa ei ole sama arvosteluasteikko kuin polttisten talvitestissä, TM on itse kirjoittanut näin.
5 tähteä sähköautolle vastaa ehkä 3 tähteä polttisautolle.
rilainen arvosteluastyeikko syy miksi sähköt testataan erikseen.- Anonyymi
Kaikissa sähköautoissa on kännykkäohjattava esilämmitys. Ilman esilämmitystäkin sähköautot lämpeävät nopeammin kuin polttikset.
Nelivetoiset sähköautot ovat parempia etenemään liukkaalla tarkemman ja nopeamman voimanjaon takia.
Sähköauto ei häviä missään talviominaisuudessa polttikselle. Ainoa missä polttis on marginaalisesti parempi on se jos lähdetään ajamaan pitkiä 300km matkoja kilpaa. Normaali-ihmisille tuo kilvanajo ei merkkaa mitään. ja 300km range tarkoittaa 4-5 päivän ajoja.
Ja niillä harvoilla jänkhäjolkotuksilla rangea saa aina lisää kun pitää parin tunnin välein 20 minuutin jaloittelutauon. Se olisi suotavaa liikenneturvallisuuden kannalta liikkuu sitten millä autolla tahansa.
Sähköauto on parempi talviauto ja sen TM:kin on sanonut jo viime vuonna Porschesta. Se sai korkeimmat pisteet koskaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa sähköautoissa on kännykkäohjattava esilämmitys. Ilman esilämmitystäkin sähköautot lämpeävät nopeammin kuin polttikset.
Nelivetoiset sähköautot ovat parempia etenemään liukkaalla tarkemman ja nopeamman voimanjaon takia.
Sähköauto ei häviä missään talviominaisuudessa polttikselle. Ainoa missä polttis on marginaalisesti parempi on se jos lähdetään ajamaan pitkiä 300km matkoja kilpaa. Normaali-ihmisille tuo kilvanajo ei merkkaa mitään. ja 300km range tarkoittaa 4-5 päivän ajoja.
Ja niillä harvoilla jänkhäjolkotuksilla rangea saa aina lisää kun pitää parin tunnin välein 20 minuutin jaloittelutauon. Se olisi suotavaa liikenneturvallisuuden kannalta liikkuu sitten millä autolla tahansa.
Sähköauto on parempi talviauto ja sen TM:kin on sanonut jo viime vuonna Porschesta. Se sai korkeimmat pisteet koskaan.Polttomoottoriautoissakin on käynnykkäsovelluksella käynnistettävä esilämmitys käytössä . Mitenkähän hyvin siellä " jänkhäjolkotuksilla " löytyy pikalatureita .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottoriautoissakin on käynnykkäsovelluksella käynnistettävä esilämmitys käytössä . Mitenkähän hyvin siellä " jänkhäjolkotuksilla " löytyy pikalatureita .
Aika harvassa on ne polttikset missä olisi Webasto vakiona. Käytännössä kaikissa sähköautoissa esilämmitys on vakiovarusteena ilman lisähintaa.
Ja hyvinhän sähköautolle tuntuu latausmahdolllisuuksia löytyä Lapistakin. Ja niitä tulee lisää joka kuukausi.
"– Toisaalta, jos mietitään käyttökustannuksia, niin on laskettu, että tällä autolla ne ovat noin kaksi euroa per sata kilometriä. Tähän sisältyy kaikki kulut, myös huollot, joten ei se niin kallista ole, sanoo Lappalainen.
Kun auto käynnistyy aina kuin palmun alta alkaa se jopa hymyilyttää ennen dieselvehkeiden kanssa värkännyttä Lappalaista.
– Se on paras auto mitä minulla on ollut ikinä, tehokkain, nopein, edullisin. Siinä on hienot nämä elektroniikat ja siihen tulee päivityksiä netin kautta, se ikäänkuin paranee vanhetessaan, kehuu Lappalainen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harvassa on ne polttikset missä olisi Webasto vakiona. Käytännössä kaikissa sähköautoissa esilämmitys on vakiovarusteena ilman lisähintaa.
Ja hyvinhän sähköautolle tuntuu latausmahdolllisuuksia löytyä Lapistakin. Ja niitä tulee lisää joka kuukausi.
"– Toisaalta, jos mietitään käyttökustannuksia, niin on laskettu, että tällä autolla ne ovat noin kaksi euroa per sata kilometriä. Tähän sisältyy kaikki kulut, myös huollot, joten ei se niin kallista ole, sanoo Lappalainen.
Kun auto käynnistyy aina kuin palmun alta alkaa se jopa hymyilyttää ennen dieselvehkeiden kanssa värkännyttä Lappalaista.
– Se on paras auto mitä minulla on ollut ikinä, tehokkain, nopein, edullisin. Siinä on hienot nämä elektroniikat ja siihen tulee päivityksiä netin kautta, se ikäänkuin paranee vanhetessaan, kehuu Lappalainen."Ootko kuullu , että polttomoottoriautoa voi lämmittää ennen ajoa sähköllä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootko kuullu , että polttomoottoriautoa voi lämmittää ennen ajoa sähköllä ?
Se vaatii verkkosähköä eli toimii käytännössä vain kotona ja sekin vaatii lohkolämmittimen ja sisätilalämppärin ostamisen.
Ei toimi käytännössä missään muualla kuin kotona kun sähköauton esilämmitys on täysin itsenäinen ja kuuluu auton vakiovarustukseen.
- Anonyymi
TM:
"Jos tuloksia vertaa suoraan viime numeron lataushybrideihin, on edelleen hyvin tasaista. Esimerkiksi kitkaerojarrutuksessa kaikkein sähköautojen jarrutusmatkat osuvat nätisti keskelle lataushybridien tuloksia. Monissa testeissä tulos onkin se, ettei käyttövoimalla ole merkitystä.
Aiempien vuosien havainto sähköautojen nopeasta lämpiämisestä piti sekin edelleen paikkansa. Nyt vastus siinäkin oli entistä kovempi, kun lataushybridien olisi voinut kuvitella hyödyntävän tässä osiossa sähköä sähköautojen tavoin.
TALVISÄHKÖAUTO 2021 -arvonimen vie selvällä erolla muihin Porsche Taycan. Auto vakuuttaa lähes joka osa-alueella ja toimii hyvänä esimerkkinä kaikille valmistajille tulevaisuutta silmällä pitäen. Kun tulosta peilataan edellisen vertailun tuloksiin, ei ykkösestä olisi silloinkaan epäselvyyttä. Jos halutaan katsoa vieläkin kauemmas, ei historiasta taida löytyä montaa parempaa."- Anonyymi
TM:
"TOIVOTTAVASTI TALVIAUTO 2022:n häviäjän aiheuttama keskustelu ei peitä voittajan juhlahumua. Talvisähköauto 2022 osoittaa parhaiden nelivetoisen sähköautojen olevan erittäin päteviä talviautoja. Mercedes-Benzistä ja etenkin Polestarista on muiden hyvä ottaa mallia. Uusi automerkki on tehnyt hienon auton, jossa pohjoismaalainen talviauto-osaaminen loistaa." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM:
"TOIVOTTAVASTI TALVIAUTO 2022:n häviäjän aiheuttama keskustelu ei peitä voittajan juhlahumua. Talvisähköauto 2022 osoittaa parhaiden nelivetoisen sähköautojen olevan erittäin päteviä talviautoja. Mercedes-Benzistä ja etenkin Polestarista on muiden hyvä ottaa mallia. Uusi automerkki on tehnyt hienon auton, jossa pohjoismaalainen talviauto-osaaminen loistaa."Hieno on hintakin! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieno on hintakin! 🤣🤣🤣
Vastaavankokoinen neliveto-polttis jossa on vastaava suorituskyky ei ole ilmainen sekään.
Ei nämä ole mitään vajaavetoisia hitaita pikkukopperoita joten hintakin on tietenkin luokan mukainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavankokoinen neliveto-polttis jossa on vastaava suorituskyky ei ole ilmainen sekään.
Ei nämä ole mitään vajaavetoisia hitaita pikkukopperoita joten hintakin on tietenkin luokan mukainen.Mutta range yhdellä latauksella moninkertainen sähikäiseen verrattuna! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta range yhdellä latauksella moninkertainen sähikäiseen verrattuna! 🤣🤣🤣
Voi sua ihanaa. Poikkee ny edes kerran pissalla ku meet Lappiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta range yhdellä latauksella moninkertainen sähikäiseen verrattuna! 🤣🤣🤣
Tuosta ominaisuudesta on hyötyä vain jos haluaa ajaa kilpaa talvella yli 300km matkoja.
Täysin hyödytön ominaisuus autossa suurinpiirtein kaikille perheille Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sua ihanaa. Poikkee ny edes kerran pissalla ku meet Lappiin.
On siinä sekin etu dieselissä, että tarvitsee aniharvoin liittää letku autoon huoltsikalla. Sähikäisessä se kun on vastaavasti jokapäiväinen toimenpide! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä sekin etu dieselissä, että tarvitsee aniharvoin liittää letku autoon huoltsikalla. Sähikäisessä se kun on vastaavasti jokapäiväinen toimenpide! 🤣🤣🤣
Et tiedä näköjään tästä asiasta mitään. Latauksista 95% tehdään kotona ja normijannulle 2-3 kertaa viikossa riittää.
Julkista latausta tarvii käyttää erittäin harvoin.
Näillä sun päättömillä jutuillasi et pysty trollaamaan ketään. Minäkin vastaan vain säälistä antaaakseni vinkkejä siitä mitä hyvä trollaaja ei tee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517183Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424992HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002788- 1502103
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331660Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634- 201617
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4001566mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111347Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323