Polttomoottoreita ei kielletä, koska niitä ei ole enää myynnissä vuonna 2030.

Anonyymi

Naurettavia puheita, että uusien polttomoottoriautojen myyminen kielletäänn vuonna 2035 alkaen.

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttomoottoriautoja on myynnissä edelleen vuonna 2030. Sähköautoja ei edes pystytä valmistamaan riittävästi korvaamaan kaikkien uusien autojen myyntiä. Raaka-aineiden tuotantokapasiteetti ei vain kasva riittävän nopeasti. Joko uusien autojen myynti romahtaa alle puoleen tai sitten polttomoottoriautojen valmistamista jatketaan. Itse veikkaan jälkimmäistä.

      • Anonyymi

        Eiköhän natrium-akkuja ala kohta tulemaan. Ehkä kapasiteetti niissä on pienehkö, mutta valmistuskustannukset naurettavan pienet, lähinnä rautaa ja suolaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän natrium-akkuja ala kohta tulemaan. Ehkä kapasiteetti niissä on pienehkö, mutta valmistuskustannukset naurettavan pienet, lähinnä rautaa ja suolaa.

        Sama ongelma on tuossakin, riittävää tuotantoa ei noissakaan ennen vuotta 2030 ehditä saada. Vuosi 2030 on liian lähellä. Lisäksi natrium-akkujen tuotantoa ei ole vielä edes aloitettu, ainakaan autoihin tarkoitettuja akkuja. Tosin luultavasti niitä ei edes tehdä autoihin, vaan pikemminkin energiavarastoihin, joissa energiatiheys ei ole niin suuri ongelma.

        Oleellista ei ole valmistuskustannukset vaan se, että raaka-aineita ei pystytä tuottamaan riittävän paljon. Eikä kupariakaan kyetä tuottamaan riittävästi ja sille ei vielä ole korvikkeita. Sähköautohan käyttää 4 kertaa enemmän kuparia kuin polttomoottoriauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma on tuossakin, riittävää tuotantoa ei noissakaan ennen vuotta 2030 ehditä saada. Vuosi 2030 on liian lähellä. Lisäksi natrium-akkujen tuotantoa ei ole vielä edes aloitettu, ainakaan autoihin tarkoitettuja akkuja. Tosin luultavasti niitä ei edes tehdä autoihin, vaan pikemminkin energiavarastoihin, joissa energiatiheys ei ole niin suuri ongelma.

        Oleellista ei ole valmistuskustannukset vaan se, että raaka-aineita ei pystytä tuottamaan riittävän paljon. Eikä kupariakaan kyetä tuottamaan riittävästi ja sille ei vielä ole korvikkeita. Sähköautohan käyttää 4 kertaa enemmän kuparia kuin polttomoottoriauto.

        Lisään... Vuosi 2035 on aikaisin teoreettinen ajankohta, jolloin sähköautoja kyetään valmistamaan riittävästi korvaamaan polttomoottoriautot. Ja epäilen senkin olevan turhan optimistinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma on tuossakin, riittävää tuotantoa ei noissakaan ennen vuotta 2030 ehditä saada. Vuosi 2030 on liian lähellä. Lisäksi natrium-akkujen tuotantoa ei ole vielä edes aloitettu, ainakaan autoihin tarkoitettuja akkuja. Tosin luultavasti niitä ei edes tehdä autoihin, vaan pikemminkin energiavarastoihin, joissa energiatiheys ei ole niin suuri ongelma.

        Oleellista ei ole valmistuskustannukset vaan se, että raaka-aineita ei pystytä tuottamaan riittävän paljon. Eikä kupariakaan kyetä tuottamaan riittävästi ja sille ei vielä ole korvikkeita. Sähköautohan käyttää 4 kertaa enemmän kuparia kuin polttomoottoriauto.

        "Sähköautohan käyttää 4 kertaa enemmän kuparia kuin polttomoottoriauto."

        Mihin sitä niin paljon muka menee? Johtimet ovat enimmäkseen alumiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautohan käyttää 4 kertaa enemmän kuparia kuin polttomoottoriauto."

        Mihin sitä niin paljon muka menee? Johtimet ovat enimmäkseen alumiinia.

        Sähköä siirretään kuparissa, ei alumiinissa. Alumiinia käytetään monissa muissa osissa autossa, mutta sähköjohdot on pääosin kuparia. Aivan kuten sähkö kulkee muutenkin voimalaitoksista koteihin kuparijohdoissa.

        Sähköautoon käytetään normaalisti noin 80 kiloa kuparia. Ei siis mikään pieni määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköä siirretään kuparissa, ei alumiinissa. Alumiinia käytetään monissa muissa osissa autossa, mutta sähköjohdot on pääosin kuparia. Aivan kuten sähkö kulkee muutenkin voimalaitoksista koteihin kuparijohdoissa.

        Sähköautoon käytetään normaalisti noin 80 kiloa kuparia. Ei siis mikään pieni määrä.

        "sähköjohdot on pääosin kuparia"

        Alumiinia ne on. Tässä kuva korkeajännitekaapelista, mitä Teslakin käyttää: https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2017/03/gebauer-griller.png


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköä siirretään kuparissa, ei alumiinissa. Alumiinia käytetään monissa muissa osissa autossa, mutta sähköjohdot on pääosin kuparia. Aivan kuten sähkö kulkee muutenkin voimalaitoksista koteihin kuparijohdoissa.

        Sähköautoon käytetään normaalisti noin 80 kiloa kuparia. Ei siis mikään pieni määrä.

        "Aivan kuten sähkö kulkee muutenkin voimalaitoksista koteihin kuparijohdoissa."

        Tuokaan ei pidä paikkaansa. Ei niissä johtimissa kuparia ole!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aivan kuten sähkö kulkee muutenkin voimalaitoksista koteihin kuparijohdoissa."

        Tuokaan ei pidä paikkaansa. Ei niissä johtimissa kuparia ole!

        Valtaosa sähköjohdoista on edelleen kuparia. On jo todettu, että sähköistäminen moninkertaistaa kuparin käytön.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän natrium-akkuja ala kohta tulemaan. Ehkä kapasiteetti niissä on pienehkö, mutta valmistuskustannukset naurettavan pienet, lähinnä rautaa ja suolaa.

        Ai tulossa on vielä lyhyempiä toimintamatkoja sähköautoja . No ompa mitä odottaa . Toisaalta ainahan huonoa on halvalla saanut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän natrium-akkuja ala kohta tulemaan. Ehkä kapasiteetti niissä on pienehkö, mutta valmistuskustannukset naurettavan pienet, lähinnä rautaa ja suolaa.

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai tulossa on vielä lyhyempiä toimintamatkoja sähköautoja . No ompa mitä odottaa . Toisaalta ainahan huonoa on halvalla saanut .

        Todennäköisesti natrium-akut menevät pääosin energiavarastoihin ja vastaaviin, joissa energiatiheys ei ole samanlainen ongelma kuin autoissa.


    • Anonyymi

      Se on ihan sama mitä täällä intetään, ei vaikuta mihinkään.
      Idiootit täällä pääosin yrittää päteä nettitiedoillaan.

    • Anonyymi

      Ketjun otsikko on täyttä totta. Juuri noin tulee käymään.

      • Anonyymi

        Joillain pienillä markkina-alueilla kuten Norjassa noin voi ehkä käydä, mutta suurimmassa osassa maailman maita polttomoottoriautoja tullaan myymään myös vuonna 2030.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain pienillä markkina-alueilla kuten Norjassa noin voi ehkä käydä, mutta suurimmassa osassa maailman maita polttomoottoriautoja tullaan myymään myös vuonna 2030.

        .....mutta ei ainoatakaan Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .....mutta ei ainoatakaan Suomessa.

        Todennäköisesti myydään edelleen tai ainakin autoja, joissa on polttomoottori. Ainakin lataushybridejä myydään vielä vuonna 2030. Lisäksi vain alle 10% suomalaisista ajaa täyssähköautoilla vuonna 2030.


    • Anonyymi

      tämä sähköautojen määrä on tullut teillemme yhdeksässä vuodessa. Mietipä aikaa yhdeksän vuotta eteenpäin eli vuotta 2030. Silloin ei todellakaan ole enää uusia polttomottoriautoja mynnissä.

      • Anonyymi

        Tästä eteenpäin muutos on tietysti vielä rajumpaa kuten kaikissa muutosissa tapahtuu,


      • Anonyymi

        Nykyisellä kriisillä on suuret vaikutukset myös sähköautojen valmistukseen. Ensinnäkin sähköautojen (ja muiden autojen) raaka-aineista osa tulee Venäjältä. Toiseksi, Ukrainassa ja Venäjällä on sekä autotehtaita että tehtaita jotka valmistavat komponentteja. Siksihän varsinkin saksalaiset autovalmistajat ovat joutuneet ajamaan alas tehtaita myös muualla Euroopassa. Jos komponentteja ei tule Ukrainasta niin autoja voida valmistaa esimerkiksi Saksassa.

        Edelleenkään materiaalit ja tehtaat eivät riittäisi kaikkien sähköautojen valmistukseen vuonna 2030. Paitsi jos annetaan autojen myyntimäärien romahtaa täysin. Ja tämä kriisi vielä pahentaa tilannetta jopa vuonna 2030, vaikka se tänä vuonna ohi menisikin (tuskin tapahtuu).

        Vuonna 2030 tullaan vielä valmistamaan ja myymään uusia autoja, joissa on polttomoottori (toki nämä voivat olla hybridejä). Lisäksi vuoteen 2030 on aikaa 8 vuotta.

        Ja mitä tarkoitat "tämä sähköautojen määrä on tullut teillemme yhdeksässä vuodessa"? Vaivaiset 1% Suomen autokannasta on täyssähköautoja ja vuonna 2030 ylivoimainen valtaosa ajelee edelleen polttomoottoriautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä eteenpäin muutos on tietysti vielä rajumpaa kuten kaikissa muutosissa tapahtuu,

        Pikemminkin muutos hidastuu. Suomessa uusien autojen myyntimäärät ovat romahtaneet ja autojen keski-ikä kasvaa. Ei ole mitään merkkiäkään ryntäyksestä uusien autojen markkinoille.

        Yli 90% suomalaisista ajaa vuonna 2030 polttomoottoriautoilla ja suuri osa jopa vuonna 2040.


    • Anonyymi

      Onneksi noita huoltoasemia jo suljetaan sähköautojen lisääntymisen vuoksi.

      • Anonyymi

        Tuskinpa, koska Suomen autoista alle 1% on täyssähköautoja. Hybriditkin (myös ladattavat) tankkaavat toisinaan huoltoasemilla, joten niitä ei lasketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa, koska Suomen autoista alle 1% on täyssähköautoja. Hybriditkin (myös ladattavat) tankkaavat toisinaan huoltoasemilla, joten niitä ei lasketa.

        Lisään... Ja huoltoasemia on suljettu jo kymmenien vuosien ajan. Siis jo kauan ennen sähköautojen yleistymistä. Syy sulkemiseen ei liity mitenkään sähköautoihin.


    • Anonyymi

      Eihän polttomoottoriautoja kielletä 2030. Niiden tulee vain pudottaa päästönsä alle 50g/km CO2. Tyyli on vapaa, vain tulokset ratkaisevat.

      • Anonyymi

        Koska kyseessä on ilmastonmuutoksen torjunta ja silloin on epäoleellista mitä tekniikkaa käytetään. Jos joku pystyy tuottamaan nollapäästöt polttomoottoriautolla niin se on täysin hyväksyttävää.

        Itse tosin epäilen, että tuota rajaa vielä lasketaan...


      • Anonyymi

        Ei ne pudota päästöjään ja vaikka pudottaisivatkin niin niitä uusia ei ole enää myynnissä vuonna 2030.


      • Anonyymi

        Ei ole polttomottoriautoja myynnissä ja Eu:n päästöraja on 59 g/km.


    • Anonyymi

      Kyllä se vaan niin on ettei niitä uusia polttomottoriautoja ole mynnissä vuonna 2030.

      • Anonyymi

        Alkakaa vaan uskoa tähän totuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkakaa vaan uskoa tähän totuuteen.

        Pienellä päällä ne eivät usko.


    • Anonyymi

      EU kielsi vuodesta 2035 alkaen. Naurakaa. On siitä tietäjät. Tuona vuonna kukaan eides tunne polttomoottoriautoa.

      • Anonyymi

        Eu kielsi koska EU:hun kuuluu joitakin alkukantaisia maita kuten Saksa.


      • Anonyymi

        Ministeri Harakkakin kuvittelee kaikenlaista. Tietoa ei ensinkään. Rakentaa 11 huhtikuussa rekisteröidyn kaasuauton vuoksi kaasuasemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ministeri Harakkakin kuvittelee kaikenlaista. Tietoa ei ensinkään. Rakentaa 11 huhtikuussa rekisteröidyn kaasuauton vuoksi kaasuasemia.

        Eihän ne liikenteessä olevat kaasuautot katoa maanteiltä yhdessä yössä. Onhan se hyvä että kaasuautoja pystyy tankkaamaan entistä useammassa paikassa. Niin ja voihan bensiiniauton konvertoida toimimaan kaasulla jos bensan hinta nousee liikaa.


    • Anonyymi

      Eipä taida muitakaan kulkuneuvoja enää olla ensivuonna alkavan ydinsodan jälkeen.

    • Anonyymi

      Ne kiellettiin että Albaniakin tietäisi asian. Muissa maissa niitä ei ole enää myynnissä uutena vuonna 2030.

    • Anonyymi

      Naurettavaa, että poliitikotkan eivät tajua, että polttomoottoriautoja ei ole myynnissä pian uutena lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe