Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taavi Kassilan näkemykset ja viekoittelu

Anonyymi

Tämä ei ehkä ole oikean otsikon alla, mutta en keksinyt parempaakaan. Koittakaa kestää.

Taavi Kassila on hindulaisuuden rishi eli valaistunut pyhimys oman ilmoituksensa mukaan Amman kultissa. Yleinen käsitys on, ettei hindulaisuuteen edes voi kääntyä, mutta hän näköjään on onnistunut siinä ja monessa muussakin.

Hän kuitenkin yrittää johtaa ihmisiä siihen näkemykseen, että kaikki uskonnot ovat samaa pohjimmiltaan. Toisaalta hän tekee parhaansa poistaakseen ns. kristinuskon.

Hän on kaivanut juutalaisten ja islamilaisten opetukset käyttöön, jolla hän todistaa sitä, että Jeesus oli vain ihminen eikä edes oikeastaan kuollut ristillä vaan lepäili haudassa 30 tuntia ja sitten poistui sieltä ja meni Intiaan.

Mitä olisi tapahtunut, jos Jeesus ei olisi kuollut ristillä ja sovittanut syntejä. Mennyt tuonelaan ja noussut kolmantena päivänä kuolleista ja ilmestynyt opetuslapsilleen yliluonnollisesti. Eikä Hän olisi noussut ylös taivaaseen. Ilmestynyt Paavalille ja 500 opetuslapselle sen jälkeen.
Opetuslapset eivät olisi koskaan lähteneet levittämään evankeliumia. Paavali ei olisi kääntynyt seuraamaan Herraa ja ollut Hänen opetettavana.
Uuden testamentin kirjeitä ja evankeliumitekstejä ei koskaan olisi syntynyt. Minkäänlaista kristinuskoa ei olisi olemassa.
Eikä Taavi voisi pyyhkiä Uudella Testamentilla tarpeittensa jälkeen takamustaan, vaan joutuisi ostamaan vessapaperia niin kuin muutkin.

Hän julkaisee Raamatun lauseita ja käytää niitä ihan muihin tarkoituksiin. Eikä kyseessä valitettavasti ole huumori edes.

11

345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taavi Kassineen on harhassa elävä ihminen, voi olla narsismiakin. Hän ei oikeasti ymmärrä, että Raamattu on Jumalan Sanaa, joten hän selittelee omia harhojaan...!

      • Anonyymi

        Niin ja se mitä hän ei voi oikeasti ymmärtää, että kysymys ei ole niinkään Raamatun ymmärtämisestä ja niiden sisältämästä viisaudesta.
        Koska hän katsoo asiaa hindulaisesta näkökulmasta, jossa guru on lähinnä tekstien ja meditoinnin opettaja. Jotta he voisivat hengellisesti avautua kokemaan sitä ja valaistua.
        Noidatkin ovat avautuneet hengellisyydelle.

        Jeesuksen seuraamisessa taas lähtöasetelma on aivan toinen. Ihminen antaa elämänsä Jumalalle ja vastaanottaa Pyhän Hengen itseensä ja tämä alkaa toimia ihmisessä monin tavoin ja muutos prosessi Herran kanssa etenee ja Hän tekee ihmisen kautta tässä maailmassa Hänen tekojaan.
        Herra Jeesus Pyhän Hengen kautta tekee ihmisessä muutoksen. Hinduismissa ihminen pyrkii tekemään muutoksen kelvatakseen hänen jumalalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja se mitä hän ei voi oikeasti ymmärtää, että kysymys ei ole niinkään Raamatun ymmärtämisestä ja niiden sisältämästä viisaudesta.
        Koska hän katsoo asiaa hindulaisesta näkökulmasta, jossa guru on lähinnä tekstien ja meditoinnin opettaja. Jotta he voisivat hengellisesti avautua kokemaan sitä ja valaistua.
        Noidatkin ovat avautuneet hengellisyydelle.

        Jeesuksen seuraamisessa taas lähtöasetelma on aivan toinen. Ihminen antaa elämänsä Jumalalle ja vastaanottaa Pyhän Hengen itseensä ja tämä alkaa toimia ihmisessä monin tavoin ja muutos prosessi Herran kanssa etenee ja Hän tekee ihmisen kautta tässä maailmassa Hänen tekojaan.
        Herra Jeesus Pyhän Hengen kautta tekee ihmisessä muutoksen. Hinduismissa ihminen pyrkii tekemään muutoksen kelvatakseen hänen jumalalleen.

        Lopputulos on kuitenkin sama, eli ihminen pääsee irti kahleistaan. Eli itse itselleen luomista mielen rajoitteista. Ei voi olla väärin sammutettua tulipaloa.

        Oppeihin jämähtäminen on aina kahle. Uskontojen opit on vain apuväline, tiellä itsensä löytämiseen. Siksi niidenkin tulee kuolla, kun ihmiskunta valaistuu. Kun riitelette oikeasta opista, olette vankilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopputulos on kuitenkin sama, eli ihminen pääsee irti kahleistaan. Eli itse itselleen luomista mielen rajoitteista. Ei voi olla väärin sammutettua tulipaloa.

        Oppeihin jämähtäminen on aina kahle. Uskontojen opit on vain apuväline, tiellä itsensä löytämiseen. Siksi niidenkin tulee kuolla, kun ihmiskunta valaistuu. Kun riitelette oikeasta opista, olette vankilassa.

        Olet oikeassa siinä, että ihmisen on tarkoitus päästä irti kahleistaan, mutta Raamatun tekstien mukaan on olemassa väärin sammutettu tulipalo. Omat teot ovat Jumalalle kuin haiseva naisen kuukautisriepu. Kun taas ihmisen nöyrtyminen Jumalan muutettavaksi tuottaa kunnian Hänelle ja ihmiselle kelpoisuuden nousta ylös.
        Itsensä pyrkimykset pyhittää itsensä Jumalalle kelpoiseksi ovat huonot.
        Jumala joka näkee kaiken tietää myös mihin ja miten voit kussakin hetkessä edetä. Siksi Jeesus Pyhän Hengen kautta tulee pelastajaksi ihmiselle. Ja lisäksi Hän antaa paljon muita siunauksia. Hän parantaa ihmistä monin eri tavoin ja johtaa elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä, että ihmisen on tarkoitus päästä irti kahleistaan, mutta Raamatun tekstien mukaan on olemassa väärin sammutettu tulipalo. Omat teot ovat Jumalalle kuin haiseva naisen kuukautisriepu. Kun taas ihmisen nöyrtyminen Jumalan muutettavaksi tuottaa kunnian Hänelle ja ihmiselle kelpoisuuden nousta ylös.
        Itsensä pyrkimykset pyhittää itsensä Jumalalle kelpoiseksi ovat huonot.
        Jumala joka näkee kaiken tietää myös mihin ja miten voit kussakin hetkessä edetä. Siksi Jeesus Pyhän Hengen kautta tulee pelastajaksi ihmiselle. Ja lisäksi Hän antaa paljon muita siunauksia. Hän parantaa ihmistä monin eri tavoin ja johtaa elämässä.

        No tuo on sinun mieleesi iskostettu käsitys. Ihminen on aidosti vapaa, kun pystyy kyseenalaistamaan oman mielensä tuotokset ja kaiken opitun. Meissä on kaikki tarvittava, koska olemme osa sitä.

        Kerrot omasta henkisestä tilastasi noilla sanoilla. Raamattu ei ole ainoa kirja, jonka avulla opetellaan pyörällä ajoa. Kun osaa ajamisen, eli lukea omaa mieltään, niin kirjoilla ei ole mitään virkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo on sinun mieleesi iskostettu käsitys. Ihminen on aidosti vapaa, kun pystyy kyseenalaistamaan oman mielensä tuotokset ja kaiken opitun. Meissä on kaikki tarvittava, koska olemme osa sitä.

        Kerrot omasta henkisestä tilastasi noilla sanoilla. Raamattu ei ole ainoa kirja, jonka avulla opetellaan pyörällä ajoa. Kun osaa ajamisen, eli lukea omaa mieltään, niin kirjoilla ei ole mitään virkaa.

        Et tunne minua ollenkaan ja esität näkemyksen minun hengellisestä tilasta. Sanoisin että tuo on aika rohkeaa, mutta jokaisella toki on oikeus ilmaista näkemyksiään eikä se minuun vaikuta mitenkään.

        Olet aivan oikeassa, että Raamattu ei ole ainoa kirja josta voi saada opetuksia. Niitähän on vaikka kuinka paljon. Joissakin niistä on hyviäkin opetuksia elämästä ja viisaudesta. Enkä pidä Raamattua virheettömänä kirjakokoelmana. Minulle kysymys ei ole siitä loppu viimeksi miten jokainen asia on ilmaistu Raamatussa tai missään muussakaan kirjassa. Kysymys on henkilökohtaisesta suhteestani elävään Jumalaan Herraan Jeesukseen ja vain sillä on merkitystä totuudessa.

        Mutta kun tullaan sen äärelle, että kuka menee mihinkin tämän lyhyen elämän jälkeen, niin asioilla on paljon merkitystä.
        Ensinnäkin ihminen joutuu kohtaamaan Luojansa, vaikka olisi buddhisti joka ei sellaiseen nyt usko, niin hän joutuu siitä olen varma.

        Jokainen polvi notkistuu Jumalan edessä. Jos hän ei ole oppinut nöyräksi Jumalalle tässä ajassa, niin hän tulee sen kyllä siinä hetkessä tietämään, kun on arvioinnin aika.
        Siinä ei kysellä sinun kykyä lukea omaa mieltäsi. Hän lukee sinun mieltäsi ja vain sillä on merkitystä. Sinun tai minun käsityksillä ei ole mitään merkitystä siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tunne minua ollenkaan ja esität näkemyksen minun hengellisestä tilasta. Sanoisin että tuo on aika rohkeaa, mutta jokaisella toki on oikeus ilmaista näkemyksiään eikä se minuun vaikuta mitenkään.

        Olet aivan oikeassa, että Raamattu ei ole ainoa kirja josta voi saada opetuksia. Niitähän on vaikka kuinka paljon. Joissakin niistä on hyviäkin opetuksia elämästä ja viisaudesta. Enkä pidä Raamattua virheettömänä kirjakokoelmana. Minulle kysymys ei ole siitä loppu viimeksi miten jokainen asia on ilmaistu Raamatussa tai missään muussakaan kirjassa. Kysymys on henkilökohtaisesta suhteestani elävään Jumalaan Herraan Jeesukseen ja vain sillä on merkitystä totuudessa.

        Mutta kun tullaan sen äärelle, että kuka menee mihinkin tämän lyhyen elämän jälkeen, niin asioilla on paljon merkitystä.
        Ensinnäkin ihminen joutuu kohtaamaan Luojansa, vaikka olisi buddhisti joka ei sellaiseen nyt usko, niin hän joutuu siitä olen varma.

        Jokainen polvi notkistuu Jumalan edessä. Jos hän ei ole oppinut nöyräksi Jumalalle tässä ajassa, niin hän tulee sen kyllä siinä hetkessä tietämään, kun on arvioinnin aika.
        Siinä ei kysellä sinun kykyä lukea omaa mieltäsi. Hän lukee sinun mieltäsi ja vain sillä on merkitystä. Sinun tai minun käsityksillä ei ole mitään merkitystä siinä.

        Minun mieli on yhtä kuin J:n mieli. Omaksi kuvakseen luodulla on kaikki mitä olemassa on. Miten voisi olla erikseen monia mieliä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mieli on yhtä kuin J:n mieli. Omaksi kuvakseen luodulla on kaikki mitä olemassa on. Miten voisi olla erikseen monia mieliä?

        Vau! Sinulla ei enää ole omaa mieltä vaan kaikki mitä sinussa on on yhtä Jumalan mielen kanssa. No ainakin yksi asia on varma, sinun Jumala ei ole Raamatun Jumala. Kuten Raamattu ilmoittaa Hänen ajatuksensa ovat ihmisen ajatuksia korkeammat.
        Sinulle ei ehkä ole tuttu tämä käsite jonka Jeesus ilmaisi:
        "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
        Sekä
        Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Mä olen muuten joskus tavannut joitakin joogaa ja meditointia harrastavia henkilöitä. Kun pyydän niitä kertomaan mitä he kokevat meditoinnissa ja kertovat kokemuksiaan. Kun kerron heille, että minussa asuu Jumalan tuli ja kerron niistä kokemuksista. Niin et ehkä arvaa mikä heidän seuraava kysymyksensä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau! Sinulla ei enää ole omaa mieltä vaan kaikki mitä sinussa on on yhtä Jumalan mielen kanssa. No ainakin yksi asia on varma, sinun Jumala ei ole Raamatun Jumala. Kuten Raamattu ilmoittaa Hänen ajatuksensa ovat ihmisen ajatuksia korkeammat.
        Sinulle ei ehkä ole tuttu tämä käsite jonka Jeesus ilmaisi:
        "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."
        Sekä
        Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        Mä olen muuten joskus tavannut joitakin joogaa ja meditointia harrastavia henkilöitä. Kun pyydän niitä kertomaan mitä he kokevat meditoinnissa ja kertovat kokemuksiaan. Kun kerron heille, että minussa asuu Jumalan tuli ja kerron niistä kokemuksista. Niin et ehkä arvaa mikä heidän seuraava kysymyksensä on?

        Olet kirjanoppinut. Minä en, opiskelen itseäni ilman kirjoja.

        Jos sinussa asuu Jumalan tuli, niin minussa asuu kyllä Jumalan rauha. Näin moninainen on Jumalan mieli:).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kirjanoppinut. Minä en, opiskelen itseäni ilman kirjoja.

        Jos sinussa asuu Jumalan tuli, niin minussa asuu kyllä Jumalan rauha. Näin moninainen on Jumalan mieli:).

        Kyllä tunnen kirjoituksia erittäin hyvin, mutta niin kuin sanoin uskoni tärkein asia on hengellinen yhteys. Jotenkin tämä ei mene sinulle ihan perille.
        Jatka sinä itsesi opiskelua ja minä jatkan myös Jumalan rauhassa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo on sinun mieleesi iskostettu käsitys. Ihminen on aidosti vapaa, kun pystyy kyseenalaistamaan oman mielensä tuotokset ja kaiken opitun. Meissä on kaikki tarvittava, koska olemme osa sitä.

        Kerrot omasta henkisestä tilastasi noilla sanoilla. Raamattu ei ole ainoa kirja, jonka avulla opetellaan pyörällä ajoa. Kun osaa ajamisen, eli lukea omaa mieltään, niin kirjoilla ei ole mitään virkaa.

        Ihminen syntyy ja on kutsuttu löytämään pelastuksen tien taivaaseen, ja Jumala on Raamatussa kertonut ehtonsa sille asialle selväksi. Ne, joille Jeesuksen seuraaminen ei kelpaa, saavat toki mennä oman mielensä mukaan sitten sinne jonnekkin ihan minne vaan huvittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2394
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2141
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1961
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe