On tullut tieto että kelakorvaus poistetaan .Onko joku saanut korvausta muu kuin yksityinen terveys asema.Esimerkki potilasmaksu 120€ josta kelakorvaus 20€
Jonka terveys asema ottaa ovenaukaisumaksuna noin 25€ eli potilas maksaa noin 125€
tämä tarina on tosi
Kelakorvaus
11
213
Vastaukset
- Anonyymi
mikä julkisen puolen maksu on tuollainen?Eihän julkiselta puolelta ole saanut kelakorvausta.Yksityiseltä vain saa.
- Anonyymi
Viellävirtaa kirjoitti:
Lue uudestaan
terveysasema eli terveyskeskus?
- Anonyymi
Viellävirtaa kirjoitti:
Lue viellä
ainakin lahdessa käytetään nimitystä terveyskeskus kun puhutaan terveysasemasta. Julkisen terveydenhuollon asiakkaana voit myös valita, minkä terveysaseman palveluja haluat käyttää.
Lahdessa terveyskeskuksen lääkärimaksu on reilu 40 e eikä 120 e
- Anonyymi
Yksityispuolella tuossa tilanteessa saa kelakorvauksen lääkärinpalkkiosta.
- Anonyymi
Viellävirtaa kirjoitti:
Yksityinen terveysasema perii toimistomaksun joka on isompi kuin kelakorvaus
Terveyskeskus ottaa myös käyntimaksun (siellä missä käynnistä veloitetaan) mutta hoitotoimenpiteistä ei veloiteta erikseen.
Se että kelakorvaukset ovat mitättömän pieniä, on asia erikseen. Tuollainen 20 euron kelakorvaus on sentään jotakin, mutta katsopa Kelan tariffeja esimerkiksi labrakokeista, niiden kelakorvaukset ovat vain muutaman euron.
- Anonyymi
Selaa uutisia! Ihan parin päivän sisällä oli joku juttu Kela-korvauksien vähentämisestä yksityisestä sairaanhoidosta, jotta saadaan rahoitettua vanhustenhuoltoa.
Oikeasti Kela-korvausten osuus on niin pieni, ettei niitä kannata edes huomioida, kun käy yksityisellä. Yksityisellä käyminen tarkoittaa sitä, että maksaa hoidostaan itse. - Anonyymi
Tuollaisten pikku korvausten käsittelykulut ovat isommat kuin itse korvaus. Parempi poistaa korvaukset kokonaan.
- Anonyymi
Lääkärin maksu veloietaan kerran ja saman vuoden aikana saa käydä lääkärissä ilman maksua,kun kerran on maksanut 40 e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1162995EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje311383- 1031237
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621017Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661007Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133988- 57881
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22703- 40698
Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta111654