Ad blue kusi loppumassa sodan vuoksi, dieselit hyytyy.
Ad Blue loppuu
31
923
Vastaukset
- Anonyymi
Joopa joo. Kaupat on pullollaan ja yhdellä isolla pänikällä ajelee pari vuotta. Hyytyy mitä hyytyy, vaan ei hymy Mersulla ajaessa.
- Anonyymi
Kannattaa kuitenkin hymyilevän mersukuskinkin varautua pahimpaan, ja ostaa tuota kusta varastoon enemmänkin, jotta pääsee ajamaan vielä lähitulevaisuudessakin....
- Anonyymi
Mersumummo ajaa siis 5000 km vuodessa? No, eipä niihin kaupassakäynteihin ja terveyskeskusmatkoihin enempää mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersumummo ajaa siis 5000 km vuodessa? No, eipä niihin kaupassakäynteihin ja terveyskeskusmatkoihin enempää mene.
taitaa sillä pönikällä ajaa n. 35tkm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
taitaa sillä pönikällä ajaa n. 35tkm
35:n litran pönikkä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin hymyilevän mersukuskinkin varautua pahimpaan, ja ostaa tuota kusta varastoon enemmänkin, jotta pääsee ajamaan vielä lähitulevaisuudessakin....
Ei kannata , kyseinen tuote säilyy käyttökelpoisens 18 kk.
- Anonyymi
vähän pitää ajaa jos kaksi vuotta kannulla pärjäät onko dieselin pidossa sitten mitään järkeä noilla kilometreillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vähän pitää ajaa jos kaksi vuotta kannulla pärjäät onko dieselin pidossa sitten mitään järkeä noilla kilometreillä
Ei kulu litkua päästöhuijausautoissa.
- Anonyymi
Kovaksipa kuvittelette adbluen menekiksi.
- Anonyymi
Tänään loppu
- Anonyymi
Eiköhän tuota kusivettä löytyne markkinoille pian, ainakin toivon niin.
- Anonyymi
Joku kemisti saisi nyt neuvoa että miten raakakusesta saisi korvaavan tuotteen, ja kaikki mikä tulee idästä on paskaa paitsi kusi
- Anonyymi
Ei lopu meno Mersusta eikä Valmetista.Jos haluaa ad blueta niin voihan sitä kusta takarenkaisiin.Ehkä sitten loppuu kun ei saa enään naftaa.
- Anonyymi
Se virtsa pitää ainakin saada siniseksi, mitä muuta?
- Anonyymi
Kai sitä nyt ureaa virtsasta saa jotenkin erotettua, ihan sama mitä virtsaa se on, mieluimmin ihmisten kun sitä on helpompi kerätä ja siitä voisi jotakin maksaa virtsaajalle, kun kerta köyhällä ja työttömllä on ainanen rahapula olisi jotain tuottavaa työtä alla.
- Anonyymi
Rauhallisesti nyt vain. Jos nyt tilapäisesti loppuu kaupoista, johtuu enemmänkin hamstrauksesta kun todellisesta loppumisesta. Edellinen hamstrauskierros koski WC-paperia. Kukapa olisi uskonut, että sekin loppuu. Joka kaupasta noita AdBlue- kanistereita kanneltiin vielä muutama päivä sitten. Ei ihme, että loppui varastoista. Lehdistö vauhditti kysyntää otsikoinnillaan.
Ainetta valmistetaan ja korvaaavia raaka-aineen toimittajia on. Jos hintataso nousee, houkuttelee myös lisäämään tuotantoa. Tuon kansiterin hinnalla ei ole suurta merkitystä, jos sellaisen kerran vuodessa ostaa tavaratalosta tai huoltoasemalta. Myydään sitä joilakin asemilla suoraan pumpustakin.
Eiköhän ainetta taas löydy viikkojen kuluessa. Hamstraajilla on hyllyt täynnä, joten tuskin samanlaista kysyntää enää on. Aine säilyy reilun vuoden. Sen pidemmälle ei kannata murehtia saatavuutta. Jos nyt kokonaan loppuu vuosiksi, laitetaan toinen auto seisontaan. Rahat säästyy ja luonto kiittää.- Anonyymi
Vaan eipä ole kuin yksi auto ja töihin pitäisi päästä - ADBlue on lopussa, mitäs nyt tehdään? Kaikkialta loppu ei ole myynnissä kanistereissa ja myös nesteen ADBlue-tankkauspaikoilta. Todella typerä järjestelmä -jollakinhan se pitäisi voida ohittaa. Tämä on hyvä esimerkki tästä paljon puhutusta huoltovarmuudesta - ollaan Suomessa tässäkin täysin rähmällään tuonnin varassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan eipä ole kuin yksi auto ja töihin pitäisi päästä - ADBlue on lopussa, mitäs nyt tehdään? Kaikkialta loppu ei ole myynnissä kanistereissa ja myös nesteen ADBlue-tankkauspaikoilta. Todella typerä järjestelmä -jollakinhan se pitäisi voida ohittaa. Tämä on hyvä esimerkki tästä paljon puhutusta huoltovarmuudesta - ollaan Suomessa tässäkin täysin rähmällään tuonnin varassa.
Niin, ohittaahan pitää kaikki NOx ja hiukkaspäästöjä vähentävä tekniikka saastuttavissa nokilekoissa!
Nokilekalla tuprtuttelun kantava idea kun on, että koko ajan leuhkitaan, miten ajetaan vähän kuluttavalla ja saastuttavalla autolla... jonka NOx päästöt ovat ainoastaan samaa tasoa kuin 40 tonnin kuorma-autolla sen jälkeen, kun "tarpeettomat" saastelaitteet on saatu pois pelistä.
- Anonyymi
Kusee ämpäriin ja lisää siihen noin 70% vettä. Siinä on adblue seos valmiina. On ympäristöystävällinen tuote,, kuset menee hyötykäyttöön eikä viemäriin.
- Anonyymi
Kallista on nykyään dieselillä ajaminen, kun vuosivero on kohtuuton, polttoaine paikka paikoin kalliimpaa kuin 95e bensa, ja vielä tuo Ad Blue lirukin 120€ purnukka! 🤔
https://www.is.fi/autot/art-2000008688654.html- Anonyymi
Vain epätoivoinen maksaa tuollaisia hintoja. Ostin toissapäivänä verkkokaupasta 20 litraa ja maksoin alle 50 Eur. Paljon sekin mutta näinä aikoina kohtuullista. Toimitus Suomeen alle 10 euroa. Suomen sisäiset toimitukset toisinaan kalliimpia. Maksaa kuljettaa yhtä artikkelia toiselle puolen Suomen. Ulkoimailla kuljetusten runsaus pienentää yksittäisen asikkaan kustannuksia.
Suomalaiset kaupat ja verkkokaupat ovat pitkään käyttäneet taktiikkaa, jossa ainoa sisään tuleva asiakas nyljetään rahattomaksi. Ulkomaiset verkkokaupat ymmärtävät, että kohtuus ja volyymi on kaiken perusta. Hintataso ulkomaisissa verkkokaupoissa on järkevä mutta aiakkaita riittää. Voita riittää leivän päälle enemmän kuin nylkyrien kaupoissa.
No tästähän seuraa se, että Suomen verkkokaupat näivettyvät. Kuluttajat äänestävät jaloillaan. Tämä hintataso ero kotimaisten ja ulkomaisten verkkokauppojen välillä on huomattu niin vene- kuin autotarvikekaupassakin. Myös kotimaiset verkkokaupat ovat joutuneet laskemaan hintojaan, koska asiakkaat kaikkoavat edullisempiin kauppoihin. On niin helppoa vertailla verkkokauppojen hintoja. Samasta artikkelista ei yksinkertaisesti voi pyytää kohtuuttomasti kysynnän romahtamatta.
Vielä vuosikymmen päivittelin venetarvikeliikkeiden puuttumista sisämaasta ja niiden ainoiden hintatasoa. Nyt tilaan kaikki tarvitsemani kotisohvalta. Minua ei haittaa, vaikka Suomessa ei olisi ainuttakaan erikoiskauppaa. Järkeviä myyjiä on rajan takana tukuttain.
- Anonyymi
Ilmeisesti hamstraajat ovat olleet liikkeellä, läheisen huoltoaseman hylly oli tyhjänä tuon tuotteen kohdalla.
- Anonyymi
Kyllä ne hamstraajat tulee takaisin ostoksille vuoden kuluttua kun huomaavat että urea on kiteytynyt kanisterin pohjalle, eikä aine kelpaa enää autolle.
Eiköhän jokainen järkevä uuden dieselin omistaja ole jo tietoinen kuinka pitkälle yhdellä AdBlue kanisterilla voi ajaa, niin ei tule ostettua liikaa pilaantumaan. Jotkut on vaan tyhmiä ja hamstraa.
- Anonyymi
Hyvä et on kallista. HAAHHAAA.
v6 200hp bensa- Anonyymi
Sunkin juoppo ja tehoton bensamoottorisikin hyytyy samaan tahtiin, jos dieselit jäävät talliin. Mistäpä sitä bensaa saisit, jos sitä ei dieseleillä toimiteta.
Koko Suomen kansantalous pyörii käytänmössä dieselillä, joten yhteiskunta pysähtyy, jos dieselit pysähtyy.
Tuon tehoinen diesel syö noin puolet siitä mitä tuo onneton bensasi, joten jos sinä pystyt polttoaineesi tuohon ostamaan, niin kyllä se onnistuu muiltakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunkin juoppo ja tehoton bensamoottorisikin hyytyy samaan tahtiin, jos dieselit jäävät talliin. Mistäpä sitä bensaa saisit, jos sitä ei dieseleillä toimiteta.
Koko Suomen kansantalous pyörii käytänmössä dieselillä, joten yhteiskunta pysähtyy, jos dieselit pysähtyy.
Tuon tehoinen diesel syö noin puolet siitä mitä tuo onneton bensasi, joten jos sinä pystyt polttoaineesi tuohon ostamaan, niin kyllä se onnistuu muiltakin.Nokipaavolla aivosuonet nyt vähän tukkeessa. Hintojen noususta näkee, että nimenomaan tupaöljyn saatavuus on ahdistanut. Toinen, iso, ongelma on biodieselin riittämätön tuotantokapasiteetti. Vaikka nokipaavo haluaisi saastuttaa surutta, em. tulee jakeluvelvoitteen kautta ongelmaksi. Kolmas ongelma tietty adblue saatavuus, joka sekin on nokipaavon mielestä turha kysymys, koska nokilekalla pitäisi saada saastuttaa niin paljon kuin huvittaa....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokipaavolla aivosuonet nyt vähän tukkeessa. Hintojen noususta näkee, että nimenomaan tupaöljyn saatavuus on ahdistanut. Toinen, iso, ongelma on biodieselin riittämätön tuotantokapasiteetti. Vaikka nokipaavo haluaisi saastuttaa surutta, em. tulee jakeluvelvoitteen kautta ongelmaksi. Kolmas ongelma tietty adblue saatavuus, joka sekin on nokipaavon mielestä turha kysymys, koska nokilekalla pitäisi saada saastuttaa niin paljon kuin huvittaa....
No kun ajaa isolla ja puolitehoisella bensasyöpöllä v6:lla, niin kovasti ei kannata huudella dieseleiden päästöistä. Ei todellakaan....
Ja ilman dieselautoja sinunkin saastuttava ajosi loppuu nopeasti.
- Anonyymi
Paljonko tuota ainetta kuluu, esim 1000km?
- Anonyymi
Normi henkilöautossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Normi henkilöautossa.
Litra.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Litra.
Reilusti alle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859