Ulos otto /asumistuki

Anonyymi

Tytölläni ulosotossa palkasta ,käteen jää 1100 ja siitä vuokra,jne eläiminen .Voiko saada asumistukea ?

12

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu paljonko on vuokra ja kuinka iso asunto. Jos asuu yksiössä niin tuskin saa asumistukea.

    • Anonyymi

      Jos käy töissä niin tyttösi on antanut mennä laskun perintään,käräjäoikeuden tuomio,ulosotto niin eihän jossain vaiheessa olis kannattanu tehdä maksujärjestelyjä sen sijaan että ulosottoon mitään päästää. Ps..tarviiko velkoja maksaa. Tietenkin 10 eri paikasta pikavippi.

    • Anonyymi

      On väärin, että yhteiskunta maksaa kenenkään ulosottoja. Tuskin saa muutenkaan, koska hänellehän jää se 500 euroa vuokran jälkeen ruokaan muuhun. Päättelen siitä, että tuskin yksinäisellä eläjällä hyväksytään niin isoja asumiskuluja, jotka ylittävät 600 euroa/kk. Jos asuu liian kalliisti, niin kait niitä löytyy halvempiakin asuntoja.

      • Anonyymi

        Mä saan asumistukea 320€, ja vuokra on 605€/kk. Asumistuki menee suoraan vuokranantajan tilille niin ei jää itselleni maksettavaa vuokrasta 285€


    • Anonyymi

      Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös.

      • Anonyymi

        "Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

        Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

        Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

        Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanhempien varallisuus vaikuttaa myös."

        Ei vaikuta mikäli eivät asu samassa taloudessa.

        Mitään asumistukea aloittaja ei saa, 1100 €/kk ulosoton jälkeen vastaa sellaista 2200 €/kk bruttopalkkaa.

        Ja yksinasuvan enimmäisvuokra on esimerkiksi Helsingissä 680 €/kk ja Vantaalla yli 700. Eli aloittajan tytär voi olla oikeutettu toimeentulotukeen, etenkin kun työssäkäynnistä palkitaan 150 €/kk korkeammalla toimeentulotuella.

        Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa.

        "Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

        No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toihan tarkoittaisi sitä, että valtio tukee ulosottojen maksussa sellaista, joka on itse sössinyt asiansa."

        No, tavallaan tarkoittaa, tavallaan ei. Jokaiselle pitää lain mukaan jäädä noin 500 €/kk (työttömät ja eläkeläiset) tai noin 650 €/kk (työssäkäyvät). Erona on vain se, että työssäkäivien (ja osittain eläkeläisten) osalta kyse on rahan kierrättämisestä, valtio palauttaa osan palkasta/eläkeestä maksetusta verosta, työtömät ovat pelkkä kuluerä eivätkä he osallistu itsensä elättämiseen millään tasolla.

        Mun yhdellä tutulla on ulosotossa muutama tonni. Ulosottomies ottaa oman osuutensa hänen eläkkeestään. Hän saa asumistukea ja joutuu silloin tällöin hakemaan tt-tukea. Jos hänellä ei olisi ulosottoja, niin hänelle ei maksettaisi asumistukea, kuin vähän ja tt-tukea ei ollenkaan. Eli tuossa tapauksessa yhteiskunta lyhentää tavallaan hänen velkaansa. Se ei ole oikein.

        Kun hän haki taas tt-tukea, niin sossussa sanottiin, että hänen pitää neuvotella ulosoton kanssa sellainen summa, että sille jää sen verran, että se ei tarvitse tt-tukea. Hän suuttui siitä ja melskasi, että nyt sen ulosotto ja siten luottotietojen saanti kestää paljon pitempään. Mun mielestä sossu teki tuossa oikein. Ei yhteiskunnan asia ole maksaa kenenkään ulosottomaksuja. Jos on itse typeryyttään päätynyt ulosottomiehen asiakkaaksi, niin kyllä silloin pitää itse ne turhuuteen tuhlaamansa rahatkin maksaa itse.


    • Anonyymi

      Kannattaa aina sopia ulosottomiehen kanssa maksueristä.
      luottotiedot kun menee niin alamäki alkaa..

      valtavasti haittaa.

    • Anonyymi

      Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

      Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D

      • "Vanhempien tulot vaikuttavat kyllä tukiin automaattisesti pitää ne aina ilmoittaa kun jotain tukea hakee...

        Vaikka asuisivat eri valtiossa tai vaikka eri planeetallakin :D"

        Ei, yksikäään vanhempi ei ole velvollinen maksamaan mitään yli 18 vuotiaan lapsen kustannuksia, ellei lapsi asu samassa asunnossa vanhempeinsa kanssa!

        ITSENSÄ EELÄTTÄMISEN VELVOLLISUUS SIIRTY TÄYSYIKÄISYYDEN MYÖTÄ. ELI JOKAINEN 18 VUOTTA TÄYTTÄNYT HENKIÖ ON VELVOLLINEN ELÄTTÄÄ ITSE ISTEÄÄN!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe