sprite vaunut?

pudjetti):

spritet näyttää istuvan lompakkoon,mutta millaisia on vetää?kuinka kylmä puoli?eli paleltuuko?
käytännöllisyys?
kaikki mitä nyt kertoa voitte?
vuoslukuja 88-91 on katsottu.
entäs ne hinnat sitten?mikä on oikeita ja ajassa olevia hintoja?

7

5009

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan.

Kyllä niissä kesällä varmasti tarkenee,mut en kyllä talvella lähtis Spritellä matkalle,eihän se mikään talvivaunu ole..

• Allu

Mulla on ollut kaksikin musketeeria. Ne on hyviä ja keveitä vaunuja vetää. Jos ei tarvi vaunua talvella niin niillä kyllä pärjää tonne 10 pakkasasteeseen. Aika harva vetelee vaunua talvella jos ei laskettelemassa käy.Vasta minäkin hävitin talvivaunun ja vaihdoin kevyempään. Turhaa painoa vedellä kun ei vaunua tarvi kuin kesällä.

• esa

ettei katonsaumat vuoda ongelmakohta paha eristeenä villa seinäeriste erittäin vettäimevää styroxia koskee musketeeria tarkista takakulmat ongelmakohta

• musketti

Kaikki Suomeen tulleet Spritet ovat aika pieniä, joten helppoja käsitellä. Suurin major tuli jopa kaksiakselisena.Ovat painavia kokoonsa nähden. Johtuu runkorakenteesta.Pohja on tehty ristikkorakenteella ja lattia ei kyllä notku isonkaan miehen alla.
      Spritessä pystyy nukkumaan sateellakin kun katossa on villa eristeenä eikä rummuta.
      Talvellakin pärjää jos on puhallin kaminassa.Kaasua tietenkin menee vähän enemmän.Puhkoo letkuihin puukon kärjellä pieniä aukkoja jotka paineleee peukalolla vähän sisään. Näin saa suunnattua ilmaa mihin tarvii, myös pitkin lattiaa.Jeesusteipillä saa tukittua jos tuli aukko turhaan paikkaan.Jääkaapin ympärys lattiassa on kylmä paikka.
      Musketeerissakin on jo vessatilat.
      Kaikkinensa hyvin toimiva pieni ja halpakin.
      Vesi ei tule ulos talvella kun alkuperämaan vasenpuoleinen liikennejärjestely vie poistoletkun toiselle puolen vaunua ja jäätyy heti.
      Vuoteiden kohdalla ei ole ilmasolia seinissä ja monta kertaa heräsin selkä kylmää seinää vasten.Rakensin rimat pystyyn ja kovalevystä solat niin johan tuli mukavaksi kun suuntasi taas ilmaa sinne soliin.

• Kyllä sillä pärjää !

Uusin vuosimalli (en nyt muista oliko se 91) onkin sitten ihan eri tekniikkaa. Mutta niitä on maassa vain muutamia kymmeniä ! Jos sellaisen löydät, kannattaa siitä hieman maksaakin. Uuden tunnistaa kyllä, koska se ei ole enää ollenkaan sukunäköinen.

Me vietettiin aikoinaan Alpinessa laskettelualueen kausipaikalla monta vuotta. Ei ongelmia, kunhan Trumassa vaan puhallin ja tosiaan noiden sänkyjen päätyjen ilmasolia piti korottaa levyllä ! Tietenkin kausipaikalla lämmitettiin myös sähköpuhaltimella.

Helvetin hyvä oli Alpinea vetää vaikka 1.3 koneella. Mutta ei se muutu kertoman mukaan pahemmaksi jos ottaa Musketeerinkin.

Hinta on tarkalleen sopimusasia. Jos löytää hyväkuntoisen kannattaa maksaakin, koska jos joutuu sitten laittelemaan seiniä ja tiivisteitä, niin äkkiä siihen muutama tuhatlappunen kuluu.

Itse asiassa kesäkäytössä tuo talvivaunujen varustus ja paino on joskus jopa haitta.

• mittaillut

Kaikki maassamme olevat Spritet ovat jostakin kohdasta märkiä ellei sitten remonttia ole tehty aivan hiljattain.

Mutta erinomaisia vedettäviä ne ovat.

• eivät lähellekkään

niin kosteat kuin suomalaiset soliferit ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe