Epäselvää ihan vähän

Anonyymi

Minulle tämä asia on hieman epäselvä.
Jotkut väittävät että ihminen kun kuolee sielu menee heti joko taivaaseen tai kadotukseen ja jotkut sanovat että sitten kun viimeinen tuomio niin elävät ja kuolleet tuomitaan että kummin se nyt on?

40

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskoisin kuitenkin sen niin olevan että kun raamatussa sanotaan niin että Jumala on tuleva tuomitsemaan niin elävät kuin kuolleet joten se on se jälkimmäinen. Että kun ihminen kuolee niin onko se maanalla ennen tuomiota vai missä sen ajan.

T:aloittaja

• Anonyymi

Kuoleman jälkeen päätyy saman tien eläessään valitsemaan paikkaan. Viimeisellä tuomiolla vahvistetaan lopullinen kohtalo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoleman jälkeen päätyy saman tien eläessään valitsemaan paikkaan. Viimeisellä tuomiolla vahvistetaan lopullinen kohtalo.

Ja missähän tuo helvetti sitten sijaitsee? Maan allako, niin kuin Vanha testamentti sanoo? Miksei siitä löydy mitään todisteita geologisissa tutkimuksissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja missähän tuo helvetti sitten sijaitsee? Maan allako, niin kuin Vanha testamentti sanoo? Miksei siitä löydy mitään todisteita geologisissa tutkimuksissa?

>> Ja missähän tuo helvetti sitten sijaitsee? Maan allako, niin kuin Vanha testamentti sanoo? Miksei siitä löydy mitään todisteita geologisissa tutkimuksissa? <<

Se oliskin aikamoista, jos geologit löytäisivät paikan, jossa pelastumattomien ihmisten henget ovat kuoleman jälkeen.

Maan alla olevasta tuonelasta raamattu puhuu. Emme kuitenkaan tiedä, missä siellä, koska on kysymys hengen todellisuudesta, ei fyysisestä paikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Ja missähän tuo helvetti sitten sijaitsee? Maan allako, niin kuin Vanha testamentti sanoo? Miksei siitä löydy mitään todisteita geologisissa tutkimuksissa? <<

Se oliskin aikamoista, jos geologit löytäisivät paikan, jossa pelastumattomien ihmisten henget ovat kuoleman jälkeen.

Maan alla olevasta tuonelasta raamattu puhuu. Emme kuitenkaan tiedä, missä siellä, koska on kysymys hengen todellisuudesta, ei fyysisestä paikasta.

>> kun ihminen kuolee niin onko se maanalla ennen tuomiota vai missä sen ajan. <<

Jotkus uskovat, ettei ihmisen henki mene taivaaseen, vaan nukkuisi, mutta jo tänne laitetut raamatunkohdat todistavat muuta.

Ihmisen henki menee joko Jumalan luokse tai tuonelaan, vaivan paikkaan, jos ei ole pelastunut.

Joidenkin mukaan tuo taivas ei ole sama asia kuin paratiisi, mutta siihen en ota kantaa. Minulle riittää se tieto, että pelastunut on hyvässä paikassa Jumalan luona.

Eikä uskovia eli pelastuneita myöskään tuomita. Ainoastaan pelastumattomat tuomitaan. Uskovat palkitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Maan alla olevasta tuonelasta raamattu puhuu. Emme kuitenkaan tiedä, missä siellä, koska on kysymys hengen todellisuudesta, ei fyysisestä paikasta."

Niin, samanlainen hengen todellisuus on se taivas, josta käsin Jeesus palaa noutamaan omansa ja jossa uskovat kohtaavat hänet vastaan ilmassa. Näin ollen ihmisten ylösnousemusruumiin on oltava savua ja höyryä. Kyse on hengellisestä todellisuudesta, ei fyysisestä paikasta. Vai mitä?

Jaa ei vai? No sitten tuonelakin on fyysinen paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> kun ihminen kuolee niin onko se maanalla ennen tuomiota vai missä sen ajan. <<

Jotkus uskovat, ettei ihmisen henki mene taivaaseen, vaan nukkuisi, mutta jo tänne laitetut raamatunkohdat todistavat muuta.

Ihmisen henki menee joko Jumalan luokse tai tuonelaan, vaivan paikkaan, jos ei ole pelastunut.

Joidenkin mukaan tuo taivas ei ole sama asia kuin paratiisi, mutta siihen en ota kantaa. Minulle riittää se tieto, että pelastunut on hyvässä paikassa Jumalan luona.

Eikä uskovia eli pelastuneita myöskään tuomita. Ainoastaan pelastumattomat tuomitaan. Uskovat palkitaan.

Eikö tuonelan jälkeen tule heille se lopullinen tuomio niin eläville kuin kuolleille kun meri antaa omansa yms.

• Anonyymi

Raamatusta ei löydy opetusta, jonka mukaan olisi joku ihmisruumiista erillinen sielu, joka menisi yhtään mihinkään ihmisruumiista ihmisen kuollessa.

• Anonyymi

Ihminen on kokonaisuus. Paavali kirjoittaa Herran oman osasta: Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty. Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme.
        Ruumis kuolee. Mutta Jumala antaa uuden majan taivaallisen ruumiin ,joka ei ole käsin tehty, toisin sanoen ei ole tätä luomakuntaa. "on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten."
        Se, mitä yleisestä kutsutaan kuolemaksi, on ruumiin kuolema.

• Anonyymi

Ilm. 20:4 ...minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Job 32:8 Mutta onhan ihmisissä henki, ja Kaikkivaltiaan henkäys antaa heille ymmärrystä.

Saarn. 12:7 tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm. 20:4 ...minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

Job 32:8 Mutta onhan ihmisissä henki, ja Kaikkivaltiaan henkäys antaa heille ymmärrystä.

Saarn. 12:7 tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.

Kaksi jälkimmäistä ei todista yhtään mitään erillisestä sielusta.

Ilmestyskirjan kirjoittamisen aikaan uskonto oli jo muuttunut niin paljon, että uskottiin erilliseen sieluun. Tosin teksti voi olla kuvainnollistakin.

• Kyllä rakas stulet sitten huomaamaan kun kuolet. Ennen sitä et tarvi tuo tietoa mihinkään..

• Anonyymi

En mutta minua oli muuten vaan kiinnostunut tietää.

Ja taivaaseen olen menossa sidos ei enää katkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten kaikki on kunnossa.
        Ole turvallisella mielellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sitten kaikki on kunnossa.
        Ole turvallisella mielellä.

Olen kyllä en itseni takia miettinyt aloitusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen kyllä en itseni takia miettinyt aloitusta.

Ja minua vaan kiinnosti mutta eipä kaikkea tarvitse tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> sidos ei enää katkea <<

Hyvä jos on asiat kunnossa ja varmuus. Mutta jopa Paavali sanoi: " jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista".

Myös itselläni on raamatusta tullut se käsitys, että pelastuksensa voi myös menettää, jos tyystin hylkää raamatun totuuden. Vaikka "kerran pelastettu, aina pelastettu"-oppi on kovasti suosittu nykyään, monen mielestä se on epäraamatullinen käsitys.

Mutta en tietenkään vihjaile, että sinulla mitään luopumusta olisi. Otin vain kantaa yleisesti ottaen tuohon sanomaasi asiaan, sillä se sidos kyllä voi katketakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä jos on asiat kunnossa ja varmuus. Mutta jopa Paavali sanoi: " jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista".

Myös itselläni on raamatusta tullut se käsitys, että pelastuksensa voi myös menettää, jos tyystin hylkää raamatun totuuden. Vaikka "kerran pelastettu, aina pelastettu"-oppi on kovasti suosittu nykyään, monen mielestä se on epäraamatullinen käsitys.

Mutta en tietenkään vihjaile, että sinulla mitään luopumusta olisi. Otin vain kantaa yleisesti ottaen tuohon sanomaasi asiaan, sillä se sidos kyllä voi katketakin.

Minä olen näillä näkymin menossa helvettiin. Minulla menee liian hyvin maanpäällä, ollakseni ulkoisesti vakuuttava uskovainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi katketa ja monesti on ollut katkeamaisillaan ja ehkä jopa katkesi kokonaan.

Mutta en usko sidoksen enää katkeavan koska ihminen on se joka hylkää Jumalan mutta Jumala ei hylkää koskaan.

Olen saanut kokea että hän ei minua ole jättänyt.

• >>Raamatusta ei löydy opetusta, jonka mukaan olisi joku ihmisruumiista erillinen sielu, joka menisi yhtään mihinkään ihmisruumiista ihmisen kuollessa.>>

Raamatusta ei löydy opetusta, jonka mukaan Maa kiertäisi Aurinkoa.

• Anonyymi

>> Raamatusta ei löydy opetusta, jonka mukaan Maa kiertäisi Aurinkoa. <<

Miksi pitäisi, kun ei se mikään tieteen oppikirja edes ole.

Raamattu sisältää tiedon siitä, kuka Jumala ja Jeesus on ja kuinka pelastutaan yms.

• >>Ja missähän tuo helvetti sitten sijaitsee? Maan allako, niin kuin Vanha testamentti sanoo? Miksei siitä löydy mitään todisteita geologisissa tutkimuksissa?>>

Venäläiset porasivat reiän.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Kyllä se niin sielunvihollisesta on, että ihmiset keksittyvät tuolaiseen epäolennaiseen. Olennaista kun on se, onko kuollessaan pelastettu.

• Anonyymi

Ei aloituksesta kenenkään tarvitse pahastua.
        Olen joskus miettinyt että miten asia on.

• Anonyymi

Eikä ole! Olennaista on se onko kuolleista herätessään nousemassa ilmaan vai jääkö maanpinnalle

• Anonyymi

Jo luomisessa Jumala puhalsi ihmiseen elävän Hengen. Se osa meidän jumalalta saatua henkeä, joka ei kuole ja joka erottaa meidät eläimistä. Niillä ei ole mitään muuta kuin fyysinen olomuoto ja kuolema siinä. Siksi juuri he ovat erilaisia kuin ihmiset, vaikka tiede väittääkin yhteneväisyyden olevan 99 prosenttia, mutta lopulta olemme täysin erilaisia jo sielun rakenteelta.

Jo Jeesuksen aikaan tämä kiinnosti ja Jeesukselta kysyttiin että kun ihmiseltä kuolee monesti puoliso ja hän menee aina uusiin naimisiin, niin kenen kanssa hän on sitten taivaassa naimisissa. Jeesus sanoi, että silloin ei enää olla naimissa eikä ole kenenkään miestä, vaan meillä on tosiaan taivaallinen olomuoto olemassa ilman fyysistä kehoa.

Joskaan ei meidän näistä tarvitse loputtomasti pähkäillä eikä väännellä Raamattua siten miten haluaisimme asiat ymmärtää, vaan riittää kun kuljemme Herran Hengessä pelastuksen tiellä, niin ylösnousemuksessa kohtaamme Herran ja asiat saavat varmistuksen. Liiallisella pähkäilyllä voimme vain tuhota oman ja toisten taivastien.

• Anonyymi

Kyllä ihmisillä on fyysinen olomuoto ihan samalla tavalla kuin oli Jeesuksellakin kun hän taivaaseen nousi. Ylösnousemusruumis saadaan Kristillisessä kasteessa, ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään hääpukuja ihmiselle sovitella päälle.
        Kyllä ne asiat pitää pitää hoitaa aikaisemmin.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ihmisillä on fyysinen olomuoto ihan samalla tavalla kuin oli Jeesuksellakin kun hän taivaaseen nousi. Ylösnousemusruumis saadaan Kristillisessä kasteessa, ei haudassa eikä tuonelassa enää mitään hääpukuja ihmiselle sovitella päälle.
        Kyllä ne asiat pitää pitää hoitaa aikaisemmin.

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Gal. 3:27

Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

• Anonyymi

Jos vain ihmiset saivat Jumalalta hengen, niin miten eläimistä tuli eläviä sieluja?

• Anonyymi

>> Raamatusta ei löydy opetusta, jonka mukaan olisi joku ihmisruumiista erillinen sielu, joka menisi yhtään mihinkään ihmisruumiista ihmisen kuollessa. <<

Jos olet uskova, niin etkö lue raamattua? Koska kyllä siellä on kohtia ihmisruumiista erillään olevasta sielusta. Tässä joitakin:

• Anonyymi

Sielu tarkoittaa Raamatussa koko ihmistä, body, mind, spirit.

Ihmisestä irtaantuva erilline sielu-käsiten on vasta kreikkalaisten filosofien mietteittä, joita Paavali toi ja lisäisi Raamattuun.

Paavalin oppien varaan ei kuitenkaa kannata autuuttaan rakentaa, vaan pitää lukea koko Raamattu alusta loppuun asti.

Paavali nimittäin valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes kovin pahan syntinä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielu tarkoittaa Raamatussa koko ihmistä, body, mind, spirit.

Ihmisestä irtaantuva erilline sielu-käsiten on vasta kreikkalaisten filosofien mietteittä, joita Paavali toi ja lisäisi Raamattuun.

Paavalin oppien varaan ei kuitenkaa kannata autuuttaan rakentaa, vaan pitää lukea koko Raamattu alusta loppuun asti.

Paavali nimittäin valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes kovin pahan syntinä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Ei ihme ollenkaan, että Paavali sai Korintissa sisälleen Saatanan enkelin ja alkoi puhumaan sekavilla hurmoskielillä, joita selitteli milloin miksinkin salakieliksi, mutta myönsi lopuksi, että kyse on hurmoskielistä eli Glossaliasta.

• Anonyymi

Raamatussa on monen eri ihmisen sanontoja ja asioita on ilmaistu eri sanoin.
        Vanhoja sen ajan sanavaraston mukaisia ilmaisuja. Kirjoittajia on satoja eri ihmisiä.
        Raamattua pitää tutkia paljon ja kokonaisuuksia asiat pitää ymmärtää oikein eikä vain kopsata itselle mieluisia jakeita, jotka sattuvat olemaan yhteneviä Parhamin oppien kanssa.

• Anonyymi

> Jotkut väittävät että ihminen kun kuolee sielu menee heti joko taivaaseen tai kadotukseen

Itse uskon, että ihminen menee joko tuonelaan ("hades") tai paratiisiin. Ja nuo ovat periaatteessa odotuspaikkoja, joissa ihminen on tuomiopäivään asti, jolloin noissa olevat ihmiset nnousevat ylös ja tuomitaan. Ja tuomio on joko helvetti (tulinen järvi), tai ikuinen elämä.

"Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen."
      Johanneksen ilmestys 20:12-15

• Anonyymi

Olihan sillä Lasaruksella ja rikkaalla miehellä siellä Tuonelassa fyysinen ruumis.

Rikas mies kun halusi edes lasillisen sitä vettä, jotta olisi siihen sormenpäänsä kastanut.
      Näin käy muillekin helluntailaisille ja lahkolaisille, jotka täällä herjaavat Kristittyjen lapsien saamaan pyhää kastetta.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi

Raamatussa "sielu" ei ole mikään ihmisestä irrallinen asia, vaan sielulla tarkoitetaan koko ihmistä, ruumis, mieli ja henki muodosta Raamatun tarkoittaman luomistyössä tehdyn "elävän sielun." eli ihmisen.

Ihminen ei kuitenkaan ehtinyt syödä paratiisissa ikuisen elämän antavasta puusta kun tuli karkotus perisynnin tilassa pois tänne maan päälle.
        Sama synti teki kaikista muistakin ihmisistä syntisiä heti ja kuuolevaisia kun he sikiävät Adamin sukuun. Jos perisyntiä ei olisi niin ihminen ei kuolisi koskaan.

Raamatun mukaan ikuinen elämä saadaan lahjaksi Kristillisessä kasteessa, kun Jumala pesee kaiken syntisyyden pois Jeesuksen veren tähden ja liittää puhdistamansa ihmisen ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. Kaikki tämä tapahtuu Kristittyjen kasteessa. Raamattu kutsuu sitä prosessia uudestisyntymisen pesoksi.

Saatana taistelee raivoisasti lahkoapureidensa kanssa Kristittyjen kastetta vastaan, koska silloin kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin saatana lahkopureineen heitetään tuliseen järveen.

• Anonyymi

Kysymys oli hengellisestä ruumiista, josta joku taisi ylempänä jo laittaa raamatunkohdankin. Hengen maailmassa on (vähintään) samat tuntemukset kuin fyysisessä olotilassakin.

Muuten juttusi oli sen ymmärryksen tasoista, mitä sinulla nyt sattuu olemaan raamatusta, mutta ei se mitään raamatun totuutta ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa "sielu" ei ole mikään ihmisestä irrallinen asia, vaan sielulla tarkoitetaan koko ihmistä, ruumis, mieli ja henki muodosta Raamatun tarkoittaman luomistyössä tehdyn "elävän sielun." eli ihmisen.

Ihminen ei kuitenkaan ehtinyt syödä paratiisissa ikuisen elämän antavasta puusta kun tuli karkotus perisynnin tilassa pois tänne maan päälle.
        Sama synti teki kaikista muistakin ihmisistä syntisiä heti ja kuuolevaisia kun he sikiävät Adamin sukuun. Jos perisyntiä ei olisi niin ihminen ei kuolisi koskaan.

Raamatun mukaan ikuinen elämä saadaan lahjaksi Kristillisessä kasteessa, kun Jumala pesee kaiken syntisyyden pois Jeesuksen veren tähden ja liittää puhdistamansa ihmisen ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. Kaikki tämä tapahtuu Kristittyjen kasteessa. Raamattu kutsuu sitä prosessia uudestisyntymisen pesoksi.

Saatana taistelee raivoisasti lahkoapureidensa kanssa Kristittyjen kastetta vastaan, koska silloin kun pakanoiden täysi luku on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin saatana lahkopureineen heitetään tuliseen järveen.

Ole hiljaa Parham-homokiimainen kastehörhö!!!

• Anonyymi

Täällä on sielusta sössöttävälle vastattu jo raamatunlausein. Raamattu tietää, kuinka asia on, sinä et vaan halua uskoa sitä. Tai et ymmärrä.

• Anonyymi

Ei ne luterilaiset, joiden kanssa olen tekemisissä, usko eikä mesoa näin kuin täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4351
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      97
      3903
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      50
      3426
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2683
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      24
      2518
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2373
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2207
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1858
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39