Leasing-firmat ovat kaikkein parhaiten selvillä 2-5 vuotiaiden autojen jälleenmyyntiarvosta. Kun vertailee latauskelvottomien ja sähköautojen leasing-hintoja niin näkee selvästi että ne firmat laskevat polttiksille paljon suurempia arvonalenemisia kuin samanhintaisille sähköautoille.
Se on hyvin looginen veto joka perustuu pitkään kokemukseen automarkkinoista.
https://www.is.fi/autot/art-2000008714150.html
Sähköautojen hyvä jälleenmyynti-arvo näkyy halpoina Leasing-hintoina
29
83
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä jälleenmyyntiarvo ja halva liisarit ei kuulusta oikein normaalilta yhtälöltä.
- Anonyymi
Tottakai se menee noin. Mitä vähemmän auton arvo putoaa leasing-sopparin aikana, sitä pienempi on leasingmaksu. Katsos kun sen leasingyhtiön pitää saada kate vain sille arvonalenemalle, ei koko auton hinnalle.
Hyvin yksinkertaista kun vähän miettii. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai se menee noin. Mitä vähemmän auton arvo putoaa leasing-sopparin aikana, sitä pienempi on leasingmaksu. Katsos kun sen leasingyhtiön pitää saada kate vain sille arvonalenemalle, ei koko auton hinnalle.
Hyvin yksinkertaista kun vähän miettii.Tai noita halpoja lyhyen rangen pelejä ei saada myytä muuten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai noita halpoja lyhyen rangen pelejä ei saada myytä muuten.
Ei mikään rahoitus/leasing-yhtiö lähde noita lähtökohtaisesti tappiolla vuokraamaan.
- Anonyymi
Tietysti asia on näin.
- Anonyymi
Kaikki jotka perustuvat akku ja elektroniikkaan ovat käytettynä arvottomia olipa ne puhelimia televisioita radioita tai sähköautoja.
Sannan ja vihreäpuolueen agenda on kyykyttää kansaa ilmastolla ja sähköilluusiolla.- Anonyymi
On polttomoottoriautotkin pitkällä tähtäimellä lähes arvottomia. Ei normaalista 20 vuotta vanhasta polttiksestakaan romurautaa enempää makseta. Paitsi tietenkin romutuspalkkion yhteydessä...
- Anonyymi
"Kaikki jotka perustuvat akku ja elektroniikkaan ovat käytettynä arvottomia olipa ne puhelimia televisioita radioita tai sähköautoja."
Onneksi en ole ostanut Toyotan hybridejä. Niissäkin on akku ja elektroniikkaa. Ja kun se elektroniikka ei näköjään toimi Suomen talvessa uutenakaan. - Anonyymi
Nykyaikaiset polttomoottoriautotkin ovat täynnä elektroniikkaa. Jopa nämä kosketusnäytöt ovat vakiona uusissa polttiksissakin. Ja tietenkin polttisautoissa on ollut ajotietokoneet jo 1990-luvulta alkaen ja ajoavustimet löytyvät myös.
- Anonyymi
Sinänsä korkea jälleenmyyntiarvo on väliaikaista. Kun sähköautojen tarjonta laajenee ja niitä on enemmän saatavilla niin myös käytettyihin tulee enemmän sähköautoja. Sitten käytettyjen sähköautojenkin hinnan kehitys alkaa kehittymään samalla tavalla kuin nykyisin polttisautoissa. Tähän voi toki mennä jokunen vuosi.
- Anonyymi
Sähköautojen "ylikysyntä" käytettynä tulee jatkumaan hyvin pitkään. Niitä ei riitä mitenkään kaikille kun tavallinen kansa alkaa heräämään niiden ostamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen "ylikysyntä" käytettynä tulee jatkumaan hyvin pitkään. Niitä ei riitä mitenkään kaikille kun tavallinen kansa alkaa heräämään niiden ostamiseen.
Kuten laitoinkin, että tuohon voi mennä jokunen vuosi. Ei se hetkessä tapahdu, mutta kärsivälliset jaksavat odotella vuosikausia. Itse en näillä hinnoilla sähköautoa osta ja jaksan odottaa vaikka 10 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautojen "ylikysyntä" käytettynä tulee jatkumaan hyvin pitkään. Niitä ei riitä mitenkään kaikille kun tavallinen kansa alkaa heräämään niiden ostamiseen.
Korkea kysyntä johtuu sautojen vähäisestä määrästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkea kysyntä johtuu sautojen vähäisestä määrästä.
Eli sitten kannattaa odottaa niin kauan, että niitä on enemmän tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sitten kannattaa odottaa niin kauan, että niitä on enemmän tarjolla.
Riippuu täysin siitä onko ostamassa uutta vai käytettyä.
Tällä hetkellä suurin virhe mitä voi tehdä on ostaa uusi latauskelvoton polttis. Niiden jälleenmyyntiarvo putoaa kuin tiiliskivi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin siitä onko ostamassa uutta vai käytettyä.
Tällä hetkellä suurin virhe mitä voi tehdä on ostaa uusi latauskelvoton polttis. Niiden jälleenmyyntiarvo putoaa kuin tiiliskivi."Eli sitten kannattaa odottaa niin kauan, että niitä on enemmän tarjolla.
Riippuu täysin siitä onko ostamassa uutta vai käytettyä."
Nyt uutena ostetulle sähköautolle on massiivisesti suurempi kysyntä käytettynä kuin nyt uutena ostetulle latauskelvottomalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu täysin siitä onko ostamassa uutta vai käytettyä.
Tällä hetkellä suurin virhe mitä voi tehdä on ostaa uusi latauskelvoton polttis. Niiden jälleenmyyntiarvo putoaa kuin tiiliskivi.Jälleenmyyntiarvo ei ole ongelma, jos autoa käyttää pitkään. Joka ainoan normaalin auton jälleenmyyntiarvo putoaa kuin kivi ja tulee putoamaan jatkossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli sitten kannattaa odottaa niin kauan, että niitä on enemmän tarjolla.
Riippuu täysin siitä onko ostamassa uutta vai käytettyä."
Nyt uutena ostetulle sähköautolle on massiivisesti suurempi kysyntä käytettynä kuin nyt uutena ostetulle latauskelvottomalle."Nyt uutena ostetulle sähköautolle on massiivisesti suurempi kysyntä käytettynä kuin nyt uutena ostetulle latauskelvottomalle."
Oikeasti latauskelvottomille riittää paljon kysyntää käytettynä vielä pitkälle 2030-luvun puolelle.
- Anonyymi
Ihan sama mikä mun sähköauton jälleenmyyntiarvo ehkä on. Näitä asioita pohtii vain köyhät ja muut ojankaivajamotoristit.
- Anonyymi
On vai? Kolmen vuoden (36 kk) Toyota Easy Yksityisleasing sisältäen 45 000 km sopimuskauden aikana Toyota bZ4X Active -mallille on 728 €/kk.
Koko leasinghinta on 26208 € eli 72,8 €/100 km.- Anonyymi
Tuo onkin Tojo :-)
- Anonyymi
Tuo on vähän kalliimpi ja isompi auto muutenkin. Paljon halvempiakin sähköautoja löytyy. Itse asiassa, tämä Toyota on kalleimmasta päästä siihen nähden mitä rahalla saa.
- Anonyymi
Toyota onkin ylihinnoiteltu kikkare jonka jäännösarvon ei odoteta olevan kovin kummoinen. Noin kovalla leasinghinnalla saa paljon arvokkaamman sähköauton kun valitsee sen oikein. Tosin toimitusajat ovat tätä nykyä todella pitkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota onkin ylihinnoiteltu kikkare jonka jäännösarvon ei odoteta olevan kovin kummoinen. Noin kovalla leasinghinnalla saa paljon arvokkaamman sähköauton kun valitsee sen oikein. Tosin toimitusajat ovat tätä nykyä todella pitkiä.
Toyota bz4x Active hinta alk. alle 50000 euroa. Ei ole kalleimmasta päästä lähellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota bz4x Active hinta alk. alle 50000 euroa. Ei ole kalleimmasta päästä lähellekään.
Tojot on aina olleet ylihinnoiteltuja. Hyvä esimerkki on Subarun tekemä GT86. Täsmälleen sama auto maksaa noin 15.000 euroa enemmän kun siinä on keulassa Tojon lätkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota bz4x Active hinta alk. alle 50000 euroa. Ei ole kalleimmasta päästä lähellekään.
Mutta heidän leasing-hintansa näyttää olevan todella korkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota bz4x Active hinta alk. alle 50000 euroa. Ei ole kalleimmasta päästä lähellekään.
Kyllä tuolla hinnalla pitäisi olla reilusti kallein kun ottaa huomioon mitä rahalla saa. Rav on vitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta heidän leasing-hintansa näyttää olevan todella korkea.
"Mutta heidän leasing-hintansa näyttää olevan todella korkea."
Toyotalla on pitkät perinteet tyhmien kuppaamisesta.
- Anonyymi
Sähköautot pitäisi lailla kieltää jo ympäristösyistä. Akku mineraaleja kaivetaan surutta pohjavesiä ja pintavesiä säästämättä. Akut ovat ongelmajätteitä. Sähköauto on liikkuva onglmajäte eikä ole kummepi kuin polttomoottori ajoneuvot. Yhtälailla pilaavat ilmastoa ja vesistöjä.
Raitiovaunuliikenne jokaiseen kaupunkiin niin ei tarvitse ostaa sähköautoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733414Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91901Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241279- 1331127
- 1001033
- 60964
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil68961Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6925- 84899
- 34830